Kirppispino (sisältää megahehkutusta!)

"vieras"
No mutta jos sua ja sun lapsia ahdistais moinen, niin miten se liittyy mun ja mun lasten elämään? Ei mun lapset tiedä enemmästä sen enempää kuin vähemmästä vähempääkään. He ovat aina tottuneet elämään näin, eivätkä koe siitä ahdistusta. joten eikö kaikki ole silloin ihan hyvin?
Edelleen mä vaan ihmettelen ( kateellisena ja paskan elämän omaavana!!) että miksi lapset pitää hukuttaa tuollaiseen muovikrääsään ja yltäkylläisyyteen.

[QUOTE="pöö";22504514]Oon niin kade sulle! Miten täällä meidän kaupungissa ei löydy nuin hyviä vaatteita tuohon hintaan. :/ Joskus harvoin löytyy jotain ostettavaa. Sitte mulla on alkanu häiritteen kun täällä on vaan 2 semmosta kirpparia joissa nyt edes viitsii käydä niin se että myyjät alkaa kattomaan että TAAS tuo. :D[/QUOTE]

Ei teillä sitten järkätä noita MLL:än kirppiksiä? Ne kun on niitä parhaita :) Aikoinaan olen käynyt myös koulujen ja päiväkotien järjestämillä kirppiksillä ja niistäkin on tullut hankittua osi kivoja vaatteita melko edukkaasti :)

Vau, aika hyviä löytöjä :)

Mäkin tykkään 'hukuttaa lapseni materiaan'. Kivempaa sun & mun lapsilla varmaan on, kuin niillä lapsilla joilla ei ole tarpeeksi asianmukaista vaatetta eikä mitään kivoja leluja.

[QUOTE="vieras";22504540]Ei takuulla säästä jos ostelee ihan järkyttäviä määriä kamaa. Ei kukaan lapsi tarvitse tuollaisia leluvuoria, hyh. Ja toki harrastan itsekin kirppiksiä ja siksipä olenkin sitä mieltä että kaiken lisäksi chef maksaa vielä törkyhintoja.[/QUOTE]

Mutta jos mä ostaisin nuo kaikki uutena, niin siihen verrattuna mä kyllä mielestäni säästän. Eikä niitä leluja ihan totta ole niin paljon kun voisi luulla, sillä vanhat lähtee kiertoon aina, kun tulee ahdasta. Saattaa meillä olla enemmän leluja kuin teillä, mutta naapurissa ainakin on ihan yhtäläillä leluja kun meilläkin :)

Ja mitä siihen maksamiseen tulee, niin mä joko a) maksan sen mitä pyydetään tai b) jätän maksamatta ja ostamatta. Ja jos mä jonkun tuotteen haluan, niin maksan kyllä sitten sen mitä siitä pyydetään.

Saattaa olla että maksan törkyhintoja, mutta entäs sitten. Mitä sen on väliä...ketä se siis haittaa?

[QUOTE="vieras";22504561]Miksi sulle ei saa mitään negatiivista ilman, että se on kateutta, omassa elämässä asiat huonosti jne. En takuulla ole ainoa joka näin ajattelee mutta eivät kehtaa ääneen sanoa.[/QUOTE]

On eri asia ajatella ja sanoa asiasta NÄTISTI, kun alkaa sättimään mun kotiani, lasteni hyvinvointia jne.

Kyllä mulle saa sanoa, että mä ostan kalliilla tai että mun ostokset on rumia. Mutta sitä mä en niele, että Legot ja FP:n lelut on muovikrääsää, sillä sitä ne eivät mun mielestäni ole.

Mä niiiin tykkään käydä kirppareilla... Harvemmin löydän mitään hyvää, ja sit ku löytää, nii ei jää kyllä sinne ne tavarat. Näkee paljon huonoa tavaraa ja kalliilla.
Kyllähän sitä tulee välillä törmättyä melko kalliilla myytävään tavaraan. löysin vhdoinkin Mauri Kunnaksen kirjoja, mutta kun hintana oli 13 € / kpl, niin jäi kyllä ostamatta.

"vieras"
On eri asia ajatella ja sanoa asiasta NÄTISTI, kun alkaa sättimään mun kotiani, lasteni hyvinvointia jne.
Oletan että tämä oli provo, eikö? Koska minä en ole sanallakaan viitannut lastesi HYVINVOINTIIN, sen sijaan SINÄ totesit että taustalla on kateutta tai että minulla on elämässä asiat huonosti kun kehtaan tämän ääneen sanoa. Että mä rakastan tekopyhyyttä ja marttyyrejä!

[QUOTE="vieras";22504571]Edelleen mä vaan ihmettelen ( kateellisena ja paskan elämän omaavana!!) että miksi lapset pitää hukuttaa tuollaiseen muovikrääsään ja yltäkylläisyyteen.[/QUOTE]

Ja mä edelleen painotan, että mä kyllä olen myös myynyt niitä leluja pois joilla ei niin leikitä. Meidän mukulat tykkää rakennella legoilla isoja rakennelmia ja tehdä Little Peoplejen kanssa suuria kaupunkeja. Se ei 3 legolla ja 4 little people ukolla onnistu. Siksi meillä on niitä niin paljon.

Miksi lapsille ei voisi ostaa leluja paljon? Edelleenkään kukaan ei ole vielä kertonut sitä, että miä haittaa siitä oikeasti on?

[QUOTE="vieras";22504689]Kannattaisiko katsoa mistä se lainaus oli?[/QUOTE]

Katoin kyllä...siinä oli viittaus mun blogiini ja että sieltä huomaa yhtä sun toista tjtn. sentapaista. En todellakaan ymmärtänyt mitä sillä tarkoitettiin. Suonet typeryyteni anteeksi?

[QUOTE="vieras";22504724]Oletan että tämä oli provo, eikö? Koska minä en ole sanallakaan viitannut lastesi HYVINVOINTIIN, sen sijaan SINÄ totesit että taustalla on kateutta tai että minulla on elämässä asiat huonosti kun kehtaan tämän ääneen sanoa. Että mä rakastan tekopyhyyttä ja marttyyrejä![/QUOTE]

Hei hetkinen...nimimerkki "vieras" esiintyy tässä ketjussa melkoisen monta kertaa, eikö? Joten mä en misään kohtaan tarkoittanut että juuri sinä olisit viitannut lapseni hyvinvointiin, tai edes kotiini, koska en voi millään tietää kuka vieras minkäkin jutun sanoi.

Puhuin nyt yleisellä tasolla. Eli kuten jo sanoin, mun mielestäni nätisti voi asiasta sanoa. En tiedä oletko sinä tässä ketjussa niin tehnyt vai et, mutta se nyt on ainakin selvää, etteivät kaikki niin ole tehnyt.

En myöskään ole määritellyt kenellä on asiat huonosti ja kenellä ei. Sekin oli yleistä ihmettelyä ja spekulointia. Kun en ihan totta tajua miksi joku kokee tarpeelliseksi ilkkua minua kirppistelyjeni tiimoilta ja ainoa mitä ihan oikeasti ajattelen on se, että jos ihmisellä on elämässä kaikki hyvin, hän on tasapainoinen ja hyvinvoiva niin ei hän kyllä ota ketään tyyppiä räävittäväkseen ilman syytä. Ja tällä tarkoitan siis sitä, että koska minä en ole hyökännyt teistä kenenkään kimppuun, niin en kertakaikkiaan ymmärrä miksi jotkut teistä tekevät niin minulle. Mielestäni taustalla on pakko olla pahoinvointia, sillä mikään muu järkevä syy ei asiaa selitä.

Viestisi viimeisestä lauseesta voimme nyt varmasti molemmat päätellä jotakin. Siinä piilovittuilet minulle, vaikka en ole sitä mielestäni ansainnut. En edelleenkään ole sanonut sinulle pahasti. jos koet että olen näin toiminut, niin pyydän toki anteeksi, sillä se ei ole ollut tarkoitukseni.

Mutta mikäli sinä nyt alat vetämään sitä linjaa että haukut minua (kuten siis jo teet), niin eipä siinä sitten mitään.

"pöö"
Miten usein kierrät kirppareilla? Sulla on varmasti harjaantunut silmä, koska en mä yleensä löydä noilta samoilta kirppiksiltä mitään! Tosin mä en pidäkään yhtään uusretrovaatteista tai mistään sen tyylisitä. Niitä tuntuu olevan eniten tarjolla tai sitten ylihintaista tavaraa.

"vieras"
En mäkään kyllä ymmärrä tollasta ylenpalttista krääsän hommaamista. Lisäksi en ymmärrä ken viittii ottaa joka löydöstään kuvan ja laittaa jonnekin blogiin. Täytyy todella olla tekemisen puutetta.

[QUOTE="pöö";22504843]Miten usein kierrät kirppareilla? Sulla on varmasti harjaantunut silmä, koska en mä yleensä löydä noilta samoilta kirppiksiltä mitään! Tosin mä en pidäkään yhtään uusretrovaatteista tai mistään sen tyylisitä. Niitä tuntuu olevan eniten tarjolla tai sitten ylihintaista tavaraa.[/QUOTE]

Nyt olen kiertänyt kirppiksiä varmaankin 2-4 kertaa viikossa, koska mulla on ollut oma loosi, jota olen siivoillut. Normaalisti käyn kirppiksellä varmaankin 1-2 kertaa viikossa. Välillä voi olla kyllä pidempiäkin taukoja :)

Uusretroja ja sitä mitä on lähiaikoina ollut Lindexillä ja H&M:ässä, on kieltämättä paljon tarjolla. Kunnon ns. merkkivaatteita löytää hyvin harvoin, tai muutakaan vähän poikkeavampaa joka erottuu massasta. Mutta mä tykkään onneksi massavaatteista, niin mun on helppo vaatteita löytää :)

Yhteistyössä