Tervehdys.
Filuuri Onneksi selvisit koettelemuksesta vaikka eihän se varmasti ole mikään mukava toimenpide ollut :| Oikein hirmuisen paljon tsemppiä tulosten odotteluun :hug: Ihana pomo sulla!
äiti vm70 ikäviä nuo sinun työkuviot
Voimia!
Nyt olen vihdoin saanut asian hoidettua ja olen yhtä munatorvea köyhempi. Se on aivan järkyttävän raivostuttavaa, että sen lisäksi että pitä henkisesti läpikäydä tämä, joutuu lisäksi itse raivaamaan tiensä leikkauspöydälle! Näin meidän yhdessä maan johtavassa synnytyssairaalassa, naistenklinikalla;
Torstaina olin itse saanut tiedon, että HCG oli jo 7500+, joka on tosi korkea KU raskauteen.
Perjantaina soitin itse polille joko oli näyttäneet arvot lääkärille. Hoitaja sanoi ottavansa asiasta selvää ja soittavansa kohta. No hän soitti ja sanoi että oli jutellut lääkärin kanssa, jonka mukaan "arvot ovat hienosti nousussa ja voin tulla viikon päästä UÄ/ HCG kontrolliin". WHAT?!
Hetken avauduttuani hoitajalle (sanoin että minulla on eilen todettu kohdun ulkoinen ja että odotatteko kenties että se poksahtaa ennen kuin hoitoa annetaan) hän sanoi minun olevan oikeassa ja palaavan kohta asiaan.
Kohta hän soitti uudestaan ja sanoi lääkärin sanoneen; "Otetaan normaali KU seuranta käytäntöön, tule huomenna HCG kontrolliin". WHAT?! Kysyin että mitä helevettiä te niitä arvoja seuraatte jos kerta nyt on jo käynyt ilmi että ne nousee aivan kuten normaalissa raskaudessa (mikä ei ole hyvä asia KUssa) ja että tämä KU ei mene ohi seurannalla, koska arvot ovat niin korkeat ja koska tämä on samassa kohtaa kuin edellinen, se pitää L-E-I-K-A-T-A. Hoitaja vain tokaisi että "niin se lääkäri vaan sanoi, tule huomenna niin katotaan sitten".
Olin niin raivona että aivan tärisin. Päätin että lähden päivystykseen ja sidon itseni ketjuilla odotushuoneeseen ja etten lähde ennen kuin hoitavat minut. Olin naistenklinikalla ulkopuolella etsimässä parkkipaikkaa kun sain polilta puhelun toiselta hoitajalta. "Katteltiin noita sun papereita ja ajateltiin et ehkä olisi parempi jos tulisit heti päivystykseen". No aijaa - olen tässä oven takana, ei ollut aikomustakaan odotella enään yhtään!
No kun vihdoin pääsin tutkittavaksi totesivat he että leikkaus on ainoa vaihtoehto. pääsin ehti leikkaukseen- jes! Ja sitten pääsikin illalla jo kotiin.
Paitsi että hoitajat unohtivat antaa minulle 1. haavanhoito-ohjeet, 2. kipulääkereseptit, 3. sairaslomatodistuksen, 4. jatko hoidon, eli HCG seurannat. :kieh: Mistä **tusta näille ihmisille maksetaan? Soitin lauantaina osastolle ja sain vongattua sairaslomatodistuksen. Unohdin pyytää itselleni seurannan, joten pitää huomenna vielä soittaa osastolle jos vaikka armollisesti seuraisivat HCG arvoni, kuten tapana on.
Vielä yksi juttu; kun menin ekaa kertaa torstaina ultraan (tämä ultra oli sovittu muista syistä aikoja sitten) lääkäri sanoi että hyvä ajoitus, koska nämä KU:n jälkeiset raskaudet pitää aina ultrata varhaisessa vaiheessa - potilaan pitää itse pitää huolta siitä. MITEN? soitin jo viikko sitten polille ja selitin tilanteeni (edellinen KU ja nyt jomotusta samassa paikassa) ja sanoivat vaan että tänne ei tulla ilman lähetettä. Samoin TK:lla ei kuulemma ole moista palvelua. Yksityinen siis ainoa vaihtoehto..
Ihan oikeesti - miettikää miten minulle olisi käynyt jos en olisi perillä näistä asioista ja vaatinut hoitoa. Mainittakoon että jälleen kerran leikkurin henkilökunta oli aivan ihanaa.
Anteeksi pitkä sepustukseni, mutta sapettaa niin paljon että pakko purkaa :kieh:
Mitä raskausrintamaan tulee - en tiedä :ashamed: En ole ollenkaan vakuuttunut siitä toimiiko oikea puoleni. Aina kuin tunnen mitään ovulaationipistyksiä, on se vasemmalta. Jos nyt ei ala puoleen vuoteen kuulumaan, pitää varmaan ottaa yhteyttä yksityiselle lapsettomuuspuolelle. Yleinen ei taida hoitaa kun on jo kaksi lasta.
Hei ihania syyspäiviä ja raskausaikaa teille kaikille :hug: ette varmasti pahastu jos välillä käyn lukemassa kulumisia ja kommentoimassa - pienen tauon jälkeen.
P123