Kevätkullat06

  • Viestiketjun aloittaja huhtis
  • Ensimmäinen viesti
\|O , meillä taas poika ekoilla päikkäreillään, on nukkunut jo tunnin verran. Sais nukkua vielä n. 1½h ja sitten olisi sopivasti aikaa syödä ja lähteä muskariin.

Vastaan tuohon kyselyyn vaikka nyt niin en vallan tähän tuoliin nukahda.

Meillä on poika sairastanut pari flunssaa ja ilmerisesti on suklaalle ja ehkä kalalle allerginen (minun syömänä).

Rotaa ei otettu.

Muisti pätkii todella pahasti, mutta pätki jo ennen raskauttakin, poden ns. syntymädementiaa ;)

Vauvakuume on tauti jota poden myöskin ihan aina. Poika on toki todella paljon helpottanut kuumettani, mutta tavallaan samalla pahentanut, kun nyt on kokemus kuinka ihanaa tämä aika oikeen on.<br><br>
 
Huomenta kaikille ja tervetuloa uudet =)

Meillä onnistui viikonlopun virkistäytyminen hyvin, typy oli viihtynyt mummulassa erinomaisesti ja me vanhemmat nautimme täysillä ystävien tapaamisesta. Suosittelen =)

Väinötär meillä on kanssa ne Stokken siniset pehmusteet. Kävi mukavasti, on samaa sinistä sävyä kuin meidän keittiön verhoissa =) Olen kyllä pitänyt tuolista muutenkin, kallishan se oli, mutta hyvä.
Hienoa että saitte omanne hieman halvemmalla, kaikki on aina ns. kotiin päin.

Rokotuksista kyseltiin, meillä ensimmäinen rokotus annettiin viikon verran myöhässä. En halunnut antaa silloin kuin typyllä oli nuha, vaikka se ei kuulemma ole este. Tuo 5 kk rokotus annettiin sitten ajallaan.

Meillä on muutenkin päästy hyvin alkuun syömisissä yms. tähän mennessä ei ole mitään allergiareaktioita ollut havaittavissa (pakko koputtaa puuta että näin myös jatkuu).

Lopuksi vastaan tähän kyselyyn:

- Minkäverran teillä kevätvaavi on sairastanut?? -yksi nuha on ollut tähän mennessä, toivotaan että näin jatkuukin

-Annettiinko lapselle Rota-rokote? -Unohdin

-Kuin monella muisti pätkii vielä ja pahasti...? - Pätkii satunnaisesti, toivotaan että on ohimenevää...

-Jokos on vauvakuumetta ilmassa..? -Ei ole, mulle riittää tämä yksi ihana typy

Mukavaa päivää kaikille :wave:
 
Mukavaa alkuviikkoa kaikille! :flower:

Vastaanpas nyt ensialkuun noihin kymysyksiin minäkin...

-Ei olla sairastettu just ollenkaan! Oli jotain 4-5kk:n välillä pieni nuhan tynkä mutta meni ohi reilussa vuorokaudessa. Epäilen, että johtui sekin niistä hampaista. Tulevia hampaita voi syyttää lähes kaikesta, heh... :kieh:

-Rotarokote otettiin. Olihan se kallis mutta serkun lapsi sairasti sen viime talvena, oli silloin vajaan vuoden, ja oli sitten niiiiiiin kamala tauti... Oli sairaalassa tiputuksessa useamman päivän. Saahan siitä vakuutuksessa osan takas ilmeisesti.

-Muisti pätkii ja pahasti! Vähän parantumaan päin noista parista kuukaudesta heti synnytyksen jälkeen mutta ei kehumista vieläkään :D

-Vauvakuumetta ei ilmassa täällä! Joskus harvoin leikittelen ajatuksella, että mitä jos... Mutta se menee nopsaan ohi! Tuo pieni iiiiihana pojan pallero riittää toistaiseksi sekä miehelle että mulle. Katellaan sitten joskus hamassa tulevaisuudessa :) Tai voihan se olla, että tuo poju jää meitin ainoaksikin!

Siinäpä ne! Poitsu vetelee sikeitä parvekkeella ja mä mulkoilen äkäisenä naapureita jotka tamppaa mattoja tossa pihalla, grrrrrr... No ei vaan saahan sitä siivota! Se vaan tarkottaa sitä, että mä saan laukata hyssyttämässä alvariinsa. Yleensä oikeestaan mikään ei päikkyjä kovin häiritse mutta nyt tuntuu uni olevan jotenkin kevyempää.

Meidän poitsu nukkui ekaa kertaa viime yönä omassa sängyssä! Tai oikeestaa puoli yötä... :ashamed: Mä jossain vaiheessa nostin pienen tissittelemään ja siihen se sitten jäi. Taisin ite nukahtaa samantien... Mutta eipä pieni niin kovin ihmeissään tuntunut olevan joten ehkä se siitä! Mun äiti tulee hoitamaan poikaa vajaan parin viikon päästä ja olis helpompaa, jos nukkuisi omassa sängyssään. Me nimittäin lähdetään miehen kans ulos ekaa kertaa pojan syntymän jälkeen!!!!! Lähdetään kattoo Zen Cafeta mikä on aivan ehdottomasti mun lempibändi! Kivaa! B)

Tänään lähdetään lomailemaan tuonne itä-Suomen suuntaan mun porukoille ja ollaan siellä lauantaihin asti. Mukavaa vaihtelua! Miehellä on täl viikolla niin paljon töitä ja pitkiä päiviä, että on hyvä sauma lähtee alta pois. :) Saapahan toinen sitten nukkua lyhyet yöunensa rauhassa.

Mutta semmoista tänne! Lähden kattomaan mikä tuolla parvekkeella on tilanne, morjens!
 
Maijun mamma harmaan
Heips,
en ole ehtinyt oikein kirjoitteleen, mutta lukemassa olen edelleen käynyt. Halusin vain kertoa uusimmasta: Maiju nousi eilen tukea vasten seisomaan!!! Tukena toimivat jalkarahi ja tv-taso.. Ja hienosti meni!:)
Ja ikää siis nyt 6kk3vko - hirmuliikkuja asuu meillä.

Kivaa viikkoa kaikille! Ja tervetuloa uusille.

Ai niin, ja täältä Lapistakin on melkein kaikki lumet jo sulaneet. Nyyh...
 
Maijun mamma
Huomenta,

nostelen ja kysäsen samalla, että onko kukaan tehnyt itse lihasoseita vauvalle? Meillä nyt vihdoin viimein alkaa nuo kiinteätkin mennä, kovin epäsäännöllisesti vielä, mutta kuitenkin ja ajattelin, että koska syömme mieheni kanssa pääasiassa "omia lihoja" hirvi/poro/lammas, niin haluaisin tehdä Maijunkin ruoat noista, vaikka hedelmä ym soseet ostan kyllä kaupasta... Eli, jos joku on tehnyt lihasoseita, niin otan mielelläni vinkkejä vastaan.

Nyt on pakko alkaa siivoamaan. Koti on aivan hyrskynmyrskyn!

 
kesä06 harmaana
Pikaisesti moro =)

Luin toiselta palstalta (muistaakseni) hyvän vinkin lihasoseiden tekoon. Ko. henkilö keitti lihoja, broileria yms. enemmän kerralla ja soseutti ne. Laittoi aluksi jääkuutiorasiaan, siitä sitten siirsi sopiviksi annospaloiksi pussiin ja pakkaseen. Niitähän on sitten tosi helppo lisätä mitä milloinkin kasvissoseen joukkoon.

Itse ajattelin kokeilla tätä, on aika turhuttavaa keittää pienen pieni lihapala kerrallaan (näin toimin tällä viikolla kun eka maistelu on takana).

 
Manda82
Heipsis!

Noista lihasoseista,mä olen kyllä tehnyt itse niinku kaikki muutkin..Keitin lihaa tosi kauan ,et on varmasti kypsää.Semmosia pieniä paloja.Pakastin ne ihan semmosenaan ja kun olen ne sit sulattanut ja sitten sauvasekottimella pistäny mössöksi ja lisännyt siitä soseiden joukkoon.Ja hyvin kelpaa... =)

Vastauksia ms wilssonin kysymyksiin:
*Meillä ei ole sairastettu mitään (vielä ainakaan)
*Ei otettu rota-rokotusta
*Muisti pätkii ja pahasti
*Vauva kuumetta aina välillä ilmassa.Öisin kyllä tulee mieleen että ei yhtään enempää... =)

 
jo on ankee ja pimee päivä ollut, eilen sentään aurinko paistoi jossain tuolla taivaanrannassa hetken ennen kuin painui mailleen. Olikin tosi piristävää, lähdettiin vielä kaverin kanssa pienelle kävelylle ja jo oli ihan eri fiilis illan. No meikä tosin taas nukahti klo 19 aikoihin pojan kanssa sänkyyn :D

Tänään oli pojan 5kk neuvola ja saatiin lupa jatkaa imetyksellä vielä, kun kasvua oli tullut ihan mukavasti vieläkin, toki oli hieman tuo pituuskasvu hidastunut. Nyt oli pitus 67cm ja paino 8285g. Oltiin pudottu pituudessa keskikäyrälle, saas nähdä jatkuuko kasvu siinä vai palataanko entiselle, kun kiinteät aloitetaan kuukauden päästä.
Rokotuskin sitten otettiin nyt, kun terkkari sanoi sen olevan parempi näin. Tiedä sitten oliko niin tai näin parempi, mutta otettu on nyt joka tapauksessa.

Tänään mennään miehen kanssa hakeen pojan syöttötuoli, mutta ei kai sitä vielä kasaan laiteta, ku ei poika vielä syö kiinteitäkään, toki siinä vois alkaan muuteen vaan fiilisteleen millasta istuminen ruokapöydässä oikein on.

Kivaa, huomenna hyvä työystäväni tulee visiitille Tampereelta! Onkin nähty viimeks kai joskus toukokuulla, kun olin vielä raskaana! Mennään syömään ja katteleen josko pukin konttiin jotain saatais hamstrattua.

Jaa, mutta nyt meen kattoon olisko jääkaapissa muutakin kuin valo..

:wave:

Maijulle terkkuja vielä piti laittamani eli eli moi Maiju, upeesti olet kehittynyt!!<br><br>
 
Iltaa vaan kaikille!

Maijun mammalle; Maiju kehittyy tosi nopeasti, se on kivaa. Kohta saat juosta perässä =) .....

Jospa sitten vastaisin kyselyyn

Me ollaan oltu melkein terveitä, nyt on ikää lähes seitsemän kuukautta ja yksi flunssa kesältä takana ja senkin aiheutti ilmastointilaite. Pitää koputtaa puutaa (kop kop) =) , kun on tuota flunssaa liikkeellä.

Ei otettu rota-rokotusta, unohdin...

Muisti pätkii aina, paperille kirjoittelen jos pitää jotain tärkeää muistaa... taitaa olla dementiaa liikkeellä. Joskus kun on koko yön valvonut ei tuo muisti toimi lainkaan.....

Vauvakuume? Ei ole ainakaan tällä hetkellä, kun on kolme ihanaa lasta ja ne riittää. =)

Me ollaan ulkoiltu kelistä huolimatta, inhottavaa kun aina sataa ja on pimeää... tulisi lunta niin olisi hieman valoisampaa. Eikä joulukaan tunnu miltään ilman lunta :whistle: .
Syöminen sujuu sillain vaihtelevasti, lihaa meillä ei ole vielä maisteltu, mutta perunaa, porkkanaa ym. sekä puuroa maistellaan kovasti, vaan välistä tuntuu että mamman tissi on kaikista parasta ruokaa, mutta hiljaa hyvä tulee ;) .

Mutta nyt pitää mennä, kun neiti tuolta huutelee.... :wave:
 
Maijun mamma
Iltaa,

kiitos "lihavinkeistä"... Taidanpa huomenna alkaa sitten keittelemään. Joo, meillä tosiaan on tämä elämä muuttunut kovasti liikkuvaisemmaksi nyt, kun Maiju pääsee liikkeelle. Ja minä yritän siivoilla hullunlailla, ettei lattioilla olisi mitään vaarallista syötävää, kuten esim sipulinkuoren palasia... Sellaisen sain kiinni Maijun suusta tässä yksi ilta, kun olin kokannut ja Maiju oli pyörinyt siinä jaloissa.

Noista flunssista, Maiju sairasti elo- ja syyskuussa pitkää flunssaa, joka alkoi korvatulehduksella ja kuumeella ja piti sitten nuhanenää yllä tuonne syyskuulle saakka... Muistankohan minä nyt oikein? No, pitkä se oli jokatapauksessa. Mutta siis tähän mennessä ainoa. (puuta koputtelen!)

Rokotusta emme ottaneet, eikä vauvakuumekaan ole vielä iskenyt:)

Ai niin, aiemmin oli puhetta siitä töihin paluusta. Minä viime viikolla tein omalta kohdaltani päätöksen ja ilmoitin töihin, että palailen aikaisintaan lokakuussa 2007. Tuntui mukavalta, kun sai asian päätettyä. Ja ihana ajatella, että saan olla Maijun kanssa ensi syksyyn saakka kotona.

Jepulis, nyt kutsuu sänky. Hyvät yöt!
 
Rähmärypäle sentään, eilinen tehosterokotus aiheutti pojalle 39 asteen kuumeen yöllä, vaikka illalla nukkumaan mennessä laitoin supon. Koko illankin oli todella kärtty, ei tietoakaan ihanasta pojastamme joka normaalisti on aina. Yöllä sitten kuume huuruissa oli taas oma itsensä, naureskeli ja kertoili juttujaan klo 2-3 äidin riemuksi. Miehen piti herätä aamulla jo klo 5, kun lähti Rovaniemelle fiksailemaan asiakkaan laitteita. Sääliks kävi, onneksi meni lentämällä, no ainoo vaihtoehtohan se kyllä onkin, kun asutaan täällä Helsingissä.

Joo, nyt taitaa jäädä väliin ystävän tapaaminen. Minkäs sille voi, kuumeista ja kärttystä pientä en kyllä ala raahaamaan mihinkään kaupoille.

Viime viikolla mieheni lupasi minun saavan jäädä kotiin 2008 elokuun loppuun asti :D , vähänkö olen siitä onnellinen! Oikeesti vaivas todella paljon se, kun en tiennyt joudunko jo huhtikuulla takaisin töihin vai en. En kyllä olisi pystynyt laittaan poikaa vielä hoitoon, vaikka ammattilaisena tiedän päiväkodin olevan hyvä paikka myös ihan pienelle. Mutta olen myös sen puolen nähnyt, kuinka äideistä tuntuu pahalta jättää pienensä sinne ja kuullaa iltapäivällä hoitajilta mitä kaikkea onkaan taas oppinut päivän aikana.

En kyllä tiedä milloin pystyn katkaisemaan napanuoran poikaan? Jotenkin, kun häntä odotin 7 pitkää vuotta niin haluan olla mukana kaikessa ja kaiken näkemässä, mitään en halua jättää väliin. On kuitenkin niin lyhyen aikaa pieni, ihan liian pian kasvaa :'( äidin pieni kulta isoksi..

\|O viime yö alkaa hiljalleen väsyttää, onneksi taas nukahdin pojan kanssa klo 19! Mutta nyt lähden laittaan kotia vähän järjestykseen, että
se on moro!
 
Maijun mamma
Nostelen tässä ohi mennen... Väinötär, kiva kuulla teidän päätöksestä! Ymmärrän fiilikset oikein hyvin - ja se napanuorahan venyy ja venyy - luulen, että vielä vuosia eteenpäin...:)

 
Heippa kaikille!

Onnea Maijulle uusien taitojen oppimisesta! Meidän poju on melkein samanikäinen kuin Maiju (ensi maanantaina 7 kk), mutta liikkeellelähtö ei ole ollut yhtä vauhdikasta kuin Maijulla. Olin vähän jo ehtinyt huolestuakin asiasta, mutta eilen illalla alkoi onneksi näyttää jo paremmalta, kun poju alkoi punnertaa itseään selältä vatsalleen ja pyöriä napa-akselilla ympyrää (hitaasti, mutta varmasti). Vatsalta selälleen poju on kääntynyt jo kuukauden ajan. Ollaankin miehen kanssa tuumittu, että poika taitaa laittaa ulkonäköä ensin kuntoon, ennenkuin lähtee liikkeelle. Pojulle on nimittäin puhjennut jo kaksi alahammasta ja tukkakin on alkanut kasvaa :) .

Sitten vastauksia kyselyyn:

Poju on sairastanut kaksi flunssaa (nuha 1 kk ja 6 kk ikäisenä).

Ei otettu rota-rokotusta

Muisti pätkii edelleen ja kaikenlaisia kommelluksia tapahtuu lähes päivittäin...

Vauvakuume? Kyllä! Pikku kakkonen saa meidän puolesta tulla. Olen ilmoittanut töihin, että palaan sinne näillä näkymin kesän jälkeen. Minua ei kuitenkaan haittaisi, vaikka töihin meno vähän venähtäisikin. Toisaalta mietityttää, kuinka pärjää kahden pienen kanssa, kun nytkin välillä on ihan sippi yhden kanssa. Meillä kun ei noita tukijoukkojakaan ole täällä kovin lähellä.


Hauskaa päivänjatkoa!

t. Pihlajanmarja
 
Moikka!

Kysymyksiä muille..... tässä minun vastaukset:
- Minkäverran teillä kevätvaavi on sairastanut??
Meillä on ollut kaksi flunssaa.

-Annettiinko lapselle Rota-rokote?
Ei..unohdin aivan..

-Kuin monella muisti pätkii vielä ja pahasti...?
Kyllä pätkii ja joskus oikein urakalla :)

-Jokos on vauvakuumetta ilmassa..?
Ei..kyllä näissä kahdessa on aivan tarpeeksi tekemistä!

:D

Kuopksella on ollut vähän känkkäränkkä päivä tänään :/ Hermot palanut heti ja useamman kerran tänään,kunnei kunnolla pääse eteenpäin vaikka mieli kovin tekisi,kädet ja jalat vaan vatkaa vauhdilla,mutta masu ei nouse ilmaan lattiasta ja ruokailukin taisi vähäsen myöhästyä. Nyt hän on iltapäivä torkuilla,heräsi päikkäreiltä aikaisin,joten nukkumasa tuli uudelleen kylään.

Joku tuossa aikaisemmin kyseli lihasoseista..ihme kyllä,en muista kuka :LOL: minä olen valmistanut ne näin,teen sellaisen isomman satsin kerralla,ettei tarvi joka päivä keitellä: Ensin keitän lihan kypsäksi,vaahdon kerään päältä pois ja sitten annan hetkosen jäähtyä,sitten pistän sauvasekoittimella soseeksi ja jääkuutio rasioihin pakastimeen.Nyt kun poika on jo tottunut lihaan,kanaan,kalaan ja eri kasviksiin...teen sellasia valmiita kasvis-lihasose minigrip-pusseja pakastimeen,helppo ja nopea antaa.Poika on tykännyt.

Viikonloppuna tulee vieraita Pohjosesta useammaksi päiväksi,joten toivottelen hyvää viikonloppua ja alkuviikkoa jo näin etuajassa,kun huomenna ei varmaankaan ehdi koneelle,siivouspäivä..

Jaahas,keittiö ja ruuanlaitto kutsuu.. :wave:
 
kesä06 harmaana
Täällä oli sekä iloisia että surullisia uutisia. Elämää laidasta laitaan.. Väinöttärelle voimia, surullinen päivä on ystävälläsi ollut :hug:

Meillä harjoiteltiin tänään vauvajumpassa joulujuhlaan ohjelmaa. Vauvat esiintyy peräti ;-) puolitoista minuuttia. On kuitenkin suloista katsottavaa kun vauvat puetaan tontuiksi =)

Tää päivä kulu siivotessa, sen kunniaksi kävin ostamassa itselleni kukkia. Kyllä ne on vaan ihania nuo kukat...

Tuleeko muuten teidän mielestänne keitetystä lihasta paha haju? Mun mielestä haju on aikas kuvottava. Sitten se hieman tärkeämpi kysymys... miten olette laittanut kalan, se vissiin myös keitetään?

Nyt menen sohvalle nauttimaan puhtaasta kodista, mukavaa iltaa kaikille :wave:
 
en jaksa enään kirjautua, vaikka meillä ei vielä kiinteitä syödäkkään niin vastailen sinulle kesä06 . Eli minä höyryttäisin kalan, toki sen voi keittääkin. Juu ja keitetyn lihan haju on kuvottava!! Jestas et haisee karmealta!

Mutta nyt menen takaisin katsomaan Lostia.
 
Pitkästä aikaa suoriudun kirjoittamaan. Pyysin äidin meille käymään, niin on aikuista seuraa päivällä. Tuli ma ja lähti äsken. Ihan kivaa vaihtelua. Saatiin tehtyä pipareita ja pullaa jouluksi. Piparit tuskin säilyy sinne asti :p

Vastaanpa minäkin noihin kysymyksiin
Minkäverran teillä kevätvaavi on sairastanut??
Tytsillä vuoti kesällä vuorokauden nenä ja tässä lähiaikoina pari päivää. Tiedä sitten oliko flunssasta kyse.

-Annettiinko lapselle Rota-rokote?
Ei

-Kuin monella muisti pätkii vielä ja pahasti...?
überpahasti, onneks en oo näköjään ainut!

-Jokos on vauvakuumetta ilmassa..?
Ei todellakaan

Pitiköhän mun kommentoida jotain. Eilen luin viimeiset jutut, joten ei voi enää muistaa :ashamed:

Meillä ei oikeestaan oo tapahtunut mitään uutta. Tytsi liikkuu enemmän ja jonkinlaista kehitystä/vahvistumista on havaittu, mutta edelleen liikutaan pyörimällä tai navanympäri. Ja kovasti neiti yrittää pungertaa istumaan.
Piparipurkin kautta kotiaskareisiin :whistle: :p
 
Nopsasti kerkiin minäkin vastailla kyssäreihin!!!

Meillä neiti on sairastanut vasta yhden nuhan joka kesti noin viikon verran!

Rotarokotetta ei otettu, eikä muitakaan mikä ei kuulu nykyseen rokotusohjelmaan!!!

Mikäköhän se yksi kysymys oikein oli??? :LOL:

Vauvakuumetta ei täällä ole todellakaan!!! :whistle:

Maijun mamma: Mä oon keittänyt lihaa painekeittimellä ja soseuttanut ja laittanut jääpalarasioihin ja pakastanut! Sieltä on sit hyvä ottaa kasvissoseen sekaan aina pala kerrallaan!!!

Hyvä että jollain muillakin on "aktiivisia" vauvoja! Meillä tytön perässä saa mennä ihan koko päivän! Konttaa jo niin kovaa ettei perässä aina pysy! Nii ja kiipeileen ihan mihin sattuu!
Yks päivä ihmettelin että mihin se katos ni seiso vessanpöntöstä kiinni pitäen!!! :LOL: Olikohan vessahätä!

Nyt on taas mentävä! Pyykit kutsuu ja koirankarvat lattialla!!!

:wave:
 
Manda82
Heissan!

Eilen meillä oli sit ne maito allergia testit.No eihän se neiti tietenkään siellä paikan päällä maitoon reagoinut kun se on aina vaatinut muutaman päivän.Eikä kaikkea maitoa edes juonut,viimeinen satsi jäi melkein kokonaan juomatta.Kamala huuto vaan kun pisti pullon suuhun.
Eikä oikein näy kotonakaan maistuvan,työntää käsillä pullon pois.Saa nähdä miten sen 3-5dl päivässä saa menemään.Pakko sotkea kaikkiin ruokiin..
Kamalaa oli kun pieneltä otettiin verikoe!Ensin neula pistettiin toiseen käteen mutta eihän sieltä mitään verta tullut että eikun piikki toiseen käteen vaan.Onneksi sieltä sitten saatiin ettei enempää tarvinnut kiusata.Ja äitiä huimasi! :/ Pieneen käteen sellainen piikki...

Eikä neidillä ollut painokaan noussut kuukauteen kuin 260g!!!

Joulu siivousta pitäisi alkaa tehdä mut on vähän joulu mieli hukassa..
No eikai se auta nyt kun tyttökin nukkuu.

:wave:
 
Mies läksi penskojen kans ulos. Nyt oon sitten ihan hoo-moilasena mitä tekis !? :whistle: Ois mahdollisuus ottaa rauhassa päikkärit, mutta kun meni vaan pyörimiseksi :headwall: . Joten nyt pistin musiikin täysille (ainaki melkein :LOL: ) ja surffailen netissä. Meneehän se näinki.

Kysyin joskus luumusta ja kiitos jollekin vinkistä. Se semperi tosiaan säilyy pitempään avattuna. Vaikka normaalisti oon ostanu sen soseita, koska on halvempia, luumuu en ollu aiemmin ostanu.

Taidanpa lähtee surffailemaan ja jos hetken päästä kokeilis taas niitä torkkuja :wave:
 
Bertie
Ruoasta: minä olen keittänyt kalankin ja sitten sössännyt sauvasurvaimella ja laittanut jääkuutiorasiassa pakkaseen. Lohta kokeilin, mutta siitä poika ei tykkää, kana menee hyvin. Seuraavaksi ajattelin kokeilla kuhaa, siikaa, tai muuta mietoa kalaa. Mutta meillä on maha vähän löysällä, ja olen nyt palaillut ruokavaliossa perusaineksiin, jotta näen, että vaikuttaako se.

Töistä: Olen ihan ristiriitojen paineessa tuosta töihin menosta, kun mun annettiin ymmärtää, että vanhaan työhön mua ei haluta (enkä viitsi alkaa nostaa oikeusjuttuja). Olisin palaillut kesällä tai syksyllä 2007. Ja nyt mua on kosiskeltu uuten firmaan, mutta jos aloitan siellä, niin se olisi jo maaliskuussa 2007. Tunnen ihan pakokauhua siitä, että joutuisin laittamaan pienen poikamme hoitoon 10 kk vanhana. Miten kykenisin? Ja minä olen aina ajatellut, että jos hoito on hyvää, niin pienikin voi hyvin hoidossa olla. Mutta se on eri asia kuin kyetä hänet sinne laittamaan. Äidin sydän murtuisi? Ja mies ei suostu jäämään kotiin kun hänellä on iso laina (isompi kuin minun), vaikka minä itse asiassa saisin enemmän palkkaa.

Mulla on vielä aika kova vauvakuumekin. Mutta olen sen verran väsynyt, että vielä pikkukakkonen saa odottaa.

:'( :headwall:
 

Yhteistyössä