Kevätvauvaa 2008 odottavat

Minä varovasti haluaisin liittyä joukkoon.
testin tein viikonloppuna menkkojen ollessa myöhässä muutaman päivän.
raskaustestit näyttävät (3 tehty) tummenevan kun olen tehnyt niitä joka toinen päivä..
että siltä osin näyttää hyvältä.
mitään oireita ei oíkeestaan ole ollut muuta kuin väsymys niinpä oli esikostakin sama homma joka on nyt 13kk
alku ultran varasin 13.8. joten toivotaan että kaikki sujuu hyvin..
meille tämä raskaus on 5 ja yksi lapsi on tuloksena muut ovat menneet kesken het alkuvaiheessa päivä tai kaksi siitä kun olen tehnyt testin ja saanut haamujen haamun tulokseksi.

joten varovaisin mielin.
 
Masu täynnä hyvä tulla jatkamaan. Nyt kerkesin jo kunnolla lukeakin aiemmat viestit :D Suppikselle paljon onnea ja toivottavasti kaikki sujuu hyvin!

Olo on aivan katki, ku olin taas päivän raksalla. Edelleenkään ei tunnu siltä et olisin raskaana, paitsi että turvottaa ihan simona! :kieh: Esikoisen aikaan oli tässä vaiheessa jo reilua pahoinvointia, mut nyt ei yhtään mitään. Saapa nähdä miten jatkossa... :x

mussu ja muikkunen 5+2
 
Onnea suppikselle ja pikkuselle tarrasukkia matkaan! :heart: :hug:

Täällä ei tapahdu mitään raportoitavaa. Huomenna lähdetään viikonlopuksi vanhempien luo ja palaan asiaan varmaan vasta maanantaina! Mukavaa viikonloppua siis kaikille! :wave:
 
Mahtuuko mukaan?
Tein positiivisen testin viikko sitten sunnuntaina ja toisen tiistaina, mutta en oikein vieläkään usko tätä todeksi... Ensimmäinen raskaus on kyseessä. Välillä on vaan niin uskomattoman onnellinen olo ja välillä ei voi uskoa että tämä olis totta.

Laskurin mukaan la olis 30.3. Sain äsken varattua ekan neuvola-ajan 21.8.

Mulla ei mitään muita oireita kuin rintojen turvotus ja arkuus ja nännien kasvaminen. Se oli kyllä odotettavissa, koska mun rinnat reagoi pillereihinkin niin että niitä syödessä ne kasvaa yhden kuppikoon ja on ihan pyöreät ja kun taas lopettaa pillerit ne palaa edellisen kuppikokoon ja malliin. Kuukautisten aikaan ne on kans aina vähän turvoksissa.

Mutta nyt pitä saada viimeisistä lomapäivistä vielä jotain irti, joten palaillaan!

taimi&taimin taimi 5+6
 
Heippa :wave:
täälläkään ei mitään uutta raportoitavaa.. ihan hirvee ällötys on alkanu jokseenkin helpottaa.. tosin syödä pitää vähintään 2 tunnin välein, ettei öklötys tulisi... ruoka maittaa :p koko ajan oon jotain syömässä, töissä varmaan kohta ihmettelee, kun meitsi koko ajan mutustaa jotain :LOL:

huomenna laivalle, turusta tukholmaan miniristeily =) tyttö lähtee mukaan, joten lapsen ehdoilla mennään... onneks kaikki mukaan lähtijät tietää raskaudesta, joten ei tarvii niitten ihmetellä tätä mun jatkuvaa nälkää :LOL:

äiskä äiskä ja taavi 7+6 :heart:
 
Onnea ja tervetuloa uusille :flower:

Eipä mitään uutta täälläkään. Ällöttää edelleen reippaasti :$ Maha on turvonnu ihan uusiin statosfääreihin ja kaikki housut on jäämäs pieniks. :D Ruoka maistuu vähän liiankin hyvin... Murkulle tuli ellokselta kouluvaatteita ja oltiin tilattu pari liian suurta hupparia jotka tää mutsi varas "työvaatteiksi" B) En oo vielä edes uskaltanu ajatella kertovani vaavista... tuo Murkku kun ei välttämättä ilahdu :whistle: Nuo Murkut kun ovat ihan oma ihmisrotunsa niistä ei hevin ota selkoo :eek: :eek: :heart:


Muoks. Hope08 ja Sintti rv7
 
Rhea pieni vinkki millä voipi saada masun toimiin on suolihuuhtelu pussin hommaaminen mulla oli ed raskaudessa kanssa kakki ongelmia ja silloin tällöin tein huuhtelun ja masu toimi yleensä sen jälkeen hyvin kun sai eestä sen kovan tulpan pois

suppis76 onnea + :flower: taimi onnea + :flower:

Hope08 juu murkut ei todellakaan välttämättä innostu vauvasta heti alkuun kuka nyt haluaa muistutuksen siittä et äipällä ja iskällä kin on haluja ja et nekin tekee sitä :D
 
Onnittelut ja onnea matkaan Suppis ja Taimi! =)

Mä nukun harvoin selällään, joten en osaa tuohon sanoa mitään... mutta viime raskaudessa ei tahtonut loppuvaiheilla enää mikään asento olla hyvä, niin kehitin sellaisen systeemin, että nukuin lähinnä kyljellään niin että tyynyviritelmä tuki vatsaa. Nyt löytyy vielä ihan hyviä asentoja, vaikka ihan mahallaan ei oikein pysty olemaan.

Äiskä äiskä mä myös syödä mussutan koko ajan, muuten iskee hutera olo. Kiloja kertyy sen mukaisesti. :/ En kuitenkaan viitsi huonoa oloa potea, kun kerran syömällä helpottaa... ehkäpä se hellittää jossain vaiheessa, viimeksi hellitti ainakin. =)

Jeejee, tytön nukahtaminen on helpottanut =) Kaikki kiitos ja kunnia tytön mummulle. Oli eräänä iltana lapsenvahtina kun meillä oli kiirettä remontin kanssa, ja keksi sellaisen systeemin että laittoi tytön sänkyyn, ja kun teputteli sieltä perässä pois niin seisoi makkarin oven takana eikä laskenut tyttöä ulos. Itkuhan siitä tuli, sitten mummu meni lohduttamaan ja nosti takaisin sänkyyn. Ja tyttö uskoi parilla yrityksellä. :D Kiitos ja halleluja. Olen käyttänyt nyt samaa systeemiä ja tyttö nukahtaa viidessä minuutissa. =)

Viikonloppuja kaikille =)

Hissukka rv13+4
 
Onnea ja tervetuloa mukaan Mavi ja Topi =)

Täällä onkin ollut hiljaista, porukka on ollut viikonlopun vietossa varmaan... meillä oli aika remonttivapaa viikonloppu pitkästä aikaa. =) No, kohta alkaa keittiön työstäminen joten pieni huilitauko olikin tarpeen. Käytiin miehen veljellä, jolla on ihana 9 kk vauva :heart: ja asuntomessuilla, missä ei kyllä kauaa jaksanut kiertää kun oli tosi kuuma ja mä inhoan sellaista tungosta ja jonottelua. Mutta olihan siellä hienoja taloja. :whistle:

Ihan viime päivinä on jostain mieleen hiipinyt ajatus, että masussa ei ole kaikki hyvin... :'( en tiedä mistä, tällaisia mietteitä ei ole aiemmin ollut vaikka välillä on epäillyttänyt. Nyt vasta, kun ultrassakin on käyty ja liikkeitä tunnettu... mutta niitä liikkeitä tosiaan tuntui viikon verran ihan päivittäin, ja nyt ei moneen päivään... masukin tuntuu pienentyneen ennemmin kuin kasvaneen. Täytyy vaan pitää pää kylmänä, ei näillä viikoilla mikään ihme ole jos ei liikkeet tunnu päivittäin, mutta kun ensin tuntui ja nyt ei... :( Neuvolaan vielä kolme viikkoa aikaa. :kieh: No, vuotoja ei ole ollut eikä kovia kipuja, joten odotan kovasti että masusta jotain elonmerkkiä kuuluisi... :ashamed:

Mitäs muiden odotukseen kuuluu?

Hissukka rv14+0
 
Pikkueppu saattaa olla että soitankin jos ei nämä epäillykset lähde pois. Mutta koitan vielä malttaa, vakituinen neuvolantäti on kesälomalla ilman sijaista ja lastenneuvolan täti joutuu tekemään töitä kahden edestä... ei viitsisi lisävaivaa aiheuttaa :ashamed: Mutta eihän siihen kuunteluun montaa minuuttia kulu, joten ehkä vielä soitankin... jos ei ala niitä elonmerkkejä kuulua. :/
 
Heippa kaikille! :wave: Varasin tänään ekan neuvolan ja se venyikin työaikojen vuoksi kahden viikon päähän - kamala, kun sinne on pitkä aika! Jännä juttu, miten huoli iski heti päälle, kun sain tiedon raskaudesta. Heti alkoi mietityttämään, että onkohan kaikki hyvin, onhan raskaus varmasti todella alkanut eikä kyse ole kohdunulkoisesta tai tuulimunasta. Pari kaveria tietää jo, kun en voinut olla innostukseltani kertomatta, ja ehkä vanhemmillekin tulee kerrottua ennen neuvolaa. Toisaalta onpahan sitten tukijoukkoja, jos kaikki ei olekaan hyvin...
 
Lomalta kotiuduttu ja yksi päivä jo töissäkin oltu. Kyllä teki aamulla herääminen tiukkaa, mutta nyt vaan koittaa saada ajan kulumaan, että huomenna sinne ultraan vihdoin pääsee.
Tuolla maalismasuissa oli jo yksi mamma saanut ultrassa ikäviä uutisia, joten huoli on nyt minullakin sitten suuri. Kauhea olo kun en vaan osaa valmistautua siihen, että kaikki olisi hyvin. Toivottavasti saan kuitenkin nukuttua ens yönä. :/

Tervetuloa Mavi ja Topi!! :wave:

äiskä äiskä: Tuuthan kertomaan hyviä ultra-uutisia pian!? :heart:
 
Sain vihdoista viimein neuvolan varattua..ajan sainkin heti tälle viikolle ettei kauaa tarvi odotella. :)

Työasiatkin vihdoin järjestyvät ja aloittelen uudessa paikassa ens viikolla. :D

Ällötys vaan jatkuu.. :|
 
onnea paljon kaikille plussanneille! :heart: :flower: topi69 huomasin että meillä on laskettu samana päivänä ja synnytysairaalakin sama...jospa satuttas sit sinne yhtä aikaa =) hissukka kannattaa minunkin mielestäni soittaa neuvolaan.ite olin esikoisen raskaudessa ennen ultraa niin huolestunut että yhtenäkin päivänä lösähdin pesuhuoneen lattialle pillittämään ku ajattelin että vauva on saattanut kuolla tai vammautua yms... no rohkaistuin soittaan neuvolaan ja mullaki oli silloin sijainen(kamala sellainen ja toivottavasti ainut) ja se totesi mun sydänääntenkuuntelupyyntöön että "jos sikiö on kuollut niin ei sille kuitenkaan pystytä enään mitään tekemään".en saanut aikaa ja kun oma neuvolatätini kuuli tuosta se oli järkyttynyt sijaisen toiminnasta ja sano et aina saa käydä sydänäänet kuunteleen jos huolettaa sitä vartenhan neuvolat ovat.tuo sijainen sai tosta ilmeisesti jonku valituksen.mullakin on huoli vaavista jo nyt ja ylipäätään siitä jatkuuko tää raskaus vauvan syntymään saakka vai tuleeko alkuraskauden keskenmeno vai onko etes koko sikiötä jos tää on tuulimuna :'( neuvolaan turha soittaa ku vasta rv.5+6 joten sydänäänet ei etes vielä kuuluis.tietääkö muuten kukaan millä viikoilla tuo tuulimuna yleensä viimestään paljastuu?jaahas 1,6vuotiaani kiipesi juuri unisena syliini joten täytyy alkaa antamaan aamupalaa.kunhan saan esikoisemmekin hereille laitan lapset sisarusrattaisiin ja suunnistan lenkille heidän ja koiran kanssa.nyt näyttääkin olevan mahtava ilma tulossa B)
 
Eli ensimmäistä odotan ja LA olisi 20.02.08. Jorvi olisi synnytyssairaala. Odottelen innolla ensi viikkoa kun 15.päivä on neuvolalääkäri ja 16.päivä NP-ultra. Edelleenkään ei ole ollut minkäänlaisia oireita, joten pieni pelko on ettei kaikki ole hyvin vaikka ensimmäisellä neuvolakäynnillä kuunneltiin dopplerilla. Mutta varmaan ihan luonnollista että on epävarma olo.

Ciba 12+0
 
Täällä kanssa puski hirmu helleaalto päälle sopivasti töiden alettua. :headwall: Mutta ei se mitään tee, onneks pääsen suht aikasin päivittäin, tänäänkin rynnätään varmaan heti mökkeilemään töiden jälkeen!

Mä en tiedä vaikuttaako toi keli turvotuksiin mutta selkeesti aina jos on ukkosta ilmassa tai muuten hiostavaa niin huomaa ettei mitään jaksa muuta kun oikasta sängylle eikä oikein ruokakaan maistu...

Mä en ees tajunnu kysyä mitään sydänäänten kuuntelua neuvolassa ja se harmittaa kyllä. Kai sieltä ois voinut jotain käyrää ainakin näkyä kun viikkoja oli jo minimissään 7 ? mutta, sitä ultraa tässä nyt kovasti ootellaan... Mulla kanssa ollu sellasta epävarmuutta yms. mut eipä nää oireet oo ainakaan täst loppumaan päin, osa helpottaa mut sit tulee lisää ihanuuksia, tän viikon uutuutena tollaset vasikan kokoset finnit naamassa. :D

hyvää työpäivän jatkoa mulle&teille toivoo
mama-L & pieni 7+5 <3
 
Mä kans aloitin eilen työt kera helteiden... Yhtään bikinipäivää ei loman ajalle sattunu! :(

Mua mietityttää toi alkuraskauden ultra, että kannattaisko mennä, kun pelottaa jos on kohdun ulkopuolinen. Tekeekö ne sitä neuvolassa jos pyytää?

Muuten olo on hyvä, tänä aamuna oli eka kerran pahoinvointia, mutta ei oksuun asti.

Nauttikaahan helteestä kaikki kynnelle kykenevät! =)

taimi & vatsataimi 6+3
 
Mavi ekan neuvolan odotteleminen tuntui täälläkin tosi pitkältä ajalta, mutta kuluihan se sitten lopulta. =) Nyt sitten odotellaan seuraavaa neuvolakäyntiä, 3 viikkoa vielä... :headwall: :D

En siis ainakaan vielä ole soittanut neuvolaan sydänäänien kuuntelua varten, ensi viikolla saatan soittaa jos ei epävarmuus jätä rauhaan. :/ Mies on silloin lomalla, niin on helpompi päästä käymään. Esikoisen kanssa ei viitsi lähteä, jos olisikin huonoja uutisia niin olisi aika vaikea pitää itsensä kasassa... täytyy vaan odottaa ja katsoa, tottahan sekin on että mitään ei kuitenkaan olisi tehtävissä vaikka jotain olisikin vialla. :/ Jospa ensi viikkoon mennessä tuntuisi jotain liikkeitä kuitenkin...

Rhea ultrakuulumisia odotellaan :wave: :D Toivottavasti on hyviä uutisia tullut! =)

Hope08 onnea uuteen työpaikkaan! :flower:

Rakastava äiti tuulimuna todetaan mun käsittääkseni viimeistään ekassa ultrassa, sillä silloin ei sykettä löydy. Tietysti jos käy alkuraskauden ultrassa niin aikaisin että sykettä ei vielä ole, niin sitten ei voida tuulimunaksi välttämättä todeta, mutta siinä rv7 tienoilla ja siitä eteenpäin pitäisi ultrassa näkyä syke. Mutta koita olla murehtimatta, varmasti kaikki on masussa hyvin. =)

Tervetuloa Ciba =) Meitähän alkaa olla täällä jo iso joukko! =)

Taimi joissakin neuvoloissa on ultra mutta ei kaikissa, täällä ei ainakaan ole. Kyllä ne varmaan ultraa ekalla neuvolakäynnillä, jos laitteet lyöytyy. Soita ja kysy, mikä teillä on varustelu. :D

Hissukka rv14+1
 
eilen oli meillä ensimmäinen neuvola :D
perinteistä juttelua, punnitus, hb, verenpaine,verikoe ja sydänääniäkin kokeiltiin kuunnella, muttei vielä kuulunu.. viikkoja sen verran vähän, että syytä ei ole huolestua...
LA muuttu päivän aikasemmaks, eli 13.3, mutta vaihetaan se sitten huomenna oikeeks, kun huomen aamuna eka ultra :D toivottavasti siellä kaikki olis hyvin :heart:

äiskä äiskä ja taavi 8+5
 

Yhteistyössä