Kevätvauvaa 2008 odottavat

No niin, nyt on käyty se pelätty neuvolakäynti...

...ja kaikki oli oikein hyvin. =) Voi helpotusta. Sydänäänet kuuluivat oikein hienosti, nyt tuntuu kuin olisi tonni kiviä nostettu pois harteilta!

Aamulla oli vielä todella pelokas mieliala, varsinkin kun vessapaperiin jäi vähän verta... ekan kerran tämän raskauden aikana, heti tuli tietysti mieleen että nyt se menee sitten kesken. Mutta limakalvoilta se veri kai tuli (neuvolan th ei ottanut kantaa mitenkään, kun kerroin), ne on olleet aika ärtyneet. Mutta nyt on yhtä riemukas mieliala, kuin plussatestin tehtyäni! =)

Varmemmaksi vakuudeksi, tuossa illalla kun autossa ajeltiin niin mahasta tuntui muutama napakka potku... vauva halusi vaan pitää äitiään jännityksessä muutaman viikon. :heart:

No niin, nyt lista ajan tasalle ja nukkumaan! =)

Hissukka rv17+0
 
Hienoa Hissukka että kaikki oli hyvin ja sait vielä tuntuvan potkunkin sen kunniaksi!
Tuolla maaliskuisten pinossa vaan ikäviä uutisia tippuu toisen perään, niin on hyvätkin uutiset välillä tervetulleita!

Tänään pärähti tasan 12 viikkoa matkamittariin, joten nyt siirrytään neljännelle kuulle sitten kai! :eek: :heart:

Eilen selvittelin kelan kanssa työkuvioita ja äippäraha hommia ja uutta infoa sain taas. Jos vaan nyt suunnitelmat toteutuis niin saisin hyvät rahat ja koulunkin pois alta. on tää vaan hankalaa setvimistä ja oljenkorsiin takertumista. Vielä kun se asuinpaikkakunta selviäisi joskus.

Rhea öpö 12+0 :heart:
 
hienoa Hisukka että kaikki oli ok

mie taian pyytää neuvolan tätii kuunteleen kanssa nuo sydän äänet perjantaina kun sillon on lasten neuvolan puolella neitin tarkastus ja lääkäri kun nyt vähän arveluttaa kanssa kun ei tunnu selkeitä liikkeitä vielä tosin neiti rupes antaan vasta rv 20 nuita potkuja samoin meitin nyt jo 3v poika....

uusille listautuneille onnea +++ :flower: ja terve tuloa...
 
Tää lähtee ihan just ultraan kurkkaa mussukkaa. :heart: Mä oon hänen liikkeitäkin jo töissä nähnyt mutta miehen puolesta jännittää kovasti, toivottavasti liikkuis paljon pötkylä! Pitää sitten vähän tökkiä jos meinaa olla unelias kaveri. :D Toivottavasti kaikki on hyvin, kyllä tässä semmonen pieni jännitys on päällänsä... Kuulumisia sitten myöhemmin :wave:
 
Lääkäristä on nyt sitten tultu ja kyllä kävi sydän kurkussa taas tuon ilkimyksen takia. Taitaa kaveri pitää mammaa tahallaan jännityksessä. :eek:
Eli ei saatu sydänääniä kuulumaan vaikka viikkoja on jo yli 12. Sain sitten melkeen heti ajan ultraan, että voitiin varmista onko kaikki hyvin. Ja olihan kaikki onneks hyvin. Sydän löi ja kaveri oli kasvanut kivasti. Saatiin miehen kanssa pari pomppuesitystäkin ku sintti alko heilumaan kesken kuvauksen. Alko kyllä väkisinki naurattamaan.. :heart: Kyllä tuli huojentunut mieli.
Jospa ne sydänäänetki kuuluis jo seuraavassa neuvolassa kun siihen on nyt sit aikaa 2kk. :snotty:


Rhea ja pomppuliisa 12+1
 
Hienosti oli kaikki masussa. Syke + ja pääperämitta 4,7cm. :heart:
Hän siellä nukkua köllötti selällään, ilkeät täti ja isi rupes sit tökkimään että saatais vähän liikettä kaveriin ja sieltä hän ponkaisi ensin pystyasentoon ja sitten ikäänkuin seisoi niskallaan ylösalaisin joka näytti kyllä aika hurjalta. :D Sitten rauhoittui pieni taas, pisti sormet suuhun ja rupesin tuutimaan. <3 Oli kyllä niin ihana nähä taas wauwaa. Jospa tässä joku päivä kuulis niitä sydänääniäkin!

Meilläkin sitten tuo lääkärineuvola 4.9 ja sitten seuraavaa neuvolaa siinä rv20 tienoilla. Jospa sitä ainakin jonkun rakenneultran sitten kustantaisi... 4D:stä haaveilen mutta kun maksaa hirrrrveitä summia ja kestää kuitenkin kuulemma vaan jotain 10min että siinäpä sitä vaan vilkastaan niikö normaalissakin ultrassa. HÖ! :headwall:

mama-L plus Onni 11+6
 
Onnea Rhea ja mama-L hyvistä ultrakuulumisista. =) Rhea, mullakin oli lääkärineuvolassa sedällä suuria vaikeuksia löytää sydänääniä, etsi niitä vartin verran ennenkuin löysi. Kun taas neukkutäti on aina löytänyt samantien, aikaisemmillakin viikoilla... kaipa se on kokemus mikä ratkaisee siinäkin hommassa, lääkäri (ainakaan yleislääkäri) ei varmaan yhtä usein sydänääniä etsi kuin neuvolan th. =)

Me lähdetään huomenna reissuun ja palataan viikon päästä, joten palstailu jää taas vähäksi aikaa :( Mutta tulen sitten taas teitä moikkaamaan kun palaillaan! =) :wave:

Hissukka rv17+2
 
Alkuperäinen kirjoittaja MOLLAKKA:
Onko kukaan käynyt Lahden/Kouvolan ympäristössä tuossa varhaisultrassa, paljonko on maksanut? Ei malttais millään odottaa tuota np ultraa johon on vielä niin monta viikkoa :whistle:

MOLLAKKA ja toukka 5+6
Mä kävin Kouvolassa hansassa Anne Gärdströmillä, makso 90 euroa, eli ei paha mun mielestä!
 
Hei Juuri & Taimi :) Mukava nähdä tällä puolella! Meidän pavun pitäisi tulla maailmaan 18.4 eli vain pikkaisen aikaisemmin :)

Itse asustelen Helsingin Töölössä, ketään tältä suunnalta? Olisi ihan kiva saada esim. lenkkeilyseuraa.

Mä olen ollut ihan tolkuttoman väsynyt viime aikoina. Herään aamulla ihan pirteänä, mutta koko päivän on aivan uskomattoman väsynyt olo. En ole vieläkään kertonut työpaikalla ja välillä tuntuu etten tajua mistään mitään väsymyksen vuoksi. Välillä tuntuu et olisi melkein fiksuinta ottaa sairaslomaa ettei tekisi mitään pahoja virheitä - mut en mä kehtaa, ei mun työssä ole kuitenkaan mistään ihmishengistä kyse :)

Tänään sain muuten melkoisen sätkyn kun sänkytouhujen jälkeen mies huomasi lakanassa verta ja ihmetteli et "mistähän tuokin tuli". Mulle käy aika usein et limakalvoihin tulee hiertymiä jos en muista käyttää liusua (no menipäs yksityiskohtaiseksi :ashamed: ) ja tällä kertaa ei käytetty. Järkytyin niin paljon että vollotin vain enkä saanut sanaa suustani. Mies siinä lohdutteli ettei ole mitään hätää minulla tai pavulla, mutta oli se vain pelottavaa. Verentulo lakkasi tosi äkkiä ja sitä tuli aika vähän. Lääkäri sanoikin mulle että jos kyseessä on kohdunulkoinen raskaus niin silloin tuntee voimistuvaa kipua vain toispuoleisesti ja se kipu kasvaa koko ajan. Jos taas tulee keskenmeno niin verta tulee aivan kauheasti ja silloinkin sattuu ja korosti vielä että on ihan normaalia jos vähän verta tulee raskauden aikana. Kauheeta tilittämistä :( Meillä on eka neuvola 10.9 eli mun miehen synttärinä. Hän odottaa jo innoissaan :)
 
Rhea ja mama-l mukava kuulla et kaikki on hyvin masu asukeilla..

täällä jännätään kun 11.9 pitäs olla rakenne uä.... et mitä masu asukille kuuluu nyt on onnex tuntunut muutama varovainen potku :) masusta

katarina-81 tuo pienikin veren tulo säikyttää aivan varmasti niin on käynyt täälläkin useamman kerran tosin ei vielä tässä raskaudessa mut aiemmissa kyllä....

hissukka mulla taas kaävi niin et nais lääkäri löysi hyvän sykkeen mut ei tahtonut saaada sitä kuuluville ja aiemminssa mies lääkärit on löytäneet aina sykkeet hyvin ja helposti eli ehkä se on säkästäkin kiinni vähän ainakin ja kokemuksesta myös totta kai...


 
Me jännäillään sitä huomista lääkärineuvolaa, ihanaa kuulla taas sydänäänet. :heart: Kertokaas mitä siellä tehdään, sen ah niin ihanan sisätutkimuksen lisäksi ? :D

Terkka varmaan ottaa siinä ennen sitä lääkäriä hempan, kun viimeksikin oli anemian rajoilla... Ihanaa kun saa kohta alkaa ottamaan lisärautaa, mulla on luontaistuotekaupasta ostettua Floradix-liuosta joka on monilla raskaana olevilla ollut käytössä ja toiminut. Jospa sitten jaksais vähän paremmin tätä arkeakin =)
 
Me käytiin eilen sit ultrassa kun oltiin niin huolissamme verentulosta. Lääkäri vakuutti että kaikki on hyvin ja näytti meille pikkuruisen papumme jolla kokoa huimat 6,6mm :) Saimme nähdä maailman pienimmän sydämen sykkivän :heart: Tuleva isukki oli aivan sulaa vahaa ja sanoi että haluaa tehdä tästä viikosta itse merkinnän odotuskirjaan :)
 
Tänne vielä lyhyesti lääkäristä:

Verenpaine 116/58, ihan hyvä mutta hieman matala. Hemoglobiini 128, sekin ihan ok mulle. Paino oli pysynyt suunnilleen samana. Sisätutkimuksessa kohdun koko vastasi viikkoja (12+5) kohdunsuu oli kiinteä ja napakasti kiinni, kohdunkaulan pituus 3cm. Sitten ultrattiin (sykkeen tarkistus) dopplerin huidellessa muilla mailla. Siellä isin ja äitin pieni Onnenkantamoinen köllötti jalat ristissä, yritettiin pikkasen herättää tökkimällä mutta hän käänsi vaan tyynesti kylkeään ja jatkoi unia. :D Mutta, parempaa päivän aloitusta en voisi kuvitella. :heart: :')
 
Vieläkö tänne pinoon mahtuu?

Täytyy päästä purkamaan tunteita ja kuulemaan toisten omia, kun muuten vielä ollaan plussasta ihan hissukseen. :saint:
Esikoinen on nyt siis meille ilmoittanut tulostaan, ja maailmaan putkahtamispäivä olisi tällä hetkellä 3.5, mut tuo saattaapi muuttua vielä mihin suuntaan tahansa.
Ihana lukea teidän pidemmällä olevien kirjoituksia ultrista ja neuvoloista! Itellä vielä jotenkin epätodellinen ja epävarma olo tän asian kanssa; ei oikein tajua, että MINÄ olen plussannut, ja että vatsassa kasvaisi nyytti... Vaikka tätä olen jo pitkään ehtinyt toivoa, mutta miehen suostuttelu ottikin aikaa vähän reippaammin ;)

 
Mimosa81 ja iitintiltu onnea ++ ja kyllä vielä mukaan mahtuu

mama-L ja katarina-81 ihanaa et akikki oli ok


täällä on alkaneet tutut selkä kipuilut ja vähemmän kiva alavatsa kipu....kasvukipuja luutavasti.... pieniä hentosia potkuja luulisin et on tuntunut..viimeisen viikon sisällä aina välillä.... rakenne ultra ois ens tiistaina vähän jännittää et mitäs siellä näkyy tälläkertaa.....



pikku eppu ja masuasukki rv 20
 
Tervetuloa uudet odottajat! Ja tarrasukkia pienille matkaan! :wave: :flower:

Täällä ei tapahdu mitään ihmeellistä, joten oo liiemmin kirjotellu viimepäivinä. Kiirettä pitää töissä ja kotona.

Voikaahan hyvin mamsellit!

Rhea ja pömppis 13+3 (jo!) :heart:
 
Pikainen tervehdys ja ilmoitus että hengissä ollaan... =)

Reissusta on palattu, väsyttää mutta kivaa oli. Tänään ajettu 600 km autossa huonosti viihtyvän esikoisen kanssa, siitä väsymys. Nyt paluu arkeen, remontti jatkuu... :p

Tervetuloa Mimosa81 ja iitintiltu, lisäsin teidät listaan. =)

Onkos nämä nyt sitten niitä surullisenkuuluisia liitoskipuja, kun aina välillä etenkin tietyissä asennoissa istuessa tuntuu kuin joku tökkäisi puukolla alapäähän? Sattuu siis niin että tekisi mieli kiljua :eek: Tällaista ei esikoisesta ollut, siksi olen vähän ihmeissäni.

Laukut pitää vielä purkaa, ja sitten nukkumaan!

Hissukka rv18+4
 
Nostellaan ettei vallan tiputa =) Missäs kaikki ovat?

Täällä on viikonloppu remontoitu ja siivoiltu ja tässä touhutessa huomasin ekaa kertaa jo supistuksiakin. Toivottavasti niitä ei yhtä paljon ala tulemaan kuin viime raskauden loppupuolella, silloin en edes postia uskaltanut hakea sadan metrin kävelymatkan takaa kun supisti niin paljon etten tiennyt selviäisinkö itse takaisin. :/ Silloin oli vielä helppo lepäillä ja ottaa rennosti kun alkoi supistamaan, mutta tuon kohta kaksivuotiaan kanssa ei paljon sängyllä makailla... no, aika näyttää, ei se stressaamallakaan parane. Tämä supistelu oli vaan juuri se asia raskaudessa (synnytystavan lisäksi) mikä raskaudessa eniten mietitytti jo etukäteen, kun viimeksi vei tosiaan melkein liikuntakyvyttömäksi.

Tulehan pikkueppu sitten kertomaan ultrakuulumisia... onnea matkaan. =) Meillä se on edessä parin viikon kuluttua. :D

Hissukka rv18+6
 
Jopas on hiljaista! Täällä itsekseni puhelen... :D

Juuri tuolla helmikuisten pinoissa kirjoittelin, että porukka on siellä jäänyt vieraammaksi ja jutuista on kokonaan pudonnut, kun en ehdi enää niin usein koneella istumaan kuin ennen. :( Eikä siellä kukaan tunnu minunkaan juttuja noteeraavan... sinne kirjoittaa niin paljon porukkaa, että hukkuu sekaan kun harvemmin kirjoittelee. Joten lasken teidän varaan koko netti-identiteettini, etten vallan syrjäydy :D Täälllä on kuitenkin tuttua porukkaa jo odotuspuolelta, joten jatketaan ihmeessä samalla mukavalla porukalla täälläkin jutusteluja! (Toki uudet on yhtä tervetulleita!) Mikäs teidän muitten kokemus on, oletteko päässeet hyvin sisään noihin kuukausipinoihin?

Vauvakuumepuolella kävin vakoilemassa, ja siellä on näemmä meidän ketju sulautettu kesävauvoista haaveileviin. Joten taidetaan me kevätvauvijat olla aikalailla kasassa... vähän haikeatakin. Olisi vaan päässyt kaikki tänne meidän kanssa... mutta ehkäpä tulevana kesänä on juhannuksena kiiretä synnäreillä. :D

Eipä tässä itsellä kummempia... liikkeitä tuntuu ja supistelee =) , pukamat vaivaa |O ja alapään limakalvot on tosi ärsyyntyneet, haavoilla suorastaan. :ashamed: Normaalia raskausajan ihanuutta ja kurjuutta siis... =)

Hissukka rv19+0
 
Iiiiks kuinka nopsaan aika on mennyt :D ensimmäisen kerran olin kirjoittanut tänne foorumille 20.6.07 ja juuri nimenomaan tälle palstalle. Plussaukset oli silloin juuri takana.

Hoksasin, että mun kohdalta puuttuu LA, eli 13.2.08 pitäisi ultrien mukaan naperon nähdä ensikerran maailma ja KYS on sairaalana meillä.

Onnea odotukseen kaikille uusille kevät mammoille!!

Odotellen... :heart:
Piiju rv17+5
 

Yhteistyössä