Kevätvauvaa 2008 odottavat

saanko liittyä seuraan?
Tulen tuolta kuumeisten puolelta ja tänään tein kp28/27-29 plussan..
Viidettä meille tässä sitten odotellaan ja peukkuja pystyyn että kaikki menee hyvin!
Eli joskus huhti-toukokuun vaihteessa olisi h-hetki..
 
Oltinpas me tipahdettu. Nostan..

Mitäs mammoille kuuluu?
Mä nukuin niin huonosti, että nyt kiukuttaa, väsyttää ja on vielä nälkäki. Huomenna lähtee käyntiin 12 viikko! Viikonpäästä tiistaina pääsee lääkäriin. Toivottavasti ne edes kuuntelis sydänääniä.
Mitä ekaan lääkärikäyntiin kuuluu?

Rhea ja kölliäinen 10+6
 
Pitkästä aikaa kirjottelen..ei vaan oo jaksanu,lukemassa käyn lähes päivittäin.

Aamulla käytiin nt-ultrassa ja kaikki oli hyvin!! Ihanaa siellä se sätki ja heilutteli käsiään,mua niin ahisti kun viime viikolla neuvolalääkäri(nuori likka) yritti kuunnella :heart: mut ei kuulunu,näkyi kyllä doplerissa mut ei vaivautunu yrittää niin et oisin mäkin kuullu ja tasan ois kuulunu ku viikkoja sillon 12+1!!

Mä oon muutenkin ollu huolissani ja epävarma ku en käyny missään alkuraskauden ultrassa ja odotin viime viikon neuvolaa ja niitä sydänääniä ku kuuta nousevaa mut nyt Helmi on nähty ja mamma rauhoittuu ja alkaa todellakin nauttia tästä masun kasvatuksesta!!!

Hanni & Helmi 12+5 jo!!
 
Mahtuukos tänne mukaan?

Olen jossain vaiheessa tuolla kevätvauvaa ollut kuumeilemassa ja jäin sieltä tauolle odottamaan pidempää kiertoa ja kun ensimmäinen pidempi kierto oli lopuillaan niin tein samantien viime lauantaina raskaustestiin haamun. On jo nyt siitä vahvistunut joten uskaltaudun tänne kirjoittamaan vaikka vähän hirvittää kun lauantai iltana ja sunnuntai aamuna tuli ruskeaa tuhrua, onko muilla ollut ja silti kaikki masuasukilla hyvin?

Laskettu aika on laskureiden mukaan 27.4 eli sama päivä kun meidän kuopus täyttää kaksi vuotta, kolmosta siis odotetaan.

Synnytys sairaala on PÄKS
 
Kiva kuulla että Papagenallla ja Hannipupulla oli ultrassa kaikki ok! :heart:

Mä kävin tänään siellä alkuraskauden ultrassa kun mä halusin sulkea kohdunulkopuolisen pelon pois. Ja kaikki hyvin!!! Koko vastasi viikkoja 7+5 mikä on oikein koska kuukautisista laskettuna viikkoja on 8+1 ja heitto ultrassa on noin +/- 1 viikko ja nyt tuo heitto oli 3 päivää. Kaveri oli siis oikeassa paikassa ja :heart: sykki normaalisti! Ihanaa että nyt ei tarvi enää miettiä tuota kohdunulkoisen mahdollisuutta. Huomenna olis sitte eka neuvolakäynti.

Taimi & vatsataimi 8+1
 
hanipupu kiva kuulla että kaikki on hyvin :)

MOLLAKKA tuo tuhruilu on vissiin aikas yleistä mitä on lukenut tällä palstalla noin yleensä oiskoha ollut kiinnittymis vuotoa.... jos epävarmuus piinaa niin kannattaa viedä testi tk:n labraan vaikka parin viikon päästä...jos se rauhoittaisi

Rhea täällä ainakin lääkäri teki sisätutkimuksen ja kuunteli sydän äänet ja kyseli edellisistä raskauksista miten menneet

 
kiitos! täytyypä kokeilla tuoremehua :) taas nimittäin ällötys olo joka on lähes joka hetki.välillä vaan huomaamattomampana ku oon vasta syöny.onko teillä muilla väsymystä?mulla just loppu työt ja nyt pitäs jaksaa siivota ja antaa ruoka lapsille yms. haluttas taas vaan maata et jaksaa huomisen töissä :p
 
Tervehdykset täältäkin. Olen tässä töitten alkaessa ollut hieman kiireinen. Lueskelemassa olen kyllä käynyt melkein päivittäin.

Täällä lähti nyt käyntii ysi viikko ja torstaina olis eka neuvola. Sillon kuulis miten pääsee ultraan (täällä kunta tarjoaa alkuraskauden/nt ultran ja rakenneultran, joten paremmin menee ku Oulussa asuessa).

Koko ajan on jotenkin epävarma olo et ketään olis kyydissä. Jostain syystä epäilyttää paljon enemmän ku esikoisen aikaan - tieto kai lisää tuskaa :kieh: No näillä mennään ja muutaman viikon päästä ei toivottavasti tartte enää epäillä :D
 
mussu81 minkä ikäinen teidän esikoinen on?poika vai tyttö?pisti silmään tuo kirjotus ku laitoit että eri ku oulussa...ootteko siis asunu oulussa?missä nyt?mekin ollaan asuttu oulussa ku ootin esikoista ja siellä oli vaan yksi ultra mutta sitten kun muutettiin oulun lähikuntaan ni seuraavaa oottaessa olikin jo kaksi ultraa =) meillä oli nuo lasketutkin aika lähekkäin.mun 2.4.08.mulla on 2tyttöä03 ja 06 ja pian 08 sitten onkin melkosta hulinaa :whistle: topi69 minkäs ikäinen sinun esikoisesi olikaan?eilen illalla oli aivan kamala olo...oksentaakkin piti,mut nyt onneksi ollut vähän parempi päivä.oon epäillyt et nyt tulee poika ku en oksenna niinku tytöiltä mut eilen häivähti kyllä mielessä että tyttökö täällä onkin =) sukupuolelle on kyllä ihan sama.tervettä vauvaa toivon! :heart: nyt tyttöjä nukuttaan ja itekki untenmaille :flower:
 
rakastava äiti hassu homma jäin juuri miettiin tuota oksu hommaa että ite oksentelin pojista ja neitistä en juuri ollenkaan sama nyt.. ;) joten oiskohan tämäkin tyttö.... niin kuin tämä sylissä pyöriväkin tosin tämästä kolmosesta kysyin uä:ssä rv 32 et kumpikos ois ja lääkäri sano et näyttäis tytöltä.....
 
NYYH :'( neuvola siirtyi yli viikolla ku en töiden takia päässyt ensin sovittuun aikaan.ja tuo viikko on pitkä aika!!tää raskaus alko niin yllättäen että tätä ei voi uskoo ja todella haluan äkkiä kuulla ne sydänäänet että voin uskoo tän todeksi.nyt mulla vielä pelottaa että täällä mahassa onkin kaksi kun maha on niin iso...mut jospa tää turvotus kuuluu asiaan nyt ku ei leksaa itteään alipainon puolelle.kattelin esikoisen ajalta äitiyskorttia ja kun oksentelin viidennelle kuulle lähes kaiken joka päivä niin alkuraskaudessa paino vaan laski ja laski."parhaimmillaan" painoin vaan 49kg ja se on aika vähän ku oon kuitenki 173cm pitkä.no nyt vaan ootellaan neuvolaa ja sydänäänten kuulemista :heart:
 
Hei vaan kaikille! Siirryn tuolta 'kevätvauvasta 2008 haaveilevat"-listalta tänne puolelle, kun jotain tuolla masussa nyt tuntuisi olevan. Tädin oletettu saapumispäivä oli maanantaina, jolloin heti malttamattomana tein testin, joka näyttikin sitten plussaa. Eilen ja tänään tein vielä uusintatestit, ja plussaa kaikki. =)

Varasin ensimmäisen neuvola-ajan just äsken.. aargh sinne rv 10:lle se annettiin eli päivämäärälle 1.10. Sinnehän on aivan käsittämättömän pitkä aika. Kuunnellaanko tuolla ekalla käynnillä jo sydänääniä, kun on noin pitkällä jo raskaus silloin? Ja mitä jos kaikki ei ole kunnossa, jos vaikka alkio on kiinnittynyt väärään paikkaan tai onkin tuulimuna tai syön väärää ravintoa koko tämän ajan!! Niin, ja arvatkaapas missä asun. Vinkki: alkaa O:lla ja siinä on neljä kirjainta. :kieh: (positiivista sentään, että neuvolan täti kuulosti puhelimessa oikein mukavalta)

Niin ja omien laskelmien mukaan LA 30.4.2008 eli Vappu-vauvaa odotellaan. =) Ja tosiaan, ensimmäinen raskaus kyseessä, kuten tästä ehkä hieman hämmentyneestä tekstistäni voinee päätellä. :LOL:
 
Moikka pitkästä aikaa =)

Lista pitäisi olla taas ajan tasalla, onnea kaikille uusille plussanneille! :flower: =)

Täällä on remontti työllistänyt, paljon aikaa ei ole nytkään tietsikalla istuskella... keittiöremontti meneillään, ei ole hellaa eikä uunia käytössä, eikä tiskikonetta eikä tiskienpesuallasta... :kieh: Suihkussa olen tiskaillut. :D

Huomenna on sitten neuvola, ja jännittää ihan sairaasti... niin paljon että tuntuu olevan mahakin sekaisin. :/ Täällä siis edelleen sama tilanne, eli rv13 tuntui viikon verran selkeitä liikkeitä ja sitten loppui... huomenna viikkoja tasan 17. Pelottaa, että löytyykö sieltä masusta elämää lainkaan... yritän olla ajattelematta asiaa, muuten tahtoo itku päästä. :'( No hyvähän se on lopulta saada jokin varmuus asiaan... monta kertaa on ollut mielessä soittaa neuvolaan ja pyytää päästä kuuntelemaan sydänääniä, mutta aina olen viime hetkessä muuttanut mieltä (jänistänyt :kieh: ). Huomenna on totuuden paikka sitten... en varmaan nuku ollenkaan tänä yönä. :headwall:

No niin, remonttia jatkamaan...

Hissukka rv16+6
 
Tervetuloa juuri kevätvauvoihin!! :wave:

Hissukka: Mä oon menossa ekaan lääkäriin keskiviikkona ja jännitän kans kauheesti, että onko kaikki hyvin. Mutta eiköhän se hyvin mee, sulla kans.
Tämä odottaminen on yhtä odotusta.. :D

Eilen oltiin tuttavan häissä ja vähän tekisi mieli itsekin päästä tanssimaan häävalssia, mutta tuollaset perinteiset häät ei oo kyllä meitä varten. :/

rakastava äiti: Kyllä se viikkokin nopeasti menee..pian se on jo ohiki. ;)

Rhea ja vauva 11+5
 
Taas hurahti aikaa kirjoittamatta :kieh: Mulla oli viikon verran allerginen reaktio ja sit lääkäri antoi Ataraxia. Oli kuulema turvallista käyttää. No papereissa luki vähän jotain muuta ja tietty hirveä paniikki kun yhden kerkesin ottaa. Allergia hellitti ja nyt olo on mainio. Jospa muikkuselle ei tullut mitään seurauksia :(

Rakastava äiti meidän ekku on 03 poika. Nyt asutaan satakunta kilsaa Oulusta etelään ja täällä on kyllä ihan eri meininki neuvolassa. Oulussa mulla vaihtui hoitaja koko ajan ja aina sai selittää samat jutut uudelle työntekijälle. Nyt mulla on sama neuvolatäti joka on kirjoittanut mulle ekan pillerireseptin kymmenen vuotta sitten ja muutenkin hoitanut kaikki jutut siihen asti et muutettiin Ouluun :D Aivan mahtava tyyppi! Niin ja tosiaa nyt kaks ultraa. Viikolla 14 on aka ja sit rakenneultra vissiin joskus viikon 20 tienoilla. Lisäksi täällä on kolme neuvolalääkärikäyntiä (Oulussa kävin kerran viis minuuttia pyörähtämässä... sen verran et kerkes ronklata paikat verille... :kieh: ). Aivan eri tahdilla mennään B)

Olo on kohtalaisen hyvä kun nokkosrokko laski. Nyt vaan meinaan pyörtyillä vähän väliä ku verenpaine niin alhainen :ashamed: Harmittaa vain ettei saatu sydänääniä ekalla käynnillä kuulumaan (yritti kyllä, mikä sinällään aika yllättävää), mut mulla on seuraava aika jo kahden viikon päästä (lääkäri), joten silloin sitten varmaan jo jotain kuuluukin :D

Hissukka toivottavasti huomenna menee kaikki hyvin.
 
Moi vaan kaikille :wave:

Minäkin pääsin nyt siirtymään tuolta kevätvauvasta 2008 haaveilijoiden puolelta tänne teidän luokse "tosi toimiin". =)

Taisin viime keskiviikkona saada haamun ja eilen eli lauantaina jo ihan selvän plussan. Noilla netin laskureilla olen laskeskellut, että oviksen perusteella laskettu la on 30.4. Eli juuri, odottelemme esikoista ihan samalle päivälle.

Tällä hetkellä meneillään on rv 4+4 ja mielessä painaa ajatus, että pysyykö pikkuinen mukana. Etovaa oloa on ollut viime päivinä ja tänään sitten jo ihan liiankin kanssa. Myös väsymys painaa kintereillä. Mutta huolesta ja huonosta olosta huolimatta olen ihan onneni kukkuloilla. =)
 
tinkatar tervetuloa tänne puolelle. Näinkin sun haamuilu-viestit siellä toisella puolella. :) Kivaa, että plussa pärähti sullekin ja huisan paljon onnea!! Saako muuten kysellä, että mistäpäin olet?

Liityhän myös huhtihiput (vai mikä se olikaan) listalle niin saan sinut kaveriksi hännänhuipulle. :hug:
 
tervetuloa Juuri ja Tinkatar! Juuren kanssa oltiinkin muistaakseni samassa Lähes kolmikymppisten pinossa?

Juuri: mä kävin yksityisellä alkuraskauden ultrassa viikko sitten eli olikohan 8+1, makso 90 euroa, ja se oli kyllä pieni hinta siitä että sai mielenrauhan just noista peloista mitä säkin luettelit! Eli voi huokaista ainakin sen suhteen että pikkuinen on oikeassa paikassa. :heart: Eka ultra äitipolilla on mulla 11.9. eli 3 viikkoa olisi pitänyt kärvistellä, ellen olisi tuolla yksityisellä käynyt.

Nyt siis viikkoja 9+1 ja tämä väsymys on kyllä armotonta! Millonkohan tää hellittäis... Ja toinen mikä on yllättäny niin nämä mielialanvaihtelut! Mä olen normaalisti aika pitkäpinnainen tyyppi, mutta nyt tuntuu että otan kierroksia ihan joka asiasta. No, ehkäpä tämäkin tästä tasaantuu...

Mites muut, ootteko huomannu mielialanmuutoksia?

Hyvää alkavaa viikkoa kaikille! :) (kaikesta huolimatta ;) )

taimi & vatsataimi 9+1
 
taimi joo, samoilla listoilla ollaan pyöritty ennenkin. Kiva, että on tuttuja. =)
Mulla tosiaan ensimmäinen neuvola vasta 1.10. ja jos kerran sielläkään ei sen kummempaa tietoa saa sikiön tilasta ja sijainnista niin pitää ottaa harkintaan tuo yksityinen ultra. Jotenkin vain haluaisin olla turhia hössöttämättä koko hommasta ja antaa luonnon hoitaa hommat, mutta tosi vaikeaa pitää itsensä rauhallisena. :/

Ja noista mielialanmuutoksista vielä: mulla taas on aivan päinvastoin kuin sulla taimi. Kaikki on täydellisen auvoisaa ja mikään ei pahemmin stressaa. Miehenkään kanssa ei olla äristy pitkiin aikoihin. Täytyy nyt vain nauttia tästä hetkestä ja toivoa että tämä mieliala kestää. :LOL:

juuri + mukula 4+6
 

Yhteistyössä