Kevätkullat06

  • Viestiketjun aloittaja huhtis
  • Ensimmäinen viesti
Velmunäiti
Jostain syystä kirjautuminen ei onnistunut...

Ilmoittaudun kuitenkin mukaan! Minulla poika 4kk ja aktiivisesti kuin toukokuisia vaan en ikinä uskaltanut kirjoittaa. :)
 
minä myös ilmoittaudun mukaan!!jäin vähän ulkopuolella tuolla huhtiksissa kun heti alkuun ei ollut konetta..enkä jaks alukea 100 sivunketjuja11sovitaanko että tehdään tähän tasasiesti uusi aloitus niin veny kauhian pitkäksi!!vaikka jos aktiivisesti käy lukemassa niin ei niitä sivuja sit luettavski montaa kerkiä tulla!!eli täälä äippä 22v. ja rinssessa 5,5kk
 
huhtis
Tuntuu et nää päivät menee, kun siivillä.... Tytsy oli tänään oikeen aurinkoisella päällä, sen kanssa vaan pitää olla kokoajan liikenteessä (siis sylissä) Turha edes ajatella et viihtyis sitterissä tai viltillä, vähän aikaa kyllä, mutta kyllä sitten aika kuuluvasti ilmoittaa, kun olo käy tylsäksi.

Nyt tää mamma lähtee koisimaan, tulin vaan pikaseen käväsemään, kun suljin koneen miehen jäljiltä!

 
Olen yksi vanhoista toukokuisista, mutta koska anonyymisti saa kirjoitella, niin en viitsisi kertoa kuka olen. Pitää ainakin antaa hälyn laskea. Turhaa kommellusta ollu täällä palstalla. Jos vaan mahtuu mukaan, niin voisin kirjoitella kanssanne.

huhtis: meillä sama juttu. Koko ajan saa poikaa kannella ja missään ei ole itsekseen. Olen pohtinut, että olenko opettanut sellaiseksi vai onko hän vaan sellainen. Aika määrätietoinen poika meillä. Mutta toisaalta määrätietoisella lapsella on hyvät puolensa vaikka vauva-aika olisi raskasta. Ehkä pärjää hyvin sitten elämässä.
 
Kaikki ovat tervetulleita :wave: sehän se ajatus oli.

Pitäisi mennä nukkumaan, mutta on jotenki niin levoton olo. Meitin neiti oli kans tänään niin aurinkoinen. Illasta just ihmettelin miehelle, ku tytsi on ollu pari päivää tosi hyvällä päällä. Ei tartte, kun kattoo häneen niin tulee niin iso hymy =)

Kokeileekos muiden vauvat äänijänteitä? Tuntuu välillä, että tytsi keskustelee huutamalla. Pitäs varmaan hankkii korvatulpat. ;)

Taidanpa kumminkin mennä sänkyyn, jos se uni vaikka tulis.
 
Juu, meillä poika kans alottaa nauramisen ja ton muiden mainitseman KILJUMISEN heti kun silmänsä saa auki aamulla... Ja kaikki on olevinaan NIIIN hauskaa! Poika kärsii aamutukkosuudesta, ja meillä nenä niistetään suolatipoilla ja vanupuikolla. Mokoma alkaa nauraa kun laitetaan tipat nenään ja kun näkee sit vanupuikon... No, kai pienestä pojasta sitten on kivaa kun kaivetaan nenää :D .


Mie täs avasin koneen samalla kun istun rintapumpulla. olen yötä vanhemmillani ja mummi ja vaari on pitämäs tassu-unikoulua meidän nelikuiselle neuvolalääkärin määräyksestä :ashamed: . Miulle puhkes kivulias reuma raskausaikana ja nyt täytyy kuulemma saada ruveta nukkumaan yhtenäisempiä öitä etten sairaalakuntoon mee... :'( . Alotettiin siis 2vk sitten soseet tätä ajatellen ja siihen kaatu mun haaveet 6kk täysimetyksestä :'( . Mies tässä vastas ensin 2 yötä pullolla yönälkähuutoihin ja poika söi 20ml ja 15ml... Sillon lääkäri sano, että NYT laitatte sen metkun unikouluun, poika tankkaa näköjään päivällä ja herää tavan vuoksi yöllä. Täällä nyt äiti on heräilly kuitenki pitkin yötä miettimään, miten kullannuppu pärjää... No, juuri siksi mie täällä nukkumas olenki, etten puutu vaikka Metku siellä välillä karjuiskin...

seuraava vaikea askel onkin imetyksen lopettaminen stten kun on tarpeeksi monta lajia kiineitä kokeiltu. Reumatologin kokemuksen mukaan imetys on reuman akuutissa vaiheessa liian suuri rasite.

No, eipä rutista enempää! Mie saan sit kunnon kipulääkkeetki ja saan enämpi nauttia vauva-arjesta! Ja poika on terve ja tyytyväinen lapsi :heart:
 
Metkun äiti: Johtuiko se reuman puhkeaminen raskaudesta? Muistan kuulleeni, et jos joku tauti on piilevänä niin raskaudessa se puhkeaa, sillä raskaus on niin suuri paukku naisen elimistölle. Mä olin ihan varma, et mulle puhkeais joku kilpirauhasen vajaatoiminta kuten mun äidillä, mut ei puhjennu. Saatko sä tehdä vielä lisää lapsia? Ei oo pakko vastata noin suoraan kysymykseen, mutta kiinnostaa vaan.

Nauraakos teidän lapset paljon? Meillä on aika vakava kaveri. Hän pitää vaan ympäristön tarkkailemisesta ym. mutta ei ole mikään vekkuli.

Meillä ovat yöunet tosi huonot vielä. Poika herää koko ajan. Kiinteät eivät ole vaikuttaneet asiaan.

 
Bertie
Meidän poika nauraa ääneen kun huulilla päristelee masua. Se on takuuvarma keino saada pikkukaveri nauramaan. Taitaa kutittaa. Välillä nauraa muutenkin mutta ei kovin paljoa.

Ääntely on muutenkin hassua. Poika vaan kujertaa tosi hennolla äänellä. Ei ollenkaan kilju tai päristele.

Tai, vauvajumpassa se hihkuu kun talsitaan kohti muita vauvoja piirin keskelle. Se on hauskaa! Muutenkin on kiva toi vauvajumppa. Ei ole liian hektistä, mutta pitää vauvan mielen vireänä => helpotusta äidille....

Meillä aloitettiin eilen perunan maistelu maissin seassa, kun aloitin alunperin maistelut maissilla, kun mistään ei saa kuin uusia perunoita, ja soseesta taitaisi tulla aika liimaa, jos niistä tekee. Hyvin upposi. Omenalle irvistelee. Kai ne on liian hapokkaita hänen makuhermoilleen ;)

Voi mua. Ajattelen aina että kyllä se vauva nukahtaa mihkä vaan jos saa olla omassa makuupussissa, mutta oltiin isovanhemmilla käymässä enkä jaksanu ottaa vaunuja mukaan, niin enhän mä saanut sitä nukkumaan mihinkään ennen kuin haettiin mun serkun vaunut naapurista. Että silleen, hyvä opetus äidille!

Meilläkin mini-tassuttelu onnistui ja vauva herää taas 3 tunnin välein syömään. Olin jo nääntyä noihin 1-2 h syöttöväleihin yöllä. Sit kun on 6 kk plakkarissa, niin varmasti yritän päästä koko yösyömisestä eroon. Hetkenhän tämä vain kestää, mutta on se silti niin väsyttävää. Tosin imetykselle toi paljo yösyöminen tuntuu tekevän tosi hyvää. Muutama syöppöyö, niin rinnat on ihan turskahtaa maidosta!
 
Nyt sitten minäkin ehtisin kirjoittaa pari riviä.. täällä on siis äiti ja tyttö 3,5kk. neiti vetää aamupäikkäreitä sohvalla kun mää juon kahvia ja, niin olen tässä koneella..

meidän typy ei kans ihmeemmin naureskele, yhtä hymyä kyllä on, mut ääneen ei vielä osaa hihitellä.. :D nyt musta tuntuu et kun 3kk tuli täyteen niin muutoksen tuulet on puhallellu tänne päin. yöunet on lyhentyny ja päiväunet pidentyny.. \|O ja yöllä herää jopa kaks kertaa syömään, entisen yhden kerran sijaan. no ei oo paha, mutta voiskohan tuolla nälkä kasvaa vai mitä lie. muutenkin käytöksessä on uusia juttuja, on alkanu karjumaan ja kiljumaan! :eek: välillä tuntuu et ihan niinku tahallaan kiukuttelis, kun natisee vaikka mikään ei pitäis olla pielessä.. ja sit tyyntyy aina heti kun alkaa tanssittaa ja yhdessä tietyssä pystyasennossa pitää olla sylissä. :whistle:
ennen niin rauhallinen vauveli on alkanu kiukuttelee, onkohan ohimenevä kasvukipuvaihe..

meillä siirryttiin nyt suosiolla reilusti reppuilemaan, kun vaunujen kanssa saa aina taistella. reppukyydissä viihtyy tosi hyvin ja unetkin ottaa siinä pystyasennossa.

jaa ja nyt heräs syömään, siis
:wave:
 
Tosi kivaa että tänne on "eksynyt" jo nyt näin paljon kevät vauvojen vanhempia. Tervetuloa vaan kaikille tasapuolisesti :wave: :wave:

Meillä tyttö on ekoilla aamu päikkäreillä, yleensä ottaa vaan sellaset lyhyet kauneusunet! Sitä, mun piti kysästäkkin, että onko teijän vauvoilla jo säänöllinen unirytmi?

Meillä aamu alkaa yleensä n. 7-8 ja ekat torkut otetaan 10 huitteilla. Pitemmille päikkäreille joskus 13-14 aikoihin. Niin ja yö unille käydään 18.30-19 ja nukkuu joskus koko yönkin ilman tankkausta, mutta yleensä kyllä aamuyöllä syö kerran. Pelkällä tissimaidolla pötkytetään vielä eteenpäin.

Ihanaa, että tyttö nukkuu niin hyvin yönsä, koska esikon kanssa tulikin valvottua ja pidettyä unikoulut yms. Ja tais olla n.2-vuotias ennenkuin yöt alkoivat mennä hyvin. Niin ja silloin ei ollut mitään tassu-unikoulua vaan se kamala huudattamis-koulu, vieläkin karmii se touhu, tosin kyllä ne yösyötöt sitten parin huudetun yön jälkeen loppuivatkin. [/b]Metkunäiti toivotaan, että unikoulu tepsii ja saat levättyä yöt, koska nythän on tärkeää, että saat itsesi kuntoon. Ja turhaan murehdit niitä imetysjuttuja, koska aina se vaan ei onnistu. Minä en ole koskaan pystynyt imettämään näin kauan, kun nyt tätä kuopusta ja ihan terveitä ja tyytyväisiä lapsia on heistäkin kasvanut.

Vai niin, nyt tytön aamu torkut on torkuttu ja pitänee muutenkin lähteä tekemään kotihommia!

Mun piti viel kommentoida jotain juttuja, mutta illalla sitten uudestaan ajan kanssa!

Aaaarggghh, tää kone sekoilee. Tai sit se oon mä :LOL: <br><br>
 
Kevätpojun äiti: Joo, reuman puhkeaminen johtuu mitä todennäkösimmin raskaudesta ja sen rasituksesta elimistölle. Mulla on perinnöllistä taipumusta, suvussa siis reumaa. Olin ekan kerran kipee ja opinnoistani pitkällä sairaslomalla jo 5 vuotta sitten yhen tosi kovan flunssan jälkeen ja kun en voinu huilata kunnolla kun tein gradua... Sillon ei löytyny vasta-aineita verestä ja ne piti sitä jonain hermojen (siis hermoston) ärtymisenä viruksesta johtuen... Nyt kun sama alko noin 200x kauheempana rv 28 niin menin heti äitipolille. Loppuraskaus meniki hyvin pitkälti sairaalas. Onneksi poika tajus syntyä itse rv 37+1 täysin valmiina pakkauksena, mun stressihormonit oli sen varmaan kypsyttäny keuhkoja myöten :p . Huusi sen varran lujaa heti ku pää oli tullu ulos että sai 10 apgarpistettä :D .

Luojan kiitos tää ei oo nivelreumaa vaan sidekudoksessa. Ennuste on parempi ja reagoi paremmin lääkitykseen ym... Niin niistä lisälapsista, kyl niihin sai luvan ku tauti on rauhallises vaihees. Eikä noin pahaa tilannetta välttämättä tuu ku saa hoidot kunnolla päälle... Tukijoukot vaan kuulemma kannattaa kutsua apuun sit vauvaa ja kotia hoitamaan, että saa toipua synnytyksestä rauhas. Nyt meiltä on ollu rauha kaukana, kun miehen isommat lapset oli meillä koko kesän \|O . Ihania lapsia, mut oli vähän liikaa tähän saumaan :ashamed: .

Unikoulu oli muuten mennyt hyvin! Poika oli nukahtanu 21.00 ja heränny ekan kerran 03.20 ja sitten muutaman kerran ennen aamua. Eka OIKEA nälkä tuli 06.55!!! Tosi nopeasti oli tyyntyny tassutteluun, ei yhtään karjuntaa. :heart:

Maamuska: meillä sama vaunujen kans, ne on tauolla ja liina/ reppu kehis :)

Huhtis06: Kiitos lohdutuksestasi imetyksen suhteen! Mie oon ollu tosi imetysmyönteinen ihminen, ja kun maitoakin tulee aina vaan luovutukseen asti... Mutta nyt on alkanu joidenki ymmärtämättömien ihmisten sanat satuttaa, että etkö nyt vielä jaksais kun sulla on kerran maitoakin, sehän on niin lyhyt aika vaan, ajattelisit lasta... No kun mä mielestäni ajattelenki, että sillä lapsella olis kunnos oleva äiti joka jaksaa hoitaa sitä! :eek: <br><br>
 
Mitä on tassuttelu unikoulu?

Meidän poika 4kk herää yöllä tunnin tai kahden tunnin välein. Koskaan ei tyynny tuttiin, vaan aina on imetettävä. Koska kyse on esikoislapsesta, välillä tuntuu, et loppuuko tämä valvominen koskaan. Kaikki sanoo, et kyse on pienestä ajasta ja onhan jo nyt mennyt neljä kuukautta kun hups vaan. Pian on mennyt toiset neljä kuukautta ja sit vielä yksi neljä kuukautta ja sitten on vuosi täynnä. (huom, mulla on hyviä tsemppaus-juttuja keksittynä :D )

Hei jos te haluatte tänne lisää porukkaa juttelemaan niin mä voin yrittää hankkia. Olen siinä mestari. Käyn vähän huhuilemassa tuolla toisilla palstoilla. Pian täällä on jo kauhee jengi. :LOL:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.09.2006 klo 11:41 kevätpojun äiti kirjoitti:
Mitä on tassuttelu unikoulu?

Meidän poika 4kk herää yöllä tunnin tai kahden tunnin välein. Koskaan ei tyynny tuttiin, vaan aina on imetettävä. Koska kyse on esikoislapsesta, välillä tuntuu, et loppuuko tämä valvominen koskaan. Kaikki sanoo, et kyse on pienestä ajasta ja onhan jo nyt mennyt neljä kuukautta kun hups vaan. Pian on mennyt toiset neljä kuukautta ja sit vielä yksi neljä kuukautta ja sitten on vuosi täynnä. (huom, mulla on hyviä tsemppaus-juttuja keksittynä :D )
Käyppäs katsomas tästä osotteesta.


http://www.yle.fi/akuutti/arkisto2004/231104_b.htm

Yleensä puolivuotiaan saa laittaa tassuhoitoon, meille annettiin lupa aikasemmin äidin ongelmien takia :ashamed:

Me siis alotettiin 2vk ennen unikoulua kiinteät ja päivätankkauksen opettelu. Että varmistuisi, etteti lapsi huuda nälkäänsä yöllä.
 
uusi palstailija
Hei! Eksyin minäkin uutena tänne palstalle. Minulla tytöt 11 ja 13 v ja 8.6.06 syntynyt poikavauva. Hyvin olen jaksanut, vaikka näin iäkkäämpänä vielä iltatähden sain. Poika on kiltti, rauhallinen ja yöt nukkuu hyvin. Eka yöunia n. 4-5,5 tuntia ja sit seuraava pätkä n. 3 tuntia. Oppi juuri kääntymään selältä vatsalleen ja nyt koko ajan kiepsahtaa kun selälleen laittaa. Iho on tosi kuiva otsasta, poskilta, taipeet punottaa ja karstaa päässä. Sain vinkin kokeilla ACO-tuotesarjaa ja testasinkin sitä. Vaikuttaa tosi hyvältä. Niissä ei ole mitään hajusteita, väriaineita, eikä säilöntaaineita, sekä ovat luokiteltu elintarvikkeiksi, joten ei haittaa vaikka menee suuhun. Niitä saa apteekista. Laitoin yöksi iholle öljyä ja ei ole aamulla enää lainkaan niin hilseilevä kuin ennen.
Onkos täällä muita nelikymppisiä äitejä?
 
sankofa
Poika nukkuu päikkäreitä niin pääsee hetkeksi koneelle. Meillä kanssa kiljahdellaan kovasti. Nauruakin kyllä tulee ja varsinkin silloin kun on illalla väsynyt ja isä nostelee ja leikkii lentokonetta pojan kanssa. On se mukava kun tulee uusia ääniä :D

Huomasin just tänään et pojalle on tulossa kolme hammasta =) nyt en yhtään ihmettele ku on ollut niin kiukkuinen ja itkunen.

Joku kyseli rytmeistä. Meillä ei vielä mitään kovin säännöllistä rytmiä ole. Mut herätään noin 7 aikoihin ja kauneusunet otetaan siinä 9 aikaan. Päiväunille mennään noin 12 ja iltapäivällä siinä 5 aikaan simahdetaan hetkeksi. Yöunille mennään 20-21. Ja yöllä herätään pari kertaa syömään. Ja juuri kun luulee että tälleen nämä päivät menee niin uniajat saattaa mennä ihan erilailla.

Nyt täytyy mennä itsekin vähän pitkäkseen kun vielä kerkiää.

sankofa ja poika 3,5kk
 
Moikka kaikille ja tervetuloa uudet! :flower:

Naurusta oli kyselyä: Meillä poika on kova nauraja,varsinkin kun puetaan bodya päälle ja laitetaan niitä olkapäällä olevia nappeja kiinni niin johan nauru ja kujerrus raikuu talossa. :D Ihanaa ääntä,tosin lattialla ollessaankin puhelee kovasti,ne korvatulpat äiskälle ei olis huonompi hankinta..No,ei vaan. =)

Vaunut on meilläkin tällä hetkellä vähän jäähyllä,ei oikein poju viihdy niissä..tai sitten niiden täytyy koko ajan liikkua.Eilen kauppareissulla nukahti vaunuihin,mutta heräsi melko pian,kun kärryt pysäs..Nuorempana viihtyi tosi hyvin vaunuissa..kuullostaa hullulta sanoa:Nuorempana....eihän pojulla ole vielä ikää kuin reilut 4kk:tta :D

Pikkumies on nyt päikkäreillä,söi sitä ennen peruna-porkkana sosetta ja luultavasti nukkuu pari tuntia.Meillä on jonkinlainen päivärytmi jo tullut pojalle ja siitä pyritään pitämään kiinni.Yöt menee yhdellä herätyksellä ja silloin juodaan pullo maitoa.

En nyt muista mitä piti vielä kirjoittaa,mutta eiköhän tässä ollut jo tarpeeksi tälle kertaa..pitää mennä leikkimään vanhemman pojun kanssa. :)
 
Olipas kivasti tullut porukkaa. Sain tytsin nukkumaan, mutta nukkuu aika levottomasti.

Päivärytmistä: Meillä tytsi menee nukkumaan 19-20 ja herää pari kertaa yöllä syömään. Tytsi herää aamulla 7-9, minkä jälkeen valvoo noin tunnin ja rupeaa unille. Päivällä nukkuu 3-5 päikkärit, mitkä on vaan puolestatunnista tuntiin. Viime yö ois päästy yhdellä syötöllä, kun tytsi heräs vähä ennen seitentä toisen kerran syömään. Ois ollu valmis heräämään, mut laitoin takasi sänkyyn. Onneks nukahti vielä.

Itsekin suunnittelin täysimettäväni 6kk asti, mutta eipä onnistunut. Kolmen kuun paikkeilla piti ruveta antaa lisämaitoo. Ei ihan ilman itkuja selvitty siitä päätöksestä. Mutta eikös se niin ole, et kun äiti voi hyvin lapsikin voi hyvin. Alkoi olla aikamoista huutoa noi syötöt, etenki iltaisin. Oli tosi stressaavia noi ajat. Nyt yö ja aamu menee pelkästään imettämällä ja muuten annetaan lisäks tuttelia ja sosetta. Ja itsekin nautin taas enemmän tosta imettämisestä.

Toi uuden oppiminen on tosiaan ihanaa seurattavaa. Meidänki neiti nauraa joskus kunnolla, valitettavasti vielä niin harvoin. Kiukutella kyllä osaa. Ei ole epäselvyttä millon joku asia ei ole neidin mieleen. Silloin ei voi kun nauraa. :) Pukeminen aiheuttaa meillä kiukuttelua. Housut voi saada jalkaan ilman kiukkua, mutta kun pään yli vetää jotain tai laittaa kädet hihaan niin jopas löytyy ääntä.

Te jotka käytätte rintareppua, onko siinä jotain max. kantoaikaa? Meillä on kans rintareppu, mut tytsi on ollu siinä vaan lyhyitä aikoja. Alussa ei meinannut viihtyä, mutta onneksi nyt viihtyy. Ajattelin vaan, kun se ois aika kätevä jos läksis kaupungille, ei tartteis vaunujen kans survoutua joka paikkaan.

Jospa menisin syömään, kun neiti vielä nukkuu.
 
Metkun äiti: Thanks linkistä!

Uusi palstailija: Meilläkin on pojalla kuiva iho ja olen kokeillut lähes kaikkea. Apteekkiin on pojan syntymän jälkeen mennyt rahaa varmaan 200e. Taidanpa kokeilla niitä sinun suosittelemisiasi tuotteita. Niin ja mä en ole 40v. Tää on tosi uusi tää palsta täällä, mutta odotellaan porukkaa. Kyllä sitä kummasti alkaa aina tulemaan, parin viikon päästä sitä on jo puolet enemmän, voin vaikka vannoa. Ehkä saadaan mukaan muutama nelikymppinenkin.

Päivärytmistä: Meillä ei oo. Yön ja päivä erottaa kyllä ja nukahtaa ja herää samaan aikaan, mutta muuten vaihtelee päiväunet. Musta tuntuu et poika on samanlainen kuin mahassa. Valvoo kolme päivää ja kolme päivää on hereillä, jne.

Muuten, aloitetaanko me joka viikolle oma ketju vai onko se aina tämä sama? Ja pitäiskö etusivulle lisätä palstailijoiden nimet vai halutteko pysyä niin anonyyminä ettei niitä laiteta? Siis tarkoitan nimimerkkejä.
 
Toukokuun Elli
Kiva tosiaan, että on löytynyt näin paljon kirjoittajia. Itse pyrin kirjoittelemaan aina vähäsen, kun täällä kerkeän käymään. En ihan joka päivä tosin.

Meidän neiti on varsinainen neiti, sillä pukeminen on aina tosi hauskaa. Välillä kun neitiä kiukuttaa, niin riisuminen ja pukeminen saattaa laannuttaa kiukun. Äiti saa siis sovitella vaatteita toisen ylle vaikka kuinka kauan ja tämä jaksaa vain hymyillä ja kiherrellä. Isi ei tosin näitä meidän juttuja ymmärä ollenkaan :LOL:

Itsekin olen yrittänyt löytää jotain suosituspitoikaa rintarepulle, mutta en ole löytänyt. Meillä on Babybjörnin reppu, joka on ollut tosi kovassa käytössä, varsinkin vauvan ollessa n. 1-2 kk (nyt 3,5 kk), jolloin hän ei viihtynyt vaunuissa pätkääkään. Saattoi olla rintarepussa jopa kaksi tuntia putkeen päikkäreitä nukkuen. Nyt on reputtelut vähentyneet, kun vaunut ovat alkaneet kelpaamaan. Tilasin tosin uuden Ergon, jota ajattelimme rueta käyttämään seuraavaksi. Reppu on kyllä tosi kätevä kaupoissa ja kaupungilla ja meillä tyttö myös nukahtaa siihen tosi nopeesti. Tiesittekö muuten, että uutta Ergoa voi käyttää jo 3 kk iästä alkean, kun vanhassa mallissa oli suositusikänä min. 5 kk
 
taustajoukot
Heipä hei täältäkin :wave:

Meillä myös naurellaan ja etenkin jutellaan oikein kovaan ääneen,meinaa äiti jäädä kakkoseksi kun poika pääsee vauhtiin!

Meillä poika käy yöunille n.20.00,ja normaalisti herää yhden kerran vain syömään.Nyt on tosin jo muutaman yön noussut kahdesti,mutta tätähän tämä on,juuri kun itse totut johonkin rytmiin,niin vauva keksii muuttaa sen,ettei vain elämä kävisi turhan tylsäksi :kieh:

Mitähän muuta olitte jo kirjoitelleet,jotenkin nyt kaikki unohtui,jokatapauksessa,kiva että löytyy porukkaa,mukava vertailla kokemuksia!

Jatketaan taas...
 
Uusi palstailija : Meillä esikoisella oli aivan samoja iho-oireita,tosi kuivat posket,taipeet punoittivat ja karstaa päässä.Käytettiin lääkärissä ja epäilivät maitoallergiaa,mutta ei ollut..testit negaa.Seuraavaksi tultiin siihen tulokseen,että pojalla on atooppinen ihottuma ja sitä hoidettiin sitten huolellisella rasvauksella aamuin illoin.Meille lääkäri määräsi Ceralan-voidetta ja hydrokortisonia (sitä kaikkein miedointa 0.5%) pahimpiin kohtiin eli taipeisiin.Hydrokortisonia käytettiin kuurinomaisesti,ei yli viikkoa kerrallaan ja sitäkin kerralla tosi vähän.Ne tepsivät.Tuttua hommaa rasvaus ja iho-ongelmat minulle :/ Onneksi kuopuksella on hyvä iho..Nyt taas ruoka hommiin. :)
 

Yhteistyössä