Kevätvauvaa 2008 odottavat

tein äsken jotain älytöntä! :/ jäin lukkojen taa pienten lasteni kans tonne helteeseen ja kumpiki oli ihan märkiä ku pulikoivat altaassa.aijottiin lähtä rannalle ja ajattelin et lähetään nyt sit heti ku miehellä saattas mennä vielä pari tuntia ennenku tulee töistä.no sit hokasin et kypärät on sisällä joten pyörällä ei voitas lähtä ja toinen vaihtoehto sisarusrattaat sisällä myös :eek: evästäkään ei ollu eikä juotavaa joten ku näin avonaisen saunanikkunan päätin kiivetä siitä sisään ja sehän olikin melkoinen operaatio.... :whistle: hain terassilta pöydän ja kiipesin sen päältä ikkunalle (joka oli liian korkealla)ja ku sain survottua toisen jalkani sisään roikuin käsivoimieni varassa kokonaan sisälle.hieman pelotti et tipun ja sikiölle käy jotenki :ashamed: :| no sisällä ollaan ja loppuraskaudessa en enään tollasia akrobaattitemppuja tee. TOPI69 mullakin on hirveenä turvotusta (mahassa vaan) ja näyttää niinku raskaus ois paljo pidemmällä.kamalaa oksentelua ei oo vielä ainakaa alkanu mut huono olo on lievänä välillä.mietinki et jos nyt ei tuu oksentelua niinku kahelta ekalta ni kuinhan paljo tulee lisäkiloja :D edellistä raskauksista ei oo jääny mitään.pitsi vähän raskausarpia ja suonikohjuja :p huolettaa oikeestaan tää liian hyvä olo edellisiin raskauksiin verrattuna........mut jospa kroppa ois vaan tottunu raskauksiin ja kaikki onkin ok peloistani huolimatta ,TOIVON :heart:
 
ciba: Tervetuloa ja plussa onnittelut! :heart: :wave:

Tässäpäs sitten ne ultra-kuulumiset. Kaveri köllötteli siellä selällään ja pienen pieni sydänkin löi! :heart: Mami oli kyllä tosi tosi onnellinen!
Viikkoja on nyt sitten kuitenkin 9+0 ja LA 11.3.08!

Tässä vielä potretti kaverista (tossa siis selällään ja pää oikealla, pikku tapit masun päällä on kädet tai jalat):
http://img.photobucket.com/albums/v344/kaapo/rv90.jpg :heart: :heart:

rakastava äiti: Kylläpäs sattui huono tuuri kun avaimet jäi. Melkonen iltapäivä siis, onneksi selvisit naarmuitta! :D
 
Rhea, kyllä se vaan vauvan tulo konkretisoituu, kun saa nähdä ekan kerran ultran =) Sitä päivää tässä odotellessa... Neuvolatäti sanoi, että ultrataan kyllä heti ekalla kerralla, varsinkin kun mun raskausviikoista ei oikein ole hajua pitkien kiertojen takia. Ihan alkoi taas jännittää! Toisaalta taas on epävarma olo, kun ei pahemmin ole enää mitää oireita, että onkos siellä kaikki hyvin. Ajatella, tästäkö tämä elämän kestävä huoli sitten alkoi?! :snotty:

Tänään tuore esimieheni kertoili, että arvostaa suoraa puhetta, hyvässä ja pahassa. Mielessä pyöri koko ajan ajatus 'jospa vain tietäisit...'. Aion kertoa kyllä, mutta vasta sitten, kun tiedä, että kaveri on todellakin masussa.
 
Tosi epistä että teillä ultraillaan ekassa neuvolassa tyyliin kysymättäkin! :/ Minä yritin selittää miten vaikeeta on niitä viikkoja laskee eikä oo mitään käryä (yllätyspätkä kun on) ja se täti vaan jotai äksyili mulle että kyllä se nyt on näin että missään nimessä kukaan ei suostu ennen 10rvk ultraamaan! just joo. :headwall:
 
ultrakuulumisia: eli tänään pääsin minäkin sitten ekaan ultraan ja siellä se pienokainen makoili :D sydän sykki ja vähän vaavi yritti liikkuakkin... kyllä on helpottunu olo, kun tosiaan näki, että se vauva siellä oikeesti on ja vielä oikeessa paikassa..
voin illalla laittaa linkkiä ultrakuvasta, kun töistä kotiudun..

äiskä ja taavi tasan 9+0 :heart:
LA siis muuttu 12.3, jos joku päivittelee =)
 
Rakastava äiti Mulla myös pisti heti silmään sama la ja sama paikkakin.Eihän sitä tiiä vaikka huonetovereita tulee... =)

Meidän esikoinen saanut jonkun viruksen, kuume nousi eilen ihan yks kaks lähemmäs 40 ja tänäänkin vielä korkealla kuumelääkkeestä huolimatta. Ystäväperheen lapsilla ollut sama homma vkl:n aikaan, oli lääkäri sanonut että sitä on liikkeellä.
Mä oon kuitenkin sellainen hermoheikko et käytän kyllä poitsun lekurissa huomenna jos vielä kuume korkea. Ja sitten kun ei tosiaan oo nuhaa eikä mitään.... :(
 
c81
np-ultrassa meni tosi hyvin. turvotusta oli 0,7 ainoastaan. Ja 5cm pitkä toukka siellä oli :) Kaksi jalkaa, kaksi kättä ja kaikki muutenkin päällisin puolin ok. Yöllä oli tullut reilusti verta minusta, mutta ultrassa miutään syytä sille ei näkynyt, ja nyt (ainakin toistaiseksi) vuoto lopui, joten uskaltanen huokaista helpotuksesta. Laskettu aika olisi kahdella päivällä muuttunut aiemmaksi, muttei muutettu.

Miehelle on iskenyt vyöruusu luultavasti, muttei siitä pitäisi olal mulle ja toukalle haittaa kun olen vesirokon sairastanut. Niin ainakin netissä sanotaan, ja miehen lääkärikin oli sitä mieltä.

C81 + toukkis 11+3 (tai +5 ultran mukaan)
 
Tänne kai sitä minäkin kuulun..
Liityn kaikkiin mahdollisiin paikkoihin jos vaan saan kertoa salaisuuden.... meille tulee vauva

Odotellaan viitosta syntyväksi 18.04 :heart:

Täytyypi enemmän lueskella jotta pääsis kärryille..
Paljon vakkareita MOIKKA KAIKILLE !!! :wave:
 
Päästiin kuin päästiinkin ultraan heti kun kirosin että kaikki muut pääsee mutta mie en :LOL: Olin avustamassa muiden ultria ja työkaveri kurkkas sitten minunkin masuun kun kauniisti pyysin. :D

Onni köllötti masussa selällään ja saatiin nähdä pienenpieni jalanalkukin <3. Tyyppi oli 17mm pääperämitaltaan ja sydän sykki vahvasti! LA aikaistui viikolla ollen 13.3.2008 ! Joten tänään meillä viikkoja jo tasan 9+0 !

toivoo onnellinen mamaL & Onnimasukainen

kuva löytyy täältä:
http://www.aijaa.com/v.php?i=810747.jpg :heart:
 
Terve tuloa uusille ja onnea ++ :flower:

ihanaa lukee ultra kuulumisia kun kaikki on ok... =)

täällä taitaa iskee kesä flunssa päälle ei ainakaan allergiaa pitäs olla kun lääkkeitä oon syönyt kokoajan...

huomen illalla pitäs tehdä mini loma ruotsiin ja pojille kerrotaan kyllä varmaan vasta kun lähdetään autolla turkuun kun jännäilevät masuillaan...
meidän neiti 8kk on nyt sitten alkanut nouseen ylös ja hapuilee jo puita pitkin eteen päin.. niin ja yö syötöistä ei silloin aiemmin päästy vielä eroon...
 
Taas pitäisi olla lista ajan tasalla =)

Tervetuloa PikkuNöpönen =)

Paljon ultrakuulumisia sitten viime käynnin ja kaikki hyviä, onnea kaikille tasapuolisesti! :flower:

Tänään on miehen viimeinen työpäivä, sitten alkaa kesäloma. Eli meillä alkaa keittiöremontti toden teolla :kieh: Mikä tarkoittaa, että välttämättä en ehdi usein palstailemaan ja päivittelemään listaa, mutta tämä ketju on onneksi ollut ihan inhimillinen päivitettävä... vaikka olisi useampi päivä väliä niin ei ehdi hirveästi kasaantumaan. Joten kärsivällisyyttä vaan, kyllä mä yritän välillä hommani hoitaa :D

Hissukka rv14+4
 
no niin nyt on kotiuduttu kolmordenin reissulta...

ja kesä flunssa on nyt päällä oikein kunnolla :/ ja siittä johtuen oksettaakin... :|

hissukka sen takii tää ketju onkin niin mukava jos vaikka ei pääse joka päivä koneelle niin tänne ei oo tullu montaa sivuu juttuu mikä pitäs lukee ja sitten mad kommentoida :D
 
Appivanhemmille on nyt sitten kerrottu uutiset ja iloisesti ne otettiin vastaan. Anoppi jo omia neuvolakorttejaan etsi katseltavaks ja vanhoja kuvia. :D
Kerrottiin samalla mun isovanhemmille ja ne oli jo odotellu uutisia. Nyt sitten vaan ollaan rauhassa raskaana ja toivotaan, että kaikki menee hyvin!

Mulla ei hirveesti oo mitään olotiloja, samaa vanhaa vaan. masu on melko pulskassa kunnossa jo.

Rhea ja beebis 9+6
 
Hei kaikille. Sain juuri äskettäin tietää olevani raskaana ja en ole käynyt vielä kertaakaan äitiysneuvolassa enkä siten tiedä laskettua aikaakaan :)
Maalaisjärjellä vauvan pitäisi syntyä joskus touko-, kesäkuun vaihteessa :)

Masussa nipistelee kovasti, rinnat ovat turvoksissa ja tuntuu että koko ajan on nälkä.
 
Mä luulen että mulla l.a on 18 tai 19.4 . Viimeisimmät kuukautiset alkoivat 13.7 (tai silloin tuli vähän tihrua ja kunnolla alkoi vasta 14.7). Noitten mukaan olen laskenut..

Kuuluuko jumalaton turvotus alkuraskauteen? Tuntuu etteivät mitkään housut mahduu päälle ja röyhtäyttää ihan jatkuvalla syötöllä...?
 
katarina-81 kyllä alkuraskaudessa voi olla tosi turvoksissa ja varsinkin näin kuumalla tulee usein vielä ylimääräistä turpoilua....

meillä oli tänään neuvola +lääkäri kaikki oli ihan ok mitä nyt paineet 99/70 th kyseli et huippaako mua no ei huippaa... juu ja lääkäriltä meni tovi löytää m asuasukin syke

flussa senkun jatkuu th sano et jos pitkään jatkuu niin sitten pitäs mennä hakeen antibiootti kuuri
pikkueppu ja masuasukki 16+5 (korjattu versio edelliseen :ashamed: )
 
Heipiheiii kevätodottajat. =)

Pyysin työkaveria kuuntelemaan sydänääniä eilen, eivät vielä kuuluneet (paitsi minun oma syke vahvana :D), sitten ultrattiin varmuudenvuoks ku oon semmonen hermoheikkoilija. Onni köllötti selällään ja pikkusydän läpätti siellä oikein kovasti. Sitten hän rupes ihan yhtäkkiä heiluttamaan pikkuista räpyläänsä vimmatusti sieltä, ja äitiltä meinas itku päästä. Ensimmäinen liike jonka näin. :heart:

Katarina mulla ei paljon muita vahvoja oireita ookkaan ollu ku älytön turvotus koko raskauden ajan, masua on ihan turha enää piilotella keltään. Aluks mentiin rantapallona vaan iltasin mutta nykyään kyllä kokoajan. :D Ei huolta.

mama-L & Onnirakas 9+6
 
:x YÄK! nyt alkanu aivan tajuton yökötys ja väsymys.syön koko ajan ku jos maha tyhjä ni heti alkaa oksettaa....taitaa tulla tästä laihasta äidistä nyt paljooon paksumpi :LOL: ällöttää kaikki hajutkin.aamusin ku avaan jääkääpin ni aina alan yökkiä,mut en oo vieläkää oksentanu ja sitä välttelen viimeseen asti.turvotusta mahanseudulla on välillä edelleenkin ja varmaan siks ku syön jatkuvasti.oon huomannu et omena ja mandariini on huonoon oloon hyviä ku vaan jaksas aina kuoria.pirtelö oli kans hyvä mut join niin paljo et maha turpos aivan palloksi =) mulla ku on laktoosiintoleranssi ni sekin turvottaa ku syö etes jotain vähälaktoosista.meidän 1v tuossa halailee ja pyytää maitoa ni lähenmpä antaan ja kai mä nyt sit itekki alan ruokaa syömään taas... :eek:
 
Papagena, aika ihkusöpö toi kuva :)

Rakastava äiti: oletko kokeillut tuoremehua? Mulla sama juttu et oksettaa heti kun on vähänkin nälkä. Tuoremehu auttaa mulla tosi hyvin siihen vaivaan :)

Mulla on ollu myös kauheita päänsärkyjä joihin ei panadol oikein tepsinyt. Lisäksi närästää ja röyhtäyttää vähän väliä :( Lisäksi hieman ehkä erikoinen oire...hmm...mitenhän tän muotoilis...Olen ollut vähän väliä mieheni "kimpussa" :LOL:
 
rakastava äiti tuo vinkki tuoremehusta toimi mullakin ja sitä on mennyt ja menee edelleen 1l pvä:ssä osin veteen laimennettuna (puolet vettä puolet mehuu)

katarina-81 ootko huomannut et vaikuttaako tuo ilman ala noihin pääkipuihin? mulla ainakin näin helteillä on usein jo aamusta pää kipee...
ihan alkuraskaudessakin oli noita pääkipuja niihin käytin panakodia ja parasetamolia joskus kun huomasin et on selkee mikreenin oireilu niin otin pa nacodia ja 1/2 tablettii ibuprofeiinia...se yhdistelmä auttoi myös panadolin kanssa......
juu mullakin oli ja on jaksoittain tuo "miehen kimpussa" oireisto

papagena ihana masuasukki kuva.....voi kun saisin itekin laitettuu kuvan meitin asukisata =)

mulla jatkuu edelleen kesä flunssa sitkeenä taitaa kohta olla pakko mennä hakeen antibiootti kuuri :/

vointeja kaikille ja tarrasukkia matkaan meille kaikille :)
 

Yhteistyössä