Kirjallisuus-tietovisa

• Viestiketjun aloittaja pöllö
  • Ensimmäinen viesti
vuh
1 (Tuppisuu Allu)

Vivian Falleniuksen ensimmäinen päivä herrasväki Gylfen kotiapulaisena kahdeksan huoneen huoneistossa Bulevardinkadulla sattui Venäjän kenraalikuvernööri Bobrikovin murhan ensimmäiseksi vuosipäiväksi.

ap
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Utopian toteuttaminen näyttää nykyisin paljon helpommalta kuin ennen uskottiinkaan.
sori, tää olikin kirjan alussa oleva lainaus. itse kirja alkaa näin .

Matala harmaa rakennus, kerroksia vain kolmekymmentäneljä. Pääkäytävän yllä sanat Keski-Lontoon hautomis- ja olouttamiskeskus ja kilvessä maailmanvaltion tunnuslause: yhteisyys, samuus, lujuus.

Utopian toteuttaminen näyttää nykyisin paljon helpommalta kuin ennen uskottiinkaan.

Matala harmaa rakennus, kerroksia vain kolmekymmentäneljä. Pääkäytävän yllä sanat Keski-Lontoon hautomis- ja olouttamiskeskus ja kilvessä maailmanvaltion tunnuslause: yhteisyys, samuus, lujuus.
1984?

ap
Alkuperäinen kirjoittaja Candide:

1984?
ei ole, mutta hyvä veikkaus.

"Jos teitä tosissaan huvittaa kuulla niin ensimmäinen juttu minkä te varmaan haluatte tietää on, että missä mä synnyin ja millanen oli mun surullinen lapsuuteni, ja mitä mun vanhemmat teki ja sillailla ennen kuin mä synnyin, ja muuta paskaa ala David Copperfield, mut siihen mä en ihan totta rupee."

Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön:
"Jos teitä tosissaan huvittaa kuulla niin ensimmäinen juttu minkä te varmaan haluatte tietää on, että missä mä synnyin ja millanen oli mun surullinen lapsuuteni, ja mitä mun vanhemmat teki ja sillailla ennen kuin mä synnyin, ja muuta paskaa ala David Copperfield, mut siihen mä en ihan totta rupee."
Sieppari ruispellossa :) Ja vissiin vanhempi käännös, Saarikosken.

vuh
Ihan kun mä olisin lukenut kumminkin tän... Scifi. Ja ne käytti siinä jotain lume-nimistä huumetta, että elämä olis tuntunut mukavammalta...? Onko yhtään lähellä oikeaa tämä?

vuh
Nyt mun lempikirja:

"Vuosia myöhemmin, seistessään teloitusryhmän edessä, eversti Aureliano Buendía muisti kaukaisen illan jolloin hänen isänsä vei hänet tutustumaan jäähän."
Sadan vuoden yksinäisyys :heart:

ap
Nyt mun lempikirja:

"Vuosia myöhemmin, seistessään teloitusryhmän edessä, eversti Aureliano Buendía muisti kaukaisen illan jolloin hänen isänsä vei hänet tutustumaan jäähän."
ärsyttävän tuttu mutta kun ei muista.

Sieppari ruispellossa :) Ja vissiin vanhempi käännös, Saarikosken.
Joo, tais olla aika helppo :D
Oletko lukenut sen uudemman käännöksen? Minä en ole, pitäisi sitä vilkaista :)
Olen vain silmäillyt ns. ammatin puolesta. Ja mielenkiinnosta. En ole lukenut uutta kokonaan, enkä usko että luenkaan, ei kuulu mun lempikirjoihin. Hirveä jono luettavia kirjoja muutenkin. Joskus ihan ahdistaa, liikaa kirjoja :snotty:

vuh
Toi mun eka tais olla liian vaikea? Entä tämä, mun lemppari:

"Kivi vieri esiin Vehkan aution myötämäestä Tiikkajan rauhoituskuusikon ja kumolleen käännetyn maitolavan takaa päätyäkseen ojanpenkkaan Jerusalemin tien varteen."

Olen vain silmäillyt ns. ammatin puolesta. Ja mielenkiinnosta. En ole lukenut kokonaan, enkä usko että luenkaan, ei kuulu mun lempikirjoihin. Hirveä jono luettavia kirjoja muutenkin. Joskus ihan ahdistaa, liikaa kirjoja :snotty:
Minusta se on ihana ajatus, että jotain maailmassa riittää, niin lukemista :D

Yhteistyössä