Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja punkmamma:
Alkuperäinen kirjoittaja ??:
Ootteko te ihan tosissanne?? Lapselle sanottu, ettei asiasta puhuta mummon kuullen, eikä poika silti uskonut. Rumasti poika kyllä sanoi mummon kuullen.
Eipä tarvi ihmetellä, ettei kakarat mitään usko, kun teidän mielestä poika käyttäytyi ihan ok.
No, onnee vaan teille kersojenne kanssa.
toivottavasti sulla ei ole lapsia eikä tule. minun lapsi saa omien mummojensa seurassa olla avoin, ei tarvitse teeskennellä mitään näkymätöntä. Mun lapsi tuntee omat mummonsa ja toisin päin.
HUOM. Omien mummojensa, kyseessä oli kuitenkin MUN mummu, iäkäs ihminen, eli lapsen isomummu! Mun mielestä jonkinlainen kunnioitus vanhempia ihmisiä kohtaan pitää olla!
AP puolustelee rangaistusta 8 vuotiaalle ja selittää, että tapakasvatusta pitäisi olla jne. No, minulla on lapsia täysi-ikäisestä -vuotiaaseen, ja tapakasvatus on sitä, ettei tollaisia tule. Jos kerran niitä ei saa tulla,. kasvatetaan ja ennakoidaan niin, etteei tuloe tommosia tilanteita. Asian voisi aikuinen hoitaa niin, että ei puhu edessä olevasta kivasta jos sitä ennen on jotain sellaista tylsää kuin isomummo.
Minulla oli tuollainen kasvatus lapsena. Hyvin piti käyttäytyä, ja jos ei, niin tuli rangaistus. Mutta en koskaan tiennyt, mitä se hyvä käytös on, mitä sai sanoa ja mitä ei, kun lapsen vilpittömyydellä ja onnolla, spontaaniudella, viattomuudella möläyttelin asioita, jotka olikin noloja aikuisille. Vanhemmat häpesi ja minulle tuli rangaistus. Siihen maailman aikaan se oli selkäsauna. Nykymaailmassas lapselta kielletään yhteinen odotettu hetki isän kanssa, pelihetki- 8-v pojalta!!!??!! koska odotti sitä liian innolla eikä ymmärtänyt, että tästä just pitää pitää suu kiinni!!
Eikö asiasta olisi pitänyt keskustelle ETUKÄTEEN! jos kerran mummon kuullen ei saa sanoa, että sitten kun kun lähdet - milloin muuten lähdet - minulla j aisillä on yhteistä kivaa.
Ettek-ä tekään osaa jutella mummo9n kanssa, että lapsi nyt odottaa kovin, mutta meillä on pitkä ilta aikaa...oi ei! EN ymmärrä, en.