Kevätvauvasta 2008 haaveilijoita

\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.03.2007 klo 23:05 Heikko-Peikko kirjoitti:
Esikoisesta haaveilevat

Vauvakuumeinen......1. haaveissa..........toukokuussa alkaa
Bumba.....................1. haaveissa...........kesäkuussa alkaa
Meillevauva..............1. haaveissa..........huhtikuussa alkanee
Hilipati.....................1. haaveissa...........toukokuussa aloitellaan
Kälättäjä...................1. haaveissa..kp 26..aloitettu yritys helmikuussa
Rhea........................1. haaveissa............touko-kesäkuussa alkaa

Toista toivovat

Hissukka..................2. haaveissa...............toukokuussa alkaa
Titania.....................2. haaveissa...............kesäkuussa toivottavasti
Heikko-Peikko.........."2." haaveissa.............varmaa tietoa ei vielä
sonja.......................2.haaveissa..............ehkä heinäkuussa
Jemina.....................2.haaveissa...............ei vielä tietoa
Helmi72....................2. haaveissa............huhti-toukokuussa alkaa
iida83.......................2. haaveissa............huhtikuussa alkaa

Kolmatta kaipailevat

Alicia.......................3. haaveissa..............toukokuussa alkaa
Narya......................3. haaveissa..............en tiedä vielä
Miiruska...................3. haaveissa..............joskus kesällä
Äippä84....................3. haaveissa..............alkanut jo
Tytönjapojanmamma...3.haaveissa.............joskus kesällä

:heart:
 
Kiitos Heikko-Peikko, teitpäs hienon listan meille! Hyvä idea! :flower:

Kälättäjä, sullahan alkaa kohta olla jännät päivät! Olispa hienoa saada eka plussa tähän ketjuun!

Itselle ei kuulu mitään uutta, tuijotan vaan kalenteria ja toivon että oltaisiin jo toukokuussa... onneksi miehellä on parin viikon päästä talviloma, silloin ei ole varmaan niin paljon aikaa pyöritellä näitä juttuja päässään.

Täytyisi ottaa itseään niskasta kiinni ja karistaa muutama kilo ennen toukokuuta. Tuon ekan raskauden aikana tuli painoa ihan kiitettävästi (18,5 kg :ashamed: ) ja kun oli vähän ylimääräistä jo ennen sitäkin, niin lupasin itselleni laihduttaa ennen seuraavaa raskautta ettei pääse liiaksi kertymään. Vielä olisi 6 kg matkaa tavoitepainoon... ainoat ongelmat on laiskuus ja huono itsekuri. :whistle:
 
Mulla taas tavoiteena on kasvattaa kuntoa ja selkälihaksia. Kärsin jo nyt huonosta selästä ja jumiutuvasta niskasta, joten treenata täytyy. :whistle:

Meillä ei kukaan tiedä näistä suunnitelmista.. (tietääköhän edes tuo ukko kunnolla :ashamed: ). Sille olen kyllä sanonut että jätän pillerit, eikä se kieltänyt ole, joten.. :saint: Parille kaverille olen myös vihjaillut, mutta lähinnä sukulaiset ovat pimennossa.

Oma mamma toivoo jo lapsenlapsia, mutta anoppi pitää tuota ukko-kultaa vielä omana vauvanaan, joten ei niin kovin innoissaan varmasti ajatuksesta ole. :kieh:
 
Ihan ensiksi onpas mukava nähdä, että pinoon on tullut näin paljon uusia "kasvoja"! =) Ja suuret kiitokset Heikko-Peikolle pinon "uudistuksesta"! :D Tosi hieno! Nyt vain odotellaan, että päästään jännäilemään ihan kunnolla! :whistle: :p :D

Onko muilla ilmennyt ristiriitaisia tunteita lapsen yrittämisen saralla? Minä kuumeilen välillä niin kovasti, että jos ajatuksen voimalla voisi tulla raskaaksi, niin odottaisin lie kuinka monetta! :LOL: :ashamed: Mutta välillä mietityttää, että onko sitä ihan järkevä, jos kolmannenkin saa samalla ikäerolla (esikoisella ja kuopuksella ikäeroa on reilu 1v 7kk). Haluaako liikaa liian äkkiä...? :ashamed: :snotty: Jos ymmärrätte mitä tarkoitan... :p

Mutta eipä nyt muuta kuin yrittämisen iloa ja plussatuulia kaikille! :D <br><br>
 
Meillevauva
Mulla on kyllä niin ristiriitaisia fiiliksiä, ja ekaa vasta ollaan yrittämässä..

Vika pilleripäivä olisi huomenna mutta mies on työmatkalla. Mietin sitäkin jos jättäisinkin pilsut pois jo tänään, niin mitenhän menkat vois sit tulla.. Mä siis syön minipillereitä (koska e-pilsut ei sovi mulle) eikä ole minkäänlaista tietoa kuinka nopeesti menkat vois tiulla. Nythän mulla ei ole ollut menkkoja puoleentoista vuoteen.

Vauvaa mä kyllä haluan, noi työjutut vaan mietityttää juuri nyt. Mies taas ei ole sanonut asiaan juuta eikä jaata, pillerien lopettamiseen kyllä suostui eikä se enää stressaa mun vauvanteko-kyselyistäkään
:)

 
Meillevauva, samat fiilikset täällä. Työjutut mietityttää. Olen myös viime syksynä edennyt uralla, saanut "ylennyksen" ja jotenkin tuntuu, että äitiysloma tulisi liian pian jos vaikka heti sattuisi tärppäämään. Siis liian pian työnantajan kannalta, kun vasta on mut saanut perehdytettyä kunnolla... :/ Ja ajattelen sitä, että kun just olen oppinut sen homman, niin mitä pitkä poissaolo niille opeille tekee? Osaako enää mitään kun palaa äippälomalta takaisin?!

Mutta kyllä niin kovasti kuume puskee päälle, etten tiedä maltanko odotella edes sinne toukokuulle! Pakko kai se on kun niin mielelläni toivoisin vauvan syntyvän sitten vasta alkuvuodesta. :heart:
 
Työjutut askarruttaa kanssa täällä! Vasta valmistun tuossa parin kuukauden päästä ja töitä on vasta kesälle! Loppukesästä siis taas työnhaku edessä, ja jos vaikka olisikin jo tärpännyt, niin taitaa pätkätyöt jatkua. No mutta sen verran pessimisti olen, että tuskin tuo nyt heti tulee tärppäämään, joten parempi kai pohtia sitten tilanteen mukaan.

Himputti kun ei millään jaksaisi odottaa sitä hetkeä, kun pääsee tosi toimiin. Kiva seurailla teidän, jotka olette jo tositoimissa/pääsette aiemmin aloittamaan, kuulumisia! Toivottavasti lykästää!

Mitäs tykkäätte ajatuksesta, jos tässä rupeaisi ajankuluksi kokoamaan jonkin sortin materiaalia tuolle miehelle. Lähinnä ajattelin kansio-tyyppistä ratkaisua (vaikka ihan koneelle kerättynä) liittyen kaikkiin vauvatouhuihin. Kun ajattelin, että itsellä tietämystä ja "kokemustakin" on ihan mukavasti ja odotukset kaikin puolin melko realistiset (esim. arjesta vauvan kanssa) ja kaikennäköistä tietoa tulee ongittua ym, mutta tuo mies on ehkä hieman hidasta sorttia tajuamaan, että kohta nämä asiat saattavat olla ihan oikeasti tätä päivää. Eli tuskin on itse itseään vielä "valistanut". Siksi ajattelin että voisin ruveta kasaamaan materiaalia toivottavasti tulevalle isukille.. Ja ehkä saada tuon miehenkin miettimään mitä tulevaisuudelta on odotettavissa?

Ehkä pöhkö idea, jos sitten vaikka vaan omaksi iloksi :ashamed:

Ajantappotouhua :)
 
työjutut/taloudellinen tilanne mietityttää muakin. Että pärjäiskö sitä sitten varmasti kun on lainaakin ja kaikkea. Mut onpa kai noi ihmiset selvinny pienemmälläki budjetilla kuin mitä meillä tulis olemaan. Ja sit taas jos sitä lasta saiski ootella useemmanki vuoden niin kai ne hommat pitäs joskus alulle pistää jos kerran perheenlisäystä toivoo. Tai no..en oikein osaa selittää mut tajuatte varmaan. =)
Ootteko te miettinyt kumpi olis enempi mieluinen, tyttö vai poika? Mulle se on jostain vaan iskostunu päähän et poika. Ois nimiki jo valmiina :D Ja sit mä en voi olla miettimättä mille se näyttäs... :heart: voih!!! noniin.. ja jospa taas malttas vähän hillitä kun pitäs vielä kai sinne heinäkuulle oottaa et voi jättää pillerit pois. voihan sonta kun ei aika vaan kulje...
 
Esikoisesta haaveilevat

Vauvakuumeinen......1. haaveissa..........toukokuussa alkaa
Bumba.....................1. haaveissa...........kesäkuussa alkaa
Meillevauva..............1. haaveissa..........huhtikuussa alkanee
Hilipati.....................1. haaveissa...........toukokuussa aloitellaan
Kälättäjä..................kp. 26/??.............02/07......................yk.1.
Rhea........................1. haaveissa............touko-kesäkuussa alkaa

Toista toivovat[/b]

Hissukka..................2. haaveissa...............toukokuussa alkaa
Titania.....................2. haaveissa...............kesäkuussa toivottavasti
Heikko-Peikko.........."2." haaveissa.............varmaa tietoa ei vielä
sonja.......................2.haaveissa..............ehkä heinäkuussa
Jemina.....................2.haaveissa...............ei vielä tietoa
Helmi72....................2. haaveissa............huhti-toukokuussa alkaa
iida83.......................2. haaveissa............huhtikuussa alkaa

Kolmatta kaipailevat

Alicia.......................3. haaveissa..............toukokuussa alkaa
Narya......................3. haaveissa..............en tiedä vielä
Miiruska...................3. haaveissa..............joskus kesällä
Äippä84....................3. haaveissa..............alkanut jo
Tytönjapojanmamma...3.haaveissa.............joskus kesällä


TAAS pienen pieni muutos :ashamed:

Eli, käykö kaikille että lopullisesta listasta tulee tuollainen kuin Kälättäjälle olen laittanut? Siihen olisin vielä Kälättäjä kaipaillut jatkoksi kuinka pitkä kierto sinulla yleensä on ollut?? Minulla kun on tuon PCO:n takia epäsäännöllinen kierto niin itelleni laittaisin kp../35-73. Tuo siis esimerkkinä :) Mutta kierto oikeesti noin epäsäännöllinen vaikkakin lääkitys päällä!

Ja selventääkseni kaikille, yk. tarkoittaa yrityskiertoa/yrityskertaa. Ja tuo 02/07 tarkoittaa siis sitä milloin on aloittanut yrityksen.

Mulle on näköjään langennut tämä "tuunaajan" paikka, mutta se on hyvä että mullakin on jotain virkaa tässä yhteisössä! :LOL:
Kyllä tuossa eilen just mietin, et perhana.. meidän vauva-projekti on kiinni siitä miten joku muuttaa pois ja asunto vapautuu. Eli ei ollenkaan meikäläisen käsissä! :x :whistle:

Pääasia kuitenkin on se, että projekti häämöttää tulevaisuudessa! :heart:

Ainiin, minäkin olen maailmanmestari taikomaan itselleni oireita! Tänään minusta kuitenkin tuli universuminmestari kun koulussa oli niin paha olo että piti oksentamaan juosta vessaan!! Aika hyvin.. B)
 
Esikoisesta haaveilevat

Vauvakuumeinen......1. haaveissa..........toukokuussa alkaa
Bumba.....................1. haaveissa...........kesäkuussa alkaa
Meillevauva..............1. haaveissa..........huhtikuussa alkanee
Hilipati.....................1. haaveissa...........toukokuussa aloitellaan
Kälättäjä..................kp. 26/??.............02/07......................yk.1.
Rhea........................1. haaveissa............touko-kesäkuussa alkaa

Toista toivovat[/b]

Hissukka..................2. haaveissa...............toukokuussa alkaa
Titania.....................2. haaveissa...............kesäkuussa toivottavasti
Heikko-Peikko.........."2." haaveissa.............varmaa tietoa ei vielä
sonja.......................2.haaveissa..............ehkä heinäkuussa
Jemina.....................2.haaveissa...............ei vielä tietoa
Helmi72....................2. haaveissa............huhti-toukokuussa alkaa
iida83.......................2. haaveissa............huhtikuussa alkaa

Kolmatta kaipailevat

Alicia.......................3. haaveissa..............toukokuussa alkaa
Narya......................3. haaveissa..............en tiedä vielä
Miiruska...................3. haaveissa..............joskus kesällä
Äippä84....................3. haaveissa..............alkanut jo
Tytönjapojanmamma...3.haaveissa.............joskus kesällä


TAAS pienen pieni muutos :ashamed:

Eli, käykö kaikille että lopullisesta listasta tulee tuollainen kuin Kälättäjälle olen laittanut? Siihen olisin vielä Kälättäjä kaipaillut jatkoksi kuinka pitkä kierto sinulla yleensä on ollut?? Minulla kun on tuon PCO:n takia epäsäännöllinen kierto niin itelleni laittaisin kp../35-73. Tuo siis esimerkkinä :) Mutta kierto oikeesti noin epäsäännöllinen vaikkakin lääkitys päällä!

Ja selventääkseni kaikille, yk. tarkoittaa yrityskiertoa/yrityskertaa. Ja tuo 02/07 tarkoittaa siis sitä milloin on aloittanut yrityksen.

Mulle on näköjään langennut tämä "tuunaajan" paikka, mutta se on hyvä että mullakin on jotain virkaa tässä yhteisössä! :LOL:
Kyllä tuossa eilen just mietin, et perhana.. meidän vauva-projekti on kiinni siitä miten joku muuttaa pois ja asunto vapautuu. Eli ei ollenkaan meikäläisen käsissä! :x :whistle:

Pääasia kuitenkin on se, että projekti häämöttää tulevaisuudessa! :heart:

Ainiin, minäkin olen maailmanmestari taikomaan itselleni oireita! Tänään minusta kuitenkin tuli universuminmestari kun koulussa oli niin paha olo että piti oksentamaan juosta vessaan!! Aika hyvin.. B)
 
Ja lista senkun komistuu :D Kiitos Heikko-Peikko kun jaksat nähdä vaivaa! Jos uutta asuntoa jonotatte, niin eikös raskaana olevat pääse niitten jonojen ohi yleensä? ;)

Arvatkaas mitä, selailin taas kalenteria ja etsin itselleni ekan piinaviikon, mikäli kierto on suunnilleen sellainen kuin oletan. Viikolla 22 olisi ekat piinapäivät. B) Ai miten niin vauvakuume? :LOL: No en sentään vielä mennyt siitä uutta ketjua avaamaan, olisi voinut olla aika hiljainen ketju vähän aikaa! :LOL: <br><br>
 
Heikko-Peikko mulla ollu viimeks luomukierto 15-vuotiaana joten odotan nyt näitä ekoja menkkoja et voin sanoo mikä kierroksi tulee...

Laitan kyllä sitten heti infoa kun saan selville. kun ei nuo keinotekoiset kierrot pillereillä oikein anna oikeaa kuvaa...
 
Mua kyllä myös vähän jänskättää että miten ne luomut käyttäytyy kun niiden aika koittaa. Oon kuitenki kymmenisen vuotta pillereitä jo syönyt.

Joku kyseli toivottua sukupuolta. Mulla on hirveä hinku saada tyttö. Ihan pelottaa että jos sieltä poika tuleekin ensimmäisenä niin miten siihen osaa suhtautua. Olen säästänyt kaikki vanhat päiväkirjat, runokirjat, pehmolelut ym. ja tahtoisin ne esikoiselle (tytölle) joskus luovuttaa. Pojat ei ehkä osaa arvostaa.. ;) Tosin voisihan sitä tyttöä toivoa myöhemminkin, mutta.. :\|

Kaikki murehtii työ asioita ja minä en oo vielä opinnoista selvinny. Ukko on koko ajan puhunut, että vakkari työt täytyy olla molemmilla. Mä en taho eka työelämään.. :snotty:

Kävin lainaamassa kirjastosta 9kpl vauva-lehtiä. :ashamed: Kaikki kaksplussat oonki jo lukenu.. :p
 
Titania
\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.03.2007 klo 22:01 Rhea kirjoitti:
Ukko on koko ajan puhunut, että vakkari työt täytyy olla molemmilla. Mä en taho eka työelämään.. :snotty:
Ihan pakko tähän kommentoida, että meikäläisellä ei ole ikimaailmassa tässä ammatissa mahdollisuutta vakkaripaikkaan, enkä ole antanut sen jarrutella omia valintojani lasten hankkimisen tai talon oston suhteen. Luotan kyllä vahvasti siihen, että asiat kyllä järjestyy aina tavalla tai toisella. Lapset on kuitenkin elämän tärkein asia ja jos vauvan haluatte, niin työasioilla ei kannata stressata! Jos jää odottamaan sitä täydellistä hetkeä, että on asunnot ja vakituiset työt ja sitä ja tätä, niin pian huomaa olevansa jo (liian) vanha ja lasten saanti on jo vaikeampaa.

No paraskin tässä puhumaan, kun nämä kirotut jatko-opinnot on viivästyttäneet meidän pikkukakkosprojektia useamman vuoden, mutta tämän harmistuksen syvällä rintaäänellä voin kehottaa teitä olemaan viisaampia ja toimimaan niinkuin sydän sanoo. :)

Mutta pointtini on siis, että jos mies meinaa lykätä yritystä sillä verukkeella, ettei molemmilla ole vakkaripaikkaa, niin kannattaa muistuttaa, että tuolla periaatteella jäisi kaikilta pätkätyöläisiltä lapset kokonaan hankkimatta. ;)
 
Juu en mä taida oikeen uskoakkaan tuohon vakituisuuteen enää (kaikki vaan pätkäilee tai on määrä-aikasena).
Eikä mulla oo mitään hajua mikä työ olis sellanen, että vakituisena sitä haluaisin tehdä.
Oon yrittäny avolle sanoa sitäkin, että ei tarvi olla unelma duunissa kun lapsia aletaan yrittää, vaan hanttihommatkin käy ja unelma työhön voi siirtyä kun sellainen ilmaantuu. Eihän mikään tuon miehen työntekoa estä ja jotain työtä kyllä aina löytyy.. (ainakin on tähän asti löytynyt).
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.03.2007 klo 20:52 Hissukka kirjoitti:
Ja lista senkun komistuu :D Kiitos Heikko-Peikko kun jaksat nähdä vaivaa! Jos uutta asuntoa jonotatte, niin eikös raskaana olevat pääse niitten jonojen ohi yleensä? ;)

Arvatkaas mitä, selailin taas kalenteria ja etsin itselleni ekan piinaviikon, mikäli kierto on suunnilleen sellainen kuin oletan. Viikolla 22 olisi ekat piinapäivät. B) Ai miten niin vauvakuume? :LOL: No en sentään vielä mennyt siitä uutta ketjua avaamaan, olisi voinut olla aika hiljainen ketju vähän aikaa! :LOL:
:LOL: vähältä on pitänyt, etten vielä ole itse kanssa katsellut milloinkas niitä ensimmäisiä jännityshetkiä todella eletään.

Ja Heikko-Peikko, hyvä kun joku jaksaa pitää ajantasalla ja tuunailla listaa :flower: :)
 
mulla alkaa tää kuumeilu oleen jo aika ylivoimasta..tuntuu et ei enää mitään muuta ajattelekkaan,kun että pääsis tosi toimiin :D
mut kyllä sitä kai täyys tonne loppukesään asti jaksaa sinnitellä..
välillä kyllä mietityttää,kun pojalla alkaa olla ny aika uhma päällä.että miten sitten jaksaa uhmaikästä ja vauvaa.mut eiköhän se siitä
 
mulla alkaa tää kuumeilu oleen jo aika ylivoimasta..tuntuu et ei enää mitään muuta ajattelekkaan,kun että pääsis tosi toimiin :D
mut kyllä sitä kai täyys tonne loppukesään asti jaksaa sinnitellä..
välillä kyllä mietityttää,kun pojalla alkaa olla ny aika uhma päällä.että miten sitten jaksaa uhmaikästä ja vauvaa.mut eiköhän se siitä
 
Työasiat mietityttää täälläkin ja itseasiassa on tällä hetkellä ainut syy vauvaprojektin aloituksen odottamiseen. Olen tosin ollut jo 1,5 vuotta samalla työnantajalla, mutta kahdella määräaikaisuudella. Työtä kyllä on, mutta en uskalla aloittaa yrittämistä ennen kuin jatkosta on jotain selvyyttä. Pahin pelko on, että vauvaprojekti vaihtuukin työn hakemiseksi syksyllä :'( . No en vielä heitä kirvestä kaivoon, koska työt ei varsinaisesti lopu. Toisaalta ekat on hankttu opiskeluaikana ja hyvin selvittiin, mutta tämän kolmannen kanssa on jotenkin varovaisempi. Ehkä se johtuu siitä, että "viralliset" kaksi on j hankittu ja tää viimeinen olisi jo "ylimääräinen" :) .

Meillä on kaksi poikaa ja jotenkin olen asennoitunut, että kolmaskin olisi poika. Toisaalta tyttökin olisi ihan kivaa vaihtelua, mutta poika menisi jo rutiinilla ;) Nimiä olen jo miehelle ehdotellut, vaunuista puhunut jne. Kierukka on vielä turvallisesti paikallaan, mutta sitähän se vauvakuume ei katso. Toivottavasti tämä työtilanne ratkeaisi puoleen tai toiseen, epätietoisuus vauvaprojektin aloittamisesta on tällä hetkellä ehkä pahinta...
 
Tänne varovasti ilmoittautuu yksi kevätvauvasta haaveileva.. Kotosalla on 11kk ikäinen poika ja vauvakuume kasvaa koko ajan....onneksi mieskään ei enää ole niin asiaa vastaan, liekö tekemistä sillä, että olemme molemmat saaneet nyt vakituisen työn. Eli tässä uskaltaisi pikkuhiljaa sitten sitä pikkukakkosta suunnitella :heart:

Esikoinen sai alkunsa elokuussa, joten se ois hyvä aika mahdolliselle uudellekin tulokkaalle....Tuntuu hullulta, että just, kun tuo jätkä alkaa olla siinä isässä, että saa nukkua yöt kunnolla liikkuu jo itekseen eikä vaadi koko aikaa äitiä sihen naamaa vääntelemään, niin nyt täytyis saada jo se toinenkin tuohon. On se vaan äitiys silti niin ihana asia.
 
suski85
Oishan tässä se kevät vauva haaveissa, mut empä uskalla toivoa liikoja...Jätin pillerit pois viime elokuussa eikä oo vielä Nyytiä kuulunut....Tuntuu turhautttavalta ja vähän pettyneeltäkin...Esikoista oltaisiin kihlatun kanssa tekemässä....Viime kerralla kun menkat alkoi niin se oli ensimmäinen kyyneleetön päivä elokuun jälkeen... :) Joka kerta sitä toivoi jotenkin liikoja ja sitten masensi niin vietävästi ku ne alko... :'( Nytkin olisi pieni toivon kipinä kun menkat kolme päivää myöhässä...Kuitenkaan en osaa suhtautua tähän realistisesti....En uskalla etten joudu taas pttymään...Onnea teille muillekkin yrittäjille ja hyvää kevättä 2007!! :hug:
 
Meillevauva
Noniin, tänään vika pilleripäivä ja mieskin tulee työreissusta illaksi kotiin =)

Mä oon aatellut ottaa tän projektin rauhallisin mielin, pyrin välttämään semmosta tekemisen pakkoa, niinku kaikessa muussakin. Toisaalta mä myös toivon ettei ihan heti napsahtaisikaan, jotta tuon työsiirron sais hoidettua ensiksi..Paras olisi jos se kuitenkin kävisi nopeesti jotta ei tarvis miettiä vauvaprojektin siirtämistä :D

Silleen hassua että en ole edes miettinyt sellaista vaihtoehtoa etteikö raskautuisi mahdollisimman nopeesti! Mutta mistäs sitä tietää jos joudutaankin odottamaan sitä pidempään? Siis ettei vaan raskautuisi..

Mä oon jotenkin aina halunnut tyttöä esikoiseksi. Kietoisi sitten isänsä pikkurillin ympäri ;). Mutta enpä mä pettyisi vaikka poika tulisi..

 

Yhteistyössä