Kevätvauvasta 2008 haaveilijoita

perhoinen84
Kun tota listaa kattoo "raskausoireista" niin tuntuu jo siltä että tavallinen vessahätä,nälkä,jano vois olla oireita kanssa.Aika tavallisia juttuja suurinosa.
Eiköhän sen itekkin jossain määrin vaistoa kun on tullut raskaaksi. :D
 
perhoinen84
Miten muuten teillä on mennyt synnytykset joilla useampi lapsi?
onko synnytys ollut aina vaan "helpompi" kuin edellinen vai?
Itelläni esikoisen kanssa meni 14h40min,ponnistus 20min hyvin helppo muuten oli.kakkosen kanssa meni 8h30min,5min ponnistus ja tuntui helpommalta kuin esikoisen kanssa.Totta kai toi aikakin tekee sen ja kun ei oo ekakertalainen.Mutta tuleekohan se kolmas sitten ihan suit sait sukkelaan pihalle? :D
 
Anteeksi jo etukäteen kysymyksestäni..., mutta ne jotka tota alaosaston limaa on tutkinut niin onko ollut semmosta vähästä veriviirua siinä mukana tärppipäivien aikaan? :ashamed:

Ja sitten toinen nolo kysymys, onko kellään ollut hiiva ongelmia ja silti tullut raskaaksi siitä kierrosta?

Mie täällä pidän kanssa peukaloita pystyssä teille joilla se plussaus on nyt ajankohtainen. =)

Papagena sulla on tosi suloinen poika =)

Tuohon synnytys asiaan, mulla oli toinen synnytys suunnilleen yhtä pitkä kuin ensimmäinen mutta huomattavasti vaikeampi ja lapsi oli 500 grammaa isompi kuin ensimmäinen. Jos joskus tuota kolmatta rupean odottamaan niin toivon ettei painaisi syntyessään 4,5,tä kiloa. eli 1 .3500g , 2. 4060g
 
Kylli-täti: en mä ajatellut testailla... Uskon kyllä et oli ihan oikeet menkat. Se aika ku ne oli niin oli kyllä kuin niegaran putoukset ja varsinkin eka päivä tosi glimppistä.. (sori)! Mut tosiaan maanantaina saunan jälkeen ei enään mitään! ens viikon lauantaina pitäis olla taas tärppi päivä... Tässä kierrossa en ajatellut ovista tikuttaa enkä muutenkaan miettiä asiaa niin paljoa ku tuntu et viime kierrossa ei elämään muuta kuulunutkaan! Täytyy vaan pupuilla usein... Ja se me osataan :) papis: kyllä me tupakasta vielä eroon päästään...viimeistään sillä hetkellä ku testissä näkyy kaks viivaa.. Eiks niin? :)
 
Ei oo nää mun näppyläiset luultavasti mitään puremia, ainakaan en oo ulkona huomannut ökkömönkiäisiä.. ja miten ne nyt heti paidan alle ja housuihin ois rynnänny :LOL: (ellei ne ollu joitain miesötököitä!!)No, mut voidetta on laitettu ja kutina hetkellisesti taas aisoissa.
Mie jo mietin että oisinko allerginen mahdolliselle vauvelille :LOL: :LOL:

Malttamattomana ootan et miten on Bumban , Vilinäitin ja Rhean tilanne? =) Teitä kaikkia muita yhtään väheksymättä :heart:
 
Papagena: mulla kans kaverin pojalle (3v) leikattiin kesätukka, isänsä hiustenleikkuu koneella, nii voi vitsi että tuli hieno, oikein ison pojan näköseks tuli :D

ja yhdyn MOLLAKAN kommenttiin, sulla on sulonen poika :heart: mielenkiinnolla ootan, miltä poitsu näyttää kesätukassaan =)

Kylli-täti
: mukava oli tuo sun laittama oire-lista.. joitain noista myös itellä pongasin ;)

MOLLAKKA: mulla kans käsitys et aika helposti raskaana ollessa hiiva voi tulla.. ei omaa kokemusta, mut näin oon mielestäni joskus jostai lukenu/kuullu.
 
kylli-täti ettei vain olisi lintukirpun puremia. Ne nimenomaan purevat vaatteiden alle. Oletko tonkinut viime aikoina paljon pihalla (siivonnut vanhoja linnunpönttöjä tms), tai voi tulla kissa/koiran mukanakin sisälle.

Mies eilen kysyi, että milloinkas me taas harjoitellaan sitä vauvantekoa. :LOL: :LOL: Piti sitten ihan harjoituksen vuoksi pupuilla, vaikka ei taida ihan ovisaika vielä ollakaan. Mies taitaa tykätä tästä harjoitteluvaiheesta paljon enemmän kuin niistä seurauksena mahdollisesti tulevista kakkavaipoista yms. :LOL: :LOL:
 
Täällä edelleen odotellaan tätiä saapuvaksi... Missähän se kuppaa?
Tulee kuitenkin, niin tulis jo eikä tälleen kiusais...
Inhottavaa!
Pitäisköhän huomen aamul testata, jos ei ole siihen mennessä tullut, vai odottaiskohan varuiks vielä?... Kun en tiedä, ei huvittais laittaa turhaan rahaa testeihin oman hätäilyn vuoksi..
No katsellaan nyt.
Terkut kaikille! :wave:
 
Vitsi ku ihana aurinkoinen kesäpäivä. Huomenna vois mennä muksun kanssa uimaan jos samanlainen helle (lupasivat kyllä vielä vähän lämpimämpääkin...)

juuri meillä kans tuntuu tuo harjoittelu olevan miehelle paljon mieluisampaa ku seuraukset (vaikkei se vauvakaan mikään ei-toivottu miehen taholta olisi, paljon kauemmin jo kuumeillut ku minä) :D Nyt on vaan ollut niin kuumia päiviä et meidän kämpässä ei voi kuvitellakaan nukkuvansa ja on sit oltu porukoitten piharakennuksessa yöt. Ei sit paljo tule harjoiteltua ku poika nukkuu vieressä. Kohta täytyy kyllä ryhdistäytyä ku alkaa noi päivätkin lisääntyä ;)

Papa voi vitsi mä olin ihan varma et sulla tärppää. No vielähän on toivoa jos ei täti ole kunnolla alkanut.

Tsemppiä kaikille B)
 
Huh, vuorokauden pois ja 3 sivuu tekstiä! :eek:

Joanna ja Kylli: Kiva kun joku muistaa muakin. Tänne ei kuulu vielä mitään. Ei tuhrua, ei tätiä, eikä testiä. =)

aurinkoenergiaa: Onnittelut tädin saapumisesta ja yrityksen uudesta loittamisesta! Toivotaan, että tällä kerralla ei mitään ikävää satu!

Paps: Ehkä se tosiaan on kinnittymisvuotoa ku sulla on noin lyhyt kiertoki ja jos ne ei oo vielä kunnolla alkanu!? Testataan huomenna aamulla yhdessä ja päppä kans! :p Ellei siis mun menkat ala tässä illan/yön aikana.

Keikka oli mukava, ylesiö melkoisen nuorta ja meluisaa, mut mä ihan tykkäsin. Matkakin meni hyvin ja nyt taas kotona. Ukko simahti tohon sängylle ku mun piti vaan "äkkiä" lukee uusimmat jutut. :D Tosiaan mitään menkkoihin viittaavaa ei toistaiseks oo tullu. Eilen illalla oli maha ihan tajun kipee ja nipisteli. Tänään on myös vähä, mut en osaa sanoa onko menkkakipua. Napukka on kova ja tosi takana. Enemmän takana ku eilen ja se suuaukko on kääntyny tonne taaksepäin, että en enää ylety siihen. :/ Ajattelin siis huomenna aamulla testata jos vielä syytä. Porukat tulee päivällä niin pitää testit hävittää kaapista ennen sitä. =)

suikale: Tehän ootte malttanu olla ahkeria! :p Mä ostin meille munakellon ihan sen takia ku kaikki ruuat ja muut oli aina raakoja tai palaneita. :ashamed:
 
Taito karttuu tehdessä ja harjoittelulla mestariksi :LOL: Tänään taas kumma päivä...parit itkut ja perään naurut :eek: :eek: taitaa oikeesti oleen aika huolestua :whistle: Tätiä rupean pikkuhiljaa odotteleen,se kun täällä on niin inha akka ettei pahemmin varottele. :kieh:
Papa Mulla ekassa raskaudessa tuli tuhruvuotoa 3kk ajan aina kuukautisten aikaan,älä vielä toivoas heitä. :hug:
 
Perhonen84 kysyit synnytyksien kestosta. Eka synnytys käynnistettiin kesti noin 5h. Jouduttiin käyttämään imukuppia ja repesin kohdunsuulta peräaukkoon asti. Spinaalipuudutuksessa ommeltiin leikkaussalissa 2h. Erittäin hankala synnytys. Toka synnytys käynnistettiin puolikkaalla tabletilla kohdunsuulle viimeisellä äitipoli käynnillä. Kesto noin 12h josta vasta viimeiset 2h oli kipeitä,selvisin parilla tikillä. Kolmas käynnistyi itsekseen tuhruvuodolla ja supistelulla. Kesto muistaakseni n.8h. Synnytys oli melkein kivuton ja äärimmäisen lempeä. Neljäs synnytys käynnistettiin tipalla niin kuin ekakin ja tuloksena poika syntyi pikavauhtia 1,5 h. Siinä touhussa ei pysynyt lääkäri,kätilö enkä minä mukana. Kivut olivat kovat ja mitään puudutteita ei keretty antamaan. Vaihe vaiheelta synnytys eteni järkyttävää vauhtia. Omasta kokemuksesta nyt tiedän että kun tarjotaan tipalla vauhditettua synnytystä kerää tää mamma helmat ja juoksee karkuun.. tahdon vielä kerran sellaisen ihanan lempeän kokemuksen kun tuo kolmonen oli.. :heart:
 
Juu viimeisimmän kohdunnapukkatutkimusmatkan tuloksena täytynee informoida teitä arvoisat kollegat, että ei tämä tästä enää hyvään suuntaan voi muuttua. Niinhän tuo hole ammotti avonaisena kuin hain kita, ja koko napukka pehmoinen kuin höyhentyyny, vaikka ois nukkumaan siihen päälle ruennu... Joten eiköhän se parin päivän päästä muutu se kp ykköseksi ja yk vitoseksi. Enpä ois ikuna kuuna kullan valkeana uskonut, että toisen lapsukaisen saaminen voi kestää näin kauan... Mutta kyllä se nyt pirkule vieköön joskus tärppää!!
 
^ No ihan varppina tärppää! Kumma miten kaikista niistä sun oireista huolimatta sit noin kävi. :/
Iirohan on jo kovin ison pojan näkönen! Kivan näkönen vesseli.

Unohdin aiemmin sanoo, että mullakin on jaloissa kummia punasia pisteitä ja pissa on hirveen vahvaa ja määrä lisääntynyt. Juon tietty vähä enenmmän ku on niin kuuma. Ja maha on ihan HIRVEE pallo. Näyttää niinku ois jo ainaki 5 kk menossa. :ashamed:
 
Vilinäiti :hug: Jospa se vielä plussaksi muuttuu, niin kauan kuin täti on poissa on toivoa, eiks se niin menny ? Ja jos ei nyt niin jatkamme harjoituksia :)

Papis voi ei.. ei voi olla, jospa jospa.. Kerrothan aamulla kuin käy? Miten tosiaan kroppa voi mennä noin sekaisin, jos et ookkaan raskaana, en jaksa uskoa. Ja jos se ferrari saapuu, niin ethän lannistu? Hyppää katsos kyytiin ja otat kunnon vauhdit.. Ens kiekalla sitten :) Vaikka mitäpä se auttaa, ku v**ttaa niin v'''ttaa!!! Tiedän itsekin.

 
juuri enpä ole lintukirpusta koskaan kuullutkaan, taidan googlettaa sen seuraavaksi. Tottakai olen pihalla ollut nyt useita päiviä tekemässä meille nurmikkoa. Voihan se tietty olla vaikka allergiaa nurmen siemenille tai muuta.. Kunhan ei muille siemenille :LOL: :LOL:

Mä taidan rapsuttaa vatsasta kaikki nahkat irti.... :kieh:
 
heipsan,
täältä porukoitten luota kirjottelen.... heti töitten jälkeen tänne melkein tultiin (pyörähin vaan kotona). veljen poika täytti 1v (mun kummipoika) ja kun he siellä englannissa tosiaan asuvat (missä juhannuksena oltiin) niin mummulassa nyt sitten suvun kanssa juhlitaan, kun ne suomessa on nyt pari viikkoo lomailemassa.

eli sen mun eilis aamun haamun laitan vielä tänään kun kotia mennään.. oho kello on jo noin paljo!!
tänään ku kävin siellä kotona niin isäntä oli käyny apteekista ostamassa testin, niin enhä mä sitä malttanu olla tekemättä :whistle:
haamua edelleen näytti, mut haaleempaa kun eilen.. oli tosin eri testi.. mun oli sit pakko käyä vielä yks testi ostamas huomista aamupissaa varten.. kyllä tuo nyt jo jonkun verran lohuttaa kun kaks haamua on tullu, mut ku tosiaa myöhempi näyttää haaleempaa niin tuntuu hullulta :eek:

tyttönen jää muuten mummun luo yöks perjantaihin, mummu kun on lomalla niin se sano et ei neidin tarvii hoitoon mennä vaan ne lomailee yhessä.. ja onha se tietty kiva kun serkkupoikakin on mummolassa =)

mut joo, kai sitä pitäis kohta puolii lähtee kotia päin kun aamulla töihinki pitäis lähtee...
päivänsankari on jo nukkumassa...piha tuolla on sukulaisia täynnä.. olut ja viini tuntuu maistuvan, hyvähän se joittenki ku lomalla on.. (eikä oo pieniin päin :LOL: ) mäkin oon vaan nätisti sanonu kiitos ei ja vedonnu siihen et joudun ajaa vielä autoo.. niin varmaan joo :LOL: onneks oon ennenki kieltäytyny vaikka en oo mitää haamuja tehnykkää niin eivät heti ala epäilee mitää ;)

jep, mut nyt kotia.. tuun sit vielä käymää sitä kuvaa lisäilee :wave:
 
Paljon onnea äiskä äiskä!!!! Selvä plussa :heart:

Mut vois ja lisätä listalle toista yrittämään kp15/30 ja yk 1.

Eilen sai kierukka lähtä ja tänään päästiin tositoimiin kun sisko miehineen saatiin pois nurkista! ;)

Lääkäri sitten tenttasi eilen oikein kunnolla. Kehotti myös kortsua käyttämään sen aikaa kun konsultoi naistentautienosastolta mun verenpainelääkityksen sopivuuden raskauteen. Vaikka äitipolilla ne on jo sanonu että se käypi. Muutenkin ois halunnu tutustuu mun edelliseen raskauteen paremmin, ja lupaili palailla asiaan viikon päästä.

Eikä muuten enää ehkäsyä tänään käytetty. Todella jännättää, voisiko olla hyvä säkä ja tärpätä jo ekasta??? Toisaalta en usko, mut ovis olis 6.7.
 

Yhteistyössä