Kevätkullat06

  • Viestiketjun aloittaja huhtis
  • Ensimmäinen viesti
Maijun mamma
Huomenta kaikille!

Meillä sataa lunta!!! Ja aivan taivaan täydeltä isoja hiutaleita, kohta on maa valkoinen...:) Ihanaa. Kaikki näyttää niin paljon kauniimmalta lumivaipan kera, nyt kun ruskakin on jo mennyt. Näytin jo vaaville ikkunasta lumisadetta ja myöhemmin pitää lähteä ulos sitä ihmettelemään.

Mukavaa päivää!
 
Maijun mamma, mä oon nyt niin kade sulle! Minäki haluisin lunta... \|O No joo, ehkä sitä meillekin tulee vielä. Jouluksi sitä ainakin täytyy saada! Joulu ei tunnu joululta ilman lunta!

Menipäs jouluisiksi jutut, pitää visssin keskittyä nyt ihan tähän päivään, alkaa vääntään jotain sapuskaa perheelle. ;)

Mukavaa alkanutta viikkoa kaikille! :wave:
 
heinä-äiti
Käytiin 3kk:n neuvolassa ja typy ei itkenyt yhtään vaikka sai piikin,nyt on ollut sitten vähän väsyneempi kuin tavallisesti.Pituus oli 64,6cm ja paino oli 6515g,joten pitkä tyttö.Täällä on lämmintä 9 ja välillä aiko aurinkokin näyttäytyä,mutta nyt on sumuista.
 
Maijun mamma
Heipä hei,

lumi tuli ja meni. Kun ulos asti ehdittiin ei siitä enää ollut tietoakaan, mutta märkää ja loskaista oli. Toivottavasti pian saadaan taas lisää... Kävimme Maijun kanssa tänään korvakontrollissa ja tulehdukset, jotka flunssan kylkiäisenä tulivat, olivat häipyneet. Ihanaa. Kyselin myös "huohotushengityksestä", jota vaavi harrastaa ja lääkäri sanoi, että koska keuhkot ja sydän kuulostavat hyviltä, niin se luultavasti on vain tapa... Hassua, sillä vaavi on "harrastanut" sitä ihan pienestä saakka. Ehkä se vain on niin innoissaan suurimman osan ajasta:)
Ja eihän se toki nukkuessaan huohota.

Maiju muuten täyttää perjantaina 5 kuukautta!

Meillä alkaa tällä viikolla "kaikki" uudet harrastukset. Tiistaina minulla on kuntosalikerho (yritän epätoivoivoisesti aloittaa dieettiä ja parempia elämäntapoja), keskiviikkona meillä on Maijun kanssa äitilapsi-kerho ensimmäistä kertaa ja sitten torstaina alkaa minulla jumppa. Tähän tulee vielä lisäksi maanantai iltapäivän kuntotanssikurssi (en vielä edes tiedä mikä se on!)... Näillä yritetään siis talvi mennä ja toivotaan, että kilot edes hieman karisee tuossa matkalla. Ehkä pitäisi myös ostaa sukset ja sauvat ja alkaa hiihtelemään vaavin kanssa talvella? Sehän nukkuis pulkassa päiväunet ja minä saisin liikuntaa?! Hmm, tämä menee mietintämyssyyn.

Millaisia harrastuksia teillä muilla on? Ois mukava kuulla.

 
SIIS TAAS mä kämäytin pitkät tekstit, aaarrgh :kieh: :kieh: No, mutta nyt en kyllä jaksa enää kaikkea kirjottaa, joten lyhyesti...

Metkun äitille kaikkea hyvää. Ihanaa, että kuulostit niin reippaalta =) =)

Jeps, meikäläinen oli nettipimennossa viikonloppuna ja hyvin meni eli ei tullu vierroitusoireita.

Tyty on voinut hyvin ja meillä nykyään syödään tisua tunnin välein, joten kiinteät aloitetaan tällä viikolla. Siis yöt nukkuu kyllä ihan hyvin (KOPUTTAA PUUTA)!!

En nyt kyl jaksa enempää kirjotella, kun #&%?$!* toi, kun rävelsin sen edellisen tekstin!!!!!!

Nyt tutimaan ja palailen huomenna paremmissa merkeissä!
 
En jaksanut nyt kirjautua... Täällä voidaan hyvin. Typy opettelee soseita syömään ja on se kyllä mainion näköistä touhua =)

Harrastuksista kyseltiin... kyllä ne kuntoilupainoitteisia on. Typyn kanssa käyn kävelyllä, itsekseni yritän sitten vaihtelevin tuloksin keritä kuntosalille / jumppaan. Raskausajan kilot ovat kyllä karisseet, mutta kiinteytyä saisi ja parin lisäkilon pudotuskaan ei haittaisi ;)

Ikävää että tänään on satanut koko päivän jäi tuo lenkki väliin. Toivotaan että huomenna onnistuisi, kävely katkaisee päivää aika mukavasti.
 
Heissan!
Täällä ois yks uus jos joukkoon mahtuupi?!
Kirjoittelin tuonne kesävauvoihin, nyt vaan uudella nimimerkillä, mutta en lähe kirjottelemaan suljetuille kun niin harvoin tulee nykyää ehdittyä koneelle. Ainakin toistaiseksi ennenkuin saadaan hankittua uudet vehkeet kotia. Täällä olikin muutama "vanhakin tuttu" mustikkatassu ja kesä06 :) ainaskin. ja kivakiva kun täällä näyttää tahti olevan vähän hitaampaa niin ei heti tipaha kärryiltä...

Mutta juu, meillä siis tuo poitsu 3kk ja 13pvä, tänään kääntyi ekaa kertaa masulleen oikein kunnolla, niin että hiffas miten sen kätösenkin saapi alta poies :D

Me ei olla viel kokeiltu mitään vellejä ym -neuvolasta sanovat kyl että vois kokeilla mutta kun maitoo viel riittänyt niin sillä sitten menty. Joskus oon antanut korvikettakin lisäks, etenki joskus iltaisin kun tuntuu et poju haluis kokoajan roikkuu tissis tai sitten jossain reissun päällä.

Ja rytmi :LOL: juu-u...onhan sitä... ei vaan aina oikein päde!
Mutta periaatteessa päivä kulkee likipitäen näin jos ollaan kotosalla:
-n.7 herää ekan kerran syömään tissiä (uusinta joskus 8:lta)
-n.9 herätään päivään ja imetys
-n.10-11 aikaan imetys ja tunnin parin unet, sitten taas imetys
-toiset unet jossain vaiheessa iltapäivää, n.3 tuntia sen jälkeen kun herännyt edellisiltä, siinä välissä syödään kerran tahi kaks
-illansuussa viel pienet unet, 0,5-1t n.17-18 aikaan ja imetys
-imetys, imetys, imetys...
-nukkumaan (21-) 22 aikaan

Mutta me ollaan aikas paljon liikenteessä niin ei päivät useinkaan nuin kulje... heh. Yhet unet ottaa yleensä, ainakin pyrin siihen, vaunuissa. Ei mein poitsu oikein vaunuissa viihdy jos eivät liiku...

Ja mistäs muusta täällä olikaan kirjoteltu... ainakin kantovehkeistä ;) Meillä käytössä huggis-kantoliina ja nyt poitsu tykkää siitä vähän enempi kuin aluksi kun osaa kannatella päätään. Aluksi ain "ahdistu" siinä kun piti vetää kangas pään yli. Mut ei mun mielestä käytännössä niin hyvä kuin kuvittelin koska ainakin meillä toimii vain ja ainoastaan silloin kun itse touhuaa pystyasennossa, jos vaikka istahtaa, poitsu herää hetimiten.

Ja harrastuksista niin!
Koitan tosiaan, siis oon nyt yrittänyt ottaa itseäni niskasta kiinni, että yhdet unet poistu sais nukuttua päivässä ulkona joten silloin tehdään pieni lenkki, 0,5-2t. Sitten käydään kerran viikkoon vauvajumpassa ja vkon päästä aloitetaan vauvauinti, jota ootamme tooooooooosi paljon =)
Omia harrastuksia ei oikeastaan ole, ainahan me ollaan poitsun kanssa yhdessä! Mutta meillä on paljon tuttuja "vauvalomailijoita" joten joko meillä käy tai me käydään muualla harva se päivä vähän päiväkahvilla ym mukavaa =)

Oukkei, mutta nyt huudellaan henkilökuntaa sitteristä! :wave:

ai niin ja metkunäitilleköhän se oli, jolla mies lähtenyt niin HIENOA että oot saanut tsempin päälle! =) :hug:

Ja Maijun mammakohan se oli, kauheeta kun nyt nimimerkit unohtu... :ashamed: niin missäpäin suomee asustelet kun teillä satoi jo lunta?! :xmas: joulu tulla jolkottaa...
 
Metkun äidille tsemppiä jatkossakin.

Maijun mamma; olen kateellinen kun teillä tuli lunta. Tahtoo kans lunta =) , mutta taitaa tulla vaan vettä......

Joku kyseli harrastuksista.. Meillä on vaavin kanssa harrastukset yhteisiä jumppaa, kerhoja ja elokuvissa käyntiä.... Ehkä mä jonain päivänä ehdin omiin harrastuksiin.. ai niin joo ulkoilu on myös yksi harrastus. B)

Edelleenkään meillä ei oikein viihdytä niissä vaunuissa vaan kantoliinassa näkee maailmaa paljon paremmin. Joskus voidaan pienet unet vaunuissa ottaa... Ikää on viisi kuukautta, mutta vielä mennään täysimetyksellä, mietinnässä on kiinteät, ehkä sitten ensi viikolla.

Mukavaa syyspäivää kaikille! :wave:
 
Bertie
Harrastuksista: me käydään kerran viikossa vauvajumpassa (jossa enimmäkseen äidit jumppaa) ja kerran viikossa yhden mun ystävän luona kylässä ja sitten käydään yhdessä siellä vauvamuskarissa.

Aluksi ajattelin, että ois kiva vielä jotain tehdä, mutta nyt oon huomannu, että vauvalla alkaa olla hoksottimet niin auki, että joutuu ihan ylikierroksille, jos on mitään erikoisempaa päiväohjelmassa, joten parempi pysytellä enemmän kotosalla ja tehdä vaan vaunulenkkejä. Ja onhan sekin ihan mukavaa!!

Itse käyn sitten enemmän iltaisin liikkumassa kun mies hoitaa muksua.
 
Iltaa kaikille!

Meijän typy on kipeenä, käytiin lekurissa ja saatiin antibiootit vaivaan! Olenpas hyviä vasta-aineita tissistani juottanu, kun nyt ollaan jo kunnolla kipeenä :eek: No ei vaan, selvishän siinä samalla syy tytsyn kiukkuisuuteen. Toivotaan vaan, että selvitään tällä yhdellä kuurilla ja saadaan tyty taas kuntoon!

Meillä mennään jo kunnon konttausasentoon ja kappas vaan ei mennäkkään eteenpäin vaan siitä asennosta rojahdetaan maihin ja aletaan peruuttamaan. Siis saattaa peruutella jo yli metrin matkoja, meijän mato....

Voi hitsi, mua jotenkin koko ajan vaivaa, kun ei oo vielä menkat alkanu! Jotenkin sitä miettii vaan koko ajan, että mitä jos oon taas raskaana. Ja meillä noita mukeloita on jo kolme ja niin ihania kun ovatkin, niin tämä lapsiluku saa kyllä jäädä tähän. Mites te muut, jotka imetätte, koska teillä on mensut alkanu? Niin ja ollaan kyllä yritetty pitää huolta noista ehkäisy asioista, mutta silti..................

Eipä muuta, kun illanjatkoja kaikille =) =)
 
Tervetuloa kesäonni mukaan =) Itsellä oli vähän sama että en sitten innostunutkaan suljetusta palstasta kun kirjoittelen kuitenkin vain silloin tällöin. Rauhallisempi tahti sopii näin hämäläiselle :LOL:

Meillä typylle on tullut uusia ääniä ja äänekkäitä sellaisia. Ensiksi luulin että onko typyllä joku hätä, mutta leluillaan vain leikki ;) Vielä ei ole ymmärtänyt miten käännytään vatsalleen, kyljellään on ja lähellä käy, mutta ei vielä sitten kuitenkaan... vaan eiköhän tuo tuolta tule.

Pikaista parenemista kaikille kipeinä oleville.
 
Maijun mamma
Heippa vaan!

Meillä on taas mukava ja toimelias viikko meneillään. Ollaan oltu joka päivä jossain kylässä/ulkoilemassa ja sitten eilen oltiin ensimmäistä kertaa äitilapsi-kerhossa. Oli mukava tavata muitakin äitejä ja lapsia, kun en oikein täältä meidän paikkakunnalta ketään tunne. Muutin tänne vasta silloin, kun jäin äitiyslomalle. Nyt vaavi on päiväunilla ja minulla nettihetki, sitten loppupäivä meillä meneekin ulkoilussa ja siivotessa. Miten se onkin niin, että kaaos valtaa kodin niin nopeasti?! Pitäisi olla ehkä järjestelmällisempi tuon siisteyden kanssa, mutta en minä oikein osaa - tai halua...:)

Vaavi yllätti eilen illalla mamman iloisesti ja nukahti pinnasänkyyn omia aikojaan - ja nukkui 10 tuntia yhdellä syönnillä. Aika leppoisaa.

Ai niin, se lumi, joka meille satoi, se meni jo.

Mukavaa päivää kaikille:)
 
Moikka kaikille!

Kuopus saatiin tainnutettua pinnikseen unten maille,joten on hetkonen mulla aikaa..

Meillä riehuu kauhea räkätauti :/ Kuopus on vielä säästynyt taudilta,mutta isoveli on sitäkin räkäisempi,kuumetta ei ole.Mulla taitaa nenä alkaa kans vuotaa :snotty: Mitä luultavammin tauti tarttuu myös kuopukseen,tuo isoveikka pitää siitä huolen..

Pikkumies kääntyilee jo vauhdilla,ainoastaan masulta-selälle kääntyminen tuottaa vähän hankaluuksia.Päikkäreistä on tullut aika levotonta aikaa,poika pyörii kuin hyrrä pinniksessä ja sitten kampeaan aina itsensä masulle,mutta se takaisin meno selälle ei sitten joka kerta onnistukkaan..vaan alkaa kauhea parku..tätä jatkuu siihen asti kunnes pikkumies väsähtää täysin ja lopulta nukahtaa.

Meillä kokeiltiin tänään aamulla ensi kertaa puuroa pojalle,hyvin maistui..jopa nauratti välillä..en kyllä paljoa uskaltanut antaa,vaikka ei ainakaan mitään vaikutusta ole vielä tullut..ilonen on ollut koko aamupäivän.Kokeiltiin sitä kaupan "lempeää ensipuuroa" :D ,kunhan nyt kuopus tottuu puuroon ,niin sitten siirrytään omatekoseen.

No,nyt sumpille :p kun on rauhallinen hetki talossa =)
 
mustikkatassu
Moi vaan kaikille :D

Pitkästä aikaa ajattelin koneelle istahtaa ;) nää päivät hurahtaa sellasta kyytiä ettei perässä pysy...

Mun rakas poju on tänään jo (tasan) 15 viikkoa vanha :heart: ei siis vauva enää lainkaan :eek: kyllä on aika hurahtanut...

Meillä osataan nyt kääntyä molempiin suuntiin, mutta laiskan puoleisesti pikku herra taitoaan käyttää...ryömimistä harjoitellaan kovasti ja pienen matkan eteen päin jopa pääseekin =) (mutta tooosi pienen)

Leluihin tartutaan hanakasti ja ääntä lähtee ja kikatus on kova :D

Rytmejä meillä ei oo muuta kun noin klo 21 mennään höyhensaarille, yö menee joko yhellä tai kahella syötöllä....päikkäreitä nukutaan tosi vaihtelevasti...mutta eiköhän se rytmi sieltä joskus löydy =)

Puhetta on ollut harrastuksista ja mistä on kotosin...asustan myös savossa
ja harrastuksia ei vaunuilua lukuunottamatta meillä tällä hetkellä ole :ashamed: vauvauinti kovasti kiinnostais mut meidän paikkakunnalla ei ole vetäjää siihen puuhaan :(

Nyt alkaa sitteristä kätinä kuulua, joten kutsu käy....

Oikein mukavaa loppuviikkoa kaikille :wave:
 
Iltaa!

Meillä päivä hurahti taas nopsasti ja nyt on taas laatuaikaa =) Kotihommat ne ei koskaan lopu, joten sitten kun lapset saa koisimaan niin ensin hommat ja sitten vasta ehtii istahtamaan soffalle!

Lääkekuuri tepsii jo, koska tyty on ollu tänään paljon ilosempi eikä oo känänny enää niin paljoa. Voi mamman pikkuista, kun pitää kipeenä olla, toivon vaan ettei tästä muodostuisi mitään kierrettä. Niin ja syksyt on tätä pöpö aikaa :(

Taidanpa kömpiä nyt nukkumaan, koska aamulla on aikanen herätys!

Voikaahan kaikki hyvin =)
 
Mustikkatassu-> lienemmekö samalta paikkakunnalta?! Aattelin vaan ku iteki oisin halunnu tytsin kans vauvauintiin, mut ei oo vetäjää. Voihan olla muuallakin näin.

Tytsi nukahti just ekoille päikkäreille. Neiti vaan ei suostu kääntyilee muuten, ku selältä massulleen. Oon laittanu leluja ympärille ja ite aina vaihtanu paikkaa, mutta ei auta. Kaverin poika, joka kääntyi myöhemmin, yrittää jo kovaa vauhtia liikkua, ainakin ympyrää. Tiedetään, jokainen kehittyy eri tahtiin, mutta kun sitä niin oottaa niitä uusia juttuja :ashamed: .

Meillä ei harrasteta hirveesti. Käydään vaunuilemassa ja kerran viikossa pyritään tapaamaan yhen kaverin kanssa. Kerran kävin perhekerhossa, mutta ei ehkä paras mahdollinen juttu näin pienen kanssa. Kai siellä välillä pitää käydä tytsin takia.

Viikonloppuja kaikille. :wave: Lähetään tänään reissuun, joten palataan ens viikolla asiaan.
 
Heippa vaan!

Missä vaiheessa nuo teidän vauvat on alkaneet kääntymään molempiin suuntiin? siis selältä masulle ja toisin päin.

Eilen käytiin poitsun kanssa ekaa kertaa kantoliinassa lenkillä =) oli tosi mukavaa ja poju tykkäs katsella metsässä kovasti puita ym. on se niin ihmeitä täys pienen ihmisen elämä... :heart: Meillä kun tuo liina ei oikein aiemmin kelvannut niin nyt olin tosi iloinen kuin homma alkaa luistamaan!!!

Muutenpa ei tänne ihmeitä... Hyvää alkavaa viikonloppua kaikille! :wave:
 
Heips!

Pika moikat kaikille! Huhuu, missäs kaikki on, kun on niin hiljasta täällä :wave: :wave: :wave:

Tyttö on ollu tänään hyväntuulinen ja ollaan myös peruuteltu tuolien alle yms. hauskaa. Meijän mato kiskoi tänään imurin johtoa, kun mä imuroin ja ei meinannu tulla touhusta mitään eli jouduttiin siirtämään viltin paikkaa siks ajaks.

Meillä alettiin kääntyä kolmikuisena selältä mahalle ja neljäkuisena mentiin mahalta selälleen, mutta yleensä jos lattialla kääntyy mahalta selälleen niin pelästyy jotenkin sitä tai lyö päänsä eli itku pääsee usein silloin.

Eipä muuta, kun hauskat weekendit kaikille =) =) Meikä pyhittää taas vl:n vaan ja ainoastaan perheelle, jotenka su-ma palailen!
 
Moikka! :wave:

Ihan pika pikaa tulin kurkkaan..meillä on molemmat pojat :snotty:
Esikoinen on jo taudin paremmalla puolella,mutta pikkuveikka :snotty: :snotty: :( Viime yö oli tosi levotonta,puoli kahdesta valvottiin puoli neljään..pojulla on niin tukkoinen olo,nenätipat auttaa vähäsen..mutta nyt hoitaan pikkupotilaita. :wave: Hauskat viikonloput vaan teille muille!
 
Moro,

Pikaista paranemista kaikille sairastuneille. Itse olemme vielä syysvilustumisilta yms. säästyneet, täytyypä koputtaa puuta =)

Olisiko kenelläkään antaa vinkkejä missä typylle (4,5 kk) on parasta antaa näitä makuannoksia soseisiin. Aluksi homma sujui jotenkuten babysitterissä ja nyt siinä tulee huuto parin lusikallisen jälkeen. Samoin minun sylissäni, miehen sylissä kyllä syö. Epäilen että harteikas mieheni ;) saa typyn siihen paremmin "lukittua" paikalleen. Mutta mitäs sitten kun mies on päivät työssä.... Eli miten / missä te syötätte vauvaanne?

Nyt menen päiväkahville kun tuli seuraa =)
 
huhtis harmailee
kesä06 Meillä ollaan nyt alettu maistelemaan kiinteitä ja sitterissä ollaan syöpötelty. Hyvin on meillä ainakin toiminut, mutta toivotaan, että tekin löydätte paikan missä vauva viihtyy. Minä olen itse pienenä sylissä syönyt. Niin ja meillä typyllä on kädessä räsy, niin näplää samalla sitä, mutta sotkuahan siitä saattaa sitten syntyä, kun välillä viedään rättiäkin sinne suuhun =)

Viikonloppu meni hyvin ja pikaisia paranemisia kaikille syyslentsun kourissa oleville =)

Nyt alan kattomaan BB:tä!
 
Bertie
Meillä syödään sitterissä ja kauhea huitominen etenkin aamupäivällä ja sormet suussa. Olen kanssa käyttänyt harsoa, jotta voi hypistellä sitä ruuan sijasta. Ja se toimii välillä.

Muutaman kerran olen syöttänyt sylissä. Sillä tavalla menee ruoka hyvin suuhun, mutta on vaan aika raskasta mielestäni.
 
Huomenta päivää!

Meidän pojun syöttöpaikka on sitteri ja hypistelyliina on hänelläkin kädessä..toisinaan tosi sotkuista puuhaa,sylissä saa maidon ja vellin.

Flunssa vaan riehuu meillä edelleen.Kaveri tuossa "maalaili piruja seinille" ja sanoikin,että ainakin viikon tai puoltoista saadaan sairastaa.. EIIH! Sitkeä tapaus tämä flunssa.. viime yö tosin meni jo paremmin.

Aamulla pisti vähän hymyilyttämään kun posti toi ajanvarauksen hammashoitolaan kuopukselle ja suluissa kutsussa luki:Hammasharja mukaan..No,eipä taida tarvita ottaa mukaan harjaa,kunnei ole mitä harjata :D Esikoisen kohdalla silloin aikoinaan kun kutsu kävi,minä soitin heti hammashoitolaan,että taitaa olla tapahtunut virhe,kun eihän pikkumiehellä ollut silloin edes hampaita! =) Nyt onneksi tietää jo,että eihän siellä niitä olemattomia hampaita hoideta,vaan saadaan taas sitä hampaidenhoitoinformaatiota.

Nyt kuuluu ääntä pinniksestä,aamutorkut ohi,joten täytyy rientää :wave:
 

Yhteistyössä