Kevätkullat06

  • Viestiketjun aloittaja huhtis
  • Ensimmäinen viesti
Iltaa!

Maijun mamma Meillä oli sama juttu aluksi soseiden kanssa, luulin ettei mitään mene alas enää koskaan. Mutta vauvat ovat niin älykkäitä otuksia, että ne oppii todella hyvin ja eräänä päivänä oli poika suu ammollaan kun sosetta tarjosin ja siitä asti on syönyt. Heh, eli anna vaan sitkeästi soseita.
Anne Apteekissa on vaikka kuinka paljon reseptivapaita hyviä rasvoja atooppiselle iholle esim. Aqualan, Apo base, Ceralan ja Essex. Nämä ovat keskirasvaisia rasvoja ja jos eivät auta, pitää siirtyä vielä rasvaisempaan joista esim. Novalan on reseptivapaa. Eli kunnon rasvaus (lumiukkorasvaus) aamuin illoin iholle ja jopa useamminkin. Näin mua ohjattiin.

Eipä mulla muuta. Oon haissu koko päivän niin järkylle hielle, et oikeen inhottaa, pitää mennä suihkuun. Eikö olekin mielenkiintoista. Varmaan taas hormoonit sekaisin tai jotain.

Palaillaan.
 
:wave: neuvolaterveisiä;ikää 4kk ja 2vkoa, paino 8020g,pituus 66cm,pipo43.5 ,hyvin on poju kasvanut,(synt.paino3235).
rintamaidolla ja soseilla; maissi, bataatti, päärynä tällä hetkellä kuvioissa, koska pojalla atooppinen iho ja aika ajoin lehahtelee punaiseksi taipeet, käsivarret ja jalat. lääkäri määräsi Bukort 0.1% ja geridal-geeliä,jos einäistä apua niin sitten allergiatesteihin :(
tänään ville-poju yllätti äidin ja isin; oli kierinyt makuupaikaltaan toisellepuolelle keittiötä ja makoili vatsallaan rapsutellen mattoa =)
liikuntaa on tullut harrastettua eilen.Käytiin pienellä lekillä kansallispuistossa,
isillä rinkka,minulla ville kantoliinassa ja isotsiskot juoksivat edellä.
kun päästihin makkaranpaistopaikalle, niin huomattiin että makkarat jäi kotiin :kieh: noh, oliedes juomapullot mukana jamuutama keksi.
arvatkaas kuka oli illalla väsyksis, taitaa olla huono kunto :ashamed:
muksut nukkuu joten taidan mennä minäkin,öitä!
 
Bertie
Olen vaunuja lykkimällä saanu sykkeeksi 120-130, eli peruskestävyysalueella. Se on musta ihan hyvä, kun aina jos menee spinningiin tai jumppaan, niin nousee sitten korkeammalle, ja tolla alhasemmalla alueellakin pitäisi liikkua aika paljon. Kerran kun lykin jyrkkää ylämäkeä, niin nousi 160:een.

Musta on tosi ihanassa iässä vauva nyt. Nyt hän on iltapesulla, ja sitten menossa nukkumaan, ja niin niin suloinen ja ihana kun sylissä äsken kujersi. :heart:
 
Täältä ilmoittautuu mukaan myös yksi kevätkullan äiti. Pikkuneiti syntyi toukokuun alussa. Päivät kuluvat sylitellen kun ei tahdo muualla viihtyä. Vaunut ovat myös meillä vähän jäähyllä ja kantoreppu on kovassa käytössä. Olemme myös kovia lenkkeilemään. Ruoan puolesta mennään vielä täysimetyksellä. =)
 
Heissan!

Kiva kun ootte perustaneet uuden palstan,kirjottelin tuonne alkuperäsiin toukokuulaisiin jo odotusaikana ja typyn syntymän jälkeen,en enää kerennyt paljoakaan kirjottelemaan,ku oon vaan ihmetellyt tuota niin suloista tyttöä :heart: ja en varmaan sen takia saanut kutsua priiva puolelle ;) mutta ei sen väliä.
Eli olen 29v. ja meidän esikoistyttö syntyi 6.5.06.

Mistäs te nyt olitte jutelleet,taisi olla vierastamisesta ainakin,meen typy aina välillä vierastaa mutta taitaa olla aika paljon myös väsymyksellä syytä,tyttö ei vielä osaa kääntyä mutta aina välillä uhkaavasti alkaa kallistua =) ,kiljumaan hän on ruvennut ja nyt muutaman päivän on kitissyt tosi paljon mutta taitaapi vaan kyllästyttää ja yrittää saada äippää liikkeelle,tarviikin kaivaa rintareppu taas esille.
Meillä kans mulla on atooppinen iho ja taitaa tytöllekkin tulla,kun on myös aika kuiva iho hänellä,oon ihan öljyillyt ja viimeksi sain neuvolasta kasan erillaisia voidenäytteitä.
Mutta nyt painun pehkuihin,palaan taas :wave:
 
Heippa!

Uusi Kevätkulta06 ilmoittautuu joukkoon! :wave:

Meidän poika on syntynyt toukokuun alussa ja on ihana ja iloinen pakkaus.

Meillä syödään jo hieman soseita, vaikka kiinteiden syöminen on vielä aika vaikeaa. Suu ei meinaa aueta eikä nieleminen oikein onnistu mutta sitkeästi yritetään. Päärynä on lempparimaku.

Pinotaanko tämän hetken syömisrytmit?

Meillä syödään jotenkin näin.

Heräämisen jälkeen n. klo 9 1/4 purkki hedelmäsosetta ja imetys.
Imetystä 12& 15
n.17.30 1/4 purkki vihannes- tai hedelmäsosetta ja imetys
20.30 peruna-porkkana ensipuuroa kolme ruokalusikallista (n. puoli desiä) ja 100ml tuttelia
Yöllä syö kolmesti tissiä, joista 1 kerta klo 4 on varsinainen ruokailu, muut tapaheräämistä ja pienet imut.

Voi Metkunäiti: Jaksamista! :hug: Ihan yllättäenkö?

Hyviä öitä!
 
Meillä lähestytään 5 kkn ikää ja ollaa maisteltu vaihtelevalla menestyksellä marja- ja kasvissoseita. Masu tuntuu tulevan kaikista kokeiluista tosi kipeäksi. Ainut joka menee ilman itkuja on ruusunmarja.

Liikkumisesta on ollut juttua. Varpaat löydettiin kuuksusi sitten ja niitä on ihana imeskellä. Kääntyminen kumpaankin suuntaa on myös hokattu, joten kaveri liikkuu aika vikkelään sivuttain sängyllä. Hereillä ollessa on turha yrittää vaunuilla liikkua, joten rintareppu on ollut kovassa käytössä.

Kovasti pitäisi olla myös viihdykkeitä. Kauaa ei samat lelut ja maisemat kiinnosta.

Metkunäiti Toivottavasti vaan työreissulle lähti!?

Kutsu kuuluu..
 
Maijun mamma
Huomenta kaikille!
Minä löysin tämän palstan vasta eilen ja jo nyt nautin suuresti lukiessani teidän kirjoituksia. Meillä ei tässä lähimaastossa ole muita vauvaperheistä, joten on tosi mukava lukea juttuja saman ikäisistä vauvoista...
Gekkuli! Meillä on samana päivänä syntyneet vauvat! Hauska juttu. Maiju syntyi 6.5 kello 22:08. Olimme menneet sairaalaan käynnistykseen jo torstaina, mutta neiti päätti syntyä vasta sitten lauantai-iltana:)

Metkun äiti! Jaksamisia... Ihanko miehesi kokonaan lähti? Huh!

Niin, ja kiitos kaikille noista soseensyönti vinkeistä. Ehkä alan kokeilemaan ruokailun rytmitystä, kun nyt olemme yrittäneet niitä syödä vähän milloin sattuu.

Joo, ja meillä vaavi löysi varpaansa noin 3kk:n iässä. Leikkii niillä niin mielellään, ettei haluta edes laittaa sukkia jalkaan...:) Ja aamulla on kovasti juttelutuulella ja lurittelee omiaan. Eilen vaavi myös oppi pärisyttelemään huulillaan. Sehän vasta jännittävää oli! Maijun ensimmäinen selkeä leikki menee näin: harso laitetaan kasvoille ja sitten aletaan potkia hurjasti ja puhisemaan harson alla. Onko teillä tuo sama leikki käytössä?!:)
 
Helouuuu!

Meijän typy on torkuilla ja mamma ehtii kävästä täällä ja sähköpostit lukemassa ja jos nukutaan päikkärit kuten eilen niin nopee saan olla, että ehdin kaiken tekemään ennen kun neiti herää. Elikkä eilen vaan torkahdettiin ja jätettiin yhdet päikkärit väliinkin eli se niistä rytmeistä :LOL: No, eihän sitä joka päivä nukuta....

Meillä mennään viel pelkällä tissimaidolla, mutta kohta alan maistattamaan jo kiinteitä, kun tytsyllä tulee jo 5kk ihan kohta ikää täyteen. Tai katotaan nyt sitten 5kk neuvolassa miten painoa on tullu lisää.....

Ylläri, kutsu kävi, joten tää mamma kirjoittelee lisää paremmalla ajalla =)

Kenen ukko se oli ottanu ja lähteny?!! Kehtaakin..... Jaksamisia sulle :hug:
 
Metkunäitille voimia, jos miehes lähti kokonaan :hug:

Meidän neiti heräs ekan kerran syömään puol kuus tänä aamuna. Vähäkö teki hyvää nukkuu pitempi yhtenäinen pätkä.

Kaveri, jolla on melkein saman ikäinen poika kävi eilen kylässä. Tytsi vierasti sitä pojan ääntä. Alussa piti olla kokoajan sylissä. Heti ku poika päästeli kovempia ääniä, meitin neiti rupes parkuu :)

Mun pitää taas mennä. Tytsi ei oo pariin päivään meinannu nukkuu itekseen päikkäreille. On pitäny kannella tai ottaa meidän sänkyyn ja ite ruveta viekkuun.
 
Metkun äiti Todella surullista. Mä en tajua miehiä. Miksi niillä on muka oikeus jättää perheensä ja olla kantamatta vastuutaan. Todella kauheeta. Jaksamista sulle. Ihan varmaan joskus vielä on parempi aika tiedossa ja toivottavasti rakkaus. :hug:
 
Maijun mamma Onnea uudesta taidosta. Meillä on myös oppinut tekemään tätä. Siinä on myös haittapuolensa. Nykyään aina kun vauvan laittaa johonkin niin se pyörii ympäri ja lopulta hermostuu. Ei sitä voi hetkeksikään jättää yksin mihinkään. heh.
 
Jospas meikäläinenki kirjoittelis tänne ekan kerran. Alkuhälyn jälkeen en oo jaksanu edes käydä lukemas vasta kuin tänään ja mukavasti on porukkaa tullut :) Ja hälykin laantunut, no se siitä!!!

Meillä oli neitokaisen 3 kk neuvola tiistaina vaik ikää onkin jo ens viikolla 4kk:tta. No painoa oli 6600g ja pituutta 61cm, painoa vähän moittivat, mut en kuuntele :whistle: Ja piikinkin sai ja vähän sitä piti itkeskellä ilta ja yö.

Mistäs olitte puhelleet...
meillä viihdytään ihan hyvin vaunuissa (ainakin vielä) oli ne sit paikallaan tai liikkeessä.
Imetyksellä ollaan menty tähän asti, nyt on yrittänyt antaa pullosta nannia ja maissivelliä, mut huutaa heti kun näkeekin pullon. Tänään sit kokeilin niin et lypsin ja yritin sit juottaa sitä lypsettyämaitoa, mut ei sekään onnistunut. Pienempänä kyllä on juonut pullosta mun maitoa, mut vissiin taito unohtunut, no eikai auta ku treenata.

Nyt täytyy mennä, kuuluu tuolta isukin sylistä sellainen kitinä. Ja pian alkaakin BB, ooon aivan koukussa.

Huomisiin!!!
 
huhtis laiskana
Tänään oli taas sellainen päivä, että tytsky otti sellasia mini päikkäreitä ja nyt se on nukkunut tuolla meijän sängyssä puolseiskasta lähtien. Kyllähän nyt tollasella 64 senttisella typyllä pitää sängyn olla kokoa 160x200 :LOL: :LOL: Pinnasänkyhän meillä on vaan ihan koristeena

:eek: , mutta kun ikää tulee enemmän ja aletaan liikkua vielä enemmän niin sitten olis varmaan silläkin käyttöä!

Eipä mulla kummempia, täytynee alkaa seuraamaan tota tohtori taloa, kun tykkään kaikista sairaala sarjoista!

Niin ja onnitteluja taas kaikille kevät mussukoille, jotka on oppineet kaikkia uusia juttuja =) Vitsit, kun vois itekkin oppia jonkun uuden taidon.... Mä haluisin sit ainakin oppia piirtämään ja maalaamaan =) Koska siinä mä oon aivan surkee...
 
neitinöppönen
Jaksamista sulle, jolla mies oli lähtenyt!

Meillä syödään n. klo 8, 11-12, 16, 18, 20 sekä yöllä 1-2krt. Lounaalla perunaa+maitoa+hedelmää ja klo 18 välillä jotain kiinteää. Muuten maidolla pärjätään vielä.
Olikohan muita kysymyksiä...
Meillä tosiaan varpaat ovat kiinnostaneet vasta vähän aikaa. Kyljeltä toiselle ja selältä vatsalle ja takaisin käännytään jo. Tosin aika laiska tyttö kääntymään, koska ei tykkää olla vatsallaan...
Ja harsoa, tyynyliinaa, vaatteita ja mitä tahansa muuta käteen osuvaa tyttö vetää kasvojen eteen ja sitten innoissaan ähisee. Maijun mamma taisi kertoa samanlaisista puuhista :D

Nyt en taas ehdi muuta kirjottaa, kun piti niin tarkkaan lukea kaikki viestit ensin. Enkä silti meinaa muistaa mitä kyseltiin... Hieman vissiin nuo hormoonit pehmentää, tai ainakin niiden piikkiin on kiva laittaa asioita...
 
huhtis laiskana
\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.09.2006 klo 17:22 kevätpojun äiti kirjoitti:
Maijun mamma Onnea uudesta taidosta. Meillä on myös oppinut tekemään tätä. Siinä on myös haittapuolensa. Nykyään aina kun vauvan laittaa johonkin niin se pyörii ympäri ja lopulta hermostuu. Ei sitä voi hetkeksikään jättää yksin mihinkään. heh.
Odotas kun poju lähtee ryömimään/konttaamaan :LOL: Voi apua, kohta noi "toukat" menee joka koloon ja syö jokaikisen esineen joka vastaan tulee!!
 
Maijun mamma
Iltaa:)
Tyttö on jo yöunilla ja minä vielä tulin vilkasemaan illan aikana tulleita juttuja. Aika nopeastihan tähän "koukuttuu"...
Vaavi ei tänään oikein nukkunut kunnollisia päiväunia ja oli sitten tästä johtuen aika huonolla tuulella iltapäivän ja alkuillan. Minä halusin kuitenkin tiskata, mutta tyty oli sitä mieltä, että hänen kanssaan pitää seurustella non-stop... Äitien keinothan ovat tunnetusti moninaiset: Laitoin sitterin meidän suurelle ruokapöydälle, vaavin siihen ja sytytin pitkät kynttilät seinällä oleviin telineisiin... Neiti kyllä tuijotteli liekkejä tosi kiinnostuneena, koska ei ole vielä kynttilää aiemmin nähnyt! Ja minä tiskasin - ja toisella silmällä tuijotin tyttöä, kun hirvitti, että se on siellä pöydällä! Aika hullua...:) Vaikka enhän minä kaukana ollut, kun keittiö on aika pieni. Mitä hulluja juttuja te olette vauvojenne kanssa tehneet? Tai teettekö te? Minulla vaavi on kulkenut sitterissä mukana myös vessaan ja suihkuun. Siinä se tutkailee ympäristöä, kun minä hoitelen muita hommia...:) Myös lehden lukeminen onnistui ennen hyvin niin, että minä olin selälläni ja vaavi istui mun mahan päällä nojaten mun reisiin. Kun minä luin lehteä, niin vaavi tuijotteli suurella mielenkiinnolla lehden kansia siellä toisella puolella...:)

Mun mies kysyi, että mitä teen ja näytin hänelle tämän ketjun ja mitä olen teille kirjoitellu. Hän juuri huuteli tuolta nojatuolista, että minun pitäisi kirjoittaa tänne, että minulla on ihan mahtava mies! Huvittava tapaus... Ja onhan se ihan mahtava:)

Hyvät yöt ja huomisiin!
 
Nopeasti kirjoittelen ja sitten pikapikaa nukkumaan...

Meillä on ollut kamalan kiire viikko. Poju oli ekaa kertaa mummin luona hoidossa tiistaina kun olin vauvanruokakurssilla - ihanaa kun kaikki sujui. Kävivät välillä syömässä kun ei pullo vaan kertakaikkiaan kelpaa. oon yrittänyt aloitella vähän harrastuksia ja tälle viikolle sattui useampi meno.

Missä vaiheessa teillä on alettu kääntyilemään? Niin monet siitä kirjoittelee ja tiedän kyllä et vauvat kehittyy omaan tahtiin ;) Meillä täytetään ens viikolla 4 kk eikä mitään yrityksiä kääntymiseen oo. Ei edes viihdytä kunnolla vatsallaan. Kaveri vaan makaa selällään ja odottaa ohjelmaa :D

Meillä on poika ihan tän viikon aikana jotenkin ollu enemmän kiinni minussa. Saattaa itkeä isän kanssa jos oon päiväunilla ja kun näkee mut on tyytyväinen. Mietin johtuisko siitä, kun oon enemmän ollut pois kotoa (kolmena iltana jokusen tunnin) vai kuuluuko jotenkin kehitysvaiheeseen...
 
Meillä on ollu tänä aamuna känkkäränkkä kylässä lapsilla, sais jo lähtee pikkuhiljaa pois :(

Viikonloppuna on paljon kaikenlaista tekemistä tiedossa, joten voi jäädä vierailut vähiin täällä, jotenka pitäkääs palsta pystyssä mammat :LOL:

Yö meni hyvin ja herättiin tossa seiskan jälkeen, tosin mä oisin kyl voinu nukuu pitenpäänkin, mutta... No, ehtiipäs tässä rauhassa tehdä kotihommat, kun luulis ton tytyn menevän kohta koisimaan kauneusunia.

Eipä tässä nyt tälläkertaa mitään muuta, kun kaikille kevätvauvojen vanhemmille ja lapsukaisille oikeen hyvää ja rentouttavaa viikonloppua. Etelä-Suomessa ainakin saadaan nauttia oikeen lämpimistä ilmoista =)

 
Tsaude!

Meillä kääntyillään jo. Poika tänään 4kk. Mutta neuvolasta sanoivat, että isot vauvat tulevat liikunnallisessa kehityksessä viiveellä raskaan rakenteensa vuoksi ja tykkäävät vain katsella ym. Et voipi johtua siitäkin ettei kääntyile. Sit taas ne kehittyy niin omaa tahtia. Ensin ei tee mitään ja seuraavalla viikolla voi osata jo kolme uutta taitoa.

Mitäs muuta! Viime yö meni vähän paremmin kun syötin aina molemmat tissit yhden tissin sijaan ja sit piteni vähän syöttövälit.

Olikos se Marime jolle oli sanottu siitä painosta? Mä en tajua mitä ne niistä pikkuvauvojen painoista vohkaa. Meilläkin oli 3kk mitat 7200g ja 64cm ja ihan ok oli. Minusta teillä on ihan sopusuhtainen lapsi.

Yritän opettaa vauvaa nukahtamaan omaan huoneeseensa yksin näin päivisin. Äsken kuului kauhea pulina ja nyt hiljeni, käynpäs kurkkaamassa nukahtiko. ;) :wave:
 
Tsaude!

Meillä kääntyillään jo. Poika tänään 4kk. Mutta neuvolasta sanoivat, että isot vauvat tulevat liikunnallisessa kehityksessä viiveellä raskaan rakenteensa vuoksi ja tykkäävät vain katsella ym. Et voipi johtua siitäkin ettei kääntyile. Sit taas ne kehittyy niin omaa tahtia. Ensin ei tee mitään ja seuraavalla viikolla voi osata jo kolme uutta taitoa.

Mitäs muuta! Viime yö meni vähän paremmin kun syötin aina molemmat tissit yhden tissin sijaan ja sit piteni vähän syöttövälit.

Olikos se Marime jolle oli sanottu siitä painosta? Mä en tajua mitä ne niistä pikkuvauvojen painoista vohkaa. Meilläkin oli 3kk mitat 7200g ja 64cm ja ihan ok oli. Minusta teillä on ihan sopusuhtainen lapsi.

Yritän opettaa vauvaa nukahtamaan omaan huoneeseensa yksin näin päivisin. Äsken kuului kauhea pulina ja nyt hiljeni, käynpäs kurkkaamassa nukahtiko. ;) :wave:
 
Maijun mamma
Aurinkoista perjantaita kaikille,
meillä viime yö meni vallan loistavasti, sillä tämä oli ensimmäinen yö, kun heräsimme syömään vain kerran! Vaavi on siis 4kk3vkoa. Eilen uinahti noin puol kymmenen, heräsi puoli kolmelta syömään ja jatkoi unia puol neljä... Ja seuraava herätys olikin vasta puoli kahdeksan aamulla.
Olipa hauska herätys! Aiemmin se on aina ollut viide-kuuden kieppeillä.

Päivän jatkoja kaikille.
 

Yhteistyössä