Kevätvauvaa 2008 odottavat

Mulla ei omasta mielestäni vielä oo mitään mielialavaihteluja. Olo on ihan omana ittenään oloa. Masussa on se krapula tunne kokoajan, mut muuten kaikki ook. Tänään sitä näyttelyä oon jännänny ni seki vaikuttaa. Tultiin muuten kolmanneks. |O

Meillä mies ei voi olla puhumatta rahasta kokoajan, ja eteenki sen puutteesta. Se yrittää väkisin saada mut töihin puoleks vuodeks, että saan parempaa äippää. |O |O Mullahan on työharjoittelua syyskuuhun asti. En tiedä mitä nyt tekisin, kuollaanko me oikeesti nälkään ku se raha on niin pieni? :snotty:

Meidän mamma osti jo ekan vaavilahjan ja sano, että se on tosi ilonen ja onnellinen tästä uutisesta! Toivotti myös tarrasukkia matkaan ku sanoin, että vuotoja on ollu. :heart: Saatiin maailman söpöimmät karhutossut!! :heart:
 
Oohlalaa, olet lisätty listaan =)

Papagenan innoittamana minullakin masukuva profiilissa :D vaikka ei siinä paljon näkemistä olekaan. Pari viikkoa sitten pömpötti ihan eri malliin, eli ehkäpä se alun turvotus on hellittänyt. =) On siinä nytkin pienenpieni pömppö, ehkäpä se johtuisi jo vauvasta :heart: Tai sitten siitä herkkumäärästä, mitä olen napaani ahtanut pitääkseni pahoinvoinnin loitolla! :LOL:

Rhea ekan lapsen kohdalla on paljon niitä "alkuhankintoja" kuten sänky, vaunut, sitterit yms. yms. mutta niitä kertahankintoja lukuunottamatta, vastasyntyneet ei paljoa vielä kuluta! Vaipat on oikeastaan ainoa jatkuva meno, jos imettää... jatkossa soseet, ja niissäkin säästää paljon itse tekemällä. Eli oikeastaan tuon äitiysrahakauden ajan pärjää aika pienelläkin, kun vaatteet yms. (niitä saa varmaan lahjaksikin, ja kirppareilta löytyy vauvoille uuden veroisia) on hankittu. Tietysti isompi äitiysraha on aina parempi, mutta ei siitä kannata liikoja murehtia! Tietysti asia erikseen on jos tulee paljon lääkärikuluja tai erityisruokavalio, mutta eihän se kovin todennäköistä ole! =)

Huomenna on eka neuvola, hermostuttaa... :/ kunpa ne sydänäänet nyt kuuluisivat! :attn: Muuten iskee kyllä paniikki, kun esikoisestakin kuuluivat jo rv9+3.

Hissukka rv10+5

 
Itsehän oon siis varma, että ei jouduta kadulle asumaan jos ukko vaan töitä tekee. Mutta mies haluaa elää leveesti nyt kun opiskelut alkaa olla takana.. Eipä tätä enää perua voi ellei kesken mene, joten kyllä sitä nyt vaan on pärjättävä. Ja onhan meillä omatkin vanhemmat, jotka voi auttaa. Anoppi ainakin syytää ukolle rahaa muutenkin jatkuvasti.. :kieh:

Tässä muuten mun äidin ostama lahja vaaville:
http://img.photobucket.com/albums/v344/kaapo/IMG_0062.jpg

Rhea ja masukki 5+5
 
Mulla on myös lisättynä profiiliin viime viikolla otettu masukuva. Täällä vointi alkaa taas jo tuntumaan aika normaalilta :) Viikon päästä vasta seuraava neuvola, tuntuu että siihen on niiin pitkä aika |O

Rhea: ette varmasti kadulle joudu niin kuin itsekin sanoit, mutta ainakin meillä vauvan hankintaa siirrettiin osittain siitä syystä, että saan sitten melko hyvät rahat kun kotona olen. Eli töissä oloa ehtii kertyä yhteensä 2 vuotta valmistumisesta ennen kuin jään äitiyslomalle. Ja tällä hetkellä ei ainakaan itseä se kaduta ollenkaan.

Afu ja mini 13+0 (alkoi jo 14. viikko =) )
 
jeps,kiitti lisäyksestä.

Mun täytyy sanoa itsestäni tohon raha asiaan että meillä minä oon se joka hätäilee taloudellisesta tilanteesta ja mies yrittää parhaansa mukaan rauhotella,sanoo vaan että kyllä me pärjätään-älä stressaa.oon alkanut vähitellen uskomaan sitä.nyt yritetään vaan säästää suurempia ostoksia kuten sänkyä,vaunuja jne. varten että ne massit ois jo ainakin kasassa.
Oon viellä näillä näkymin ehkäpä jopa työtön vauvan syntyessä..onneksi toinen on kunnon duunissa edes.

Asiasta viidenteen; olen huomannut raskaus ällötysoireena että haisen hielle ja hikoilen siis enemmän.varmaan joku hormoonijutska,mutta en oo ainakaan kuullut että kukaan ois tosta aikasemmin avutunut :x
 
Heippa taas =)

Neuvola on takana, ja kuuluihan ne sydänäänet! :heart: :heart: Nyt on kyllä mahtava fiilis! =) Ensi viikolla on eka ultra ja lääkärineuvola. Verikokeet ja pissakoe otettiin, ja mukaan sain purkin ja pari koeputkea, pitää ottaa kotona aamupissasta näyte ja palauttaa labraan. Eli kaikki ihan ok. =)

Rhea hienon lahjan mummo on hankkinut. =) Mikä tuo "älä komenna tai muutan mummolaan"-juttu on, syöttölappu vai pusero vai mikä? Teksti on ainakin hyvä :LOL:

Ai niin, neuvolan mukaan mun LA on 4.2. mutta aion silti itse mennä tuon 5.2. mukaan. Muistan viime raskaudestakin, että sairaalassa missä kävin ultrassa LA erosi aina yhdellä päivällä verrattuna neuvolan laskuriin. Ja onhan noissa nettilaskureissakin usein päivän eroja ollut. Kaipa on sitten kaksi tapaa laskea LA:ta. Mutta luotan eniten tuon synnytyssairaalan tapaan, ja eipä sillä oikeastaan mitään merkitystä ole, päivä sinne tai tänne - lapsi syntyy kuitenkin juuri silloin kun tahtoo. =)

Hissukka rv10+6
 
Onnittelut kaikille uusille odottajille ja tervetuloa mukaan!

Itse tosin käyn hyvin, hyvin laiskasti kirjoittamassa vaikka luenkin juttuja melkein päivittäin. Kun vaan jotenkin tuntuu, ettei ole ollut mitään 'asiaa'...

Mä kävin tänään tokassa neuvolassa eikä vieläkään kuulunut sydänääniä vaikka viikkoja on jo 12! Ekalla käynnillä ei edes yritetty kuunnella ääniä, ja nyt menin varta vasten sydänäänten kuunteluun ennen np-ultraa. Neuvolantäti oli kyllä ehdottomasti sitä mieltä, ettei mitään syytä huoleen ole, mutta kyllä sitä väkisinkin rupesin miettimään onhan kaikki kunnossa :/ . Onneksi tuo np-ultra on jo perjantaina, joten onneksi ei ole montaa päivää jännättävänä. Esikoisesta ekan virallisen varmistuksen sainkin vasta tuolla np-ultrassa, silloin ei edes yritetty kuunnella sydänääniä aikaisemmin.

Oireina on yhä edelleen tosi arat rinnat, mutta ei oikeastaan muuta. Paitsi tosi inha vaiva on se, että mua ällöttää ihan hirveästi esikoisen kakkapotan tyhjennys - ja jo itseasiassa jo se haju herran vääntäessä tuotostaan aamuisin tekee pahaa. Kannusta siinä sitten pottailemaan kun äiti irvistelee vieressä :D .

Aurinkoista heinäkuuta kaikille 'kevät'vauvan saaville!
 
Hissukka: Se on T-paita. Oon kyllä onnellinen, että mamma otti asian niin hyvin ja vaikutti oikeesti tosi onnelliselta asiasta. Kun vaan nyt kaikki menis hyvin! Anoppi on sellanen hössöttäjä, että sille kertominen pelottaa kovasti.. :eek:

Tässä muuten linkki, josta löytyy tosi hauskoja bodeja ja t-paitoja!
http://www.junkyard.se/mega/product.aspx?sid=0&cid=15&bid=0&m=c&g=a
Ku klikkaa ekaan kuvaan ja laittaa nästän ni voi kattoa järjestyksessä isompana nuo kuvat. "Chicks dig my ride" on mun suosikki. Harmi ku ei voi ostaa ennen ku on sukupuoli selvillä.. noi on kai jotain 30? luokkaa. :eek:
 
Rhea!
Kannattaa KELAsta käydä kysymässä, millä perusteella saat äitiyspäivärahan. Olet ilmeisesti juuri valmistumassa? Itse sain esikosta äippärahan vain kuukauden työtulon perusteella, koska olin juuri siirtynyt työelämään koulun penkiltä ennen äippäloman alkua. Eli valmistuin toukokuussa ja äippäloma alkoi heinäkuussa. Eli voi olla, että saisit myös, jos vain työhön pääset ennen ä.loman alkua. En tarkkaan muista tuon oman ä.rahani ehtoja, joten soitto KELAAN on varmaan paikallaan, jos raha-asiat mietityttävät.
 
Ehkä uskallan jo täälläkin puolella ilmoittaa että sain aamulla haamun. :heart: Ihanaa, olo on mitä onnellisin!!! Laskurin mukaan LA olisi 25.3, synnärinä TYKS. Aivan uskomatonta, ei vielä tajua että on raskaana! :D Ja toinen siis tuloillan.

Emminmamma & Pallero rv. 4+0 (ehkä?) Vai 4 + 1? Tasan 4vko (tänään kp.29) sitten alkoi menkat ja kierto 29 päivää... Miten tää homma menikään? :ashamed:

 
Mä en oo tänne vielä kirjotellukaan :) Änkeen siis mukaan joukkoon :wave:
Laskettu aika ois 28.2.2008.Neuvolassa en oo vielä känny ja ultrassa toi varmasti muuttuu niin on edellisistäkin aina muuttunut.Ja synnärinä ois sitten tuttu ja turvallinen tyks :)
 
Onnea plussasta emminmamma ja melon! Taitaa olla jo kolmas kerta kun emminmammaa onnittelen! :D

Hienoa aina samat asiat kertoa kolmeen paikkaan kun en tuolta kuumeiljoista osaa poistua ja täällä odottajissa oon ilmottautunu kahteen pinoon. :headwall: Mutta kun täällä kuitenkin vähä eri ihmiset on eri pinoissa niin laitanpa nyt tännekin kuvan tuosta pönötyksestä. Eli 5+5+kebabannos:
http://img.photobucket.com/albums/v344/kaapo/IMG_0083.jpg

Ukko kultakin menetti eilen järkensä ja puhu naimisiin menosta. Kuulemma sitten talvella kun masu on jättimäinen. Ehkä se vielä järkiintyy tässä lähiaikoina kun musta tulee kunnon hormoonihirviö. Eilen itkin kun löin kyynärpään ovenkahvaan. :'( Ja shoppaillessakin melkeen lähti jalat alta ku olin niin väsynyt.. tää on vakavaa! :p

Rhea + masukki 5+6
 
c81
Rhea mulla on kanssa koko ajan masu turvoksissa.. mies kiussa jo ja ihmettelee, se on nimittäin ihan järkyytävä välillä iltaisin. Ja kun tekee pahaa jos on yhtään liian kireät vaatteet. Verkkarit ja iiiso t-paita onkin tosi jees kotiasu. Enpä ole ennen moisissa viihtynyt. B)
 
Onnea tuhannesti Emminmamma ja melon! =) :flower: :heart:

Sonjalle tsemppiä ultraan! Se sydänäänien kuunteleminen on aika paljon neuvolatädin kokemuksesta kiinni... mulla yksi harjoittelija yritti esikoisen odotusaikana vaikka kuinka kauan löytää niitä ääniä kun viikkoja oli jotain 20, eikä löytänyt. Sitten tuli se vakituinen täti koittamaan ja heti löytyi. Se vaatii varmaan vähän osaamista, kun istukkakin voi olla edessä ja vauva miten päin tahansa. =)

Rhea mikäs sen mukavampaa kuin masun kanssa vihille :D Onnea vaan, ja häitä suunnitttelemaan :D Meinaatteko oikein ison kaavan mukaan?

Hissukka rv11+0
 
c81: Mä oon aina verkkareissa sama missä ollaan. Inhoon myös rintsikoita ja kaikkea sellasta, minkä tuntee päällä. :D

Hissukka: En mä usko, että se ukko oli tosissaan. Ei meillä oo rahaa mitään kunnon kemuja järjestääkkään ainakaan sataan vuoteen. Ja mies inhoaa olla huomion keskipisteenä, joten jos joskus hamassa tulevaisuudessa mentäiski naimisiin niin minimalistiset häät olis..

Mikä siinäkin on, että ku ääneen sanoin, "mentäskö rannalle", ni heti meni pilveen ja näyttää kylmältä ulkona. :kieh:
 
Onnea Emminmamma :flower: Itsekin olin alkuun vilkuilemassa ensimmäistä haamua aika moneen kertaan, ja samaa teki myös mieskin :) . Ihan oudolta tuntuu, että itsellä LA yli 2 kuukautta aiemmin. Kai sitä pitää vaan alkaa reilusti ja kunnolla uskomaan, että raskaana ollaan ja koko ajan paksummin aletaan voida :LOL:

Afu ja mini 13+1
 
oohlalaa kannattaa hakee apteekista triple dry dödöö se auttaa hien hajuun niin raskaus kuin imetys aikana ite käytän juuri sitä saman ongelman takia maksaa joku 5-10 egee

meillä oli tänään se uusinta np.uä ja kaikki oli kondiksessa nyt siis 12+5 vk perjantaina ois eka neuvola sitten joudunkin hämeenlinnaan meneen rakenne uä:hän kun eivät enään riihimäellä niitä tee kun kohta kuulemma tulee voimaan laki/ asetus että tekijällä pitää olla 500 rakenne uä:tä vuodessa

Rhea kannattaa lähteen ajoissa kiertään kirppiksiä niin saattaa löytää kohtuu hintaset ja hyvät käytetyt vaunut tai käy kattoon www.vaunula.fi

hei millä te saatte nuo textin värit muutettua??

niin ja onnea uusille ++ sanneille ja meille kaikille pitäviä tarrasukkia =)
 

Yhteistyössä