ap
Alkuperäinen kirjoittaja erityislapsen äiti:Todellinen hoitotarve on muutakin kuin se, että vanhemmat ovat töissä!
Sanoin, että vanhemman tai lapsen sairaus on eri juttu. Opettele lukemaan.
Alkuperäinen kirjoittaja erityislapsen äiti:Todellinen hoitotarve on muutakin kuin se, että vanhemmat ovat töissä!
Joo tosi upeeta, hienoa toimintaa! Ehkä jonkun lapsi jää ilman hoitopaikkaa sinunlaistesi itsekkäiden ihmisten takia. Miksi edes hankit lapsia, jos haluat mieluiten nauttia omasta ajasta suurimman osan päivästä?Alkuperäinen kirjoittaja Tiitu:Minä olen päivät kotona ja vien joka aamu 3- ja 5 -vuotiaat lapset päiväkotiin, koska he tuntuvat viihtyvän siellä niin hyvin. Itselleni jää aikaa päivisin tehdä mitä haluan ja kun olen vaikka päivän mittaan käynyt kuntosalilla ja uimassa, niin olen illalla lasten kanssa paljon pirteämpi ja mukavampi äiti, kuin että jos olisin ollut koko päivän heidän kanssaan. En ole ollenkaan kotiäitityyppiä ja taloudellisten syiden vuoksi ei ole pakko töihinkään mennä joten tämä vaihtoehto on minulle ja koko perheelle se kaikkein paras!
Ihanaa. Katos kun mun lapsella on enemmän tekemistä siellä tarhassa kun kotona. Ei 4 vuotis kotona viihdy jos sillä kavereita ei ole. Onko se sulta pois että se on siellä? Täydet hoitomaksut maksellaan, kyllä elämä on ihanaa, ai aiAlkuperäinen kirjoittaja Suna:Sinun olisi parasta ollut jättää se lapsi tekemättä ollenkaan kuin noin helvetin itsekäs ja laiska olet.Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:Ole hyvä vaan. Ei hävetä yhtään vaikka lapsi on päiväkodissa joka pv 7 h ja itse kotona, mies tekee töitä ainoastaan
Kuulostaa kyllä nyt todella joustamattomalta myös teidän suunnalta. Läheskään kaikki eivät saa hoitopaikkaa lähipäiväkodista, vaan lapsia pitää kuljettaa. Minäkin olen kuljettanut 20 kilometrin matkaa, ja olen jopa kuskannut lapsia kahteen eri päiväkotiin. Bussilla siirtyminen näiden päiväkotien välillä kesti n. 40 minuuttia + matka ekalle päiväkodille + työmatka. Yleensä tässäkin kuljetuksessa käytin tosin autoa, ja raskasta se oli niinkin.Alkuperäinen kirjoittaja ap:Paikkaa on haettu ajoissa, jopa aikaisemmin kuin se 4 kk. Autoa en voi ostaa. Ei meillä ole yhtään päiväkotia tai muutakaan hoitopaikkaa tien toisella puolella ja veisin kauemmas, jos pystyisin, mutta niihin muihin on matkaa sen verran paljon, ettei se onnistu ilman autoa. Mieheni tekee nyt jo ylipitkiä päiviä, joten jos hän kuluttaisi vielä 3 tuntia päivässä työmatkoihin, jäisi illalla aika vähän aikaa olla kotona.
No ei toimii mullakaan!Alkuperäinen kirjoittaja mielipuoli:TÄÄ EI KUULU TÄNNE, MUTTA TOIMIIKO MUILLA NÄÄ SIVUT? Ite en saa aloitettua uutta aihetta, aina tulee teksti !index was outside of the bounds of arrey tai jotain sinnepäin.
Niinpä. Pojan päiväkoti pistetään ensi vuoden aikan maan tasalle ja lapset sijoitellaan sitten toiseen läheiseen päiväkotiin sekä kauemmas. Saa nähdä miten meidän käy, kai niitä paikkoja miettiessä voisi myös ottaa huomioon asuinpaikan ja kulkemisen.Alkuperäinen kirjoittaja taataa:Joo mäkään en saanu päivähoitopaikkaa pojalle läheiseen päiväkotiin ja pitäis palata keväällä koulun penkille. Hiukan v***ttaa tää touhu kun oikeesti päivähoitoo tarvitsevat ei sitä saa!!! Mitenkä viet pojan päivähoitoon kaupungin toiselle puolelle ilman autoo?!? :headwall:
Voi meidänkin poika parkaa, kun äiti on vauvan kanssa päivät kotona ja hänet viedään joka päivä (tai vielä pahempaa: lähetetään yksin kulkemaan) kouluun ekalle luokalla...Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Mieti ite miltä susta tuntuisi jos äijäsi tuo uuden vaimon kotiin ja käskee sun häipyä aina päiviksi pois, ehtoolla voit tulla takasin.Alkuperäinen kirjoittaja Simputti:Alkuperäinen kirjoittaja VIERAS:AP.N KANSSA SAMAA MIELTÄ (JA USKALLAN HUUTAA)
MITEN HYLJÄTYKSI SE LAPSI ITSENSÄ TUNTEE KUN ÄITI JÄÄ VAUVAN KANSSA KOTIIN JA HÄNET VIEDÄÄN VIERAASEEN PAIKKAAN. VAIKKA SIELLÄ KUINKA OLISI KAVEREITA, KYLLÄ NIITÄ KAVEREITA ON MUUALLAKIN KUIN PÄIVÄKODISSA.
IHAN sama homma, sillä erotuksella että lapsi viedään pois
Hei, me asutaan maalla ja täällä ei ole kunnan sisällä mitään bussiliikennettä. Eli jos joudun viemään lapset kauas hoitoon ja vielä eri paikkoihin, niin ainoa vaihtoehto on auto, jota minulla ei ole. Hakemuksessa olen ilmoittanut autottomuuden. On mahdotonta olla joustava ja viedä lapsia sinne kauas, jos ei ole mahdollisuutta auton ostoon. Veisin vaikka pph:lle, mutta niilläkään ei ole paikkoja, ei lähellä eikä kaukana.Alkuperäinen kirjoittaja poikia3:Kuulostaa kyllä nyt todella joustamattomalta myös teidän suunnalta. Läheskään kaikki eivät saa hoitopaikkaa lähipäiväkodista, vaan lapsia pitää kuljettaa. Minäkin olen kuljettanut 20 kilometrin matkaa, ja olen jopa kuskannut lapsia kahteen eri päiväkotiin. Bussilla siirtyminen näiden päiväkotien välillä kesti n. 40 minuuttia + matka ekalle päiväkodille + työmatka. Yleensä tässäkin kuljetuksessa käytin tosin autoa, ja raskasta se oli niinkin.Alkuperäinen kirjoittaja ap:Paikkaa on haettu ajoissa, jopa aikaisemmin kuin se 4 kk. Autoa en voi ostaa. Ei meillä ole yhtään päiväkotia tai muutakaan hoitopaikkaa tien toisella puolella ja veisin kauemmas, jos pystyisin, mutta niihin muihin on matkaa sen verran paljon, ettei se onnistu ilman autoa. Mieheni tekee nyt jo ylipitkiä päiviä, joten jos hän kuluttaisi vielä 3 tuntia päivässä työmatkoihin, jäisi illalla aika vähän aikaa olla kotona.
Kunnalle voitte ilmoittaa, ettei teille ole mahdollista kuljettaa lapsia noin kahteen päiväkotiin ja toivoa, että hoito jotenkin järjestyy.
Miksette voisi ostaa jotain edullista autoa, jolla lapsia kuljetetaan vain päiväkotimatkat?
Juu ja jokaisen joka ei sitä paikkaa saa samantien ja lähimmästä parhaasta paikasta, niin juuri hänen lapsen paikan on saanut joku muu aivan väärin perustein. :saint: Homma ei suinkaan takkua siksi että sitä hoitaa epäpätevä henkilökunta tai että niin moni vanhemmista on juuri mennyt töihin...Alkuperäinen kirjoittaja metsänpeitto:Joissain tutkimuksissa on muuten arvioitu, että puhtaasti virikepaikkalaisia lapsia on päivähoidossa olevien joukosta vain noin 2-3 prosenttia.
Näistä keskusteluista saa aina sen kuvan, että siellä päivähoidossa ei juuri muuta olekaan, kuin turhia hoidokkeja joiden äidit ja isät eivät muuta teekään, kuin makaavat päivät kotona
Alkuperäinen kirjoittaja vieras1:Niin mut entäs kun saa töitä, mutta kunnalla ei ole antaa hoitopaikaa niin ei pajon naurata. Joutuu sit kieltäytyyn työstä ja senhän tietää mitä ne työkkäris ajattelee!
Alkuperäinen kirjoittaja metsänpeitto:Joissain tutkimuksissa on muuten arvioitu, että puhtaasti virikepaikkalaisia lapsia on päivähoidossa olevien joukosta vain noin 2-3 prosenttia.
Näistä keskusteluista saa aina sen kuvan, että siellä päivähoidossa ei juuri muuta olekaan, kuin turhia hoidokkeja joiden äidit ja isät eivät muuta teekään, kuin makaavat päivät kotona
Pakko tähän kommentoida. Lapseni ovat pk:ssa kuntoutuspaikoilla ja sitä ei tiedä kukaan muu kuin henkilökunta, meidän perhe ja hoitavat tahot (lääkärit, terapeutit). Koska lapsillani ei ole näkyvää vammaa, mutta he ovat oikeasti vaikea vammaisia, he tarvitsevat paikat.Alkuperäinen kirjoittaja ap:Alkuperäinen kirjoittaja erityislapsen äiti:Todellinen hoitotarve on muutakin kuin se, että vanhemmat ovat töissä!
Tälläinen provosoiva nimettömänä kirjoitettu viestiketju onkin todella luotettava antamaan kuvan siitä, että kuinka moni lapsi on "turhaan" päiväkodissa...Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja metsänpeitto:Joissain tutkimuksissa on muuten arvioitu, että puhtaasti virikepaikkalaisia lapsia on päivähoidossa olevien joukosta vain noin 2-3 prosenttia.
Tässäkin ketjussa suurin osa on mainostanut, että he ovat itse kotona töitä etsimässä tai vauvaa hoitamassa ja perheen isommat lapset tarvitsevat kavereita yms. Ja kovin paljon ne aktiiviset työnhakijat ehtivät täällä kommentoimaan, vaikka niin väittävät, että etsivät töitä 5/pvä viikko 8 h päivässä. Luulis, ettei oo aikaa surffaila netissä turhaan, jos ei oo aikaa hoitaa omia lapsiakaan, vaan kaikki aika menee työhakemusten tekoon, niin kuin väittävät.
Eikö ne osapäivähoidossa olevat vie kenenkään paikkaa? Jos useampi osapäiväinen jää pois yhtä aikaa, eikä tilalle ole tulossa uusia osapäiväisiä, eikö tilalle voi tulla joku kokoaikainen? Vai jääkö paikat tyhjäksi sellaisessa tilanteessa?Alkuperäinen kirjoittaja metsänpeitto:Tälläinen provosoiva nimettömänä kirjoitettu viestiketju onkin todella luotettava antamaan kuvan siitä, että kuinka moni lapsi on "turhaan" päiväkodissa...Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja metsänpeitto:Joissain tutkimuksissa on muuten arvioitu, että puhtaasti virikepaikkalaisia lapsia on päivähoidossa olevien joukosta vain noin 2-3 prosenttia.
Tässäkin ketjussa suurin osa on mainostanut, että he ovat itse kotona töitä etsimässä tai vauvaa hoitamassa ja perheen isommat lapset tarvitsevat kavereita yms. Ja kovin paljon ne aktiiviset työnhakijat ehtivät täällä kommentoimaan, vaikka niin väittävät, että etsivät töitä 5/pvä viikko 8 h päivässä. Luulis, ettei oo aikaa surffaila netissä turhaan, jos ei oo aikaa hoitaa omia lapsiakaan, vaan kaikki aika menee työhakemusten tekoon, niin kuin väittävät.
Niitä lapsia on oikeasti hyvin vähän. Jos niitä on vaikka se 3% päivähoidossa olijoista, niin silloin niitä virikepaikkalaisia ei ole edes jokaisessa hoitopaikassa.
Suurin osa virikepaikkalaisistahan on lisäksi osapäivähoidossa, joten ap:n tilannetta ei varmaan helpottaisi, jos joku osapäivähoitolainen lopettaa, koska hänellä ei kuitenkaan olisi jokaiselle lapselleen kokopäivähoitopaikkaa samassa hoitopaikassa.
Kunta se on se taho, jota tuossa asiassa pitää painostaa.
No jos oikein saivarrellaan, niin ei siellä kukaan vie kenenkään toisen paikkaa, kun kerran paikan saa lain mukaan hakea jokaiselle lapselle.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Eikö ne osapäivähoidossa olevat vie kenenkään paikkaa? Jos useampi osapäiväinen jää pois yhtä aikaa, eikä tilalle ole tulossa uusia osapäiväisiä, eikö tilalle voi tulla joku kokoaikainen? Vai jääkö paikat tyhjäksi sellaisessa tilanteessa?
Sehän taas riippuu miten sen päiväkodin paikat ja ryhmäkoot on mitoitettu, mutta harvoin saman perheen osapäiväiset lapset on kaikki samassa ryhmässä, jolloin vapautuvia osapäiväpaikkoja tulee vaan yksi johonkin tiettyyn ryhmään ja se miten niitä muita lapsia tai tulevia lapsia sijoitellaan on kiinni ihan tapauksesta itsestään, ei mitenkään automaattisesti niin että kun Virtasen (2kpl) lapset aletaan hoitaa kotona ja niiden tilille pääsee yksi Mäkisen lapsi kokoaikaiseksi.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Eikö ne osapäivähoidossa olevat vie kenenkään paikkaa? Jos useampi osapäiväinen jää pois yhtä aikaa, eikä tilalle ole tulossa uusia osapäiväisiä, eikö tilalle voi tulla joku kokoaikainen? Vai jääkö paikat tyhjäksi sellaisessa tilanteessa?
Olet melkoisen onnekas. Mun alalta ei todennökösesti tule löytymään vakituista työpaikkaa, vaan mun on tehtävä sijaisuuksia. Silloin ei todellakaan työnantaja voi odotella että mä hankin lapsille hoitopaikan!Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Joku mainitsi että työttömän on oltava valmis ottamaan töitä vastaan ja siksi lapset oltava hoidossa.Mä pääsin loppu vuodeksi töihin ja kyllä työnantaja ymmärsi etten pääse aloittamaan heti koska lapsilla ei ollu hoitopaikkaa.Ja kun työt loppuvat ni tarkoitus on ottaa lapset pois hoidosta.En aio pitää niitä hoidossa vain sen takia että olen työtön ja mun on pakko ottaa vastaan työtä.Kyllä työnantaja saa sen aikaa odottaa että lapsille järjestyy hoitopaikka.En ymmärrä itsekkään niitä ns.virikelapsia onhan kerhoja olemassa joissa saa kavereita ja muuta tekemistä eikä siihen tarvita hoitopaikkaa.
Miten pystyt erottelemaan, että koska tuo lapsi/vanhempi on sairas niin sen päivähoito on ok? Kaikki vammat tai puutteet eivät näy päälle päin. Et voi oikeasti tietää yhdestäkään lapsesta, miksi hän on kunnallisessa hoidossa!Alkuperäinen kirjoittaja ap:Alkuperäinen kirjoittaja erityislapsen äiti:Todellinen hoitotarve on muutakin kuin se, että vanhemmat ovat töissä!