Kevät/kesä plussat 2009 ---PLUSSANNEET---

Huomenta arvon naiset :D :wave:

Piiulille onnittelut hyvistä ultrakuulumisista! Siitä se pikkunen kasvaa. :heart:

E-V-A Kääk! Tuo aika menee ihan hirveetä vauhtia! Justhan me ne plussat saatiin! 4päivän päästä täällä täyttyy tuo sama lukema. Huhhuijaa! Se äitiyspakkaus tulee 2 viikon sisällä. Eilen just kun pääsin harmittelemasta sitä, tuli postissa tieto hakemuksen hyväksymisestä. Mut joo! Tosi kauan meni. Sulle on tullu kiva pikku pallo :) Täällä oli kans eilen se neuvolalääkäri ja sf-mitaksi sai 30½cm :D

Mukavaa päivää kaikille mammoille!

Delfis ja Vili
29+3 :heart:

G: Kuinka moni aikoo ottaa H1N1-rokotteen?
Onko asiasta puhuttu neuvolassa?

Itse olin ensin rokotetta vastaan, mutta nyt taidan olla sen kannalla. Rokote antaa suojan myös syntymässä olevalle vauvalle jota ei voi rokottaa syntymänsä jälkeen heti vaan vasta 6kk iässä. Ja jos todella tauti tulee olemaan pahimmillaan talvella/keväällä niin pieni vauvani ei ole turvassa. Nämä on niin vaikeita kysymyksiä, tiedän että rokotetta ei ole tutkittu tarpeeksi ja sekin epäilyttää minua. Ja eihän virus välttämättä iske juuri minuun tai edes ala kunnolla jylläämään.. Neuvolassa ei ole meillä puhuttu viellä mitään mistään.

E-V-A rv30+3

E-V-A tuota rokotetta täälläkin pähkäilty. Se mikä siinä eniten pelottaa, on tietty kun on uusi rokote, eikä varmasti ole keretty viimeisenpäälle tutkia kaikkea. Toisaalta niinkun mainitsit, jos vasta tuossa iässä voi sen pikkuiselle ottaa, kannattaisi se ottaa raskausaikana.
Ei helppo päätös mietittäväksi.... :/

Mitäs kaikille kuuluu? Täällä on alkanu Vili painamaan palleaa ja välillä ahdistaa kun tuntuu, ettei keuhkot pääse laajenemaan enää samalla tavalla. Enää 10 viikkoa laskettuun aikaan :)

Delfis ja Vili
30+0 :heart:

Huomenta naiset! Eilen kävin ultrassa Suomen puolella(asun siis Norjassa)kun täällä Norjassa on vain yksi ultra rv17-19 ja minä huolissani sit soittelin tuonne lähimpään tk:hon suomen puolella,että voisinko tulla tsekkaan että kaikki kunnossa ja olihan siellä :heart: pituutta hurjat 60.9mm ja siellä se kaveri potkiskeli ja heilutteli äidille :heart:

Hemmi ja Papu 12+3

Heippa!

Hemmi Onnittelut hienoista ultrakuulumisista :hug:
delfis ja E-V-A miten aika mennytkin niin nopiaan, kohtahan teillä on nyytti kainalossa, ihanaiset pikku joulutonttunne :xmas:

Meillä oli tänään neuvolat siis pikkuneidillä 2v neuvola kun lauantaina tuo ikä neitosella karttuu, mies kartutti eilen yhden vuoden taas tuohon lisää ja itsekkin vanhenin 1,5vko sitten :ashamed: Anoppi tietty kävi eilen kun pitäähän sitä ainokaistaan lastaan muistaa ja eikä ollut leipomosta saanut sitä banaanikakkua jota mieheni aina halunnut synttäreinään mut onneks me sit esikoisen kanssa oltiin moinen väännetty et ei mennyt anopin ja miehen päivä ihan pilalle :D

Poukkasinpas taas alkuperäsest mitä piti kirjoittaman eli painoa mulle tullut melkeen 600g/vko :ashamed: mut tiesinkin sen et paino taas päässyt nousee kun en ole jaksanut liikkua ja tullut syötyy karkkia ja pullaa mut neuvola täti olikin et eihän tuo paljoa ole :eek: olin kyllä hiukka ihmeissäni kommentista koska entinen neukkatäti kyllä olisi siitä kommentoinut hieman eri tavalla :ashamed: Verenpaine oli sen 134/72 et ei onneks noussut mut jännä miten sit työterv. huollossa saavat ihan eri lukemat, ei koskaan nouse yli 130 et mene ja tiedä mist johtuu... voiko eri mittareissa olla niin paljon eroa..... hemppa oli pysynyt vielä tosi hyväna eli 146 et väsymykseni ei ainakaan siitä johdu ;) Sydänäänet kuului hienosti, silloin pikkuneitikin tuli huoneeseen ja hyvä et uskalsi hengittää kun kuunteli niin tarkkaan ja ihmeissään ;) kolmen viikon pääst uusi aika, ihan seuratakseen mun jaksamista töissä kun meikä jälleen ollut tuon viikonlopun rupeaman jälkeen saikulla nää 3pvä ja huomisesta alkaakin vapaat et saan tehtyä nuo 2v-synttärit ;)

E-V-A tänään neuvolassa neuvolatäti kommentoi tuosta rokotteesta sen et siitä ei edeleenkään ole tullut kunnollista tietoa ja koska yleensäkkään alkavat edes rokottaa raskaanaolevia. Muutenkin tuo rokote kyllä mietityyttää :ashamed:

Vielä lueskeltava muutama pino läpi ennenkuin pääsee nukkumaan, tätä tämä parinpäivän nettipimento teettää, iso Kiitos Elisan :headwall: Kyllä annoin eilen palautetta ja olan takaa mut kannatti :)
Jaksuja kaikille, palaillaan :wave:
Ävm70 ja "pikkukakkonen" 15+4 :heart:

Tältäkin suunnalta onnittelut hyvistä ultrakuulumisista Hemmille! Sitä tunnetta ei voi kuvailla kun näkee siellä näytöllä pikkuisensa ekan kerran! :heart:

Kiva kuulla sinusta äiti vm70! Älä liikaa murehdi painonnousua. Mulle tuli ekoilla 16viikolla muistaakseni 12kg yhteensä. Sen jälkeen on vähän tasoittunu. Hyvä, että tuota sun vointia nyt seurataan. Mukavia synttärijuhlia teille! :flower:

(.) Täällä ollaan 8.10 saakka sairaslomalla niiden supistelujen takia. Meinasi lääkäri, että enää ei ole menemistä töihin. Eli varmasti sen 2 viikkoa vielä kirjoittavat.
Tämä päivä meneekin tohinassa. Aamulla tuli täyteen 30vuotta eloa :D Parin tunnin päästä kampaajalle siistimään tätä harakanpesää ja illalla kullan kanssa kaksistaan ulos syömään. Jotain pikkupurtavaa ajattelin leipoa, jos yllätysvieraita ilmestyy oven taakse. :)

Mukavaa syyspäivää kaikille!
Delfis ja Vili
30+2 :heart:

delfis ONNEA :heart:

Mites Flora laskettuaika ihan käsillä!!! Tuuhan kertomaan fiiliksiä, vai onkohan vauva jo syntynyt? Meidän pinon eka vauva :heart:

Delfis ihanaa kun saat olla ja lepäillä ihan rauhassa se etu on esikoista odottaessa ;) Itsekkin neuvolassa tiettyä vaivaa valittelin ja neukkatäti siihen että saikkua vois kirjottaa että saat lepäillä mut ethän sä ookkaan töissä ja niin sulla on pari pientä lastakin :D

(.) Ollu niin negatiivinen fiilis pari-kolme viikkoa, mutta nyt tuntuu taas paremmalta. Vauvakin tais kääntyä rt asentoon kun niin kovin la illalla masussa möyri ja mylläs ja se kova patti mun kylkiluiden alta on poissa, jes :)

G: Oottekos laittaneet vauvalle jo jotain valmiiksi?

täällä kaikki puolitiessä :whistle: mutta onhan tässä viel aikaa..

rv 31+3

Kiitos naiset onnitteluista! :)
Meillä oli eilen varsinainen supparipäivä... Illalla sitten käytiin synnärillä näytillä ja päästiin käyrille. Niitä tuli siinä 2-5min välein ja kesto oli lähes minuutin. Ei ollut kuitenkaan avannu paikkoja. Sain piikin atroventia ja se sitten auttoi. Päästiin vähän ennen kymmentä kotiin ja supparit oli poissa. Vilillä oli kaikki hyvin. Pään koko vastasi viikkoja, reisiluu olikin viikkoa pidemmän kokoinen. Lääkäri meinas, että tulee pitkäjalkanen vauva, niinku äitinsä ja isänsä :D
Painoarvio pikkuisella olikin jo 2070g :heart: Siellä sekin oli kääntyny rt:aan.

Mikäs E-V-Aa valvottaa? :(

galluppiin: Täällä paljon kans vaiheessa. Vaunut on ostettu, pinnasänky saadaan kummipojalta ja jotain vaatteita on jo. Äitiyspakkausta odotellaan edelleen... missä lie. Eli hoitopöytä ja kaikki pikkukrääsä kuten tutit, tuttipullot ym on vielä hankkimatta.

Mukavaa päivää tytöt! :wave:
Delfis ja Vili
31+0 :heart:

delfis HUI!! :eek: Mutta hyvä että ei paikkoja alkanu avaamaan, mutta varmasti todella inhottavaa. Sais teidän vauveli masussa viel muutamia viikkoja pysyä.

Painajaiset valvotti :ashamed: Ja olo oli levoton..

E-V-A: ei täällä ole vielä mitään tapahtunut. Vähän on ollut supistuksia, mutta ei mitään merkittäviä. Varmaan yli menee ihan reippaasti. Vielä on ollu tosi hyvä olo ja pystyn lenkkeilemään jne että sikäli kyllä ihan kiva :)

Flora + L-poika rv38+6

E-V-A toivottavasti oot saanu nukuttua paremmin. Täällä pikkunen kans valvottaa. Rakastaa öisin rummuttaa mamman kylkiluita :D

Kiva kuulla, että Flora voi hyvin :) Eipä mee enää kauaa kun pikkunen tuhisee sylissä :heart:

Eilen se äitiyspakkaus vihdoin ja viimein tuli! Oli kyllä kiva tutustua siihen. Meniki koko ilta sen parissa. Tänään saadaan vielä hoitopöytä ja sit alkais olemaan pikkuhiljaa Vilin kamppeet valmiina.

Mukavaa päivää kaikille! :wave:
Delfis ja Vili 31+1 :heart:

delfis vihdoinkin pakkaus löysi perille :)

Neuvolassa käyty ja kaikki ok. Kovin täti meinasi että mahtaa tulla iso vauva, isompi ku sisaruksensa. sf oli 32cm ja mulla on aikasemmissa ollu samat lukemat ihan viimisillä viikoilla. Kyselinkin että voisko olla vaan paljon lapsivettä, mutta ei kuulema-sen tuntee sitten jos sitä on paljon kun tunnustelee,, mutta ja mutta. Alkaa kauhistuttaa jos tosiaan iso vauva tulossa :eek:

Hiljaiseloa meidän pinossa,,,, mitäs muille kuuluu??

Niin ja luultavasti otan sen rokotteen mikäli kerkeän sen saamaan ennen vauvan syntymää.

Huomenna poksuu rv31+6

E-V-A Poksuonnittelut! :D :flower:
Täällä kans tuo sf on 31.... ja tosiaan sen yli 2kg painoa pikkuisella jo nyt. Eli kohtalotovereita ollaan sen suhteen... kieltämättä hirvittää, kuinka isoks voi toinen kasvaa...

On tosiaan hiljaista täällä.

Mukavaa viikonloppua! :wave:
Delfis ja Vili
31+3

Heippa!
Jospa sitä kirjoittais muutaman rivin vaikka uuden viikon poksutuksen kunjaksi ;)

Vieläkö Flora on yhtenä ;)

On: Nyt sitä on kummasti taas jaksanut ( jaksanut ja jaksanut :ashamed: ) olla töissä vaikka nyt alkaa tuo nuha iskemään. Aamusella tahtoo nokka vuotaa ja olo on muutenkin vetämätön, kuumetta ei ole mutta päätä särkee ja eilen tuntu et ei olisi enää jaksanut seisoa enää yhtään töissä mut pakkohan se oli. Tänään taas mentävä kahteen ja sit olis vielä huominen niin sit olisi tän 8pvän rupeaman jälkeen 2vapaata :)
Vielä 1,5vkoa niin olisi seuraava neuvola eli 14pv ja ultra onkin syyslomaviikon jälkeen het maanantaina eli 26pv jos oikein muistan päivämäärän ;)

Yritin huutonetistä bongailla äippävaatteita, mutta ne paketit tuntuu olevan aikasta kalliita vaik onkin paljon vaatetta mut kuitenkin käytettyjä tai sit liian isoa tai pientä kokoa :ashamed: yhdestä pikkupaketissa kyllä tarjous sisällä mut siihenkin laskettava ne postikulut aina lisäks. Kirpparilta olen yrittänyt metsästää mut sieltäkään ei tahdo löytyä nyt mitään ja pikkuneidistä kun en ns. tarvinnut, pärjäsin vanhoilla itselleni isoiksi jääneiksi kun ennen pikkuneitiä olin saanut tiputettuu painoo 16kg eli vaatekoko ehti tipahtamaan kahdella koolla :) mut nyt sit ei tahdo kaapista enää löytyä päällepantavaa, puhumattakaan töissä työhousut ei mene kiinni eli saan vyöttää ne essulla pysymään ylhäällä ja kokin takistä joudun jättää alimmat napit auki ja isompia ei saa tilata kun maksaa :ashamed: omilla pärjättävä :ashamed: sinniteltävä vaan, muukaan ei auta.

Kaipa sitä mentävä tekemäään jotain edes et jaksaa sit motivoitua tuonne töihinkin :ashamed: jaksuja kaikille :hug:

Ävm70 ja "pikkukakkonen"17 tasan :heart:

Nostelenpa meidän pinoa.

ävm70 Muista levätä ja levätä jos siltä tuntuu. Kaikki muu saa nyt odottaa ja lepoa vaan.

delfis pyöriikö sulla synnytys jo mielessä? Oon alkanu pohtimaan sitä ihan tosissaan ja oikeesti se tulee aika pian jo.

Muistan kun ekaa kertaa olin raskaana niin synnytys ei mietityttänyt ollenkaan. Enhän tiennyt mitä odottaa. Ensimmäinen synnytys menikin hyvin ja toisesta menin luottavin mielin, mutta se olikin sitten toisenlainen kokemus ja nyt mua hirvittää, en oo kehdannu neuvolassa puhua asiasta kun tuntuu että ei ne ota mua tosissaan. Oonhan jo pari kertaa synnyttänyt niin pitäis mun tietää mitä se on :ashamed:

Floralta odotellaan vauva uutisia.. :heart:

Rokotteesta vielä, mä nyt vaihdan mielipidettä tässä asiassa, mutta oon päättänyt että rokotetta en ota!!

E-V-A rv33 ja taas viikot poksu :heart:

Omaa napaa :ashamed: Meillä töissä rankka viikonloppu takana, töihin mennessä sanoin esimiehelle kun alkoi huomisesta aamusta puhumaan et mä olen ihan poikki, selkää särkee et mä en kykene huomenna töihin ja siitäkös taas se ripitys alkoi :ashamed: Ehdotteli pienmpää tuntimäärää, aikaistetulle äippälomalle jääntiä ym. KUN MUN KANS EI TULE ENÄÄ MITÄÄN :eek: Vastahan tein 8pv.n putken ja jos nyt haen saikkuu niin kamala haloo. Sit pauhas et jos en ole ensivkonloppuna töissä niin ravintolan ovet kiinni :headwall: Uskokaa mut tän jälkeen kyllä itku pääsi, onneks oli luottamusmies kuulemassa kaiken ja totesikin et törkeetä ei kannata suostua :ashamed: Huomenna siis lekuriin, menen käymään työterv. huollossa vaikkakin kuun alussa vaihtui mut kyllähän sielkin on yhtä osaavat lääkärit kuin entisessä, uskoisin ainakin ja keskivkona onkin sit neuvola niin juttelen sit siel millä asenteella mua kohtaan taas ollaan :/ Kuvittelin et kun ilmoitan ajoissa enkä enää huomenaamuna niin olisi parempi mut tekee niin tai näin niin mikään ei käy :'(

Jaksuja teille kaikille, palailen huomenna
Ävm70 ja "pikkukakkonen" 18 tasan :heart:

Hei ihanaiset naiset! :D

Mikäs on nyt Floran tilanne? =)

E-V-A ensikertalaisena en oo vielä ainakaan tajunnu alkaa synnytystä jännittämään... Vielähän se kerkeää iskeä. Mites teidän masuasukki? Onko vilkas? Täällä on niin täynnä touhua tuolla yksiössään, että mamma on hätää kärsimässä. Tuntuu olevan jo niin iso. Pönkää pyllyään ja raajojaan kylkiluiden alle ja niitä vasten. :D

äiti vm 70 jopa tuo sun esimies on kumma tyyppi! :hug: Kai jäit saikulle? Mulla oli kans ihan viime kuuhun asti esimiehellä vaikea ymmärtää tilannetta, etten 9tunnin seisomatyötä voi tehdä kun supistelee niin kovasti. Oikein jättipaljon voimia sinne! :flower: Kyllä viikot menee vauhdilla... Teilläki puoliväli häämöttää! :heart:

Mukavaa päivää ja viikkoja mammat! :wave:

Delfis ja Vili
33+0 poks! :heart:

delfis kyllä tää masuasukki tuntuu rauhallisemmalta mitä sisaruksensa. Mutta huomaa kyllä että kokoa jo on, koska liikkeet juuri tuollaista kuin itsekkin kuvailit. Eipä sitä synnytystä nyt oikeestri kait tarvitse jännittääkkään, menee varmasti omalla painollaan ja toivon mukaan hyvin meillä kaikilla. Vieläkö delfis sun sf mitta kasvanut?

(.) Oli sitten neuvolapäivä tänään. Paineet ollu nyt parilla viimekerralla hieman koholla, mutta ei neuvolassa ole asiasta kyllä mitään sanottu joten varmaan normaalia :| Sf-mitta sama mitä viimekerralla (32cm) ja vauva onkin jo hyvissä asemissa ;) HB oli laskenu huimasti ja lisärautaa lykkäs mulle. Enskerralla siis parin viikon päästä viimonen lääkärineuvola ja kiva tietää onko tuolla kohdunsuulla mitään tapahtunut. Vihlovaa kipua välillä kun vauva päätään tunkee alemmas :x

äitivm70 tosi kurja tilanne sulla. Nyt vaan hyvällä omallatunnolla saikulle ja kuulostelet olotilaasi. Tosiaan viikot menee hurjaa tahtia..

Onkohan Flora jo laitoksella???

Missäs meidän muut pinolaiset on, kun ei oo kukaan käynny juuri kuulumisia kirjottelemassa, huh huu!!!

rv 33+4

delfikselle viel onnittelut poksuista :heart:

Flora on tukevasti yhdessä osassa edelleen, plääh!
Eilen tuli oikein kunnon supistus, mutta siihen se sitten tyssäsi taas niinkuin aiemmin. Ensi viikolla varmaan on se käynnistys sitten tiedossa. Yliaikaiskontrolliin menen maanantaina. On raskasta tää odottelu!

rv 40+6

Huomenta!

Flora jaksuja viimeisille päiville :hug:

Neuvolakuulumiset niinpä, sitä kun on vain tultu maattua sohvalla niin eikös se painokin ole noussut sit kilon viikossa :ashamed: hemppakin laskenut 128, verenpaine 139/76 ja pissassa proskut yhdellä plussalla :ashamed: :ashamed: eli huomenna vietävä pissanäyte labraan.
Sit sanoi et jos yhtään tuntuu ettei jaksa olla töissä niin saikkua vaan hakee. Samoin oli puhetta et mielestäni vauva ollut hiljaisempi nyt muutamana päivänä niin suositteli tarkkailemaan ja ottamaan yhteyttä jos ei liikkeet vilkaistu niin aikaistetaan ultraa. Kolmen viikon pääst uusi neuvola-aika ja ultra sitä ennen 29pv joka siirtynyt jostain syystä eli eilen sain sairaalasta kirjeen :/
Nyt siis otettava itseä niskasta kiinni, reipastuttava, ei muukaan auta, lopetettava tää aikaansaamattomuus, sohvalla makailu ja mentävä sinne lenkille ym. Muutahan mä en ole pariin päivään tehnytkään kuin syönyt ja maannut sohvalla ja itkeä tihrustanut omaa pahaa oloani :ashamed:

Jaksuja teille kaikille :hug:
Ävm70 ja "pikkukakkonen"18+4 :heart:

Myöhäisiltoja tähänkin pinoon....
Tänään vein pisunäytteen eli huomenna sit tulokset, mut en jaksa olla huolissani siita kun pikkuneidin odotusaikana varmaan joka toinen kk. sain kiikutella vai lopussa vähintään kerran kuussa mut huomenna sit viisaampi ;)
Samal sit kun vein sen niin soitin työterv. huoltoon, sainkin ajan het puol9 et ei tarvinnut kuin kurvata pikkuneidin kans tk.n mäki alas ja toiseen paikkaan. Avauduin sit ventovieraalle sedälle joka sanoi et parempi unohtaa hetkeks työt, eikös tämä pikkuneitikin työllistä äitiä ihan riittävästi ja kirjoitti 5pv. saikkuu ja mullahan on ensviikko se "kesäloma" =) Jännä et miten neuvolassa verenpaineeni aina ylhäsempi mitä muualla eli eilen 139/76 tänään työterv.huollos 135/80 :eek: mut parasta se olis saada alhasemmaks.
Toisaalt olisin ollut menossa töihin mut mies sanoi et kumpi mulle tärkeempi, vauvan terveys vaiko työ :ashamed: johon totesin et sehän välillä mulle naljailee kun jatkuvasti olen saikulla niin sano viel et kokeilet sit loman jälkeen et hakisin nyt vain tän viikonlopun ;) Oliko taas lie jokin taka-ajatuskin et kun olis ollut "yksin" pikkuneidin kans kun keskimmäinen lähtee seurakunnan isoskoulutusleirille, esikoinen lauantaina meidän tuttavaperheelle niin lauantai olisi sit ollutkin 10h vähintään pikkuneidin kanssa ;) No, mun ja vauvan parastahan se ajatteli :heart:

Tänäänkin sit ryhdistäydyin ja olinkin sit 2h kävelylenkillä koiran ja rattaiden kans =) Siivous kyllä odottais mut kaipa mä viikonloppuna saan jotain siivottuu ;)

Nyt lähdettävä nukkumaan, aamulla pikkuneidin kanssa uimalaan =) Meidän vesipeto, laskee mahallaan liukumäestä, ui käsipohjaa, hyppii siitä matalalta reunalta ja viimeeks keksi et juoksee siihen isompaan lasten altaaseen ja sukeltaa, mitäköhän seuraavaksi :)

Öitä :wave: ja jaksuja kaikille :hug:
Ävm70 ja "pikkukakkonen" 18+5 :heart:

Ps. kun neuvolassa käskettiin jo tekee sitä liikelaskentaa kun sanoin et vauveli pari päivää aikasta hiljainen niin eipähän ole tarvinnut miettiä moista kun sen verran vilkas ollut eilisen ja tän päivän :heart: :heart: :heart:

äiti vm70 onpas teillä ihana pikkuinen vesipeto :D

(.) Eilen illalla tuli 2h supistuksia, tuntus jo jossain eikä ollu pelkkiä vatsan kovettumisia. Mutta en ollut huolissaan, kun kyllä ne synnytys supistukset sitten erottaa.. Vajaan kahden viikon päästä lääkärineuvola, niin pääsee kuulemaan mikä tilanne. Toki menen aikasemmin näytille jos tuntuu että ihan päivittäin alkaa tulemaan noita hieman jo tuntuvia supistuksia.

Alkaa ajatukset pyörimään ihan tosissaan synnytyksessä ja tulevassa vauvassa, mieli on herkistynyt ja olen vähän niinkuin omassa pikku maailmassani :ashamed:

Hieman kävin vakoilemassa Floran juttuja ja luulenpa että pikkuinen on siellä jo syntynyt :heart: ainakin toivon niin..

Meillä on synttäri viikonloppu, kuopus täyttää kolme ja niitä juhlitaan. Kuukauden päästä esikoinen täyttää 5 ja sitten on niiden juhlien vuoro. Sen jälkeen vauva voikin sitten jo syntyä :D

Rv 34+1

Yhteistyössä