Kevätkullat06

  • Viestiketjun aloittaja huhtis
  • Ensimmäinen viesti
ms wilsson
:kieh: :kieh: :kieh: Kypyttää mahottomasti... kerkesin tuuletella et tyttö menis yöhoitoon ekaa kertaa mummullensa... :/ Juu, ei menny sitten. Mulle iski järkyttävä yrjö ja sontatauti päälle, ettei puhettakkaa mihinkään menosta... :x Sain kuitenki paranneltua itseni, mutta tänään alkoi tytsi yrppää...
 
kesä06 harmaana
Nostelen vaan meitä... kiitos kalavinkeistä. Seuraavaksi ajattelin maistattaa kanaa ja sitten on kalan vuoro.

Täällä on väsy, typylle iski nuha, muuten ei tunnu vaivaavan mutta viime yönä herättiin tunnin välein. Sitä edelliset yöt on myös heräilty normaalia enemmän. Ja näyttää siltä että itse saan myös tämän samaisen nuhan.

Täytyy toivoa että perjantaiksi helpottaisi, olisi mukava meno tiedossa ja typy jäisi isän kanssa kotiin.
 
huis hais ja viikon eka päivä taas lopuillaan.
Pien flunssan poikanen iski poikaan viime viikolla ja minuun viikonloppuna, nyt nenä tukossa ja astmalääkkeet kaivoin kaapista pöydälle et niitä muistasin myös käyttää.

Käytiin pojan kanssa viime perjantaina kaupungilla ja saatiin melkein kaikki lasten lahjat ostettua, pari jäi hankimatta. Lähinnä siks et matkarattaiden tavarakori oli jo täyteen tungettu jos mitä pukettia.

Et on inhaa tämä nenän tukkoisuus. Olis pitänyt raahautua päivällä tuonne sateeseen ja apteekkiin ostaan jotain nuha troppia, mut en kyennyt lähteen tuohon sateeseen. Täytyy vaan kärsiä ainakin vielä ensi yö tukkosesta olosta, ei taida olla sipuliakaan enään ja jos onkin täytyy se laittaa pojalle.

Pöh, kieleenkin on tullut joku patti.. ei hyvin nyt kyllä mene.

Voi jestas, pari viikkoa enään jouluunkin, kovin menee aika nopeaan. Mitäs teillä on joulu suunnitelmia, oletteko kotona vai lähdettekö sukulaisten/ystävien luo?
Me ollaan menossa mun vanhempien luo tänä jouluna. Joulupäivänä sitten miehen siskon luo syömään. Ei tarvii vieläkään laittaa jouluruokia, kinkun meinaa mies paistaa, on sen aina paistanut vaikka oltais muualla syömässä kaikkina joulun päivinä. On vaan niin kinkku hullu, yksinään sen melkeen kaluaakin viikossa :whistle:

Aaattelin minäkin pienen kyselyn teille järkätä, jos jaksatte vielä vastailla.

1. Mikä jalokivi olisit?
-minä olisin dimanki

2. Mikä puu olisit?
-tahtoisin olla tammi

3. Mitä toivot joululahjaksi?
-kestovaippoja pojalle, omat rahat säästyis kertisten ostolta tai sitten
dimankeja.

4. Miten haluaisit asua?
-näin on hyvä, kerrostalossa asutaan.

5. Paras vinkkisi flunssa hoitoon?
-sipuli on kyllä aika tehokas tukkoseen nenään, mustaviinimarja mehu
auttaa kolotuksiin ja käheän kurkun voiteluun.

6. Millainen siivooja olet?
-mie oon tarkka kromien kiillottaja, käytän hyväkseni mikrokuituliinat
ja pärjään yleensä yhdellä pesuaineella. Imuroin yleensä kerta viik-
koon, joskus useammin. Lattiat huiskin mopilla kerta viikkoon tai
tarpeen mukaan/mielen mukaan :ashamed: .

7. Mistä haaveilet?
-minun haaveeni on toteutuneet ja ne oli/on oma lapsi ja kesämökki.
Uusia haaveita en ole vielä ehtinyt kehitteeleen. Josko uskaltaisin
toivoa toista lasta..

8. Mikä ärsyttää sinua?
-minua likaiset ikkunat, kun auringon ensi säteet yrittävät niiden läpi
paistaa keväällä.

9. Onko elämäsi sellainen mitä olet halunnut?
-on

10. ääh, en keksi enempää..

:wave: <br><br>
 
Maijun mamma
Heippa vaan,

jep - viikko taas alkanut. Meillä jotenkin unisissa tunnelmissa. Minä nukuin Maijun kanssa tänään kahdet päiväunet enkä oikein saanut mitään "oikeaa" aikaiseksi. Toisaalta mietin kyllä sitten myös sitä, että miksi aina pitäisi saada jotakin aikaiseksi?! Kun oli jotenkin muka "huono omatunto", kun oli vötkyillyt koko päivän... Mutta mitä sitten?! Saanhan minä omassa kodissani vötkyillä niin paljon kuin haluan. Mutta mistä se tulee tuo huono ihminen-olo? Onko se sitä kunnon suomalaista kotikasvatusta, että työ (oli se sitten vaikka pyykkien kuivumaan laittamista) antaa sen ihmisarvon. No, ehkä minä nyt vähän karrikoin ja suurentelen tätä, mutta ehkä tajuatte mistä puhun...?! Sairasta sanon minä. Siis se työn yli-ihannointi. Kuuleeko mun jutuista, että olen yrittäjäperheestä lähtöisin?! Heh heh... Mut joo, meillä tehtiin aina töitä.

Mutta siis, vötkyiltiin vaavin kanssa koko päivä (nyt ei muuten nukuta, kumpaakaan!) ja tuossa sitten illalla vähän imuroitiin. Tai siis minä imuroin ja vaavi konttasi imurin perässä pitkin asuntoa... Hassu tyttö:)

Alla vastauksia uusimpaan kyselyyn...

1. Mikä jalokivi olisit?
Se vihreä/turkoosi kivi - apua, mikä sen nimi on?!

2. Mikä puu olisit?
Minä olisin iso koivu. Onko se rauduskoivu?!

3. Mitä toivot joululahjaksi?
Toivoisin saavani mieheltäni jotain ihanan henkilökohtaista:) Viime vuonna raskaana ollessani sain mm mikroaaltouunin ja mikropoppareita (kun olin niihin ihan hulluna!).

4. Miten haluaisit asua?
Toivon, että remontti miehen talossa on pian valmis ja päästään muuttamaan sinne, ehkä jo ennen joulua!

5. Paras vinkkisi flunssa hoitoon?
Sipuli ja tee. Ja köllöttely tietty:)

6. Millainen siivooja olet?
Imuroin ja järjestelen tosi usein, mutta lattioiden pesu ja pölyjen pyyhintä kyllä on aika harvinaista... Kauheaa myöntää. Myös vessanpesua inhoa, mutta huomasin tuossa muutama viikko sitten, että mun mies on siinä tosi hyvä!! :)

7. Mistä haaveilet?
Opiskelupaikasta yliopistossa ja uudesta ammatista.

8. Mikä ärsyttää sinua?
Yleensä jos ärsyynnyn, niin kyse on jostain ihmisestä.

9. Onko elämäsi sellainen mitä olet halunnut?
Kyllä.

10. ääh, en keksi enempää..
Minäkin menen nukkumaan:)
 
joo mulla on sama tunne aina silloin, kun olen vain luumuillut koko päivän tekemättä ns. mitään, ihan kuin sekin olisi mahdollista vauva perheessä! Sellaisinakin päivinä on kuitenkin tullut pestyä pojan pylly vähintään pari kertaa, vaatteet vaihdettu 3-7 kertaa ja vaipat ties kuinka monta kertaa ja mitään muka ei olla tehty koko päivänä. Onneksi mies ei ole koskaan sanonut mitään, jos on vaan oltu koko päivä. Olisin varmaan pimahtanut..
Tämä meidän kulttuuri vaan on vielä sellainen, että syylliseksi olonsa tuntee.

Joo eilen tosiaan siivosin ja leivoin pipareita tai siis kaulin kaupan taikinan ja otin muotilla pipruja ja ne paistoin, ei sitä nyt ihan kehtaa leipomiseksi sanoa. Tein vielä sunnuntailta jääneestä muusista lepuskoja ja päälle munavoita :p

Suunnittelin lähteväni pojan kanssa ostaan viimoset lahjat, kun yöllä viimein keksin miehen siskon tytölle 14 vuotiaalle joululahjan. Mitäs sanotte kosmetiikka pussukasta jossa olis suihkushampoo, vartalonkuorintaa ja voidetta ja jotain muuta vaik pyyhe? Vaatteita en uskalla tuon ikäselle ostaa ja sama on musiikin suhteen.

:wave:
 
Kiva kun joku viitsii näitä kyselyitä tehdä, ovat ihan hauskoja.

Väinötär - se sun lahjaidea 14 -vuotiaalle kuulosti mukavalta. Toi on kyllä hankala ikä, aina on vähän epävarma kelpaako mikään....

Tässä meidän vastaukset:

1. Mikä jalokivi olisit?
Diamonds are a Girl's Best Friends :)

2. Mikä puu olisit?
Vaahtera

3. Mitä toivot joululahjaksi?
Jotakin jolla voisi hemmotella itseänsä

4. Miten haluaisit asua?
Asutaan tällä hetkellä mun unelmakodissa, täältä en halua pois.

5. Paras vinkkisi flunssa hoitoon?
Juon Finrexiä, mummun marjamehua ja nukun.

6. Millainen siivooja olet?
Kerta viikossa pitää vähintään koti siivota, nyt tuntuu että tietyistä paikoista pitäisi imuroida usemminkin (joten rikkaimuri on ostoslistalla). Pidän siitä että on järjestys, saa nähdä kuinka käy kun tyttö tuosta kasvaa :-o

7. Mistä haaveilet?
Uudesta työpaikasta

8. Mikä ärsyttää sinua?
Tällä hetkellä siitä että osa meidän kotitöistä ei etene kun mies tekee niin paljon töitä.

9. Onko elämäsi sellainen mitä olet halunnut?
Kyllä.

Mää muuten sain eilen typyn huoneeseen uudet verhot, tuli hyvät vaikka itse sanonkin. Laitoin semmoiset paneeliverhot, kolmea eri väriä, sitten samoilla väreillä tehtiin vielä pari sisustustyynyä. Lisäksi värejä haettiin yhdestä taulusta :LOL: Mää kun haluaisin siitä huoneesta mahdollisimman ihanan tuolle mun pienelle rakkaalle murulle (niin kuin ei kaikki äidit haluaisi).

Se on sitten taas moro :wave:
 
Moikkelis vaan!!!

Huh hei! Tänään tuli veronpalautuksia!!! :D Ja melki kaikki meni samantein! :/

Neiti nukkuu ulkosalla!!! :whistle: Viime yö meni taas ihan persiilleen!! Mönkäs ja mylläs vaan mun viekussa! Söi 2 kertaa!!!
Oon ihan jo ajtellut että lopettasin nuo yöimetykset... meillä siis imutellaan ainoastaan yöllä ja päivällä syö pulloa!!! :whistle:

Laitoin perjantaina muuten hoitopaikkahakemukset postiin!!! Voi kääk kun ahistaa viedä tytsy jo nyt hoitoon! Eka työpäivä olisi siis 1.3.2007 klo 7-14 :D Harmittaa mutta minkäs teet, pakko kun on nii ei voi mitään!!

Täytyy mennä, tuun myöhemmin vastaan noihin kyssäreihin!!! ;) <br><br>
 
Heissan taas!

Nämä on niin ihania kyselyitä... =)

Tässä on mun vastaukset..

1. Mikä jalokivi olisit?
Kyllä se varmaan on toi dimanki kanssa ja ne on girls best friends...

2. Mikä puu olisit?
Tätä mä mietin ja päädyin saarni puuhun, mutta pihlajakin olisi kiva...

3. Mitä toivot joululahjaksi?
Jotain henkilökohtaista, isommat lapset askartelevat ja ovat kovin salaperäisiä.....

4. Miten haluaisit asua?
Nyt asutaan kerrostalossa, mutta omakotitalo olisi kyllä kiva...

5. Paras vinkki flunssan hoitoon.
Sipuli ja mummon tekemä mustaviinimarjamehu

6. Millainen olet siivoojana?
Suurpiirteinen =)

7. Mistä haaveilet?
En oikein tiedä, oman harrastuksen aloittamisesta..

8. Mikä ärsyttää sinua?
suvaitsemattomuus, ihmisten välinpitämättömyys toisiaan kohtaan

9, Onko elämäsi sellainen kuin haluat?
Kyllä

10. Ääh en keksi enempää... Joo mutta tähän oli kiva vastata.

Tuolla jossain oli juttua siitä suomalaisten asenteesta, että aina pitäisi tehdä jotain. Mun täytyy myöntää, että mä nautin siitä, kun voin vaan köllötellä neidin kanssa sängyllä tekemättä mitään. Miksi aina pitäisi tehdä jotain? :( Syvällisemmin ajateltuna onko meidän yhteiskunnasta tulossa suoritusyhteiskunta, aina vaan kiire tehdä kaikkea. Apua...

Auts menipä syvälliseksi... Hän poistuu miettimään mitä voisi seuraavaksi tehdä.. Haa.. menen neidin kanssa päiväunille... :wave:
 
Maijun mamma
Hei vaan,

vaavi päikkäreillä ja minä koneella. Itsepintaisesti jätän omaan arvoonsa nuo keittiöstä ja kylpyhuoneesta kuuluvat huudot... Pyykki- ja tiskivuoret siellä huutelee, mutta tämä on nyt tämmönen viikko. Odotelkoon:)

Maijulla on nyt sitten puhjennut ensimmäinen hammas. Huomasin tänä aamuna, kun se "nakersi" mun sormea, että siellä oli jotain kovaa ja pienen pieni hammashan se siellä kurkisteli! Hauska juttu:) Minä en sinänsä ole vielä edes odotellut niitä, kun tiedän, että itse olen saanut ensimmäisen hampaani vasta 9kk iässä. Mutta Maiju siis vähän kiri - 7kk.
Uskomatonta miten tämä aika rientää. Vaavi tulee tosiaan keskiviikkona 7kk ja se tuntuu jo niin isolta!!! Aivan hullua...:)

Kunhan typy tuosta heräilee me lähdetään ulos pulkkailemaan. Hankin Maijulle pienen punaisen istumapulkan turvavyöllä - tykkää siitä kovasti! Ja ulkona näyttää olevan oikein ihana ilma. Hiljalleen satelee lunta. Täällä meillä on muutenkin nyt muutaman päivän satanu, joten näyttää taas mukavan talviselta.

Kivaa päivää kaikille:)
 
oon kyllä vähän kade tuosta teidän säästä Maijun mamma, meillä vaan vettä satelee ja ihan kunnolla. Sunnuntaina, kun oli sellanen sää et uskallettiin veljeni kanssa ulkoileen niin huomattiin metsässä et pajuissa oli kissoja ja monet kasvit oli alkaneet versoon uudestaan. Puidenkin silmut oli todella turpeina, taitaa pian puhjeta hiirenkorville.

Juu käytiin lahjus ostoksilla ja saatiin mitä haettiinkin. Kävin samalla moikkaan työkavereita ja taas tuli mieli niin iloiseksi, kun saan olla kotona! Ei todellakaan ole ikävä töihin. Varsinkaan näin joulun alla, tosin kunnolla ei joulu myynti ole vielä alkanut. Kummasti sekin on myöhentynyt viime vuosien varrella. Joskus vanhaan hyvään aikaan alkoi jo loka-marraskuun vaihteella. No se noista työ kuvioista..

Kiva, kun ootte vastailleet mun räkäsen pään keksimiin kyssäreihin. Kivaa on niitä lukea, saa vähän kuvaa teistä.

Juu on minustakin ihanaa vaan olla tekemättä mitään, oon siinä varmaan parhaimillani, rakastan meidän sohvaa, sitä ihanaa kutsuvaa pehmeyttä ja mukavan lämpöistä vällyäni, jonka syleilyyn on ihana nukahtaa. Jotenkin vain sohvalla makoiluun ei ole aikaa, tulee nykyään notkuttua täällä teidän riesana. Nytkin olisi mitä parhain sauma mennä sohvalle, mutta ei.. no kohta meen. Tai oikeestaan nyt, et moro taas.
 
Moikka moi!

Vieraat on lähtenyt ja taivas ihan harmaa,taas sataa.Yhtään jouluvaloa en ole saanut vielä aikaseksi laittaa ulos,ainoastaan kynttelikkö on ikkunalla.Ulkovaloja olis kyllä tarkotus laittaa tämän viikon aikana,mutta sillon kun olis hetki aikaa niin täytyy sataa.. :/

Vastailenpa kyssäriin..

1. Mikä jalokivi olisit?
-safiiri

2. Mikä puu olisit?
-vaahtera

3. Mitä toivot joululahjaksi?
-Himin cd:n.

4. Miten haluaisit asua?
-omakotitalossa,kuten asummekin :)

5. Paras vinkkisi flunssa hoitoon?
-lämmintä mehua ja paljon lepoa sekä finrexiä.

6. Millainen siivooja olet?
-joskus oikea pilkunviilaaja,mutta yleensä vähän suuripiirteinen :)

7. Mistä haaveilet?
-en osaa näin yht´äkkiä sanoa mitään...

8. Mikä ärsyttää sinua?
-ihmiset,jotka luulee tietävänsä kaiken.

9. Onko elämäsi sellainen mitä olet halunnut?
-Joo,kyllä on.

10. ääh, en keksi enempää.. Kyllä tässä oli tarpeeksi
:)

Kuopus nukkuu ja esikoinen maalailee vesiväreillä keittiössä,mulle on valmistumassa kuppi kuumaa kahveeta :p Kuopuksen hauskinta hommaa on vaippojen availu,kun minä yritän niitä hänelle pukea. Oikein välillä poika suuttuu minulle kun tykkää kovin myös varpaiden hipelöinnistä vaipan vaihdon yhteydessä ja äiskä vaan yrittää pukea vaippaa päälle,ettei tule pissasuihkua äidille :/ :D

Täytyy viikonloppuna leipoa pipareita ja torttuja pakastimeen,ettei taas tulisi kiire niiden kanssa..kuten viime jouluna..piparkakkumökin teen myös,kasaan sen sitten lähempänä joulua esikoisen kanssa. No,kai sitä täytyy raahata ittensä keittiöön kahville.. :wave: :D
 
kesä06 harmaana
Olen harmaana, kun sääkin on noin harmaa... :( Maijun mamma voisitko laittaa vähän lunta purkkiin ja tänne Tampereen seudulle? Piristäisi kummasti.

Illalla minulla kyllä on tiedossa työpaikan pikkujoulut, tiedä sitten piristääkö ne... ;) Kohta tulee mummu hoitamaan pientä silmäteräänsä. On kyllä aivan mahtavaa kun omat vanhemmat ovat eläkkeellä ja haluavat hoitaa typyä, pääsee äippä välillä rentoutumaan.

Typy tuolla lattialla tutkii varpaitaan, taidan lähteä tästä seuraksi kun olen illan poissa. On muuten todella hellyttävää katsoa kun tuollainen "pötikkä" istuu omin voimin, hieman horjuu mutta saa jo korjattua tasapainon :)

Mukavaa viikonloppua kaikille!

:wave:
 
Vastailempas nyt noihin kyssäreihin kun viimeksi en kerennyt!!!

1. Mikä jalokivi olisit?
-safiiri

2. Mikä puu olisit?
-tuija

3.Mitä toivoit joululahjaksi?
-En mitään!!!

4. Miten haluaisit asua?
-Omassa talossa niin kun asummekin mutta haluaisin muuttaa ihan meelle niin ettei olis naapureita!!

5.Paras vinkkisi flunssanhoitoon?
-Villasukat ja kuumaa juomaa ja lepoa

6. Millainen siivooja olet?
-Siivoan melki koko ajan!!!

7. Mistä haaveilet?
-siitä että mies olisi terve kun juuri lääkärissä epäilivät vakavaa sairautta!!!

8. Mikä ärsyttää sinua?
-Nyt se kun ei ole lunta ja joulu on tulossa!!

9. Onko elämäsi sellainen mitä olet halunnut?
-kyllä on!!!

Jaa, just neiti taas päätti herätä!!!

:wave:
 
Moikka, tulin käväisemään täällä pikaisesti miestä töistä odotellessa. Poju meni nukkumaan jo kahdeksan aikoihin (nukahti puurolautasen äärelle ja kannoin siitä sänkyyn). On ollut vähän itkuinen parin päivän ajan. Toivottavasti ei ole tulossa kipeäksi, sillä huomenna olisi tarkoitus mennä katsomaan vauvateatteria!

Vastailenpa minäkin kyselyyn:


1. Mikä jalokivi olisit?
- sinisafiiri

2. Mikä puu olisit?
- tähän on pakko vastata, että pihlaja.

3.Mitä toivoit joululahjaksi?
- kuntosalikorttia

4. Miten haluaisit asua?
- asutaan ahtaasti kerrostalossa, joten haaveena olisi omakotitalo tai rivitaloasunto.

5.Paras vinkkisi flunssanhoitoon?
- lepo ja finrexin tai sitten rommitoti

6. Millainen siivooja olet?
- välillä pikkutarkka, välillä suurpiirteinen, riippuen tilanteesta. Nykyään siivoan kerran viikossa, päivittäin järjestän keittiön ja olkkarin.

7. Mistä haaveilet?
- uudesta, isommasta kodista ja matkustelusta.

8. Mikä ärsyttää sinua?
- Kyllä muakin on alkanut pikkuhiljaa nyppiä tuo vesisade. Lisäksi mua ärsyttää ihmisten kaksinaamaisuus.

9. Onko elämäsi sellainen mitä olet halunnut?
- kyllä!!!
 
vieläkin räkää pukkaa nenusta ulos meillä molemmilla..
Meillä jäi la vauvateatteri väliin, ei kehdattu muita lähteen sinne tartuttaan. No kai niitä taas tulee, aika usein niitä on kyllä ollut.
Aattelin, kyllä tänään jo muskariin uskaltautua, saas nähdä tuleeko pahoja silmäyksiä, mutta harmittaa, kun on maksettu ja ei päästä. Vauvauintiinkin on päästy tässä kuussa vain kerran ja enään yksi kerta jäljellä. Kuitenkin on jouduttu maksaan koko kuukaudesta eli 62e. Vähän kallis uinti kerta ollut..

Nii, meillä aloiteltiin eilen potun maistelu, vähän oli ilme sellainen et mitä ihmettä mun suuhuni oikein työnnät. Ei kyllä poiskaan sylkenyt, mikä on kai ihan positiivista. Aattelin todella rauhallisesti aloitella, kun ollaan miehen kanssa molemmat allergikkoja ja poikakin on tosiaan reagoinut jo ihollaan imetys aikana mun syömisiin. Toivottavasti ei tulis mitään mistään.

Joo, mutta ulkona ei sada, vähänkö hienoo :D , vaikka muuten onkin aika harmaa päivän alku.

Mukavaa alkanutta viikkoa taas kaikille!

:wave: <br><br>
 
Hyvää alkanutta viikkoa kaikille!

Joopa joo,täällä taas sataa..ihme..on taas koko päivän satanut,loppuukohan toi sade koskaan.. :( tosi kivaa,jos aattonakin sataa \|O vettä..

No,viikonloppu meni hyvin ja nopeasti,ehkä vähän turhankin nopeasti..en sitten saanut aikaiseksi leipomisia :ashamed: mutta tänään teen ruskean piparkakkutaikinan,vaikka mikä olis :D Sain hommattua kaikki joululahjat ja pihavalotkin laitoin,tuli vähän piristystä tähän harmauteen :)

Tänään oltiin kerhossa ja ekaa kertaa kuopus jaksoi pysyä hereillä koko ajan,yleensä siinä kymmenen aikaan nukahtaa.Ehkäpä siihen vaikutti se,kun kerhossa oli joulutuohuja niin paljon,oli kivaa kateltavaa..joulukuusi,tonttuja,joululeikkejä ja oikein enkelinkin kävi kertomassa sadun. :) Nyt kuopus nukkuu päikkäreitä ja esikoinen on legojen kimpussa.Mitään uusia taitoja ei ole kuopukselle ilmaantunut,odotan jo kovasti,koska poju pystyy itse istumaan..vielä tarvii tukea. No,eipä tässä tämän kummempia tällä kertaa..nyt iltapäiväkahville. :wave:
 
Iltaa vaan kaikille!

Tulin pikaisesti poikkeamaan ja nostamaan ketjua, kun oltiin niin kovin kauas pudottu.

Ompa tänään ollut taas kamala ilma, vettä sataa ja tulee. Kyllä sitä kaipailisi jo lunta. Ulkoiltiin me neidin kanssa kuitenkin kantoliinalla. Että edes vähän tulee ulkoiltua tosta kamalasta kelistä huolimatta. Maijunmamma, onko teillä siellä vielä lunta?

Mutta nyt ajatus ei pelaa ja lähden nukkumaan ja palailen huomenna....
 
ms wilsson
terppa!
Tää ketju meinaa aina välliin tippua melekosen kauas...

Ankia ilma, ei ole paljon joulufiiliksiä...lahjat melkein kaikki hommattu, verhot vaihdettu, valoja laitettu, tortut jo syöty mut ei tunnu missään...
Onko missäänpäin Suomea enään lunta????
V#¤%/n flunssaki iski sitten päälle :kieh: Tyttöön ei (vielä) ainakaan ole tarttunut...Juuri oksennustaudista kaks viikkoa sitten selvitty... :headwall:

Näyttääpi vähän siltä ettei tyty ala ryömimään ollenkaan
kyllä se pukkaa itteänsä taaksepäin lattialla, ja ennen kierimällä kulki.
Mutta nyt kun nousee istumaan niin on hoksannut uuden tavan liikkua...

Ensin makkaa, nousee konttaus asentoon,ja siitä istumaan ja sitte konttaus asentoon ja pötkähtää mahalleen ja taas nousee istumaan...
(Olipas vaikea sepostus)
konttaus asennossa heijailee ja kädet etevästi liikkuu eteenpäin, polvet ei oikeen toimi vielä..tarpeeksi pitkälle kun menee niin mahalleen lösähtää.

Ärsyttää kun nykyään on niin vähän noita neuvola käyntejä (ainaki meillä) Esikoisen kans sai melkee joka kuukausi käydä. On käyty 6kk neuvolassa ja seuraava onkin sitten tammikuussa 8kk paikkeilla...

Jospa alkaisi aamupalalle, vatsassa kurnii... No OHO! johan tuo kelloki on palijo!!
 
Tervehdys täältäkin...

Ei ole lunta, joululahjat on kaupassa... on sentään jouluvalot laitettu. Edes jotakin jouluista. Vaikka joulufiilis on vielä hakusessa.

Meillä on tällä hetkellä jotenkin riitaisaa kotijoukkojen kanssa. Mää en vaan aina jaksa, tekemättömiä kotitöitä olisi vaikka kuinka paljon ja mitään ei tapahdu :( Tietysti ne vaivaa enemmän kun olen täällä joka päivä, mutta silti.... No, en viitsi valittaa enempää, pitäisi jotenkin kasvaa tosta itse yli kun ei aina jaksa nalkuttaa kotitöistä. Jos jollakulla on vinkkejä antaa "miten suljen suuni", niin mielellään otetaan vastaan :)

Mitkä ovat muuten teidän yleisimmät kasvikset joita laitatte soseisiin? Mulla ylivoimaisesti eniten käytetty on kyllä porkkana, sitten laitan kukkakaalia, parsakaalia, herneitä, sipulia, purjoa, persiljaa yms. Tilliä ajattelin laittaa kalan joukkoon, kala on maisteluvuorossa seuraavana.

Mitään allergiaoireita ei tähän mennessä ole tullut ja nyt olo on jo siltä osin aika huoleton (koputtaa puuta ;-o).

Nyt menen huilaamaan, aamu meni kotitöiden merkeissä :wave:
 
väinötär harmaana
voi jestas mitä ketjuja tuolla on taas ollut, muutamat mammat on antaneet jopa alle 2 kuiselle vellejä ja 3 kuiselle kiinteitä ja vielä ihmettelevät, kun neuvolassa on asiasta vähän ns. haukuttu. Tässä on kyllä sellainen asia mikä minut saa kuohahtamaan, vaikka olenkin yleensä todella suvaitsevainen. En vaan käsitä miten joillakin voi olla niin hakusessa pienen vauvan kanssa oleminen, et mitään ei tunnuta tietävän millaisia pienet on. Tuollakin vähän asenne oli se, et pieni, kun söi 1-2h välein niin oli pakko antaa velliä, kun maito ei riitänyt pitään nälkää pois. Ihan normaali syömis rytmi on tuo ollut meidän pojalla. Muutenkin on asenteeni ollut aina se, et pienen tahtiin annan rintaa, en omien aikataulujeni mukaan.
Mitäs mieltä te olette tän asian suhteen?
 
Moikka!

Väinötar; joo, mä olen sun kanssa samoilla linjoilla tossa asiassa. Meille äideille ei mun mielestä tarpeeksi korosteta sitä kuinka kiinteästi vauvan kanssa alkuun ollaan. Mä epäilen että se voi tulla yllätyksenä, että tosiaan vauva voi olla rinnalla tunnin välein. Mutta kuten me kaikki tiedetään aikaa myöten se helpottaa.. Lopulta he ei tarvi meitä enää ollenkaan :'( . (kahden murkun äiti) tai niin he ainakin luulevat. No joo.. tähän asiaan on varmaan kaikenlaisia mielipiteitä.

Mutta toi keli, että se voi rehellisesti sanottuna #&%?$!* ( ei saa kiroilla, mutta...) vettä sataa ja tuulee.. Ei tosiaankaan pääse yhtään joulufiilikseen, mä olen laittanut verhot, valot ja vähän koristeita, mutta ei ole auttanut. Jospa kohta tulisi talvi... Olen kuitenkin yrittänyt ulkoilla tosta sateesta huolimatta. Pää kyllä sekoisi jos ei yhtään pääsisi ulos.

Joku kyseli kasviksisten syömisestä, en muista enää kuka ( sama pää aina) Mutta meillä syödään porkkanaa, kukkakaalta, parsakaalta ja perunaa.

Nyt me ollaan harjoiteltua syömään puuroa. Minkälaisia puuroja te syötte? Me syödään kaurapuuroa, neljänviljan ja riisihiutalepuuroa.

No, nyt pitää mennä taas kun neiti huutelee, ettei vaan ehdi herätä....


:wave:
 
anselmi83
tervehdys!
Eipä oo tullu kirjoteltua aikoihin...Meillä ollaan just parannuttu vesirokosta =) Vänhimmalle tuli ensin ja sit kahen viikon päästä näille kahelle nuoremmalle,huhhuh!!! :whistle:

Mites teijän muiden puolivuotiaat jaksaa??mitä ja paljonko syö / liikkuuko / pituus&paino???

Meijän jössikkä on reipas, hyväntuulinen ukko ja minusta ainaki tuntuu, et syö kyllä paljon (päivässä marja/hedelmäsose maitoa lihaperunasosetta puuroa.... painaa 10.1kg pituutta 75,5cm.... ja lähti kolmepäivää sitten ryömimään :)

meillä ei olla jaksettu joululahjoista vetää vielä ressiä, ehkä myöhemmin :whistle: jouluvalot on ja joululauluja kuunnellaan...miehen sisko aiko tulla tekeen joulusiivouksen :saint:

nyt ukkeli kutsuu,heipparallaa!
 
Morjens!

Eilen,kun laitoin kuopusta sylistä lattialle köllöttelemään,hän oli konttausasennosssa noin 5 sekuntia,sitten maan painovoima teki tehtävänsä =) Edistystä sekin!

Saatiin sitten esikoisen kanssa leivottua eilen piparit ja piparkakkumökkikin on melkein valmis,vielä vaan kootaan se ja koristellaan. :D

Kesä06Meillä käytetään perunaa,porkkanaa,parsakaalia,maissia ja tomaattia.Kukkakaalia kokeiltiin,mutta se aiheutti pojassa niin kauheita kaasuvaivoja,joten siitä luovuttiin..kokeillaan sitä sitten joskus tässä myöhemmin..

Väinötär Puhut asiaa,ei alle pari kuukautinen vielä tarvitse mitään vellejä,vaan maitoa kellon ympäri.

[/b]jonnaliina Meillä syödään neljänviljan puuroa,puolukkapuuroa ja hedelmäistä puuroa,niitä valmis juttuja.Kaurapuuroa olen tehnyt ite.
anselmi83 Meidän kuopus oli puolivuotiaana 9,5kg ja pituutta reilut 70 cm.Söi kasviksia ja hedelmiä hyvällä halulla,kuten edelleenkin syö.Vielä poika ei ryömi eikä konttaa,mutta kovin pyörii lattialla ja menee vähän eteen- ja taaksepäin.Istuu tuettuna.Nyt pojalla on ikää n.
7kk:tta.

Jaaha,nyt komento kuuluu taas,joten..
:wave:
 
Kirjottelempas meidän kuulumisia vähän taas kun tyttö nukkuu!!!

Meillä neiti puoli vuotiaana 6,5 kg ja 63,5 cm :D pieni ja pipprinen neiti siis ´meillä!!!
Oppi konttaamaan ja nousi samantein seisomaan juuri kun täytti 6 kk!!! Nyt jo mennä viilättää niin kovaa ettei perässä pysytä!!! Niin ja osaa istua ilman tukea, itse senkin opetteli! Kertaakaan en sitä istuttanut esim lattialla vaan ensin istui toisella kankulla ja siitä sit oppi kunnolla myös istuun!!!
Juuri tuossa puolen vuoden paikkeilla ruokakin maistui hyvin, toisinkun nyt!!! Saa keksiä aina keinoja miten sais syömään!!! :/

Sain vähän jouluakin laitettua! Tein jo joululaatikot pakkaseen ja vaihdoin jouluverhot!!! Nii ja leivoin pipareita!!! :p Nyt enää lunta ja sit tuntuu jo joululta!!! ;)

Nyt neiti heräs joten moi!!! :wave:
 

Yhteistyössä