Keväällä/kesällä 2009 yrityksen aloittavat?

Ihan hyvä toisaalta vaan tuo lääke kriittisyyskin, ainakin antibiootteja kannattaa tarkastella kriittiset lasit päässä B) .
Ja kyllä pillereillä varmaan teoriassakin on haluihin vaikutusta kun estävät ovulaation, ainakin mulla on selkeästi halut suuremmat just niihin aikoihin :hug:
Tsemppiä kaikille painonsa kanssa painiskeleville. Itse yritän nyt myös sen vuoksi taistella painoa alas, kun mahdollisessa raskaudessa se sitten nousee ja meillä on suvussa tyypin 2 diabetesta. En haluaisi sitä raskaana ollessa.
Muuten päätä on särkenyt koko päivän, flunssaa meilläkin, aag
Minä painun vapun ajaksi mökille, niin että
Hyvää Vappua Kaikille, Vauvan teko fiiliksiä!

:flower:
 
Roomaan... oispa aivan ihana mennä myös. Jos plussaamiseen vieneet tapahtumat tapahtuvat Roomassa, niin Victoria Bechamin logiikalla lapsesta pitäisi tulla... Romeo?, tai Romeliina?, jos on tyttö :LOL:
Olen ollut kerran Roomassa, eräänä sunnuntai-aamuna noin neljä tuntia, mikään paikka ei ollut auki, eikä missään näkyny ketään. Että nippa nappa voin sanoa olleeni. :p Reppumatkalaisena siis hurjassa nuoruudessa miehen kanssa oltiin. Siihen cityyn ois kyllä kiva tutustua paremminkin.

Mystinen asia tuo paino. Ja syömishäiriöt alkaa olemaan turhan yleisiä. Ei mikään ihme, kun vaatemallitkin on mallia hengari. Muutamalta tutulta olen kuullut, että raskaus on hyvää lääkettä syömishäiriöön. Pitkä ja hyvä suhde varmaan auttaa myös. Tsemppiä kokeneille! :)

Minä kuulun niihin onnekkaisiin, jotka pysyy kuosissaan ilman minkäännäköistä syömisen vahtimista. Jos mulla olis taipumusta lihoa painaisin varmaan 160 kiloa, sen verran on sitä itsekuria...
Mutta geenit on tässä suhteessa edulliset. Äitini +55v painaa edelleenkin vain 50 kiloa.
Mutta liikkua sais aina enemmän, kerran on jo välilevy pullahtanut kaksviitosena, kun olin lasten kanssa kotona, ja lihakset pääsi huonoon kuntoon. Se ei ole mikään hyvä juttu ja noin nuorena vielä...

Mutta siis palatakseni aiempaan kysymykseen? Missä vaiheessa olette aiemmin testanneet niitä plussia? jo ennen kierron täyttymistä? Testit polttelee mun näppejä... :kieh:
 
kyl rupiaa oleen kuume kohillaan...tekis jo mieli käyä otattaa heti tuo värkki pois sisuksista mut kyl se kuukausi nopiaan menee... :ashamed: ens viikolla pitäis käyä juttelemas et joskopa taas kesän töitä tekis.. oishan ainaki samal muutaki mietittävää ettei iha kieriskele vauva-aatoksis :D
 
Huoh! Toinen tyttö heräs 5.30! :kieh: No vein tytöt just hoitoon (siellä on Vappubileet) ja haen ne sitten tuossa puoli 12 kotiin. Sit odotellaan isovanhempia tulevaksi. Ilta menee pakatessa ja aamuyöllä auton nokka kohti Helsinki-Vantaan lentokenttää. Huomenna tähän aikaan kone just nousee ja jännitys tiivistyy... Huih!

Tänään vielä värjään kuontaloni ja kaunistaudun muutenkin reissua varten.

Toivotaan, että menkät EI tule kesken reissun vaan olis vaikka se ovis päällä. Tosin luulen, että se on just nyt päällä, mutta mukavaahan se on harjoitella vaikkei vielä tärppäiskään.
 
napiiri, mulla vähän samasta aiheesta kun mä oon TOSI alipainoinen, bmi taitaa olla nyt 15 ja mä en lihoa. Imetys laihdutti vielä entisestään ja just kävin lääkärilläkin tästä. Nyt aletaan tutkii et onko mussa jotain vialla ja mitä asioille vois tehä. Tällä hetkellä oon lääkärin määräyksestä sellasella kuurilla et 1 suklaalevy/pvä.

Kerroin sille tohtorille meijän raskautumis-suunnitelmista ja se sano että hyvä homma ja menkoista se sano että JOS naisella tulee menkat ni se jo itsessään tarkottaa et ei voi olla mitään suurta vialla koska menkkojen tuleminen vaatii jo niin monen asian olemista kunnossa.
 
Peikonpähkinä: Oikein hyvää matkaa! =)

Minäkin olen miettinyt tuota painohommaa.. Pitäisi saada tiputettua mutta kun tuntuu ettei ehdi ikinä lenkillekään ja koirakin on niin laiska hihnassa ettei sen kanssa tassuttelua voi lenkiksi sanoa. =)
Sen tietää taas että painoa tulee rutkasti jos raskaudun. Yritin toisen muksun kohdalla katsoa mitä suuhun pistän raskauden aikana ettei tulis isoa lasta mutta niin vaan tuli painoa 25 kg. Sokereissa mulla ei ole koskaan ollut mitään huomautettavaa. Neuvolasta vaan sitten sanottiin että voit katsella mitä syöt mutta joillekin vaan tulee painoa ja isoja lapsia. Kyllähän sitä sitten tuppaa jäämään raskauden jälkeen lisäkiloja, varsinkin jos kotio jää lasten kanssa. Näin ainakin minulla. :attn:

Minäkin alan pakkaamaan perhettä mökille vapuksi, jos nyt vaan ollaan siinä kunnossa että voidaan lähteä, sitkeä flunssa jyllää pian kolmatta viikkoa.

Jonlii: Joko on testejä rapisteltu?! Mä en ole saanut plussaa ennenku menkat jääneet pois. Mutta sä voisit kokeilla... =)
 
Torstai 30.4.2009



Kuka?-------------kp-------------Koska?--------------------YK

Esikoisesta haaveilevat

bellaa....................kp??/26-28.........kevään aikana..............
dana88.................kp10/26..............yritys käynnissä............
Fenkku..................kp??/??..............toukokuussa..................
janelle...................kp 3/27...............yritys käynnissä............2
Kaapo80................kp??/??..............kevään-kesän aikana....
Lily88.....................kp46/25-28........kesä-heinäkuussa?.......
marjutti86..............kp46/??..............tjottailua.......................
mely.......................kp 6/30-39........yritys käynnissä.............
Milli ja vauvahaave..kp??/??............mahd.kesällä.................
napiiri....................kp 7/??...............yritys käynnissä............2
Sayang..................kp12/25-29........yritys käynnissä............1
Tuulia85.................kp18/27-39.........yritys käynnissä...........1

Pikkukakkosta toivovat

Afu-82...................kp24/28-33.......kesällä/tjottailua..........
(tyttö 2/08)
Annien...................kp16/29-32.........toukokuussa................
Elppa.....................kp22/??..............yritys käynnissä..........1
(poika 6/08)
Emmy83.................kp??/??..............toukokuussa................
garden...................kp??/??.............kesällä/häiden jälkeen...
Kiki85.....................kp??/??..............loppukesästä...............
(poika -08)
love87....................kp41/28-29........huhti-kesäkuussa........
minttumaaria76......kp28/??.............yritys käynnissä...........
mmiilia....................kp37/29-37........kesäkuussa.................
Nanna1980............kp??/??..............kesäkuussa.................
(tyttö 8/07)
NeitiKat..................kp??/??..............kesällä.........................
(tyttö 12/08)
Oravannahka.........kp??/28-42........kesän tienoilla..............
panicroom..............kp??/??..............kesällä.........................
(tyttö 10/05)
sanzibar.................kp18/25-30.......yritys käynnissä............2
(poika 6/07)
Snoopy..................kp14/30..............yritys käynnissä............
Sybilla....................kp20/??...............tjottailua......................
(tyttö 4/08)
Tansuli...................kp??/??..............touko-kesäkuussa........
tillukas...................kp29/31-35(?)...yritys käynnissä...........1
Veeruska-81..........kp16/28..............yritys käynnissä..........
(tyttö 12/07)
Veikka....................kp??/??..............tjottailua......................
Zara81...................kp17/??..............yritys käynnissä...........1

Kolmatta kuumeilevat

Alina78...................kp10/29-30........yritys käynnissä...........2
(tyttö 2/05, poika 3/07)
BornToLose............kp??/??..............toukokuussa................
CrazyInLove...........kp11/28.............kevään/kesän aikana...
HAPPY-82................kp 1/??..............toukokuussa.................
Jonlii.......................kp27/30.............yritys käynnissä............
(poika 9/02, poika 9/04)
kylkiluu...................kp??/??..............tjottailua.......................
mervi-elina.............kp 7/23..............kesäkuussa..................
(kaksoset -00)
Peikonpähkinä.......kp??/??..............tjottailua/toukokuussa..
(kaksostytöt 9/06)

Neljättä yrittävät

maximilian.............kp??/28..............tjottailua......................
Röllimuori..............kp13/??...............yritys käynnissä..........1

Suurperheelliset (?)

Petite...................kp 3/27-28..........yritys käynnissä.....5.lapsi...yk 3




PLUSSANNEET :heart:
JULIAN 03/2009----LA ?
Pampuska (kp 25/28-29) LA 1.1.2010
Tuitutti (kp34/) LA ??


HAAMUILIJAT
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jonlii:
Roomaan... oispa aivan ihana mennä myös. Jos plussaamiseen vieneet tapahtumat tapahtuvat Roomassa, niin Victoria Bechamin logiikalla lapsesta pitäisi tulla... Romeo?, tai Romeliina?, jos on tyttö :LOL:
Juu ei... :LOL: Tällä menttaliteetilla meidän tyttöjen nimet pitäs olla sit varmaan Gabriella ja Isabella (tytöt sai alkunsa kostealla Viking Linen risteilyllä.)
 
Helvetti, että etoo, on jo muutaman päivän ollut koko aamupäivän ja päivälle asti huono olo. Jotenkin en jaksa uskoa, että olisin raskaana, kun se olis lähteny sitten kertalaakista...
Mutta tämä olo kyllä vahvistaa uskoa. Jos en oo raskaana, niin mikä ihme mulla sitten on? Väsyttää, niin ettei aamulla pääse ylös ja etoo heti aamusta lähtien ja tuntuu, ettei pääse liikkeelle.
Kiva olla töissä (luovaa), kun tuntuu, että aivokapasiteetista on käytössä noin neljäsosa... No, kohta pääsee kaheksi viikoksi Tukholmaan (jos oon oikeasti raskaana niin oksentelemaan sitten) Pitää harjoitella selitys ruotsiksi: Det gör ingenting, jag är gravid. Vai meneekö se noin, kuka se osas ruottia hyvin? Miten sanotaan, että en ole krapulassa, vaan raskaana...

Olen minä rapistellut testejä, mutta pitää varmaan odottaa vähintään sinne viikonloppuun, ehkä jopa eka päivään. Mutta kun olo on mitä surkein, niin apu on lähellä. Mies tulee tänään kotiin, ihanaa!!! :heart: :heart: :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jonlii:
Pitää harjoitella selitys ruotsiksi: Det gör ingenting, jag är gravid. Vai meneekö se noin, kuka se osas ruottia hyvin? Miten sanotaan, että en ole krapulassa, vaan raskaana...
Näin vois sanoa: "Jag har inte dagen efter. jag är bara gravid" (=minulla ei ole krapulaa. olen vain raskaana)

Itse odottelen, että tyttö nukahtaisi päikkäreille. Munkkien paistohomma odottaa :p . Ei kyllä viitsi alkaa leikkimään kuumalla öljyllä jos toinen on jaloissa pyörimässä.

panicroom tervetuloa :flower: . oon lisännyt sut listalle!
 
Dana, onko 88 syntymävuosi? Lääkärille kävin nyt sit rohkeana tyttönä kertomassa paino-ongelmasta ja parin viikon päästä on aika johon mennessä täytyy käydä kilpirauhaskokeessa ja pitää ruokapäiväkirjaa.. Se oli sairaan paha paikka kyllä..
Vielä ainakin puolitoista viikkoo ovikseen........ Noh, harjotellaan :D

Plussia kaikille pian!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

HYVÄÄ VAPPUA KAIKILLE :heart:
 
Perjantai 1.5.2009



Kuka?-------------kp-------------Koska?--------------------YK

Esikoisesta haaveilevat

bellaa....................kp??/26-28.........kevään aikana..............
dana88.................kp11/26..............yritys käynnissä............
Fenkku..................kp??/??..............toukokuussa..................
janelle...................kp 4/27...............yritys käynnissä............2
Kaapo80................kp??/??..............kevään-kesän aikana....
Lily88.....................kp47/25-28........kesä-heinäkuussa?.......
marjutti86..............kp47/??..............tjottailua.......................
mely.......................kp 7/30-39........yritys käynnissä.............
Milli ja vauvahaave..kp??/??............mahd.kesällä.................
napiiri....................kp 8/??...............yritys käynnissä............2
Sayang..................kp13/25-29........yritys käynnissä............1
Tuulia85.................kp19/27-39.........yritys käynnissä...........1

Pikkukakkosta toivovat

Afu-82...................kp25/28-33.......kesällä/tjottailua..........
(tyttö 2/08)
Annien...................kp17/29-32.........toukokuussa................
Elppa.....................kp23/??..............yritys käynnissä..........1
(poika 6/08)
Emmy83.................kp??/??..............toukokuussa................
garden...................kp??/??.............kesällä/häiden jälkeen...
Kiki85.....................kp??/??..............loppukesästä...............
(poika -08)
love87....................kp42/28-29........huhti-kesäkuussa........
minttumaaria76......kp29/??.............yritys käynnissä...........
mmiilia....................kp38/29-37........kesäkuussa.................
Nanna1980............kp??/??..............kesäkuussa.................
(tyttö 8/07)
NeitiKat..................kp??/??..............kesällä.........................
(tyttö 12/08)
Oravannahka.........kp??/28-42........kesän tienoilla..............
panicroom..............kp??/??..............kesällä.........................
(tyttö 10/05)
sanzibar.................kp19/25-30.......yritys käynnissä............2
(poika 6/07)
Snoopy..................kp15/30..............yritys käynnissä............
Sybilla....................kp21/??...............tjottailua......................
(tyttö 4/08)
Tansuli...................kp??/??..............touko-kesäkuussa........
tillukas...................kp30/31-35(?)...yritys käynnissä...........1
Veeruska-81..........kp17/28..............yritys käynnissä..........
(tyttö 12/07)
Veikka....................kp??/??..............tjottailua......................
Zara81...................kp18/??..............yritys käynnissä...........1

Kolmatta kuumeilevat

Alina78...................kp11/29-30........yritys käynnissä...........2
(tyttö 2/05, poika 3/07)
BornToLose............kp??/??..............toukokuussa................
CrazyInLove...........kp12/28..............kevään/kesän aikana...
HAPPY-82...............kp54/??.............toukokuussa.................
Jonlii.......................kp28/30.............yritys käynnissä............
(poika 9/02, poika 9/04)
kylkiluu...................kp??/??..............tjottailua.......................
mervi-elina.............kp 8/23..............kesäkuussa..................
(kaksoset -00)
Peikonpähkinä.......kp??/??..............tjottailua/toukokuussa..
(kaksostytöt 9/06)

Neljättä yrittävät

maximilian.............kp??/28..............tjottailua......................
Röllimuori..............kp14/??...............yritys käynnissä..........1

Suurperheelliset (?)

Petite...................kp 4/27-28..........yritys käynnissä.....5.lapsi...yk 3




PLUSSANNEET :heart:
JULIAN 03/2009----LA ?
Pampuska (kp 25/28-29) LA 1.1.2010
Tuitutti (kp34/) LA ??


HAAMUILIJAT
 
pikaisesti moi töiden keskeltä.. olisko ovis tuloillaan ku kipristelee mahaa niin inhottavasti.. ja selkäkin on kipee.. tuntuu että pissattaakin koko ajan ja muutenki on maha ihan outo. toivottavasti olis niin kierto pysyis ainakin suunnilleen kuosissa.
hauskaa vappua kaikille!!!
 
Tulin ilmottamaan, että tänään olis vihdoin ja viimein kp1 :D oon sit NIIN happy nyt!!!! Olishan se plussa testissä ollut silti vieläkin kivampi juttu, mut näin pitkän kierron jälkeen olen tosi tyytyväinen edes kuukautisiin!!

En edes ehtiny viä testaamaan..no säästypähän testi sit tähän uuteen kiertoon ;) josko se ei nyt sit olis näin hemmetin pitkä!!

Ei muuta kun oikeen hyvät waput kaikille ja muistakaa nauttia ja unohtaa ainakin hetkex kaikki kuume-jutut ;)
 
Tuun tuun, mutta taas tänään ei oo toivo korkealla, maha litistynyt ihan entiselleen eikä ole edes kuvottanut nyt. :/

Mutta saapahan sitten juhlia reippahasti Ruotsissa ja mahtuu kivat kuteet päälle (minun kaikki farkut on margariinin kanssa jalkaan vedettäviä), eikä vatsa pömpötä. Sen verran kuitenkin epäilin, että en ottanut kuin puoli lasia viiniä vappupirskeissä tänään. Ei voinu jättää kokonaan väliin, kun pomo ois ruvennu epäilemään.
Itse autoin häntä firman pikkujouluissa salaamaan raskautensa juomalla salaa senkin juomat (arvaatte varmaan mikä oli seuraus, hirvee kaatokänni tietty). :LOL:

Mulle tulee muuten huomenna semmoinen nainen vieraaksi, joka ei ekan lapsen jälkeen ole halunnut enää lapsia. Lapsi on ihana, mutta hän ei halua enää semmoista kipua kokea kuin synnytyksessä. Se oli kuulemma niin kauheeta, eikä mikään tepsinyt. Nyt on ikää jo niin, ettei enää saisikaan lisää.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jonlii:
Tuun tuun, mutta taas tänään ei oo toivo korkealla, maha litistynyt ihan entiselleen eikä ole edes kuvottanut nyt. :/

Mutta saapahan sitten juhlia reippahasti Ruotsissa ja mahtuu kivat kuteet päälle (minun kaikki farkut on margariinin kanssa jalkaan vedettäviä), eikä vatsa pömpötä. Sen verran kuitenkin epäilin, että en ottanut kuin puoli lasia viiniä vappupirskeissä tänään. Ei voinu jättää kokonaan väliin, kun pomo ois ruvennu epäilemään.
Itse autoin häntä firman pikkujouluissa salaamaan raskautensa juomalla salaa senkin juomat (arvaatte varmaan mikä oli seuraus, hirvee kaatokänni tietty). :LOL:

Mulle tulee muuten huomenna semmoinen nainen vieraaksi, joka ei ekan lapsen jälkeen ole halunnut enää lapsia. Lapsi on ihana, mutta hän ei halua enää semmoista kipua kokea kuin synnytyksessä. Se oli kuulemma niin kauheeta, eikä mikään tepsinyt. Nyt on ikää jo niin, ettei enää saisikaan lisää.
tapahtuiko hänellä jotain dramaatista synnytyksessä?tms.?oliko lapsi vaarassa?vai ihanko vaan kivun takia ei halunnut enempää lapsia? musta se kipu unohtui samantien kun sen pienen käärön sai syliin :D

jännä muuten, kun alkaa kesää pukata ja luonto herätä eloon, myös vauvakuume nousee tohinalla, onko teillä muillakin niin? :D
 
En ostanu palloa, ei täällä periferiassa oo edes semmosia... Normipalloilla kyllä leikkivät ja saippuakuplia puhallettiin. Ei käyty marssimassakaan, vaikka ois ollut hauskaa. Itse muistan lapsuudesta ne marssit ja ne laulut, oma suku on nimittäin tulipunainen: Työn orjat sorron yöstä nouskaa... :p

Oli siis niin kipeä synnytys, ettei enää uudestaan halua. Lapsi syntyi lähes terveenä, tytöllä oli lonkissa joku juttu, en muista nyt mikä se oli, mutta käveli aiemmin hieman omituisesti. En tosin enää. Siis puhtaasti kivun vuoksi jäi ekaksi ja vikaksi se lapsi. Ja kun hän tätä kertoi, niin jotenkin ymmärsin kyllä. Muistaakseni synnytys oli jotain vuorokauden mittainen ja hän oli todella kipeä koko ajan, eikä mitkään epiduraalit, puudutteet tai muut tehonneet ollenkaan. Toinen ystäväni jätti kahteen, kun molemmat jouduttiin leikkaamaan, kun ei alateitse tullut siitä mitään. Hän totesi, ettei hänen kehonsa osaa synnyttää ja antoi olla. Ja kyllähän leikkaaminen varmaan rajoittaa lapsilukua, siis jos kaikki joudutaan leikkaamaan. En tiiä tosin miten paljon. Sanzibar voi ehkä kätilönä kertoa... :D
 
Röllimuori, täällä kans ovista. Jo muutaman pvän ollu alamaha iha hullun kipee ja siis kans toivon et on ovis koska sitte ois kiertokin suht hyvän mittanen. Kaveri just sano et on vähä kade mun pvis-tuntemuksille ku sitte ei tartte tikutella ovista vaan tietää kyl et millon on pupuilu-ajat :D

Mä en vielä tästä kierrosta meinaa testata mut sitte ens kierrossa alkaakin jo testailu. Tartteekin alkaa jo testei hankkii ;)
 
Annien: mulla kans jo pari päivää olllu sellanen hassu tunne mahassa. ja eilen illalla ihan pakotti tuolta vasemmalta puolen munasarjojen kohdalta. eikö nämä kuulostaiski ihan ovis oireilta?? mä kun en ennen oo oikein kiinnittäny huomiota tälläsiin.. tarkoittaako toi kipu että sillon se munis irtoaa että pitäs olla just silloin hommissa :D vai ehtiikö vielä myöhemmin.. :ashamed:

G: en ostanu palloja lapsille.. olivat itsekin sitä mmieltä että eivät tarvi..
 
Testi on käyty ostamassa ja aamuun saakka pitäisi malttaa. Kuvotusta on nyt ollut neljättä päivää, maha törkeen turvoksissa ja huimailee. Mutta tissit ei ole kipeet eikä
tummuneet tai kohtu pahemmin kipeä. Olo on itsellä nyt vähän sellainen 50/50, ei hirveetä luottamusta asiaan, mutta ei toivotonkaan olo. Tuskin huomenna ehdin kertomaan testin tulosta, mutta josko maanantaina...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Röllimuori:
Annien: mulla kans jo pari päivää olllu sellanen hassu tunne mahassa. ja eilen illalla ihan pakotti tuolta vasemmalta puolen munasarjojen kohdalta. eikö nämä kuulostaiski ihan ovis oireilta?? mä kun en ennen oo oikein kiinnittäny huomiota tälläsiin.. tarkoittaako toi kipu että sillon se munis irtoaa että pitäs olla just silloin hommissa :D vai ehtiikö vielä myöhemmin.. :ashamed:
Mulla tuntu viime kierros oikeella ja nyt tuntuu vasemmal. Ne on vähän niinkun menkkakipui mut ei kuitenka ihan. Voisha sitä tietty jonkun kierron koittaa tikuttaa ovista et osais sitte vastaisuudessa ajottaa puuhastelut oikeelle päivälle kipujen mukaan.
 

Yhteistyössä