Kevätvauvaa 2008 odottavat

Tänään soittelin neuvolaan ja ens viikon torstaiksi sain ajan ja pitää myös soittaa Oyssiin ja varata ultra et katotaan mis mennään =) Samalla sit näkee et onko siellä ketään ja ollaanko sitä oikeassa paikassa. Ensimmäisestä kävin yksityisellä varhais ultrassa kun halusin varmuuden, nyt ei tartte käydä sit yksityisellä.
 
Loka
Minä :wave:
Sunnuntaina tein testin ja selkeä plussa oli.
Olin laskenu että lauantaina ois pitäny menkkojen alkaa, mutta ihmettelen kun sunnuntai ILTANA testi näytti jo selkeää plussaa että oiskohan kierto ollu kuitenkin luultua lyhyempi ?
Nyt siis viikkoja 5+2 :heart:
 
LilliMenninkäinen taidetaan kuulua lähes kaikki ryhmään "varaslähtöläiset" kun nyt kevätvauvoista puhutaan. :D Mitäpä siitä, talvivauvatkin on kivoja.... :heart: Haluatko listautua?

Pikkuepulle onnea ultrakuulumisista. =) Sun LA hypähtikin sen verran eteenpäin, että hyvällä tuurilla voidaan olla vaikka samaan aikaan synnärillä. :D

Onnea Loka, ja tervetuloa. :flower: Saattoihan sulla olla lyhyempi kierto tulossa, tai sitten sulla vaan on erittynyt hyvin raskaushormonia alusta asti, se kun vaihtelee yksilökohtaisesti. =)

Täällä on huono olo :x ja mieli maassa kun ei tahdo jaksaa touhuta ja ulkoilla esikoisen kanssa entiseen malliin. :ashamed: No, huomenna on ehkä parempi päivä...

Hissukka rv9+2
 
juu-u hissukka toivottavasti ei nyt noin paljoo menis yli mulla :D

niin ei täälläkään oikein huvittais nousta aamulla 6.30 kun esikko herää
mutta poikia käydään ulkoiluttamassa neitinkanssa aamuisin yleensä jo 830 lähetään näin kun on kuumaa niin jaksaa olla sen 2-3h ulkona vaikka sitten onkin ihan poikki loppu päivän ulkoilevat isäsnsä kanssa ilta päivällä

Loka tervetuloo mukaan vaan :)

niin ja vauvat on aina ihania :heart: :heart:
 
moi :wave:

siirtyisin tuolta kevätvauvasta haaveilijoista kun kahen haamun jälkeen sain viimein sen plussan =)
toista vauvaa odotellaan, eka "vauva" on jo 3,5v...iso neiti jo =)

nyt menkkojen mukaan viikkoja tasan 4.. tiistaina ekan haamun jo tosin sain ;)

tänään jo alko etova olo.. en uskonu et se näin äkkiä alkais, mut ei kai tää muutakaa voi olla.. aamulla heti silmät avattua öklötti, sit maha ihan löysällä.. vaikka oon yrittäny töissä syyä tasasin väliajoin jotai pientä, nii koko ajan mahassa möyrii sillai niinku ei olis syöny muka piiiitkään aikaa mitää...
ja väsy on ihan hirvee.. voi kun pääsis nukkuu... kohta onneks pääsen töistä, mut sit heti kotia tavaroita pakkaa ja lähetää kaverin mökille.. et se siitä nukkumisesta...

no mutta palataan asiaa, mä lähen nyt töistä :wave:
 
Mäki taidan vaivihkaa tänne ilmottautua. :wave:
Tuolta kevätvauvaa haaveilevista siis olisin siirtymässä. Kaks haamua takana ja huomenna jattelin vielä aamulla tehdä varmistustestin. Jos plussaa näyttää niin ens viikolla soitan jonnekki päin, että saa varmuuden.. :ashamed:

Laskettuaika olis näillä tiedoilla maaliskuun alkupuolella, eli n. 11.3. :heart: Sairaala olis kai KSKS. Esikoinen olisi kyseessä.
Oireita tällä hetkellä älytön vessassa ramppaaminen ja mahan nipistelyt. Välillä kuuumeinen olo ja väsymys + etovaolo ajoittain.
 
Miekin voisin tänne ilmoittautua, vaikka olenkin jo maalismasuissa. SAmaa väkeä näyttää molemmissa olevan. Laskettu aika olisi jotain 5.3.2008, mutta myöhemminhän se sitten varmistuu. Olo on väsymystä lukuunottamatta normaali, mitä nyt joskus masua nippailee. Nyt tosin iski nuhan päälle, eikä viittisi lääkkeitä syödä. Mutta levolla, eiköhän se siitä.

Paljon jarrutarroja kaikille!

Misupai ja Helmisuurimo 5+3
 
Hienoa että lisää siirtyy haaveilijoiden puolelta tänne odottajiin =)

Papagena: minullakin tuli tuhrua noin 4-5 päivää ihan raskauden alussa, siis silloin kun menkat olisi pitänyt alkaa. Sen takia en edes oikein osannutkaan ajatella, että oli tärpännyt. Ja muitahan se, että tuhru/rusehtava vuoto on vanhaa jo aikaisemmin vuotanutta verta joka vain tulee ulos.

Itsellä tänään illalla ollut ihan kauheaa turvotusta. Työhousut kiristivät väliin tosi pahasti masusta, vaikka on muuten melko löysät. Ja tänään on tuntunut ihan selvästi sellainen möykky tuolla alamasussa, kun esim.joutuu kumartelemaan alaspäin. Mies tuossa sanoikin, että eiköhän se masu tuosta vain kasva tästä eteen päin :)

Afu ja mini 11+5 (ihan kohta on 12 viikkoa täynnä :) )
 
äiskä äiskä: Unohdin ihan sen synnärillä tavataan jutun. Tosiaan hyvinkin voidaan sattua sinne samaan aikaan. Toki olis kiva jo ennen sitä treffata niin ainakin tunnistettais toisemme siellä.. :D

Kylläpäs vatsa taas toimii ja sydän hakkaa kahtasataa. Olis jo aamu.
 
Mullahan on tullut epäsäännöllisen säännöllisesti tuhrua, niin rusehtavaa kuin aika punaistakin enemmän tai vähemmän. Oireitakaan ei ole ollut erityisen paljoa:väsymystä, rintakipua, yökköoloa joskus ja nyt eniten sellaista alavatsan venytysfiilistä.
Mulle syyksi, ainakin viime viikolla, osoittautui tuulimuna jonka takaa löytyikin elävä alkio.
Aika monellahan tota tuhruvuotoa on esiintynyt ja se tosiaan voi olla ihan vaaratontakin. Aina kannattaa se tutkia, jos itsestään tuntuu siltä. Miksi kiusata itseään murehtimalla jos on mahdollista käydä varhaisultrassa?

Mä otin selkeästi sellaisen ajattelutavan että mä en mieti raskautta lomallani, katellaan tilanne uusiksi np-ultrassa. Toisaalta eilen pälkähti päähän sellainen ajatus että miksei alkiolla olisi kaikki kunnossa? Nyt ei ole vuotanut (sekin on yhä mahdollista), pieniä oireita on yhä jne. Mä olen kuitenkin raskaana kunnes toisin todistetaan :D

 
Heippa!
Taidan minäkin kevätvauvoihin ilmoittautua =)
En ole haaveilijoissa ollut, kun vastikään olen löytänyt tänne Kaksplussan sivuille. Kivat sivut onkin =))))

Eli meille tulossa toinen vauveli about 4.3.08. Rippuen vähän laskurista, varmaan kyl siirtyy eteenpäin ku pitkähkö kierto.

Lähes oireettomia ollaan, mitä nyt jotain pientä vatsan turvottelua..nälkimystä ja sellaista. Mutta pahoinvointia on odotettavissa sitten reilu parin viikon päästä :LOL: Tosin esikoisen kaa kesti vaan pari viikkoo..TOIVOTTAVASTI NYTKI!! Kerronpa täälläkin tuosta vuodosta, vaikka papagena laitoinkin maalisketjuun siitä (ainakin muistaakseni :LOL: ). Eli esikoisen kaa vuosin tosi paljon kirkasta verta, pari siteellistä..kipuja ei ollut. Ja sit parin päivän päästä kävin ultrassa, kaikki oli kunnossa!! Eivät oikein osanneet sanoa, mistä vuoto johtui. Ehkä saattoi joku verisuoni katketa kohdussa(?).

Et sellasta. Mut nyt meen surffailee muualle =)
 
Pariin päivään ei ole koneelle päässyt, ja mitäs täällä on tapahtunut, varsinainen joukkomuutto :D

Tervetuloa ja onnea kaikki uudet! =) :flower: Papagena, äiskä äiskä ja Rhea onkin jo tuttuja kuumeilupuolelta, teille oikein erikoisrutistukset! :hug: Siinä meidän pinossa on kyllä jotain taikaa, sitä tahtia sieltä plussataan! =)

Papagena tuo tuhruilu voi olla ihan normaaliakin, helmikuisissa on tosi moni siitä kärsinyt... aika moni on sitten sen takia käynyt alkuraskauden ultrassa yksityisellä, että on saanut mielenrauhan. Niin mäkin olisin varmaan tehnyt, jos olisin tuhruillut. Mutta niin kauan kuin ei tule kirkasta verta, ei tarvi olla kovin huolissaan. =) Tsemppiä tupakattomuuteen! :flower:

Pahoinvointi ja väsymys on löytänyt tiensä perille tänne oikein kunnolla nyt 10-viikolla. :kieh: Ja mä kun luulin parin hyvän päivän jälkeen että meni jo ohi. :/ Mielikin on ollut matalalla kun ei jaksa oikein mitään tehdä ja se sitten ottaa päähän. :kieh: Toivottavasti ei jatku pitkään tämä vaihe...

Hissukka rv9+5
 
täällä yksi kevätvauvan odottaja.ekassa ultrassa on käyty ja kaikki oli ok(siis niin hyvin kun voitiin todeta).phoinvointia ja väsymystä riittää mutta kyllä se tästä.
viikkoja siis 13+5 ja l.a 8.1.08
 
Kiitos Hissukka onnitteluista! :heart:
Tänä aamuna se vahvempi viiva sitten ilmestyi.
http://img.photobucket.com/albums/v344/kaapo/DSCN2623.jpg

Mä en jotenki yhtään vielä oo tajunnu asiaa ja ukkoki on niin krapulainen, ettei sekään pysty nyt kommunikoimaan saatika ymmärtämään tuota viivaa.

Mä joudun varmaan jo tässä vaiheessa kertomaan porukoille ja apeille ku niin moni kaveri tietää tästä yritys touhusta. En halua, että jotain muuta kautta saavat kuulla. Onko teillä ehdotuksia miten kertoa?
 
c81
Rhea, minä sanoin meidän porukoille, että oletteko mitä suunnitelleet ohjelmaa kevättalvelle.. kannattaisi varata aikaa pienimuotoiselle höpsähtämiselle kun teistä tulee isovanhempia :)
Miehen siskolle sanoin, että 'oletko kuullut, että sukuun on tulossa uusi vauva. Siusta on kuulemma tulossa täti' (ja koska ainut vaihtoehto käytännössä oltiin me joille vauva on tulossa..) Molemmat tavat tuntuivat toimivan oikein hyvin :)
 
onnea uusille ++ ja tervetuloa joukkoon

täällä väsymys jatkuu .... tuosta ilmoittelusta me ei olla imoitettu toistasex kellekkään vielä sisko tosin arvas juhannuksena ... anoppikin kysy mutta kielsin silloin asian kun ei ollu tietoo oonko todella raskaana vai tm mut ens viikolla on se toinen uä niin sen jälkeen voi sit jo kertookin tosiasian et uus on tulossa jos niin kysyy asiaa ja pojille kerrotaan vasta vähän myöhemmin ...... niin meillä on ollu tapana antaa ihmisten kysyy tai sitten kerrottu myöhäsemmässä vaiheessa asiasta ... esim anopille mainitsin esikon tulosta noin 1 1/2 kk ennen laskettuu aikaa tossin muut kyllä jo tiesi asiasta silloin ja anoppi meni ihan sekasin onnesta het silloin
 
mä muistaakseni kerroin äitille puhelimessa esikoisesta, kun asuttiin sillon niin kaukana, enkä malttanu ootella seuraavaan näkemiseen..
kavereille muistaakseni kerrottiin ihan naamatusten ja sana levis kylläkin aika äkkiä, ettei ite juurikaan sitä tarvinu levitellä :LOL:

nyt eilen siis laitoin äitille viestillä just tuon Papagenan runon.. eli "Salaisuuden suuren, kuiskaan mukaan tuulen. On masussa pienet sormet ja varpaat, nyt jo varmaan arvaat! On ilomme rajaton, meille vauva tulossa on!"

ja äitee siis vastas vaan että "olenkin jo vähän epäilly tätä salaisuutta" :D että se siitä yllätyksestä :LOL:

kaverille ja serkkutytölle laitoin viestillä, mutta he siis kans jo tiesivät, että yritystä on ilmassa...

niin ja isäntä eilen soitti myös omalle äidilleen... mutta sekin oli jo arvaillu, kun nähtiin aikasemmin päivällä ja hää rupes mulle puhumaan niitten puolen suvun viallisesta geenistä.. tai joku juttu et musta kannattais ottaa verikoe jos yritetään joskus vauvaa tehä, että näkee oonko mä kanssa sen "viallisen geenin kantaja".... jos joo niin meijän vauvalle voipi tulla sellainen vakava sairaus, joka on myös mun miehen veljen pojalla.... :eek: mä olin menny kuulemma ihan vakavaks ja se siitä sit oli arvannu, et meillehän on jo vauva tulossa..
kyllä tuo vähän pisti oikeesti mietityttää, mut tosiaan tuo sairaus on tosi harvinainen, joka 70 sairastaa sitä, että pitää olla huono tuuri, että molemmat oltaisiin sen kantajia.... mut nyt mä meen sitten käymään verikokeissa kun saan sinne lähetteen (onneks se on ilmainen sisaruksille ja heidän puolisoilleen, kun niitten suvussa tämä sairaus on todettu...normaalisti maksais jonkun 800?)

nyt vähän poikkes aiheesta, kun kysyttiin vaan, että miten olette vauvauutisen muille kertoneet :LOL:
mutta tälläinen tarina meillä.... ja toivotaan että pääsen siihen verikokeeseen pian ja toivotaan että en ole kantaja niin voidaan sitten jatkaa odotusta turhia pelkäämättä... ainakaan tämän asian suhteen....
 
Kiitos omista tarinoista..
Mä en ainakaan malta suutani pitää kiinni kovin pitkään. Jo jos jotain ikävää tapahtuu, niin haluan, että sukulaiset tietää sitten olla tukena eikä möläyttele sammakoita.

Kävin tänään labrassa pissaamassa purkkiin ja huomenna saa tulokset. Samalla sitten ekaa neuvola-aikaa sovitaan. Aika jännää! Toivottavasti plussa näkyy heidänkin testissä ku olis pitäny 4h olla edellisestä pissasta ja mulla oli vaan 3,5h, en voinu enää pidättää. :ashamed:

äiskä äiskä: Etkös sä siellä naapuri kunnassa asustellu!? Että et ihan täällä JKL:ssä? Ilmottele vaan kun oot kaupunkiin tulossa! Meillä on suikaleenkin kans ollu puhetta tarffeistä, mut ei olla vielä ehditty. Jospa sellanen porukka kahvittelu saatas aikaseks.. =)
 

Yhteistyössä