Kevät/kesä plussat 2009 ---PLUSSANNEET---

Se piti vielä kommentoimani, että tsemppiä YP ei voi olla kivaa kuunnella toisten vauvauutisia koko aina. :( Sen sijaan oli tosi kiva kuulla, että viihdyt niin hyvin töissä! :flower: Pitkiä päiviä sulle kyllä tulee. Ja jännittäviä oireitakin on ilmestynyt... Toivottavasti jotain muuta kuin töistä tulevaa väsymystä... db

YP :wave: Ihana kuulla pitkästä aikaa! Aikamoisen pitkät työpäivät sinulla :eek: Pidetään peukkija notta se yksi, jolla ei ole asiaa tälle puolelle, ymmärtäisi pysyäkin poissa.

Meillähän on täällä tapahtumia; Muistakaahan sitten tulla kertomaan ultrakuulumisenne.

Meidän esikoinen, tyttö, täyttää kohta 5 vuotta ja poitsu on 3 vuotias.

Ja anteeksi jankutus, mutta luulen edelleen, että joudun palaamaan kuumepuolelle torstain jälkeen. :ashamed: Välillä positiivisuus yllättää ja mietin että tuo jomotus vasemmalla puolella johtuu kiinnikkeistä, ummetuksesta, keltarauhasesta etc. Mutta sitten taas pelko voittaa :ashamed: vali vali. "Enään" 3 päivää..

P123 5+4

P123, pidän peukkuja, jotta saisit pysyä tällä pulen ihan loppun saakka:)

tuleehan noita pitkiä päiviä, mutta mä niin viihdyn siellä töissä, että ei se mua haittaa:) nyt kyllä vähän harmittaa ku tuli uusi koiranpentu ja sen kanssa ei kerkeä niin paljoa touhuilemaan, kun oon töissä käytännössä jatkuvasti.. nooh, onneks on illat ja viikonloput aikaa:)
ihanaa, ihanaa, saan viikonloppuna kummitytön hoitoon.!! neiti aurinkoinen :heart:

Voi Pee, en kyllä yhtään ihmettele, että sulla on synkeät fiilikset historiaa ajatellen. Toi on vaan niin mahdottoman ahdistavaa. Toivottavasti kuitenkin kaikki olisi just niin kuin pitääkin. :hug:

).( neuvolalääkärillä käyty. Ja kerrankin ihan mukava ja asiallinen ihminen joka kuunteli mun kysymykset ja vastasi niihin ajatuksen kanssa. Ehkä vähän sellaisia se johtuu hormoneista -vastauksia, mutta toisaalta ne on varmaan kyllä se syykin mun eri kolotuksiin ja tuntemuksiin. Mukavaa kuitenkin, että joku sanoi, että kaikki vaikuttaa olevan kunnossa eikä syytä huoleen. Ja sydänäänetkin kuultiin. Meinasin ensin kieltää kuunteluyrityksen kun ajattelin, että mitä jos ei niitä kuulukaan ja siellä ei ole ultraa kun lääkäri on evakossa, mutta kuunneltiin kuitenkin ja siellä se pieni sydän jumpsutti. :heart: Mieskin sanoi, että siltä putosi kivi sydämeltä kun tiedetään pienen olevan elossa. Ollaan molemmat oltu aika tappiomielialalla tässä jo pitkään. Jotenkin sitä vaan odottaa, että kyllä jokin taas menee pieleen. Mä yritän vältellä tuota tunnetta, mutta se istuu jossain niin syvällä, että ei onnistu. Huolestuttaa myös, että miten mä onnistun olemaan huomenna lääkärissä tuomiolla kun tänäänkin taas jännitti niin pirusti, että kyyneleitä sai nieleskellä koko ajan. Mutta kai se siitä. Ja sikiötutkimusyksikkö jos joku lienee sellainen paikka jossa on nähty kaikenkirjavia reaktioita.

P123 ja filuuri :hug: toivon että kummallakin asiat järjestyvät parhainpäin. Mulla mennyt Filuurilta ohi, että miksi menette sikiötutkimukseen tms.?

YP ihanaa kun käyt täällä kertomassa kuulumisia, me niin mielellään otettais sut tänne ihan kokonaan :heart: Mukavaa kun olet töissä viihtynyt, saa varmaan vähän muuta ajateltavaa vaikka tuota vauvakuumetta on kauheen vaikea sulkea mielestä pois.

Meillä on samanikäiset lapset kun P123, mutta ensin tullut poika ja sitten tyttö.

delfis olipa kiva kuulla kuulumisia.

(.) Selkäsäryt alkanu piinaamaan oikeen kunnolla :| tosi kurjaa ja nukkuminen on mitä on ja tätä ois viel edessä n.3kk.. fiilikset jotenkin väsyneet.

heipsan!
Filuuri ihanaa että sydänäänet kuuluivat :hug: Toivottavasti tämän päiväinen läkärikäynti myös positiivisia uutisia, tulethan kertomaan kun pääset :hug:
P123 Onneksi ultrasi on jo huomenna, enää yksi piinapäivä, kovasti toivon että kaikki hyvin, ei aina voi mennä pieleen :hug:

Omaa napaa :ashamed: :ashamed: Mä taidan todellakin olla joku työlintsari tms. kun viikonlopun jälkeen olin eilisen töissä mutta aivan kamala päänsärky heti aamusta mut sinnittelin :ashamed: työkaveri sanoi et ei kai sulla ole verenpaine taas kohollaan et se voi johtuu siitä et meeppä huomenna mittauttaa. Illalla tilasin työterveyshuollosta ajan aamuksi klo 8 ja sehän oli mitä ihanteellisin 127/ 72 eli alempi mitä neuvolassa, mutta valitin et olen tosi väsy ja päätä nytkin särkee hieman etten jaksa mennä illaks töihin, mikä oikeesti pitää paikkansa. Soitti puhelun lekuril et ehtiskö ottaa mut siin välis ja niinhän lekuri kirjotti suoraan viikon saikkuu kun kolmesta päivästä ei hyötyä mulle ja sano et jos ei helpota niin tuu uudestaan :ashamed:
Soitin pomolle joka alko et eihän tästä enää tule mitään kun en pysty enää töissä olee et päivän jälkeen taas jopa viikon saikulla :ashamed: et mitä tän asian kanssa aletaan tekee :ashamed: Mistä saadaan taas ihminen tuuraamaan jne. et eikös läkäri nyt voisi kirjoittaa sulle pidempään kun ei musta tunnu työntekijäksi olevan jne. ripitti siis taas vaihteeks kunnolla :'( Tää raskaus on vain ollut niin erilainen, olen todellakin ollut väsyneempi kuin pikkuneitiä odottaessa mut silloin ei ollutkaan pientä joka olisi vaatinut äidin huomiota, isot likat kun pärjää ominaan jne. Saapi nähdä mitä tästä sit loppujen lopuks tulee et kun mulla 18pv. neuvola niin täytyy jutella kun esimiehenkin asenne tällainen :ashamed:
Mä olen nyt tuntenut parina päivänä pikkaisen liikkeet, aamulla viimeeksi kun lopetin puhelun esimieheni kanssa niin muistutti olemassa olostaan :heart: pikkuneitiäkin kun odotin niin aloin tuntee päivittäin vko 13 eteenpäin ja muistan kuinka mun silloinen työterv. hoitaja sanoi ettei mahdollista et vasta 18vkosta eteenpäin ja neuvolassa sanottiin et se on niin yksilöllistä et hän ammatti-ihmisenä osasi tunnistaa jo ne pienet hipaisut jo vkosta 10 eteenpäin.

Palailen myöhemmin, lähdetään pikkuneidin kanssa ulos kun niin ihana ilma ;)
jaksuja kaikille :hug:
Ävm70 ja "pikkukakkonen" 13+4 :heart:

Heippa.

Nyt joudun valitettavasti käyttämään väkisanoja; olisi vittu edes joskus kiva olla väärässä. Mutta EI! Tämäkin on ulkopuolinen, kuten epäilin. Tässä nyt sitten odotellaan josko pääsis leikkaukseen ennen kuin munatorvi räjähtää ja vatsa on taas täynnä verta. (näin viimeksi heinäkuussa)

Tää on ihan oikeesti jo kolmas kerta kun tipun tältä puolelta.

Tällä kertaa sitten menetän koko torven. Voi taivas että VITUTTAA! :kieh: :kieh: :kieh:

Haleja ja rutistuksia kaikille, toivottavasti teillä menee paremmin.

P123

P123 :hug: :hug:
Mitä tähän voisi sanoa kun että olen tosi pahoillaan teidän puolesta. Fiilikset on varmaan niin kurjat kun vaan voi olla :'( Voimia ja uskoa tulevaan :heart: Aletaanko sua nyt tutkia tarkemmin, mistä tämä johtuu?

äiti vm70 lepoa, lepoa, lepoa.. kyllä ne työt odottaa. Nyt on oikeus ajatella vaan itteään ja pikkusta :heart:

(.) Täällä yöt vaan pahenee, viimeyönäkin heräsin varmaan 20 kertaa. Alkaa olee TODELLA väsynyt.. No ei sais valittaa, mutta kyllä sitä mieluummin nukkuis kunnolla et jaksais.

E-V-A ja nuppu 28+6

P123 :'( :'( Voi kun mä niin toivoin ja olin varma, että olet väärässä ja kaikki on hyvin. Niin järjettömän väärin. :'( Nyt sun täytyy päästä leikkaukseen ja välittömästi, et kai joudu odottamaan? hirveästi jaksamista, kyllä teitä nyt koetellaan. :hug: :hug: :hug:

Ei nyt tee P123 uutisten jälkeen mieli kaivella omaa napaa perään, palaan siihen joskus myöhemmin. Ei ihmeitä raportoitavia kuitenkaan.

Kiitos kaikille lohdutuksista - olette ihania :hug:

Olen edelleen kotosalla ja todella herkästi lähtö sairaalaan jos mitään tuntemuksia. HCG oli jo 7500+ joten aika kovissa lukemissa mennään jo kohdun ulkoiseksi. Jos ne ei ite soita heti aamulla (jolloin hoitajat armollisesti näyttää tulokset lääkärille) että tuleppa puukolle, niin marssin itse ja sanon että pois en lähde ennen kun asia on hoidettu. Viimeksi mulla oli HCG 1600 kun jo puhkes ja maha oli täynnä verta.

Ihan uskomattoman raivostuttavaa on myös se, että minulla ei ole missään aikaisemmissa raskauksissa ollut pahoinvointia yhtään, mutta nytpä on :eek:

Filuuri äläpä nyt ala vähättelemään kuulumisiasi. Miten toimenpide meni? Ja olikos piiulilla myös tänään lääkäri?

Terkuin jo aavistuksen rauhoittunut P123, joka toivottavasti herää vielä aamulla *ei mitenkään dramaattisena*

P123 toivottavasti on kutsu käynyt ja olet päässyt veitsen alle. :hug: Kummallista mun mielestä, että ne odottelee noin kun kyseessä on potentiaalisesti sun tulevaisuuden mahdollisuudet lisääntyä lainkaan. :(

).( ei tosiaan mitään ihmeellistä raportoitavaa. Biopsia onnistui, vaikka istukka oli tosi hankalassa paikassa keskellä takaseinää. Aina kuulee/lukee sanottavan, että itse toimenpide sattuu saman verran kuin verinäytteen otto, ,mutta mä rohkenen olla eri mieltä. Multa ei ainakaan ole koskaan otettu verinäytettä niin, että hampaat irvessä rystyset valkosina puristan sängynlaitaa ja sattuu niin p***leesti. Ja mulla ei todellakaan ole matala kipukynnys. Ei se varmaan muuten olisikaan tuntunut niin kamalasti, mutta kun jouduttiin tosiaan sitä istukkaa kaivamaan sieltä takaseinästä ja neula iski varmaan johonkin hermoon kun vihlonta tuntui häpyhuulissa saakka. Ja vieläkin tuntuu ajoittain siltä kun joku tökkäisi alakautta pitkällä sukkapuikolla kohtuun. Mutta lääkäri ja hoitaja oli todella mukavia ja tuntui osaavan asiansa niin hyvin, että ei jäänyt mitään tunnetta siitä, että jokin olisi mennyt pieleen.
Sikiöllä näytti olevan kaikki kunnossa, raajat näkyivät ja liikkuivat niin kuin pitää, sormetkin erottuivat. Niskaturvotusta oli todella vähän 0,68mm ja pieni oli kasvanut normaalisti. Kohdussa ei näkynyt mitään ylimääräistä vaan kaikki näytti tässä vaiheessa siltä kuin pitääkin. Toisessa munasarjassa mulla näkyi joku toiminnalliseksi kystaksi tai vastaavaksi epäilty, nestettä vähän. Selittäisi varmaan mun toispuoleiset jomotukset.

Sikiön koko vastasi näytteenottopäivänä jolloin kuukautisista olisi ollut 11+4 (lasketun ajan mukaan 11+3) 12+6. Sen mukaan olisin siis tänään jo yllättäen viikolla 13+1. :eek: Ei puhuttu mistään lasketun ajan siirroista tai muistakaan mitään enää näytteen oton jälkeen, koska mua sattui niin, että mut vaan ohjattiin tarkkailuhuoneeseen lepäämään. Onneksi olin saanut (pyytänyt edellisestä kokemuksesta viisastuneena) etukäteen kohtua rentouttavan lääkkeen ettei tullut vielä jotain kestosupistusta päälle niin kuin edellisellä kerralla. Ajattelin jatkaa samalla lasketulla ajalla kuin aikasemminkin rakenneultraan saakka (siihenkin päästään sikiötutkimusyksikköön), koska mulla on mielestäni aika selkeä kuva siitä milloin mulla oli ovis ja milloin kiinnittyminen tapahtui. Kiinnittymisestä ei tietty voi sanoa muuta kuin arvailuja, mutta oviksesta mulla on tuntemusten lisäksi tehtynä ovistesti joka näytti plussaa. En kyllä tehnyt siinä kierrossa kuin yhden ainoa ovistestin kun olin ajatellut jättää kokonaan testailematta, niin varma olin ettei kuitenkaan tärppää. Oli vaan niin vahvat tuntemukset, että piti mielenkiinnosta testata osuuko oikeaan. =) Eli olishan se ovistestikin kai voinut olla positiivinen muuhunkin aikaan kai...

Nyt odotellaan sitten vaan tuloksia näytteestä. Pitäisi valmistua alustavat jo viikossa ja koko kromosomikartta sitten jossain noin kuukaudessa. Kerroin eilen esimiehellekin raskaudesta ja vastaanotto oli positiivinen. Sanoi tienneensä jo kuukausi sitten ja vaan odottaneensa, että kerron itse. :eek: Kuulemma mun hiukset ja iho oli paljastaneet mut. Ja kyseessä on mies! Enivei, korosti itsestä huolehtimisen merkitystä nyt ja sanoi, että työ on siihen verrattuna toissijaista. Ihanaa, mä olen ihan älyttömän onnellinen ja kiitollinen tuollaisesta vastaanotosta. :heart: Edellisessä työpaikassa eräs työkaveri otti yhteisessä kokouksessa asiakseen haukkua kaikki naiset (olin ainoa raskaana) jotka tekee lapsia eikä anna kaikkeaan työnantajalle. Ja pomo antoi sen vaan paasata... :eek:

Tulipas romaani ei niin ihmeellisistä kuulumisista. =) Sen vielä kommentoin, että Ävm70 sun esimies on törkeä!! Jos et jaksa, niin et jaksa, ja sillä hyvä!! Nyt on kuitenkin kyseessä muotoutuvan tulevan ihmisen terveys ja hyvinvointi, ei sitä voi ylenkatsoa. Vaikka olisitkin jaksanut edellisissä raskauksissa paremmin, niin se ei tarkoita, että sun täytyy jaksaa nyt. Sulla on pieni lapsi siinä viemässä energiaa, olet vähän vanhempi ja edellisestä raskaudesta ei ole niin kauhean pitkä aika ja lisäksi kaikki raskaudet on erilaisia. Ei kukaan pyytäisi sua joustamaan ja jaksamaan jo syntyneen lapsen terveyden uhalla, mä en ymmärrä miksi sitä pitäisi tehdä kehittymässä olevan kanssa. Varsinkin kun se kehitys voi vaikuttaa ratkaisevasti koko tämän ihmisen tulevaisuuteen. Ole hyvillä mielin kotona vaan ja unohda noin tyhmä esimies! Suututtaa sun puolesta! |O

Filuuri ja armas 11+5

P123 toivottavasti kutsu on jo käynyt, kovasti jaksuja :hug:

Kiitos teille kaikille, olette ihania :hug: :hug:

Filuuri Hyvä että pienellä näytti olevan kaikki hyvin päällisinpuolin :) Eiköhän ne tuloksetkin ole hyvät, älä ainakaan ala niitä murehtimaan.
Ihana tuo sinun esimiehesi ja että on vielä mies, ehkä miehet kuitenkin sympaattisempia ;) Minulla nainen joka olisi jo päässyt varhaiseläkkeellle mut ei vaan haluu jatkaa :headwall: :headwall:
mulla tuli itku kun luin kirjoitustasi :'( sä olet kyllä yksi niistä jotka voisivat vaikka kirjoittaa toiselle romaanin ;)

ON; eilinen meni suht maatessa, ei vain jaksanut mitään enää iltapäivällä :ashamed: Esimies soitteli silloin aamulla työvuorolistoist et miks taas tehnyt niin ja niin ja sanoinkin et siitähän aikaisemmin jo puhuttiin et laitetaan yhden kokin viikonloppuvapaa ennen lomaani joka lokakuussa mut eihän se enää haluu sitä muistaa :headwall: :headwall: Sit tietty tilitti et kun ei ole ihmisiä kun olen poissa ja kova viikonloppu tulossa et yrittäppä parantua et pääset töihin taas, et tosi kannustavaa, niin tilitti et varmasti omatunto pitäisi soimata ja kunnolla :ashamed: Mut yritän nyt keskittyä lepoon ja pikkuneitin kanssa puuhasteluun ja yritän parhaani mukaan unohtaa koko työmaan ;)

Jaksuja kaikille, palaillaan :wave:
Ävm70 ja "pikkukakkonen" 13+6 :heart:

Tervehdys.

Filuuri
Onneksi selvisit koettelemuksesta vaikka eihän se varmasti ole mikään mukava toimenpide ollut :| Oikein hirmuisen paljon tsemppiä tulosten odotteluun :hug: Ihana pomo sulla!

äiti vm70 ikäviä nuo sinun työkuviot :( Voimia!

Nyt olen vihdoin saanut asian hoidettua ja olen yhtä munatorvea köyhempi. Se on aivan järkyttävän raivostuttavaa, että sen lisäksi että pitä henkisesti läpikäydä tämä, joutuu lisäksi itse raivaamaan tiensä leikkauspöydälle! Näin meidän yhdessä maan johtavassa synnytyssairaalassa, naistenklinikalla;

Torstaina olin itse saanut tiedon, että HCG oli jo 7500+, joka on tosi korkea KU raskauteen.

Perjantaina soitin itse polille joko oli näyttäneet arvot lääkärille. Hoitaja sanoi ottavansa asiasta selvää ja soittavansa kohta. No hän soitti ja sanoi että oli jutellut lääkärin kanssa, jonka mukaan "arvot ovat hienosti nousussa ja voin tulla viikon päästä UÄ/ HCG kontrolliin". WHAT?!

Hetken avauduttuani hoitajalle (sanoin että minulla on eilen todettu kohdun ulkoinen ja että odotatteko kenties että se poksahtaa ennen kuin hoitoa annetaan) hän sanoi minun olevan oikeassa ja palaavan kohta asiaan.

Kohta hän soitti uudestaan ja sanoi lääkärin sanoneen; "Otetaan normaali KU seuranta käytäntöön, tule huomenna HCG kontrolliin". WHAT?! Kysyin että mitä helevettiä te niitä arvoja seuraatte jos kerta nyt on jo käynyt ilmi että ne nousee aivan kuten normaalissa raskaudessa (mikä ei ole hyvä asia KUssa) ja että tämä KU ei mene ohi seurannalla, koska arvot ovat niin korkeat ja koska tämä on samassa kohtaa kuin edellinen, se pitää L-E-I-K-A-T-A. Hoitaja vain tokaisi että "niin se lääkäri vaan sanoi, tule huomenna niin katotaan sitten".

Olin niin raivona että aivan tärisin. Päätin että lähden päivystykseen ja sidon itseni ketjuilla odotushuoneeseen ja etten lähde ennen kuin hoitavat minut. Olin naistenklinikalla ulkopuolella etsimässä parkkipaikkaa kun sain polilta puhelun toiselta hoitajalta. "Katteltiin noita sun papereita ja ajateltiin et ehkä olisi parempi jos tulisit heti päivystykseen". No aijaa - olen tässä oven takana, ei ollut aikomustakaan odotella enään yhtään!

No kun vihdoin pääsin tutkittavaksi totesivat he että leikkaus on ainoa vaihtoehto. pääsin ehti leikkaukseen- jes! Ja sitten pääsikin illalla jo kotiin.

Paitsi että hoitajat unohtivat antaa minulle 1. haavanhoito-ohjeet, 2. kipulääkereseptit, 3. sairaslomatodistuksen, 4. jatko hoidon, eli HCG seurannat. :kieh: Mistä **tusta näille ihmisille maksetaan? Soitin lauantaina osastolle ja sain vongattua sairaslomatodistuksen. Unohdin pyytää itselleni seurannan, joten pitää huomenna vielä soittaa osastolle jos vaikka armollisesti seuraisivat HCG arvoni, kuten tapana on.

Vielä yksi juttu; kun menin ekaa kertaa torstaina ultraan (tämä ultra oli sovittu muista syistä aikoja sitten) lääkäri sanoi että hyvä ajoitus, koska nämä KU:n jälkeiset raskaudet pitää aina ultrata varhaisessa vaiheessa - potilaan pitää itse pitää huolta siitä. MITEN? soitin jo viikko sitten polille ja selitin tilanteeni (edellinen KU ja nyt jomotusta samassa paikassa) ja sanoivat vaan että tänne ei tulla ilman lähetettä. Samoin TK:lla ei kuulemma ole moista palvelua. Yksityinen siis ainoa vaihtoehto..

Ihan oikeesti - miettikää miten minulle olisi käynyt jos en olisi perillä näistä asioista ja vaatinut hoitoa. Mainittakoon että jälleen kerran leikkurin henkilökunta oli aivan ihanaa.

Anteeksi pitkä sepustukseni, mutta sapettaa niin paljon että pakko purkaa :kieh:

Mitä raskausrintamaan tulee - en tiedä :ashamed: En ole ollenkaan vakuuttunut siitä toimiiko oikea puoleni. Aina kuin tunnen mitään ovulaationipistyksiä, on se vasemmalta. Jos nyt ei ala puoleen vuoteen kuulumaan, pitää varmaan ottaa yhteyttä yksityiselle lapsettomuuspuolelle. Yleinen ei taida hoitaa kun on jo kaksi lasta.

Hei ihania syyspäiviä ja raskausaikaa teille kaikille :hug: ette varmasti pahastu jos välillä käyn lukemassa kulumisia ja kommentoimassa - pienen tauon jälkeen.

P123

Hei naiset!Muistatteko mua tuolta kuumeilupuolelta?
En ollu huomannukkaan että tällanen pino täällä,en (ainakaan toistaiseksi) aio tähän pinoutuia,ku kuiten tuolla jo huhtikuisissa olen(2pinoa mulle liikaa,ainakin tuntuu siltä tällä hetkellä) mutta halusin vain tulla teitä moikkaan =)
P123:lle :hug: ja voimia ja aivan uskomatonta toimintaa siellä naistenklinikalla,huh huh...

Hemmi ja Papu 11+1

Onneksi P123 pääsit leikkauspöydälle, mutta voi itku mitä kohtelua ja ikävää kun toinen munatorvi meni. :hug: :( Sanoiko ne mitään oliko torvessa tukos tai jotain joka aiheutti munasolun kiinnittymisen sinne kahteen kertaan? No, eipä sen nyt väliä enää. :( Mutta onneksi sulla on vielä toinen torvi jäljellä. Mä pidin sitä ensin fyysisenä mahdottomuutena kun luin, että toisen puolen munatorvi voisi siepata puhjenneen solun toiselta puolelta, mutta sitten olen törmännyt asiaan useampia kertoja mielestäni ihan luotettavista lähteistä. Eli vaikka oikea olisi poistettu, niin vasen voisi napata oikealla kypsyvän solun. Toivottavasti teillä positiivinen testi tulee taas ennemmin kuin myöhemmin. :hug:

Hei Hemmi pinoudu ihmeessä myös tänne! :wave: Meillä näyttää olevan la aika lähellä toisiaan kun mulla on tänään 12+0.

).( rupesi nolottamaan kauhea marina tuossa aiemmin siitä biopsiasta. Se oli tosi epämiellyttävää, mutta nyt tuntuu jo, että ei se nyt noin kamalaa ollut. Kävin perjantaina neuvolassa kuuntelemassa sydänääniäkin kun biopsian jälkeinen km pelotti. Hyvin puksutti. :heart: neuvolatäti kysyikin sitten, että varataanko vakituisia kuunteluaikoja kun ei tässä nyt ole muita käyntejä kun ei hki niitä ennen 20 vkoa tarjoa. Kiitos mielellään. =) oi, nyt mua haetaan ulos.

Huomenta!

P123 :hug: Et kyllä helpolla päässyt sinne, kamalaa pompottamista, en käsitä :/ Onneksi kuitenkin lopulta pääsit :hug:

Filuuri eikös tänne kirjoitella just niin kuin itsestä tuntuu et turha nolostella ;) Jatka vain samaan malliin :) :eek: siis täh, vasta vkolla 20 alkaa viralliset neuvolakäynnit siis jos oikein ymmärsin ensimmäisen käynnnin jälkeen :eek: Onpas taas säästökohde et huh, huh sanon minä :/ Mulla oli pikkuneidistä 6vkon välein mut tästä olen jo nyt käynyt n. 4 vkon välein eli perjantaina olisi ollut nyt seuraava mutta kun siirty ensviikon keskiviikkoon kun neuvolatäti sopinut menevänsä toiseen neuvolaan tuuraamaan mut sit sain et meillä on molemmilla sit aika eli pikkuneidinkin 2v neuvola hoituu samal kertaa ;)

Hemmi kyllähän sut muistetaan, tulehan välillä kuulumisesi kertomassa :wave:

Että mä olen nauttinut kotona olemisesta ja nyt viikonlopun nukkumisien jälkeen taas jaksanut puuhastellakkin paremmin kotosalla yhtä sun toista kun omaan tahtiin saa tehdä ;) Eilen siirtelin pari pensasta pihalla uuteen paikkaan ja tänään ajattelin jatkaa mut eipä tartte, tääl ainakin sataa vettä :/ Mä jätin pyykitkin eilen illalla ulos kun ei tullut mieleenikään et voisi sataa ja sit illalla laitoin koneellisen sekä aamulla et kiva :headwall: Se niistä sit :/ kyllä ne joskus kuivaa, täytyy vaik heitellä kuivausrumpuun jos meinaa monta päivää sataa...
Eilen olin työkaverin kans suppilometsäs, ite sain 16L kerättyy eli taitavat riittää mulle kun takan päällä monta purkillista viimevuotisia kuivattuna ja pakkaseen ei oikein mahdu, mä en ole ns. oppinut oikein käyttää noit kuivattuja, pakkasesta tulee otettuu jos siel on ;) mut nyt ei sinne oikein sovi ....

Esimies soitteli eilenillalla ja kyseli vointejani, sanoin et edelleen väsynyt mut tuun viikonlopuks töihin, katsotaan sit miten jaksan :ashamed: Mul oli eilen viimeinen saikkupäivä ja tää ja huominen vapaa mut tosiaan kova viikonloppu sit edessä et aika näyttää. meen sit kiltisti maanantaina taas lääkäriin jos siltä tuntuu etten jaksa :ashamed:

Jaksuja teille kaikille, palaillaan :wave:
Ävm70 ja "pikkukakkonen" 14+4 :heart:

Ihan pelkkää omaa napaa: meille odotetaan kromosomeiltaan tervettä vauvaa! :heart: :heart: :heart: Sukupuolikin kuultiin, mutta siltä varalta, että täällä joku mut tunnistaisi, niin en kerro. Mies haluaa pitää salaisuutena, hänen mielestään se on asia joka kuuluu viestiä sitten kun lapsi syntyy. :heart: Mä olen niiiiiiiin huojentunut, vaikka kromosomit itsessään ei mitään takaakaan. Puuuuh!

Filuuri oi kuinka ihanaa!!! Varmasti suuri helpotus. Paljon onnea hyvistä tuloksista! :heart:

P123 olen tosi pahoillani... Inhottavia juttuja oot joutunu kokemaan. :hug: Hyvä, että olit itse niin perillä asioista. Paljon voimia ja toivottavasti pian pääset takaisin odotuspuolelle. :flower:

äiti vm70 ompa sulla kans esimies! Saikulle vaan jos tuntuu pahalle. Oma esimies on kans ihana poikamies, joka ei juurikaan tilannetta tällä hetkellä oikein ymmärrä. :kieh:

(.) Kontrolliultra on takana ja istukka oli noussut, eli saan mahdollisuuden alatiesynnytykselle. :) Vaavilla oli tullut hyvin painoa ja ihanuus viihtyy poikittain tuolla yksiössään. Sekös mammasta tuntuu ihanalle :D Töissä kerkesi olemaan muutaman viikon ja nyt taas saikulla. Sain palata alunperin sillä ehdolla, että en tee enää seisomatyötä vaan olen pelkästään toimistossa. Ihana esimies ei sitä kuunnellu ja viime perjantain 9 tunnin jalkojenpäälläolon (1ainoan 20min tauon) jälkeen supisteli tosi pahasti ja saikulle määräsivät. Esimiehen ainoa murhe oli, kuinka hommat nyt tulee hoidettua! Ihana mies! :kieh:

Jokos muuten E-V-A on saanut äitiyspakkauksen? Täällä vielä odotetaan... paperit laitoin eteenpäin jo 6viikkoa sitten... :eek:

Mukavaa loppuviikkoa kaikille ihanuuksille ja masukeille! :wave:

Delfis ja Vili
29+2 :heart:

DelfisOnnea ultra uutisista!
Joo-o,tai kätilö se oli mut jokatapaukses kaikki mitä pitikin löytyi :D Painoa pikkuisella oli tasan 400g ja vastasi viikkoja 21+3,mut ei nyt kuitenkaa sitä ruvennu muuttamaan,kun jokatapauksessa meen vielä synnytystapa arvioon edellisen synnytyksen pohjalta.Oli se kyllä niin ihanaa päästä kurkkaamaan pikkuista :heart: Sukupuolesta saatu hienoinen veikkaus/vahvistus.

Hemmille onnittelut :heart: kyllä sut muistetaan ja tänne vaan kirjottelemaan aina ku muistat :wave:

Filuurille Onnea terveestä vauvasta :heart:

P123 :hug: johan on ollu toimintaa :headwall: onneksi kuitenkin asiat etenivät ja sait hoitoa :hug:

Piiuli ja toukka 20+6

Filuuri ihania uutisia olitte saaneet :heart:

äiti vm70 kiva että alkaa olemaan olo että jaksaa pikkasen paremmin.

hemmille myös täältä onnittelut :heart:

delfis meille äippäpakkaus tuli pari viikkoa papereiden lähettämisen jälkeen, onhan siitä jo reilu kk kun tuli!!! Kumman kauan kestää sun pakkauksen tulo :eek:

Neuvolakuulumisia.. taas oli painoa tullut n.kilo/vko. En kyllä tajua, taidan saada niitä raskauskiloja oikeen urakalla tässä raskaudessa. sf-mittakin huitelee ties missä, 31cm oli nyt. Toivottavasti ei kauhean suurta vauvaa ole tulossa. Mutta neuvolatäti veikkas et voi siksikin näyttää noin hurjia lukuja kun vauva mitä todennäköisesti istuu masussa. Onhan hällä kuulema kk aikaa kääntyä oikeen päin :D

E-V-A 29+6 ja huomenna poksuu.. uskomatonta että sitten mennään jo 30+ :heart:

Yhteistyössä