Kilpirauhasen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Vajaatoiminta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Vajaatoiminta

Vieras
MOI!

Onko kellään tietoa miten kilpirauhasen vajaatoiminta vaikuttaa lasten saantiin? Olen parikymppinen ja kilpirauhasen vajaatoiminta ollu kolme vuotta. Syön yhden 0.1mg tyroksiinitabletin per aamu. Lasta ollaan miehen kanssa suunniteltu, mutta yritys ei ole vielä alkanut. Kannattaako heti alottaa?

Kertokaa kaikki pienetkin tiedonrippeenne!
Kiitos jo etukäteen kaikille

Mimmu

Mulla on kilpirauhasen vajaatoiminta myös. Se todettiin vasta kun oltiin jo yli vuosi yritetty lasta. Siitä kun aloitin lääkkeiden syönnin meni muutama kuukausi ja olin raskaana. Otan 0.25mg x 2 joka aamu eli vähän vahvempi annostus kuin sinulla. Sitähän ei voi tietenkään tietää oliko se juuri lääke joka sai raskauden alkamaan vai mikä. Luulisin kuitenkin sinun tapauksessasi ettei sen pitäisi vaikuttaa millään tavalla, koska sinulla on jo lääkkeet ja näin ollen arvojen pitäisi olla kohdallaan.

Mullakin todettiin vähän päälle vuosi sitten vajaatoiminta ja siitä asti olen lääkkeitä popsinut. Tulinkin sitten loppuvuodesta raskaaksi, mutta sain tammikuussa keskenmenon. Nyt olen taas raskaana, toivottavasti nyt paremmalla tuurilla.

Olen myös kuullut että vajaatoiminta voi aiheuttaa että on vaikea tulla raskaaksi. En sitten tiedä vaikuttiko lääkitys sen verran että raskauduin vai se että e-pillerien syönnin lopettamisesta oli kulunut 2 vuotta.

Ennen kuin vajaatoiminta todettiin kerkisin kerryttää itselleni 20 ylimääräistä kiloa, jotka ei nyt sitten millään lähde pois...ja toivon mukaan nyt sitten lähikuukausina alkaa kertymään lisää...

Ainakin menkkojen normaaliin tuloon kilpirauhasen vajaatoiminta vaikuttaa eli myöskin raskauteen hoitamattomana.
Itselläni tutkittiin kilpirauhanen menkkaongelmien vuoksi ja samalla käynnillä lääkäri sanoi, että jos arvot ovat pielessä saattavat vaikuttaa myös lasten saamiseen.

Yhteistyössä