Kevät/kesä plussat 2009 ---PLUSSANNEET---

piiuli80 ja äiti vm70 jaksamisia alkuraskauden "vaivojen" kanssa. Tosin piiuli eikohän se kohta helpota kun alkaa noita viikkoja olemaan jo kivasti.

Hiljasta on meidän pinossa, mutta meitä on niin vähän.. mutta kiva kun välillä käydään tänne ilmottelemassa kuulumisia.

(.) Samaa rataa mennään, pikkasia vaivoja ja väsymystä. Vauva myllää masussa välistä aikalailla :heart: Kovasti mietin 4D-ultraa , se on varattunakin, mutta aika kallis.. en tiedä mennäkkö vai ei! Rakenneultrassa kun saatiin veikkaus sukupuolesta... niin tiedä sitten menisö sitä tarkistuttaa :ashamed: Tuntuu vaan niin tyhmältä mennä sitä varten ultraan. Vaikka ensin niin ajattelinkin. Tuntuu että viime neuvolasta on ikuisuus ja onhan siitä kohta 5 vkoa. Maanantaina olis sitten sinne meno, täytellään jo papereita kelaan ja saan paperit jolla sitten hakea pakkausta tai rahaa, otetaan pakkaus. Ekasta otettiin kans ja tokasta rahana, nyt pakkauksen vuoro :) Jotenkin tuntuu etten pysy näissä viikoissa enää mukana, ehkä olen sitten taas perillä kun 30 ylittyy.

Voikaahan hyvin :wave:

E-V-A ja nuppu 22 *poks*

Heipsan!
Kiitos E-V-A :hug:
E-V-A paljonko suunnilleen nuo yksityisellä ultrat maksaa? Mietin että jos oisin käynyt varhais ultrassa mut sit jätin vain ajatusasteelle :ashamed: ja nythän siihen ekaan ei olis kuin reilu 4vkoa kun sit jo pääsen siihen ensimmäiseen :)

Eilen olín sit niin kireel tuulel kuin olla ja voi :ashamed: likaat kysykin et mikäs äiti tänään on kun niin pahal tuulel mut enpä oikein osannut sanoa ja totesinkin vaan et väsyttää, ei vaan jaksais tehdä mitään :ashamed:
Samoin illalla mieleni olisi tehnyt kertoa meidän keskimmäiselle tästä raskaudesta kun esikko lähti riparileirille isoseksi mutta kun mietin et jos sittenkin jossain vaihees möläyttää isosiskolleen niin jätin sit kertomatta, itkinkin sit puuliiterissä puita pinotessa et mitenköhän taas esikko suhtaantuu kun tuon pikkuneitimmekin kohdalla käytiin monet itkut asiasta läpi ja nytkin on puhunut et ettekai te enää et pikkupikkusisko riittää ja keskimmäinen on koko ajan halunnut et tehtäisiin vielä neljäs.
Pakkohan mun on pikkuhiljaa paljastaa mut en vain ole päättänyt koska, viimeistään ensimmäisen ultran jälkeen kun itsekkin näkee et siel varmasti on kaikki hyvin :ashamed:

:ashamed: :ashamed: vähänkö noloo mut eilen mulla teki vasta ekan kerran mieli seksii plussauksen jälkeen et tein ihan itte alotteen, tähän asti ollut mulle pakkopullaa, vastenmielist :ashamed: viimeisin 2vko mies ollutkin selipaatis :ashamed: mut jospa se nyt tästä taas korjaantuis tuokin "elämä" ;)

Eilen taas tuli tehtyy viel yks satsi mansikkahilloo ja keiteltyy mehuu, tänään pitäis pullottaa kun annan sen sokerin sit kunnol imeentyy ;)

Pakko mennä, pikkuneiti livahti pihalle kattoo työmiehii, eritoten PAPPAA =) , Jaksuja kaikille :wave:
Ävm70 ja "pikkukakkonen" 7+1 :heart:

pakko laittaa viel tämä teidän luettavaks kun olen tuossa sivussa seuraillut tuota maaliskuun pinoa eli
"Uusia päivitelty! Ilmotelkaa jos on joku jääny välistä tai muuta huomautettavaa ja laittakaa ne mielellään NÄKYVÄSTI ni ei tartte ihan totaalisen tarkkaan kaikkea lukea ku tuntus et tää ketju paisuu kun pullataikina

EI KAUHEESTI TEE MIELI ILMOITTAUTUU ENÄÄ VARSINKIN KUN LUKEE TUON VIIMEISEN LAUSEEN, PAISUU KUIN PULLATAIKINA Miks hitos sit ko. kirjoittaja perusti pinon et joutuu päivittää uudet :headwall: :headwall: Ehkä mä paisuttelen vaan asiaa ja kaipa mä oon vähän kalkkiskin tuonne pinoon :ashamed:

äiti vm70 Tiedän just mitä tarkotat. Kirjottelen välillä tuonne joulukuisten pinoon, mut maku menny totaalisesti! Tuntuu, että jokainen jauhaa siellä vain ja ainoastaan (.) jotain pieniä keskusteluntynkiä välillä, mutta pääasiassa (.)monologeja... :kieh: Tuolta ainaski itsestä tuntuu. Liikaa porukkaa.

Täältäkin jaksuhalit teille ällöolon kanssa painiville!
Meillä on alkanu iltasin ja öisin kauheet masutsembalot. Päivät pikkuinen nukkuu, mutta kun mamman pitäis itse levolle mennä niin sit aletaan ryskyttää :D Muuten kaikki hyvin.

Delfis ja pikkudee 21+3

äiti vm70 ja delfis mulla on kans sellanen olo että isoissa pinoissa se on lähinnä omien kuulumisten kertomista. Kiva kirjotella pienemmässä ryhmässä, pysyy perässä toisten jutuissa ja te tuutte vähän niinku tutuiksi tai ootte tullutkin jo.

äiti vm70, me käytiin alkuraskaudenultrassa ja hintaa sille jäi muistaakseni 65?. Tuo 4D hinta mulle on pikkasen arvotus, kun se lääkäri kellä ollaan käyty on lomalla (yksityinen lääkäriasema) niin soittelen sinne ku palaavat ja mietin sitten mennäkkö vai ei. luulisin hinnan olevan jotain 170-200? väliltä, mikä on kyllä paljon.

Mennään delfis niin samoilla metreillä, että saas nähä kumman vauva syntyy ensin.. meillä esikoinen tuli rv37 (käynnistys raskausmyrkytyksen vuoksi), kuopus (vai pitäskö puhua jo keskimmäisestä) 40+6, että eiköhän joulukuulle mee tämä tuleva vauva ;)

E-V-A Oon miettiny ihans samaa. Toivottavasti tämä ei menis kuiteskaan ihan viikkotolkulla yli La:n, niin pääsis jouluakin viettämään :D

Meidän lähisuvussa on eilen syntyny yllätysvauva sanan varsinaisessa merkityksessä. Siskonpojasta tuli eilen isä! (15v) Ja tää juttu paljastui systerillekki vasta viime viikolla.... Pikkuhiljaa ensijärkytyksestä tosin alkaa kaikki olla toipunu, mutta pikkasen sulattelemista. :D Tää siskonpoika on muuten tosi kypsä ja ihanaluonteinen urheilijapoika, että eiköhän siitä ihan hyvä isukki tuu. Tää vaan oli sellanen jymy-yllätys, että ei ihan ekana ois osannu ees kuvitella...

OHO :eek: delfis oliko poika pihdannu tietoa vai se toinen osapuoli?? Aikamoinen ylläri tosiaan.. Mulla on kans aika vahva luotto nuoriin vanhempiin, ainoastaan harmittaa niiden puolesta menetetty vapaus (siis saahan lapsen aina hoitoon, mutta se on eriasia kun lapsettomana nuorena voit vaikka vaihtaa maata välillä jos siltä tuntuu) . Oma äitini on saanu minut 16-vuotiaana ja hyvin on hoitanut hommansa =) Onnea siskonpojalle.

Tänään haetaan sitteri vauvalle. Ootteko muut paljon jo hommailleet vauvatavaraa??
-meillä on ostettuna kaukalo (uutena) ja matkarattaat (käytettynä ) . Kovin yritän huutiksesta hyviä käytettyjä yhdistelmiä kattella..

E-V-A molemmat oli pihdannu tietoa. Tää tyttö oli kertonu maaliskuussa ja siitä asti sitten poika raukka ollu sanomatta mitään. Juttelin tänään pojan kanssa ja suht valoisin mielin kaikki ovat ja tuore iskä innoissaan :)

Huomenta!
Luin kyllä jo eilen delfissen kirjoituksen tuosta yllätysvauvasta mut en ehtinyt kommentoida :/ Onks tää tyttö samanikäinen vaiko vanhempi?
Ovat varmasti kypsiä vanhemmiksi mut silti turhan nuoria kun tuo pieni sitoo koko loppuelämäksi ja tavallaan se nuoruus jää taka-alalle :( Onnittelut silti siskonpojallesi.

E-V-A Kiitos noista hintatiedoista ;) Eihän tässä ole kuin 4vkoa kun pääsee itsekkin jo siihen ekaan ultraan niin enpä taida sitä yksityistä varailla ja kun ei edes mahista päästä tänne lähikaupunkiin vaan pitää sit varata viel naapurikaupungist:( Tuo 4D tosi kallis, olen lukenut et moni siinä käy mut silti törkeetä rahastusta vai saako siitä osan kelasta takaisin?
Joko sä olet ns. hävittänyt, laittanut kiertoon nuo aikaisemmat vaunut ja tarvikkeet vai haluatko vain muuten hankkia uudemmat ;) Meillä se ihana tilanne et mä säästin neitin kaikki jutut et ei ns. tartte hankkia mitään jos vain kaikki menee hyvin loppuun asti paitsi tietty jos onkin poika niin eihän sitä sit voi jatkuvasti pukee prinsessamekkoihin ym. vaaleenpunaisiin nuttuihin :D
Kyllä sitä kuitenkin tulee tuon puolenvälin yli kun pääsee niin jotain kuitenkin hankittuu ;)

Täällä vähä pas.... fiilis, maanantaina alkaisi taas se arki, 2vkon loma loppu ja tuntuu et ei tässä oikein lomaa ollutkaan kun päivät niin täystyöllistetty kuin olla ja voi :headwall: Aamupäivät meni et laitat raksamiehil aamupväkahvit, siivoilet, sen jälkeen alat tekee niille ruokaa ja sit iltapäivä sen klo 14 jälkeen niin sit joko pinoot puita liiteriin talven varalle tai siivoon ulkovarastoo tms. siis oikea työloma mut ompahan tehty. mattoja on vieläkin pesemättä, niitäkään en ole vielä kaikkia saanut :ashamed: Anoppi ihmettelee kun ei olla enää viikolla käyty mustikassa kun sitä on niin paljon, missä vaihees :headwall: Tympii taas mut eiköhän se taas tästä, ulkona tuskin tarttee tänään mitään tehdä kun sataa vettä kaatamalla ;)
Jaksuja kaikille :wave:
Ävm70 ja "pikkukakkonen"7+2 :heart:

Tosta 4D:stä: mä kävin Helsingissä Femedassa ja se maksoi kelakorvauksen jälkeen muistaakseni 150e ja vähän päälle. Kallistahan se on, mutta oli kyllä kiva kokemus :) Outoa oli nähdä pikkujätkän kasvonpiirteetkin niin selvästi että pystyy sanomaan että isin näköinen poika on :LOL:
Mulla alkaa kesäloman viimeinen viikko maanantaina, mutta takasin en oo enää töihin menossa. Otin palkatonta lomaa viikon ton perään ja sitten mulla alkaa varhennettu äippäloma 10.8 alkaen. En jaksanut enää noita vuoroja ja työmatkoja ja kun joka tapauksessa olen jäämässä kotiin pariksi vuodeksi niin samapa se oli alotella äloma aikasemmin. Olisinhan mä varmaan saikkua saanut mutta mulla sotii vastaan hakea saikkua sen takia että vkäyrä nousi kun työtä edes mietti. Nyt annan aikaa itelleni ja pistän kotia kuntoon :) Meil on täällä talonmaalausprojekti puolivälissä. Saadaan vihdoinkin punainen tupa ja ens kesänä sitten se perunamaakin :)

Flora + L-poika rv29+3

Heippa!

Täällä siis viimenen päivä lomaa :ashamed: lomaa ja lomaa, miten sen ottaa mut huomenna kuitenkin alkaa taas työt et iltavuoroon meno ja sit saakin taas lauantaihin asti paiskoo, sunnuntaina vast vapaa ja sekin ihan siks et meidän kummityttö pääsee ripille, enhän mä voi kummitytön rippijuhlista pois olla ja mä meen vielä alttarille siunaamaan hänet ;) olin kyllä otettu kun olin ihan varma et ottaa toisen eli sylikumminsa :)

Me ollaan saatu tänään viettää pikkuneidin kans iltäpvä kahdestaan kun isosisko ja iskä on "töissä" tuola kylätapahtumassa, käytiin mekin pyörähtää siel fillarilla mut ei siel meille mitään ostettavaa ollut ja varsinkin kun ei ollut käteistä :ashamed: Mä sain eilen hepulin, mulla meni hermo ihan totaalisesti, hitsas niin kiinni kun olla voi taas tuo mies ja sai kyllä naapurinkin mies kuulla siinä sivussa saman saarnan kun mun ukolle ne kaljakeissit toi "palkkana" perunanajosta, tänäänkin vietin aamupäivän mykkäkouluu sille ja enkä tuloa tapahtumassakaan paria sanaa enempää sanonut kun muuten olis herättänyt kyläläisis ihmetyst jos ihan hiljaa oisin sille ollu. laitoin mä päiväl viestin yhdelle et miehel ei ooo mitään asiaa kotiin ennen ilta 9 vaik kuinka menis huomenna töihin loman jälkeen :/ Mä en vaan jaksa käsittää sen kaljan juontia jos ensin alkuviikost puhuu et juo loman viimeset kaljat ja sit kuitenkin taas eilen laatikollisen :headwall: mies siis puhuu toista ja tekee toisin ja on niin kävelevä kaljamainos ettei tosikaan, puuttuu et paita jossa lukis täyttä olutta niin pitäis paikkansa :( Mun käyräni edelleen korkeella, GRRRRRRRRR........

Nyt sit neiti on kissanpentujen kimpussa, puuuuuuuuuuuh, vaik kuinka otat pois, kiellät jne. niin eikun uudestaan ja sit kun noita pentuja ei ookkaan muutama vaan 12kpl, siis luitte oikein 12kpl eli 2 nartun viikon ikäerolla ja auta armias tulevia viikkoja kun oikein vipeltävät niin ei enää tiedä itekkään minne astuu kun tasan tarkkaan joku jalan alla :ashamed: Onneks niist on jo 3 varattu ja eiköhän loputkin kodin saa kun pörssiin ilmoituksen laitan lahjoitusosastolle ;) Niin jos joku kiinnostunut niin yv.tä vaan niin tääl on ja 80km pääkaupunkiseudult ;) ja luovutus siis 2-3vkon pääst ;)

Mua taas tää päivä mietittänyt et onks tuola masus ketään, viikonpääst vast neuvola ja sieläkään ei edes yritetä viel kuunnella sydänäänii kun niin aatamiaikaset vehkeet, kuuntelevat vast ekan kerran 10vkolla :ashamed: jolloin lääkäri ja lähin yksityinen ultrakin naapurikaupungis, masentaa, itkettää miten taas onkin näin surkee päivä mulla, anteeks kamut :ashamed: :'(

Palaillaan ja jaksuja teille kaikille :hug:
Ävm70 ja "pikkukakkonen"7+3 :heart:

voihan rähmä, tunnin pääst pitäis olla jo työmaalla, ainakin menossa vaihtaa vaatteet, huh huh, ei vois vähempää kiinnostaa :ashamed: :ashamed: Tää päivä mennytkin sit sressatessa jo kun tiiän et kaapit, varsinkin pakkanen pursuaa täynä kamaa kun meidän mies kokki päässyt vähän tilaa ja kun mä en varmaan oo jotain tilannut 2vkon niin pitäähän sitä nyt jo tilata ihan ainakin varmuuden vuosk :headwall: :headwall: :headwall: Lauantaina vielä inventaario niin kiva sit laskee niitä ja sit 2vkon kuormakirjat odottaa tallennusta, toivottavasti meidän rp. ei olisi töissä vaik täs kun lasken niin ei oikein ole muuta vaihtoehtoo kuka salissa aamussa niin ensimmäisenähän se pulputtaa tietty et koska kerkeen ne koneelle laittaa jne. Aamusta asti jo ollut niin huono olo et ois tehnyt vaan vetää peitto korville ja maata :ashamed: Eipa täs auta kuin mennä ettii kamat kasaan, eiköhän tästä illasta ja viikosta taas hengissä selvitä kun alkuun pääsee ;)
Yrittäkää kestää kamut mua, mun kalkkeumat patoutuu ja tahtoo purkaantuu sit tälleen tänne, onneks ootte viel suht nuorii niin ehkä jaksattekin vanhan akan kotkotuksii lukee =)

äiti vm70 mehän ollaan täällä sitä varten että saa purkaa jollekkin.. jaksamisia todella :hug: Muistan itse kuinka väsynyt ja pahoinvoiva olin alkuraskauden aikana, etten jaksanut edes konetta avata, mutta kyllä se siitä iloksi viel muuttuu. Muista että oma hyvinvointi kuitenkin työn edelle ja mitä sun mieheen tulee, ni tosi kurjaa, yrittäkää puhua :hug:

(.) Eilen neuvolassa ja kaikki hyvin painoa tullu +800g/vk nyt lähtöpainoon tullut n.9kg :eek: ja raskaus vasta reilun puolivälin.. No kerrankos sitä. Aikasemmista tullut sellanen 18kg , et saa nähä teenkö enkat nyt :D Hemppa oli 127 eli hyvä. Kyselin myös tuosta possuflunssasta ja terkka sanoi vaan että paljon siitä nyt kuhistaan, tuleva näyttää mihin mennään. Eli ei juuta eikä jaata sanonut :/ Sf mitta 23 ja yläkäyrillä edelleen. Tein myös hakemuksen kelaan ja odottelen äitiyspakkausta.

E-V-A ja nuppu 22+4

Huomenta naiset! :wave:
äiti vm70 komppaan E-V-A:n sanoja, eli täällä jos jossain saa purkaa tunteitaan :)

Täällä ei vielä tietoa tuosta sf-mitasta. Sitä ei oo vielä otettu. Oman koon perusteella vois luulla, että täälläkin mennään yläkäyrillä. Onneks on joku muukin kenelle painoa kertyy :D Viime maanantaina oli (20+6) oli mulle myös kertyny 9½kg.... Eli kivaa tahtia tuota painoa tulee täälläkin suunalla.

E-V-A Ite saan myös torstaina ne paperit kelaan ja kysyisinki, että haetaanko tuolla samalla kerralla äippärahaakin? Mulla vielä epäselvää, haenko viimeisen puolen vuoden perusteella, kun 2007 verotettavat tulot oli NIIIIN pienet, kun sain ison osan tuloista km-korvauksina. Tänä ja viime vuonna paremmat verotettavat tulot. Eikös ne lasketa noista verotettavista tuloista? Tosi selkeetä tää mun teksti :D

Delfis ja pikkudee 22+0 Poks!

E-V-A ja delfis KIITOS :hug: :hug:

On tällä jo miehellekkin "lepytty" vaik viimeyön nukuinkin pikkuneidin kans likkojen huonees ja esikon sängys mut ihan sen takii kun pikkuneiti kukku viel puol12 :eek: ja sit sitä raivoo kun yliväsy ja sängyst karkaamist niin katsoin kun esikon sänky vapaa niin mentiin sit sinne. Tätähän tää raskaus on eli mulla ainakin nää tunnemyrskyt ja kuohut menee laidasta laitaan ;)

Hienoa E-V-A et neuvolassa kaikki hyvin :hug: Mulle ainakin pikkuneitiä odotellessa sanottiinkin neuvolassa et yleensä se paino nousee puolenvälin tietämiin reippaammin mut sit se siitä tasottuu ja välillä mulle kävikin et paino oli jopa laskenut sit loppuajalla ja muistakaahan naiset, se on vain hetkellistä =)
Mulle ei ainakaan ole jäänyt pikkuneidistä mitään, jopa laskenut alle sen mitä aloin neitiä odottaa, imetyksen loputtua kyllä tullut 1-2 takas et saapi nähdä mitä maanantaina neuvolan puntari näyttää, kotona ainakin 68,5-69kg. Pikkuneitin äippäkortista katoin niin 73,5kg oli ollut lähtö ja sit viimeinen punnitus niin 85,6kg oli puntari näyttänyt ;)

Nyt mentävä ilta-askareisiin, jaksuja kaikille, palaillaan :wave:
Ävm70 ja "pikkukakkonen" 7+5 :heart:

Nostelen meijän pinoa.

Kun lukee noita joulukuisten turinoita ni moni jo hankkinu vaunut. Meillä viel ostoslistalla kun tuntuu ettei hyviä käytettyjä kohtuuhintaa löydy mistään. Tässä jo tovin olen niitä seuraillut.

Meillä alkaa kesäloma :D Ihan ku ilmassa ois syksyn tuntua, ihanaa. Siis mähän oon lasten kanssa kotona, mutta miehellä alkaa loma niin meilläkin siis siinä samalla. Lähdetään viikoksi mökille, joten viikon nettipimento.

äiti vm70 hyvä että teillä lepytty jo,, kyllä tää odotus on välillä sellasta vuoristorataa etä huhhuh!

delfis Voi hakea joko 2007 verotuksen perusteella tai viimisen puolenvuoden tuloilla. Samalla lapulla (tai itseasiassa tein netissä sen lopulta) haetaan äippärahaa/vanhempainrahaa, äitiysavustusta ja lapsilisää. Olinkin iloisesti yllättynyt kun kolmannesta saa jo 140 ja risat ;)

voikaa hyvin E-V-A ja nuppu 22+6 ja huomenna poksuu***

Pitkästä aikaa saiskohan sitä tännekin jotain rustailtua,lukemassa käyn kyllä ahkerasti,mut ei vaan saa aikaseks kirjottaa :ashamed:

Delfis aika hurjalta kuulostaa tuo sukulaispojan tarina,mut on se silti niin ihanaa =) toivottavasti selviävät hyvin,jokos siellä on tuoreet isovanhemmat ehtineet tottua uuteen tulokkaaseen?

E-V-A Hyvää lomaa,mä haluan ja oman mökin,ois niin kiva käydä uimassa,mut siihen mä tarvin saunan :/ joten mun uinnit jääny yhteen kertaan tänä kesänä

äiti vm70 mä niin tiedän ton tunteen ja meiän piha on täys tyhjiä tölkkejä ja pulloja :kieh: mä en enää jaksa,tosin kielsin jo kaljan juonnin kokonaa meiän pihal,mä en tajuu miten voi olla niin h....tin vaikeeta laittaa korkit roskii ja pullot pussii,mut meilläpä on tosin se koskee kyl kaikkee muutaki :kieh: :kieh:

E-V-A meillä tätä vuoristorataa löytyy vaikkei raskaana oltaiskaan :D mut ihmeen hyväntuulinen oon kyl täs raskaudes ollu,liekö poika sit tulos ;)
Niin mä oon ja lueskellu et kamalan ajois toiset ostelee jo vaunuja yms. no eihän siinä mitää jos on tilaa mis säilyttää,mut mä en kyl saa mitää aikaseks :ashamed: joudutaa ostaa uus turvakaukalo edellinen on jo niin vanha ja siin luki jo ostaes ettei suositella 5v kauempaa käytös ja nyt sil jo ikää kuiteski 6v,haurastuu ne nuokin :| miehen autoon pitäs kokeilla et mahtuuko kaikkien istuimet sinne,todennäkösesti ei,eli joutuu viel autonki pistää uusiks :/ ja tupliksetki ois kai hankittava,et oishan täs hommailtavaa,mut jos oottelis tammikuun alennusmyynteihin =) sais tän vuoden malleja hyväl alennuksel

piiuli ja toukka 14+0

E-V-A oikein ihanaa, rentouttavaa lomaa B)

Piti tulla kertoo meikän uusi tyyli kerätä villivadelmia :D Käskin neitini kerätä ämpärillisen punasi viinimarjoja et keitän huomenna ja käytiin viel nyt illalla kerää vadelmia et keitän sit vadelmien kanssa niita et 2l ämpärilliseen, sekin määrä antaamukavasti siihen mehuun makua :p
Meillä ei paljon ollut aikaa kun mies laittanut saunan jo lämpee kun tulin töistä niin otin vattupuskasta aina kiinni ja RAVISTIN kypsät vadelmat ämpäriin, alle tunnissa 4L :D roskasia mut ei sillä väliä kun mehuks meni, itseasiassa se mehumaija tuola porisee kun pitihän mun tehdä ns. koe erä, et keitän sit huomenna uuden satsin jos ehtivät kerätä aamulla niit mulle, marjapoimuri erittäin nopea ja näppärä tuossa viinimarjojenkin keruussa ;)

Tänään tuntunut pari kertaa kunnon repäsykipui joten aattelin et nyt lopetan tuon miettimisen kyytiläisestä, luotan et kaikki ainakin toistaiseksi kunnossa ja yritän nauttia kaikista oireista mitään eteen tulee, viimeistä kertaa saan nämä kaikki tuntea kun enempää meille ei lapsukaisa tehdä, jos kaikki menee hyvin loppuun asti.

piiuli meillä näköjään vaihtuu viikot samaan aikaan ;)

Nyt mentävä päästää letkusta taas mehuu kattilaan, palaillaan =)
Ävm 70 ja "pikkukakkonen" 8+0 :heart:

äiti vm70 tuohan oli tehokas tyyli poimia vadelmia! :LOL:

E-V-A koitahan nauttia lomasta oikein olan takaa! B) Olin eilen neukkulassa ja meillä yhtä ihanan "pienet" masut... sf mitta täällä kans 23 :D

Piiuli hyvä, jos tuntuu olo tasaiselta. Mulla alkoi nuo tunneryöpyt n16rv:n paikkeilla :D Hyvin nuilla siskonpojalla ja tytöllä on menny. Siis siinä mielessä, että päätyivät sellaseen ratkaisuun, että tyttö jää asumaan vauvan kanssa vanhempiensa luo ja isä ja isovanhemmat saa lasta tavata mahdollisimman paljon.

Nuista vaunuista: me ei olla ostettu vieläkään... ehkä tässä syksyn aikana pitäis ;) Miehellä olis tulossa töistä palkinto kun saavutti jonkun tärkeän tuotannollisen tavoitteen 2500e:n matkalahjakortti, mutta mehän ei mihinkään reissuun päästä, niin luultavasti vaihdetaan se lahjakortti lastentarvikeliikkeeseen... Sillä taitaa ostaa vaikka mitä! :D

Oikein mukavaa ja ihanaa päivää kaikille!
Delfis ja pieni potkunyrkkeilijä :D
22+3

Moikka!
Mulla oli erittäin stressaava loppuviikko et ei tosikaan töissä, itku meinasi tulla moneen otteeseen :'( Välttämättä en saa pitää lokakuussa kesälomaani syyslomavkolla kun ei ole ihmisii sit mun pitää jaksaa tehdä 8pvkin putkeen ja vielä jopa 11,5h päiviä kun olen vielä nuori, niin ensvuonna tosin 40v :headwall: et miten se nuorikin määritellään kenenkin mittapuussa :ashamed: Ette usko kuinka hitsannut, eilen illalla itkin vielä nukkumaan mennessäkin kaikkea :'( Onneks tää päivä vielä vapaa et huomenna sit taas ja ke onkn sit se 11,5h päivä jälleen, lauantaina menin 6,30 laskee inventaariota ja sit jatkoin siitä norvi työvuoron 10.30-17 et eihän tuollekkaan päivälle tullut pituutta suinkaan :/

Nyt eka neuvola takana ja mun LA aikaistu eli 8.3 mut ultrassahan sit näkee vasta sen oikean. Ensviikon perjantaina onkin sit lekurinvola (14.8)ja 3vkon päähän saankin sit tilata sitä ultraa =)
Neuvolatäti kuunteli mua auliisti ja kirjasi sinne tietoihin että henkisesti stressaavaa ja sit laittoi myös et jopa 11,5h työpäiviä ja seisomatyö.
Hemppa oli 145 mut verenpaineet kohollaan vaik ei mitään hälyttävää 134/75 ;)
Jaksuja teille kaikille, palaillaan :wave:
Ävm70 ja "pikkukakkonen" 9+0 :heart:

Huomenta-päivää! Saanko liittyä seuraan? :wave: Mä olen miettinyt uskallanko tälle puolelle ollenkaan kun tuntuu, että pudotus on sitä suurempi, jos jokin menee vikaan, mutta jos niin käy, niin tuskin tänne puolelle kirjoittelu surua ja pettymystä erityisesti suurentaa.

Ävm70 sulla tuntuu kyllä olevan ihan hirveän raskas työ, ei ihme jos kiristää pinnaa. Oletko sä joukossa nuorin vai onko teillä yleistä, että kaikki "nuoret" saa paiskia pitkiä päiviä? Toivottavasti helppottaisi, ei varmaan tule helppo raskaus, jos teet töitä koko ajan noin paljon. :hug:

Mun pitää palata myöhemmin uudestaan, nyt tuli lähtö rannalle.

Filuuri 6+

Pitää kommentoida noihin kuukausipinoihin. Musta olisi kivaa vaihtaa kuulumisia toisten samoilla viikoilla menevien kanssa, mutta juuri tuo pinojen paisuminen niin suuriksi ettei takuulla muista kun muutaman ja sitten ne niuhot listanpitäjät ovat aikamoinen hidaste. :(

Vau delfis tehän voitte tyhjentää lahjakortilla koko lastentarvikeliikkeen. Harmi ettei ole kaksosia tulossa kun tuosta riittäisi mukavasti varmaan ostaa tärkeimmät tuplanakin. =) Aika kiva kannustepalkkio kaiken kaikkiaan, ei mikään käyt kerran pizzalla ja se oli siinä summa.

Mä olen jotenkin aika stressaantunut tästä raskaudesta. Kuvittelen koko ajan kaikkea mikä voi mennä pieleen. Johtuu edellisestä raskaudesta joka päättyi vuosi sitten toisella kolmanneksella surullisesti. Nyt mä olen myös kehittänyt pelon kohdunulkoisesta, koska mun kohdun limakalvo oli koko viime vuoden niin huono, että tuntuu ettei sinne ole mitään voinut kiinnittyä vaan raskaus on jossain muualla. Mua onkin tässä illalla vaivannut sellainen painava vähän kivulias tunne vasemmalla vatsassa. Yritän kovasti selittää itselleni, että se on joko jotain suolistossa tai sitten päivällisen juoksulenkin tulosta. Mulla on ollut kovia repäsykipuja koko ajan tässä raskaudessa ja ajattelen, että ehkä joku kannatin siellä on ärsyyntynyt hakkaavasta juoksusta. Mä olen kova itsediagnosoija. :ashamed: Ens viikon tiistaille olen varannut ultran, pakko saada tietää onko siellä mitään ja onko elämää vai voiko haaveet heittää suoraan kankkulan kaivoon. Mä olen jo kahdessa raskaudessa kuullut maagiset sanat "meillä on ongelma" ja tuntuu siltä, että haluaisin mahdollisimman pian tietää mitä se on tällä kertaa, koska eihän kaikki voi mennä putkeen, vai voiko?

stressipossu-Filuuri 6+?

Filuuri Ei aina voi mennä pieleen :hug: Valitettavasti mietteesi kuulostaa niin tutulta :ashamed: vaikka itselläni kaikki raskauden menneet alusta loppuun asti hyvin mut jotenkin tästä olen ollut huolissani ja tuossa pari viikkoa sitten päätinkin et nyt elettävä sen mukaan et matkaaja mukana oikeessa paikassa et surraan sit ultran jälkeen jos surtavaa on :ashamed: Mä olen ollut huolissani kun tissini ei ole olleet kipeet, pientä juilintaa mut tänään sit särkevätkin, ei oikein tiedä miten pitäis olla.
Meillä töissä kesätyttö on kaikista nuorin mutta kun minä olen keittiöpäällikkö niin pääliköiden tulee jaksaa jne :headwall: niidenhän kuuluu ajatella aina firman parasta :( mut ehkä mä pääsen taas ajoissa saikulle, pikkuneidistäkin että esikoisesta jäin 3kk ennen LA.ta

Nyt illalla olin vielä mustikassa meidän keskimmäisen neitin kanssa, matkalla sit tivasin et osaahan varmasti olla hiljaa ettei sit sanallakaan puhu isosiskolleen jos kerron salaisuuden niin lupas niin sit kerroin et en aamulla ollutkaan missään työpalaveris vaan neuvolas :ashamed: neitini oli tosi otettu, puhuttiin paljon metsässä tästä raskaudesta ja just siitä miks mä tosiaan olen ollut väsynyt jne. Odottaa niin kovasti poikaa ja eilen kertoi et näki hassun unen et mä olin kuulemma raskaana ja et sain pojan jota en ollenkaan olisi hyväksynyt et olin kätilöllekkin huutanut et mä haluun tytön et jos entuudestaan kolme tyttöö niin pakkohan tämänkin olla mut olin sit lopulta hyväksynyt tämän pojankin ;) Saapi sit aikanaan nähdä pitikö neitini uni paikkansa :)

delfis jäi ihan kokonaan kommentoimatta päivällä, anteeks :ashamed: Siis vautsi, aivan mahtavaa että jossain työpaikoissa vielä palkitaan ja noin ruhtinaalisesti , ihanaa jos saatte vaihtaa sen vaik just tuonne lastentarvikeliikkeeseen, saa pikkainen ihan uutta ihanaa :heart:

Mut nyt mentävä nukkumaan et jaksan taas huomenna tuonne stressipesään, grrrrrrrrr.....
Jaksuja teille kaikille :wave:

Huomenta!
Ajattelin nostella meitä hieman kun oltiin jo kolmos sivulla :/

Täällä ei kummempaa mut jotenkin on taas epäuskoinen olo noussut pintaan tämän suhteen :ashamed: odotan kuin kuuta nousevaa ja samalla kyl pelottaa sitä nlalääkäriä joka vasta viikon päästä eli 14pv et jos sydänäänet ei kuulukkaan :( Miksei sitä vain osaisi olla ja nauttia, murehtisi vasta sit kun murehdittavaa on :headwall:

Meidän pikkuneitiimme iski edellispäivänä pika kuume ja nuha kun keskimmäinen oli vahtivuorossa kun minä töissä 11,5h päivän ja mies maalasi mökkiä niin neiti sit soitti mulle et mikä tätä pikkuneitiä vaivaa et kun ei saa rauhoittumaan, itkee vaan, mikään ei auta vaik kuinka tarjoaisi mitä jne. loppujen lopuks itki tunnin verran, kämmenet sinersi, päältä punaset, silmät olivat olleet oudot ja tulikuuma otsa niin kävivät sit isänsä kans lopulta tk.ssa kun mullekkin meinas iskee jo paniikki töissä et mikä sillä pikkuneidillä on ja kun ei kuulemma edes hengittänyt normisti. Tk.ssa sit katsoivat korvat, kurkun ym. niin limakalvot vain niin turvoksissa et ei pystynyt nenänkautta hengittää vaan joutu suun kautta niin siks hengityskin outoa isosiskosta :ashamed: Ensin oli terv.hoitaja katsonut ja sanonut isommalle neidilleni et äiti pitää lapsensa päätä nyt kovasti kiinni, neitini ei sit korjannut asiaa vaan totteli auliisti :ashamed: Lääkärikin tutkinut ja todennut et kyseessä normi nuhakuume, särkylääkettä, oli nukkunut suht koko päivän ja eilenaamulla tuntui hieman lämpöiseltä mut päiväl ja illalla oli ihan terve. Mietinkin et jos kuitenkin kyseessä jokin allerginen reaktio koska olivat olleet silloin ulkona kun sen itkukohtauksen saanut, mene ja tiedä :ashamed: Pääasia et neiti oli illalla kun tulin töistä niin kunnossa ja oma entinen itsensä =)

Jaksuja teille kaikille, palaillaan. Minä lähden nyt aamukahville :wave:
Ävm70 ja "pikkukakkonen" 9+4 :heart:

Yhteistyössä