Sinuhe, egyptiläinen ja kirjoittajana Waltari.Alkuperäinen kirjoittaja aulikki:Helpompi: "Minä, Sinuhe, Senmutin ja hänen vaimonsa Kipan poika, kirjoitan tämän."
Sinuhe, egyptiläinen ja kirjoittajana Waltari.Alkuperäinen kirjoittaja aulikki:Helpompi: "Minä, Sinuhe, Senmutin ja hänen vaimonsa Kipan poika, kirjoitan tämän."
Oikein.Alkuperäinen kirjoittaja manta76:Dostojevski, Idiootti?Alkuperäinen kirjoittaja MrsCabDriver:Marraskuun lopulla, suojasään vallitessa, Pietari- Varsovan matkustajajuna lähestyi täydellä höyryllä Pietarin kaupunkia kello yhdeksän tienoilla aamulla.
:flower:Alkuperäinen kirjoittaja manta76:Sinuhe, egyptiläinen ja kirjoittajana Waltari.Alkuperäinen kirjoittaja aulikki:Helpompi: "Minä, Sinuhe, Senmutin ja hänen vaimonsa Kipan poika, kirjoitan tämän."
Anna-Leena Härkönen: Häräntappoase?Alkuperäinen kirjoittaja aulikki:"Me istuttiin juuri matikantunnilla ja ulkona oli kevät. Sisällä ei ollut. Mä vilkuilin kelloa ja hikoilin. Kirja oli auki mut en mä siihen kattonu.Mä en kestä matikkaa. SItäpaitsi se oli viimeinen tunti matikkaa sinä lukukautena. Parin päivän päästä ois päästötokarien jako. Ja vapaus. Niin mä luulin."
Häräntappoase tuli ekana mieleen...?Alkuperäinen kirjoittaja aulikki:"Me istuttiin juuri matikantunnilla ja ulkona oli kevät. Sisällä ei ollut. Mä vilkuilin kelloa ja hikoilin. Kirja oli auki mut en mä siihen kattonu.Mä en kestä matikkaa. SItäpaitsi se oli viimeinen tunti matikkaa sinä lukukautena. Parin päivän päästä ois päästötokarien jako. Ja vapaus. Niin mä luulin."
:flower:Alkuperäinen kirjoittaja manta76:Anna-Leena Härkönen: Häräntappoase?Alkuperäinen kirjoittaja aulikki:"Me istuttiin juuri matikantunnilla ja ulkona oli kevät. Sisällä ei ollut. Mä vilkuilin kelloa ja hikoilin. Kirja oli auki mut en mä siihen kattonu.Mä en kestä matikkaa. SItäpaitsi se oli viimeinen tunti matikkaa sinä lukukautena. Parin päivän päästä ois päästötokarien jako. Ja vapaus. Niin mä luulin."
Keksiikö tätä joku vai kerronko? :attn:Alkuperäinen kirjoittaja miljoonakala:Lappi 40-luvulla..Martta, Oula..
Siis tää oli jo eri kirja.
Maa on syntinen laulu?Alkuperäinen kirjoittaja miljoonakala:Keksiikö tätä joku vai kerronko? :attn:Alkuperäinen kirjoittaja miljoonakala:Lappi 40-luvulla..Martta, Oula..
Timo K. Mukka? Maa on syntinen lauluAlkuperäinen kirjoittaja miljoonakala:Keksiikö tätä joku vai kerronko? :attn:Alkuperäinen kirjoittaja miljoonakala:Lappi 40-luvulla..Martta, Oula..
Stephen King: Hohto?Alkuperäinen kirjoittaja aulikki:"Jack Torrance ajatteli: tärkeilevä pikku nilkki. Ullmanilla oli pituutta metri kuusikymmentäviisi, ja kun hän liikkui siinä oli kaikkien pulleiden pikkumiesten ikiomaa sievistelyä."
:flower:Alkuperäinen kirjoittaja aulikki:Maa on syntinen laulu?Alkuperäinen kirjoittaja miljoonakala:Keksiikö tätä joku vai kerronko? :attn:Alkuperäinen kirjoittaja miljoonakala:Lappi 40-luvulla..Martta, Oula..
:flower:Alkuperäinen kirjoittaja manta76:Stephen King: Hohto?Alkuperäinen kirjoittaja aulikki:"Jack Torrance ajatteli: tärkeilevä pikku nilkki. Ullmanilla oli pituutta metri kuusikymmentäviisi, ja kun hän liikkui siinä oli kaikkien pulleiden pikkumiesten ikiomaa sievistelyä."
Anja Kaurasen Sonja O. kävi täälläAlkuperäinen kirjoittaja aulikki:Kiitokset ja terveiset sioille sovinisteille. Omahyväisille öykkäreille. Pubien kaljamahaisille bulvaaneille. Sultsinakielisille shemeikoille. Ympäri vuoden äpyilijöille. Sonnimaisille machoille. Pillupoliiseille. Sankareille raiskaajille. Neitseenmetsästäjille. Urhoollisille sutenööreille. Mummonrassaajille. Kyrvänkantotelineille. Namusedille..."
Vihje: naiskirjailijan esikoisteos 80-luvun alusta.Alkuperäinen kirjoittaja aulikki:Kiitokset ja terveiset sioille sovinisteille. Omahyväisille öykkäreille. Pubien kaljamahaisille bulvaaneille. Sultsinakielisille shemeikoille. Ympäri vuoden äpyilijöille. Sonnimaisille machoille. Pillupoliiseille. Sankareille raiskaajille. Neitseenmetsästäjille. Urhoollisille sutenööreille. Mummonrassaajille. Kyrvänkantotelineille. Namusedille..."
:flower: Ehdit ennen kuin ehdin laitaa vihjeenAlkuperäinen kirjoittaja ggh:Anja Kaurasen Sonja O. kävi täälläAlkuperäinen kirjoittaja aulikki:Kiitokset ja terveiset sioille sovinisteille. Omahyväisille öykkäreille. Pubien kaljamahaisille bulvaaneille. Sultsinakielisille shemeikoille. Ympäri vuoden äpyilijöille. Sonnimaisille machoille. Pillupoliiseille. Sankareille raiskaajille. Neitseenmetsästäjille. Urhoollisille sutenööreille. Mummonrassaajille. Kyrvänkantotelineille. Namusedille..."
Vihje: kuvaus tulevaisuudesta, joka on jo meneisyyttä.Alkuperäinen kirjoittaja aulikki:"Oli kirkas, kylmä huhtikuun päivä. Kellot löivät juuri kolmeatoista. Winston Smith painoi leukansa tiukasti rintaan, sillä viima puhalteli epämiellyttävästi. Hän puikahti näppärästi Voiton Talon lasiovesta, vaikka ei kuitenkaan tarpeeksi liukkaasti. Hiekkaa mukanaan tuova tuulenpyörre ehti hänen mukanaan ovenraosta."
Vihje: pääosissa Charles Ryder ja Sebastian FlyteAlkuperäinen kirjoittaja aulikki:"Ehdittyäni kukkulan laella olevalle C-komppanian majoitusalueelle käännyin katsomaan taakseni leirikentälle, joka juuri ilmestyi näkyviin aikaisen aamun harmaasta sumusta. Tänä aamuna lähtisimme pois. Kun kolme kuukautta sitten marssimme tänne, oli kaikki lumen peitossa; nyt puhkesivat kevään ensimmäiset lehdet. Silloin olin ajatellut, että kohtaisimmepa miten lohduttomia maisemia tahansa, tämän surullisempia ne eivät enää voisi olla. Nyt tuli mieleen, että minulla ei ollut täältä ainoatakaan onnellista muistoa."
Paljastettakoon, että kyseessä on Paul Austerin Sattumuksia Brooklynissa. Kaikenpuolin miellyttävä kirja, suosittelen.Alkuperäinen kirjoittaja omnomnom:"Etsin rauhallista paikkaa, jossa kuolla."
Mä en tykänny taasen yhtään. Kuten en hänen vaimonsakaan teoksista.Alkuperäinen kirjoittaja omnomnom:Paljastettakoon, että kyseessä on Paul Austerin Sattumuksia Brooklynissa. Kaikenpuolin miellyttävä kirja, suosittelen.Alkuperäinen kirjoittaja omnomnom:"Etsin rauhallista paikkaa, jossa kuolla."