Kipujani ei lääkitä tarpeeksi, joten olen alkanut vetämään yliannostuksia kivun turruttamiseksi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja aaaapeeee
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
En mä halua alkaa välttämään sataa ja yhtä ruoka-ainetta sillä perusteella, että ehkä kenties mahdiollisesti sillä voisi olla vaikutusta asiaan, joka ei muutenkaan aina tuota kipua. Esim. viljaton ruokavalio tuntuisi ihan kauhealta ajatukselta.

Paskon vieläkin sitä hiilijuomaa, vaikka viikko sitten juonut sen :P. Mukana tulee veristä limaa, ja myös peräaukko vuotaa, mahtia.

Viljaton tarkoittaa monesti samalla hiivatonta ruokaa. Hiivauutteet ja sienet sisältävät sienisokeria. Onko sulle kukaan puhunut siitä mitään? Se tekee valtavat kivut, jos sttuu syömään jotain... Tuolla siitä omakohtaista tarinaa:
Nimet

Alkuperäinen kirjoittaja Sivusta heitän;29956706:
En jaksanut lukea koko ketjua joten pahoittelut jos kirjoitan jotain epäasiallista. Ekasta viestistä hyppäsi näkökenttään kuitenkin ärtynyt suoli tms. Siihen auttaa parhaiten viljaton ruokavalio.

Ei vaan siihen auttaa parhaiten FODMAP-ruokavalio, joka on tieteellisesti tutkittu ja kehitetty juuri ärtynyttä suolta varten.

Mulle ei sovi missään muodossa askorbiinihappo. Sitäkin on monissa valmisteissa.... Mut en käytä yhtään mitään valmisteita, joten ei tarvi muuta kuin kaupoissa syynätä tarkkaan tuoteselosteet:-)
Noissa siis on askorbiinihappoa, jos apteekista ostaa:
http://spc.nam.fi/indox/nam/humspc.jsp?nimi=&luvanhaltija=&myyntilupanro=&atc=&freetext=askorbiinihappo&vaikuttavat=&muoto=&haitta=&kaytto=&vasta=&x=0&y=0

Kuulostaa siltä että sä et halua apua. Sä olet jo lääkkeiden väärinkäyttäjä ja haluat vahvempia.

Jos sä tekisit mitä vaan että kivut poistuu niin aloittaisit ruokavaliosta. Ainakin viljat, sokeri, kahvi ja kaikki keinotekoinen pois. (Sehän toki tarkoittaisi että joutuisit tekemään itse jotain asian eteen mikä ei nyt siis käy.) Ja sitten tajuaisit myös että sun kroppa on ihan sekasin tosta lääkkeiden sekakäytöstä. Ja sitten tajuaisit että jos sä ulostat verta, on jo kropassa kaikki punaset hälytysvalot päällä eli tilanne on TODELLA paha ja VAATISIT kunnon tutkimukset ja testit allergioiden, keliakian ja mahd. esim loisien tai hiivan varalta. Mutta kipulääkkeisiin jää koukkuun...

Sokeri kannattaa jättää pois, mut kahvina täytyy olla joku luomu(meillä aina Mundo, on hyvää!) ja luomumaito sitä neutraloimaan. Ingmannin luomukerma käy kans, mut ei ne muut, joissa on karrageenia E407.

Jos mulla joskus kolottaa jostakin (hyvin harvoin), otan maustekurkumaa ja senkin ostan luomuna. On mullakin kokemusta, eikä mitään mukavia. Allergiatestejä ei ole tehty, mut en siedä alumiinia enkä nikkeliä ollenkaan. Alumiinia on monissa torjunta-aineissa ja nikkeliä viljan kuorikerroksessa...;

hoitotakuu

Kipulääkkeitä en ole käyttänyt, joten vaikea sanoa niistä mitään muuta, kuinettä en ainakan mahakipuun ottais ikinä.

Viljaton ruoka auttaa, mutta siinähän täytyisi ihan itse tehdä asian korjaamiseksi jotain. Ja se on niin vaikeaa, kun eihän sitten jää mitään syötävää.
On se vaan niin helppoa kun on apteekki,mistä saa lääkettä.

Mut tosiaan, sellainen lääke, minkä kuoriaine on karrageenista, on selvästikin vaarallinen. Niin moni on ottanut yhteyttä ja kertonut mahavaivoistaan, kun se on heillekin olllut ihan selvä asia. No, vegaanithan eivät halua syödä gelatiinipäällysteisiä valmisteita, joten heille on räätälöity tuo toinen, leväperäinen karrrageeni. Jos on helpompi katsoa, missä ruoassa sitä on, tuolla on hyvä luettelo:
E407 karrageeni | finland.somefood.org

Oon kyllä kokeillu paljon lääkkeitä, joita en ole voinut käyttää sivuvaikutusten vuoksi, mutta mistään apuaineista se ei ole johtunut vaan itse lääkeaineista. Mutta siis esim. tuo Somac sopi ihan hyvin kun sitä käytin.

Voisitko harkita seuraavasi miten eri ruuat vaikuttavat vatsavaivoihisi? Minä olin nuorempana aina kuin ilmapallo ja olo oli tukala, kun en ymmärtänyt mitä voin syödä ja mitä. Se ei ollut kivaa se...

Alumiinia on monissakin lisäaineissa ja senhän tiedetään aiheuttavan alzheimerin tautia. Ei voi olla mitään syytä, miksi sitä kannattaisi niellä missään muodossa. Tästä löytyy ne:
http://ekoodit.fi/lisaaineluokka/37/alumiinia-sisaltavat-lisaaineet/

Alkuperäinen kirjoittaja voi sentään!;29958864:
Mutta kun niissä lääkkeissä on jo kauan ollut monia muuntogeenisia aineksia, joita elimistö ei kertakaikkiaan voi sietää!

Minkähän takia tätä asiaa ei haluta jatkaa edes karppaussivulla?

GMO - karppaus.info :: keskustelufoorumi

Voithan kokeilla jatkaa tuosta?

Muuan leikattu sanoi kauan sitten, että varokaa matoa . siis maltodekstriiniä!
Siis jos mikään ei auta, joudutaan kivun aiheuttaja etsimään leikkauspöydällä ja siinä se joskus menee kuolioon. Myöhäistä, mutta onneksi sellaisia osataan tehdä.
Suoliavanteet – TherapiaFennica

Maltodekstriini on se, mitä muuan leikattu kerran käski karttaa. Kuinka moni muu on sen takia leikattu, sitä en tiedä, mutta se on täyteaineena monissa valmisteissa ja energiana juomissa ym. En käytä sitä, joten en voi tietää vaikutuksia itse, mutta haluan, et sairaat saisivat sen asian jotain kautta tietoonsa. Sehän on maltoa, joka on käsitelty niin, että dekstriinin muodossa siitä ei enää voi selvittää, mistä se on tehty. Se on tehty maissista ja silloinhan se on GMO - varsinkin kun lääkeyhtiöt omistavat patentit niihin. Kai ne silloin omia käyttävätkin, kun voitothan tulevat sieltä?

Näissä apteekkivalmisteissa on maltodekstriiniä:
http://spc.nam.fi/indox/nam/humspc.jsp?query=maltodekstriini+&start=61

Maltodekstriini on se, mitä muuan leikattu kerran käski karttaa. Kuinka moni muu on sen takia leikattu, sitä en tiedä, mutta se on täyteaineena monissa valmisteissa ja energiana juomissa ym. En käytä sitä, joten en voi tietää vaikutuksia itse, mutta haluan, et sairaat saisivat sen asian jotain kautta tietoonsa. Sehän on maltoa, joka on käsitelty niin, että dekstriinin muodossa siitä ei enää voi selvittää, mistä se on tehty. Se on tehty maissista ja silloinhan se on GMO - varsinkin kun lääkeyhtiöt omistavat patentit niihin. Kai ne silloin omia käyttävätkin, kun voitothan tulevat sieltä?

Näissä apteekkivalmisteissa on maltodekstriiniä:
Fimea

Maissista tehdyt tuotteet sisältävät koisamyrkkyjäämiä, koska se maissi tuottaa sen myrkyn itse. SIKSI sitä ei kannata käyttää missään muodossa. Mutta kuka sellaisesta valittaisi? Samoin kasviöljyissä voi olla x-määrä maissiöljyä - se kun on niin hyrvittävän halpaa. En tajua, miksi esimerkiksi leivinjauheessa voi olla maissitärkkelystä. mut kaikissahan ei ole...:
Maissikoisa ei viihdy kaikkialla,

Nuo tuollaset vahvat kipulääkkeet saattavat jopa ylläpitää kaikenmaailman kipuja.

Jostakin se kipu tulee, mut sehän on merkki siitä, että nyt riittää, levätä pitää!

Kipulääkkeet muuten estävät paranemista, tiesitkö sitä:
"Verihiutaleissa muodostuva tromboksaaniA2 lisää verihiutaleiden toisiinsa tarttumista (aggregaatiota), mistä seuraa veren hyytyminen. Tulehduskipulääkkeet estävät prostanoideihin kuuluvan tromboksaanin muodostumista, minkä seurauksena veren hyytyminen hidastuu ja vuotoaika pitenee. Tätä vaikutusta käytetään hyödyksi ehkäistäessä verisuonitukoksia asetosalisyylihapolla, joka estää PALAUTUMATTOMASTI verihiutaleiden tromboksaanisynteesiä. Tukosten ehkäisyyn tarvitaan vain hyvin pieniä annoksia:50 - 100 mg riittää joka toinen päivä otettuna estämään verihiutaleiden tromboksaanisynteesin. Jopa näinkin pienen annoksen on arvioitu päivittäisessä käytössä kaksinkertaistavan mahasuolikanavan verenvuodon riskin. Suurempaa annosta käytettäessä haittojen riski kasvaa, mutta lisäksi hyöty saattaa vähentyä: suuremmat asetosalisyylihappoannokset estävät myös verisuonia laajentavan ja hyytymistä ehkäisevän prostasykliinin syntyä." Pirkko Paakkari: Itsehoidon kipulääkkeet

Alkuperäinen kirjoittaja hyvää yötä;29961180:
Tai sanotaan, että ei vielä....Milloin sulla on ollut jokin antbioottikuuri?

Laita ne lääkereseptit aikajärjestyjseen nyt, koska silloin, jos tai kun todella olet kipeä, ei ole voimia selvittää syitä eikä seurauksia. Usein ne elinkautislääkkeet ovat haitaksi:

Crohn ja Colitis ry - CCAFIN - Tulosta sivu

Joissakin lääkkeissä on jodia ja se "aiheuttaa helposti yliherkkyyttä"

Kannattaa tosiaan tarkistaa, että et ole sille allerginen.

Fimea

Ruoasta sen saa parkattua helposti pois, jos käyttää esimerkiksi Maldon- suolaa.

Onkohan jodiallergia todellakin yleinen, kuten tuolla sanottiin...?

Silloin kannattaa tulostaa tämä lista:
http://www.fineli.fi/topfoods.php?compid=2189&fuclass=all&specdiet=none&items=999&from=top&portion=100g&lang=fi

Alkuperäiselle voin vinkata, että vastuu omasta hoidosta ruokavalioineen kuuluu itselle. Viljat, ehkäisypillerit muunmuassa aiheuttavat elimistöön krooniseen tulehdustilan, joka hyvin usein paranee itsekseen muuttamalla omia ruokailutottumuksia.
Lisä,- ja säilöntäaineet pois, viljat pois sekä miettiä ns. turhan lääkityksen karsimista pois. Osa lääkkeistä aiheuttaa niin pahoja sivuvaikutuksia, joita pitää taas vaimentaa uusilla lääkkeillä ja kierre on syntynyt....

Yhteistyössä