Kilahdin IHAN taysin miehelle vauvan nukuttamisesta... huhhuh

• Viestiketjun aloittaja hysteerikko
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja leijonaemo:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja imperial:
Hiukkasen vinksahtanut pariskunta vissiinki. Toisaalta en minäkään oo sen silittelyn ja sylin kannalla ollenkaan. Siitä tulee tapa ja helvetin vaikee päästä eroon
Onhan se joo tosi vittumaista ja raskasta silittää omaa lastaan.
Voihan sitä lastansa silitellä hereillä olo aikana,eikä opettaa siihen,että aina kun mennään nukkumaan äiti tulee ja silittää uneen ja tässä tapauksessa ei ollut kyse mistään vastasyntyneestä!
Jos äiti haluaa silittää lapsensa uneen, niin hän ei saa?
Jo olette outoa sakkia.
Ite oot. Isä ei haluu. Mikä on kompromissi? Ei aina tehdä kuule niinku äiti sanoo.

leijonaemo
Hiukkasen vinksahtanut pariskunta vissiinki. Toisaalta en minäkään oo sen silittelyn ja sylin kannalla ollenkaan. Siitä tulee tapa ja helvetin vaikee päästä eroon
Voihan sitä lastansa silitellä hereillä olo aikana,eikä opettaa siihen,että aina kun mennään nukkumaan äiti tulee ja silittää uneen ja tässä tapauksessa ei ollut kyse mistään vastasyntyneestä!
Jo olette outoa sakkia.
Ite oot. Isä ei haluu. Mikä on kompromissi? Ei aina tehdä kuule niinku äiti sanoo.
Mistä kumpuaa nuorten pahoinvointi? Rikollisuus, kouluampumiset. Jospa niitäkin nuoria olisi silitelty vähän enemmän lapsina, niin ehkä moni rikos olis jäänyt tekemättä.

Leijonaemo, älä välitä noitten kirjoituksista, itse olen edelleen
sitä mieltä että silittelen lastani vaikka koko päivän jos siltä tuntuu,
eli jokaisella on ne omat tavat toimia, siinä nukkumaan menossakin
ja kyllähän se niin on että miks ihmees lasta huudatettava kun menee
nukkumaan, jos sen voi toisinkin tehdä?

leijonaemo
Alkuperäinen kirjoittaja Ilkimys.:
Leijonaemo: tutkimuksissa on osoitettu, että puolisoaan kohtaan väkivaltainen ihminen on keskivertoa todennäköisemmin väkivaltainen myös lastaan kohtaan. Kuinka voit puolustaa väkivaltaista äitiä?
Tuo tilannehan meni äärimmäisyyksiin. Ihminen ajettiin seinää vasten. Tuskin itekkään voit olla varma, kuinka toimit, jos sinut alistetaan nurkkaan henkisesti ja fyysisesti.

Jo olette outoa sakkia.
Mistä kumpuaa nuorten pahoinvointi? Rikollisuus, kouluampumiset. Jospa niitäkin nuoria olisi silitelty vähän enemmän lapsina, niin ehkä moni rikos olis jäänyt tekemättä.
Tai jos niiden vanhemmilla olisi yhtenevät näkemykset lapsenkasvatuksesta (eli taito keskustella ja sopia asioista) sensijaan että purevat toisiaan ja vaeltelevat kuin eläimet, niin ehkäpä lapsikin kasvaisi tasapainoiseksi aikuiseksi..?
Mun vanhempani tappelivat kuin eläimet mun ollessa pieni. Ja mikään ei tehnyt mua surullisemmaksi kuin ne tappelun äänet. Luojalle kiitos, he tekivät asialle jotain. Menivät perhekouluun ja opettelivat kommunikoimaan.

leijonaemo
Alkuperäinen kirjoittaja Satku-:
Leijonaemo, älä välitä noitten kirjoituksista, itse olen edelleen
sitä mieltä että silittelen lastani vaikka koko päivän jos siltä tuntuu,
eli jokaisella on ne omat tavat toimia, siinä nukkumaan menossakin
ja kyllähän se niin on että miks ihmees lasta huudatettava kun menee
nukkumaan, jos sen voi toisinkin tehdä?
Kiitos! :)
Tuntuu niin pahalta huomata, kuinka monet täällä puolustaa sitä, ettei lapsen tarpeisiin saa vastata. Äidille ei anneta lupaa lohduttaa ja silitellä lastaan.
Meillä yksi lapsi on aina nukahtanu itekseen, toinen vaatii pitempiä kuvioita, kuten silittelyä. Sitten nukahtaa aamuun saakka. En voi ymmärtää kuinka se voi olla jonkun mielestä väärin! :(

Ilkimys.
Leijonaemo: tutkimuksissa on osoitettu, että puolisoaan kohtaan väkivaltainen ihminen on keskivertoa todennäköisemmin väkivaltainen myös lastaan kohtaan. Kuinka voit puolustaa väkivaltaista äitiä?
Tuo tilannehan meni äärimmäisyyksiin. Ihminen ajettiin seinää vasten. Tuskin itekkään voit olla varma, kuinka toimit, jos sinut alistetaan nurkkaan henkisesti ja fyysisesti.
Eikö väsynyt vauvan äiti voisi tuntea oloaan henkisesti ja fyysisesti nurkkaan ajetuksi vaikkapa uhmaikäisen esikoisen kanssa? Tämä tuskin suostuu neuvottelemaan senkään vertaa kuin aloittajan mies.

Minä en luottaisi ihmiseen, joka puree omaa perheenjäsentään. En mieheen, enkä naiseen.

leijonaemo
Eikö väsynyt vauvan äiti voisi tuntea oloaan henkisesti ja fyysisesti nurkkaan ajetuksi vaikkapa uhmaikäisen esikoisen kanssa? Tämä tuskin suostuu neuvottelemaan senkään vertaa kuin aloittajan mies.

Minä en luottaisi ihmiseen, joka puree omaa perheenjäsentään. En mieheen, enkä naiseen.
Täysin eri asia. Sitäpaitsi mahtaa olla aika roteva uhmaikäinen joka ajaa aikuisen ihmisen fyysisesti nurkkaan. :p

Täsmennän vielä omaa näkökantaani: Mä uskon, että maailmassa on monia toimivia nukutusmetodeja. Vanhemmilta on väärin toimittu, kun nukuttamisesta aletaan tappelemaan tuohon tyyliin. Pienikin lapsi ymmärtää asian ja hyvin varhaisessa vaiheessa syyllistää itseään siitä, että vanhemmat tappelee. Ja yritäppä itse nukahtaa tossa ilmapiirissä.. Mä en nukkuisi koko yönä.

leijonaemo
Alkuperäinen kirjoittaja kojootti:
Täsmennän vielä omaa näkökantaani: Mä uskon, että maailmassa on monia toimivia nukutusmetodeja. Vanhemmilta on väärin toimittu, kun nukuttamisesta aletaan tappelemaan tuohon tyyliin. Pienikin lapsi ymmärtää asian ja hyvin varhaisessa vaiheessa syyllistää itseään siitä, että vanhemmat tappelee. Ja yritäppä itse nukahtaa tossa ilmapiirissä.. Mä en nukkuisi koko yönä.
Mutta anoppihan sai vauvan nukahtamaan -äidin tyylillä.

Anopilla ei ole mitään asiaa puuttuu kasvatukseen ja häneltähän ei kysytä

leijonaemo
No tässä tapauksessa puuttui, eikä se haitannut isää. Mutta oma vaimo ei saanut mennä lasta rauhoittamaan...

Ilkimys.

Täysin eri asia. Sitäpaitsi mahtaa olla aika roteva uhmaikäinen joka ajaa aikuisen ihmisen fyysisesti nurkkaan. :p
Jos ihan kirjaimellisesti otetaan, niin ei aloittajan mieskään tainnut aloittajaa nurkkaan ajaa.

Olen ehdottomasti lapsen lohduttamisen kannalla tuollaisissa tilanteissa. Mutta aloittaja kuulostaa olleen niin sekaisin, että en ole ollenkaan varma, olisiko hänen läsnäolonsa lasta edes rauhoittanut.

Saako muuten mies lyödä naista, jos sattuu olemaan fyysisesti pienempi ja tuntemaan itsensä nurkkaan ajetuksi? Vai naisillako vain on ihana etuoikeus olla eläimiä?

No tässä tapauksessa puuttui, eikä se haitannut isää. Mutta oma vaimo ei saanut mennä lasta rauhoittamaan...

No mutta sehän on jo selvinnyt, että kyseessä ei ole kovinkaan tasapainossa oleva pariskunta

Juu, se on epäilemättä yksi toimiva tapa. Ja hyvä asia että vauva nukahti vaikka joutuikin kuuntelemaan vanhempiensa nujakointia.

Mä en koe, että tämän aloituksen huomioitavin seikka olisi se, miten lapsi nukahtaa, vaan se, että ap ja mies ei osaa kommunikoida ja tilanne (/tilanteet?) riistäytyy käsistä. SIINÄ on ongelma johon kannattaisi pureutua.

Alkuperäinen kirjoittaja Leijonaemo:
[Kannattaisko luovuttaa kun näet itsekin miten hakoteillä olet. Tämän palstan akoilla on vielä sekin vika, ettei myönnetä olevansa väärässä, vaikka se on päivänselvä asia.

Jos susta on ok, että mies saa fyysisen voittamattomuutensa turvin tehdä mitä vaan, niin sääli silloin sun lapsia.

Luulisi, että mies haluaa suojella raskaana olevaa vaimoaan, eikä estellä tätä fyysistä voimaa käyttäen. Mutta ole sinä rauhassa tossun alla, kun siellä tykkäät olla.
:LOL: :LOL: :LOL:
Onko sinulla jotain mielenterveydellisiä ongelmia vai ihan muutenko kehittelet jotain salaliittoteorioita tai skenaarioita siitä kuinka meillä eletään tai kuinka ap:n mies on käyttänyt fyysistä voimaa raskaana olevaa vaimoaan kohtaan tai mies on fyysisesti voittamaton. Kiesus sentään mitä tyyppejä.

Juu meillä on tasavertaiset vanhemmat lapsen kasvatuksessa ja myös miehen mielipiteitä kuunnellaan, vaikka ne poikkeaisivat omistani. En omi lastani perustellen asiaa äidinvaistolla. Meillä keskustellaan asioista ja siitä, miksi toivon asiat tehtävän tietyllä tavalla ja sama juttu miehen toiveiden kanssa.

Ja fyysistä voimaa ei meillä käytä kukaan, ei mies, en minä eikä lapsi. Ei ole sellaiselle mitään tarvetta.

Alkuperäinen kirjoittaja hysteerikko:
Tuo kohta vuoden ikainen lapsemme taitaa vihdoin tyontaa sita kolmatta alahammastaan, paiva on ollut kiukkuamista, ruoka ei maistu ja viime yo oli yhta tuskaa. Noh, sellaista se on, siita selvitaan.

Nyt oli miehen vuoro laittaa vauva nukkumaan ja mina olin alakerrassa anopin kanssa katsoin televisiota ja ihmettelin etta miten se vauva vaan huutaa ja huutaa vaikka oli jo nukahtaa iltatissille.

Menin sitten katsomaan ja siella se mies lukee vauvan huoneen oven takana kirjaa ja vauva huutaa ihan hysteerisena sangyssaan.

Meilla menee niin etta valilla vauva nukahtaa ihan ite sankyynsa, valilla silitellaan jos ei muuten uni tule. Nyt ilmeisesti mies oli sitten paattanyt etta silittelyt loppuu tahan, siita on tulossa huono tapa.

Suutuin miehelle siita etta huudattaa kipeaa ja ylivasynytta lasta ja ehdotin etta jospa mina vahan silittelisin josko rauhoittuisi. Mies kaski minut pois eika paastanyt vauvan luo.

Meille tuli sitten ihan kauhea riita. Edellinen yo oli ollut minun "vartiovuoroni" ja olin jo valmiiksi tosi vasynyt. Ja olen viela raskaana. Menin ihan hysteeriseksi siita vauvan itkusta ja siita etta mies ei paastanyt minua vauvan luo lohduttamaan, purin miesta kasivarresta, itkin ja kuljin kuin elain pitkin poikin, heittelin tavaroita ja yritin iskea itseani kasivarteen kynsisaksilla. Olin ihan sekaisin siita vauvan itkusta.

Nyt havettaa, tietysti.

Anoppi sitten lopulta tuli ja silitteli vauvan parissa minuutissa uneen. Mies ei hanen kanssaan ruvennut riitelemaan.

Mies on ennenkin saanut tallaisen "nukutuspaahanpinttyman" joka johti viimeksi riitaan kun vauva oli 4kk. Se tulee aina sen jalkeen kun mies on tavannut veljensa ja taman parivuotiaan pojan joka on jo pienesta asti nukahtanut autuaasti itsekseen omaan sankyynsa. Ja vanhemmat pitavat sita tietysti ainoana oikeana tapana - me hemmottelemme lapsemme pilalle.

Mutta kun se serkku on ihan erilainen kuin meidan vauva! Paljon passiivisempi, tyytyvainen omissa oloissaan, ei kokeile rajojaan, ei edes oikein uskalla tehda asioita ilman etta vanhemmat siihen aktiivisesti rohkaisevat.

Huh. Vuodatus helpotti. Tama nyt on vain tallaisia riitoja joita tulee, on tullut ennenkin. Mutta oli harvinaisen kamala kokemus!
Musta tuntuu että sun ois hyvä kertoa tästä neuvolassa. Et ole ihan kunnossa, ettei olis synnytyksen jälkeistä masennusta tms?

Beep

Ja sit silitellään inttiin asti.. jep jep

"Lievästi" musta-valkoinen maailmankatsomus sulla! :LOL:

Alkuperäinen kirjoittaja Markiisi musculus trapezius:
Alkuperäinen kirjoittaja Maira:
Niinpä, kaikki hokee vaan miten ap:n pitäisi hakea apua, sekö on normaalia että mies ei päästä lapsen äitiä vauvan luokse :eek: Eli palstan mukaan mies on toiminut taas kerran ihan oikein, äidissä se vika on :eek: Mä en oikeasti ymmärrä tän palstan logiikkaa :/
No jossain on vikaa jos yrittää itteensä satuttaa...
Mutta se sen sijaan on ihan normaalia, että mies ei päästä lapsen äitiä itkevän pienokaisensa luo.
Ymmärrän miestä.Kun äiti on ollu noinkin hysteerinen ja käynyt päälle.
Eli on aivan sama mitä mies tekee, se on aina oikein. Vaikka olis ottanut sen lapsen ja lähtenyt pois kotoa, sekin olisi ollut oikein. Lapsen äiti ei siis olis saanut reagoida mitenkään. Uskomatonta :eek:

No tossa tapauksessa kyllä.Hysteerinen akka tulee kohti ja puree ja ties mitä tekee.Ties mitä ois lapselle siinä tilanteessa tehny!!

Beep
Alkuperäinen kirjoittaja Huom:
Alkuperäinen kirjoittaja Leijonaemo:
Minä nostan hattua ap:n kaltaisille naisille, jotka rohkeasti puolustavat lastaan. Tässähän nimenomaan ilmeni se luonnonmukainen äidinvaisto.
pitääkö miehen antaa osallistua, jos hän on väärässä?
Minä tämän viimeisen lauseen pointti on?
Sekö että isän mielipide on automaattisesti väärä?

Oikeesti?

No se, että vauvaa ei saa huudattaa. Voi luoja taas.

Beep
Alkuperäinen kirjoittaja Markiisi musculus trapezius:
No tossa tapauksessa kyllä.Hysteerinen akka tulee kohti ja puree ja ties mitä tekee.Ties mitä ois lapselle siinä tilanteessa tehny!!

Hermostui siitä ettei isä päästänyt äitiä huoneeseen vauvan luo? Etkö itse hermostuisi jos miehesi päättäisi että sähän et nyt pääse lapsesi luo?

Beep
Alkuperäinen kirjoittaja merenneitonen:
Mä väitän että yleisesti ottaen isät on aika pihalla pikkuvauva-asioissa, ja että äidinvaisto on ihan tosi asia. Ts äidin mielipide on usein se oikea.

Eri asia on sitten se kun puhutaan jo leikki-ikäisistä lapsista.

Samaa mieltä. Mut tämän tarinan mies vaikuttaa harvinaisen hölmöltä.

Yhteistyössä