Kevätvauvaa 2008 odottavat

Mä elän toivossa, että saadaan serkun rattaat sitten ku se aika koittaa. :whistle: Mut oon mä nyt jo myyntipalstoja seuraillu..

Papagena varmasti osaa noiden värien kanssa neuvoa. Mä oon ohjeen lukenut jostain, mutta en enää muista ku en ite käytä..
 
hissukka mulle sano viime raskauden np.uä:ssä et se la:han vaikuttaa paljon se et onko menkat alkaneet päivällä vai yöllä siis yöllä (esim 12-13pvä välissä)alkaneet kun yleensä laitetaan itelle ylös 13 päivä alkaneex vaikka ne on voineet alkaa vaikka jo 12pvä jos nyt tajuut mitä meinaan.
 
Nostelenpas meitä vähän ylemmäs. Hiljasta on ollut vähän aikaa..

Mua ahdistaa kun täällä meilläpäin ei kuulemma ekalla neuvola käynnillä tarkistata mitenkään, että onko kaikki hyvin. Mä en todellakaan ala niiden vuotojen jälkeen odottelemaan minnekkään syyskuun loppuun, että pääsen ultraan. Tiedän, että ukko ei maksa penniäkään yksityiselle, joten pitää rukoilla, että ne edes kuuntelee sydän ääniä.

Mies sano, että jos vaunut maksaa käytettynäki jotain reilua paria sataa niin meille ei tuu vaunuja sit ollenkaan. Eikö kuulostakin laps erittäin tervetulleelta!? |O Mulla on maailman pihein mies!!! :LOL:
 
c81
Rhea :hug: . Kyllä se mieskin siitä rauhoittuu :)
Me harkitaan hieman jos mentäisiin lahden eteläpuolelle kurkkiaan lasten tarvikkeita jne. Työkaveri sanoi että esim matkarattaat oli n. 100? halvempia siellä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja pikkueppu:
hissukka mulle sano viime raskauden np.uä:ssä et se la:han vaikuttaa paljon se et onko menkat alkaneet päivällä vai yöllä siis yöllä (esim 12-13pvä välissä)alkaneet kun yleensä laitetaan itelle ylös 13 päivä alkaneex vaikka ne on voineet alkaa vaikka jo 12pvä jos nyt tajuut mitä meinaan.
Joo, mä uskon kanssa että np-ultrasta sitten saa sen tarkimman la:n. Nythän on laskettu vaan edellisten menkkojen perusteella. Ja täältä http://www.tekay.fi/index.php?option=com_content&task=view&id=60&Itemid=51 juuri satuin lukemaan, että eri laskurit tosiaan laskee raskauden keston erilailla, vaihtelee niissä 279-281 vuorokauden välillä vaikka yleensä kai käytetään tuota 280 vuorokautta. Mä luulen että meidän neuvolan raskauslaskuri käyttää tuota 279 vuorokautta, kun viimeksikin oli se päivän heitto sairaalan laskutavan kanssa. Mutta tosiaan, eipä tuolla ole mitään merkitystä, mä olen vaan tällainen nipo jota jää vaivaamaan päivän heitot eri laskureissa. :LOL:

Rhea millä viikoilla sulla on se neuvola? Mitä myöhemmin, niin sitä todennäköisemmin suostuu kuuntelemaan sydänääniä. Mulla kuului esikoisesta jo rv9+4 neuvolan laitteilla, mutta th varoitteli etukäteen moneen kertaan että ei saa säikähtää jos ei kuulu kun on niin aikaista. Suostui silti koittamaan. Nyt tästä raskaudesta kuului myös ekalla käynnillä rv10+6. Mutta kaikki th:t ei halua edes kokeilla kuunnella, kun tietävät mikä paniikki siitä syntyy jos eivät saakaan sykettä kuuluviin. Siinä tarvii olla aika kokenut th että saa ne äänet kuuluviin näin aikaisin... mulla viime raskaudessa yksi harjoittelija yritti ja yritti etsiä joskus rv20 tienoilla eikä saanut kuuluviin, mutta kun oma th tuli hätiin niin heti kuului. =)

Iiks, tiistaina jo ultra... :D mieskin sai päivän vapaaksi niin pääsee mukaan. :heart:

Hissukka rv11+2
 
Lukemassa olen käynyt, mutten tälle puolelle juurikaan oo taas kirjoitellu, tuonne helmikuisiin enemmän =)

Mulla oli tänään np-ultra ja voi sitä riemua, kun siellä oli kuin olikin kaikki paremmin kuin hyvin!!! :heart: Olen siis tuolla helmikuisissa pelännyt, ettei siellä vaikka ketään oliskaan...
Siellä se meidän pikkuruinen kuopus hyöri ja pyöri kuin mikäkin :heart: 2 kättä ja 2 jalkaa ja kaikki löytyi :heart:
Tunne oli sanoinkuvaamaton, kun sen pienen pienen ihmisen alun näk siellä ruudulla, vaikka jo neljättä kertaa asialla olen!!! SE oli niin valmiin näköinen NYT JO!! =)

Laskettuaika vähän aikaistu, sikiö vastasi viikkoja 12+0 (menkoista laskettuna 11+3), eli la siirtyykin tammikuun puolelle, 31.1 =) :heart:

Ihanaa, NYT voin nauttia tästä odotuksesta täysin vatsoin!!! :heart: :heart: :heart:


Jahvetti 12+0
 
Jahvetti onnittelut hyvistä ultra-uutisista! :flower: :heart:

Hissukka: Neuvola ois rv 7+2 omien laskelmien mukaan. Kuulemma sydänäänet pitäs kuulua jo viikon 6 tienoilla. Pillahdan kyllä itkuun jos ne ei mitään tee. :'(

c81: Mä osaan kyllä miehelle jankuttaa niin kauan, että ne mieluiset rattaat lähtee mukaan. :saint: Mulle kyllä käytetytkin kelpaa jos ne vaan on sellaiset ku pitää ja ehjät. Mä kuitenkin tarvin hyvin kulkevat vehkeet ku lenkkeilemään on päästävä muuallekin ku vaan pyörätielle. Ja auto on tällä hetkellä niin pieni, ettei sinne mitkä tahansa aataminaikaset mahdu. :kieh: Mutta sais se kyllä välillä vähä miettiä mitä sammakoita suustaan päästelee.. :kieh:

Rhea ja masukki 6+1
 
Just kävin tuonne maaliskuisiin avautumassa tästä meidän ikuisesta rahakiistelystä. Ei tarvi näköjään lapsen syntyä ollenkaan kun ei mies sille raaski edes vaatteita ostaa.. alastomana ja nälissään saa kulkea siihen asti ku pääsee ite tienaamaan.
Kyllä sitä rahaa vielä olis ja isovanhemmatkin varmasti mielellään auttaisi, mutta se on se kummallinen periaate että mitään ei voi ostaa jos se ei oo itelle jotain kivaa.

Eipä taida mies olla valmis vielä ajattelemaan epäitsekkäästi. :headwall:
 
Rhea on kyl ihmeellinen mies sulla tossa asiassa. :kieh: Eiköhän se siitä, ehkä sillä on nyt joku muu asia vaivaamassa päätä ja siksi väittää sulle vastaan? Ja tosiaan jos terkka ei ultraa (_tosi_ harvinaista) niin ei dopplerilla sydänääniä vielä kuunnella :/ Mulla makso toi yksityinen tänää jotain 74e ihan helsingin keskustassa Diacorissa, ettei se kauheen kallista oo mielenrauhasta. Ehkä saat miehen pään käännettyä?



Ultrassa tosiaan sydän sykki ja kaikki oli kuulemma normaalisti, viikkoja 6+ lekurin mukaan ja omat laskelmat 6+2 :D

:wave: Oikukas+Karjaleena
 
Rhea mä olen tehnyt myös sen kuuluisan havainnon että suurin osa miehistä oikeasti tajuaa että heille on vauva tulossa vasta kun se lasketaan heidän syliinsä. Sitä ennen koko juttu ei ole heille oikein todellinen... ehkäpä siksi miehestäsi tuntuu "turhalta" käyttää rahaa vauvanvarusteisiin, kun ei ole vielä oikein sisäistänyt koko asiaa. Jos mies pääsee mukaan ultraan, niin kannattaa hänet sinne suostutella, se kummasti vaikuttaa kun näkee oikeasti sen elävän pienen vauvan! Ei kai sitä itse osaa niin asettua miehen asemaan, kun elää koko ajan raskausoireiden kanssa ja myöhemmin tuntee liikkeet, eli alusta asti vauva on itselle hyvin todellinen juttu! =) Mutta ehkäpä mies siitä asettuu, alkukankeutta varmaan! :D Veikkaan että synnyttyään pikku prinsessa/prinssi kietaisee kuitenkin isukin nopeasti pikkusormensa ympäri ja saa kaiken tarvitsemansa tarpeellisen ja tarpeettoman! :D

Niin joo, ja viikosta 6+ kuulemma syke näkyy ultrassa, mutta dopplerilla ei vielä kuulu muutamaan viikkoon. Toivottavasti teillä on neuvolassa ultra! Jos ei ole, niin voisithan pyytää uutta aikaa ennen ultraa, ihan vain sydänäänien kuuntelua varten.

Funny kirpparit kannattaa kyllä hyödyntää! Ihan uudenveroista tavaraa pilkkahintaan pikkuvauvoille, ne vaatteet kun ei yleensä ehdi käytössä paljon kulua. =)
 
Kyllä mä uskon, että se tosta järkiintyy. Ja oon jo uhkaillu vaikkamillä jos ei mun kans aio neuvolaan ja ultraan päästä. Se on tultava! :D
Nyt se lupas viedä mut kattoon harry potteria, joten oon vähä leppyny jo! ;)
Tosin flunssa ja kurkkukipu löysi mut jotenki ja olo ei oo kauheen hyvä just nyt. :snotty:

Lupauduin kaverin seuraks kaupunkiin, joten täytyy loikkia suihkuun. :wave:

Rhea ja rv 6+2
 
Taas nostan..

Oon kaverin vaavia (2kk) hoitamassa ja näköjään toimitan tutin poimijan virkaa täällä. =) Kohta sen maminkin pitäs kotiutua.

Täällä masukipuja ja levottomia öitä liikkeellä enimmäkseen. Ei pahaa oloa tms. vaan kivistävä vatsa ja kurkkukipu. |O Vielä viikko mokomaan neuvolaan.. aika matelee!

Mitäs muille mameille kuuluu?

Rhea ja masukki 6+4 ( tähän aikaan yöstä )
 
Minut voi tiputtaa listalta. Kävimme perjantaina np-ultrassa, jossa paljastui, että kyseessä on tuulimunaraskaus. Eli kohdussani ei ole ollenkaan vauvaa vaan pelkkä tyhjä sikiöpussi lapsivesineen ja istukkoineen. Huomenna on edessä lääkkeellinen tyhjennys... Raskausviikkoja olisi tänää ollut tasan 13.

Onnellista odotusta teille muille, toivottavasti saatte kaikki sitten keväällä ihanan nyytin syliinne!
 
Sonja: Hirveesti halauksia! :hug: Olipa kurja uutinen! Paljon voimia ja onnea uuteen yritykseen kun sen aika koittaa. :flower: Tuo on munkin suurin pelko tällä hetkellä. En vaan voi uskoa, että meille vauva olisi tulossa. Kamalaa kun noin pitkälle joutuu aina odottamaan.. :(
 
Sonja74 :'( :hug: Voimia sinne!

Mulla on edessä epämääräisen pituinen nettipimento, muutamasta päivästä moneen viikkoon. :( Remontin tieltä joudutaan tämä huone tyhjentämään eikä ole muualla puhelinpistoketta, eikä mies kiireiltään varmaan hetkeen ehdi sitä vetämään. Yritän päästä tuttujen koneilta lukemaan kuulumisia, mutta kirjoitteleminen ja listan päivittäminen taitaa jäädä väliin.

Haluaisiko joku muu alkaa listaa päivittämään? Kannattaa varmaan avata sitten uusi ketju, niin päivitttäjä saa listan etusivulle? Tämä ketju on ollut sen verran hiljainen, että paljon päivittämistä ei yleensä ole. Voin toki itsekin saattaa listan ajan tasalle kun taas on netti käytössä, mutta siihen voi tosiaan aikaa vierähtää!

Huomenna on sitten ultra. :heart: Jänskää. :D

Hissukka rv11+6
 
Unohtui... kopsaan helmikuun ketjusta:

Pieni vinkki päivittäjälle: (varmaan muille ihan itsestäänselvyys, mutta mulla meni aikaa ja vaivaa ennenkuin keksin tämän!) Jos haluat kopioida vanhan listan uuteen ketjuun niin että muotoilut säilyy (boldaukset yms.) niin älä kopioi vanhaa listaa suoraan viestistä maalaamalla, vaan paina ensin lainaa-painiketta ja kopioi siitä esiin hyppäävästä ikkunasta. Näin tulee mukaan html-tagit! Toki kukin saa muokata listasta ihan mieleisensä, mutta näin pääsee vähän helpommalla. =)
 
Mä voisin kans varovasti jo tunkea itseäni tänne :D Juuri äsken tekasin tällaisen ja kädet tärisee vieläkin. Ei siis ollut edes aamupissasta, joten varovaisesti uskallan toivoa, että olemme saaneet toukan mukaamme :D

http://www.aijaa.com/v.php?i=748856.jpg
 
c81
Alkuperäinen kirjoittaja mussu81:
Mä voisin kans varovasti jo tunkea itseäni tänne :D Juuri äsken tekasin tällaisen ja kädet tärisee vieläkin. Ei siis ollut edes aamupissasta, joten varovaisesti uskallan toivoa, että olemme saaneet toukan mukaamme :D

http://www.aijaa.com/v.php?i=748856.jpg
Hyvältä näyttää!!! Onneksi olkoon! :)
 
Onnea mussu!! Aika näpsäkkä viivahan tuo on! :flower: :hug: Paljon tarrasukkia matkaan!

Hissukka: En usko, että tarvii listan päivittäjää vaihtaa. Kyllähän sen joutaa sitten päivittää kun pääset koneelle taas seuraavan kerran.

Oonko jo sanonu miten aika menee hitaasti!? Soitin tänään neuvolaan, eikä ne luvannu ainakaan vielä tarkistaa onko vuodolla jokin syy. Eli jännityksessä on elettävä sinne ekaan ultraan asti jos ei yksityiselle mennä. Mitä en kyllä usko kun ukko pihtaa. :snotty: Neuvola olis perjantaina.. iiik!! :p
 
mussu81 :flower: onnea ja tarrasukkia mukaan.
mulla taas tänään hiukan supistellu mutta kaippa vaan johtuu siitä kun kohtu kasvaa :)
Vaikka kokemusta näistä raskauksista jo on niin aina on jotain uutta enkä tahdo enään kaikkee ees muistaa noista edellisistä.Tää supistelukin on mulle ihan uutta näin aikasessa vaiheessa.
 
Onnea mussu :flower: . Kyllä tuo viiva on ihan selkeä plussa, ei siitä voi erehtyä!

Sonjalle vielä tätäkin kautta suuri :hug: . Jaksamisia ja onnea uuteen yritykseen, kun sen aika sitten uudelleen koittaa.

Meillä oli tänään toinen neuvola, ja samalla lääkäri-käynti. Kaikki oli kunnossa. Verenpaine ja paino laskussa. Lääkäri totesi, että kohtu on suurempi kuin yleensä näillä viikoilla. Rakenneultrassa sitten kuulemma enemmän katsotaan kohdun ja vauvan kokoa noin kuukauden kuluttua.

Afu ja mini 14+1
 
afu-82 ootko käyny np uä:ssä tuli vaan mieleen että voiko teillä olla tuplat tulossa jos kohtu on suurempi kuin yleensä.... ai mut onhan ne äänet kuunneltu eli yks ilmeisesti vaan...

[/b]sonjalle pahoitteluni tiedän miltä tuntuu kun ei kohdussa näy sitä mitä odottaa näkevänsä itse myös tm:n kokenut


mussulle onnea selkeestä +

hissukka päivittele listaa kun kerkeet tää on mukavampi lista kuin esim. tammikuiset??? kun ei tarvii kerralla lukee montaa sivuu kun eikerkee/jaksa jokapäivä täällä vierailla

meillä oli eka neuvola ja sisinen yllätys yllätys ei kuunnellu sykettäollenkaan no tokko ois sitä kuuluviin saanutkaan nuori nainen oli hyvä kun sai tarkistettuu tiedot ekan mokan teki kun kysy et onko tää toinen lapsi sain selittää et neljäs ja siihen lisäx yks tm raskaus

huomenna täytys muistaa soitella sairaalaan toista ultraavarten aikaa joskus syyskuulle....

pikkueppu ja tulokas 13+5

empäs tiiä ,ikä mättää kun lihavoi koko textin :headwall: :headwall: vaikkei oo ees merkkejä ruudulla :headwall: |O :ashamed:
 
pikkueppu: itsekin sitä mietiskelin että voisko siellä olla kuitenkin ne kaksoset. Mun äidillä on identtinen kaksonen ja sillä mun tädillä on kahdet identtiset kaksoset. Mutta alkuraskauden ultrassa 7+2 näkyi kyllä vain yksi sikiö, mutta silloinhan ne on vielä niin pieniä että hyvin vois vaikka piiloutua toisen taakse. Np-ultraa ei meidän kunnassa tajota kuin vasta syksystä lähtien. Sydänääniä olen kotona kuunnellut moneen otteessee sillä kotidopplerilla ja voi kyllä samankin kuuntelukerran aikana paikka vaihdella aika paljonkin, mutta uskon että se johtuu vain siitä että tyyppi liikkuu niin paljon jo nyt. Mutta kyllä tuli tuplat heti mieleen ja äänen sen sanoinkin siellä neuvolassa, mutta eiköhän se sitten elokuun loppupuolella viimeistään selviä että montako siellä on ;)

Synnytyssairaala tulee muuten olemaan VKS.

Afu ja mini 14+1
 

Yhteistyössä