Kevätvauvaa 2008 odottavat

Täällä on aika hiljasta taas..

Mä kokkaan kalaa ja haju on aika karsee. Mä kuitenkin ilmeisesti kuulun niihin, joilla ei oo pahoinvointia raskauden aikana. Rintoja aristaa hetkittäin ja tänään on vähän huipannu. Muuten ei mitään ihmeellisiä olotiloja..
Neuvola onkin sitten ylihuomenna. Huominen menee nopsaan ku meen hoitaan taas kaverin tyttöä ja toisen kaverin kanssa lenkille illalla.

Rhea ja masukki 7+0
 
Pikaisella käynnillä kaverin koneelta... =) Kopsailen helmikuun ketjusta kuulumisia, niin ei tarvi uudelleen kirjoittaa.

Mulla oli tiistaina neuvolalääkäri ja ultra perään. Oli niin liukas kaveri tuolla masussa että lääkäri etsi sydänääniä varmaan 10-15 minuuttia, mutta löytyi ne lopulta. Olisin kyllä itsekin voinut lääkärille sanoa että etsit liian alhaalta, mutta ei antanut luonto periksi alkaa lääkäriä neuvomaan. :D Kun en ole edes hoitoalalla :LOL: Mutta neuvolan th etsi paljon ylempää sydänääniä edellisellä kerralla ja sieltä ne nytkin lopulta löytyi. =)

Ultrassa oli kaikki hyvin :heart: niskaturvotus muistaakseni 0,8. Kätilö päivitteli että onpas vilkas, ei tahtonut millään saada mittauksia tehtyä. :D Yritti aikansa vatsan päältä ja sitten vielä alakautta. Mutta kaikki oli kuitenkin ihan niinkuin pitääkin ja koko vastasi viikkoja.

Muutan oman LA:ni 5.2. --> LA 4.2. Kun sairaalastakin antoivat tällä kertaa saman LA:n kuin neuvolasta, niin uskon jo minäkin. :D

Taidan ehtiä listan muutenkin tässä samalla päivittämään, kun ei ole paljon viestejä tullut sitten viime käynnin.

Hissukka rv12+3
 
rauhallinen, mutta mukava ketju on tämä =)
hyvä kuitenkin ettei ihan hiiiirveesti oo tullu juttua, vaikkei ihan joka päivä käviskään..

etovaa oloo ja väsy vaivaa edelleen.. koko ajan tekis mieli syyä, sillä saa sitä huonoo oloo vähän pidettyä loitolla...
ja töissä ei kiinnostais niinku yhtää olla, mut minkäs teet.. :kieh:

puoltoista viikkoo pitäis vielä ekaan neuvolaan malttaa ootella...
oottava aika on piiiiiiiiiiiiiitkä!!!!!!

äiskä äiskä ja taavi 6+6
 
Väsyttää kovasti ja etovaa oloa myös täällä päin...heiteltiin heinäpaaleja suuliin ja väsähdin täysin. Jahka ruoka valmistuu pötkähdän petiin kirjan kera ja komennan lapsityövoiman kotiaskareisiin :whistle: Miestä pitää kehua kun se on kaiken kiukuttelun ottanu tyynesti vastaan.. :heart: Mä oon yrittäny muistella et millä viikoilla olen ekan ajan neuvolaan varannu, ehkä annan mennä elokuulle. Ois kiva kuulla heti sykkeet. Milläs viikoilla ne muuten rupeaa kuuluun? Ja mulla vaan 4 raskautta takana... :eek: ehkä pitäs jo tietää :headwall: :ashamed:

hope08 ja sintti rv 6?
 
Eikös ne sydänäänet pitäs ainaki näkyä rv 6:n jälkeen? Tai siis sydämenlyönnit pitäs näkyä.. :/

Mä meinasin joutua kolariin motarilla ja säikähdin aika paljon. Maha muljahti vaan ympäri ja kädet tärisi. Täti tuli viereiseltä kaistalta melkeen kylkeen. Jouduin tehä lukkojarrutuksen ja ohjata pientareelle. Huudatin torvee hulluna, mut se lehmä ei siltikään tajunnu mitään. :kieh: Jos meidän pienelle ois jotain sattunu ni oisin vääntäny siltä niskat nurin!! :(

Onneks huomanna pääsee sinne neuvolaan!

Rhea ja masukki raasu 7+1
 
Jospa mä nyt neljän testin jälkeen uskon :LOL: La laskurien mukaan 4.4. joten ihan aprillipäivään ei sattunut :D Nyt vain odottelen päivien kulumista, et pääsee töihin ja saa muutakin mietittävää ku muikkusen :kieh:
 
Mullekkin selvisi et LA olis 5.3 eli odotanki maalisvauvaa enkä helmivauvaa niikuin tuolla etusivulla on, jos hissukka viitsit sen muuttaa kunhan kerkeet. Kiitos!
Nyt en ehdi kirjottaan kummempia

Maria ja pikkukakkonen 8+1
 
Neuvolasta kotiuduttu (hesburgerin kautta :ashamed: )!

Ei vielä nähty masuun, mutta sain ultraajan jo reilun viikon päähän. Nyt siis vaan kulutan viimisen lomaviikon nopeesti ni pääsee kurkkamaan masukkia! :D
Verta otettiin heti 3 putkea ja kolme reikääkin tarvittiin ku aina se verisuoni karkas alta. Nyt on narkkarikädet. :headwall: Hemppa oli erinomainen ja verenpaine kans, joten terve ku pukki. Mies vähä sinersi ku multa verta otettiin.. :D

LA muuttui 9.3 ja nyt olis sitten jo rv 7+5! :heart:
 
mamma-l terve tuloa joukkoon

tässä lueskelin ja totesin et muillakin on tuo la muuttunut

Rhea mites teillä 3 putkea mulla otettiin vaan kaks kun kävin
siis mitkä meni kansan terveys laitokselle hiv, hepatiitti yms tutkimuuksiin..
 
Moi. Neljä haamua, neljänä eri päivänä. Uskottava se kait jo noista on et meille tulee vauva =) Jospa siis varovasti jo tulisin tuolta kevät haaveilijoista tänne puolelle. Laskettuaika olis laskureiden mukaan 5.4 ja ensimmäinen vaavi tulossa.
 
Joanna: Virallisesti tervetuloa tälle puolelle! :flower: Ja paljon tarratöppösiä matkaan! :heart:

mama-L: Juu, on se yksi ja ainut ultra mitä tarjotaan. Mä kyllä päätin jo, että me mennään myös rakenneultraan yksityiselle sitten kun sen aika koittaa. Ei mitään 3- tai 4D:tä, mut se perus kuvaus. Kaverillä oli maksanu 50?.

pikkueppu: se joutu pistää kolme reikää mun käsivarteen ja niistä suonista tuli niin huonosti, että yks putki jäi vajaaks, joten otti yhden kai silleen varmuudenvuoksi toisesta kädestä. Mulla on näköjään tyhjät verisuonet.. :D

Onko muuten muilta kysytty lupaa säilyttää verta, oliko se kansanterveysyhdistystä vai mitä varten, mahdollisia tulevaisuuden tutkimuksia varten!? Mä allekirjotin jonku lapun ja lupasin vertani maailman parannusta varten. :saint:
Entä onko muille tarjottu ilmasta sikiöseulontaa (lapsivesipunktio)? Mä päätin, että en suostu siihen. Se ois liian sietämätöntä odottaa tuloksia ja pelätä koko raskauden ajan jos siellä jotain hälyttävää olis. :(

Oon jotenki kauheen täpinöissäni ja sydän aivan pakahtuu vauvarakkaudesta!! Taas kaks ihmistä lisää tietää salamatkustajasta. :ashamed: Kerroin serkulle ja sen miehelle että niitten muksuille tulee pikkuserkkuja. =)
 
Rhea:mä eilen just luin jostain lehdestä et nykyään on päästävä kahteen ilmaiseen ultraan jos tahtoo. Odotas mä etsin sen lehden (se oli jokin näistä mun kaikista vauva/odotus lehdistä joita olen hampstrannut) ja tulen sitten kertomaan sulle mitä siinä luki.
 
Rhea: Löyty. Eli lehti on odotus 2/2007 (eli toisiks uusin) Täällä on artikkeli jossa lukee näin:"Vuoden alusta voimaan tulleen asetuksen mukaan kaikille raskaana oleville pitää järjestää kaksi ultraäänitutkimusta raskauden aikana. tähän asti osa kunnista on tarjonnut vain yhden ultraäänitutkimuksen, ja seulontamenetelmät ovat vaihdelleet kuntien välillä huomattavasti. Kunnilla on kolme vuotta aikaa siirtyä uuden asetuksen mukaiseen käytäntöön"


Ai himpuli, mä en tota viimeistä lausetta muistanut ollenkaan lukeneeni. Mut voithan sä ainakin kysyä koska siellä tämä uusi asetus otetaan käyttöön? Vai kertoiko ne jo neuvolassa ettei toista ole?
 
Joanna: Ne ois voinu ton asetuksen tehdä 3 vuotta sitten ni koskis jo meitäkin. Eli ei täällä ainakaan oo vielä otettu käyttöön. Yhden ne vaan tarjoaa. Mut mielummin mä maksan yksityiselle sitten ku en käy toista kertaa ollenkaan. Mut sit ainakin toista odottaessa päästään jo varmaan kahteen ultraan! :saint:
 
Rhea:Yksityiselle menisin kyllä minäkin jos ei olisi rakenneultra mahdollisuutta muuten. Mietin jopa sitä et kävisin alkuraskauden ultrassa jossain yksityisellä, mut taidan olla vähän toope kun en tiedä miten toimia? Soittelenko mä vaan kaikki yksityiset gynet läpi et onko sulla aikaa? Kun se gyne jolla olen käynyt.. niin sille oli ainaski viimeks reilu kahden kuukauden jono!!!! Tosin se tekee vaan osa-aikaisesti yksityisenä hommia, kun sillä on virka myös sairaalassa. Mut se on niin ihana ihminen et odotin mielelläni sen pari kuukautta et pääsin papaan.
 
Täällä yksi, joka liittyy kevätvauvojen pinoon. Laskettua aikaa en tiedä, sillä en ole käynyt edes vielä ekassa neuvolassa. Mulla on eka neuvola-aika 9.8. Laskujeni mukaan mulla on 5 raskausviikko ainakin, jonkun laskurin mukaan 6.viikko alkoi juuri.

Toista lasta odottelen. Tyttö on jo 5. Laskettu aika on todennäköisesti maaliskuun loppu-huhtikuun alku. Kyllä jännittää :kieh:
 
Niin ja Hissukka, mulle voi etusivun listaukseen vaihtaa lasketuksi ajaksi 17.3., se muuttui ekassa neuvolassa hieman... nettilaskureihin ei siis liene luottaminen! ;) Viikkojakin on nyt siis vähemmän kuin nettilaskureiden muikaan, eli 6+5 tänään vasta..
 
Onnea Joanna ja Helmi34 ! :flower:

No niinpä tietysti vaihtuu kahden vuoden sisällä asetukset, hoh-hoijaa. :D
Rhea: Me aiotaan myös ottaa sitten yksityiseltä se rakenneultra, 4D:stä haaveillaan... :heart: + lähetettä haetaan sitten sinne alkuraskauden ultraan myös, saa nähdä miten käy.
 
Rhea se veren säilytys lupa on muistaakseni kysytty jo pidempään ne siis saa tarkemman kuvan jostain seulonta jutuistakun tekevät tutkimusta kait samalla....

oliko jkl:ssä siis täysin ilmainen uä kerran meillä se maksaa poliklinikkamaksun verran jokakerta kun käypi ja nyt sitten lisäksi se et joutuu meneen riihimäettä hämeenlinnaan rakenne uä:hän juuri tuon uuden asetuksen takia kun sen mukaan rakenne uä:n tekijällä pitää vuodessa ollä vähintän 500 rakenne uä:tä tehtynä

niin ja muista seulonnoista mulle ei oo tarjottu mitään kun ei oo ollu miotään poikkeavaa yleensä hän niitä tarjotaan jos kuuluu johonkin riskiryhmään...


joanna ja helmi34 tervetuloo joukkoon suureen
 
Pikkueppu: Asutaan nähtävästi aika lähekkäin =) Eli asutaan heti siinä seuraavassa taajamassa riksusta hämeenlinnaan päin. En viitsi paikan nimeä kirjoittaa =)
Meillä siis sama synnytyssairaala. Ja huomasin et Hissukkallakin oli K-HKS!!! Hissukka:Missäpäin asut? Jos saan udella?
 
pikkueppu: Ei ne ainakaan mistään maksamisesta mitään puhunu, joten kai se ilmainen on.
Ja se seulonta on ilmanen täällä kaikille, jotka siihen haluaa mennä. Ei mekään tietääkseni riskiryhmään kuuluta. Ne kerää sillä myös jotain aineistoa. Mutta en mä uskalle sellaseen mennä vaikka hyvän asian puolesta olisikin.. :(

Mulla ei vatsa toimi. Varmaan sadas kakaton päivä jo menossa ja vatsakin sen näköinen. Luumuja oon tässä puputtanut, saa nähdä millon tehoaa.
Täällä oli just älytön ukkonen ja heti perään tuli rakeita.. :eek:

 

Yhteistyössä