Kevätkullat06

  • Viestiketjun aloittaja huhtis
  • Ensimmäinen viesti
Maijun mamma
Heippa hei,
minä täällä vielä kukun, vaikka muu perhe on onnellisesti untenmailla. Koira tuossa vieressä köllii ja huokailee... Sitä varmaan potuttaa, ku minä vielä naputtelen ja häiritsen sen yörauhaa.

Meillä on ollut aika kiireistä, kun teemme vielä viimeisiä remonttijuttuja mieheni taloon. Ensi viikolla meillä olisi sitten muutto edessä. Ihanaa, kun päästään omaan kotiin:)
Mummi on ollut hoitamassa vaavia muutamana päivänä, kun minä olen ollut maalaamassa ja ero on luultavasti ollut minulle "kauheampi" kuin typylle. Iloinen vauva on ollut kotona vastassa, kun olen palannut. Viime viikolla me vähän sairastettiin flunssaa, minä ja vaavi. Ja mulla on edelleen nuhanenä.
Ai niin, vaavin ensimmäinen hammas puhkesi juuri kun hän täytti 7kk. Aika hienoa... Kiinteiden syönti on edelleen hieman harjoittelua, mutta sinnikkäästi me sitä harjoitellaan. Sisko aina lohduttelee minua, että turha siitä on kovin huolehtia, että vielä ei kuitenkaan ole tavattu lasta, joka vielä kouluiässä pelkällä maidolla eläisi! :)

Hmmm, en muista enää mitä kukakin tuolla kyseli.

No, lunta meillä vielä on, vaikka vettä onkin taas satanut muutaman päivän. Ja nyt on toivottavasti tulossa pakkasia...

Josta päästäänkin seuraavaan aiheeseen:
Miten te huomioitte luonnon hyvinvointia omassa elämässänne? Vaikka täydellisesti on tuossakin suhteessa hankala elää, huomaan, että olen kyllä alkanut enemmän kiinnittää huomiota noihin asioihin. Minulla se ehkä näkyy eniten siinä, että en roskaa, ostan mielelläni asioita, jotka on valmistettu/pakattu ekologisesti, yritän olla kuluttamatta sähköä liiaksi (en polta valoja turhaan, sammuttelen sähkölaitteet kun niitä ei käytetä jne), käytän osittain kestovaippoja, kierrätän kaiken minkä pystyn (vaikka se täällä "periferiassa" onkin tehty todella vaikeaksi!) jne.
Olisi kiva kuulla teidän muiden arkipäivänvinkkejä luontoystävälliseen elämään. On hassua, miten nykyään minulle voi tulla vähän niinkuin "huono omatunto", jos teen tietoisesti jonkun asian, jonka tiedän olevan "turhuutta" ja luonnolle haitallista (hyvä esimerkki on veden läträäminen, johon toisinaan syyllistyn). Olen kuitenkin ajatellut niin, että pienistä puroista kasvaa isot joet... Että pääasia, että jokainen huomioisi näitä asioita jollakin tavalla.

No joo... menipäs "syvälliseksi" näin yön tunteina...:)

Hyviä unia kaikille!
 
Kirjoitanpa minäkin pikaiseen. On ollu vähän kiirusta tai sitten oon ollu laiska enkä jaksanu kirjoittaa. Tytsillä on flunssa ja lämpöä vähän. Äsken nukahti pitkästä aikaa ihan ite ilman kiukkuu päikkäreille. Ihan kummallista. Neiti rupes la vetämään itteensä käsillä. On se niin hauskan näköinen ku välillä meinaa kädet tai jalat mennä vähän solmuun :LOL: Tuhat ja muutama sata asiaa kesken, pitää mennä :wave:
 
Vielä sen verran et eilen kyllä kirjoitin piiitkän sepustuksen ja sitten kone hävitti kaikki. :headwall: Vähäkö otti päähän. Joten vastailen sitten joskus paremmalla ajalla noihin kyssäreihin.
 
kesä06 harmaana
Dalmatialainen: meillä kanssa typy pönkii pystyyn, haluaa niin kovasti seistä vaikka ei edes vielä osaa kontata saati ryömiä =) Ja ikää on ensi viikolla 7 kk!

Uskon vahvasti että meidän typy ei tule ryömimään ollenkaan, peruuttaa kyllä ja pyörii tosi vikkelästi milloin mihinkäkin suuntaan. Nyt vaan haluaisi harjoitella sitä seisomista.... saa nähdä kuinka tässä käy. Meinaan tuo meidän typy on varsinainen vesseli (vaikka itse sanonkin), havainnoi kaiken, velmuilee ilmeillään koko ajan, kiemurtelee minkä kerkiää ja mitä enemmän ympärillä on säpinää sen parempi. Saas nähdä mitä tapahtuu kun päästään liikkeelle..

Yhden kysymyksen gallup:
Millaisia teidän vauvat ovat, vilkkaita, rauhallisia tutkijoita, haaveilijoita jne.?

Kävin eilen Ideaparkissa (se iso kauppakeskus joka aukesi Tampereen naapurikuntaan). Kiva paikka, ostettavaa löytyisi vaikka millä mitalla, saisikohan Kelalta palkankorotuksen :LOL:

Mukavaa iltaa :wave:
 
Maijun mamma
Yökukkuilija täällä taas:)

kesä06 minä haluaisin kanssa käymään siellä uudessa ISOSSA ja HIENOSSA kauppakeskuksessa... Enkä edes ole kova shoppailija:) Meiltä täältä on vaan aikasta pitkä matka. Mutta tuossa keväämmällä olemme tulossa Turkuun sukuloimaan, niin joskohan sitä sitten samalla reissulla?!

Meidän vauva on luonteeltaan ujo. Tai ehkä paremminkin hitaasti lämpiävä. Jo ihan pienestä sen huomasi, kun tytön siirsi esimerkiksi sängystä lattialle, niin se ihan selkeästi kotvasen aikaa katteli ympärilleen, jotta sai käsityksen siitä mihin nyt siirryttiin. Ja edelleenkin, kun menemme uuteen paikkaan hän katselee ja seurailee tilannetta ennen kuin lähtee liikkeelle. Eikä myöskään pidä juuri mitään ääntä, kun olemme esimerkiksi kylässä, vaikka kotona jokeltelee minkä ehtii.
Ei siis ainakaan vielä tunnu olevan niitä "päätä pahkaa"-lapsia. (luulen, että minä olin lapsena sellainen, mutta mieheni on taas ollut rauhallisempi luonne)

On kuitenkin iloinen ja vilkas, noin niinku perusluonteeltaan. Liikkuu paljon, konttaa ja seisoskelee milloin mitäkin vasten ja on erittäin kiinnostunut pyykinpesukoneesta ja kaikesta muusta uudesta. Eikä viihdy yksin vaan konttaa minun perässä ihan joka paikkaan täällä kotona, ts. osallistuu jo kovasti kotitöihin:) Tykkää "pitkistä aamuista" niinkuin me muutkin tässä perheessä... pusutellaan ja loikoillaan sängyssä.

Kaiken kaikkiaan hyvin "mukautuvainen" vaavi. Olemme reissanneet paljon tämän ensimmäisen 7kk:n aikana ja vaikka vaavi hitaasti lämpiävä onkin, niin silti kovin rohkea. Ei itke/pelkää uusissa paikoissa tai vierasta, ainakaan vielä!

Nyt olen myös tullut huomaamaan sen oman tahdon, joka alkaa pyrkiä esiin... Joko se näin aikaisin?! Pukeminen on vaavin mielestä ihan kauhiaa (toisinaan) ja vaipanvaihtokin meinaa välillä mennä aivan hulinaksi. Hauskinta oli ehkä se, kun mummi (mieheni äiti) oli hoitamassa vaavia toissapäivänä ja oli alkanut pukemaan häntä ulos, niin tyttö oli saanut niin älyttömän "raivarin", että mummi oli päättänyt jäädä hänen kanssaan sisälle! Vaavi oli repinyt lapaset käsistään jne, kun mummi oli yrittänyt pukea... Kyllähän meitä vähän hymyilytti, kun typyhän tosiaan on 7kk!

Että tällaista. Viikon päästä tähän aikaan me ollaan jo uudessa kodissa. Huomenna menemme hiomaan lattioita, jotta vaavilla on sitten hyvä siellä konttailla;)

Minusta on niin huippua olla äiti. Menen nyt typyn viereen nukkumaan. Öitä!
 
Moikka!

Täällä on ihme kyllä vaihteeksi hieno ilma,aurinko paistaa. B) Viime yönä tosin tuuli niin lujaa,että luulin jo katon lähtevän tuulen mukana..ei onneksi lähtenyt :)

Maijun mamma Kyselit siitä luonto jutusta; minä kannatan myös kierrätystä.Ite kierrätän paperit,metallit,lasit,patterit yms. ja biojätteen kompostoin. Enkä myöskään roskaa,eikä roskaa ukkokaan enää..ainakaan kun minä olen paikalla. :D

Kesä06 Meidän kuopus on aika rauhallinen kaveri,ei paljon turhista kitise.Nauravainen hymypoika,tosin tempperamenttiakin löytyy tarvittaessa. :)
Meidän piti hommata joululahjat ideaparkista,mutta siellä näytti olevan sellanen ihmispaljous,kun tv-uutisia katottiin,että jäi ideaparkissa käynti väliin.Tosin aiotaan tulla kyllä shoppailureissulle,kunhan ehditään :)

No,nyt pyykkikoneen kimppuun.. :D :wave:
 
minä olen sellainen joka yrittää kotona kierrättää, mutta rontti mieheni vesittää aina välillä minun hommani, vaikka olen sanonut hoitavani homman. Jättäis vaikka vaan tiskipöydälle niin laittaisin. No hiljalleen oppii uutta tuokin hidas (anteeksi kesä06) hämäläinen.
En myöskään roskaa ulkona, vaan kuljetan kaiken mukanani niin kauan, et voin viedä roskikseen. Vettä kyllä lutraan aika surutta :ashamed: , mutta sähköä säästämme, kulutuksemme on keskivertoa alhaisempaa, et ehkä se vähän kompensoi tuon edellisen kanssa.
Minä myös kestoilen pojan kanssa osin, tilasin juuri 10 aio vaippaa ja kotimaista tekoa. Tuo kotimaisuus on sellainen mitä pyrin kannattamaan, mutta tuo Kelan tilin pienuus kyllä aiheuttaa monesti sen, että pakko ostaa edullisempaa ulkomaista :ashamed: , rahat ei vaan kaikkeen riitä. Vaatteni menee kyllä roskiin, kun ovat niin kuluneita jo minun käytössä, mutta pojan vaatteita aion myydä eteenpäin heti, kun varmistuu hänen jäävän ainokaiseksi. Kirpparilta en vaan pysty meille mitään ostaan, kun ällöttää se ummehtunut haju ja vilkas mielikuvitukseni keksii ties mitä syöpäläisiä tekstiileihin piiloutuneena.

Meidän pojan naama on aina leveässä hymyssä, on ehkä hieman varautunut vieraassa seurassa aluksi. Tietää kyllä mitä haluaa ja kertoo sen kyllä ilmeillään, äänellään ja koko ruumillaan, kylläkin ilman itkua.
Aivan ihana nauravainen miehen alku.

Mutta nyt toivotan kaikille hyvää viikonloppua!

:wave:
 
moikka!

Väinötar pohti tota kierrättämistä. Meillä kierrätetään ainakin metallit,
lasit, paperit ja kartonki sekä kompostori löytyy pihalta. Kun vaan isommat lapset muistaisi kans pistää ruoanjätteet oikeaan roska-astiaan. Vaatteet kierrätetään mahdollisuuksien mukaan, teineille nyt ei tietty kirppisvaatteet kelpaa enää, mutta itselle ja vauvalle sieltä löytyy aina välillä.

Tänään on ollut mukava ilma ja jopa outo valoilmiö ulkona pilkottanut, jospa vaikka saataisiin hiukan lunta. Neiti on nauttinut ilmasta ulkona nukkuen.

Jokos teillä on kaikki joulutouhut täydessä vauhdissa? Meillä ollaan lahjoja hankittu ja leivottu, tänään on yritetty tehdä siivousta joulua varten.

Maijun mamma miten teillä se syöminen sujuu? Meillä harjoitellaan lujasti ( on harjoiteltu kuukauden verran) ja tänään ekaa kertaa tuntui siltä että sitä menee oikein alaskin. On tässä jo keksitty vaikka minkälaisia keinoja ja ehkä se nyt tästä lähtee sujumaan. Meille tuli joulukuun alussa hampaita oikein kaksin kappalein ja ehka se teki sen syömisen vaikeaksi...

No palailenpa tuonne siivouksen pariin ja toivottelen viikonloppuja! :wave: <br><br>
 
kesä06 harmaana
Yritän tässä vähän kirjoittaa ja samalla nukuttaa typyä. Meidän typy on tässä taistelussa kyllä todella sitkeä vaikka ihan on jo väsynyt, silti voi huutaa, huutaa ja huutaa....

Väinötär, kiitos terveisistä, toivottavasti Tampereen reissunne meni mukavasti.

Joulun valmisteluista on ollut puhetta. Meillä on sekä siivous tekemättä että lahjat ostamatta. Molempiin on kyllä suunnitelmat valmiina, joten uskon että tuosta hoituvat. Olemme mummulassa joulun, joten itse saan vain nauttia hyvistä pöydän antimista =) Siivoan kuitenkin, on niin mukava tulla puhtaaseen kotiin.

Missä te yleensä joulua vietätte?

Nyt tuo kutsu on tosi vaativa, joten....

Hyvää ja lämpöistä joulua kaikille!! (Saattaa olla että palaan "ääneen" vasta joulun jälkeen)
 
Maijun mamma
Heippa kaikki,

me ollaan oltu muutama päivä reissussa, kun mun äiti täytti 70v ja oltiin sitä perheen kanssa juhlimassa. Erittäin mukavat pirskeet oli ja äitikin viihtyi oikein hyvin...:)

Samalla reissulla haalittiin vielä viimeisiä tarvikkeita tuonne raksalle ja nyt alkaa viimeinen puristus, että pääsisimme "omaan tupaan" jouluksi. Hirmuista kiirettä pitää!

jonnaliina kyseli Maijun syömisestä. Hieman paremmin jo! Kovin on neiti tarkkana sen kanssa mitä syö, mutta toisinaan menee jo puolikas purkki sosetta! Eli taito on kyllä jo olemassa:) Ja meilläkin tuli juuri ensimmäiset hampaat. Kaksi alahammasta puhkesi melkein samaan aikaan heti, kun Maiju oli täyttänyt 7 kuukautta...

Menen nyt nukkumaan, meillä on ollut pitkä päivä takana. Voi olla, että ehdin takaisin vasta sitten muuton ja muun jälkeen, joten ihanaa ja lämpöisää joulua teille kaikille!:)

P.S. Toivon, että lumi sataa sinne eteläänkin!
 
Heippa kaikille ja vieläkö mahtuu mukaan?

Meidän neiti on syntynyt 13.6 ja on siis tällä hetkellä 6kk ja 1vko.
Äitiltä meinasi eilen kyyneleet valua silmistä kun meidän pikkuinen oppi konttamaan :)
kyllä sitä oli odotettukin kun konttausasennossa ollaan heiluttu jo 5kk:n iästä lähtien.Ryömitty meillä ei lainkaan...

Mukavaa joulun odotusta kaikille!

Tiina ja Iida
 
tervetuloa vaan mukaan joukkoon mukavaan Tiina ja Iida :D

Pitäisi alkaa siivoon, mutta eipä yllättäen taaskaan homma nappaa..
Onneksi naapuri pelasti meidät ulkoileen puolenpäivän aikaan niin tuli nautittua upeasta kirpakasta pakkas säästä!
Juu ja luntakin on saatu juuri maan oeitteksi tänne etelään!

Vaan nyt toivon teille kaikille joulu rauhaa kotiin ja kaikkea hyvää tulevalle vuodelle!
 
Heissan kaikille!

Tervetuloa joukkoon mukaan Tiina ja Iida!

On tosi ihana keli ollut täällä etelässäkin, toivottavasti pysyisikin vähän aikaa. Joulusiivous on kesken ja lahjat osittain ostamatta. Mutta ei stressiä ainakaan vielä. Mekin lähdetään isovanhempien luo viettämään joulua ja päästään mummon joulupöytään, mutta on kiva myös tulla takaisin puhtaaseen kotiin. =)

Neiti yrittää kovasti konttausasentoon, mutta on enempi huojumista vain vielä, istutaan kyllä jo tosi hienosti. Kyllä sitä sitten ehtii liikkua.... =) pääsee äiti vielä helpommalla, kun ei tarvi ihan kaikkia tavaroita kerätä pois. ;)

Mutta nyt neiti huutelee, joten toivottelen HYVÄÄ JA RAUHALLISTA JOULUA TEILLE KAIKILLE! Palailen pyhien jälkeen jos ei sitten jo aiemmin... :wave:
 
Moikka!

Tervetuloa vaan mukaan Tiina ja Iida !

Täälläkin maa on valkonen,pari senttiä satoi eilen lunta...JEE!! :D

Meillä ei mitään uutuuksia..kuopus nukkuu päikkäreitä ja minun pitää mennä siivoileen vielä vähäsen,muuten joulutouhut on hyvällä mallilla. :)

Joten: Erittäin hauskaa joulua kaikille !!
:wave: Palailen sitten,kun taas ehdin.
 
Tervetuloa Tiina ja Iida =)

Sain kuin sainkin tänään joulusiivouksen tehtyä, vaikka ei tuo typy sitä helpoksi tee. Meillä jatkuu kitinä jo kolmatta päivää ja siihen on vain yksi syy = on tylsää kun ei pääse eteenpäin ja viihdyttäjä puuttuu!!! Koettelee siis hieman hermoja... joka päivä toivon että josko tänään oppisi ryömimään. Nyt vaan näyttää hieman pahalta, typy haluaisi vaan opetella seisomaan... no ehkä huomenna :LOL:

Nyt menen ukkokullan viereen, kun on välillä kotona eikä töissä :heart:
 
ms willson
hepähei taas pitkästä aikaa...

toivottavasti sairastelut on sairastettu vähäksi aikaa...lunssaa on ollu kaikilla.

meillä tyttö alkoi konttaamaan viikko sitten(eikä osaa ryömiä ollenkaan) , eilen tuli 7 kuukautta täyteen =) ja tukea vasten ähän yrittelee jo, lelukori ja sohva on parhaimmat paikat. on kyllä vielä niin huterannäköistä että tovi menee ennenku onnistuu... :D

tuntuu että älytön kehityspyrähdys tapahtunut ihan hetkessä... huiskuttaa heiheit kun hänen käskee, taputtaa käsillään innoissaan... näyttää kieltä pyynnöstä :heart:

Ja eilen tapaihtui syömisen kanssaki muutosta, yleensä yhden purkin syöny kiinteitä. niin meni sitten 2,5 purkkia!!! Ja illalla ISO lautasellinen puuroakin!! neuvolan täti voipi olla ens kerralla ihmeissään kun painokin varmaan tekee melkoisen pyrähdyksen... Nyt on semmoinen 7 kiloinen rimppakinttu....(äitiinsä tullu...) Ja tytön ruokaan on pitänyt lisätä ruokaöljyä aina loraus...

Kysymystä vähän... Olettako jo käynyt saunassa vauveleiden kanssa?? Mietin että jos joulusaunassa tytyn kans käväsis, miedoissa löylyissä tietty ja hetken aikaa vain... Esikoinen oli pari kuukautta kun mökillä kävi lämpimässä saunassa pesulla...

Nyt alkaa jo sellainen pikkuinen joulunajan jännitys olemaan päällä ;) Mukava yömyöhään rapistella paketteja... Kinkku on jo sulamassa... torttujakin tuli tehtyä monta pellillistä (HIMOITSEN niitä...) Kuusi haetaan vasta lauantaina, siitäki leviää ihana tuoksu kotiin...

Eimuutako ihanaa joulunodotusta kaikille!!!!! :xmas: Ja varokaa pukkeja... :LOL:
 
tyttö on 22.4 syntynyt ja meillä ei ole minkäänlaista rytmiä. en osaa samoa kuinka monesti typy nukkuu päikkärit ja milloin syö lounaan se vaihtelee joka päivä. nukutaan kun väsyttää ja syödään kun on nälkä. tänään herättiin vasta kymmneneltä ja nukahti vasta puolenyön jälkeen eilen. muutenkin on tosi hankalia nukahtaminen. itkua parkua. minun pitäisi maata sen vieressä koko yö ja antaa pitää tissiä suussa. kun nousen niin ipana havahtaa heti ja hamuaa tissin takasin... mä haluaisn rytmin ja vähentää imetystä... mutta beibe ei suostu tuttipulloon eikäö nokkamukikaan kelpaa.. neuvoja??
 

Yhteistyössä