Kilpirauhasen liikatoiminta ja radioaktiivinen jodi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja PVS pikana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Joo toissa kesänä sain liikatoimintaan (kun kaikki muut keinot oli jo kokeiltu: leikattu, lääkitys) niin radiojodihoidon. Jonka seurauksena sit tuli vajaatoiminta, mutta kun sain siihen sopivan lääkityksen, niin kaikki ollut ihan ok =) Tiesitkin jo varmaan, että lasten lähellä ei saa hoidon jälkeen olla, nukuttava eri huoneessa kuin mies, wc vedettävä pari kertaa (pissi on minkä mukana poistuu) ym, ja sekin tietysti riippuu kuinka ison annoksen saat. Jotkut otetaan eristykseen sairaalaan muutamaksi päiväksi. Mutta vajaatoiminnan kans tosiaan oppii elämään. Tsemppiä :wave:

Miten kauan ei saa olla lasten lähellä, vetää vessa moneen kertaan...?
Otitko sä sen jodin sairaalassa vai kotona? Jos otit sairaalassa niin kuinka kauan jouduit siellä olemaan?
Uusiko sulla sitä ennen se kilpirauhasen liikatoiminta monta kertaa?

Siis se jodihoito annetaan sairaalassa, mutta pääsin saman tien pois. Lapset oli minun tapauksessa mummolassa viikon. Mutta sehän riippuu kuinka ison annoksen sä joudut ottamaan. Niin ja se kuulostaa tosi "hassulta" tämä wc:n vetäminen, mutta niin lääkäri mua neuvoi, eli se on ainut miten se poistuu elimistöstä. En edes muista miten usein uusinut liikatoiminta mulla oli ennen tätä jodihoitoa. Sairastuin liikatoimintaan 1995 ja nyt toissakesänä sain sen jodihoidon. Eli olen elänyt tämän sairauden kanssa ihan tasapainoista elämää jo 12vuotta =) Käy kattoo joltain kilpirauhaskeskustelu palstalta enemmän tietoa kyseisestä asiasta. Tsemppiä :wave:

Yhteistyössä