Kevätkullat06

  • Viestiketjun aloittaja huhtis
  • Ensimmäinen viesti
meidän päivärytmistä unien suhteen: aamulla herätään 7.30-8..unille 10-11 aikaan..nukkuuyleensä noin tunnin..sit uusiile unille noin klo 15 nukkuu taas tunnin b´veran joskun puol joskus kaks. illalla mennään nukkumaan 19.30-20

ruokailut menee sitten tohon rytmiin sopivasti..aamulla velli 10-11 lihasose..noin klo 14 välipala, jogurttia tai hedelmäsosetta..ruoka klo n klo 17 kasvissosetta ja iltapala klo 19 puurioa..lisäksi joka ruualla maitoa..

ja aika vähän meilläkin nauretaan.hymyillään kylläkin ja iloisesti kiljahdellaan..

nyton opitteu komentamaankin..

mutta nyt me tytöt lähdetään uimaan!!
 
heissan kaikki!
Rintarepuista meillä on kans babybjörn (jollain muullakin oli?) ja oon kyselly millasia aikoja sillä on sopiva kantaa. mut en oo saanu suosituksia, muuta kuin et ei liikaa.. :eek: mä kyllä tykkään niin ton repun kans kulkea muutenkin, kun ei tartte remuta vaunujen kaa meidän pikkuruiseen hissiin ja kun typy kerran viihtyy niin hyvin, niin kivempi on asioida kaupungilla. ja ihan tunnin parin kävelylenkkejäkin oon tehny ja aika usein kotonakin kanniskelen repussa. jokohan menee liiaksi? mein vauva on alkanu kummasti kiukuttelee nyt vanhemmiten (4kk heh! :) ja repussa rauhottuu aina.
onko muilla tällästä meininkiä, että rauhallinen ja jopa vaisu vauva on yhtäkkiä alkanu nurisee ja kiukkuaa??

meillä rytmi on suurinpiirtein tää, että 20-21 nukkumaan, 7 herätys. siinä välissä syö yleensä kerran kaks, viime öinä on vähän vaihdellu totutusta. viime yönä söi klo 3 ja 6.
aamun ekat päikkärit sit 9-10, puolen tunnin unet. sit n.12,15 ja 18. samanlaisia puolen tunnin-tunnin unia päivisin. ei kyllä oo säännöllistä rytmiä vielä. pitäisi ehkä alkaa rytmitt5ää just noita päikkäreitä. onko vinkkejä?

entä mites te nukutatte lasta, jos nukutatte? meillä on neito tottunu tanssittamiseen ainakin päivisin. yöunille käy vähän vähemmällä, mut päivällä joutuu ottaa muutamat keinuttelut ja musan kans tietty, ennenku uinahtaa..

ja nyt hän nukkuu, niin mulla on aikaa syödä!! :D :p
 
Heippa vaan!Olin tuossa pari päivää nettipimennossa ja ilokseni huomasin, että Kevätkullat06 on synnytetty omaksi pinoksi! Yritin tuolla rekisteröityä, mutta herjaa koko ajan, joten antaa olla tältä illalta. Tulin vaan moikkaamaan kaikkia, palailen paremmalla ajalla.
 
Iltaa kaikille!

Täytyypä kehua, et käväsin lenkillä ja olo on nyt suihkun jälkeen mitä mahtavin =) Suosittelen kaikille ;)

Joku kyseli siitä, että laitetaanko nimimerkit tonne etusivulle ja mä oon kaiken sen hälyn jälkeen sitä mieltä ettei laitettais! Ja ehkä tänne olisi sitten helpompi sellaistenkin kirjoitella jotka käyvät vaan todella harvoin! Kaikki kevät vauveleitten mammathan ovat tänne tervetulleita =) Vai mitä mieltä olette asiasta?

Mä ainakin sain NIIN tarpeeksi siitä sotkusta, etten enää haluis mitään sellasta :whistle:

Meidän neitikään ei viihdy hereillä ollessaan ollenkaan vaunuissa mutta sittenpä kekkasin kokeilla sitä että tytsy on mahallaan ja laitan sen alle tyynyn/viltin ja se on siellä rattaissa väärinpäin eli kattelee muhunpäin, kun työnnän kärryjä, joten nyt siellä viihdytään jo paremmin. (olipas huonosti selitetty, mutta toivottavasti joku edes ymmärsi pointin) :LOL: Tietty meijän tytsy on jo kohta 5kk et sen ikäisellä ainakin toimii...

Ei täst kirjottelusta tuu mitään, kun katon samalla pakoa töllöstä! Niin ja korjaisin tota lenkkeilyä sen verran, ett olin siis kävelylenkillä, enhän mä millään kykenis juoksemaan tällä kunnolla B) Ehkä sit joskus.......
 
Maamuska: meillä oli toi päiväuni kans tosi ongelma, kun Metku nukkui joka välissä 20-30 min eikä pitempiä unia. Nyt kun tuli viileämpää olen KAPALOINUT vaunuihin tai laittanut tiiviisti makuupusiin iltapäivällä, se jotenkin rauhoittaa ja uni tulee heti. Nukkuu paikallaan noin 45 min ja kun alkaa kuulua kirahtelua lähden vaunuilla liikenteeseen, nukkuu vielä toisen mokoman tai enemmänkin. Ja mun lihat saa liikettä. Nyt kun yöllä tassutellaan sekin on rauhoittanu päiväunia, tassu päälle ja harso korvalle niin unet on pidentyny. Muuten olen rytmittänyt vain niin, että teen asiat aina samaan aikaan päivästä. 2 vk tuntui ettei oo mitään muuta elämää ku vauvan rytmit, mutta sitte se rytmi rupes tarttuun Metkuunki. Nyt on jo vähän ennustettavempaa.

Me oltiin tänään retkellä metsässä! Laitoin Metkun kantoliinaan ja pakattiin äitini kanssa evästä reppuun ja lähettiin metsään. Syötiin kivellä kaikki kolme, Metku söi tissiä. Siinähän mä sitte itkeä tirautin, että kuinka voin viedä pojalta tissin suusta... Hiisi, miten IHMEES mä saan lopetettua imetyksen... :'(

...Saakelin reumatauti, ne pitäs kaikki lailla kieltää... Sori muuten muut kun joudutte kuunteleen mun reumapurkauksia, mulla on vähän sopeutumisvaikeuksia just nyt tähän asiaan \|O :'( .
 
Täällähän on jo kunnon palstaporukka pystyssä. Pitäis mennä nukkumaan. Kaikki muut nukkuvat jo.

Huhtis: Juu kyllä tuo lenkki piristää. Välillä kun on paha mieli tai väsyttää, niin ulkoilma saa sen pois vaikka millään ei aina jaksais lähteä. Ja ei tarvitse mennä kun postilaatikolle asti, niin piristyy kun pääsee pois kotoa. Ja mun mielipide on myös ettei laiteta nimiä ettei tuu sitä insider meininkiä.

Mullakin oli paha mieli siitä hälystä. Olen joutunut pettymään lähiaikoina aika moneen ihmiseen. Jotenkin niitäkin juttuja kotona miettii vaikka kyse olisi vain palstan tai virtuaalimaailman asioista. Kotona kaikki asiat suurenee kun on aikaa pohtia.

Meillä heräsi vauva tänään kesken yöunien syvästä unesta ja huusi ja kiljui suoraa huutoa. Yritettiin rauhoitella ja ei millään onnistunut. Vein takasin sänkyyn ja sinne nukahti.

Hyvää yötä kaikille. Palaillaan aamulla.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.09.2006 klo 23:15 kevätpojun äiti kirjoitti:
Meillä heräsi vauva tänään kesken yöunien syvästä unesta ja huusi ja kiljui suoraa huutoa. Yritettiin rauhoitella ja ei millään onnistunut. Vein takasin sänkyyn ja sinne nukahti.
Meillä oli samanlainen tässä viikko sitten. Onkohan nuo nyt niitä pienten lasten yöllisiä kauhukohtauksia?

 
Heipat kaikille!

Mulla on kesäkuussa syntynyt potra poika, ja haluaisin myös entisenä taustailijana liittyä mukaan!! =)
Olipa vaikeaa saada nimimerkki itelle.. Kaikki mun mielikuvituksella väkerretyt oli jo käytössä.. :/ Nooh, kesäkertusta sitten kesänkerttu :D

Kirjottelen toisena päivänä lisää.. Mun laatuaika jäi aika lyhyee tältä illalta kun vasta 15min. sitte sain taistelujen jälkee pojan nukkumaa.. Ja nyt on riennettävä tonne ukon viekkuu.. :D

Kauniita unia kaikille!!
 
Hyvät huomenet kaikille palstailijoille!

Miten voi viel väsyttää vaikka nukuin 8 tunnin unetkin, pläääääh kait se tästä.... Tuntuu et väsyttää nykyään aina aamuisin, oisko tää syksyn tulo, joka ainakin mut saa varmaan väsyneemmäks!

Tyttö nukkui hyvin yönsä äipän ja isukin välissä! Voin suositella perhepetiä niille, joilla on yöhulinoita tai siis kannattaa kokeilla jos vaikka auttais niihin. Meillä keskimmäinen nukkui myös perhepedissä ja meillä ei ainakaan ollu mitään vaikeuksia sitten, kun siirtyi omaan punkkaan nukkumaan! Oisko se ollu siellä imetystukilistan sivuilla jossa oli juttua pp:stä, kannattaa kävästä lukemassa jos kiinnostaa =)

Mulla on kaikenlaista puuhaa tälle päivälle ja pitäis jo alotellakkin, kunhan nyt vaan sais aikaseks :eek: Mut eka kyl täytyy kävästä lukemas iltispäivä lehdet, aamun paperi versio on jo luettukkin. Tytsi on aamun ensimmäisillä kauneus torkuilla =)


Niin ja tervetulloo kaikille uusille palstailijoille!<br><br>
 
Bertie
Lenkkeilystä: mulla on yhä lantionpohja niin huonossa kunnossa, etten ole uskaltanut juosta. Yksi päivä juoksin bussiin, ja se tuntui yhä pelottavalta. Mutta olen käynyt spinningissä ja salsassa, kun niissä ei tarvitse pomppia. Ja pilateksessa, et saisin sen vatsanpohjan kuntoon.

Ihanaa, kun pääsee jo taas liikkumaan. Oon melko himourheilija. Eilen oli pakko vikoille päikkäreille mennä ulos vaunujen, vauvan ja sykemittarin kaa lenkille ;) Vauva nukkuu ja mamma puhkuen työntää vaunuja.

Ja sitten vielä urheilusta, että kun on miehen ja anopin kanssa sopinut lastenhoitojärjestelyistä jotain tuntia varten, niin ei sitten tosiaankaan jätä menemättä laiskuuden iskiessä.

Mutta kiloihin ei liikunta vaikuta. Syön sitten vastaavalla määrällä enemmän, kun olen ymmärtänyt että helposti laihduttaminen vaikuttaa imetykseen. En sit tiedä käviskö niin, mutta sitä riskiä en halua ottaa. On niin ihanaa, kun sujuu toi imetys pitkän taistelun jälkeen.

Tää mun liikunnan määrä on varmaan osasyy siihen, miksi yövalvomiset ottaa niin helposti voimille. Mutta onneksi nyt syödään enää 3 h välein ja muulloin jos herää niin nukahtaa uudelleen tutilla ja tassulla.
 
Huomenta!

Kevätpojunäiti: Niistä testeistä,maitoallergia testattiin ja samalla kaikki muut aineet mitä poika sillon sai eli hän söi jo perunaa,porkkanaa ja hedelmäsoseita (en nyt muista mitä).Pojalta otettiin kyynärtaipeesta verta muutamaan koeputkiloon labrassa ja se oli siinä,lääkäri sitten ilmoitti puhelimitse,että testit negaa.Kyllä muistan kuinka huokasin helpotuksesta,ettei ole maitoallergikko :) Tällä hetkellä pojan iho on hyvä,muutamia punaisia läiskiä saattaa sillon tällöin ilmestyä jalkoihin,mutta niihin auttaa se rasvaus.Talvella saa sitten rasvatakkin useammin,koska pojan iho kuivuu todella herkästi ja erityisesti jalat.Kesät on aina parempia =)

Esikoinen kattelee muumeja ja pienempi poju on vielä aamupäivätorkuilla.On sadeilma taitaa ulkoilu jäädä tänään vähemmälle :/ Kuopus nukkui viime yön kokonaan :D klo.20-6 kyllä teki äiskälle hyvää saada kunnon yöunet.

Lenkkeily on minulla todella vähissä :ashamed: ei tahdo olla aikaa ja kyllähän esikoinen on aikamoinen vipeltäjä,hän kyllä järjestää ettei yhdessä paikassa tule oltua liian kauaa,mutta pitäisi kyllä ottaa itteänsä niskasta kiinni ja lähteä oikein kunnon lenkille..sillai että "ukko" jää hoitamaan muksuja illalla. :)

Joko on hampaita "pukannut" teidän vauveleille? Meillä ei ole vielä näkyvissä,ikenet on kyllä vaaleat siitä tulevien hampaiden kohdalta,että jokohan pian ilmestyis :) Nyt täytyy alkaa päivän hommiin,pyykkiteline on täynnä pikkumiesten puhtaita vaatteita ja pesukone "jauhaa" jo uutta satsia :D

Niin ja tervetuloa uudet!
:flower: <br><br>
 
Huomenta kaikille tasapuolisesti!

Millasia sykkeitä Bertie oot saanu vaunuja työntäes? Kun mulla ei sykkeet enää nouse niin ylös kuin alkuaikoina, siis pari ekaa kuukautta synnytyksestä.

Missä jumpissa muuten muut käytte tai mitä liikuntaa? Ja jääkö mies suosista aina hoitamaan lasta? Mä käyn päivästä riippuen (kipeä/ ei niin kipeä) intervalliharjoituksella tai hölkällä, uimas+ kuntosalilla ja nyt mulla on uus löytö, suojeluskuntajumppa!!! Siis rankkaa ryynäystä armeijan henkeen. Kävisin ohjatuis jumpis, mut suututtaa noi yksityisten kuntokeskusten hinnat näin äitiysrahalla...

Mä oon tässä mietiskelly, että meidän poika tekee/oppii asioita hassussa järjetyksessä. Hän siis vetää itse itsensä istumaan ja istuu napakasti ilman tukea. Sylissä vain seisotaan, ei maata sitten millään... Kyljeltä toiselle mennään sujuvasti ja välillä puolivahingossa mahalle, siinä sitten tulee kohta kitinä kun jää jumiin.

Mut kun noi tavarat vaan ei meinaa pysyä käsis??? Poika siis 4kk, ja olen kavereiden vauvojen nähnyt sujuvasti ottavan lelun käteen ja antavan taas äidille. Istumaan ei m ole lähipiirin lapset edes yrittäneet.

Mites muilla?? Enkä missään nimessä halua mitään vertailua tai kuka on parempi, ennemminki niikuin rauhoittais jos kuulis että KAIKKI kevätkullat on HIEMAN ERI VAIHEESSA... :)
 
Ai niin, viel yks kysymys...

Saatteko te tehtyä vauvan kans kotitöitä? Siis viihtyykö lattialla tai sitteris sillä aikaa?

Kun meidän pojalla ei oikein riitä kärsivällisyys, pitäs seurustella koko ajan. Ainoa keino melkein on ottaa liinaan, ja se on hiukan hidasta/ ärsyttävän raskasta sillai. Tai sit meikkis on tehoton... :ashamed:
 
Huomenta täältäkin. Tai pikemminkin päivää.

Heräsin aamulla siihen, kun vauva katseli mua ja hymyili. En tiedä miten pitkään oli siinä katsellut nukkuvaa äitiä. Nukutaan perhepedissä, tai siis iskä nukkuu alakerrassa et saa nukkua yöt.

Liikunnasta: Mä en käy tällä hetkellä missään salilla. Käyn ainoastaan vauvan kanssa lenkillä. Olen aina urheillu tosi paljon ja nyt on tullut kyllästyminen. Mutta olen kyllä tehnyt aika pitkiä lenkkejä vaunujen kanssa.

Väsymyksestä: Minuakin on väsyttänyt nyt tosi paljon. Testasin jo raskaudenkin, mutta negaa näytti. Aina ennen olen valvoskellut öitä, mutta nyt nukkuisin niin paljon kuin vain saisi. En tiedä mikä on, kai ne hormoonitkin väsyttää.

Kotitöistä: Meillä vauva ei oo itsekseen muuta kuin joskus harvoin sängyssään kun on väsynyt. Mä teen jotain kun se nukkuu ja kun on hereillä, niin ehdin yleensä laittamaan tiskit ja sit se alkaa jo huutamaan.

Jekkupatteri
Meidän vauvasta otettiin iholehahtelun takia verikokeita (maito, muna, soija ja vehnä) ja negaa näytti. Nyt meillä olis maitoaltistus osastolla ja se on musta turha, kun olen nyt antanu maitoa ja mitään iho-oireita ei ole tullut. Pitää soitella sinne ja kysyä et pitäiskö se perua. Mä just pohdinkin tota, et kyllä ne verikokeet aika tarkkoja on.

Metkun äiti Saat purkaa huolia ihan vapaasti, täältä ei saa kato muuta kun lohdutusta. :hug: :D

Mitä soseita olette vauvallenne antaneet ja mistä ne on erityisesti pitäneet? Oletteko kokeilleet noita uusia soseita, jotka ovat tetrassa? Mitäköhän eroa niillä on pilttiin paitsi pahvimuoto?
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.09.2006 klo 17:01 Jekkupatteri kirjoitti:
Uusi palstailija : Meillä esikoisella oli aivan samoja iho-oireita,tosi kuivat posket,taipeet punoittivat ja karstaa päässä.Käytettiin lääkärissä ja epäilivät maitoallergiaa,mutta ei ollut..testit negaa.Seuraavaksi tultiin siihen tulokseen,että pojalla on atooppinen ihottuma ja sitä hoidettiin sitten huolellisella rasvauksella aamuin illoin.Meille lääkäri määräsi Ceralan-voidetta ja hydrokortisonia (sitä kaikkein miedointa 0.5%) pahimpiin kohtiin eli taipeisiin.Hydrokortisonia käytettiin kuurinomaisesti,ei yli viikkoa kerrallaan ja sitäkin kerralla tosi vähän.Ne tepsivät.Tuttua hommaa rasvaus ja iho-ongelmat minulle :/ Onneksi kuopuksella on hyvä iho..Nyt taas ruoka hommiin. :)
Pakko vierailla kun huomasin tämän viestisi. Mulla itsellä on atooppinen iho ja pojan 3,5kk nahka on viimesen kuukauden näyttänyt uhkaavan tutulta. Kortisonia en ole vielä laittanut, kun itellenikään en sitä tykkää laittaa koska aikoinani luin jostain että se pysyy niin mahdottoman pitkää elimistössä.
Mutta viimeksi kun vaihdoin vaippaa niin sitä irtonahkaa oli joka puolella :/ JA jalkojen lisäksi näppylöitä on tullut jo rintakehäänkin. Jalat on pakko rasvaa joka kerta kun housut ottaa pois.
Onko tuo Ceralan reseptillä? Ja käytitkö vaippa-alueelle samoja rasvoja,vai oliko teillä siellä edes mitään oireita?
 
Miiru
Hei!

Liitynpäs seuraanne =)

Täältä löytyy toukokuun lopussa syntyneen tyttövauvan äiti. Perheeseemme kuuluu isän lisäksi myös tokaluokkalainen poikani, joka on erittäin ylpeä isonveljen roolistaan.

Allergioista ajattelin kirjoittaa. Vaavillamme todettiin maitoallergia tässä hiljattain maitoaltistuksen kautta. Verikokeita ei otettu eikä Prick testejä tehty, koska ne suhteellisen harvoin näyttävät mitään näin pienillä vauvoilla, ovat siis korkeintaan ainoastaan suuntaa antavia. Joten nega Prickissä ei poissulje allergian mahdollisuutta. Itse olen tällä hetkellä imetysdieetillä eli välttelen maitoa, kananmunaa ja kalaa, sekä joitakin muita "epäoleellisia" aineita. Mielestäni kala aiheuttaa pahimmat allergia oireet noista. Tällä hetkellä lapsen iho on loistavassa kunnossa.

Nyt kutsu kuuluu, palailen myöhemmin.
 
Maijun mamma
Hei vaan kaikille!
Minäkin liityn mukaan, kun huomasin meille sopivan ketjun. Olen toukokuun alussa syntyneen typykän äippä ja kuten joku tuossa sanoikin, niin muutoksen tuulet on alkaneet puhaltaa myös meillä nyt parin viime viikon aikana.
Maiju on alkanut käyttää ääntään ihan uudella tavalla ja yrittää jo kovasti liikkeelle. Taaksepäin ryömiikin jo aika hyvin, mutta ei vielä eteenpäin:)

Myös minä olen laittanut vaunut vähän jäähylle ja kuljemme liinan kanssa. Vaavi nukkuu liinassa tosi hyvin ja minusta on mukavampi ulkoilla liinan kuin vaunujen kanssa...Suosittelen!

Minä olen vain osittain imettänyt, koska ravinto ei vaaville riittänyt ja nyt näyttää siltä, että vaavi haluaa jättää rinnat kokonaan pois. Ei enää oikein ala imemään muuta kuin unenpöpperöissään ja kun sitkeästi olen yrittänyt niin itkuhan siinä tulee-molemmille! Uskon kyllä, että vaavi voi hyvin vastikkeellakin, mutta tuntuu surulliselta luovuttaa imetys kokonaan. Olen kuitenkin pitänyt tärkeänä sitä, että edes osittain olen saanut imettää.

Miten teillä muilla saman ikäisten vauvojen vanhemmilla on alkanut kiinteiden syöttö? Tai joko olette aloittaneet? Minä olen muutamana päivänä yrittänyt, mutta tuntuu, ettei tyttö vielä "ymmärrä mitään" lusikan ja ruoan päälle. Tuijottaa minua vain ihmeissään... Olen tässä aprikoinut, että pitäisikö pitää taukoa ja yrittää myöhemmin sitten uudestaan. Onko kokemuksia?
 
Metkunäiti harmailee
\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.09.2006 klo 12:06 kevätpojun äiti kirjoitti:
Metkun äiti Saat purkaa huolia ihan vapaasti, täältä ei saa kato muuta kun lohdutusta. :hug: :D
=) =) =) Kiitos tuosta!!!

Soseita mietti moni...
Meillä Metku ei ensin käsittänyt, mistä oli kyse. Suu aukesi miten sattuu, ja kun sinne laitettiinkin jotain muuta kuin maitoa, ilme oli näkemisen arvoinen :whistle:

Jatkoin sitkeästi, ja rupesin -taas- tekemään asiat aina samalla lailla. Sama punainen lautanen ja sininen lusikka. Metku sitteriin ja ruokalappu kaulaan. Sitten annan sille harson käsiin, niin ne kädet pysyy poissa suusta. Ja on kauhean kätevää, kun se pyyhkii vähän väliä itse naamansa :D . Sitten lusikkaa suun eteen ja jossain vaiheessa se rupes keksimään, että no niin, sieltä tulee ruokaa. Nykyään alkaa hötky heti sen punasen lautasen näkemisestä :D .
Aluksi homma oli hidasta ja sinne meni ehkä 2tl, nyt menee pilttipurkki alle 5 minuutissa... Pienellä miehellä tuntuu olevan aina tilaa ruoalle
:whistle:

Aloitin maissisoseella muistaakseni. Nyt meillä menee maissisose, kaurapuuro, riisipuuro, peruna, porkkana, bataatti, kesäkurpitsa, luumu, kuningatar-piltti, aurinkoinen-piltti, metsämarjasose, banaani... olikohan siinä kaikki? Valkuaispitosemmat annan vielä odottaa sekä gluteenipitoiset viljat. Vehnät ym siis vasta kun Metku on 6kk, jotain lihaa vois antaa kun 5kk on täynnä.

Meillä ehdoton suosikki on ollut kaurapuuro! Sen perään jopa itketään kun se loppuu. Itkispä noi miehen isommat lapsetkin...

Jahas, kutsu käy! Palataan asiaan.
 
neitinöppönen
Täällä ilmoittautuu myös yksi kevätäiti. Tyttö syntyi huhti-toukokuun vaihteessa. Vatsavaivat kestivät reilut kolme kuukautta, mutta nyt ollaan jo päästy nauttimaan arjesta. PÄikkärit tosin edelleen usein koostuvat lyhyistä pätkistä, joten eihän tämä aina niin nautinnollista ole ;)
Maijun äiti (meniköhan nimim. oikein...)taisi kysellä soseiden aloituksesta. Me aloitettiin soseet perunalla joitakin viikkoja sitten. Tyttö kiinnostui kovasti aikuisten ruokailusta ja aukoi suutaan jo kovasti, kun seurasi meidän muiden syömistouhuja. Päätin sitten, että ehkä olisi otollinen aika aloittaa soseet. Tyttö hoksasikin tosi äkkiä homman. Sai aluksi vain pieniä makuannoksia lusikan kärjestä ja tein soseesta aika vellimäistä. Nyt menee jo vähän paksumpikin perunasose. Myös hedelmäsoseita ollaan maisteltu, mutta aika varoen aloitellaan uusia ruoka-aineita suvun allergioiden takia. Ehkä teidän kannatta odotella tuota otollista aikaa, ellei kasvun takia ole kiire aloitella kiinteitä.
Nyt tyttö herää terassilla. Koitan saada välillä kirjoiteltua kuulumisia. Onhan tämä tosi tärkeä juttu, koska lähipiirissä ei ole saman ikäisiä vauvoja!
 
Ihan pikasesti tulin kurkkaan :D

Anne Joo,muistaakseni Ceralan on reseptivapaa.Meillä ostettiin sellasissa isoissa pumppupurkeissa,koska sitä kulu ja kulu! Pojalla vaippa-alue oli hyvä,siihen käytin ihan tavallista natusanin peppurasvaa.Lipolan-voide on myös ollut hyvä.

Kevätpojunäiti Meille lääkäri ei edes ehdottanut mitään maitoaltistusta :/ ei varmaan sitten ollut tarpeeksi paha iho..Ehkäpä sitten olis tullut se altistusjuttu,jos toi ceralan-hoito ei olis tehonnu..enpä tiedä..

eipäs tullukkaan sadepäivä,nyt ulos =) <br><br>
 
Maijun mamma
Hei neitinöpönen, kiitos vinkeistä! Tuossa juuri mietinkin, että ehkäpä me vielä tosiaan odotellaan, kun tämänkin päiväinen soseyritys oli aika heikko...:) Ja neuvolassakin sanoivat, että ei ole kiirettä noiden kiinteiden kanssa, kun tyttö on kuitenkin kasvanut oikein mallikkaasti.

Toivottavasti teillä alkaa unihommat luistaa... En tiedä oletko kokeillut, mutta meillä ainakin tyttö nukkuu todella makoisasti kantoliinassa (aivan pienenä ei, mutta nyt kyllä!), kun olen ulkona kävelyllä. Ehkä sitä voisi yrittää - tietty siihen on sitten itsekin sidottu, mutta jos uni ei vaunuissakaan luista, niin tuota kannattaa kyllä kokeilla. Ja jotkut firmat vuokraavat liinoja, jotta ei heti tarvitse laittaa siihen rahaa kiinni jos ei ole varma asian toimivuudesta.

 
neitinöppönen
Minkä ikäisenä teidän vaavit ovat löytäneet varpaansa? Meillä ikää reilut 4,5 kk ja nyt varpaat alkavat vasta(?) kunnolla kiinnostaa. Kivan näköistä puuhaa :)
Maijun mamma: imetyshuolet kuulostavat tutulta. Mä osittaisimetin alusta alkaen, kunnes 2 kk iässä tyttö ei enää hereillä huolinu rintaa. Lopulta yösyötötkin jäi pois ja näin ollen korvikkeella elellään täysin. Rankkaa oli se osittaisimetys ja toisaalta imetyksen lopetus. Iso :hug: ja jaksamista. Kyllä korvikkeellakin pärjää ja kasvaa yhtä hyvin!
 

Yhteistyössä