Kevätvauvaa 2008 odottavat

Hei vaan kaikki "kohtalotoverit"!

Täällä olisi yksi mukaan joukkoon, kevätvauvojen saajiin siis. Tänään tehty testi, ja vauvakalenterilla saatu la 4.2.2008. Jos olen noviisina oikein näitä teidän merkintöjä tulkinnut, niin meillä on tänään rv 5+0. Hih, hauskaa sanoa, että "meillä"... :heart:

Ensimmäistä odotan, ja jännitys alkoi heti kun testin olin tehnyt....
 
uskaltautua teidän joukkoon. LA olisi laskureiden mukaan 31.1.2008 ja neuvolatädin mukaan helmikuun alku. Olen yrittänyt olla ajattelematta koko asiaa, en voi vieläkään uskoa että tämä on totta. Lapsettomuutta takana 4v ja nyt tärppäsi ekasta IVF-hoidosta. Monta testiä piti tehdä ja neuvolassakin piti vielä käydä verikokeiden lisäksi, kyllä tämä totta on... nyt on aivan hirvee väsymys, 9-10h unta per yö ja välillä vielä päiväunet päälle. mutta kyllähän tämän kestää, jos todellakin olen raskaana.. :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Hissukka:
Lisää porukkaa tänne odottelen... =) Mulla on sellainen tuntemus että ainakin Ippu liittyy seuraamme parin viikon päästä. :whistle: Ja toivottavasti moni muukin! =)
Ihana Hissukka!! :flower: Kiitti! :flower: Toivotaan tosiaan että tuntemuksesi osoittautuu oikeaksi. Mulla ON jotain tuntemuksia kohdun seudulla nyt parhaillaankin, mutta en halua niitä edes ajatella, kun petyn taas kuitenkin niin kovasti. Ja tuntuu että jos kuitenkin taas vain kuvittelen... :'( :ashamed: :( Mutta kyllä maar minä vain jo haluaisin tulla tänne oireita vertailemaan! =)

Tsemppiä ja voimia kaikille, väsymykseen ja turvotuksiin ja pahoinvointeihin! Takapiruna teidän juttuja lueskelen jo, ja sata lasissa toivon että pian pääsen mukaan "oikeasti"! =)
 
Kaippa mä voin tänne jo tulla vaikken ite oikein uskokaan olevani raskaana, pari selvää haamua olen saanut..
laskujeni mukaan ois menossa vissiin rv 5 plus jotain..

Sais nyt ees varman plussan niin voisin olla satavarma asiasta :p
 
Huh hellettä :wave: :wave:

Tervetuloa uudet :heart:

Mua vaivaa kamalasti tää oireettomuus... |O :/ Viime odotuksestakin niin pitkä aika, et en muista, et menikö siinäkin todellakin "näin kauan" ennenku oireet (pahoinvointi jne) alko...kai se sitten oli rv 6-7 paikkeilla :whistle: :/

Onko muilla jo kovastikin oireiluita? =)

Mulla ainoostaan tuo masu pömpöttää kuin rv 25 :whistle: :whistle:
 
Mulla on nipistellyt koko päivän alavatsasta. Ja päivällä iskee väsymys, välillä semmoinen hassu huimaus.. Mutta siltikin oon jotenkin epäuskoinen, ehkä just siksi että sitä varmaa VARMAA plussaa ei ole tullut,vahvoja selkeitä haamuja kyllä..

Mietin josko yrittäisin huomenna soittaa ajan omalle gynelle, ehkä se sais varmistettua asian :p

 
Heippa taas B)

Ihana ilma =) Ja ihanaa että tähän taloon saatiin talvella asennettua se ilmalämpöpumppu, ettei sisälämpötilat nouse siihen 28:n niinkuin viime kesänä! Nyt on ihan mukavan viileä sisällä. =)

Kaveri kävi eilen kylässä 7- kuisen vauvansa kanssa, olipa ihana sylitellä pikkuista ja ajatella että itsellekin on tällainen tulossa =) :heart:

Oireita ei edelleenkään paljon löydy, katsotaan mikä on tilanne viikon-parin päästä... :D

Hissukka rv5+1
 
Jahvetti: mä kärsin kans oireettomuudesta, ja mun mies sanoo että olen ihan hölmö, eikö ole mukava, että on hyvä olla eikä okseta yms...Mutta jotenkin sitä välillä ihmettelee, miksei mitään merkkejä anna. On mulla rinnat arat ja tuntuvat painavan enemmän kuin tavallisesti. Ja sellaista turvotus-mahan-pömpötystä, ei muuta. Parina päivänä etoi aamulla mutta sitäkään ei ole nyt muutamana päivänä ollut. Mitä nyt tänään aamulla hammasharja ällötti huikeasti..hei onkos mulla siis jotain oireita jopa?! :) nyt kun alkaa näitä kirjoittamaan niin onhan noita joitakin sentään, huomaan. Mulla siis rv 8 huomenna. Varasin varhaisultran ensi viikolle, jotta saisin jotain konkreettista varmuutta vauvasta.
 
Terve kaikille Huolitteko minutkin ryhmäänne? 28.4.07 oli viim .mensut
ostin apteekin raskaustestin 28.5 07 joka näytti toisen viivan haaleena joka sit vahvistui.oireita on ollut alamahan vihkonta ja nännin päiden arkuus.
itselläni on ennestaan 92 vuosimallia oleva poika joka on autismia ja epilersiiaa
sairastava.Jan on sijaisperheellä kuntoutumassa.minulla toinen mies jonka kanssa
tämä vaavi. ensimmäinen neuvola käyntini 21.6 . minun laskujen mukaan saisimme vaavin helmikuun alussa no se selvii neuvolassa
TOIVOTTAVASTI MAHDUN JOUKOONNE !!
Aurinkoisa päivän jatkoa B) .Juokaa nestettä paljon kun on kuuma !
 
Tervetuloa Äippä70, toki mukaan mahtuu =) Tuo nesteen juominen on muuten hyvä neuvo, liian vähän tulee juotua vaikka tietää että pitäisi! Pitäisiköhän ruveta pitämään jääkaapissa isoa limupullollista vettä, mikä sitten tulee tuhota päivän aikana... sinne kun laittaisi sekaan vaikka vähän sitruunamehua tai mansikkaa niin :p Hei tuohan oli oikeasti hyvä idea, taidan toteuttaa sen! =)

Täälläkin tuo oireettomuus mietityttää, vaikka toisaalta iloinenhan siitä pitäisi olla.. silti houkuttelisi tehdä vielä yksi testi. :D Toisaalta ei viitsisi suotta rahojaan testeihin haaskata, kyllähän se edellinen jo ihan selvästi positiivinen oli! =)

Hissukka rv5+2
 
uusille :wave:

meillevauvaonnea plussasta haamukin on sitä

sofiak odotus on aina jännää aikaa ensin ootetaan pahoinvointia---sitten loppumista ekaa uä:tä ja liikkeitä ym...

juu ja oottakaas et tulee vaihe et on pahamaku alati suussa pisti suuhun mitä tahansa :headwall: :kieh:
 
Terppa,
Täällä yksi haamuilija, kolme haamua tehty :headwall: ja yöunet menetetty =) , hyvin hailakoita kyllä ja oireita ei lainkaan, viime menkat oli 7.5, joten ei nyt niin kevätvauva taitas olla jos semmonen on nyt sit tuloillaan. Koitan kovin pitää jalat maan pinnalla, vaikka välillä mennään tuolla korkialla ja kovaa :whistle:
 
Tervetuloa Nipsuli ja SofiaK! =) Nipsuli, mä tein 4 haamua ennenkuin sain plussan testiin... jännää aikaa. :D Mutta eiköhän se siitä vahvistu, kun noin monta testiä on jo haamua näyttänyt! =)

Väsymys alkaa löytää tiensä tänne. Tässä koneen äärellä alkaa väkisinkin silmää painamaan... kirjoittelu onkin viime aikoina päässyt vähentymään aika paljon juuri tämän väsymyksen vuoksi. No, onneksi se on vain alkuraskauden vaiva. =)

Ekaan neuvolaan tuntuu olevan piiiiitkä aika... vielä yli 5 viikkoa. Sitten vasta se täysi varmuus saadaan, kun kuulee ne sydänäänet... jos kuuluu heti ekalla kerralla, muuten pitää jännätä ekaan ultraan asti. Millähän mulla riittää kärsivällisyyttä? :whistle:

Hissukka rv5+3
 
mäkin saan sitten tänne liittyä. kaksi testiä näytti positiivista aamulla, en usko millään todeksi. ei mitään oireita, paitsi että tuntuu että menkat alkais. vatsaan sattuu kovin ja yöllä kääntyminenkin sattuu. lapsettomuuspuolelta tänne siirryn.
laskettu aika olisi vissiin 14.2.2008.
en kyllä oikein uskalla toivoa/ uskoa..
 
Onnittelut liirahille :flower: .
Mä kyllästyin haamuiluun ja soitin terkkariin, maanantaina meen verikokeeseen niin sitten loppuu tää piina. Mä oon aina luullu että oon semmonen etä sitt jos oon raskaana niin kerron heti kaikille, mut enpä ookkaan (jos nyt sit oon ees raskaana:eek: ) , työkamulle on kertonu, sama työkamu on toinen ihminen joka ylipäänsä tietää että oon pillerit ees lopettanu, jotenkin ei tunnu hyvälle tässä vaiheessa kailotella asiaa joka on ihan epäselvä.
No se on sitten murphyn laki; tänään mennään isännän pomon luo grillamaan ja viinihän siellä on aina virrannu...oon ihan liris että miten kieltäydyn...ööö...päänsärky... :whistle:
 
Mones kiertopäivä/kierronpituus teillä oli menossa kun saitte haamun/plussan? Itellä nyt 21/24 (23-29) menossa ja meinaa hermo mennä kun en voi ajatella mitään muuta kuin vain SITÄ. Negoja vain tähän mennessä saanut, ja ajattelin että jokohan huomenna voisin saada plussan... tai edes superhailakan haamun...
 
Onnea Liirah ihanaa, ystävänpäivän vauva! =)

Nipsuli joko sait verikokeen tulokset? Toivotaan että haamut näyttivät totuuden... :D

Ipun tilannetta täällä jännäillään ja käydään välillä Kevätvauvoissa vakoilemassakin... :whistle: :D

Täällä on ollut vatsakipuilua nyt muutamana päivänä (ei enää tänään) ja huomasinkin että maha on jo hyökännyt vähän eteenpäin. =) Muistan tuon yhtälön viime raskaudesta, että ensin muutaman päivän vatsakivut ja sitten sitä huomaa, että johan pömpöttää taas... kohdun kasvukipuja ilmeisesti. =)

Tänne vaan kevätvauvailijat, mä TIEDÄN että sieltä on plussannut taas vaikka kuinka moni... :D

Hissukka rv5+6
 
No niin, verikoe otettu ja tulos saatukkin; positiivinen oli tuo verikokeen tulos, tokihan sitä ei vielä tiiä missä tuo matonen luuraa, toivoen että siellä missä pitäskin

Nipsuli rv5+0 (ompa hassua näin kirjottaa :D )
 
mäkin kävin tänään labrassa kun en uskonut kotitestejä todeksi. mutta siis totta on! :heart:
tosin samalla todettiin kohdunkaulan tulehdus. :| mies on ihan paniikissa (kuten minäkin), mut on pakko sitä lohdutella ettei oo mitään hätää. ja niin sanoi hoitajakin joka soitti jo tänään perään. huomenna soittaa lääkäri ja katsotaan mitä tehdään. vaadin kyllä hoitoa! en halua mitään riskiä ottaa keskenmenon suhteen.
lapsettomuuden takia lapsettomuuspoliltakin soitettiin ja ultra on 26.6.
ihanaa, tekis kyllä mieli mennä jo aikaisemmin! :heart:
 
tuolta kuumeilijoiden pinosta. Usean haaleamman plussan jälkeen äsken sain vahvan viivan testiin joten varovaisen optimistisesti siirryn nyt tänne odottajiin tuolta kuumeilijoiden puolelta. Vaikea uskoa vielä todeksi koko asiaa kun ei noita oireitakaan ole hirveesti esiintyny. Väsymystä ja lievää etovaa oloa hiukan mutta ei mitään kovin paljon normaalisti poikkeavaa.

Mukava nähdä täällä "tuttua" tuolta kuumeilijoiden puolelta. Ihanaa että niin monelle olisi se kevät vauva tulossa.

Mulla on hankala tilanne kun olen kesän ajan töissä 450km päässä kotoa ja työt loppuu vasta elokuun lopussa. Neuvolaan ja ultraan pitäisi sitä ennen päästä mutta nehän pitäisi hoitaa siellä omassa neuvolassa johon on síis pirun pitkä matka. Keskellä viikkoa lähes mahdoton päästä. Täytyy varmaan tällä viikolla soitella neuvolan tätille ja kysellä miten tämä kannattaisi hoitaa helpoiten. Eiköhän se siitä jotenkin järjesty.

Onko kukaan muuten syönyt nyt noita foolihappo tabletteja? Mä kävin niitä ostamassa kun luin että sen tarve kasvaa raskauden aikana. Ja mitä sitä nyt ei innoissaan tekis masuasukin hyväksi.
:)

Olivia ja masuasukki rv 4+4
 
Onnittelut plussille :flower: , liirah Mistä huomasivat tuon tulehduksen, verestä??
Mulla myös oireet aika vähäisiä, ruoka ei oikeen maistu, ja välillä mahaa nippailee. Jano ehkä lisääntynyt. Pissalla käyn aika normisti. Ja päiväunet maistuvat :ashamed: :D.
Ukko kulta oli sitten möläyttänyt tämän uutisen äidilleni, itekkin mietin että kertookko heti mutta päädyin kuiteskin että joskos sitten kun kun on taas vähän viisaampi. Noh, enään ei tarvii miettiä..
 
Mulla tuli tänään vuotoa :(. Ei paljoa, ennemmin pyyhkiessä. Mutta menkkamaisia kipuja ja alaselkäsärkyä on myös. Mä olen siis tän päivän aikana soittanut Jorvin päivystykseen ("tuu jos kivut kovenee"), neuvolaan ("seuraa tilannetta, päivystykseen jos pahenee") ja yksityiselle gynelle parikin kertaa. Yksityinen gyne ja neuvolan täti totesivat että välttämättä ei ole mitään vaarallista mutta varhaisultran aikaistin jo ylihuomikseksi, vaikka silloin mitään sydänääniä ehkä edes nähdä. Kaipa gyne sit kattoo enemmän sitä onko kohdunsuu yhä kiinni.

Mutta mä pelästyin! mun mieskin on ihan vaikeena. Totesi tosin että jos tää menee kesken, aletaan heti yrittämään uudestaan.

Nyt mä sit tarkkailen tilannetta kotona ja yritän olla stressamatta ja miettimättä mitään keskenmenon vaihtoehtoa..

Nännit on yhä kipeenä ja alavatsassa juilii mutta ennemmin menkkamaisesti..Nyt menossa 5+2

 

Yhteistyössä