Keväällä/kesällä 2009 yrityksen aloittavat?

Tiistai 28.4.2009



Kuka?-------------kp-------------Koska?--------------------YK

Esikoisesta haaveilevat

bellaa....................kp??/26-28.........kevään aikana..............
dana88.................kp 8/26..............yritys käynnissä............
Fenkku..................kp??/??..............toukokuussa..................
janelle...................kp 1/27...............yritys käynnissä............2
Kaapo80................kp??/??..............kevään-kesän aikana....
Lily88.....................kp44/25-28........kesä-heinäkuussa?.......
marjutti86..............kp44/??..............tjottailua.......................
mely.......................kp 4/30-39........yritys käynnissä.............
Milli ja vauvahaave..kp??/??............mahd.kesällä.................
napiiri....................kp 5/??...............yritys käynnissä............2
Sayang..................kp10/25-29........yritys käynnissä............1
Tuulia85.................kp16/27-39.........yritys käynnissä...........1

Pikkukakkosta toivovat

Afu-82...................kp22/28-33.......kesällä/tjottailua..........
(tyttö 2/08)
Annien...................kp14/29-32.........toukokuussa................
Elppa.....................kp20/??..............yritys käynnissä..........1
(poika 6/08)
Emmy83.................kp??/??..............toukokuussa................
garden...................kp??/??.............kesällä/häiden jälkeen...
Kiki85.....................kp??/??..............loppukesästä...............
(poika -08)
love87....................kp39/28-29........huhti-kesäkuussa........
minttumaaria76......kp26/??.............yritys käynnissä...........
mmiilia....................kp35/29-37........kesäkuussa.................
Nanna1980............kp??/??..............kesäkuussa.................
(tyttö 8/07)
NeitiKat..................kp??/??..............kesällä.........................
(tyttö 12/08)
Oravannahka.........kp??/28-42........kesän tienoilla..............
panicroom..............kp??/??..............kesällä.........................
(tyttö 10/05)
sanzibar.................kp16/25-30.......yritys käynnissä............2
(poika 6/07)
Snoopy..................kp12/30..............yritys käynnissä............
Sybilla....................kp18/??...............tjottailua......................
(tyttö 4/08)
Tansuli...................kp??/??..............touko-kesäkuussa........
tillukas...................kp27/31-35(?)...yritys käynnissä...........1
Veeruska-81..........kp14/28..............yritys käynnissä..........
(tyttö 12/07)
Veikka....................kp??/??..............tjottailua......................
Zara81...................kp15/??..............yritys käynnissä...........1

Kolmatta kuumeilevat

Alina78...................kp 8/29-30........yritys käynnissä...........2
(tyttö 2/05, poika 3/07)
BornToLose............kp??/??..............toukokuussa................
CrazyInLove...........kp 9/28..............kevään/kesän aikana...
HAPPY-82...............kp51/??.............toukokuussa.................
Jonlii.......................kp25/30.............yritys käynnissä............
(poika 9/02, poika 9/04)
kylkiluu...................kp??/??..............tjottailua.......................
mervi-elina.............kp 5/23..............kesäkuussa..................
(kaksoset -00)
Peikonpähkinä.......kp??/??..............tjottailua/toukokuussa..
(kaksostytöt 9/06)

Neljättä yrittävät

maximilian.............kp??/28..............tjottailua......................
Röllimuori..............kp11/??...............yritys käynnissä..........1

Suurperheelliset (?)

Petite...................kp28/27-28..........yritys käynnissä.....5.lapsi...yk 2




PLUSSANNEET :heart:
JULIAN 03/2009----LA ?
Pampuska (kp 25/28-29) LA 1.1.2010
Tuitutti (kp34/) LA ??


HAAMUILIJAT
 
Juu kiitos, tänään oli parempi päivä, esikoinen vain oli vaisuna eskarissa, kun oli niin pitkään sairastanut, nukahti kotimatkalla autoon. Voi pientä.

Ei minunkaan pillerikriittisyys perustu mihinkään kuultuun tai luettuun. Jotenkin vain kaikki ylimääräinen kehoon laitettava aine, lääkkeet ja ruoan lisäaineet mukaan luettuna epäilyttää. Minä olen syntymäskeptikko. B)
Tutkimuksista haluaisin lukea sen, jossa on tutkittu pillerien pitkäaikaisvaikutuksia isolla porukalla. Siis 10 vuoden käyttöä jne, mikä ei tänä päivänä ole mikään harvinaisuus. Mutta tämä on vain tätä minun antimedikalismia. Ja ennenkuin kukaan ehtii epäillä, kyllä meillä lapset rokotetaan :) ja antibiooteilla lääkitään, jos ei oo vaihtoehtoja ja lääkäri määrää. Tämä onkin meidän nelivuotiaalle eka antibiootti korvatulehdukseen en ole aiemmin halunnut, kun nehän suurimmaksi osaksi paranee itsekseen.

Mulla on onneks aikaa jonkin verran tuohon vedenjakajaan, vaikka itseäni pian vanhana pidänkin. Huh! =)
 
sanzibar: Onhan se laihduttaminen riskialtista mutta oon sentään jo saanu 10kg lisättyä tavoitepainooni.. Silloin nuorempana menkat hävisikin joksikin aikaa kun sen mainitsit.. On varmaan indeksit nyt jossain 25 paikkeilla joten yäk on paha olla ja jotain täytyy asialle pystyä tekeen.. Mutta terveellisesti kun lapsi on kiikarissa..
 
Mitäs tänne?!
Omaan napaan ei mitään ihmeitä.. Kp 16 siis menossa, kovin oon koittanu "kuunnella" kehoani ja bongailla mahdollista ovista. Eilen vihloi alavatsaa ja selkää hetken aikaa...
Jänniä päiviä!! Huomenna lähetään Kullan kanssa pupuilemaan pariksi päiväksi kylpylään... :heart:

Hauskaa vappua kaikille!!
 
Keskiviikko 29.4.2009



Kuka?-------------kp-------------Koska?--------------------YK

Esikoisesta haaveilevat

bellaa....................kp??/26-28.........kevään aikana..............
dana88.................kp 9/26..............yritys käynnissä............
Fenkku..................kp??/??..............toukokuussa..................
janelle...................kp 2/27...............yritys käynnissä............2
Kaapo80................kp??/??..............kevään-kesän aikana....
Lily88.....................kp45/25-28........kesä-heinäkuussa?.......
marjutti86..............kp45/??..............tjottailua.......................
mely.......................kp 5/30-39........yritys käynnissä.............
Milli ja vauvahaave..kp??/??............mahd.kesällä.................
napiiri....................kp 6/??...............yritys käynnissä............2
Sayang..................kp11/25-29........yritys käynnissä............1
Tuulia85.................kp17/27-39.........yritys käynnissä...........1

Pikkukakkosta toivovat

Afu-82...................kp23/28-33.......kesällä/tjottailua..........
(tyttö 2/08)
Annien...................kp15/29-32.........toukokuussa................
Elppa.....................kp21/??..............yritys käynnissä..........1
(poika 6/08)
Emmy83.................kp??/??..............toukokuussa................
garden...................kp??/??.............kesällä/häiden jälkeen...
Kiki85.....................kp??/??..............loppukesästä...............
(poika -08)
love87....................kp40/28-29........huhti-kesäkuussa........
minttumaaria76......kp27/??.............yritys käynnissä...........
mmiilia....................kp36/29-37........kesäkuussa.................
Nanna1980............kp??/??..............kesäkuussa.................
(tyttö 8/07)
NeitiKat..................kp??/??..............kesällä.........................
(tyttö 12/08)
Oravannahka.........kp??/28-42........kesän tienoilla..............
panicroom..............kp??/??..............kesällä.........................
(tyttö 10/05)
sanzibar.................kp17/25-30.......yritys käynnissä............2
(poika 6/07)
Snoopy..................kp13/30..............yritys käynnissä............
Sybilla....................kp19/??...............tjottailua......................
(tyttö 4/08)
Tansuli...................kp??/??..............touko-kesäkuussa........
tillukas...................kp28/31-35(?)...yritys käynnissä...........1
Veeruska-81..........kp15/28..............yritys käynnissä..........
(tyttö 12/07)
Veikka....................kp??/??..............tjottailua......................
Zara81...................kp16/??..............yritys käynnissä...........1

Kolmatta kuumeilevat

Alina78...................kp 9/29-30........yritys käynnissä...........2
(tyttö 2/05, poika 3/07)
BornToLose............kp??/??..............toukokuussa................
CrazyInLove...........kp10/28..............kevään/kesän aikana...
HAPPY-82...............kp52/??.............toukokuussa.................
Jonlii.......................kp26/30.............yritys käynnissä............
(poika 9/02, poika 9/04)
kylkiluu...................kp??/??..............tjottailua.......................
mervi-elina.............kp 6/23..............kesäkuussa..................
(kaksoset -00)
Peikonpähkinä.......kp??/??..............tjottailua/toukokuussa..
(kaksostytöt 9/06)

Neljättä yrittävät

maximilian.............kp??/28..............tjottailua......................
Röllimuori..............kp12/??...............yritys käynnissä..........1

Suurperheelliset (?)

Petite...................kp 2/27-28..........yritys käynnissä.....5.lapsi...yk 3




PLUSSANNEET :heart:
JULIAN 03/2009----LA ?
Pampuska (kp 25/28-29) LA 1.1.2010
Tuitutti (kp34/) LA ??


HAAMUILIJAT
[/quote]

 
Petite: Iso :hug:

Mä olen kanssa ollut aina hyvin haluton syömään pillereitä(jos niitä nyt kukaan haluaa käyttää) ja ne joita joskus vuosia sitten söin pitkittivät ja lisäsivät vuodon määrää ja menkat eivät alkaneet oikeaan aikaan. Tämä varmaan johtui siitä että ne pillerit eivät vain sopineet minulle. Joku toinen merkki voisi olla sopivampi mutta olen niin tyytyväinen kun ei tarvii tällä hetkellä itseään myrkyttää millään ehkäisykeinoin. Tiedä sitten minkä ehkäisykeinon keksis tulevaisuudessa kun ei oikeen mikään houkuttele...
 
Ei vieläkään mitään. :/ No pidetään peukkuja että eivät ala reissun aikana. Tänään alkaa loma ja perjantaina aamupäivällä olemmekin miehen kanssa Roomassa! :heart:

Ainoa "vuoto" mitä täälläpäin ilmenee on jonkin sortin paksu valkovuoto ( :x ) Ei varmaan ole pakko lukea jos ällöttää. Tiedä sitten onko se ovisvuotoa vai mitä. Pitäs varmaan kätilönä tietää, mutta ei meillä niin paljon vuotojen koostumuksia käyty koulussa läpi että tietäisin... :LOL: Mut jos kuukautiset ei ala reissunkaan jälkeen niin teen testin varuilta ja sit meen gynelle. Epäilen, että tää vuodottomuus johtuu nut siitä, että söin pillereitä ihan putkeen ties kuinka kauan eikä vuotoja ole ollu piiiitkään aikaan. Mahaa nippailee välillä, mutta en sen kummemmin ole asiaa noteerannut.


No nyt taas työn touhuun (joopa joo...) ja puoli kaks alkaa LOMA!!!!!
:wave: :wave:
 
HAPPY-82 on mulla käyny tuo mielessä että jos kierto on pitkittyny.. yks testi vielä kaapissa, jos sen vielä tekis vaikka tässä vapun aikana! :wave:

nyt ei oo tosiaan tullu mitään tuhruakaan noin 6 päivään... ruskeeta/punertavaakin välillä tuhruilua kesti ennen tuota ehkä 4-5 päivää. ihan oikeen muistit =)
mutta en niitä menkoiksi edes ajatellu ku niin pientä oli vuoto eikä missään vaiheessa 'alkanu'.

täällä alkaa tänään vapun vietto =) mies tulee kotiin ja koitetaan jotain kivaa tekemistä keksiä =) pitäs vaan yrittää olla ressaamatta ku työnhaku ressaa ja taloudellinen tilanne.. koulu on ihan pian tältä keväältä ohi, siitäkin vielä pari juttua kesken eli lisää ressattavaa.. :x

HYVÄÄ VAPPUA KAIKILLE!! ;)
 
Täällä ei ihmeempiä. kp11 menossa. kai se kohta olis h.hetket käsillä :)
Kovasti ollaan kyllä varmistettu että jos nyt olis vaikka sattunu ovis aikasemminki tulemaan :)

Olotila alkaa olla ihan kohtuullinen. Voimaton kylläkin. jos jotain yrittää touhuta enemmän niin alkaa hengästyttää ja tulee tuskan hiki pintaan. Mutta se kuulemma kuuluun asiaan kun on toipilas vaiheessa.
Niin ja vähän epäselväksi jäi mikä tän sairastelun aiheutti. Mut ite luulen että nyt oli vain niin otollinen aika mulle tauti iskeä. Eka kovat menkat päällänsä ja sit ku ei välttämättä toi psyykkinen jaksaminenkaan oo ollu paras mahdollinen. Jos olis kaikki ollu muuten ok niin olis voinu olla ihan hyvin mahdollista että olis menny ns. "normi" flunssana ohi. mut nyt tais olla taudille niin otollinen maaperä että se veti kertaheitolla mut lepäämään.

Peikonpähkinälle oikein ihanaa reissua.. Pääsispä itsekkin jonnekkin..

Pikaista paranemista kelle meinaa flunssa iskeä. lapsille ja isommille :heart:

marjuttia kyllä nyt pidetään jännityksessä ihan urakalla :)

Pillereistä sen verran että minä oon niitä aina silloin tällöin syönyt ja mulla ne kyllä nostivat painoa silloin murkkuiässä.. tai ku 15v ekat jouduin hommaamaan kipeihin kuukautisiin niin mulla nous paino heti 5 kg. Nyt aikuisena on tullut 2-3 kg heittoja painoon melkeinpä välittömäsi. Onneksi ei pahoja kuitenkaan. Ja miks musta sit tuntuu aina kun pillerit on lopettanu että voisin olla isännän kans hommissa koko ajan?? Mut pilereiden aikaan ei tälläsia haluja oo. Mut en kyllä sano että halut olis kokonaan nollissa mut kyllä ne nousee aina ku pilsut lopettaa.. en tiiä sit kuvittelenko vain.. :snotty:
No enivei.. en tykkää niitä syödä mut välillä on ollu pakko :D

Ei muuta kuin plussapuhureita kaikille!!
 
Hellurei kaikille!

Täällä ollaan taas. :) Uusi mies ja uudet yritykset. Toivotaan, että nyt kaikki menee hyvin.

Pieni historia: 1 avioliitto, pari vuotta yritystä ja yksi ivf tuloksettomana. Seuraava suhde, yritystä 6 kk tuloksettomana ja mies halusi erota.

Eli yrityksiä on ollut, mutta sairaan huono onni miesten kanssa. Edelleen esikoisesta haaveilen, ikääkin jo 35. No, onnex tämän hetkinen suhde vaikuttaa siltä, että vois oikeesti jotain tapahtua.

Jätettiin ehkäisy pois maaliskuun alusta. Toinen kierto menossa. Menkat pitäis alkaa näinä päivinä. Väsyttää ihan sikana ja pitää lämpöä yllä, huono olo. Mutta ei muita flunssan oireita.... :x
 
Hih! Menin sittenkin ostaan pari testiä, kun oli tuttu kassa apteekissa. Siis vaikka en aikonut, mutta se apteekki siis veti mut sisäänsä ja ne testit vaan lenteli mun eteen siihen kassalle... No nii, nyt pitää yrittää olla niitä käyttämättä liian aikaseen. Se onki sitten oma hommansa.

Varmin ois tietty testata vasta kp 1 ja odotella kiltisti niitä menkkoja, mutta kun on niiii kärsimätön. Onko kukaan plussannut jo ennen kierron täyttymistä? Sekin on varmaan aika yksilöllistä, miten näkyy testissä.
Minä muistelisin testanneeni siinä kintaalla viimeksi, saaneeni haamun ja se oli siinä. Ensimmäisellä oli jo voimakkaat yökötykset päällä ja raskaustesti ois varmaan pimeässäkin loistanut punaista. Ei tarvinnut odottaa sitä viittä minuuttia...
 
Alkuperäinen kirjoittaja sanzibar:
Hei
ootte pohtineet niitä e-pillereiden haittoja raskautumiseen. Mulla on vähän sisäpiirintietoa tai voisko sanoa että oon ollut gynekologien opissa viimevuosina ja todella he opettevat että e-pillerit voivat jopa parantaa hedelmällisyyttä! Erityisesti jos on taipumusta gynekologisiin sairauksiin esim endometrioosiin tai ovarioiden monirakkulataitiin. Nämä voivat pikkuhiljaa vähentää hedelmällisyyttä mutta e-pillerit laittavat ikäänkuin munasarjat "nukkumaan" eivätkä taudit pääse jylläämään, ainakaan kaikilla.
Huhuja päinvastaisesta pääsee etenemään, koska lopetuksen jälkeen voi kestää kuukausia että toiminta palautuu ennalleen. Palautumisen jälkeen ei hedelmällisyyskuitenkaan ole kärsinyt. Toisaalta hedelmällisin ikä sijoittuu tuonne 22v tienoille eli monet ovat jo tuossa hitaassa alamäessä sen suhteen. Nykyään puhututtaa e-pilleriasiassa kun niitä aloitetaan yhä nuoremmille. Tämä saattaa altistaa osteoporoosille kun uusimmat pillerit ovat niin matalahormonisia, eivätkä luut pääse kehittymään...
Pillereillä ei myöskään ole todettu painon nousua tutkimuksissa verrattuna lumeryhmiin, paino vain tuppaa nousemaan iän myötä.

Nanna pillereiden tasainen hormonipitoisuus vaikuttaa munasarjoihin niin ettei munasolu irtoa, tämä taas aiheuttaa sen ettei kohdunlimakalvo paksuunnu kuten yleensä ennen menkkoja ja vuodot vat hieman niukemmat. Kyllä se sitten palautuu kun kuukautiskierto alkaa toimimaan. Niin ja yrityksen voi aloittaa heti, ei tarvitse odottaa menkkoja! Kyllä raskauden alun voi määrittää sitten ultrassa.

napapiiri jos sulla on ollut anoreksia niin kannattaako yrittää laihduttamista? Lieväkään ylipaino ei ole varmaan yhtä haitallinen kuin alipaino, tai enhän tiedä mikä BMI on nyt. Olen ymmärtänyt että jonkun verren rasvaa tarvitaan luonnolliseen kuukautiskiertoon ja raskautumiseen.
Nämä vain siis minun mielipidettä ja ja anteeksi jos puutun kärkkäästi asiaan. Jos kierto ei ala helposti palautumaan hormonaalisen ehkäisyn jälkeen niin voi mennä lääkärille ja pyytää keltarauhashormonikuurin. Tämä palauttaa kierron. E-pillereissä ja keltarauhashormonipillereissä käytetään kehon omia hormoneja jotka on valmistettu synteettisesti, eli eivät ole kovin vierasaineita. Keltarauhashormonia erittyy normaalisti 10pv kierron 15-25päivinä ja tämä valmistaa kohdun kiinnittämään munasolun tai jos raskaus ei ala niin kuukautiset alkavat 2-3 pv lopetuksen jälkeen. Kolmen kk ajan suosittavat ja saa säännöllisen kierron.

Mutta tässä mieleen tulleita asioita. Mullakin kierto sekaisin ja odottelen hormonien vaikutusta että tasoittuisi tilanne.
kiitti tiedoista :D
 
muuten, mä kun nyt oon lopettanut e-pillerit viikko sitten, nyt tänään töissä kipeitä nippailuja alavatsassa, varmaan kyse oman hormonitoiminnan käynnistymisestä? en muista nippailiko sillon kun pillerit lopetin kun esikkoa alettiin yrittää...ja muistaakseni pillereiden lopettamisesta meni 4 viikkoa kun tuli ekat omat menkat.
 
nanna :attn: mä juttelin asiasta ihan erikoislääkärin kanssa muutama viikko sitten ja luomu menkkoja ei tarvitse odottaa vaan heti kun levy loppuu ja seuraavaa ei alota on hyvät mahdollisuudet raskautua=)Zemppiä =)

Mä teitä täällä vähän kurkin kun saatan vaikka lähiaikoina olla liittymässä mukaan ;) Mut se on salaisuus vielä joten hys ;)
 
Alkuperäinen kirjoittaja metsätähti:
nanna :attn: mä juttelin asiasta ihan erikoislääkärin kanssa muutama viikko sitten ja luomu menkkoja ei tarvitse odottaa vaan heti kun levy loppuu ja seuraavaa ei alota on hyvät mahdollisuudet raskautua=)Zemppiä =)

Mä teitä täällä vähän kurkin kun saatan vaikka lähiaikoina olla liittymässä mukaan ;) Mut se on salaisuus vielä joten hys ;)
Tervetuloa!

Mulla on nyt sellanen fiilis että jotain oviksenpoikasta (joka tuskin tänään on hyödynnettävissä...) pukkaa päälle eikä pillereiden lopetamisen jälkeen ole tullut sitä tyhjennysvuotoa edes joten saa nähdä miten akan käy...

:)
 

Yhteistyössä