Kilahdin IHAN taysin miehelle vauvan nukuttamisesta... huhhuh

• Viestiketjun aloittaja hysteerikko
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Ymmärrän:
Minäkin ymmärrän ap:n raivoa - ajatelkaa nyt: kuulet kuinka lapsesi huutaa hädissään ja mies estää sinua menemästä lohduttamaan lasta. Kyllä pitää olla aikamoinen kivisydän äidillä, jos ei kaikin keinoin yritä päästä lapsensa luokse.

Keskustelun paikka tuossa kyllä on. Miehellä ehkä alemmuudentunnetta veljeen nähden ja siksi pitää lastakin huudattaa?
Niinpä, kaikki hokee vaan miten ap:n pitäisi hakea apua, sekö on normaalia että mies ei päästä lapsen äitiä vauvan luokse :eek: Eli palstan mukaan mies on toiminut taas kerran ihan oikein, äidissä se vika on :eek: Mä en oikeasti ymmärrä tän palstan logiikkaa :/

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Niinpä, kaikki hokee vaan miten ap:n pitäisi hakea apua, sekö on normaalia että mies ei päästä lapsen äitiä vauvan luokse :eek: Eli palstan mukaan mies on toiminut taas kerran ihan oikein, äidissä se vika on :eek: Mä en oikeasti ymmärrä tän palstan logiikkaa :/
No jossain on vikaa jos yrittää itteensä satuttaa...

.
Väsymys yhdistettynä raskausajan hormoneihin ja tuo lapsen lohduton itku, niin ymmärrän todellakin kilahtamisen.. Vaikka eihän se tuosta käytöksestä mitään hyväksyttävää tee, mutta sen ap taisi kyllä tajuta itsekin.

Ja suosittelen, että vauvalle surutta panadolia hampaidentekokipuun, jos on kovin kärttyinen eikä nuku. Uni on tärkeä pikkuiselle ja myös koko muulle perheelle. (Kuten olettekin jo huomanneet... :)

ap
Alkuperäinen kirjoittaja Maira:
No siis huom en kuitenkaan satuttanut...

Mut joo, miehen kanssa onnistuu kylla yleensa keskustelut mainiosti eli eikohan tamakin ratkea anteeksipyynnolla ja pienella palaverilla. Olemme kylla ihan jarkevia ihmisia vaikka taman illan perusteella ei ehka uskoisi... ;)

Ja kiitos ymmartajille.

Vaikka taalla kello ei olekaan ihan niin paljon kuin siella Suomessa niin taitaa olla aika painua pehkuihin. Hyvaa yota!

vieras
Mutta se sen sijaan on ihan normaalia, että mies ei päästä lapsen äitiä itkevän pienokaisensa luo.

Mutta se sen sijaan on ihan normaalia, että mies ei päästä lapsen äitiä itkevän pienokaisensa luo.
Ymmärrän miestä.Kun äiti on ollu noinkin hysteerinen ja käynyt päälle.

m
Meidän vauva oli noin viikon ikänen, ku heräsin yöllä itkuun ja tajusin, et on miehen kanssa olohuonees. Menin sinne ja mies alko huutaan ja raivoon mulle, että en saa ottaa vauvaa sohvalta syliin enkä koskee!! Myös fyysisesti esti minua ja lopulta otti vauvan ja paineli takas makkariin. Jäin ihan avuttomana ja tietysti täysin typertyneenä miehen käytöksestä sohvalle... kunnes hän tuli tosi pian takas ja antoi vauvan mulle, että sain imettää!! mut mikä saa ihmisen tollasen raivon valtaan?? Eikä hän oo lainkaa väkivaltanen tms...

Tota en ymmärrä
Alkuperäinen kirjoittaja m:
Meidän vauva oli noin viikon ikänen, ku heräsin yöllä itkuun ja tajusin, et on miehen kanssa olohuonees. Menin sinne ja mies alko huutaan ja raivoon mulle, että en saa ottaa vauvaa sohvalta syliin enkä koskee!! Myös fyysisesti esti minua ja lopulta otti vauvan ja paineli takas makkariin. Jäin ihan avuttomana ja tietysti täysin typertyneenä miehen käytöksestä sohvalle... kunnes hän tuli tosi pian takas ja antoi vauvan mulle, että sain imettää!! mut mikä saa ihmisen tollasen raivon valtaan?? Eikä hän oo lainkaa väkivaltanen tms...
Kuinka vanha vauvasi nyt on? Onko miehesi tehnyt vastaavaa toiste? Ihan hullua ja suoraan sanoen kamalaa käytöstä mieheltäsi. Vauvan itkuun pitää vastata ja noin pienellä se itkun syy on melkein aina nälkä.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Markiisi musculus trapezius:
Ymmärrän miestä.Kun äiti on ollu noinkin hysteerinen ja käynyt päälle.
Eli on aivan sama mitä mies tekee, se on aina oikein. Vaikka olis ottanut sen lapsen ja lähtenyt pois kotoa, sekin olisi ollut oikein. Lapsen äiti ei siis olis saanut reagoida mitenkään. Uskomatonta :eek:

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Tota en ymmärrä:
Alkuperäinen kirjoittaja m:
Kuinka vanha vauvasi nyt on? Onko miehesi tehnyt vastaavaa toiste? Ihan hullua ja suoraan sanoen kamalaa käytöstä mieheltäsi. Vauvan itkuun pitää vastata ja noin pienellä se itkun syy on melkein aina nälkä.
Kuule kyllä mies teki ihan oikein, noin hysteeriselle äidille ei missään tapauksessa pidä vauvaa antaa. Tuollaiselta äidiltä pitäisi lapsi ottaa oikeastaan kokonaan pois!

Oho
Hormonit tekevät näköjään joistakin ihan hulluja :eek:

Siis ymmärrän kyllä että mies teki väärin, noin pieni vauvahan kokee sen aivan kamalana jos ei itkuun reagoida eikä kukaan tule, mutta tuo ap:n käytös, huhhuh :eek: Ei ollut ihan ihmisen käytöstä enää, voisin kuvitella jonkun villieläimen käyttäytyvän tuolla tavalla pentuja puollustaessaan :eek:

Neith
Alkuperäinen kirjoittaja Oho:

Siis ymmärrän kyllä että mies teki väärin, noin pieni vauvahan kokee sen aivan kamalana jos ei itkuun reagoida eikä kukaan tule, mutta tuo ap:n käytös, huhhuh :eek: Ei ollut ihan ihmisen käytöstä enää, voisin kuvitella jonkun villieläimen käyttäytyvän tuolla tavalla pentuja puollustaessaan :eek:
no eikös käytös ilmennyt vasta siinä vaiheessa kun mies esti lapsen luo pääsyn? ja eikös siinä vaiheessa itse kukin hermostu..
mie lataisin armotta turpaan jos mies yrittäis estää mun pääsyn lapseni luo |O

Alkuperäinen kirjoittaja Neith:
Alkuperäinen kirjoittaja Oho:

no eikös käytös ilmennyt vasta siinä vaiheessa kun mies esti lapsen luo pääsyn? ja eikös siinä vaiheessa itse kukin hermostu..
mie lataisin armotta turpaan jos mies yrittäis estää mun pääsyn lapseni luo |O
Allekirjoitan oikeestaan kaiken näistä vähän vastakkaisista kommenteista.

Siis ensinnäkin, itsekin tunnistan tuon tunteen, että hormonit saattaa tehdä olon suorastaan hullunkaltaiseksi. Mulla ei onneksi näin ole ollut kuin raskaana ja silloin, kun söin e-pillereitä. Tälleen "normitilassa" hormonit ja mielialat on paljon tasaisempia. Mutta se raskaus-ihan pikkuvauva-aika väsymyksineen ja hormonimylläköineen oli kamalaa.

Ja allekirjoitan myös sen, että jos meillä fyysisesti paljon isompi ja vahvempi mies estäisi minua pääsemästä lapsemme luokse lohduttamaan niin saattaisin kyllä yrittää lyödä päin näköä. Vaikka normaalisti meillä ei minkäänlaista tönimistä, tyrkkimistä, puremista tai vastaavaa ole puolin tai toisin.

Ihan en itsekään pysty ymmärtämään sitä, miksi ap aikoi satuttaa itseään? Siis saadaksesi miehen huomion siten siihen, että olet tosissasi vai? Sitä en kyllä pysty allekirjoittamaan. Kuvittelisin, että tuollaisen kilarin kourissa kaikki tarmo suuntautuisi sen miehen siirtämiseen tieltä.

Tietysti parashan se olisi, jos olisi luonteen rauhallisuutta jo tuollaisen tilanteen ollessa päällä hoitaa asiat puhumalla. Selittää toiselle, miksi on välttämättömän tärkeää päästä vauvaa lohduttamaan ja miltä itsestä tuntuu se, että toinen sen estää. Mutta jos ei siihen pysty vaan tunteet on vieny noin mukanaan, niin ainakin riita kannattaa nyt jälkikäteen puhua auki ja sopia ne pelisäännöt jatkoa ajatellen.

juuh
Minäkin ymmärrän ap:n raivoa - ajatelkaa nyt: kuulet kuinka lapsesi huutaa hädissään ja mies estää sinua menemästä lohduttamaan lasta. Kyllä pitää olla aikamoinen kivisydän äidillä, jos ei kaikin keinoin yritä päästä lapsensa luokse.

Keskustelun paikka tuossa kyllä on. Miehellä ehkä alemmuudentunnetta veljeen nähden ja siksi pitää lastakin huudattaa?
Isälläkin on oikeus tehdä päätöksiä lapsensa kasvatuksen suhteen! Tosin tuossa vaiheessa olisi varmasti järkevämpää jättää kasvatuskeskustelu johonkin toiseen hetkeen ja antaa periksi. Mutta tosiaan, itsehillintä olisi paikallaan,itsensä vahingoittaminen on jo ihan yli... Toisen pureminenkaan ei ole sallittua!

onneksi miehellä järki toimi
Sä olet kyllä sairas kun puret miestä ja yrität teloa itsesi.En minäkään uskaltaisi päästää tuollaista ihmistä lapsen lähelle.En jättäisi sinua kahden kesken lapsen kanssa lainkaan.Ties mitä tapahtuu kun hermo menee.

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Mieheen kohdistuvan satuttamisen ja suuttumisen, tavaroiden heittelyn ymmärtää mutta miksi itseäsi satutit?
No eikä tosiaan ymmärrä.
Tuo koko kuvio tuntuu aika kummalliselta. Ymmärrän kuitenkin ihan hyvin että miksi mies ei halunnut ap:ta sotkemaan siihen, jos oli jo valmiiksi ihan hysteerinen.

-
Kaikenlaista käytöstä saa näköjään puolustella hormoneilla. Kun ei sille vaan voi mitään. Mutta mies joka raivostuu ja ryhtyy väkivaltaiseksi ei saa syyttää hormoneja (vaikka niitä miehelläkin siin tilanteessa erittyy) vaan sillon pitäisi järjen voittaa biologian. Tosi kivaa tää naisten järkeily taas.

Alkuperäinen kirjoittaja juuh:
[Isälläkin on oikeus tehdä päätöksiä lapsensa kasvatuksen suhteen!
Näin juuri. Ei mikään ihme, että isät ovat nykyään aika kadoksissa kun pitäisi ottaa täysillä osaa perheen arkeen ja lasten elämään, mutta ainoastaan äidin tapa hoitaa lasta ja nukuttaa on se oikea. Isän ajatuksilla ei ole mitään väliä.
En tarkoita, että yksivuotiasta pitää huudattaa sängyssä, mutta ehkä sitä olisi ihan hyvä kysyä kaikessa rauhassa että miksi isä päätyi tuollaiseen ratkaisuun.

Ja vielä OT: miksi niitä lapsia pitää tehdä tuolla tahdilla? Onhan se selvä, että hermot ovat koetuksella, jos valvoo vauvan kanssa yöt ja on vielä raskaanakin.

Leijonaemo
Mikään ei ole niin valtavaa kuin se alkukantainen voima, jolla emo puolustaa poikastaan. Tämä palsta on täynnä ilkeilijöitä, lukutaidottomia tai muuten vaan henkisesti sairaita ihmisiä, jotka saa tyydytyksen toisten ärsyttämisestä ja loukkaamisesta.

Ap:han meni tilanteeseen rauhallisena. Vasta, kun mies esti pääsyn vauvan luo, hän raivostui. Ymmärrän aivan täysin tätä äitiä. Ja jopa sen itsensä satuttamisen: Kun fyysisesti vahvempi mies vie voimillaan voiton, niin siinä hädissään nainen ei muuta keksinyt kuin itsensä satuttamisen UHKAAMINEN, (eli ei edes tehnyt sitä). Halusi näyttää olevansa tosissaan, olevansa epätoivoinen.

Minä nostan hattua ap:n kaltaisille naisille, jotka rohkeasti puolustavat lastaan. Tässähän nimenomaan ilmeni se luonnonmukainen äidinvaisto, jota täällä palstallakin aina toitotetaan. Esimerkkeinä vieressä nukuttaminen, imetys, luomusynnytys... Näitähän aina täällä peräänkuulutetaan ja haukutaan luonnosta vieraantuneeksi, jos vauva nukkuu pinniksessä.

Mutta toivotaan että ap ja mies saavat asiansa sovittua ja yhteiset säännöt luotua. Ja lopuksi: pitääkö miehen antaa osallistua, jos hän on väärässä?

Meillä ukko lentäis pihalle jos moista tekisi, siis huudattaisi lasta ja estäisi
minua pääsemästä sinne!

Yhteistyössä