Kirjallisuus-tietovisa

• Viestiketjun aloittaja pöllö
  • Ensimmäinen viesti
Limone
Alkuperäinen kirjoittaja Candide:
Alkuperäinen kirjoittaja Candide:
Mites nää kaksi:

Mies - pitkäselkä, rohdinpaita, virsujalka -hakkaa kaskea korkean vaaran rinteellä.

Mariam oli viiden vanha, kun hän ensi kerran kuuli sanan harami.
Entäs nää? :)
Onko tuo jälkimmäinen Khaled Hosseinin Tuhat loistavaa aurinkoa?

Limone
Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön:
Laitan vielä tän, sitten pitää mennä:

"Myönnetään: olen erään hoitolaitoksen asukki, hoitajani tarkkaillee minua, pitää silmällä melkein herkeämättä; sillä ovessa on tirkistysreikä, ja hoitajani silmä on sitä lajia ruskea, ettei se pysty näkemään minun, sinisilmäisen, lävitse."
Arne Nevanlinnan Marie?

ap
laitan vielä yhden ja tulen sitten myöhemmin katsomaan että oletteko tienneet nämä uusimmat:

Oli aamu ja vastasyntynyt aurinko kipunoi kultana hiljaa kareilevan meren pinnalla. Parin kilometrin päässä rannasta eräs kalastusalus viisti vettä, ja sana aamiaisparveen liittymisestä sinkoili kautta ilman, kunnes tuhannen lokin lauma saapui kärkkymään ruokapaloja ja taistelemaan niistä.

vieras

"Myönnetään: olen erään hoitolaitoksen asukki, hoitajani tarkkaillee minua, pitää silmällä melkein herkeämättä; sillä ovessa on tirkistysreikä, ja hoitajani silmä on sitä lajia ruskea, ettei se pysty näkemään minun, sinisilmäisen, lävitse."
Peltirumpu?

Googelmus
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
laitan vielä yhden ja tulen sitten myöhemmin katsomaan että oletteko tienneet nämä uusimmat:

Oli aamu ja vastasyntynyt aurinko kipunoi kultana hiljaa kareilevan meren pinnalla. Parin kilometrin päässä rannasta eräs kalastusalus viisti vettä, ja sana aamiaisparveen liittymisestä sinkoili kautta ilman, kunnes tuhannen lokin lauma saapui kärkkymään ruokapaloja ja taistelemaan niistä.
Lokki Joonatan

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Peltirumpu?
:flower: :flower:

vieras
"Mä olen kuukauden ja viisi päivää vaille viisitoista vuotta. Sitten kun mä täytän viisitoista, koko mun maailma muuttuu. Mä voin ajaa mopolla ja tehdä lapsia tyttöjen kanssa."

"Tiedättehän, millaista Havannassa on aikaisin aamulla, kun jätkät vielä nukkuvat talojen seinänvierillä; ennen kuin jäävaunut ovat tuoda jäätä baareihin? No niin, olimme tulossa satamasta aukion poikki San Franciscon Helmeen, Perlaan kahville. Aukiolla oli vain kerjäläinen, joka parhaillaan joi suihkukaivosta. Mutta kun pääsimme kahvilaan, siellä oli kolme miestä odottamassa meitä."

Alkuperäinen kirjoittaja Phoebs:
"Tiedättehän, millaista Havannassa on aikaisin aamulla, kun jätkät vielä nukkuvat talojen seinänvierillä; ennen kuin jäävaunut ovat tuoda jäätä baareihin? No niin, olimme tulossa satamasta aukion poikki San Franciscon Helmeen, Perlaan kahville. Aukiolla oli vain kerjäläinen, joka parhaillaan joi suihkukaivosta. Mutta kun pääsimme kahvilaan, siellä oli kolme miestä odottamassa meitä."
Hemingwayta tämäkin?

Alkuperäinen kirjoittaja Phoebs:
Hemingwayta tämäkin?
Jep =)

aulikki
"Me istuttiin juuri matikantunnilla ja ulkona oli kevät. Sisällä ei ollut. Mä vilkuilin kelloa ja hikoilin. Kirja oli auki mut en mä siihen kattonu.Mä en kestä matikkaa. SItäpaitsi se oli viimeinen tunti matikkaa sinä lukukautena. Parin päivän päästä ois päästötokarien jako. Ja vapaus. Niin mä luulin."

Yhteistyössä