Kevätvauvaa 2008 odottavat

Mulla oli just viikon paussi tosta kakkoshädästä... :D Tänään istuinki sit sellaset pari tuntii tuol... Saakeli nyt en syö mitään muuta ku kevyttä ja sulavaa koko raskauden ajan :D Ruisleipä ja puuro on auttanu mulla, luumuja voisin minäkin kokeilla...
 
Meillä esikoisen pitäisi syntyä 16.3. :D

Meidän perheessä hörppästään ensin kupillinen kahvia (tai sitten ihan vaan syönnin jälkeen, mutta meikäläiselle kahvi saa aika helposti löysän mahan, keltanokka), otetaan hyvä kirja tai lehti, istuudutaan pytylle mukavaan asentoon ja tarvittaessa laitetaan koroketta jalan alle - jos ei mitään tule, käväistään koiran kanssa lenkillä ja yritetään uudelleen. Luumut on aika jees. :whistle: Vahingossa tuli havainnoitua, että maha meni löysäksi, kun tottumattomalla lorahti pirtelölitkuun desin verran liikaa leseitä...
 
Kopioin taas vähän juttujani helmikuisista, niin ei tarvi samoja kahdesti kirjoitella...

Tietsikka on taas väliaikaisesti kasassa pahvilaatikoviritelmän päällä, kun piti päästä laskujakin maksamaan. =) Vielä se joudutaan tästä purkamaan jossain vaiheessa, mutta ainakin toistaiseksi pääsen taas palstailemaan. Minkä nyt tältä remontilta ehtii... :kieh:

Raskaus on sujunut ihan hyvin, huono olo iskee edelleen helposti jos syöminen jää vähäisemmälle ja masu kasvaa. :D Mä tunsin jo ekat liikkeet, rv13 alkupäivinä. :heart: Kyllä ne ihan selkeitä liikkeitä oli, vaikkakin hentoisia. =) Närästys on alkanut vaivaamaan ja ruokajuomaksi onkin vaihtunut piimä, se auttaa vähän.

Hermot on myös kireällä... itku meinaa päästä välillä tuon esikoisen 1v9kk kanssa, kun siirryttiin pinniksesta päästävedettävään sänkyyn. Aiemmin tarvi vain jättää sänkyyn, leikki hetken pehmoeläimillään ja nukahti omia aikojaan... nyt tepsuttaa perässä pois huoneesta vaikka kymmeniä kertoja, vieressä nukuttamisesta tekee leikkiä ja saa mahtavia itkupotkuraivareita. Äsken laitoin päikkäreille, kesti yli puolitoista tuntia ja melkein jo itsekin itkin pelkästä uupumuksesta. :( Onneksi lopulta nukahti. Jos jollakulla on hyviä vinkkejä, niin otetaan vastaan :attn:

Nyt lista ajan tasalle. =)

Hissukka rv13+0
 
No niin, lista on järjestyksessä! =) Olikin taas paljon uusia listautujia, yhteiset tervetulotoivotukset ja onnittelut kaikille! =) :flower:

Joanna tarkkaa paikkaa en viitsi antaa, kun täälläpäin maailmaa on niin pienet piirit :D Mutta parisenkymmentä kilometriä Hämeenlinnasta Tampereelle päin. :whistle: Yv:nä voin kertoa, jos haluat tarkemmin tietää. :D

Tuo raskausajan ummetus vaivasi muakin ihan alkuviikkoina, tai vaivaisi nytkin varmaan jos ei kiiinnittäisi huomiota ruokavalioonsa... mulla toimii nuo runsaskuituiset myslit, Elovenan on hyvää =) Syödään maustamattoman jogurtin kanssa. Lisäksi pitää muistaa juoda paljon.
 
Hissukka: Oo, mahtavaa kun liikkeet tuntuu jo! Voi kun täälläkin noin aikaisin jo tuntuisi! En malta odottaa!

Mä taidan sitten myös hakea mysliä, jos iitä olisi apua. Saakohan jotain apteekin myrkkyjä ottaa ummetukseen? :/ Nyt makaroonilaatikkoa.. :D

Rhea ja masurakas 8+1
 

Ihana hiljaisuus isäntä lähti heittään penskat pariks päiväks mummulle ja vaarille :D tosin pyykkikone laulaa seinäntakana :attn:
nyt onnex tuo ainainen huonoolo on poistunut enään ajoittain vatsaa kieppaa :headwall:

hissukka tuo sänky ongelma on hankala mut jollakin näin sellasen viritelmän et olivat laittaneen normi sänkyyn laidaksi ihan vaneeria tai oisko ollu jotain muuta esim jostakin vanhasta sängystä pohjaa....ettei pääse heti pois sängystä tosin se toimii vaan jos lapsi käyttää vielä vaippaa.....
meillä pojat on olleet 2 1/2 vuotiaita kun ovat siirtyneet "isojen" poikien sänkyyn

sienalle onnittelut++ :flower:
 
mulla oli tarkoitus liittyä taas kevätvauvasta 2008 haaveilijoiden listalle kun oisimme alkanneet kolmatta lasta yrittämään näiden menkkojen jälkeen jotka ovat nyt 6päivää myöhässä.ei olla vauvaa siis vielä yritetty ja yhden ainoan kerran rakastelimme viime menkkojen jälkeen jolloin lopetimme kesken etten tulisi vielä raskaaksi,mut kai joku supersiitiö pääsi menemään ennen siemensyöksyä ja jos ovulaatiokin sattui juuri sopivasti niihin aikoihin.... ;) aivan tosi uskomaton olo.oon kärsinyt ennen esikoista lapsettomuudesta 3vuotta joten tää tuntuu suoranaiselta ihmeeltä.toinen lapsemme sai kuitenkin jo alkunsa nopeammin noin 3-4kuukaudessa vyöhyketerapian avustuksella.keskenmeno ja kohdunulkoinen raskaus pelottaa ku olen kokenut kummakin jo kerran mutta toivon että tää raskaus jatkuu ja saamme todella tervetulleen yllätysvauvamme huhtikuussa :heart: juttelin neuvolantätimme kanssa yllätysraskaudestamme tänään ja päätimme huomenna vielä varmistaa raskauden terveyskeskuksen testillä.ilmotan sitten mitä testi sanoi.on mulla jotain oireita ollut jotka puhuis raskauden puolesta.oon ollut väsynyt ja pissattaa vähän väliä.lievää hounovointisuuttakin on ollut. liityn nyt siis ONNELLISENA tähän kevätvauvaa 2008 odottavat palstalle :hug: odotan 3 lasta,oys synnytyssairaala ja itse olen 80 syntynyt.
 
hissukka meillä tyttö tais olla n.1,5v kun siirtyi "isojen tyttöjen sänkyyn".. aluksi sänky oli parisängyn vieressä ja sillon tytön joutu nukuttaa pitämällä kädestä kiinni..
joskus n. 2,5vuotiaana sänky siirrettiin neidin omaan huoneeseen ja silloin sanoin että nyt olet jo niin iso että ei tarvii nukuttaa.... joskus nukutin, kun meni yli tunti pelleillessä, mut kyllä se siitä jossain vaiheessa..
nyt neiti on 3,5v ja nukkuu jo täysin omassa huoneessaan ja sängyssään... iltasatu luetaan ja sit sanon et pää tyynyyn.. siellä se aikansa pyörii ja sit nukahtaa...
sen verran mun pitää olla "lähellä" että yläkerrassa pitää olla niin kauan kun tyttö nukahtaa (meillä siis makkarit yläkerras) mut hyvin mullakin siellä aika kuluu, kun toinen tietsikka on makkaris tai sitten lueskelen lehtiä.. ihana oma yksinäinen rauhottuminen itellekkin illalla =)
 
Onnittelut vielä tätäkin kautta rakastava äiti! Ja tervetuloa mukan! :wave:

Mulla on ollu harvinaisen huono olo tänään ja eilen illalla. Seksikin meni ihan plörinäks eilen ku olin huonovointinen. :LOL: Mies vaan totes, että kyllä huonon seksin jälkeen uni maistuu! :saint:

onko muuten muilla vaikeuksia hyvän asennon löytämisessä iltosin? Mä vaan pyörin ja pörrään ku masu jotenki valuu toiseen sivuun ja jalat on levottomat jne.. :headwall:
 
Musta tuntuu että mun huonot olot on pahentuneet, aikaisemmin ei ollut melkein koskaan ja nyt on joka aamu. Sen lisäksi mulla on iltaisin levottomat jalat ja maha turvonneen oloinen. Noi levottomat jalat taitaa olla aika yleinen vitsaus raskauden aikana?
 
meillevauva: juu nuo jalat on ärsyttävät kun niitä ei voi pitää rauhassa ollenkaan, vaan on jatkuvasti vaihdettava asentoa ja kun muutenkin on hyvän asennon löytäminen tosi vaikeeta. Mä laitan aina voltarenia vähän nilkkoihin ku alkaa ahistamaan tarpeeks. se auttaa vähäks aikaa.

Ukko tulee kohta töistä ja sitten meen antaan pissanäytteen ja käyn syömässä juustohampurilaisia! :p
 
Tervetuloa rakastava äiti :flower: Olipa ylläri.. ihana sellainen =)

Minä olin tänään reipas tyttö ja soitin ajan neuvolaan! Se onkin sitten jo ens viikon keskiviikkona! Sanoin sille tädille et niin aikaisin, niin se vaan kysy että onko sitten liian aikaisin? Vastasin vaan että sinä sen varmaan paremmin tiedät =) Ensimmäisen neuvolan jälkeen täällä tuleekin sitten lääkärineuvola n.viikolla 8-10 ja silloin kurkataan vatsaan =) Sinänsä mukava ylläri kun ajattelin et varaan ajan yksityiselle, mut nyt ei tarvitse =)

Onko muilla nännit TOOSIII kipeet? Mä en pysty omiini koskemaan ollenkaan... SATTUU!!!! Tänään töissä nostin pahvilatikkoa ja nostin sen niinkuin tohon mahaa ja rintoja vasten niin sit ihan ääneen voihkaisin kun sattui niin.. meidän harjoittelija tyttö vaan sanoi... et kato mäkin sain yhdestä laatikosta naarmun! No enpä viitsinyt sanoa miksi mä siinä voihkin.. antaa tytön luulla että laatikko oli vaan terävä!
Olen kaks viimeistä yötä rampannut vessassa!! Eilen menin nukkumaan klo.10.00 ja sitten heräsin vessaan klo.24, klo.02 ja klo.04 ja sit kuudelta soikin kello ja oli taas kamala hätä!! Toissayönä oli ihan sama homma! Ja mua vaivaa kanssa ne levottomat jalat!! Ja kun muutenkin väsyttää niin kamalasti niin olisihan se kiva et sais edes vähän nukuttua!!!
no johan tuli oma).( vuodatuksia :LOL:
 
Onnittelut kaikille uusille :flower:

Meillevauva ja muutkin mulla on ollut useita vuosia levottomat jalat ja on aika yksilöllistä mikä auttaa, mut mulla ainakin paras on reipas lenkki (mieluiten juoksen) iltaisin ja sit lämpimästi jalkoihin (yleensä tavasukat ja villasukat...). Muuten saisin syödä särkylääkkeitä jatkuvasti. Mulla varmasti vaikuttaa tuo työ kans ku opettajana olen jalkojen päällä koko päivän. Hei Joanna tuo vessaramppaus kuulostaa kovin tutulta :LOL:

hissukka meillä esikoinen periaatteessa nukkui koko ajan omassa sängyssä. Eka sänky oli meidän sängyssä kiinni. Sit n. vuoden ikäisenä siirrettiin toiselle seinustalle siten että mun puolelta ylti silittelemään yöllä jos havahtui ja 1½ vuotiaana siirtyi omaan huoneeseen, josta sit joskus aina kipitti meidän väliin yöllä. Poika on kyllä ihan pienestä asti nukahtanut sänkyyn yksinään (ei suostunut vauvanakaan nukahtamaan jos olin vieressä).
 
Ihan kökkö yö takana ja maha ei halua toimia ollenkaan.
Tänään meen lenkille vaikka satais puukkoja. En kestä enää yhtäkään samanlaista yötä!

Pakko mennä TAAS syömään. Kumma kun tavaraa menee alas tunnin välein, mutta mitään ei tuu ulos. :kieh:

Ostin seppälästä eilen sillä euro systeemillä yhden masutuubin (lasten tuubitoppi :D ) ja kaksi masun kasvatus pusero, joissa siis leveä helma. Enää iso masu puuttuu. :heart:
 
nyt se testi no siis vahvistettu vielä terveyskeskuksessa ja positiivinen tuli sieltäkin =) oli ihana kuulla ne sanat "testi on positiivinen" :) eilen illalla kuitenkin epäilykset heräs ku alko kauheesti paleleen ja muistin että keskenmenoni alkoi just sellasilla vilun väristyksillä.tänään on sit muutaman karran kourinu mahassa ja mietin vaan että kuhan ei olis kohdunulkoinen tai tuulimuna tai keskenmeno... :/ rankaa tää alkuraskaus ku ei oo vielä varmuutta mistään.ois vaan niin kiva nauttia ku ei oo vielä pahoinvointia tai suonikohjuja yms. mut seki vaan huolettaa et miks niitä ei oo vaikka kummassakin edellisessä onnistuneessa raskaudessa oli ja alusta asti....patsi ei näin alusta vaan joltain 6viikolta.nythän mulla on rv.5 soitin taas neuvolaan ku niin sovimme jos tulee taas positiivinen tulos ja mulle varattiin jo eka aikakin 30.8 jospa silloin kuuluis sydänäänet ni pääsis tästä panikoinnista =) :heart: laskettu oli taas eri mitä oon ite laskureista ja kiekoista kattonut.eli neuvolan mukaan 2.4.2008
 
Rakastava äiti onnea ja tervetuloa mukaan! =)

Tytön nukkumaan meneminen on vähän helpottanut, iltaisin menee jo muutamalla takaisin taluttamisella mutta päiväunet on edelleen yhtä taistelua. Mistähän tuo tyttö on perinyt kaiken tuon terperamenttinsa ja itsepäisyytensä, me ollaan miehen kanssa molemmat hyvin sävyisiä luonteita. :whistle:

Liikkeitä on tuntunut rv13 alusta melkein päivittäin, eilen heitti sellaisen voltin että jopa ulospäin näkyi :eek: Makoilin sängyllä ja yhtäkkiä alkoi kauhea myllerrys mahassa, varmaan pikkuinen heitti voltin ja se oli joko pää tai peppu mikä siinä vasemmalla muljahti ihan näkyvästi. :heart:

Eli kaikki siis ihan hyvin, mutta hirveän masentunut olo on ollut tänään... väsyttää ja itkettää. Äsken juuri ajattelin että vaikka tästä kuolisin pois niin kukaan ei varmaan edes huomaisi. No sitten alkoi jo naurattaa :LOL: Mä olen kai liian skeptinen luonne edes kunnon itsesääliin :D

Joanna tissit ei ole nyt kipeät, mutta viime raskaudessa oli kyllä senkin edestä. Kaipa ne on jo kertaalleen venytetyt, niin ei enää niin kipuile... kuppikoko on kyllä taas kasvanut kolmella :whistle:

Hissukka rv13+2
 
joanna täällä kanssa podetaan nänni herkkyyttä... tosin vaihtelevasti esim. ma oli toooosiiii kipeet ja eilen ei ollenkaan sama koskee muuten rintoja yleensä...

Tuosta nukkumisesta pystyttekö te nukkuun vielä selällään? mulle tulee paha olo jos oon joku 10 min selällään yleensä oon kuullu et niin kävis vasta myöhemmin raskaus aikana


ja [/b]rakastava äiti tervetuloo ja onnea ++ :flower:


pikkueppu rv n 15
 
Hissukka: Ihanaa kun tunnet jo liikkeitä! Malttamattomana odotan itse sitä aikaa! :heart:

pikkueppu: Mä oon vasta viimeikoina alkanut nukkua ennen heräämistä selällään, mutta nyt tulee tosiaan ihan hirveä olo siinä asennossa ja on käännyttävä kyljelleen. Selällä ollessa tulee sellainen tyhjän mahan tunne. Kyljellään taas tuntuu kuin vatsa valuis kainaloon.. :eek:

Rhea ja mussu 8+3
 

Yhteistyössä