Kirppispino (sisältää megahehkutusta!)

[QUOTE="vieras";22504846]En mäkään kyllä ymmärrä tollasta ylenpalttista krääsän hommaamista. Lisäksi en ymmärrä ken viittii ottaa joka löydöstään kuvan ja laittaa jonnekin blogiin. Täytyy todella olla tekemisen puutetta.[/QUOTE]

Voiskohan joku j kertoa mulle mitä se krääsä on? Mun ois niinpaljon helpompi vastata tähän kysymykseen jos ymmärtäisin mitä sillä tarkoitetaan :)

Mä myöskään en kuvaa kaikkia ostoksiani. En tänäänkään kuvannut. Mutta vaikka kuvaisinkin ja vaikka mulla olisikin tekemisenpuutetta, niin entäs sitten? Eikö kuitenkin järkevämpää påuuhaa ole valokuvaus ja blogin kirjoittaminen, kun että istuisin sohvalla syömässä makkaraa ja tissuttelemassa kaljaa?

Eri ihmiset tykkää erilaisista asioista ja mä tykkään kirppisostosteni kuvaamisesta. Eikä siihen mene kun se 5 min (kuten kuvanlaaduista lienee voida päätellä), jotta ei se nyt NIIN iso vaiva ole :)

Upeita löytöjä taas! Nuo tunikat on aivan ihania eikä todellakaan oo hinnalla pilattu :) Mä oon tehny joulusiivousta meillä sekä vaatteiden että lelujen suhteen tuolla naamakirjan puolella ja vuorokauden sisällä oli sielläki kaikki mun kauppaamat lelut myyty!

Lelujakin voi ostaa ja myydä samaan aikaan, ilman että se koti täyttyy siitä "krääsästä". Kun hankit jotain uutta, hankkiudu eroon entisestä ;)

"vieras"
Hei hetkinen...nimimerkki "vieras" esiintyy tässä ketjussa melkoisen monta kertaa, eikö? Joten mä en misään kohtaan tarkoittanut että juuri sinä olisit viitannut lapseni hyvinvointiin, tai edes kotiini, koska en voi millään tietää kuka vieras minkäkin jutun sanoi.

Puhuin nyt yleisellä tasolla. Eli kuten jo sanoin, mun mielestäni nätisti voi asiasta sanoa. En tiedä oletko sinä tässä ketjussa niin tehnyt vai et, mutta se nyt on ainakin selvää, etteivät kaikki niin ole tehnyt.

En myöskään ole määritellyt kenellä on asiat huonosti ja kenellä ei. Sekin oli yleistä ihmettelyä ja spekulointia. Kun en ihan totta tajua miksi joku kokee tarpeelliseksi ilkkua minua kirppistelyjeni tiimoilta ja ainoa mitä ihan oikeasti ajattelen on se, että jos ihmisellä on elämässä kaikki hyvin, hän on tasapainoinen ja hyvinvoiva niin ei hän kyllä ota ketään tyyppiä räävittäväkseen ilman syytä. Ja tällä tarkoitan siis sitä, että koska minä en ole hyökännyt teistä kenenkään kimppuun, niin en kertakaikkiaan ymmärrä miksi jotkut teistä tekevät niin minulle. Mielestäni taustalla on pakko olla pahoinvointia, sillä mikään muu järkevä syy ei asiaa selitä.

Viestisi viimeisestä lauseesta voimme nyt varmasti molemmat päätellä jotakin. Siinä piilovittuilet minulle, vaikka en ole sitä mielestäni ansainnut. En edelleenkään ole sanonut sinulle pahasti. jos koet että olen näin toiminut, niin pyydän toki anteeksi, sillä se ei ole ollut tarkoitukseni.

Mutta mikäli sinä nyt alat vetämään sitä linjaa että haukut minua (kuten siis jo teet), niin eipä siinä sitten mitään.
Minun kommentteja olet lainannut ja keskustellut suurimmaksi osaksi minun kanssa joten minua olet myös haukkunut. Ja teet sitä edelleen, etkö muka edes itse tajua sitä? Jälleen sieltä tuli, että pakko olla taustalla pahoinvointia. Tämä on KESKUSTELUpalsta ja jokaisella on oikeus mielipiteeseensä, myös minulla vaikken ( lipi lipi) musta olekaan. Jos ja kun mä sanon että sä maksat törkeitä hintoja ja en ymmärrä tuollaista krääsän haalimista niin sillä ei ole yhtään mitään tekemistä mun henkisen voinnin kanssa. Tsiisus sentään :D Edelleen, mä IHMETTELEN että MIKSI haalia tuollainen kasa kamaa. Ja sehän keskustelupalstan tarkoitus on.

Lelujakin voi ostaa ja myydä samaan aikaan, ilman että se koti täyttyy siitä "krääsästä". Kun hankit jotain uutta, hankkiudu eroon entisestä ;)
Mä teen juuri noin :)

Mulla on parhaillaan kirppispaikka, minne olen parin kolmen viikon ajan roudannut ylimääräisiä leluja pois alta - pian kun on sekä joulu että molempien lasten synttärit, ja paketteja tulee taloon karkeasti arvioituna 60 kappaletta.

Toinen ns. tyhjennys on yleensä tammi-helmikuussa, kun alennusmyynnit on kierretty & joulu- ja synttärilahjat löytäneet paikkansa, ja totean että vielä on tungosta kaapeissa.

Legot yms 'merkkilelut' viedään käsistä paitsi kirppiksellä myös Huutiksessa, hyvään hintaan. Sinne näpyttelen aika ajoin myyntiin sekä leluja että vaatetta, urheilutarvikkeita yms.

Upeita löytöjä taas! Nuo tunikat on aivan ihania eikä todellakaan oo hinnalla pilattu :) Mä oon tehny joulusiivousta meillä sekä vaatteiden että lelujen suhteen tuolla naamakirjan puolella ja vuorokauden sisällä oli sielläki kaikki mun kauppaamat lelut myyty!

Niin, mä itsekin kyllä olen sitä mieltä, ettei ne ole pahanhintaisia. Sen 3 euron tunikan kohdalla mietin pienen tovin, mutta koska se oli niin siisti, niin päätin sen ottaa :)

Onnea lelumyynneistä :D Ne menee mullakin melkolailla nopeiten kirppiksellä. Ja koska niistä tosiaan pääsee hyvinkin helposti eroon, niin niitä voi sitten myös ostaa tilalle lisää :) Mä viime viikolla myin kasan pois, joten nyt mahtuu taas uutta tavaraa.

"vieras"
Katoin kyllä...siinä oli viittaus mun blogiini ja että sieltä huomaa yhtä sun toista tjtn. sentapaista. En todellakaan ymmärtänyt mitä sillä tarkoitettiin. Suonet typeryyteni anteeksi?
Lue uudelleen, aivan selvästi sanottu. Ensin ihmettelen että miten olen aina räävimässä ja ilkkumassa yms kamalaa ja toisekseen blogistasi voin tyhminkin vetää johtopäätöksen että olet hyvin materiakeskeinen ihminen.

Mä en varmaankaan ikinä tule ymmärtämään ihmisiä joiden ainoa tarkoitus on (tässäkin ketjussa) vain ja ainoastaan pahoittaa jonkun ihmisen mieli. Ei voi kovin hyvin asiat omassa elämässä olla, jos niin täytyy tehdä. Onko se sitten kateus, voi jotain muuta, niin sitä en osaa sanoa. Toivon kuitenkin, että kaikki pääsee omassa elämässään sellaiseen mukavaan fiilikseen, ettei tarvitse ihan turhasta alkaa kiukkumaan.

Ehdottoman hyviä löytöjä kyllä sulla :)
Tämä olisi kyllä ihan suotavaa.

Meilläkin on joitakin noita Little People leluja, ainakin koulubussi ja maatila. Ja tyttö on niillä kovasti kyllä tykännyt leikkiä. Maatila on vanha, se on ollut parilla muksulla ennen meitä ja on vieläkin ihan priimakunnossa. Eli aika kestäviäkin lienevät.

Mitä pahaa on siinä, jos ihminen pitää materiasta ns. syvällisempien asioiden lisäksi?

Mä ainakin rakastan materiaa. Jos olisin rikas, voisin viettää päiväni shoppaillen ja itseäni & muita hemmotellen.

Silti arvostan suunnattomasti terveyttä, lapsiani, miestäni, muita läheisiä ihmisiä, sitä elintasoa ja vakautta mikä meillä täällä Suomessa on....ja olen hyvin kiitollinen tuosta kaikesta.

"pöö"
Minusta krääsä on semmosta hyödytöntä tavaraa, kuten vaikka posliiniesineet. Vaatteet ja lasten lelut ei tosiiankaan ole krääsää. Koska ne on koko ajan käytössä.

"Mari"
Loistavia löytöjä olet tehnyt ..itse kiertelen myös mielelläni kirppiksiä. MLL sieltä tekee aina hyviä löytöjä. Vihje: lähdeppä ensi kesänä Saloon iltatorille .. torstaisin klo 15.00 alkaen -jos et oo käynyt. Ihan loistava paikka teet takuulla löytöjä.

[QUOTE="vieras";22504978]Minun kommentteja olet lainannut ja keskustellut suurimmaksi osaksi minun kanssa joten minua olet myös haukkunut. Ja teet sitä edelleen, etkö muka edes itse tajua sitä? Jälleen sieltä tuli, että pakko olla taustalla pahoinvointia. Tämä on KESKUSTELUpalsta ja jokaisella on oikeus mielipiteeseensä, myös minulla vaikken ( lipi lipi) musta olekaan. Jos ja kun mä sanon että sä maksat törkeitä hintoja ja en ymmärrä tuollaista krääsän haalimista niin sillä ei ole yhtään mitään tekemistä mun henkisen voinnin kanssa. Tsiisus sentään :D Edelleen, mä IHMETTELEN että MIKSI haalia tuollainen kasa kamaa. Ja sehän keskustelupalstan tarkoitus on.[/QUOTE]

En edelleenkään hauku sinua. Minä kun en sano sitä ilkeyttäni, että ihminen jolla on kaikki hyvin, ei "kiusaa" muita. Mikäli sinä kuulut niihin ihmisiin jotka kiusaavat muita niin kyllä, siinä kohtaa sinä sitten olet jollakin tasolla pahoinvoiva tms. sillä miksi sinä muuten ilkeilisit?

Kyllä, jokaisella on oikeus mielipiteisiinsä, mutta jokainen voisi myös pohtia että miten niitä mielipiteitään esittää.

Jos olet se, joka viittasi kotini kuntoon ja/tai lasten ahdistukseen, niin siinä kohtaa olen sitä mieltä että käytöksessäsi on vikaa ja ettei kaikki todennäköisesti ole ihan hyvin.
Muut tämän ketjun "vieraat" ovat kommentoineet ihan ok:sti (eikä minulla ole syytä epäillä että heillä/teillä olisi asiat huonosti), joskaan eivät suostu vastaamaan siihen, mikä on krääsää.

Paisti se piilovittuilu, jota viime viestissäsi harrastit. En ymmärrä miksi sille linjalle lähdit jos kerran muutoin olet mielestsi ollut asiallinen. Se kun ei ollut asiallista.

Ja edelleen, meillä EI OLE KAMOJA KASOITTAIN, koska olen myynyt niitä leluja paljon myös pois. En käsitä sitäkään, miksi kukaan ei lue viesteistäni sitä osaa, jossa tästä kerron?!

"höh"
[QUOTE="Mari";22505065]Loistavia löytöjä olet tehnyt ..itse kiertelen myös mielelläni kirppiksiä. MLL sieltä tekee aina hyviä löytöjä. Vihje: lähdeppä ensi kesänä Saloon iltatorille .. torstaisin klo 15.00 alkaen -jos et oo käynyt. Ihan loistava paikka teet takuulla löytöjä.[/QUOTE]

No et kyllä ohjaa chefiä tänne, eihän meille muille jää sitten mitään ostamista jäljelle.

"vieras"
Mitä pahaa on siinä, jos ihminen pitää materiasta ns. syvällisempien asioiden lisäksi?

Mä ainakin rakastan materiaa. Jos olisin rikas, voisin viettää päiväni shoppaillen ja itseäni & muita hemmotellen.

Silti arvostan suunnattomasti terveyttä, lapsiani, miestäni, muita läheisiä ihmisiä, sitä elintasoa ja vakautta mikä meillä täällä Suomessa on....ja olen hyvin kiitollinen tuosta kaikesta.
Kummasti te osaatte kateellisuudesta ja huonosta elämästä jauhaa paskaa mutta yksinkertaiseen kysymykseen ei ole tullut ainuttakaan vastausta. Miksi hukuttaa lapset ja koti krääsään? En ole missään sanonut sen pahaa olevan ( toki olette tämänKIN omasta päästä kaivaneet ) mutta ihan yksinkertainen vastaus on esimerkiksi ekologisuus. Toinen se, että lapset tottuu tavararöykkiöihin eivätkä enää tyydy vähempään.

---
Siis totuushan on, että chef ostaa noin järjettömän paljon siksi, että tekemistään hyvistä löydyistä saa hyvät hinnat pois myydessä. Eli loppujen lopuksi chefin ostokset ei maksa mitään, kun myy kalliimmalla sitten eteenpäin. Bisnestä se on. Kateeksihan tässä vaan käy :)

järkyttävät määrät
Hienoja löytöjä,osa.
Mut miksi noin paljon kaikkea,eikö vähempikin riittäis.Hirveetä haalimista tosiaan.

Kait nuista leluista ym. edes osa on menossa muiden lapsille "pukin konttiin".

"vieras"
En edelleenkään hauku sinua. Minä kun en sano sitä ilkeyttäni, että ihminen jolla on kaikki hyvin, ei "kiusaa" muita. Mikäli sinä kuulut niihin ihmisiin jotka kiusaavat muita niin kyllä, siinä kohtaa sinä sitten olet jollakin tasolla pahoinvoiva tms. sillä miksi sinä muuten ilkeilisit?

Kyllä, jokaisella on oikeus mielipiteisiinsä, mutta jokainen voisi myös pohtia että miten niitä mielipiteitään esittää.

Jos olet se, joka viittasi kotini kuntoon ja/tai lasten ahdistukseen, niin siinä kohtaa olen sitä mieltä että käytöksessäsi on vikaa ja ettei kaikki todennäköisesti ole ihan hyvin.
Muut tämän ketjun "vieraat" ovat kommentoineet ihan ok:sti (eikä minulla ole syytä epäillä että heillä/teillä olisi asiat huonosti), joskaan eivät suostu vastaamaan siihen, mikä on krääsää.

Paisti se piilovittuilu, jota viime viestissäsi harrastit. En ymmärrä miksi sille linjalle lähdit jos kerran muutoin olet mielestsi ollut asiallinen. Se kun ei ollut asiallista.

Ja edelleen, meillä EI OLE KAMOJA KASOITTAIN, koska olen myynyt niitä leluja paljon myös pois. En käsitä sitäkään, miksi kukaan ei lue viesteistäni sitä osaa, jossa tästä kerron?!
Yritäs nyt päättää. Se ok vieras ja kiusaaja vieras on ihan sama vieras eli minä. Ja kun minun kommenttejani lainaat niin minua silloin haukut. Miten hemmetissä voit olla niin herkkis että sun mielestä ihmettely on kiusaamista ja oman pahan olon purkamista? Mä alan luulla sua vitsiksi pikku hiljaa. Sinä et ilkeyttäsi hauku muita kateellisiksi ja kerro heidän olevan paha olla mutta sen sijaan se minun kysymys ( johon edelleenkään ei ole tullut vastausta, kas kummaa) on suuremman luokan KIUSAUSTA :D Se ei ollut mitään piilovittuilua vaan ihan silkka fakta. Turha marttyyriksi ruveta kun samalla haukkuu muita.

[QUOTE="vieras";22504998]Lue uudelleen, aivan selvästi sanottu. Ensin ihmettelen että miten olen aina räävimässä ja ilkkumassa yms kamalaa ja toisekseen blogistasi voin tyhminkin vetää johtopäätöksen että olet hyvin materiakeskeinen ihminen.[/QUOTE]

Se blogi on kirppisblogi joka siis käsittelee elämästäni VAIN sitä kirppispuolta. Tai no ok, olen mä siellä kertonut meidän terassiprojektistakin ja varmaan jostain muustakin joskus. Mutta faktaa on se, että se blogi ei kyllä kerro MUSTA juuri mitään, vaan vain ja ainoastaan mun kirppisharrastuksesta.

Siis ethän sä voi määritellä ketään ihmistä yhden blogin perusteella, kun se blogi ei tosiaan ole mun elämästä kertovaa, vaan mun kirppistelystä, joka on kuitenkin melko pieni osa mun elämääni.

Mutta joo, kyllä mä tykkään asia kauniissa kodissa ja pukea lapset nätisti. Tykkään ostella heille lelujakin. Jos se tarkottaa sitä, että olen materiakeskeinen niin kai mä sitten olen. Mutta jälleen kerran kysyn...entäs sitten? Mitä sen on väliä jos mä tykkään keskimääräistä enemmän materiasta?

[QUOTE="vieras";22505082]Kummasti te osaatte kateellisuudesta ja huonosta elämästä jauhaa paskaa mutta yksinkertaiseen kysymykseen ei ole tullut ainuttakaan vastausta. Miksi hukuttaa lapset ja koti krääsään? En ole missään sanonut sen pahaa olevan ( toki olette tämänKIN omasta päästä kaivaneet ) mutta ihan yksinkertainen vastaus on esimerkiksi ekologisuus. Toinen se, että lapset tottuu tavararöykkiöihin eivätkä enää tyydy vähempään.[/QUOTE]

Näytä mulle, missä jauhoin mitään kateellisuudesta tai huonosta elämästä?

Meillä ei huku koti krääsään, koska myyn ja annan pois tavaraa sitä mukaa kun se käy tarpeettomaksi. Lapsetkaan eivät huku krääsään.

Ei mun lapsissa ole havaittavissa mitään nirppanokkaistumista. Hihkuvat riemusta kun sanon että mennään metsäkävelylle, vaikka ovat käyneet hilavitkutinpuistoissakin. Ilahtuvat kun askartelen heille vessapaperirullista kiikarit tai raketin, vaikka heillä on lelujakin vaikka kuinka. Eivät he saa läheskään kaikkea mitä haluavat, eivätkä he esim. lelukaupassa kerjää että 'äitiiiiii, osta tää' tai raivoa jos eivät saa mitään, vaan ymmärtävät jos ollaan vain katselemassa. Olen itse asiassa hyyyyvin tarkka siitä, ettei heistä tule kiittämättömiä, sillä vihaan sitä piirrettä kaikenikäisissä ihmisissä. He osaavat hyvin jakaa lelujaan, vuorotella, luopua niistä...

Tämä olisi kyllä ihan suotavaa.

Meilläkin on joitakin noita Little People leluja, ainakin koulubussi ja maatila. Ja tyttö on niillä kovasti kyllä tykännyt leikkiä. Maatila on vanha, se on ollut parilla muksulla ennen meitä ja on vieläkin ihan priimakunnossa. Eli aika kestäviäkin lienevät.
Näin mäkin oletan koska meille on kaikki nuo talot yms. härpäkkeet tulleet nimenomaan käytettyinä :)

"vieras"
Siis totuushan on, että chef ostaa noin järjettömän paljon siksi, että tekemistään hyvistä löydyistä saa hyvät hinnat pois myydessä. Eli loppujen lopuksi chefin ostokset ei maksa mitään, kun myy kalliimmalla sitten eteenpäin. Bisnestä se on. Kateeksihan tässä vaan käy :)
Kerro mulle MISTÄ minun pitäisi olla kateellinen. Rakastan suunnattomasti kotiani ja sitä että ostamme lapsia lukuun ottamatta vain ja ainoastaan tarpeeseen enkä voisi kuvitellakaan että talo olisi täynnä krääsää ja sitä pitäisi jatkuvasti kantaa ja antaa pois. Minä kun olen niin rahan perässä juoksija että annan ilmaiseksi tai pilkkahintaan ;)

Siis tosi upeita löytöjä=) mua niin harmittaa kun itse pääsee niin harvoin kirppikselle ja sit ei yleensä vielä löydäkään mitään : /
Kiitos :) Nettikisppikset on myös ihan oiva vaihtoehto. Ennen käytin niitä melko tiuhaan :)

[QUOTE="Mari";22505065]Loistavia löytöjä olet tehnyt ..itse kiertelen myös mielelläni kirppiksiä. MLL sieltä tekee aina hyviä löytöjä. Vihje: lähdeppä ensi kesänä Saloon iltatorille .. torstaisin klo 15.00 alkaen -jos et oo käynyt. Ihan loistava paikka teet takuulla löytöjä.[/QUOTE]

Kiitos vinkistä. jos sinnepäin joskus suuntaan, niin pitää käydä iltatorilla myös :)

Yhteistyössä