Kevätvauvasta 2008 haaveilijoita


Hissukka..................2. haaveissa...............toukokuussa alkaa
Vauvakuumeinen......1. haaveissa..........toukokuussa alkaa
Alicia.......................3. haaveissa..............toukokuussa alkaa
Narya......................3. haaveissa..............en tiedä vielä
Bumba.....................1. haaveissa...........kesäkuussa alkaa
Titania.....................2. haaveissa...............kesäkuussa toivottavasti
Meillevauva..............1. haaveissa..........huhtikuussa alkanee
Miiruska...................3. haaveissa..............joskus kesällä
Hilipati.....................1. haaveissa...........toukokuussa aloitellaan
Heikko-Peikko.........."2." haaveissa.............varmaa tietoa ei vielä
sonja.......................2.haaveissa..............ehkä heinäkuussa
Jemina.....................2.haaveissa...............ei vielä tietoa
Äippä84....................3. haaveissa..............alkanut jo
Tytönjapojanmamma...3.haaveissa.............joskus kesällä

Päivitin Tytönjapojanmamman tiedot tuonne listan perään.

 
äidiksi haluava87
\
Alkuperäinen kirjoittaja 12.03.2007 klo 17:18 Bumba kirjoitti:
Täällä kanssa pohditaan kovasti vauvakuumeissa kaikennäköisiä hassuja ja vähemmän hassuja ajatuksia. Välillä niinkin vakavia juttuja, että tuntuu että kaiken maailman ongelmat taatusti kasaantuvat meille :\|
Välillä taas ollaan ihan fiiliksissä siitä että kesäkuu lähestyy ja päästään hommiin toden teolla :D Tai minä oon ihan fiiliksissä. Mies on mukana, miehiseen tyyliin, eipä se joka päivä näistä asioista jaksaisi jauhaa... Kuitenkin uskallan päätellä paljon niistä pienimmistäkin vauvakommenteista ja hymystä huulilta :D !

Meillä on ihan sama juttu.. Mie aina mietin kaikkee ja tuntuu että haluisin puhuu vauvasta ja sen tulosta ja kaikkeen siihen liittyvään, kun taas avomieheni vain toteaa että vasta eilehän tästä keskusteliin :D mutta siis molemmat ollaan vauvan kannalla ja niinä hetkinä kun sitä alkaa miettiä että tuleeko minusta hyvä äiti ja miten me pärjätään, niin ei siihen muuta tarvita kuin katse oman miehen silmiin, niin kaikki epäilykset katoavat.. se on melko rauhoittava tunne, kun tietää että toinen on ihan vieressä jakamassa kaikki ilot ja surut.. :heart:
Itse en jotenkin usko siihen, että lapsen tulolle voi asettaa "hyvän ajan" ja muutenkin lapsettomuus suvussa on saanut sen aikaan, että lapsi ei ole meille kalenteri-projekti, vaan että pieni ihme saa tulla meidän luokse jos niin on vain tarkoitettu..
Puolivuotta harkittiin lapsiasiaa, ja sen jälkeen pillereiden pois jättäminen asetettiin myös puolen vuoden päähän.. nyt enää siis vajaa kaksi kuukautta jäljellä..
mutta kaikkea hyvää kaikille odottajille ja vauvaa toivoville.
 
Titania ja Hilipati - kiitos teille kannustavista viesteistänne!! Olen kuluneen vuoden aikana aina silloin tällöin yrittänyt ottaa aihetta puheeksi, mutta "riitaanpa" tuo keskustelu on aina johtanut. Kyse ei ole siitä etteikö mieheni rakastaisi lapsia (oma poika on kultaakin kallimpi!), mutta ilmeisesti hän kokee, että 2 lasta "sitoisi" hänet kokonaan kotikuvioihin... Tiedän, että painostaminen ei auta, mutta kun itsellä alkaa olemaan ikää jo kohta 35v ei enää kauheasti viitsisi "odotella".
 
Meillä myös mies oli vielä viime kesänä aivan ehdottomasti sitä mieltä, että kaksi lasta riittää, eikä yhtään enää tule. Useampaan kertaan asiasta riideltiin enemmän ja vähemmän. Sitten yhtäkkiä mies muuttikin mielensä. Ei nyt edelleenkään varsinaisesti kuumeile vaan lähinnä kuuntelee vieressä kun minä kuumeilen :) . On kuitenkin valmis kolmanteen. Mutta kyllä usko meinasi välillä mennä...

Kieltämättä itsekin mietin välillä, että miksi lähteä vielä kerran yövalvomisiin ja vaipparumbaan. Varsinkin viime aikoina meillä ollaan sairasteltu paljon ja kävi mielessä, että miten ihmeessä kolmen kanssa selviää. Mutta toisaalta, koska niitä lapsia olisi järkisyillä hankittu =)
 
Täällä haaveillaan myös...Ensimmäinen olis toiveissa ensi kesälle mut tilaustyönähän nää ei oo kai koskaan tullu. Loppukesästä pitäis päästä "yrittämään" mut sillä periaattella kuitenki mennään et tulee jos on tullakseen. Mut kyllä minä vaan niiiiiiin sellasen oman pienen jo viimeinki tahtosin...
 
Nostelen, ettei ihan pudota. Kiva kun voi täällä käydä kun pyörii siis niin kokoajan mielessä vauvahaaveet, eikä oikeen hirveesti voi niistä puhella vielä. Tuntuu, että tuohon kesäänkin nyt vielä aikaa, jolloin alettais yrtittämään...Mutta olen niin onnellinen kun mieskin nyt sitä mieltä, että meille vielä yksi mahtuisi.Yhessä vaiheessa olin jo toivoni heitää, mutta =)
 
Näyttää siltä että kevättä kohti mentäessä tulee täällä pyörittyä aika tiuhaan. Eipä näistä vauvahaaveista voi oikein julkisesti mennä puhumaankaan ystäville ja läheisille, kun ei sitä tiedä milloinka tuo onnellinen tärppi kohdalle tulee osumaan, jos koskaan...

Eli lievitetään sitä puhumisen ja asioiden jakamisen tarvetta sitten vaikka täällä!

Jänskättää miten oma kroppa reagoi, kun viimeiset viisi vuotta pillereitä on tasasesti kurkusta alas mennyt ja kohta ollaankin ihan luomuja :)

Kiva oli kuulla teiltä joilla nuo vauvapohdinnat on jo kertaalleen koettu, että asioilla on tapana järjestyä ja että on se vaan sen arvoista! Eiköhän se näin ole :)
 
Sama juttu täällä, että näillä sivuilla tulee nykyään palstailtua tiheään... ei olla kenellekään kerrottu meidän vauvasuunnitelmista. Ja kuitenkin asia pyörii päässä ihan koko ajan...

Itsekin sitä välillä epäilee että olenko kenties tulossa hulluksi kun suunnittelen toista noinkin pienellä ikäerolla, tuo esikoinen kun ei ole siitä helpoimmasta päästä. Mutta kai se on pakko vaan uskaltaa... ei tämä vauvakuume tästä mihinkään lähde, ja toisaalta en halua kovin isoa ikäeroa. Nämä ajatukset tulee kerrattua puolin ja toisin varmaan 20 kertaa päivässä, ja aina sama lopputulos: hirvittää, mutta päätän uskaltaa!

Meillä mies kuumeilee varmaan enemmänkin kuin minä, kuten esikoisenkin kohdalla. Saa nähdä miten sitten jatkossa, olen ajatellut että kolmaskin pikkuinen saisi vielä maailmaan tulla jos vaan meille se suodaan, mutta en tiedä mitä tuo mies siihen sitten sanoisi... mutta se on sitten sen ajan murhe, kun nyt ensin pääsisi tositouhuihin pikkukakkosenkin suhteen!

Vielä yksi Nuvaring odottaa kaapissa... :headwall:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.03.2007 klo 21:43 Hissukka kirjoitti:
Sama juttu täällä, että näillä sivuilla tulee nykyään palstailtua tiheään... ei olla kenellekään kerrottu meidän vauvasuunnitelmista. Ja kuitenkin asia pyörii päässä ihan koko ajan...

Itsekin sitä välillä epäilee että olenko kenties tulossa hulluksi kun suunnittelen toista noinkin pienellä ikäerolla, tuo esikoinen kun ei ole siitä helpoimmasta päästä. Mutta kai se on pakko vaan uskaltaa... ei tämä vauvakuume tästä mihinkään lähde, ja toisaalta en halua kovin isoa ikäeroa. Nämä ajatukset tulee kerrattua puolin ja toisin varmaan 20 kertaa päivässä, ja aina sama lopputulos: hirvittää, mutta päätän uskaltaa!


Sama homma täällä... kukaan ei meidän vauvaunelmista tiedä, joten pakko sitten täällä käydä tuntojaan purkamassa!

Etkä mitä todennäköisimmin ole hulluksi tulossa, vaikka toista jo haaveilet =) Meillä tytöillä on ikäeroa 1v 3kk... nuorempi on nyt reilu 2- vuotias tyllerö ja MINÄ tunnen itseni joskus hulluksi, että pitää sitä kolmatta niin kovasti kuumeilla... mutta tästä tunteesta tuskin eroon pääsee ennenkuin se käärö taas kopassaan tuhisee...(tai sit mulle on iskeytyny krooninen vauvakuume....;) )

Minä täällä odottelen tätiä kylään...tässä kuussa tuo ukko ei ole kyllä samojen vällyjen välissä meitsin kanssa ollu oikeeseen aikaan...että näin!
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 13.03.2007 klo 13:23 Hissukka kirjoitti:
Hissukka..................2. haaveissa...............toukokuussa alkaa
Vauvakuumeinen......1. haaveissa..........toukokuussa alkaa
Alicia.......................3. haaveissa..............toukokuussa alkaa
Narya......................3. haaveissa..............en tiedä vielä
Bumba.....................1. haaveissa...........kesäkuussa alkaa
Titania.....................2. haaveissa...............kesäkuussa toivottavasti
Meillevauva..............1. haaveissa..........huhtikuussa alkanee
Miiruska...................3. haaveissa..............joskus kesällä
Hilipati.....................1. haaveissa...........toukokuussa aloitellaan
Heikko-Peikko.........."2." haaveissa.............varmaa tietoa ei vielä
sonja.......................2.haaveissa..............ehkä heinäkuussa
Jemina.....................2.haaveissa...............ei vielä tietoa
Äippä84....................3. haaveissa..............alkanut jo
Tytönjapojanmamma...3.haaveissa.............joskus kesällä
Kälättäjä...................1. haaveissa...........aloitettu yritys helmikuussa
 
täällä kanssa aloitetaan vauvan toivominen näillä näkymin huhtikuun alussa =)
meillä olisi kyseessä siis pikku-kakkosen toivominen, esikko on tällä hetkellä 6kk ikäinen.
aluksi se olin minä, joka halusi lapset pienellä ikäerolla (jos heti onnistaisi niin ikäeroksi tulisi 1v 4kk), mutta tällä hetkellä riippuu minusta, koska aletaan toivomaan toista :p lähinnä mietityttää työ ym. -kuviot, mutta vauvakuuume on jatkunut nyt pitkään kovana :saint:
että todennäköisempää on toivomisen aloittaminen
:heart: :heart: :heart:

onko täällä muita, joilla olisi lapsia pienillä ikäerolla? ihan mielenkiinnosta kokemuksia lukisin!
 
Minulla on lapsilla 1v 8kk ikäeroa ja nyt pojat 3 ja 5. Olen ollut tosi tyytyväinen "rohkeuteeni" hankkia lapset pienellä ikäerolla. Ovat parhaita kavereita keskenään, leluja ei ole tarvinnut piilotella pienemmältä, leikit menee hyvin yhteen. Nyt haluaisinkin mahdollisimman pian päästä yrittämään kolmosta, ettei ihan yksin jäisi :). Toisaalta isommalla ikäerolla varmasti on omat hyvät puolensa, mutta kyllä pienestä ikäerostakin hengissä selviää. Ja meillä esikoinen on aivan hirveän vilkas...

Kysyn vielä uudestaan kun uusia kuumeilijoita on tullut mukaan. Onko kenelläkään tietoa, voiko yrittämisen aloittaa heti hormonikierukan poiston jälkeen vai pitääkö odottaa?
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.03.2007 klo 10:08 iida83 kirjoitti:
täällä kanssa aloitetaan vauvan toivominen näillä näkymin huhtikuun alussa =)
meillä olisi kyseessä siis pikku-kakkosen toivominen, esikko on tällä hetkellä 6kk ikäinen.
aluksi se olin minä, joka halusi lapset pienellä ikäerolla (jos heti onnistaisi niin ikäeroksi tulisi 1v 4kk), mutta tällä hetkellä riippuu minusta, koska aletaan toivomaan toista :p lähinnä mietityttää työ ym. -kuviot, mutta vauvakuuume on jatkunut nyt pitkään kovana :saint:
että todennäköisempää on toivomisen aloittaminen
:heart: :heart: :heart:

onko täällä muita, joilla olisi lapsia pienillä ikäerolla? ihan mielenkiinnosta kokemuksia lukisin!
Kuten jo tuolla ylempänä mainitsin, meidän tytöillä ikäeroa 1v 3kk... nyt vanhempi on 3,5 vuotias ja nuorempi reilu 2v. Olihan se vauva- aika välillä melko raskasta kun oli kaksi vaipotettavaa yms. , mutta kyllä se nyt palkitaan, kun tytöt jo leikkivät keskenään... Ovat kuin paita ja peppu =)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.03.2007 klo 10:35 Narya kirjoitti:
Kysyn vielä uudestaan kun uusia kuumeilijoita on tullut mukaan. Onko kenelläkään tietoa, voiko yrittämisen aloittaa heti hormonikierukan poiston jälkeen vai pitääkö odottaa?

Itselläni on kierukka ja se tullaan poistamaan ensi kuussa (muutama viikko siis enää piinaa jäljellä). Olen tarkistanut asian useammalta eri taholta ja lääkäreiltä ja kierukan jälkeen ei ole mitään ns. karenssia, eli heti vaikka samana päivänä voi aloittaa yrittämisen! :)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.03.2007 klo 10:35 Narya kirjoitti:
Minulla on lapsilla 1v 8kk ikäeroa ja nyt pojat 3 ja 5. Olen ollut tosi tyytyväinen "rohkeuteeni" hankkia lapset pienellä ikäerolla. Ovat parhaita kavereita keskenään, leluja ei ole tarvinnut piilotella pienemmältä, leikit menee hyvin yhteen. Nyt haluaisinkin mahdollisimman pian päästä yrittämään kolmosta, ettei ihan yksin jäisi :). Toisaalta isommalla ikäerolla varmasti on omat hyvät puolensa, mutta kyllä pienestä ikäerostakin hengissä selviää. Ja meillä esikoinen on aivan hirveän vilkas...

Kysyn vielä uudestaan kun uusia kuumeilijoita on tullut mukaan. Onko kenelläkään tietoa, voiko yrittämisen aloittaa heti hormonikierukan poiston jälkeen vai pitääkö odottaa?
Kakkonen sai meillä alkunsa heti hormonikierukan poiston jälkeen =) . Tosiaan 1 menkat ehti vaan olla. Eli en ole ainakaan kuullut, etteikö heti voisi yrittää vauvaa.
 
Taidan minäkin ilmottautua tähän pinoon.
Kuumetta on ollut ilmassa jo vuoden verran ja palstaa olen seurannut taustalla yhtä kauan.
Pillerit jää pois tämän liuskan jälkeen. Odotellaan, että ekat luomut tulee ja touko-kesäkuussa toivottavasti jätetään ehkäisy kokonaan.

Opiskelut on loppusuoralla ja toiveet korkealla. Itse asiassa nyt jo on aika vaikeaa keskittyä mihinkään muuhun kuin vauvan ajatteluun. Vielä pitäisi jaksaa pinnistä viimiset kouluhommat pois alta..

Rhea
 
Moikka,

tänne se taidan kuulua minäkin =) Eli pillerit jäi pois toissapäivänä ja tuossa huhti-toukokuussa ajateltiin aloitella tätä "projektia". Kuten monella muullakin on ollut kaikenlaisia erikoisia ajatuksia tulevasta niin myös minullakin. Lähinnä lasten suuri ikäero mietityttää. Esikoinen täyttää nyt viisi eli ikäeroa tulee jopa tuo 6 vuotta. Mutta onpa niitä muillakin tämän ikäeron omaavia lapsia, joten eiköhän se tästä... :)
 
Mulla ja siskolla on 14 vuotta ikäeroa, eikä sekään ole mitenkään kamalaa. Musta oli paljon äidille apua vauva-aikana ja nyt voin olla hyvänä esimerkkinä teiniintyvälle siskolle.. sekä tietenkin antaa paljon hyviä elämäohjeita ja puhua pojista. ;)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.03.2007 klo 15:47 Bumba kirjoitti:
Näyttää siltä että kevättä kohti mentäessä tulee täällä pyörittyä aika tiuhaan. Eipä näistä vauvahaaveista voi oikein julkisesti mennä puhumaankaan ystäville ja läheisille, kun ei sitä tiedä milloinka tuo onnellinen tärppi kohdalle tulee osumaan, jos koskaan...
Sama homma täällä, palstalla tulee käytyä päivittäin ainakin kerran lukemassa kuulumisia. Aika äkkiä näköjään tämä riippuvuus kehittyy.. :D On se kyl mahtavaa kun voi jollekin purkaa tuntoja, vaikka eihän tämä meidän haave ihan salaisuus ole, mutta aloitus ajankohtaa ei kyllä tiedä meidän lisäksi muut. Mä en millään malta odottaa sinne toukokuuhun asti!!! Tahtois nyt heti äidiksi.. :heart: Ajatukset pyörii yhdessä ja samassa asiassa koko ajan...
 
Esikoisesta haaveilevat

Vauvakuumeinen......1. haaveissa..........toukokuussa alkaa
Bumba.....................1. haaveissa...........kesäkuussa alkaa
Meillevauva..............1. haaveissa..........huhtikuussa alkanee
Hilipati.....................1. haaveissa...........toukokuussa aloitellaan
Kälättäjä...................1. haaveissa...........aloitettu yritys helmikuussa
Rhea........................1. haaveissa............touko-kesäkuussa alkaa

Toista toivovat

Hissukka..................2. haaveissa...............toukokuussa alkaa
Titania.....................2. haaveissa...............kesäkuussa toivottavasti
Heikko-Peikko.........."2." haaveissa.............varmaa tietoa ei vielä
sonja.......................2.haaveissa..............ehkä heinäkuussa
Jemina.....................2.haaveissa...............ei vielä tietoa
Helmi72....................2. haaveissa............huhti-toukokuussa alkaa
iida83.......................2. haaveissa............huhtikuussa alkaa

Kolmatta kaipailevat

Alicia.......................3. haaveissa..............toukokuussa alkaa
Narya......................3. haaveissa..............en tiedä vielä
Miiruska...................3. haaveissa..............joskus kesällä
Äippä84....................3. haaveissa..............alkanut jo
Tytönjapojanmamma...3.haaveissa.............joskus kesällä


Lisäsin uusia ja muokkailin taas vähän :LOL:
Näin tuolla muilla palstoilla näin laitetun listan ja oli mun mielestä kiva kun näkee "samassa tilanteessa olevat"! =)

Tohon keskelle voi sitten laittaa kp:t.. jahka niitä päästään laskemaan :heart:
 
Kiitos Heikko-Peikko päivityksestä. Meitähän on jo paljon! Minäkin täällä käyn useamman kerran päivässä roikkumassa. On kiva huomata, ettei ole yksin vauva-ajatusten kanssa. Näitä kun ei työpaikalla oikein voi kaikille hehkuttaa ;)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.03.2007 klo 08:40 Narya kirjoitti:
Kiitos Heikko-Peikko päivityksestä. Meitähän on jo paljon! Minäkin täällä käyn useamman kerran päivässä roikkumassa. On kiva huomata, ettei ole yksin vauva-ajatusten kanssa. Näitä kun ei työpaikalla oikein voi kaikille hehkuttaa ;)
Itse olen täysin samaa mieltä! Ihanaa että on palsta jossa voi jutella avoimesti, mutta tuntemattomasti näinkin suuresta ja mielentäyttävästä aiheesta kuin oma pieni lapsi.

Odotan kyllä sitä päivää kun raskaus on jo niin pitkällä että uskaltaisi jo asiasta puhua useammallekin henkilölle. Vitsit kun tulisi jo Toukokuu niin pääsisi aloittamaan edes tuon yrityksen, kohta hajoo pää tähän odottamiseen!!! Tahtoo niin paljon oman vauvan!!
 
meillevauva
Höh.. nyt vielä sattui mulle niin että sain/saan tilaisuuden edetä työpaikalla ja se tulee tapahtumaan kevään aikana.. Uusi työ ei silleen ole "uutta" vaan sellainen jota olen jonkun verran jo tehnytkin. Mutta silti kävi mielessä että pitäisikö hieman venyttää tuota vauvaprojektin aloitusta.. Toisaalta en haluaisi kauhean pitkään miettiä asiaa, en ole kuitenkaan ihan nuorikaan ensisynnyttäjäksi. MUTTA onhan toi vauvaprojektin aloitus asetettu aika aikaiseen vaiheeseen, kevätvauva-08 olisi mahdollista myös jos onnistuisi tärppäämään esim kesällä..

Onhan mulla kuitenkin vakityö joka ei mihinkään häviä vaikka vauvailemassa olisinkin..

 

Yhteistyössä