Kevään Kuumeilijat 2010

Alkuperäinen kirjoittaja heikku:
Huomenta! Hmm..niin..miksi lapsia halutaan..kyllä se mulla varmaan ekan kohdalla oli se ajatus että tiesi haluavansa olla äiti jokupäivä ja sitten kun se tapahtu,niin aivan kuin joku tyhjiö mun sisällä olisi täyttynyt.Nyt tätä toista voisin perustella sillä,että musta on ihana jos toi sais sisaruksen,leikkikaverin,tappelukaverin,olkapään aikuisiällä toisistaan,yms yms..en osaa paremmin sitä selittää mikä siinä on :D
Mä voisin yhtyä tähän :) Oon aina rakastanut lapsia, aina halunnut ison perheen... Tosin meidän tahilla siitä ei kovin sioa tule
:kieh: Mutta juu, joku tyhjiö täyttyi kun esikoinen syntyi, nyt olis ihana saada pienelle leikkikaveri ja meille vanhemmille enemmän rakastettavaa :heart:

Yritin aamulla syödä aamupuuroa, meinas tulla ylös muutaman lusikallisen jälkeen :x Rintoja kihelmöi edelleen ja lämmöt oli 37. Onneks mä olen kuitenkin hommannut ne pahoinvointirannekkeet jo hyvissä ajoin, joten niistä löyty apu pahimpaan oloon :D Kohta pitäis lähteä viemään poikaa lääkäriin korvatulehdusapäilyn vuoksi. MEillä on koko perhe kipeenä, miehellä ja pojalla ihan oikeeta kuumetta, mulla muita flunssaoireita (toiv. johtuis raskaudesta!! )
Tekee tiukkaa, että maltan olla testaamatta, mutta en testaa ennen kun maanantaina, jos vuoto ei jostakin syystä ole siihen mennessä alkanut!
 
''Miksi haluatte lapsen??''
Mulle on aina ollu ihan selvää, että háluan lapsia ja paljon. Oikeestaan se on ihan sama missä tilanteessa ne tulee ja mihin elämänvaiheeseen koska mulle ne on aina tervetulleita ja ykkösenä ja sitten mietin vasta muita juttuja. Tällä hetkellä on ihan käsittämätön olo vaan, ihan totaalisesti pahentunu. Tämä ei oo enää vauvakuumetta vaan vauvakeuhkokuume tai myyräkuume. Tuntuu, että syli on tyhjä, sieltä puuttuu joku. Vatsasta puuttuu joku, makarista puuttuu pinnasänky, keittiöstä syöttis. Pienet jalat jotka tepsuttelit ja itku johon sais herätä öisin, mutta myös hymy jonka sais nähdä aamusin. Voisin jatkaa tätä listaa vaikka kuinka, mutta taidan päästää teidän täällä ajatus kuitenkin tuli varmasti jo selväks. Ja ehkä tuo kuumeen muuttuminen keuhkokuumeeks johtuu siitä kun tilanne tällä hetkellä natsaa muutenkin, rahallisesti pärjää ja aikaakin olis. Muutenkin mietiskelen tässä, että mitä sitä tulevaisuudessaan tekis (siis työkseen) niin sitten saisin hyvän syyn kanssa miettiä ihan rauhassa.
 
KS09 Kiva,että yhdyit ajautuksiini :heart: Ja voi ei,korvatulehdus.. :hug: pikkuiselle sinne ja koko perheelle!Joo muuten,mäkin toivon,että johtuis nää flunssaoireet nyt vaan raskaudesta :D meinaa perjantaina tulee 2 viikkoa kun tää räkätautu alko..*toivoo salaa sitä yhtä*..

Mulla nyt ei mitään oireita,siis tätiin eikä raskauteen(jos ny jätettäs toi flunssa siis poies).
Oliko nyt tämä ketju missä joku kertoi että sit kun oikeasti plussas ni ei ollu mtn.oireita mut sit kun ei plussaa testissä niin sit on vakis minkämoisia kolotuksia,nipistyksiä yms :LOL:
Aijuu,ainut mikä tullu,niin on yks järkyttävä paise mun leukaluuhuni, oikein tosi kipee patti..siitä voisi päätellä taas suuntaan kuin toiseenkin:menkat tulossa tai sit raskautuminen..eli ei ota selvää,ei! ..tänään siis kp.25/27/??
 
Hyviä vastauksia! :)

Mä kysyin äitiltäni yks päivä, että koska mä oon ekan kerran sanonu et haluun lapsen...
Olin kuulemma 5 :D

Mä olen aina halunnu lapsia... Perheen, parisuhteen, eläimiä ja lapsia. :)
Mä en oikein taida tajuta, että olen jo raskaana. :whistle:

Kyllä se kissa mököttää jaksaa, sillä on silmätulehduskin, ja tippojen jatkuva laittaminen on tehny siitä kauheen säikyn ja marisijan :LOL:

Plussa++++tuulia!!!
 
Mä taas en ole ollut mikään lapsirakas tai äitityyppinen nuorempana. Yläasteen lopullakin muistutin porukoille, että lapsenlapsia ei tule.. Mieli sitten muttui kun mieheni tapasin ja sillon ajateltiin että joskus lapsia kyllä... Meillä vaan suunnitelmat aikaistu vuosilla kun gynekäynnillä kehoiti raskautumaan mahd.pian ettei mun pco-tila pääse pahenemaan. Järkisyistä alkoi silloin yritys.

Nyt taas mulla on tosiaan ollut vauvakuume siitä asti kun kaksoset täytti 4v, kohta ovat jo 7v.
Asiaa mietitty ja mietitty. Vielä yksi lapsi halutaan.. Joo, ja vaikkaa oon äiti, niin en pidä itseäni edelleenkään mitenkään eityisen äidillisenä. Tai en ainakaa ole mikään pullaa leivova äiti. Oon ihan tavallinen.
 
Hui!tuli ihan tippa linssiin Nobloodin kirjotuksesta :eek: :) ite haluan toisen lapsen jotta olisi tytöllä sisarus,itelläni on MONTA ja se on kyllä rikkaus,me ollaan tosi läheisiä :) ja toisekseen alkaa ikää väistämättä tulemaan lisää ja pakko alottaa yritys nyt koska jos odotus venyy yhtäpitkäksi kun ekan kans niin oon yli 30 kun toinen syntyy,ja haluaisin vielä kolmannenkin joskus!vauva-aikaa on ikävä ja vauvaa ja kaikkea siihen liittyvää!!! Mulla oli ihan kauhea raskausaika,puolet ajasta olin saikulla,ja päätin silloin että EI ENÄÄ IKINÄ!keisarinleikkauksen jälkeen illalla morfiinihumalassani tokasinkin miehelle että haluan heti toisen :) Leikkaushaava ja työkuviot pisti kapuloita rattaisiin kuitenkin.. IIKS!kelläs muulla on piinapäivät meneillään!?KS09:llä ainakin kp:t samaa luokkaa kuin mulla?Tajuaako joku kertoa noista mun lämmöistä mitään kun oviksenbongausmielessä niitä aloin mittaamaan.38.5 on nortsi,oviksen jälkeen nousi eka 36 muutamaks päiväks,sit 36.2 ja dpo 8 laski 38.5 ja nousi 36.3 josta tänään nousi 36.5..tuota,kuuluuko lämpöjen nousta täs vaihees kiertoa vielä vaiko laskea? Heh,mulla on niiiin ei-raskautunut olo vieläkin,vaikka eilen alko vähän etomaan ja jatkunut tänäänkin. Kuntosalilla kävin aamusta ja oli pakko lopettaa kyykkysarja kesken kun alko huippaamaan. Miehelle sanoin et maastavetoja en sit tee koska jos oon raskaana en saa nostella niin isoja painoja :D SELISELI oli vastaus :D Ihanaa keskiviikkoa kaikille ja malttia ja kärsivällisyyttä piinailijoille!!
 
Emmabella, sen voin sanoa että oviksen jälkeen lämmöt jää koholle. Joillain naisilla siinä dpo 7-10 voi tulla lämmönlasku, jos alkio kiinnittyy. Tämä usein on dpo8 juuri. Raskaana luteaalivaiheen lopussa lämmöt voivat nousta vielä lisää. Mulla on sama tilanne nyt lämpöjen kanssa, että oviksen jälkeen tuli selvä nousu, mutta dpo 7-8 kävi alempana ja dpo9 alkaen taas ylempänä, ja tänään dpo11 nousi lisää :D
 
Ella,kuulostaa sitten erittäin hyvälle noi meidän lämmöt ;) koskas meinasit testailla??ite maltan lauantai-aamuun jos täti jättää tulematta,ei uskalla enää etukäteen testailla kun sain viimeksi vääriä plussia :( toivottavast plussataan molemmat nyt kunnon plussat jotka ei jätä arvailujen varaan!
 
Hyvä kysymys...Miksi haluaa lapsia...
Mulle ainakin raskaus jo itsessään on unelma, ja jos tällä kertaa osaisi siitä nauttiakin. Mulle on aina ollut selvää että haluan kotiäidiksi ja paljon lapsia. Ja olla se pullantuoksuinen äiti. Pullantuoksuinen näin kakkuihin ja leipomiseen höyrähtäneenä olenkin, mutta lapsia ei ole vielä talo täynnä. (tai on sen yhden lapsen leluja kyllä ;)) Esikoisen synnyttyä lapsen saaminen, äitiys ja arki minut yllätti ja tolkuttoman valvomisen ja sukurasitteiden seurauksena kilpirauhanen alkoi oireilla. Tästä johtuen ja miljoonasta muusta syystä olin tosi alamaissa tosi kauan, enkä osannut nauttia vauvasta, en siitä ajasta niinkuin olisin halunnut ja voinut josta olin haaveillut. Saati että muistaisin siitä jotakin. Muuta kuin itkun, pahan mielen ja valtavan ahdistuksen. SItten vielä minulle tarjoutui työpaikka. Valmistuin ammattiini samalla kun olin synnärillä ja paikkakunta oli jo muuttunut opiskeluajoilta, joten täällä uudessa paikassa jalka ei ollut minkään oven välissä, joten en voinut (tai uskaltanut) kieltäytyä työstä. Sitten sainkin vakituisen viran ja tästä olisi nyt niin turvallista jäädä äippälomalle. Minusta tuntuu että haluan sen vauvan jo siksi, että viime kertaisesta vauva-ajasta jäi paljon kokematta ja nauttimatta. Ja niinkuin muutkin, sisaruksen tuolle esikoiselle ja sitten on vielä se tulenpalava halu saada sellainen tuhiseva käärö! <3 Ja niin oudolta kuin se jonkun korvaan saattaa kuulostaa, haluan vielä sen tyttären, jonka kanssa tehdä juttuja ja jonka hiuksia saa letittää. =) Meillä oli joskus alkuaikoina sellainen diili, että niin monta lasta tehdään että molempia sukupuolia on hankittu. Näin hankalaa kuin tämä lasten "hankkiminen" onkin, niin ehkä ei ihan kaikkia seitsemää veljestä ja pikkusiskoa ehditä hankkia joista on ollut puhetta, mutta jos nyt tämä yksi ensin :)

Ellan oireet kuulostaa niin lupaavalle! paljon pukkuja bdbdbdbd ja vauvatomua!
 
Jostain luin,että aika oviksesta menkkoihin on aina vakio ja laskin ,että viime kierrossa menkat alkoi dpo 13,ja mullahan on tänään dpo 13!!onko se niin??mun on varmaan käytävä kaupassa vielä tänään testejä hakemassa,kun ei vuoto vielä ainakaan ole alkanu vaikka rempoilin salilla tänään ja peittojakin heiluteltiin aamusta vapaaviikon kunniaksi ;) oireina edelleen närästys ja hieman etova olo,kurkku on vähän kipeä,ruoka ei maistu ja tuo outo "metallinen" maku suussa,johtuiskohan närästyksestä :/ muttakun sekin tulee aina silloin jos oikein kovast on jotain touhunnu.Tosin mahaan vähän koskee mut en anna sen hämätä ;) varmaan sorrun illalla sitten testaamaan,tuun sit itkemään negaa ja spekuloimaan viivanpaikasta :D :D Ellalle tsempit! bd bd Lara: bd =peukut pystyyn ;)
 
Lara- > Hyvä kysymys. :D Mä olen aina halunnut tulla äidiksi ja miehenikin toivoi pääsevänsä isäksi.. (Olen myös aina pitäneet lapsista todella paljon) Monta kertaa kerkesin kuumeilla kovastikin ennen kuin asia tuli ajankohtaiseksi ja silloin oli vahva tunne siitä, että vielä ei ole sopiva hetki. En ollut valmis. Sitten miehen kanssa se hetki tuli, että ei tuntunut olevan mitään syytä lykätä asiaa vaan oli luontevaa jättää ehkäisy pois. Emme halunneet elää vain toisillemme vaan perheellemme. Nyt toivomme esikoiselle sisarusta leikkikaveriksi ja elämää jakamaan. Itsellänikin on sisaruksia ja olen kokenut sen rikastuttaneen elämää.
 
Olo on ihan kamala! Kurkku on kipeä ja heikottaa :snotty: tähän jos vielä tunkee ne prkl menkat niin johan on taas juhlimista! Tuo yksi :heart: pitäis kuitenkin pystyä hotamaan, kun mies on päivät töissä ja illat millon missäkin :/

Noh, on ne muutkin selvinnyt :)
 
Barbie Perhanan täti, olis tajunnu pysyä poissa :hug: Tsemppiä uuteen kiertoon!

Itellä kp23 ja mun pää taikoo mulle kaikkia oireita olan takaa... :kieh: Sunnuntaina alko aamupalalla huipata ja huonoa oloa sinä päivänä. Ajoittainen huono olo jatkunut siitä asti joka päivä enemmän tai vähemmän.... Toivo viriää, mutta eipä se välttämättä mitään tarkoita, kuten ei muillakaan. :ashamed:

About viikko pitäis jaksaa vielä ootella....Hitaaaashti kuluu aika!
 
Omaa napaa: Löin jalkani uuniin, kun hermostuin kissalle... (pelkään kauheesti sitä toksoplasmainfektiota, niin en anna niitten tulla keittiöön tai makkariin...)
Verta tuli aika lahjakkaasti, mutta terkkarissa kertoivat, että pintanaarmu...

Nyt sitten mietin mun hermoja ja sitä miten pärjään täällä...
Mulla on kaks kissaa ja kaks koiraa, asutaan kerrostalokaksiossa ja meidän talossa ei ole hissiä... Onko tää liikaa mulle? Olen vakavasti miettiny kissoista lupumista... :ashamed:
Mulla on pinna tosi kireellä kokoajan, kun tuntuu etten hallitse elämääni....
Ja se johtuu osaksi siitä, että on niin paljon elämiä!

Oonko ihan kauhea ihminen, jos luovun kissoistani vauvan takia...? :ashamed:
 
Meillä kanssa 2 kissaa ja mullakin oli alkuraskaudesta hermo niin pinkeellä niidenkaa kun toisella alko kiimatkin sopivasti pahimpaan hormoonimyrskyyn!ja tuntu että ne kokoajan keksi jotain hajotettavaa ja tuhottavaa. Oliskohan ollu 4. kuulla kun hormoonit tasaantu ja ne oli taas ihania,kastroinnillakin saatto olla osuutesa ;) Pointti siis se,et älä vielä luovuta,varsinkaan jos nää ajatukset on ilmenny plussauksen jälkeen! Ja toksoplasma(vaimikälieolikaan)sta oon ymmärtäny että on ulkokissojen ulosteista tarttuvaa ja tosi harvinaista..meillä kissat nukkuu samassa sängyssä meidänkans ja muistin vaan pestä kunnolla kädet hiekantyhjennyksen jälkeen. En tiiä auttoko yhtään,toivottavast et hermoile itteäs hajalle siellä,toi kaikki on ihan normaalia :) Täällä taitaa pukkaa vatsatautia,ylävattaa kourii ja oksennus ihan tuossa kurkunpäällä :( koitan kovasti keksiä tekemistä jotta kivut ja olot muka unohtuis..kiva yö tiedossa..
 
Mulla on lämmöt nousussa eli kyllä tämä flunssaa taitaa olla. Voi räkä! :snotty: Yleensä mulla alkaa kurkkukivulla, mutta nyt on alkanut nuhalla. Taisi nuo huonosti nukutut yöt laskea vastustuskykyä, kun nyt iskee päälle.

Barbie > Miten niin et voi tehdä asialle mitään? Tokihan sitä paljonkin voi tehdä, että raskautumiseen olisi mahdollisimman hyvät mahdollisuudet. :) Oletko lukenut http://metku.net/~pesu/ ? Siellä on kerrottu paljon sellaisia asioita joita voi itse tehdä raskautumista helpottaakseen. Pienilläkin asioilla voi olla paljon vaikutusta. :) Toivotaan kuitenkin, että toivo ei olisi vielä menetetty tämän kierron osalta ja jos on, niin parempaa onnea seuraavaan yritykseen! :hug:

Lara- > Et sä ole kauhea ihminen, jos luovut rakkaista lemmikeistä oman hyvinvointisi takia. Tiedän useita, jotka ovat laittaneet lemmikin hoitoon tai antaneet kokonaan pois vauvan takia ja se on joskus ihan hyvä valinta. Meilläkin oli lemmikki hoidossa vuoden, kun todettiin vauvaperheen elämä lemmikin kanssa mahdottomaksi. Kaikilla oli parempi olla ja nyt sitten jatketaan perheenä lemmikin kera. :) Olisiko sulla mahdollisuus antaa kissat hoitoon? Aika pienessä asunnossa asut lemmikkien määrää ja lajia ajateltuna, joten sekin varmaan vaikuttaa tilanteeseen.

aaliyah > Kiva, että pyörähdit. :) Mitä kuuluu?
 

Yhteistyössä