Alkuperäinen kirjoittaja Leijonaemo:
Alkuperäinen kirjoittaja Huom:
Alkuperäinen kirjoittaja Leijonaemo:
Minä nostan hattua ap:n kaltaisille naisille, jotka rohkeasti puolustavat lastaan. Tässähän nimenomaan ilmeni se luonnonmukainen äidinvaisto.
pitääkö miehen antaa osallistua, jos hän on väärässä?
Minä tämän viimeisen lauseen pointti on?
Sekö että isän mielipide on automaattisesti väärä?
Viimeisen lauseen pointti: Joku sanoi aiemmin, ettei ole ihme, ettei isät osallistu, kun heidän tekemiään päätöksiä ei kunnioiteta. Niin, että entäs sitten, kun isän tekemä päätös on selkeästi väärä? Pitääkö hänen antaa toimia väärin, jotta hän jatkossakin osallistuu?
En missään kohden sanonut että isien päätökset on automaattisesti vääriä, vai sanoinko?
Se olin minä, joka tuon toteamuksen heitti siitä että turha odottaa isän osallistuvan jos hän ei saa päättää miten lasta hoidetaan. Se on ihan tosiasia. Miltä sinusta tuntuisi, jos joku koko ajan sanoisi että "ei sitä noin tehdä" "teet ihan väärin". Olisitko kovin innostunut tekemään ko. juttuja jatkossa? Tuskin.
Minua niin sieppaa sellainen ajattelumalli, että jollain kummalla äidinvaistolla äiti aina automaattisesti tietäisi, mikä lapselle on se paras tapa. Kun lukee täälläkin palstalla äitien kyselyitä siitä että mitä teen tässä ja tässä tilanteessa, niin voi todeta aika helposti että kyllä se äidinvaisto tuntuu olevan aikamoista huuhaata.
Ja edelleen: meillä on tästä tilanteesta vain ap:n näkemys.