Kevätkullat06

  • Viestiketjun aloittaja huhtis
  • Ensimmäinen viesti
Maijun mamma
Heips,

meillä on jo vähän istumista treenattu (5kk). Syöttötuolissa on pehmuste, joka pienentää tuolia, ja kun olen vielä laittanut siihen viltin, niin olen saanut aikaan aikasta tukevan istuimen vaaville. Yleensä hän istuu siinä aamukahvin ajan ja tykkää kovasti!

Ja tänä aamuna Maiju on ensimmäistä kertaa yrittänyt kammeta itseään istuvaan asentoon sängyllä ja lattialla, ja onnistuikin puolittain. Könötti sitten siinä tovin ja ihmetteli...:)

Ja viime yö oli kovin levoton meilläkin! Tuntui, että Maiju alkoi heti "jumppaamaan", kun vähänkin silmiään raotti, joten kovin oli rauhatonta... Aina kolmen tunnin välein oli joku jalottelutuokio. Toivottavasti tästä ei tule tapa:)

Miten teillä muilla, onko kiinteiden aloitus aiheuttanut levottomuutta yöllä? Sain taas eilen Maijun syömään muutaman lusikallisen, joten ajattelin, että onko noilla yhteyttä, kun yleensä kuitenkin nukkuu todella rauhallisesti.

Päivän jatkoja kaikille!
 
Heippa vaan ja kiitos kutsusta!!

Mä en varsinaisesti kuulu keväällä synnyttäneiden äitien joukkoon ku meijän pienin mies syntyi heinäkuussa. Mutta jos sekaan mahtuu niin mielelläni jaan kokemuksia ja kuulumisia..

Elikkäs meidän perheeseen kuuluu Mä, mies ja 2 ihanaa poikaa. Niin ja koiraneiti. Vanhempi pojista 4 vee ja nuorempi 3kk.

Tää uus tulokas on todellakin hymypoika. Hurmaa kaikki ihanilla silmillään ja vallottavalla hymyllä.. Ei turhia itkeskele.

Mutta nyt alan lueskella teidän kuulumisianne ja palailen taas myöhemmin..

Lähinnä iltaisin aikaa netissä muutenkin pörrätä, kuhan saa pojat unille :heart: :) :)

 
Tervetuloa kaikki uudet :flower:

Meilläkin vielä harjotellaan noiden kiinteiden kanssa ja riippuu ihan päivästä, että miten maistuu, tänään meni loistavasti =) Peruna, maissi ja porkkana on YÖK ja persikka NAM! Siis yökkäilee noille kasviksille tosi useesti, mutta makeat maistuvat hyvin eli meijän tyty taitaa olla perso makeelle :p

Meijän neiti on ihan kohta 1/2 vuotta, miten tää aika onkin menny NIIN nopeesti?! Niin ja tää on aika varmasti meijän vika vauva, joten haikeena mietin aina joskus tätä ajan nopeata kulkua...

Mut nyt mul on taas miljoona kotihommaa viel tekemättä, kun oon päiväl vähän laiskotellu niitten suhteen, joten se on moro!

 
Nostelen vähän tätä ketjua =)

Mukava lukea että muillakin tuo soseiden syönti on todellakin vielä maistelua. Itse aluksi siitä turhaan stressasin, nyt annan sen verran kuin maistuu. Maito on kuitenkin vielä se pääruoka-aine.

Tuo typy on kyllä metkan näköinen kun selällään ollessaan pyörii 360 astetta ympäri. Ja paras leikki kaikista on tällä hetkellä se kun pidetään käsistä kiinni ja hän ponnistaa istualleen. Niistä vatsalihaksista on äiti ihan kateellinen ;)

Mukavaa päivää kaikille uusille ja vanhoille!
 
Moikka moi kaikille!

Meillä oli eilen 5kk neuvola,olis pitänyt olla jo viime viikolla,mutta jouduin pojun flunssan takia siirtään sitä.Pituutta ja painoa oli tullut ihan kiitettävästi,tasasesti mennään yläkäyrää pitkin. Piikkiä tuli reiteen ja siitä ei pidetty lainkaan,mitään jälkioireita ei onneksi ole tullut.

Neuvolassa sanoivat,että liha- ja viljatuotteet saa aloittaa sekä yösyötöstä päästävä eroon...Joo-o..täytyy yrittää. No,nyt täytyy mennä..pinniksessä vaaditaan huomiota :D Päikkärit ilmeisesti ohi..
 
Pika moikat kaikille!

Meillä on tytylle iskenyt pienehkö räkätauti eli nenu vuotaa ja reppana ei oo ollu mitenkään kauheen ilosella päällä tänään. Justhan tos kuuri syötiin ja nyt tää viel päälle... Toivotaan, että tervehtyy suht nopeesti!

Nyt tutimaan

\|O \|O \|O
 
Tervehdys taas! =)

Kuopus on päikkäreillä ja isoveli maalaa vesiväreillä..pesukone "pyörii" jo toista kertaa ja minä kahvikupin kanssa koneella :p

Kuopukselle ei ole vieläkään ilmaantunut hampaita,vaikka kovasti niitä odotellaan..ainakin äiti odottelee,kun poika niin kauheasti kuolaa,maiskuttelee huuliaan ja syö sormiaan.. :) Uusia taitoja ei ole pojalle nyt ilmaantunut,kääntyilee vaan kauheasti.Eilenkin laitoin pojun leikkimatolle olkkariin ja kävin keittiössä antamassa välipalaa esikoiselle niin kun tulin takasin olkkariin,löytyi kuopus tv-pöydän alta masultaan :D

Viikonloppuna pitäis alkaa haravoimaan..näkee nyt miten käy,ehtiikö lainkaan :whistle: jaahas,nyt tuli esikoinen tuohon ovelle ja sanoi ruokkineensa kanat!! Ensinnäkin ei meillä mitään kanoja ole ja toiseksi mä olen kyllä joskus sanonut pojalle,että täytys olla kanoja keittiönpöydän alla..kun putoilee niin kauhiasti murusia tonne lattialle...(en ole mikään siivoushullu,mutta silti..) Täytyy mennä kattomaan mitä esikko on saanut aikaiseksi,olikin ihmeen hiljaista. Hyvät viikonloput kaikille! :wave:
 
Jekkupatteri ilmoitteles mitä sieltä pöydän alta löytyi :LOL:
Tervetuloa kaikille uusille.

Käytiin tytsin kanssa vaunuilemassa, ja hän jäi vielä jatkamaan päikkäreitä ulos vaunuihin. Olipa ihana ja raikas ilma. Iteki piristy kummasti.

Meilläkään ei oo opittu oikeestaan mitään uutta. Kerroin joskus, että tytsi HUUtaa. No se hävisi hetkeks ja nyt se taas palasi. Ja toi äksy jatkuu meillä, eikä niitä hampaita vaan näy. Miten pitkään niitten tulo voi kestää!? Välillä tuntuu et sitä äksyy on koko päivän. Ei onneks läheskään koko aikaa. Ois kyllä kiva, jos neiti äksyis pari tuntii putkeen ja sitten ois loppuajan äksyymäti. Vaihtelua :LOL: Elikkä me oletetaan, et se johtuu niistä hampaista, ku ei oo oikein mitään muuta syytä. Ja merkit viittais hampaitten tuloon.

Taidanpa keittää itelle kaffet, kun tytsi vielä nukkuu. Ja arvatkaapas herääkö heti kun saa kahvikupin käteen...Ja meikä on näköjään niin positiivisella päällä tänään

:kieh:
 
kesä06 harmaana
Tulin toivottamaan viikonloppuja kaikille kevätkultien äideille ja tietysti myös vauvoille.

Meillä edelleen yöt on levottomia, viime yö erityisesti. Onneksi myös äiti sai otettua ihan kohtuulliset päiväunet =)

Meillä on täällä tiedossa "yh-viikonloppu", typyn isä lähtee virkistäytymisreissulle. Eipä siinä mitään koska olen typyn kanssa paljon yksin johtuen miehen työkuvioista.

Mukavaa viikonloppua!
 
Maijun mamma
Hei vaan kaikille,

minä täällä rauhallista perjantai-iltaa viettelen. Maiju on jo nukkumassa ja mies vielä töissä. Täällä olisi kyllä miljoona asiaa, jotka odottelee tekijäänsä, mutta päätin jättää ne huomiselle. Eihän sitä näin myöhään enää saa siivota?!

Maiju on oppinut istumaan pari päivää sitten. Se aloitti istumisharjoittelut alkuviikosta, kun pyllähti aina konttausasennosta kankun päälle keikkumaan ja keskiviikkoiltana minä sitten yllätin tytön leikkimästä etupainoisessa istuma-asennossa! Se oli kyllä hassua...:) Vähän se on vielä kankeaa tuo istuminen, kun ei Maiju oikein itse pääse siitä asennosta pois, mutta alku se on tuokin!

Me oltiin eilen shoppailemassa Rovaniemellä ja minun piti hankkia Maijulle ensimmäinen äänilelu. Löysin sellaisen hienon ratin, jossa on paljon nappeja, joita painella ja tyytistä kun painaa niin kuuluu erilaisia lauluja. Tyttö on ollut tuosta aika innoissaan. Kävin muuten eilen ensimmäistä kertaa lelukaupassa noin 10 vuoteen! Siellä oli kaikkea niin hienoa! :) Odotan jo kovasti, kun Maiju kasvaa, että saan alkaa keräämään hänelle sitä Brion puista junarataa, se on minusta niin huippu! =)

Jeps, ja nyt meille sitten tuli talvi ihan oikeasti. Lumi satoi maahan keskiviikkona eikä mitään sulamisen merkkejä näy. Ja pakkastakin on tänään ollut noin 10 astetta. Kävimme Maijun kanssa kävelyllä ja täytyy sanoa, että jo nyt hirvittää ne tulevan talven -30 kelit! Ehkä me kökötetään täällä sisällä kevääseen saakka...? Jos minä vaikka uskottelen Maijulle, että me ollaan karhuja ja meidän kuuluu vain kölliä sisätiloissa... :LOL:

Huomenna me saadaan vieraaksi mun äiti ja sisko. Olen jo kovin innoissani! Ihana viikonloppu edessä!

Rentouttavaa viikonvaihdetta kaikille!
 
öitä kaikille, olen uusi tällä puolella, olen vähän etsinyt ikätovereita eli poika syntyi 25.6.06.

Aivan ihana rauhallinen poika on, kovin aikaisin alkoi kääntyileen ja liikumaan, välillä tippa silmässä, kun on pojalla kova kiire isoksi tulla, äidin pienellä. No saanhan sanoa äidin muruksi vaikka olis armeijassa, jos sellaista sitten enään onkaan.

Joo, mies on vähän rimpsalla ja aina silloin minä en saa nukutuksi siksi täällä nyt kirjoittelen kaikenmoista.

Poika ei ole koskaan minua valvottanut, syö pari kertaa yössä, aina saan samantien unesta kiinni, kun poika on rinnalle asettunut. Helppo on tuo meidän esikko.

Päikkärit on vähän kärsineet, kun alkoi tuo liikkuminen, mutta toisaalta parempi minusta on hyvät yöunet, päivän aina jaksaa vaik miten päin.
Poika nukkuu n. klo 19-7, et on aikaa illasta tehdä melkeen mitä vaan, en tosin mitään kotihommia enään silloi tee ja muutenkin niitä tulee tehtyä silloin, kun joku pyrkii kylään :D . Onneksi joku on aina kerta viikkoon tulossa, muuten en varmaan sais mitään tehtyä. No toki pyykkiä pojan kanssa pestään tai poika sitterissä katselee meikän touhuja, pyykki hommat on erityisen mieleen ja lisäksi tykkää katsella, kun kuivatan tukkaa ja laitan hieman meikkiä, mahtaako saada vaikutteita ;)

Aattelin et varmaan saan tulla teidän joukkoon mukaan, täällä tuntuu olevan oikein mukavaa porukkaa :hug:

\|O pakko alkaa mönkiä punkan suuntaan, kun vielä tajuun missä se on, aamulla kuitenkin pitää herätä, mies on kuitenkin pipi :LOL: :LOL:

Mukavaa viikonloppua kaikille, yritän kirjoitella aina, kun vaan ehdin. Tänään olen ehtinyt aika paljon näemmä :whistle:
 
kesä06 harmaana
Tervetuloa väinötär, porukkaan mahtuu aina mukaan.

Meidän typy syntyi hieman etuajassa, jo toukokuun puolella (laskettuaika oli 8.6.06). Mukava ihana typy on, nukkumisessa tuntuu olevan nuo isoimmat haasteet. Kesällä päiväunet olivat todella lyhyitä ja nyt yöheräämisiä on paljon. Johtuisikohan tuo uusista taidoista... Onneksi viime yönä herättiin vain kaksi kertaa.

Vauvauinnissa oltiin jälleen tänään. On kyllä hauska harrastus. Sukellettukin on nyt jo kolmena kertana, typy ei ole asiasta moksiskaan =)
 
Maijun mamma
Hei vaan!

Ja Väinöttärelle tervetuloa! :flower:

Minä teen täällä kotona suursiivousta, joten pikaviesti vain.
Kyllähän se minullakin niin menee, että siivottua tulee yleensä silloin, kun on joku tulossa. Ja onneksi meilläkin tosiaan käy ainakin kerran viikossa vieraita, muutenhan tämä kämppä olisi aivan pyörremyrskyn jäljiltä koko ajan! :LOL:

Jeps, mutta nyt menen jatkamaan.
 
Sunnuntaita kaikille vaan,
että eilinen oli sitten väsyttävä päivä, en sitten löytänyt sinne punkkaan ihan heti kuitenkaan, vaan vasta klo 2.30. Poika ketale heräsi poikeuksellisen aikaisin, kuin tietäen et mamma on väsynyt. Juu eli sitten 5.30 noustiin ylös \|O

Eilen tulikin sitten pakon sanelemana mentyä nukkumaan aikaisin eli jo klo 22. Pakon edessä siks et digipoksin kaukosäätimestä loppui patterit ja näin ollen BB jäi sitten väliin ja meikä pääsi nukkumaan.

Kivaa tässä harmaassa päivässä on se, et nyt alkaa viimein näyttää siltä, et meidän poika on viimeinkin tajunnut ulkona nukkumisen jujun eli nukutaan pitkään. Ja mammalle jää aikaa luuhata täällä teidän riesana ;)

Juu, mutta nyt jatkan matkaa :wave:
 
kesä06 harmaana
Miten ne lapset tietääkin että vanhemmat on valvoneet... ;) Meillä on vaihteeksi takana kaksi paremmin nukuttua yötä (heräämisiä vain 2 per yö), joten on mukava lähteä virkeänä tuonne taloyhtiön talkoisiin.

Aamulla jo sain haravoitua omaa pihaa ihan mukavasti typyn unien aikana. Eipä näkynyt pihalla ketään muita aikaisia :LOL:

Mukavaa sunnuntaita kaikille, palataan myöhemmin taas.
 
Maijun mamma
Sunnuntaita minunkin puolestani,
minä sain kuin sainkin suursiivoukseni päätökseen ja nyt meidän kodissa on uusi, mutta huomattavasti mukavampi järjestys. Olohuone oikein kutsuu luokseen ja on paljon rauhallisempi tila nyt kun sain sieltä paljon ylimääräistä rojua (tietokone ja kaikki piuhat) ja roinaa (mapit ja kaikki paperiasiat, jotka on aina levällään) pois... Ihanaa.

Meillä on ollut Oulusta vieraita ja päivä menikin mukavasti ulkoillessa. Nyt taidan hipsaista katselemaan maajusseja tuolta telkkarista. Vaikka mullahan on se kaikista paras maajussi täällä omassa kotona...hih:)

Palaillaan taas alkuviikosta!
 
Hyvää maanantaita vaan kaikille, mekin ollaan palattu nettipimennosta sivistyksen pariin :LOL: . No joo... oltiin hieman reissussa ja nyt ollaan taas kotona.

Väinötarelle tervetuloa vaan joukkoon, kyllä tänne mahtuu. Kiva kun meitä on paljon joiden kanssa vaihtaa ajatuksia.

Meillä liikutaan kovaa vauhtia, mutta edelleen takaperin, aivan kuin olisi jäänyt pakki päälle. ;) Kierimälläkin pääsee kyllä eikä enää pysytä millään peitolla, lempipaikka on sohvan alla, kun siitä kuuluu mukava ääni kun sormilla rapsuttaa. =)

Syöminen tuottaa tuskaa äidille, kun kaikki tulee ulos sitä mukaa kun sinne jotain menee. Mutta ehkä jonain päivänä.....se sujuu.

Nyt meillä yrittää iskeä syysflunssa, nuhaa on, mutta ei kuumetta onneksi ainakaan vielä.

Tässä tämä tällä kertaa..nyt pitää lähteä laittamaan neiti päikkäreille. :wave:
 
Mukavaa viikon alkua kaikille!

Mä olen kyllä todella hämmästynyt, meidän poika jäi ihan ilman hetkutuksia yksin partsille vaunuihin :D , täytyy kai kohta yrittää kurkata joko nukkuu vai ihmetteleekö järkytyksestä mihin se meijeri hävis vaunuja lykkimästä.

Että onkin taivas harmaana. Käytiin pojan kanssa jo aamulla klo 9 pienellä tunnin lenkillä, nukkui siitä n. 45min. Pienellä siks, et pälpätin kännyssä ainakin puolituntia ja vauhti oli sitten sellaista laahustamista. Vaan taivaalla oli silloi sellainen valopallo, auringoksi muistasin sitä jonkun maininneen. Oli kyllä kaunis aamun hetki silloi, just sellainen kuulas syys aamu, paitsi, et oli todella lämmintä.

No joo, poika vetelee sikeitä, kyllä on nyt ylpeä olo, et ihan itsekseen nukahti. Olenkin hieman ollut kateellinen joillekin, kun ovat kertoneet omiensa juuri noin vain jäävän hereillä vaunuihin ja sinne nukahtavan omia aikojaa. Nyt sitten meilläkin viimein =) Toivottavasti ei ole mikään kerta ihme.

Juu, mutta mulla olis kysymys, kun teillä muilla on jo kokemusta vauva uinnista eli oliko teillä mitään aikarajaa milloin vauva oli saanut ennen uintia syödä? Meille sanottiin, et 1½h ennen uintia ei saa syödä. Sillä kuulemma estetään kakka vahingot altaaseen. Mietin vaan sitä, et onko mitään ns. terveydellistä syytä olla noin kauaa syömättä? Meillä, kun poika saattaa joskus syödä tunnin välein, enkä kyllä nälässä aio pitää vain sen takia ettei tulis kakkoja. Eikä kuulemma saa käyttää uikkareita missä on muovi estämässä vahinkoja, vaan pitää olla puku jossa henkselit+lahkeet. Siis ihan tavallinen. Eikä meidän poika yleensä edes kakkaa silloin, kun se uninti aika olis.

Joo, mekin saatiin eilen siivottua, kylläkin vain ihan normaali siivous. Mut oli kyllä kivaa, kun oli puhtaat lattiat edes hetken, nyt on taas pukluja tullut ties kuinka monet ja vaikka niitä pois pyyhin niin ei ole kuitenkaan niin puhtaan tuntusta enään. Joo ja, kun sain noi vaunut raahattua partsille niin kiva hiekka vana seuras perässä, että näin taas meillä..

Vaan posti pukkas korvieni mukaan kasan eteisen lattialle ja uteliaana lähden nyt sitä kasaa purkamaan.

Vointeja kaikille!
 
Hyvää alkanutta viikkoa ja tervetuloa uudet!

Joo..kuten tuossa aikasemmin kirjoittelinkin,esikoisen kanojen ruokinnasta,niin olipa vaan ylläri..keittiön pöydällä oli sipuli (poika napannut sen mun sipulipurkista),jossa haarukka pystyssä ja siitä sipulista oli melkein puolet poissa,se puuttuva osa löytyi tosiaan pöydän alta..ja ihan pieneksi silputtuna..siis mä en ymmärrä miten se poju on saanutkin sen sellaseksi silpuksi haarukalla! :LOL: ja voi sitä löyhkää pojan käsissä :x mä muutenkin inhoon sipulin hajua,mutta kyllä me siitä sitten sitruunafairyllä selvittiin,poika oli aivan onnessaan kun sai oikein kunnolla tiskata ja vaahdottaa käsiään.. :) vähän tosin jäi hajua käsiin,mutta ei ärsyttävässä määrin.

Tänään onkin todella harmaata,mutta niin kivan lämmin ilma,plussaa 11.2 astetta mittarissa.Täytyy varmaan mennä ulkoilemaan,kunhan kuopus tokenee tuolta päikkäreiltä.Meillä kuopus on nyt maistellut vähän lihaa eikä edes sylkenyt ulos suustaan eli hyvin kelpasi.Pakastimeen tein kasan pikkuannoksia..kanaa ja naudanlihaa.

Jaaha,nyt täytyy mennä..esikoisella kaappitarkastus aluillaan.. :wave:
 
Heips :wave: Täällä taas uusi "kevätkultainen". Mukava liittyä joukkoon vaihtamaan ajatuksia ja kuulumisia;mikään aktiivinen en ole,mutta ehkä aina silloin tällöin terästäydyn B) . Meillä poika, 6,5kk, treenaa nyt kovasti liikkumista. Liikkuminen tosin tapahtuu taaksepäin =) . Konttausasentotreenit on myös aloitettu, on kyllä tosi veikeän näköistä, kun tuollainen reilu 70-senttinen kiikuttaa itseään eestaas.Hih.Mutta kuinka äkkiä nuo vauvat kasvavatkaan. Voivoi.
Meillä on yöt ollut nyt tosi rauhattomia. Kai tuo liikkuminen sekä eilen puhjennut hammas vähän verottovat... Minä se sitten hyppään laittamassa tuttia ja kääntämässä ja... Ja aamulla olen kuin nukkuneen rukous :eek: . Kyllä sitä silti kummasti piristyy sitten taas,kun saa pojalta ihanan hymyn ja naurun...
Esitän nyt varmasti hassun kysymyksen, mutta saako tämän ikäisille antaa mansikkaa? Se on kyllä kovin allergisoiva... Olisi vain kiva tehdä kiisseliä siitä. Mihinkäs hiutaleisiin te teette vauvalle puuroa? Vauva- vai tavallisiin hiutaleisiin? Itse olen antanut vielä niitä valmiita puuroja (2 desin tetroista) sekä tehnyt siitä jauheesta. On vaan kalliita, joten ajattelin, josko herra hienokurkku kestäisi isompia hiutaleita...
Rentoa syyspäivää kaikille!! =)
 
Tervetuloa uudet =)

Vauvauinnissa meille ei ainakaan sanottu mitään syöttörajaa. Puhuttiin kyllä siitä mahdollisesta veteen kakkaamisesta mutta samaan hengenvetoon ohjaajat sanoivat että on todella harvinaista. Itse olen syöttänyt noin tuntia ennen uinnin alkua.

Meillä aloitettiin tänään puuron maistelu (viime viikolla tuli 5 kuukautta täyteen). Ensimaistelut sujuivat vaihteeksi hyvin. Meillä kun tuo kiinteän syöminen on vähän niin ja näin. Muutama lusikallinen menee hyvin ja sen jälkeen alkaa huuto. Harhautuksen ( = saadaan huuto loppumaan) jälkeen saattaa vielä muutama lusikallinen mennä, mutta kyllä pääruoka-aine on edelleen maito. Hieman tästä asiasta jo stressaan mutta katselen nyt vielä kuukauden verran ennen "oikeata" stressiä ;)

Täällä päivä valkeni erittäin sateisena, onneksi nyt jo näyttää siltä että ulkoilu voisi olla mahdollista. Mukavaa päivää kaikille.
 

Yhteistyössä