Kirjallisuus-tietovisa

• Viestiketjun aloittaja pöllö
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Tämän laitan ulkomuistista, joten saattaa olla pieniä virheitä:

Two households both alike in dignity,
in fair Verona, where we lay our sceen,
from ancient grudge break to new mutiny,
where civil blood makes civil hands unclean.
Romeo&Juliet

Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön:
Alkuperäinen kirjoittaja Candide:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
mun oma suosikki:

" Kaikki onnelliset perheet muistuttavat toisiaan, jokainen onneton perhe on onneton omalla tavallaan."
Kaikki isäni hotellit?
Hotellit alkaa sillä karhujutulla. Mutta jotakin Irvingiä mäkin veikkaisin.
Se oli tietty Anna Karenina, muut ehti jo tietää :D

Alkuperäinen kirjoittaja vuh:
Nää on novelleja. Tai juttuja...

"Olipa kerran punatukkainen mies, jolla ei ollut silmiä eikä korvia. Hänellä ei liioin ollut hiuksia, joten häntä sanottiin punatukkaiseksi tietyin varauksin."
Daniil Harmsin Sattumia-kirjasta novelli. Rehabilitaatio on minun suosikkini, joskin se on melko raakaa tekstiä. "Voin kehumatta sanoa, että kun Volodja läimäytti minua poskelle ja sylkäisi minua otsaan, annoin hänelle sellaisen löylytyksen, ettei hän sitä hevillä unohda. Priimuksella minä löin häntä vasta myöhemmin ja silitysraudalla en kyllä hakannut ennen iltaa. Niin ettei hän aivan heti kuollut. Eikä se ole mikään todiste, että olin leikannut hänen jalkansa jo päivällä irti. Silloin hän oli vielä elossa." Teksti pahenee ja pahenee vain...

vuh
Alkuperäinen kirjoittaja Turboahdettu Jurpo:
Nää on novelleja. Tai juttuja...

"Olipa kerran punatukkainen mies, jolla ei ollut silmiä eikä korvia. Hänellä ei liioin ollut hiuksia, joten häntä sanottiin punatukkaiseksi tietyin varauksin."
Daniil Harmsin Sattumia-kirjasta novelli. Rehabilitaatio on minun suosikkini, joskin se on melko raakaa tekstiä. "Voin kehumatta sanoa, että kun Volodja läimäytti minua poskelle ja sylkäisi minua otsaan, annoin hänelle sellaisen löylytyksen, ettei hän sitä hevillä unohda. Priimuksella minä löin häntä vasta myöhemmin ja silitysraudalla en kyllä hakannut ennen iltaa. Niin ettei hän aivan heti kuollut. Eikä se ole mikään todiste, että olin leikannut hänen jalkansa jo päivällä irti. Silloin hän oli vielä elossa." Teksti pahenee ja pahenee vain...
Näinhän se juurikin oli :flower:

vuh
Ja otetaas vielä yksi. Hyllyssä, mutta useasti kesken jätetty...

"Komea, pulska Buck Mulligan tuli portaidenpäästä kädessään vaahdokekuppi, jonka päälle peili ja partaveitsi oli asetettu ristiin."

vuh

"Komea, pulska Buck Mulligan tuli portaidenpäästä kädessään vaahdokekuppi, jonka päälle peili ja partaveitsi oli asetettu ristiin."
Ahh, mä oon jopa kahlannut tämän läpi. Eli Odysseia.
Just :flower: Muoks. Eikun Odysseus, mitä varmaan tarkoitit =)

Odysseus. Minullakin odottaa hyllyssä, että pääsisin alkua pitemmälle :saint:

Ei yhtään yllätä että Turbojurpo - Ap - turboahdettu jurpo lukee Daniil Harmsia :D :p
Lahjoitin varsinaisen kirjan pois, mutta tekstejä ei oikeastaan voi unohtaa.

Uusi anatomia

"Erään pienen tytön nenään kasvoi kaksi vaaleansinistä nauhaa. Tapaus oli sikäli merkityksellinen, että toisessa nauhassa luki "Saturnus" ja toisessa "Jupiter"."

(Samasta kirjasta.)

Laitan vielä tän, sitten pitää mennä:

"Myönnetään: olen erään hoitolaitoksen asukki, hoitajani tarkkaillee minua, pitää silmällä melkein herkeämättä; sillä ovessa on tirkistysreikä, ja hoitajani silmä on sitä lajia ruskea, ettei se pysty näkemään minun, sinisilmäisen, lävitse."

sim
"Tämän kertomuksen olen kuullut henkilöltä, jolla ei ollut mitään syytä kertoa sitä minulle tai kenellekään muulle. Hän taisi aloittaa sen vanhan viinin huumassa, ja oma jatkuva epäilyni aiheutti sen, että sain seuraavina päivinä kuulla loput tästä merkillisestä tarinasta."

Yhteistyössä