Kevätkullat06

  • Viestiketjun aloittaja huhtis
  • Ensimmäinen viesti
Nostanpa vähän tätä ketjua....

Täällä Tampereella on edelleen hurja keli, lunta tulee. Pitäisi tästä vääntäytyä lumitöihin... heti kohta tämän aamukahvin jälkeen ;)

Meillä oli typyn kanssa eilen mukava päivä, käytiin naapurin eläkeläisillä kahvilla. Tarjottavaa oli jos jonkinlaista ja iltapäivän kunniaksi juotiin myös kuohuviiniä, olipas ihanan "syntistä" ja kyllä se maistui =)

 
huh, sain, kun sainkin eilen uuden uikkarin itselleni. Ei niin kiva, mutta välttää tän ajan, et saan vanhan sopivasti lihavan kroppani takaisin :D

Meillä alkaa kerhossa n.15 min päästä Halloween juhlat, mutta poika vetelee vielä ekoja päikkäreitään. Taidetaan myöhästyä taas kerran..

Väkersin illalla pojalle pupunkorvat ja tupsuhännän, saa poika olla pupuna. Minä en pukeudu miksikään, mutta puen kyllä vaatteet päälleni.

Jaa, pitäisköhän laittaa itseni valmiiksi ja lähteä hiljalleen kerhon suuntaan, poika voi jatkaa uniaan matkalla ja sitten luultavasti jo heräileekin omia aikojaan.

Vähänkö oli ihanaa nukkua tänään peräti klo 6.30 asti, sitä tuntee itsensä ihan pirteäksi jopa! Joo, mutta nyt on oikeesti pakko lopettaa ja alkaa tekeen lähtöä.
:wave:
 
Iltaa vaan kaikille!

Nostanpa meitä taas ylöspäin, ettei kokonaan hävitä.
Kiva kun satoi lunta ja pikkuisen pakkasta. =) Vaikka silloin myräkän aikaan oli samanlainen olotila kuin Väinötärellä. Nyt tosiaan tietää miltä tuntuu lykätä vaunuja tuulessa ja umpihankeen niin ettei välillä tiennyt missä tie menee :LOL: , mutta selvittiin neidin kanssa hengissä kotiin, vaikka meinasi välillä iskeä epätoivo.

Ulkoilu on kivaa, kunhan muistaa oikeanlaiset varusteet. Vai mitä?

Minä olen kanssa miettinyt noita joululahjoja ja tehnyt listaa, että mitä kenellekin sitten ostaisi.

Syöminen meillä sujuu edelleen vaihtelevasti välillä sujuu ihan hyvin ja välillä puhalletaan kaikki ulos.

Onko muita kantoliinan käyttäjiä? Mitä te puette vauvalle päälle näin talvi-ilmalla? Kun tuntuu siltä että puen vähän liikaa, on molemmilla kuuma.

Mutta nyt pitää mennä, kun neiti huutelee :wave:
 
Maijun mamma
Hei vaan täältä lapista!

Meillä on jo kovasti lunta ja pakkanen paukkuu nurkissa. Eilen ja tänään on ollut -20 paikkeilla, joten emme ole ulkoilleet. Neuvolan täti kehotti aloittelemaan sellasilla lievemmillä pakkasilla, -15 taisi olla aika ehdoton raja pienelle vauvalle. Tuntuu kyllä, että Maiju kasvaa niin tajutonta vauhtia! Maanantaina tulee 6kk. Ihan uskomatonta.

Meillä on nyt sitten opitti ihan kunnolla istumaan, ilman tukea tai etunojaa. Ja konttaaminenkin onnistuu käsillä, neiti lähtee oikein pontevasti liikkeelle, mutta jalat ei vielä oikein seuraa perässä. Liikkumista kuitenkin tapahtuu, koska typykkä löytyy aina välillä jonkin huonekalun alta jumista.

Kiinteät ei mene vieläkään. Ei sitten millään. Olen nyt ottanut siitä taukoja ja välillä aina kokeillut, mutta ei Maiju vaan enää aukase suutaan. Pari kertaa hän on jotain maistellut, mutta pääasiassa ei avaa suutaan lainkaan. Pitäisköhän tästä jo huolestua? Onko teillä kokemuksia?

Joululahjoista oli puhetta - en ole vielä ostanut, mutta suunnitellut kylläkin. Ja kaikki ystävät ja sukulaiset tulevat saamaan Marianne rakeilla (kuin lumipalloja!) täytettyjä pilttipurkkeja (niitä on avattu ja tyhjennetty viemäriin jo melkonen määrä!). Ostin lasimaaleja, joilla voin niitä vähän maalailla ja sitten vain kangas kannen päälle ja sievä rusetti :)
Yksi ajatus oli myös maalata porrasharjoja. Näin sellasia käsin maalattuja ja oli tosi hauskan näköisiä... Ja niihin voi sitten kirjoittaa perheen nimen. Pyrin siihen, ettei lahjoihin menisi hurjia summia vaan, että voisin muistaa mahdollisimman monia läheisiäni joillain itsetehdyillä tms lahjoilla. Ainoa haaste tässä on, että minä olen oikeasti aivan poropeukalo!! en siis mikään askartelun ihmelapsi, mutta ehkä tästä selvitään... ;)

Niin, ja mummut/papat/kummit saavat tietysti Maijun kuvia kivoissa itse maalatuissa kehyksissä!

Toivottavasti saan aloitettua nuo hommat ennen joulukuun puolta väliä.

Ok, mutta hyvät yöt kaikille.
 
Heippa Maijunmamma!

Piti alkaa heti vastaamaan, kun sulla tuntui olevan sama ongelma noiden kiinteiden kanssa. Meillä avataan suu ihan hienosti ja otetaan ruokaakin sinne, mutta sen jälkeen sitten sylkäistään ulos. On kokeiltu eri makuja ja vellimuodossakin, mutta tulos on sama. Jos vaan joku on keksinyt jonkin hyvän keinon niin otan mielelläni vastaan ehdotuksia. =)

Toi pilttipurkki-idea oli hyvä, meilläkin niitä on kertynyt ja muut melkein syöneet, kun neiti maistaa vain vähän.

Meillä on kanssa täällä etelässä pakkasta ja kylläpä voi toi pukeminen olla sitten tuskaa, siinä tulee hiki molemmille. Toivottavasti vaan talvella ei kamalan kovia pakkasia tule, kun neiti tykkää nukkuu päiväunet ulkona ja sitten ei voi nukkua.

Mutta nyt nukkumaan....... :wave:
 
Bertie
Meilläkin kaikki syö pilttejä :LOL: ja tykkää vielä samoista mauista! Mä tykkään päärynästä ja isä ruusunmarjasta ja poika kummastakin!

Meillä menee toi syöminen vähän vaihtelevasti. Välillä ei maistu ollenkaan ja välillä menee yli purkillinen. Aamulla menee yleensä tosi vähän jos ollenkaan ja iltaa myöten ryhtyy syömään.

Niinä päivinä kun ei mene mitään, niin en sitten ole juurikaan tarjonnutkaan, kun siitä tulee huuto.

Pari päivää sitten huomasin, että vaikkei sosetta menisikään, niin jäystää mielellään kuivaa ruisleipää (siitä ei irtoa kuin pikkumuruja) ja maistelee pöydästä, jos on jotain mitä hänelle voi antaa. Esim. marjoja olen antanut maistaa kun olen ensin niitä vähän muussaillut, jos me muut ollaan niitä syöty. Jotenkin ruoka tuntuu hänelle maittavan paremmin jos saa samaa kuin muut... On ihan kädet ojossa ja tohisee kunnes saa jotain pientä!

Olen ajatellut että menekki riippuu vähän siitä kuinka on syönyt rintaa. Iltaa myöten kun se maito tuntuu olevan tiukemmassa, niin muukin kelpaa, ja aamulla kun on vielä yöllä syönyt pari kertaa, niin ei oikein maistu.

Neuvolan täti sanoi, että kun joulua lähestytään, niin voisin yrittää lopettaa yöimetykset ihan sen takia, että saatais aamupuuro ja lounas maistumaan eikä vaan välipala ja iltapuuro.

Musta vaan jotenkin yhä tuntuu että pakko yrittää turvata toi imetys keinolla millä hyvänsä, kun alkuun oli niin vaikeaa ton imetyksen kanssa. Niin olen aina imettänyt ensin ja yöimetyksetkin on musta olleet tärkeitä, mutta nyt kun vauva on jo 6 kk, niin pikkuhiljaahan niiden kiinteiden pitäisi alkaa valtaamaan sijaa sieltä ruokavaliosta.

Nyt imetän 7 kertaa vuorokaudessa. Joskus hieman vaihtelee, mutta yleensä ton verran. Poika ei halua välihuikkia rinnasta. Suuttuu verisesti jos yrittää tarjota esim nukkumaan mennessä. Syö vaan kun herää tai on virkeä.

Miten teillä muilla?
 
Huomenta kaikille,

aurinko paistaa ja lunta on paljon, ihan tulee joulufiilis =) Minulla ei ole vielä yhtään ajatusta joululahjoiksi... no, onneksi tässä on aikaa ja täältä voi lukea vinkkejä.

Meidän typy ei alussa syönyt kiinteitä kuin 5 - 6 lusikallista ja sitten tuli hirveä huuto. Nykyään syö paremmin, mutta määrät ovat vielä aika pieniä. Parhaiten menee aamupuuro ja iltavelli. Aloitettiin velli neuvolan tädin suosituksella, viime käynnillä kun keskustelimme tästä ruokailusta. Mutta edelleen ollaan opettelumoodissa (ikää 5,5 kuukautta) joten olen yrittänyt olla asiasta stressaamatta. Mitään neuvoja en kyllä asiaan osaa antaa :(

Meillä muuten typy kääntyy vatsalleen edelleen harvoin, osaa kyllä taidon mutta ei sitä juuri käytä. Sitä vastoin peruuttelu on hauskaa, typyn vaatteista voi sitten tarkistaa onko imurointi unohtunut :LOL:

Miten muuten olette harjoittaneet vauvoja istumaan?

Mukavaa pakkaspäivää!
 
Meillä olis lunta vaikka muille jakaa. En muista et milloinkaan ois tullu näin nopeesti talvi, etenkään noin suurella lumi määrällä. Melkein kun ois keskitalvi. Ihan kiva.

Meillä kiinteet menee suht hyvin, mutta ei kovin suuria määriä. Tytsi syö aamupuuron, lounaaks kasvissosetta, välipalaks hedelmäsosetta ja illalla velli. Kaikilla kerroilla lisäks imetän ja muut välit menee imetyksellä/tuttelilla. Yöllä neiti on rinnalla kerran tai kaksi. Pitäs varmaan ruveta antaa myös päivälliseks sosetta, että tulee kunnon rytmi.

Joku puhui pukemisesta... Meillä on vieläkin pukeminen osittain huutoo. Pää ja kädet aiheuttaa itkuu. Varmaan tulee hiki molemmille, kunhan vielä enemmän pitää laittaa vaatteita.

Noi karkkipurkit ois kyllä ihan kiva idea, pitää miettii. Ite oon aatellu mummoille tehdä kalenterin 2007. Ensin ajattelin tilata sellaisen mihin tulis tytsin+muita kuvia, mutta näin tiimarin mainoksessa sellaisen kalenteripohjan, josta voi tehdä itse mieleisensä. Pitää ensi käydä kattoo millanen se on.

Hauskaa tulevaa viikonloppua kaikille :wave:
 
huis hais, kuka on vapaaetoinen tuleen meille siivoamaan? Ei taas innosta se homma mitenkään. Olen nyt siitänyt ja siirtänyt pian 2½h ja pian poika herääkin uniltaan. Pääsee sitten kanssani kotihommia tekeen :ashamed:

No sain tehtyä pojan kanssa aamupäivällä isänpäivälahjat, tehtiin taikataikinasta isoja sydämiä ja niihin pojan jalanjäljet, ne sitten maalataan jahka kuivuvat ja vielä lakataan. Nauhat silaa lopputuloksen toivon ma. Niistä olis tarkoitus tulla jouluinen ovikoriste papalle ja vaarille. Oma isi, siis pojan, saa t-paidan jossa on räpylät vaik siitä taisin jo aiemminkin kertoa.

Oliko se nyt (kesä06) sitten se Stokken tuoli? Jos niin oliko vaikea koota?
Mä odottelen veronpalautuksia ja niillä sitten meen ostaan sen tuolin. Mulle kaikki kokoaminen on aina aivan käsittämättömän vaikeeta, paitsi palapelit, mutta kaikki kolmiulotteiset jutut.

Joku kyseli, et joko harjoitellaan istumista? Joo kyllähän me jo, poika vetää itsensä istumaan, jos on puolimakaavassa asennossa, mutta ilman tukea seurauksena on se, et nojaa sitten käsiinsä ja makaa jalkojen päällä. Mitään heijasteita ei ole vielä, ei kyllä pidäkkään vielä =)

Kivaa viikonloppua kaikille, meillä alkaa huomen aamulla viimein vauvauinti. :wave:
 
Morjensta vaan kaikille!

:eek: <- toi tarkottaa erittäin hämmästynyttä ilmettä..meillä on molemmat pojat yhtä aikaa nukkumassa!!! Siis voi,kuinka hiljasta on..en muista koska viimeks olis näin ollut... :)

Meillä kuopuksen ruokailut sujuu jo hyvin,tänään sai ensi kerran mansikkasosetta.. ja voi sitä ilmettä,kun oli NIIIIN hyvää :p Suu oli apposen auki joka kerta kun näki lusikan lähestyvän :D Muutamana yönä poju on nukkunut ilman yösyöttöä ja herännyt siis kello kuusi aamulla..klo 6 herätään tosin joka päivä,ei olis kyllä niin välttämätöntä..sai edes joskus vetästä unta seiskaan asti.Kuopus ei vielä istu eikä edes yritä nousta vähän pystympään asentoon,selällään tykkää lattialla köllötellä tai masulla sekä sitten istuskella sitterissä..pikkasen on tosin eteenpäin päässyt jotenkin raahautumalla :D sekä sillon kerran löytynyt sohvapöydän alta..sitä en tiedä miten sinne onnistui pääsemään,mutta siellä hän kuitenkin oli :)

Hammastarkastus meni viime maanantaina hyvin,poju antoi tarkastajan tunkea sormet suuhunsa eikä sanonut siihen mitään,silmät suurina vaan katsoi..ihmetteli varmaan,että mitä toi akka oikein hommaa :LOL:

No,nyt kävi ulko-ovi..avokki kotiutui töistä,joten hyvät viikonloput kaikille! :wave:
 
Maijun mamma
Heipsan kaikki!
Ihan pikaisesti aloin vain ilmoittamaan, että Maiju on tänään kontannut ensimmäistä kertaa!! Ja oli itsekin ihan tohkeissaan, kun pääsee eteenpäin. Ja ikäähän on ensi maanantaina 6kk.
Kyllä oli hieno tilanne - olimme ruokaa laittamassa ja vaavi keppuroi siinä lattialla ja sitten se vain alkoi pukertamaan itseään eteenpäin. Suunnan vaihto tapahtuu istumalla ja sitten lähdöllä toiseen suuntaan...
No, meillä on vieraita, joten näin pikaisesti vain!

Viikonloppuja kaikille!

T:iloisesti yllätetty mamma:)
 
kesä06 harmaana
Joo, ostettiin se Stokken Tripp Trapp. Kasaus oli ihan helppo, eikä mikään osa "kanittanut" =) Kallishan se oli mutta uskon että loppupelissä hintansa väärti...

Nyt poistun valkoviinilasin ääreen, mukavaa viikonloppua.
 
Nostan tätä pinoo ja samalla ilmoitan, et meidän neiti on tainnut keksiä miten pääsee massulta selälleen. Lopultakin. Ja astianpesukone meni tänään rikki (toivottavasti toi ukkeli saa sen korjattuu), joten tuolla oottas hirvee tiskivuori. Elikkäs suunnilleen koneellinen astiota. Aaargh!!!
 
voi jee, meinas palaa päre ukon kanssa juuri! Argh, poika heräs uniltaan ja ukko kokeili pojan poskea et kylmä on, on kuule liian vähän ollut päällä!
Meillä on ollut vääntöä viime päivinä tästä pukemisesta, ei millään saa paksuun kalloonsa mahtumaan, et NISKASTA kokeillaan onko kylmä tai kuuma. Vielä kerran, jos tulee aiheesta sanoon niin pistän ukon petikamat partsille ja saa nukkua siellä. Hiivatti, kyllä mä lapseni pukea osaan vaikka eka onkin.

Joo eilinen uinti oli todella kivaa pojasta, ei olis uskonut et ekaa kertaa siellä vasta oltiin. Oli kuin kala vedessä niin sanotusti =)

Mut nyt meen viihdyttään poikaa, jaa vääntääkin taas sylissäni vaippaan lisä täytettä :whistle:
:wave:
 
Aivan KAAAAAMEEEEE ilma täällä!!! Mä alan jo parantumaan flussasta, mutta tyty ja mies ovat vielä aika räkäsiä. Niin ja meillä on taas lääkekuuri menossa, että silleen...

Nyt, kun tytsy on kipeenä niin eipä kelpaa velli tai mikään pullosta vaan tissiä pitääpi olla! Just, kun sain tytyn vähän oppimaan ottamaan pullostakin jotain niin eipä enää vellit maistukkaan. :eek: No meneepä se näinkin!

Hei meikäläinen laittaa tälläsen vauva aiheisen gallupin kehiin, koska ei oo nyt muutakaan tekemistä eli:

Turhin vauvallesi ostama tai saatu tavara?

Vauvan lemppari lelu?

Käyttämäsi vaippamerkki?

Teetkö soseet itse vai ostatko kaupasta valmiita?

Kuinka monta hampia löytyy suusta?

Suihku vai kylpy?

Toivoisin, että joulupukki toisi vauvelille...


Nyt kävikin jo kutsu... Yritän ehtiä illalla itekkin vastailemaan!! Se on MORO =) =)
 
Olipas tuolla surullinen ketju, perhe oli menettänyt Veeti -vauvan. Teki mieli mennä heti halaamaan tuota omaa typyä.. mitä sitten jos yöllä vähän valvottaa.

Kiva kysely oli keksitty, vastaanpa näihin:

Turhin vauvallesi ostama tai saatu tavara?
- lämpimän kesän vuoksi saatiin paljon ihania ensi vaatteita mutta olivat sitten liian lämpimiä käyttää.

Vauvan lemppari lelu?
- lelukaari

Käyttämäsi vaippamerkki?
- vaihtelee, yleensä Pampers

Teetkö soseet itse vai ostatko kaupasta valmiita?
- olen tähän mennessä tehnyt kasvissoseet, marjasoseet pääsääntöisesti ostanut

Kuinka monta hampia löytyy suusta?
- ei yhtään

Suihku vai kylpy?
- molemmat, vauvauinnissa aina suihku

Toivoisin, että joulupukki toisi vauvelille...
- en keksi nyt mitään, tiedän että typy tulee samaan vaikka mitä rakastavilta isovanhemmilta, kummeilta jne.
 
Moikka!

Tässä olisi mun vastaukset

Turhin vauvallesi ostama tai saatu tavara?
Ei ole vielä ilmaantunut(onneksi).

Vauvan lemppari lelu?
Tavallinen helistin

Käyttämäsi vaippamerkki?
Libero (toistaiseksi)

Teetkö soseet itse vai ostatko kaupasta valmiita?
Teen itse, joskus ostan valmiina

Kuinka monta hampia löytyy suusta?
Ei yhtään

Suihku vai kylpy?
Kylpy

Toivoisin, että joulupukki toisi vauvelille...
Jotain hyödyllistä

Siinä oli meidän vastaukset, kamala keli on täälläkin, minne se ihana talvinen ilma hävisi :'( .

Syöminenkin on nyt kaksi päivää sujunut paremmin ja velli menee hienosti nokkamukista.

Meillä liikutaan edelleen pakittamalla ja pyörimällä. Äänenavaus harjoituksia tehdään koko ajan.
=)

Mut jos lähtisi nyt iltalenkille neidin kanssa...... :wave:
 
Olen itkenyt eilisen illan ja tämän aamun Veeti kuolemaa ja surrut perheen puolesta, oma elämä saa aina uudet mittasuhteet tälläistä kohdatessa. Onnellinen saan olla ihanasta ja terveestä pojastani ja ihanasta miehestäni, vaikka välillä kiukkusuoneen kipunoikin.

Mutta vastailen minäkin kyselyyn:

Turhin lelu saatiin lainaan kälyltä ja se on sellainen hirveä jumppakaaren kuvatus, ei pysy kasassa, eikä poika koskaan ole siitä pitänyt. Paitsi, jos viritellään omia tuttuja leluja jotenkin roikkuun.
Meikin saimme hellesäällä pojalle ihania paksuja samettitrikoo asuja ja tietenkin kokoa 56cm, jäi pino vaatteita käyttämättä :'( , harmittää vietävästi, kun tarvetta nyt olisi, mutta poika kokoa 68-74cm. Vedä siinä sitten niitä päälle :whistle:

Lemppari lelut on oikeestaan kaikki suuhun sopivat, mutta omat kädet on parhaat ja nyt viime viikon löytö on ihanat hikiset varpaat!

Pampersit on meillä käytössä.

Vielä on poika ihan vaan meijeri linjalla eli rinnalla, mutta ajattelin tehdä osan itse ja osan ostan valmiina, otan sellaisen kultaisen keskitien soseiden suhteen.

Ei ole vielä nännin raapijoita näkynyt, toivottavasti ei viel pitkään aikaan tulekkaan.

Käydään mieluiten kylvyssä, mutta jos hovi kylvyn laskijamme eli isi on reisussa niin silloin menemme kimppa suihkuun.

Joulupukilta toivon pojan puolesta uutta Ruskovillan haalaria, kun entinen 70cm alkaa pian oleen jo pieni. Kirjat on aina tervetulleita, aion toivoa Mauri Kunnaksen, Uppo-Nallen ja Pikku Myyrän kirjoja. Jos joku haluaa vaatteita ostaa niin toivon ihan peruskamaa eli meillä ne olis bodeja kokoa 80-86cm, Tutan puolipotkareita 74-80cm ja villasukkia. Näin vaatimattoman listan sain aikaieksi :whistle:


Tunsin tänään itseni taas todella loistavaksi äidiksi, kun tuolla myräkässä taas tarvottiin muskariin. Ei päästy bussiin, oli jo kahdet vaunut kyydissä. Ei sitten auttanut muu, kun raahustaa urheasti tuulta päin ja junaa ootteleen. Olin niin hiestä märkä.. sitten piti vielä lähteä muskarin jälkeen hakeen pojalle myssyä. Oli saatu varattua oikea koko, oli viimeinen koko pääkaupunki seudulla et oli pakko se sitten hakea. No nyt on isompi myssy pojalle, ei purista pipa päätä enään ;)
 
Heips! Tulinpa nyt sitten itsekkin vastailemaan näihin omiin kyssäreihin!

Turhin vauvallesi ostama tai saatu tavara? Ostin itse vähän liikaakin vaatteita ja harmittaa, kun eihän niitä sitten kerinny kaikkia edes pitämään.

Vauvan lemppari lelu? Brion soiva kissa on ollu meijän tytyn suosikki.

Käyttämäsi vaippamerkki? Olin todella epäluuloinen lidlin cien vaippoja kohtaan, mutta muut kehuivat vaippoja ja uskaltauduinkin sitten paketin käydä ostamassa ja sen jälkeen meillä on käytetty vaan niitä. Voin suositella tai siis ainakin meillä ovat toimineen todella hyvin!!!!!

Teetkö soseet itse vai ostatko kaupasta valmiita? Ostan aika paljon kaupasta, joskus toki teen itsekkin!

Kuinka monta hampia löytyy suusta? Hampaita ei oo vielä yhtään....

Suihku vai kylpy? Isin kanssa kylpy ja mamman kanssa suihku. Enemmän meillä harrastetaan kylpyä.....

Toivoisin, että joulupukki toisi vauvelille... Katselukirjoja, mekkoja ja arabian puurolautasen.


Nyt mä painelen suihkuun ja odottelen, että mies pääsee töistä niin syödään sitten iltapalaa yhdessä. Niin ja ajattelin kerrankin painua aikasin punkkaan, kun muuten oon aamulla, kun persiiseen ammuttu karhu

:kieh: murrrrrrrr.....
 
Moi!

Mitä Veetille oli tapahtunut? en löytänyt sitä ketjua,olis voinu ite lukee..

Kyssäriin vastauksia:

Turhin vauvallesi ostama tai saatu tavara?
Ei vielä mikään,mutta esikoisen kohdalla se oli ehdottomasti konttauskypärä.

Vauvan lemppari lelu?
Pehmopupu,sitä on niin hyvä imeskellä :D

Käyttämäsi vaippamerkki?
Muumi.

Teetkö soseet itse vai ostatko kaupasta valmiita?
Hedelmäsoseet olen ostanut,muut teen itse.

Kuinka monta hampia löytyy suusta?
Nolla.

Suihku vai kylpy?
Kylpy.

Toivoisin,että joulupukki toisi vauvelille...
Bodeja ja leluja.

Tänään on satanut vettä vähän väliä,nyt tosin paistaa arska..toivottavasti kaikki lumi ei sula.. \|O Ulkoiltu on ja nyt pitäis alkaa vääntämään ruokaa..Väsyttää..viime yö meni ehkäpä pikkusen huonosti,pikkumies heräili USEIN :/ ja esikoinenkin tepasteli pitkin kämppää klo 1 yöllä,onneksi hän kuitenkin nukahti suht helposti uudestaan.. Nyt täytyy mennä kahville ja sitten sen ruuanlaiton kimppuun :wave:
 
Maijun mamma
Heipsan vaan,

talvi sen kuin jatkuu - onneksi pakkaset jo hellitti. Viime viikolla emme juuri saaneet ulkoiltua, kun oli niin kovat pakkaset, mutta nyt näyttää paremmalta. Kävimme eilen neuvolassa ja ne eivät uskoneet minua, kun sanoin, että vaavi jo konttasi! Täti sanoi, että olisikohan tuo kuitenkin ollut ryömimistä...?! Höh. Kummallista porukkaa. Se täti suhtautui jotenkin epäilevästi myös siihen, että vaavi myös istuu tuetta! Aika kummallista... No, ehkä olin yliherkällä tuulella. Sattuuhan sitäkin.
Tässä alla meidän vastauksia.


Turhin vauvallesi ostama tai saatu tavara?
Söpöt vastasyntyneenvaatteet joita saatiin, mutta joissa oli niin kireä vyötärökuminauha (ja ommeltu kankaaseen kiinni), ettei me oikeastaan voitu niitä edes käyttää. Harmitti, olivat tosi nättejä.

Vauvan lemppari lelu?
Tällä hetkellä ehkä soiva pehmolammas, joka on kainalossa, kun nukahtaa. First Pricen ranneke on myös aika tykätty, sopivan pieni, kivan värinen ja sisältä kuuluu helinää...

Käyttämäsi vaippamerkki?
Kestot (babyidea) ja Libero

Teetkö soseet itse vai ostatko kaupasta valmiita?
Molempia.

Kuinka monta hampia löytyy suusta?
Ei vielä yhtään

Suihku vai kylpy?
Tähän saakka käytetty enemmän suihkua, mutta nyt kun itse istuu, niin olemme myös kylpyä käyttäneet. Yleensä Maiju isän kanssa suihkuttelee ja välillä piipahtavat salaa myös saunanlauteilla...

Toivoisin, että joulupukki toisi vauvelille...
Autoon uuden turvaistuimen. Sen osto olisi ajankohtainen, kun ei typy oikein mahdu tuohon kaukaloon toppapuvussaan.

Kiva ketju oli tämä! :)

Mukavaa päivää kaikille!

Painiskelen tässä muuten tuon työasian kanssa... Mennäkö vai ei, vai mitä tehdä. Miten teillä aiotteko palata töihin heti vanhempainvapaan päättyessä vai jäättekö kotiin hoitovapaalle?!
 

Yhteistyössä