Kevätkullat06

  • Viestiketjun aloittaja huhtis
  • Ensimmäinen viesti
Hauskaa perjantaita kaikille!

MetkunäitiSiis lähtikö sun miehes johonkin työhommiin vai vaan lähti? :/ Jaksamisia sulle.

Meillä tänään aamusti kuulu pinniksestä vallan kauhea ähinä ja puhina :D minä menin kattomaan,että mitä se pikkumies oikein hommailee,siellä hän yritti kääntyä masulleen,heitti toista jalkaan vauhdilla yli,mutta ,mutta..ei vaan vieläkään onnistunut.Oli kyllä ihan mutkalla koko poju niinkuin u-kirjain :D Yritystä todellakin on,joku tuossa aikaisemmin mainitsikin,että vähän pulskemmilla lähtee tuo kääntyily hitaammin vauhtiin..Joo,huomattu on.Tämä kuopus on esikoiseen verrattuna aikalailla isompi kaveri. =)

Päivärytmeistä: Meillä ne on tälläiset,aamulla poju herää 6-7 ja syödään velliä tai maitoa.N.9-10 poju ottaa aamutorkut,11-12 syödään vaihtelevasti kasvissoseta/hedelmäsosetta ja maitoa.Päikkärit yleensä 13-15.Heräämisen jälkeen maitoa.17-18 sosetta ja maitoa.20 velli ja nukkumaan.Herää yöllä 3-4 ja juo pullon maitoa.

Pojua ei kiinnosta vielä varpaat,tosin sukat on saanut jo pois jaloista,mutta sen enempää ei sitten jaksa niitä ihailla.

Joku mainitsi (en nyt saa päähäni millään kuka),että on aivan koukussa BB:en..niin mäkin.Viime vuonna katoin ehkä melkein yhden kokonaisen jakson,en tykänny,mutta tänä vuonna katoin ekan jakson ja sitten tokan ja sitten olinkin jo koukussa :whistle: Oon kattonut jokajakson telkasta..

Ihanasti paistaa aurinko ja lämmintä melkein 18 astetta,nyt muihin hommiin :wave: <br><br>
 
Mahdunko vielä mukaan? :wave:
Kirjoittelin silloin tällöin myös aikaisempiin toukokuisiin mut kaikkien tiedossa olevista syistä en enää :/
Meillä poitsu täyttää sunnuntaina 4kk ja eilen oli lääkärineuvola....
Painoa 8070g ja pituutta 69,jotain (en tarkkaa muista)
lääkärin mielestä pitsu tod. hyvin kehittyny :/ , ikäisiään edellä *äiti ylpeänä kehuu*
meillä käännytty n. kuukauden ja saman verran menny aikaa siitä kun kädet alkovat tarttumaan leluihin =) ja nyt viikon aikana löytyny myös varpaat...
Huonojakin uutisia lääkärillä oli....poijalla on/oli korvatulehdus, parantumassa kylläkin, mut silti :eek: Aiasemmin ollaan jo pari kertaa käytetty lääkärissä epäilyksien takia ja nyt ei, ku eihän meillä nyt oikeessa tilanteessa ollu mitään hajua :LOL: :ashamed:
Meillä syödään jo kaikkea mitä 4kk vanhalle saa antaa, niitäkin jo kuukauden B) ja lisäksi risijauhepuuroo ja nyt kokeilussa riisihiutalepuuro. Öihin ei hirveesti ole vaikutusta...jätkä haluaa läheisyyttä öisin, vaikuttaa siltä et ois aivan paniikissa yöllä omassa sängyssään, voiko tämän ikäsellä olla sellasta (huomaa varmaan et mullaki on 2 lasta ennestään :LOL: )

nyt täytyy mennä, ulkonta huhuillaan.
Anselmiina2 + pikku ukko kullan kallis :heart: <br><br>
 
Ilmoittaudun lyhyesti... Hengissä olen. Sain eilen "kriisiajan" tk-psykologile ja päivä meni siellä...

Kirjotan tarinani teille illalla. Minun mies siis oikeasti lähti ja jätti meidät, muuttaa tänään siis takaisin kotimaahansa Ruotsiin. On varmaan just nyt laivalla. Mies siis sieltä, tosin asunu Suomessa vuodesta -95.

Hoh hoh, että oiti tämäkin päivä nähdä... \|O
 
metkunäiti!! ei ole todellista!mitäsen sun miehen päässä liikkuu..ei vissiin mitään?
en viitsi nyt kauheasti kysellä yksityiskohtia vaan odota tarinaasi illalla!!
onko sinulla hyvää turvaverkkoa?että saisit metkun hektkesi hoitoon ja saisit rauhasa vaikka ppotkia seiniä`?
 
Moikka! :wave:

Mahtuuko vielä mukaan yksi? Sellainen "ei-välttämättä-aina-niin-aktiivisesti-kirjoitteleva". :D Tahtoo nääs tuo "oikea elämä" haitata palstailua. ;)
Poika syntyi 17.5, isompia lapsia neljä. Itsellä ikää viikon päästä 33v. Eli aika ikäloppu kai jo! :whistle:


:D <br><br>
 
Maijun mamma
Hei Rouva Rajatapaus,
minun puolestani tervetuloa. Itsekin olen aika uusi...:)
Ja tuosta iästä - minäkin 32, huhtikuussa 33 ja vielä niin nuori!
Paljon olet "nuoreen ikääsi" mennessä ehtinyt! Ihanan kuuloinen katras:)
Minulla 4,5kk vanha esikoistytär.
 
huhtihärkä
Kävin lukemassa ketjun noin puoleen väliin ja huomenna jatkan. Enemmän olen viihtynyt tuolla huhtimuksujen puolella.

Sen haluan sanoa niille jotka ovat mielensä pahoittaneet näillä sivuilla että ei kannata lukea edes muita ku esim tätä ketjua. Ite en enää käy edes juuri lukemassa muita ku huhtimuksuja ja nyt siis uskaltauduin tänne. Yhteen imetysketjuun kirjoitin ja tuli paha mieli ku ei saanu kertoa omaa mielipidetta ilman että sai p.askaa niskaan. :'( .

Mut ehkäpä alan säännöllisesti käymään myös tässä ketjussa... ellette saa tänne riitaa pystyyn. Ettehän :ashamed: ?
 
Maijun mamma
Hei huhtihärkä,
minäkin toivon, ettei noita riidanpoikasia tänne ilmaannu. Olen aika uusi ja kun vilkaisin muita ketjuja, niin osa alkoi aikalailla hirvittää.
Mutta täällä on ollut leppoisa meininki ja mukavan oloisia äitejä:)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 22.09.2006 klo 20:18 Maijun mamma kirjoitti:
Hei Rouva Rajatapaus,
minun puolestani tervetuloa. Itsekin olen aika uusi...:)
Ja tuosta iästä - minäkin 32, huhtikuussa 33 ja vielä niin nuori!
Paljon olet "nuoreen ikääsi" mennessä ehtinyt! Ihanan kuuloinen katras:)
Minulla 4,5kk vanha esikoistytär.
Kiitoksia! :) Ihan mukava katras täällä onkin, 12v, kohta 11v, 7v pojat ja 2v9kk tytär tuon kuopuspojan lisäksi. :heart:

Tunnustettakoon, oikeesti mä oon mielestäni vielä iiihan nuori. :D Peili vaan valehtelee! Ja luulepa niin, et jossainvälissä tuo esikko ottaa mut iässä kiinni. ;)

 
En tiedä miks en pysty kirjautua, no harmaillaan sitten.

Aivan ekaks voimia metkunäitille :hug:

Ja sit kysymys :attn: , mitenkä saa tekstin tummennettua???

Oon yrittäny vähän rajottaa tätä netis pyörimistä ja pidin eilen koneen kiinni. Meinaa vaan mennä aikaa aina niin mahdottomasti ku on kaikkia hyviä juttuja.

Keitin äsken perunaa neidille ja odottelen et heräis, niin sais antaa ekat maistiaiset. Kun ei se pullo kerta maistu. Eilen mun äiti (mä oon jo luovuttanu) yritti antaa vauvalle pullosta maitoa, mut ei saanu sekään onnistumaan, vaik kokeiltiin kolmella eri tutilla. Ja nokkamukistakin oon yrittäny, mut ei. Vaativa tapaus, kehenkähän on tullut...varmaan isäänsä ;)

Joo ja mähän se oon joka BB:hen on koukus, niin kuin Jekkupatterikin, ja odottelen innoissani, minkä rangaistuken Mika saa. En käy subtv:n sivulla lukemas uutisia, ku sit on niin tylsää kattoa illalla ohjelmaa.

Käykö teistä moni vauvauinnis? Me oltiin tänään neljättä kertaa ja nyt typy rupee siitä jo oikeen innostumaan.

Missäs kaikki muut on?

No mäkin tästä lähden ruuan tekoon ja pian tuleekin vieraita. Katsellaan illalla.
 
Tarkoitatko tälläistä tummennusta? Kun vastaa niin sen alueen johon kirjoitetaan, päällä on se rivi niitä erilaisia pieniä, harmaita laatikoita. Ekassa b, tokassa vino i, kolmannessa u jossa viiva alla. Tumma tulee siten että ennen tekstiä jonka haluat tummentaa, painat sitä tummaa B:tä. Ei mitään välilyöntiä ja siihen kirjoitat tekstin. Sit samaan pötköön painat uudestaan B:tä. Toivottavasti ymmärsit sepustuksen, jos edes tuota tarkoitit. :)
 
mustikkatassu
Hei kaikille ja oikein mukavaa lauantaiehtoota :D

sellaista tulin pikaiseen kysymään teiltä kun teillä taitaa olla kaikilla hiukan vanhemmat vauvat kun itsellä, että millos teidän vaavit on kääntyneet selältään vatsalleen??

kun mun vauveli (3 kk 1 pv ei vielä käänny, kylelleen kyl menee...) =)
 
Maijun mamma
Hei Mustikkatassu,

meidän neiti kääntyi selältään massulleen 3kk2vkon iässä ja aivan muutamia päiviä sitten eka kertaa mahaltaan selälleen...
Ja taaksepäin ryömii kovasti! :)
 
sankofa
iltaa!

kerkeehän sitä hetkeksi koneen ääreen istahtaa ennekuin täytyy vauveli nukkumaan laittaa.

metkunäiti :hug: voimia sulle!

kääntymisestä meidän poitsu kääntyi selältä vatsalleen 2,5kk:den ikäisenä. mut ei osaa vielä kääntyä takaisin selälleen. Hermot sillä menee kun ei pääse mihinkään. ryömiä ei osaa vielä mihinkään suuntaan.

Liinailusta taisi olla puhetta. meillä kanssa liinasta tykätään ja varsinkin nyt kun voi olla jo pystyasennossa. kantoreppukin löytyy mut siinä ei poika viihdy kovin kauan.

nyt taitaa kutsu käydä =) on se mukavaa kun nukkumatti tulee näin aikaisin niin jää vähän aikaa itselleen tälleen iltasella. Hyvät yöt!

sankofa ja poitsu 3,5kk
 
mustikkatassu
Kiitos kaunis Maijun mamma :flower:

kaikki vauvathan on toki erilaisia kehitykseltään, mutta meillä muut lapsukaiset on kaikki kääntyneet 3 kk ikään mennessä...no ehkäpä tällä iltatähdellä ei ole kiire mihinkään ;)

Sille äidille, jonka mies "otti ja läksi" kovasti toivotan jaksamisia, ei varmastikaan ole mikään kiva tilanne :hug:

sellanen juttu pyörii viel kielen päällä kun nla:ssa tätykkä käski alottaa velliä antaa parin viikon päästä (poitsu silloin 3,5 kk) niin milläs ootte muut alottanut vai ootteko suosiolla jättänyt "vellivaiheen" väliin??

hauskat illan jatkot :wave:
 
Meillä ei vieläkään käännytä ja ikää tulee ens viikolla se 4kk, kyljelleen kyllä kääntyy.

Mustikkatassu mä alotin maissivellillä, kun se on kuulemma mahaystävällistä. Mut niin kun aiemmin kirjoitin,niin yritykseks jäi.
 
neitinöppönen
Iltaa,
pikaisesti Mustikkatassulle: aloitin maissivellillä siten, että laitoin sitä vain vähän maidon sekaan ja lisäsin määrää vähitellen. Ei kuitenkaan tuntunut sopivan, vaan yöunet huonontuivat entisestään. Muutamien kokeilujen jälkeen päätin jättää vellit väliin ja aloiteltiin suoraan potulla...
 
Iltaa!

Meillä poika on nyt 4kk6pv eikä käänny. On niin rauhallinen kaveri, että tyytyväisenä makaa vaan paikallaan kun laitan lattialle. ;) Nooh, kyllä hän oppii kun aika on otollinen.

Kun oli noista velleistä puhe, niin kysympä tälläistä. Onko kellään lasta jolle ei ole vellit kelvanneet? Meillä ainoastaan keskimäinen suostunut juomaan, muut sylkeneet pois. Aikani olen jokaiselle yrittänyt mut taistossa toiseksi jäänyt. Elättelen vielä toiveita et saisin tuon viitosen innostuun. Pari hörppyä suostunut imaiseen. Pikkuhiljaa hyvää tulee! :D
 
Iltaa kaikille!

Metkunäiti voimia sinulle :hug:

Meillä on tänään keksitty, että eihän sitä tarvitse päästä eteenpäin, kun taaksepäinkin pääsee hyvin. =) Mutta kun peruuttaa niin tahtoo olla huonekalut välillä tiellä ja siitä se huuto alkaa, kun sohva tai mikä milloinkin ei väisty neidin tieltä. Tyhmä sohva :headwall: , kun ei nyt ymmärrä siirtyä.

Pikkuneiti on kova hymyilemään ja jokeltelemaan. Paljon on juttuja kerrottavana. =) Kantoliinailua jatketaan edelleen ja vaunut toimivat vain päiväunipaikkana. Jos ne voisi sitten ottaa uudelleen käyttöön kun opitaan istumaan.....

No joo nukkumatti kutsuu....... :wave: Öitä!
 
Iltaa!

Mustikkatassu: Meidän poika 4kk 2vkoa kääntyi vatsalta selälleen kolmen kuukauden iässä monesti. Nyt on ollut parin viikon tauko siinäkin. Selältä vatsalleen ei ole kääntynyt vielä keraakaan.

Ja aloitettiin maissivellillä. Ensin ihan vähän maidon sekaan ja lisättiin määriä. Ei ollut mitään vaikutusta yöuniin. Aloitettiin siis kun ukko 3kk 1 vko. Puolitoista viikkoa sitten aloitettiin peruna-porkkana lempeällä ensipuurolla, johon lisään enemmän vettä kun ohjeessa sanotaan. Tätä syö nyt mielellään illalla ja yöheräämiset ovat vähentyneet ja vatsa kestänyt hienosti. Suosittelen ;)

Miten teidän muiden vauvat tykkäävät olla juhlissa tai muissa paikoissa jossa on paljon ihmisiä? Meillä poika viihtyy hyvin mutta käy sitten kotona hieman ylikierroksilla. Vaikka oon yrittänyt pitää sitä mahd. rauhallisessa paikassa, etenkin kun imetän. Jos imetän väkipaljoudessa ei malta syödä kun on niin paljon muuta katseltavaa.

Hyvää yötä :)
 
neitinöppönen
Aamupäivää!

Meillä herättiin jälleen 6.30. Ehkä neiti olisi jopa tänään nukkunut vähän pitempään, mutta nyt heräsi tietysti miehen herätyskelloon. Hyvällä tuulella kuitenkin onneksi ollut. Onko muilla niin, että vaavi ei näytä malttavan nukkua, vaikka väsyttäisi. Meidän neidillä tuntuu väliin olevan niin paljon touhuja varpaiden, peittojen jne kanssa, ettei malta lopettaa. Ja ympäristöä pitää tarkkailla koko ajan ja olla kaikessa mukana =)
No siinähän sitä oppii... Usein sitten menee yliväsyksi, kun ei suostu rauhoittumaan ennen kuin väkisin nukahtaa.

Joku kyseli juhlista ym. Meillä viihdytään mainiosti, kun on paljon katseltavaa. Rytmihän siinä menee sitten monesti vähän sekaisin, mutta muuten ei mielestäni ole vaikuttanut. Tyttö ei ole ollut kiukkuisempi tms. No väsyneempi tietenkin joskus.
Pitää alkaa siivoushommiin näin sunnuntain kunniaksi. Jotenkin saan paremmin tehtyä kotihommia, kun mies on töissä. Jännä juttu, mutta näin on aina ollut.
Mukavaa päivää kaikille!
 

Yhteistyössä