Kevätvauvasta 2008 haaveilijoita

Hissukka..................toinen haaveissa...............toukokuussa alkaa
Vauvakuumeinen......esikoinen haaveissa..........toukokuussa alkaa
Alicia.......................kolmas haaveissa..............toukokuussa alkaa
Narya......................kolmas haaveissa..............en tiedä vielä
Bumba....................esikoinen haaveissa...........kesäkuussa alkaa
Titania.....................toinen haaveissa...............kesäkuussa toivottavasti
Meillevauva..............esikoinen haaveissa..........huhtikuussa alkanee
Miiruska...................kolmas haaveissa..............joskus kesällä
Hilipati.....................esikoinen haaveissa...........heinäkuussa aloitellaan
Heikko-Peikko.........."toinen" haaveissa.............varmaan tietoa ei vielä


Minä kans mukaan =)
 
Hissukka..................2. haaveissa...............toukokuussa alkaa
Vauvakuumeinen......1. haaveissa..........toukokuussa alkaa
Alicia.......................3. haaveissa..............toukokuussa alkaa
Narya......................3. haaveissa..............en tiedä vielä
Bumba.....................1. haaveissa...........kesäkuussa alkaa
Titania.....................2. haaveissa...............kesäkuussa toivottavasti
Meillevauva..............1. haaveissa..........huhtikuussa alkanee
Miiruska...................3. haaveissa..............joskus kesällä
Hilipati.....................1. haaveissa...........heinäkuussa aloitellaan
Heikko-Peikko.........."2." haaveissa.............varmaan tietoa ei vielä


Parantelin vähän.. kelpaahan kaikille!?? :p
 
Kiitos Heikko-Peikko kun kaunistelit listaa :flower: Kivaa kun porukkaa kertyy pinoon, tulisi vaan kesä vähän nopeammin!

Iiks, mua jännittää se huominen työhaastattelu. Yleensä en jännitä tällaisissa tilanteissa, mutta nyt kyllä menee maha solmuun kun vain ajatteleekin... varmaan johtuu siitä kun ei tiedä haluaisiko paikan lopultakin vai ei, tai tietty haluaisin mutta sitten täytyisi laittaa tyttö päiväkotiin ja vauvakuume puskee päälle... :headwall: No, huomennahan se on ohi ja sitten vaan katsotaan miten käy!
 
:wave:
Meillä on ollut yritys päällä pikkukakkosta ajatellen jo vuoden alusta, mutta ei ole tärpännyt. Nyt "projekti" täytyy rahallisista syistä pistää hetkeksi jäihin ja palailla asiaan muutaman kuukauden päästä. Haaveillaan helmi-maalis-vauvasta 2008!
 
Kaverini sai juuri esikoisensa, aivan mielettömän suloisen pienen pojan ja oma vauvakuumeeni kasvoi potenssiin miljoona.

En millään malttaisi odottaa kesään että saisi oman vauvaprojektin alkuun kun näki siitä vaavista kuvia..

Ihanaa naistenpäivää kaikille!!
 

kai mäkin sit uskallaudun


Hissukka..................2. haaveissa...............toukokuussa alkaa
Vauvakuumeinen......1. haaveissa..........toukokuussa alkaa
Alicia.......................3. haaveissa..............toukokuussa alkaa
Narya......................3. haaveissa..............en tiedä vielä
Bumba.....................1. haaveissa...........kesäkuussa alkaa
Titania.....................2. haaveissa...............kesäkuussa toivottavasti
Meillevauva..............1. haaveissa..........huhtikuussa alkanee
Miiruska...................3. haaveissa..............joskus kesällä
Hilipati.....................1. haaveissa...........heinäkuussa aloitellaan
Heikko-Peikko.........."2." haaveissa.............varmaan tietoa ei vielä
sonja.......................2.haaveissa..............ehkä heinäkuussa
 
Hissukka..................2. haaveissa...............toukokuussa alkaa
Vauvakuumeinen......1. haaveissa..........toukokuussa alkaa
Alicia.......................3. haaveissa..............toukokuussa alkaa
Narya......................3. haaveissa..............en tiedä vielä
Bumba.....................1. haaveissa...........kesäkuussa alkaa
Titania.....................2. haaveissa...............kesäkuussa toivottavasti
Meillevauva..............1. haaveissa..........huhtikuussa alkanee
Miiruska...................3. haaveissa..............joskus kesällä
Hilipati.....................1. haaveissa...........heinäkuussa aloitellaan
Heikko-Peikko.........."2." haaveissa.............varmaan tietoa ei vielä
sonja.......................2.haaveissa..............ehkä heinäkuussa
Kälättäjä..................1.haaveissa...............helmikuussa aloitettu


JOs mieki nyt itteni änkeen tänne mukaan. Siis eka kierto pillereiden jälkeen menossa kp19 menossa ja vaikka miten toivoisi, että ekasta tärppäisi,niin epätodennäköistähän se kuitenkin on... joten jos ei saada marras-jouluvauvaa, niin kevätvauva olisi todella tervetullut! =) , mutta katsotaan nyt mitä se luoja on meidän varallemme suunnitellut ja antaako edes sitä ainokaistaan... :\|
 
Meillevauva
Äh, välillä tuntuu jotenkin hölmöltä ajatukselta toivoa lasta, varsinkin nyt kun pillerit ovat muutaman päivän päästä jäämässä pois ja miehellä ihan mieletön työstressi.. Miettii että muistaako mies tämän ajankohdan ja vaikuttaako se stressiin? Stressaisiko vauva miestä enemmän? Ja kaikkea muuta enemmän tai vähemmän hölmöjä ajatuksia mulla :/

Stressi vaikuttaa ainakin pupuiluun, muutenkaan ei olla mitenkään mega-aktiivisia. Me ollaan kuitenkin "nuori" pariskunta, yhdessä oltu vasta kolmatta vuotta vaikka yli 3-kymppisiä ollaankin. Siltikin koen että suhde on vahvalla pohjalla, parempaa kumppania en voisi toivoa =)
Ollaan puhuttukin siitä että ei vauva meidän suhdetta pilaa, itse olen hyvin tarkka siitä että vaikka vauva jossain vaiheessa olisikin, niin parisuhdettakin on vaalittava.

Noh, pääsinpäs keventämään sydäntäni..!


 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.03.2007 klo 19:16 sonja kirjoitti:
Hissukka..................2. haaveissa...............toukokuussa alkaa
Vauvakuumeinen......1. haaveissa..........toukokuussa alkaa
Alicia.......................3. haaveissa..............toukokuussa alkaa
Narya......................3. haaveissa..............en tiedä vielä
Bumba.....................1. haaveissa...........kesäkuussa alkaa
Titania.....................2. haaveissa...............kesäkuussa toivottavasti
Meillevauva..............1. haaveissa..........huhtikuussa alkanee
Miiruska...................3. haaveissa..............joskus kesällä
Hilipati.....................1. haaveissa...........heinäkuussa aloitellaan
Heikko-Peikko.........."2." haaveissa.............varmaan tietoa ei vielä
sonja.......................2.haaveissa..............ehkä heinäkuussa
Jemina.....................2.haaveissa...............ei vielä tietoa

Minäkin uskaltaudun mukaan, vaikka haaveeksi tuo toinen lapsi taitaa jäädäkin :( Mieheni on nimttäin ehdottomasti sitä mieltä, että 1 lapsi riittää. Poika on tällä hetkellä reilu 2v ja itse olen haaveillut uudesta vauvasta jo pidemmän aikaa... Toki arjen pyörittäminen on nytkin jo melkoista rumbaa (molemmat olemme vuorotöissä), mutta ajatus siitä, että tässä nyt "vain käytäisiin töissä seur. 30v" ei oikein houkuttele. Sitäpaitsi lapsi kaipaa sisarusta. Itselläni ei ole, joten en haluaisi samaa kohtaloa omalle lapselleni.
 
Titania
\
Alkuperäinen kirjoittaja 12.03.2007 klo 14:22 Jemina kirjoitti:
Mieheni on nimttäin ehdottomasti sitä mieltä, että 1 lapsi riittää. Poika on tällä hetkellä reilu 2v ja itse olen haaveillut uudesta vauvasta jo pidemmän aikaa...
Älä Jemina murehdi, miehesi mieli saattaa vielä hyvinkin muuttua! Meillä mies oli kanssa tuossa vuosi sitten ehdottomasti "lisälapsia" vastaan. Meidän poika oli tuolloin just 2v ja pahin uhma päällä. Mutta kun annoin asian olla, hillitsin itseni ja olin jankuttamatta asiasta, on miehen mieli muuttunut nyt pikkukakkosen suhteen ehdottomasta kiellosta "heti kun asianhaarat sallii"-kantaan. :) Eli meillä ei asian vatvominen ja selittely auttaneet yhtään, vaan koko aihe piti malttaa jättää hautumaan.

Tsemppiä, tiedän hyvin kuinka turhauttavaa tuo osaa olla!
 
Täällä kanssa pohditaan kovasti vauvakuumeissa kaikennäköisiä hassuja ja vähemmän hassuja ajatuksia. Välillä niinkin vakavia juttuja, että tuntuu että kaiken maailman ongelmat taatusti kasaantuvat meille :\|
Välillä taas ollaan ihan fiiliksissä siitä että kesäkuu lähestyy ja päästään hommiin toden teolla :D Tai minä oon ihan fiiliksissä. Mies on mukana, miehiseen tyyliin, eipä se joka päivä näistä asioista jaksaisi jauhaa... Kuitenkin uskallan päätellä paljon niistä pienimmistäkin vauvakommenteista ja hymystä huulilta :D !

Jotenkin on kuitenkin tullut kauhean epävarma olo viime aikoina. Kauan sitten jo päätettiin koska lapsi saa meille ruveta tehdä tuloaan, mutta nyt välillä tosissaan mietitään pitäisikö vielä odottaa ns. parempaa ajankohtaa? Siitä milloinka olis parempi, kummallakaan ei oo mitään käsitystä. Itse valmistun keväällä ja töitä varmasti on. Mies töissä, mutta kouluttautumassa uuteen hommaan pian. Lainaa on monensorttista ja paljon muitakin kuluja tulevaisuudessa...

Mitenkä teillä muilla ensimmäistä toivovilla? Tai teillä joilla on jo yksi tai useampi lapsi? Millainen elämäntilanteenne oli kun päätitte ryhtyä vauvapuuhiin? Ja olisitteko vielä odottaneet jos olisitte myöhemmin saanut valita toisin? Tms.

Ollaan kuitenkin kypsytelty ajatusta kauan. Ehkäpä tää tällainen hermoilu johtuu vaan siitä että se kauan odotettu hetki lähestyy...

Jaahas tulipas avauduttua :whistle:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 12.03.2007 klo 14:22 Jemina kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.03.2007 klo 19:16 sonja kirjoitti:
Hissukka..................2. haaveissa...............toukokuussa alkaa
Vauvakuumeinen......1. haaveissa..........toukokuussa alkaa
Alicia.......................3. haaveissa..............toukokuussa alkaa
Narya......................3. haaveissa..............en tiedä vielä
Bumba.....................1. haaveissa...........kesäkuussa alkaa
Titania.....................2. haaveissa...............kesäkuussa toivottavasti
Meillevauva..............1. haaveissa..........huhtikuussa alkanee
Miiruska...................3. haaveissa..............joskus kesällä
Hilipati.....................1. haaveissa...........heinäkuussa aloitellaan
Heikko-Peikko.........."2." haaveissa.............varmaan tietoa ei vielä
sonja.......................2.haaveissa..............ehkä heinäkuussa
Jemina.....................2.haaveissa...............ei vielä tietoa
Äippä84....................3. haaveissa..............alkanut jo


:wave: Tämä kans pinoutuu mukaan... Elikkäs, kolmatta lasta kovasti tänne toivotaan, ennestään tytöt 09/03 ja 01/05. (eli poika olisi kovasti tervetullut ;) ) Pillerit jätettin pois viime kuussa eli 1. yk meneillään, kevätvauvaa sen takia lähinnä ajattelen, että nyt ei vielä ole täysi höyry päällä vaan "tjot"- meiningillä mennään....ja kaiken kukkuraksi ukko on vielä reissuhommissa (lue: ei koskaan kotona sopivaan tärppiaikaan...), joten senkin takia saattaa tuo kolmosen alulle saattaminen viivästyä.... Täällä oli pari muutakin kolmosen haaveilijoita..miten teillä, oletteko jotenkin tarkemmin suunnitelleet tätä tulevaa raskautta, kuin aikaisempia? Ku mulle on nyt tullu joku ihme vimma koko ajan miettiä tätä asiaa..tai siis sitä et miten sitte kolmen kanssa jaksaa, miten mahdutaan tässä asumaan, pitääkö auto sitten vaihtaa isompaan, jne...? :ashamed:
 
Hissukka..................2. haaveissa...............toukokuussa alkaa
Vauvakuumeinen......1. haaveissa..........toukokuussa alkaa
Alicia.......................3. haaveissa..............toukokuussa alkaa
Narya......................3. haaveissa..............en tiedä vielä
Bumba.....................1. haaveissa...........kesäkuussa alkaa
Titania.....................2. haaveissa...............kesäkuussa toivottavasti
Meillevauva..............1. haaveissa..........huhtikuussa alkanee
Miiruska...................3. haaveissa..............joskus kesällä
Hilipati.....................1. haaveissa...........toukokuussa aloitellaan
Heikko-Peikko.........."2." haaveissa.............varmaan tietoa ei vielä
sonja.......................2.haaveissa..............ehkä heinäkuussa
Jemina.....................2.haaveissa...............ei vielä tietoa
Äippä84....................3. haaveissa..............alkanut jo

Mulla oli ilo vaihtaa aloitusajankohtaa! Ensin oltiin suunniteltu heinäkuuta, mutta vauvakuume pukkaa niin pahasti päälle, että päätettiin hieman aikaistaa ja aloitella jo toukokuussa! Oon ihan intsinä ja kun mieskin tuntuu innostuneen asiasta kunnolla, niin voi että :heart: Eipä tuokaan tosiaan hehkuttele ja seuraa nettipalstoja niin kuin eräs..eilen jopa mietin jo nimivaihtoehtoja valmiiksi :ashamed:

Jeminalle sen verran, että olen omasta miehestäni oppinut, että painostaminen ei tosiaan auta. Just asian jättäminen hetkeksi voi tehdä kummia. Se on outo juttu, mutta meillä ainakin toimii. Tsemppiä vaan, älä menetä toivoasi! :hug:
 
Meillä käytiin miehen kanssa taas henkevät keskustelut vauva-aiheesta. Tai lähinnä se oli taas sitä että minä keskustelin ja mies kuunteli.. :LOL:

Taisi kuitenkin olla keskustelulla vaikutusta, koska mies sanoi että yritys voisi alkaa jahka päästään muuttamaan isompaan asuntoon! :D Luulen että miestäkin alkoi vähän mietityttämään tämä minun "lapsettomuus" ja että vauva-projekti meillä todellakin saattaa kestää pitkään ja olla muutenkin kivinen tie!

Jonossa ollaan ensimmäisenä ja odotellaan vaan puhelua että sopivan kokoinen asunto olisi meitä varten vapaana.. kävin jo asuntotoimiston tädin kanssa juttelemassa ja oli luupaavasti sitä mieltä että viimeistään kesällä!! =)

Kiva saada lisää ihmisiä listalle, tervetuloa kaikille! :flower:
 
Näyttää muillakin olevan samoja ajatuksia kuin mulla eli pitäisikö odotella,et elämätilanne parempi ja et työstressi helpottais ym.Tuntuu,et aina tulee jotain,joka vain siirtää vauvan teon aloitusta ja on todennäköisesti ihan turha huoli!!!

Uskon et kun mekin ollaan mun miehen kans oltu kohta 8v.yhdes ja koettu sen aikana kaikenlaista,niin ei se vauvan tulo tähän maailmaan meidän elämää vie pois raiteiltaan.Luulempa että se vahvistaa meitä ja herättää meidät olemaan vähemmän itsekkäitä tässä elämäntilanteessa.Kaikkeahan ei voi aina saada..se on jo tultu huomaamaan tän yhteisen taipaleen alkumetreillä ja se mitä ei saa ei ole aina tärkeintä.Tärkeää on se että on rinnalla toinen ihminen joka välittää/josta välität ja kaikki muu kyllä hoituu luonnostaan!

Vauvakuume kova myös täällä ja kuukausia jo laskeskelen kuumeisesti eli elo-syyskuuhun:)
 
Nyt miekin uskallan ilmoittautua, kun on sopiva pino. Meillä on ajatuksena, että toukokuussa ei enää simppojen matkaa ehkäistä. Sitten lapsi saa tulla jos on tullakseen. Eikä se maailmaa kaada, vaikka se tahtoisi tulla aiemminkin ehkäisystä huolimatta. Mentiin vastikään naimisiin, joten ajateltiin, että vietetään ensin kuherrusaikaa ja sitten kuherrellaan lisää... Pallero olisi meille ensimmäinen. Vähän jo jännittää, vaikka asiasta on puhuttu jo kauan ja kuumetta ollut vieläkin kauemmin...
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 12.03.2007 klo 17:18 Bumba kirjoitti:
Mitenkä teillä muilla ensimmäistä toivovilla? Tai teillä joilla on jo yksi tai useampi lapsi? Millainen elämäntilanteenne oli kun päätitte ryhtyä vauvapuuhiin? Ja olisitteko vielä odottaneet jos olisitte myöhemmin saanut valita toisin? Tms.
Meillä on yksi lapsi ja muistan myös että kaikenlaisia olennaisia ja epäolennaisia ajatuksia pyöri päässä kun yritys lopulta aloitettiin, vaikka lasta olikin pitkään suunniteltu. Mä olin 26 v ja juuri valmistunut koulusta, mies 24 v ja vakituisessa työssä. Mulla ei ollut eikä ole vieläkään vakituista työpaikkaa, mutta ajattelin että jos jään sitä odottamaan niin ne on vaihdevuodet äkkiä ohi. :D Ja kun miehellä oli varma työpaikka niin oli helpompi uskaltaa. Vuotta aikaisemmin oltiin ostettu omakotitalo missä remppa on vieläkin pahasti levällään mutta on kyllä ihan asumiskuntoinen, pintaremonttia lähinnä vaan tehdään. Mutta kaikkea tällaista tuli mielessä pyöriteltyä, että jos jään pois työelämästä nyt niin löytyykö työpaikkaa sitten myöhemmin vai meneekö koulutus hukkaan, miten pystytään remontoimaan pienen lapsen kanssa, jääkö aikaa parisuhteelle. Ja rahojen riittävyys myös mietitytti.

Nyt jälkikäteen... rahatilanne ei enää huoleta sillä ainakaan ihan pienenä nuo lapset ei kuluta juurikaan rahaa paitsi jos sitä haluaa väkisin käyttää esim. merkkivaatteisiin. (Tietty alkuun on paljon hankittavaa.) Työhommat ei enää niinkään huoleta, uskon että töitä kyllä löytyy sitten aikanaan ja olen muutenkin tajunnut että paljon enemmän olisin menettänyt jos olisin lapsen hankkimista lykännyt uraa luodessa. Remontointi onkin sitten hankalaa mutta kyllä se onnistuu kun lähtee toimimaan lapsen ehdoilla. Ja parisuhde on oikeastaan vaan vahvistunut tuon pikkuisen myötä. =)

Eli aikalailla turhia murheita oli mulla, kaikki on kuitenkin järjestynyt omalla painollaan. Onhan välillä ollut rankkaa, esim. koliikki ja yövalvomiset, mutta kyllä se on ollut tuhannesti sen arvoista. =) Nyt jälkikäteen kadun oikeastaan vain sitä etten alkanut hommaan hiukan aikaisemmin, vaan lykkäsin "järkisyistä" mitkä sitten lopulta oli ihan toissijaisia.

Nyt toista suunniteltaessa sitten pelottaakin kaksin verroin: mitä jos seuraava vauva on yhtä vaativa, kestääkö hermot ja järki... riittääkö aikaa mihinkään muuhun kuin lastenhoitoon, jääkö esikoinen liian vähälle huomiolle. Mutta kai se täytyy vain uskaltaa...
 
Moikka! Liitynpä minäkin kevätvauvasta2008 haaveileviin. Kova vauvakuume ollut jo jonkin aikaa, mutta piti mies vielä "käännyttää". Kolmatta lasta alettais siis toivoa joskus kesällä2007, meillä ennestään kaksi lasta tyttö 4v ja poika 1,5v.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 12.03.2007 klo 22:42 Tytönjapojanmamma kirjoitti:
Moikka! Liitynpä minäkin kevätvauvasta2008 haaveileviin. Kova vauvakuume ollut jo jonkin aikaa, mutta piti mies vielä "käännyttää". Kolmatta lasta alettais siis toivoa joskus kesällä2007, meillä ennestään kaksi lasta tyttö 4v ja poika 1,5v.
Joo, eli
Tytönjapojanmamma...3.haaveissa.....joskus kesällä
 
äidiksi haluava87
Kaipa sitä minäkin sitten uskallan.. eli toukokuussa olisi meilläkin tarkoitus jättää pillerit pois... Molemmilla on kyllä opiskelut vielä ihan vaiheessaan (minulla ammattikorkeen 1 vuosi menossa) mutta koska lapsettomuutta molempien suvussa, niin päätettiin että parempi aloittaa ajoissa, että jos sitten käy niin ettei sitä lasta kuulukaan niin ehditään vielä miettiä muita ratkaisuja.. ja muutenkin tunsimme olevamme siinä vaiheessa, että lapsi voi tulla.. hieman pelottaa ja jännittää niin hyvässä kuin pahassa mielessä.. :)
 

Yhteistyössä