Kiehun, pännii tuo poika!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja K
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
no jos lapselle oli jo asiasta sanottu niin rangaistus on paikallaan.. kyllä sen ikäinen jo osaa ymmärtää asioita.. ei tosissaan aole ihme että käytöstavat puuttuvat nykynuorisolta jos niitä ei edes vaadita kotona

Ei 8-vuotiaan tarvitse mielestäni vielä ymmärtää tuollaisia asioita. Vaaditte nyt aikuisen käytöstä lapselta. Teini-ikäiseltä tuollaiset puheet olis tökeröä. Ihan luonnollista, että pieni poika ei millään malta oottaa peliä ja yrittää vauhdittaa vähän meininkiä. Ehkä seuraavan kerran jos tuollainen tilanne on, että vieraita tulee, voisitte olla lupaamatta pojalle samaksi illaksi juttuja? Sitten vaikka mummun lähdettyä vois pojalle sanoa että lähdetäänkö pelaamaan tai sopia toiseksi päiväksi.

Alkuperäinen kirjoittaja Huuhkajatar:
Alkuperäinen kirjoittaja punkmamma:
toivottavasti sulla ei ole lapsia eikä tule. minun lapsi saa omien mummojensa seurassa olla avoin, ei tarvitse teeskennellä mitään näkymätöntä. Mun lapsi tuntee omat mummonsa ja toisin päin.

Entä kun lapsesi sanoo kylässä olevalle että voisko jo lähteä kun isi lupas *jotain* kun olet lähtenyt. Onko hän mielestäsi silloin ihanan avoin?

:D miksi ei lapsi voisi sanoa noin?

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja ....:
kun sai rankaista poikaa??

Mikä vittu siinä on niin vaikea ymmärtää että minä en ole luvannut mitään, minä en ole tiennyt että mies oli sopinut menevänsä pojan kanssa, olivat sopineet kun minä olin hakemassa mummua!

Eli minä en myöskään ole mitenkään rankaissut poikaa, halusin vain kuulla mielipiteitä koska mun mielestä ei mitään lisää rangaistusta tarvita. PISTE!

Miksi mun pitää omaa käytöstäni hävetä? Siis mä toivoin että mummuni saa hetken nauttia täällä maalla olostaan. Enkä siis tykännyt että poika alkaa heti siitä pallon potkimisesta puhumaan ja jankuttamaan, halusin että mummu tuntee olonsa tervetulleeksi!

Mies sille oli sanonut että jos vielä siinä jankuttaa mummun kuullen niin eivät lähde potkimaan ollenkaan.

Seuraavan kerran varmaan ymmärtää että jankuttamalla käy köpelösti. Pienestä se tapakasvatus on aloitettava. Kun ne on teini-iässä on myöhäistä, jos joku kuvittelee että lapset silloin vasta ymmärtävät puhetta ja käytöstapoja.

no mutta jos palstaa on uskominen niin "lapselta" voidaan odotaa käytöstapoja ja vastuunkantoa vasta 18v kun ennen sitä se on liian pieni ymmärtämään...

Meillä ainakin lasten suut teipataan kiinni, ainakin jos kylään tulee vieraita jotka on menettäneet läheisensä. Muutenkin hipsitään hiljaa ja ollaan varovaisia ettei vaan sanota mitään mistä vieras voisi loukkaantua.

toivottavasti sulla ei ole lapsia eikä tule. minun lapsi saa omien mummojensa seurassa olla avoin, ei tarvitse teeskennellä mitään näkymätöntä. Mun lapsi tuntee omat mummonsa ja toisin päin.

Entä kun lapsesi sanoo kylässä olevalle että voisko jo lähteä kun isi lupas *jotain* kun olet lähtenyt. Onko hän mielestäsi silloin ihanan avoin?

:o Oletko kuullut hyvistä käytöstavoista ja kasvatuksesta?

Alkuperäinen kirjoittaja hivenenhullu:
no jos lapselle oli jo asiasta sanottu niin rangaistus on paikallaan.. kyllä sen ikäinen jo osaa ymmärtää asioita.. ei tosissaan aole ihme että käytöstavat puuttuvat nykynuorisolta jos niitä ei edes vaadita kotona[/quote

Lapselle opetetaan käytöstapoja, harva 8v osaa ne kuin vettä vaan.
Jossain teini-iässä sitten voi alkaa vaatimaan jos ei muuten oo oppi menny perille.

Alkuperäinen kirjoittaja ....:
kun sai rankaista poikaa??

Mikä vittu siinä on niin vaikea ymmärtää että minä en ole luvannut mitään, minä en ole tiennyt että mies oli sopinut menevänsä pojan kanssa, olivat sopineet kun minä olin hakemassa mummua!

Eli minä en myöskään ole mitenkään rankaissut poikaa, halusin vain kuulla mielipiteitä koska mun mielestä ei mitään lisää rangaistusta tarvita. PISTE!

kyllä minä sinuna häpeäisin kun vittua viljelet kaksplussalla, mitenkä se mummu sut on kasvattanu, ei ihme kun poikakin päästelee suusta mitä sattuu. kuakhan sua rankasis ja miten? netti pois?

(sori oli pakko laittaa, ota huumorilla)

älä morkkisteöe moista, ei sun mummu oo loukkaantunu. siitä oli kiva olla kylässä ja varmaan jo väsyi ja tahtoikin kotiin.

te käyttäydytte nyt ihan kuin se lapsi olisi sanonut jotain ihan tosi kamalan loukkaavaa. herranjestas...

Alkuperäinen kirjoittaja ev:
Meillä ainakin lasten suut teipataan kiinni, ainakin jos kylään tulee vieraita jotka on menettäneet läheisensä. Muutenkin hipsitään hiljaa ja ollaan varovaisia ettei vaan sanota mitään mistä vieras voisi loukkaantua.

No toi ajatusmaailma kertoo aikapaljon siitä kuinka kunnioitat muita ja kuinka lapsesi opetat muita kunnioittamaan.

?

Mistä näitä..tulee?

Nyt se mummo viiltää siellä ranteitaan auki.

No ei vaiskaa, todennäköisesti on helpottunut kun pakollinen kyläreissu meni sukkelammin ohi ja pääsi lepäämään. Ei tuon ikäiset jaksa tuntitolkulla olla.

Alkuperäinen kirjoittaja Haloo:
no jos lapselle oli jo asiasta sanottu niin rangaistus on paikallaan.. kyllä sen ikäinen jo osaa ymmärtää asioita.. ei tosissaan aole ihme että käytöstavat puuttuvat nykynuorisolta jos niitä ei edes vaadita kotona[/quote

Jossain teini-iässä sitten voi alkaa vaatimaan jos ei muuten oo oppi menny perille.

tai sitten sen käytöstapojen opettamisen voi aloittaa ihan ajoissa jolloin voidaan olettaa että kouluun mennessään lapsi malttaa odottaa, uskoo mitä sanotaan ja osaa käyttäytyä sopivasti erilaisissa tilanteissa..
sitäpaitsi, eikös tässä juuri nyt ap:n poikaa opeteta käyttäytymään...

Alkuperäinen kirjoittaja ??:
Ootteko te ihan tosissanne?? Lapselle sanottu, ettei asiasta puhuta mummon kuullen, eikä poika silti uskonut. Rumasti poika kyllä sanoi mummon kuullen.
Eipä tarvi ihmetellä, ettei kakarat mitään usko, kun teidän mielestä poika käyttäytyi ihan ok.
No, onnee vaan teille kersojenne kanssa.

HUOM. Omien mummojensa, kyseessä oli kuitenkin MUN mummu, iäkäs ihminen, eli lapsen isomummu! Mun mielestä jonkinlainen kunnioitus vanhempia ihmisiä kohtaan pitää olla!

AP puolustelee rangaistusta 8 vuotiaalle ja selittää, että tapakasvatusta pitäisi olla jne. No, minulla on lapsia täysi-ikäisestä -vuotiaaseen, ja tapakasvatus on sitä, ettei tollaisia tule. Jos kerran niitä ei saa tulla,. kasvatetaan ja ennakoidaan niin, etteei tuloe tommosia tilanteita. Asian voisi aikuinen hoitaa niin, että ei puhu edessä olevasta kivasta jos sitä ennen on jotain sellaista tylsää kuin isomummo.

Minulla oli tuollainen kasvatus lapsena. Hyvin piti käyttäytyä, ja jos ei, niin tuli rangaistus. Mutta en koskaan tiennyt, mitä se hyvä käytös on, mitä sai sanoa ja mitä ei, kun lapsen vilpittömyydellä ja onnolla, spontaaniudella, viattomuudella möläyttelin asioita, jotka olikin noloja aikuisille. Vanhemmat häpesi ja minulle tuli rangaistus. Siihen maailman aikaan se oli selkäsauna. Nykymaailmassas lapselta kielletään yhteinen odotettu hetki isän kanssa, pelihetki- 8-v pojalta!!!??!! koska odotti sitä liian innolla eikä ymmärtänyt, että tästä just pitää pitää suu kiinni!!

Eikö asiasta olisi pitänyt keskustelle ETUKÄTEEN! jos kerran mummon kuullen ei saa sanoa, että sitten kun kun lähdet - milloin muuten lähdet - minulla j aisillä on yhteistä kivaa.
Ettek-ä tekään osaa jutella mummo9n kanssa, että lapsi nyt odottaa kovin, mutta meillä on pitkä ilta aikaa...oi ei! EN ymmärrä, en.

Alkuperäinen kirjoittaja Polle:
Nyt se mummo viiltää siellä ranteitaan auki.

No ei vaiskaa, todennäköisesti on helpottunut kun pakollinen kyläreissu meni sukkelammin ohi ja pääsi lepäämään. Ei tuon ikäiset jaksa tuntitolkulla olla.

omituinen asenne :snotty:

tai sitten sen käytöstapojen opettamisen voi aloittaa ihan ajoissa jolloin voidaan olettaa että kouluun mennessään lapsi malttaa odottaa, uskoo mitä sanotaan ja osaa käyttäytyä sopivasti erilaisissa tilanteissa..

Kuka opettas noita vanhempia käyttäytymään. Sen lisäks et ne rankasee poikaa ihan typerästä jutusta, ne lähti roudaan mummelia kotiin heti kun poika vähän poikkes "kiltin lapsen roolistaan"

Alkuperäinen kirjoittaja www:
hei oikeesti kyllä kahdeksanvuotiaan pitää sen verran tajuta että oli huonoa käytöstä!!! en hyväksyisi tollasta käytöstä itsekään edes mun neljävuotiaalta.

Huonoa käytöstä se kun haluaa pelaamaan palloa koska isä lupasi?

Alkuperäinen kirjoittaja hohhoijaa:
Ootteko te ihan tosissanne?? Lapselle sanottu, ettei asiasta puhuta mummon kuullen, eikä poika silti uskonut. Rumasti poika kyllä sanoi mummon kuullen.
Eipä tarvi ihmetellä, ettei kakarat mitään usko, kun teidän mielestä poika käyttäytyi ihan ok.

HUOM. Omien mummojensa, kyseessä oli kuitenkin MUN mummu, iäkäs ihminen, eli lapsen isomummu! Mun mielestä jonkinlainen kunnioitus vanhempia ihmisiä kohtaan pitää olla!

AP puolustelee rangaistusta 8 vuotiaalle ja selittää, että tapakasvatusta pitäisi olla jne. No, minulla on lapsia täysi-ikäisestä -vuotiaaseen, ja tapakasvatus on sitä, ettei tollaisia tule. Jos kerran niitä ei saa tulla,. kasvatetaan ja ennakoidaan niin, etteei tuloe tommosia tilanteita. Asian voisi aikuinen hoitaa niin, että ei puhu edessä olevasta kivasta jos sitä ennen on jotain sellaista tylsää kuin isomummo.

Minulla oli tuollainen kasvatus lapsena. Hyvin piti käyttäytyä, ja jos ei, niin tuli rangaistus. Mutta en koskaan tiennyt, mitä se hyvä käytös on, mitä sai sanoa ja mitä ei, kun lapsen vilpittömyydellä ja onnolla, spontaaniudella, viattomuudella möläyttelin asioita, jotka olikin noloja aikuisille. Vanhemmat häpesi ja minulle tuli rangaistus. Siihen maailman aikaan se oli selkäsauna. Nykymaailmassas lapselta kielletään yhteinen odotettu hetki isän kanssa, pelihetki- 8-v pojalta!!!??!! koska odotti sitä liian innolla eikä ymmärtänyt, että tästä just pitää pitää suu kiinni!!

Eikö asiasta olisi pitänyt keskustelle ETUKÄTEEN! jos kerran mummon kuullen ei saa sanoa, että sitten kun kun lähdet - milloin muuten lähdet - minulla j aisillä on yhteistä kivaa.
Ettek-ä tekään osaa jutella mummo9n kanssa, että lapsi nyt odottaa kovin, mutta meillä on pitkä ilta aikaa...oi ei! EN ymmärrä, en.

lapsellehan oli annettu varoitus asiasta.. eli vielä kerran kun sanoo mummon kuullen asiasta.. näin ollen voisi päätellä että poika oli jo aiemmin asiasta puhunut, asiasta oli sanottu ja varoitettu..

Alkuperäinen kirjoittaja www:
hei oikeesti kyllä kahdeksanvuotiaan pitää sen verran tajuta että oli huonoa käytöstä!!! en hyväksyisi tollasta käytöstä itsekään edes mun neljävuotiaalta.

pelottava olet.

minkälaisia pikkuaikuisia teidän lapsosten kuuluis olla? surullista.

minusta toimitte ihan oikein. jos on asiasta jo varoitettu että ei lähdetä pelaamaan jos vielä jankuttaa ja toimii silti näin, niin muistaa varmaan ensi kerralla että sana pitää. Tosi hyvä että jotkut opettaa edes tapoja ja näyttää lapselle mikä on loukkaavaa ja epäsopivaa käytöstä

Alkuperäinen kirjoittaja voi voi:

Kuka opettas noita vanhempia käyttäytymään. Sen lisäks et ne rankasee poikaa ihan typerästä jutusta, ne lähti roudaan mummelia kotiin heti kun poika vähän poikkes "kiltin lapsen roolistaan"

mummoa taidettiin lähteä viemään kotiin kun mummo itse halusi, kun pojan möläytyksen jälkeen tunsi olonsa ei toivotuksi ja ilmeisen selkeästi viivytti isän ja pojan palloilu hetkeä.. kas kun vanhemmat ihmiset ovat melko herkkiä tuon asian suhteen...

Alkuperäinen kirjoittaja hohhoijaa:

lapsellehan oli annettu varoitus asiasta.. eli vielä kerran kun sanoo mummon kuullen asiasta.. näin ollen voisi päätellä että poika oli jo aiemmin asiasta puhunut, asiasta oli sanottu ja varoitettu..

niin joo että rangaistusta tulee niin että ropisee jos menet puhumaan tästä mitä me nyt sulle luvataan, pidä se salassa, se on SALAISUUS jota mummo ei saa kuulla? Huoh...soitetaan sille mummolle ja kysytään skitsoillaanko tällä palstalla nyt turhia..

Yhteistyössä