Keväällä/kesällä 2009 yrityksen aloittavat?

Hej på er!

Det var ju nätet här också, va överraskning! :)
Täällä ollaan ja ihan kivaa on ollut. Mulle saa pitää tuon kierron kolmekymmentä, mutta lisätä siihen nyt sitten yhden, eli tänään on se 1/30 kp. Itse olen nuo laittanut ekan päivän mukaan, jolloin yhtään mitään verivuotoa, juu eli valeraskautta se oli. Alkaa ymmärtää omia narttukoiriakin tässä paremmin (siis valeraskaus koiralla on niiiiin ärsyttävää).En enää testaillutkaan, kun oli jo niin varma olo tästä kierrosta. Mutta hitsi vieköön, miten täsmällisen kierron olen saanut aikaiseksi. Jämptisti 30 päivää!

Jag ska tillbaka den fjortonde maj,
så det är lyckligen just den tid, vet du va jag menar... :heart: :heart: :heart:

Ja onnittelut haamuplussasta, kyllä se siitä vahvistuu! Ja muille svenska plusvindar, eller medvindar...
 
Tiistai 5.5.2009



Kuka?-------------kp-------------Koska?--------------------YK

Esikoisesta haaveilevat

bellaa....................kp??/26-28.........kevään aikana..............
dana88.................kp15/26..............yritys käynnissä............
Fenkku..................kp??/??..............toukokuussa..................
janelle...................kp 8/27...............yritys käynnissä............2
Kaapo80................kp??/??..............kevään-kesän aikana....
Lily88.....................kp51/25-28........kesä-heinäkuussa?.......
marjutti86..............kp51/??..............tjottailua.......................
mely.......................kp11/30-39........yritys käynnissä.............
Milli ja vauvahaave..kp??/??............mahd.kesällä.................
napiiri....................kp12/??...............yritys käynnissä............2
Sayang..................kp17/25-29........yritys käynnissä............1
Tuulia85.................kp23/27-39.........yritys käynnissä...........1

Pikkukakkosta toivovat

Afu-82...................kp29/28-33.......kesällä/tjottailua..........
(tyttö 2/08)
Annien...................kp21/29-32.........toukokuussa................
Elppa.....................kp27/??..............yritys käynnissä..........1
(poika 6/08)
Emmy83.................kp??/??..............toukokuussa................
garden...................kp??/??.............kesällä/häiden jälkeen...
Kiki85.....................kp??/??..............loppukesästä...............
(poika -08)
love87....................kp46/28-29........huhti-kesäkuussa........
minttumaaria76......kp 6/27..............yritys käynnissä...........
mmiilia....................kp42/29-37........kesäkuussa.................
Nanna1980............kp??/??..............kesäkuussa.................
(tyttö 8/07)
NeitiKat..................kp??/??..............kesällä.........................
(tyttö 12/08)
Oravannahka.........kp??/28-42........kesän tienoilla..............
panicroom..............kp??/??..............kesällä.........................
(tyttö 10/05)
sanzibar.................kp23/25-30.......yritys käynnissä............2
(poika 6/07)
Snoopy..................kp19/30..............yritys käynnissä............
Sybilla....................kp25/??...............tjottailua......................
(tyttö 4/08)
Tansuli...................kp??/??..............touko-kesäkuussa........
tillukas...................kp(34)/31-35(?)...yritys käynnissä...........1
Veeruska-81..........kp21/28..............yritys käynnissä..........
(tyttö 12/07)
Veikka....................kp??/??..............tjottailua......................
Zara81...................kp22/??..............yritys käynnissä...........1

Kolmatta kuumeilevat

Alina78...................kp15/29-30........yritys käynnissä...........2
(tyttö 2/05, poika 3/07)
BornToLose............kp??/??..............toukokuussa................
CrazyInLove...........kp16/28.............kevään/kesän aikana...
HAPPY-82...............kp 5/35..............toukokuussa.................
(poika 4/00 ja tyttö 9/02)
Jonlii.......................kp 2/30.............yritys käynnissä............
(poika 9/02, poika 9/04)
kylkiluu...................kp??/??..............tjottailua.......................
mervi-elina.............kp12/23..............kesäkuussa..................
(kaksoset -00)
metsätähti.............kp 5/28-30.........yritys käynnissä............
(pojat 06 ja 07)
Peikonpähkinä.......kp??/??..............tjottailua/toukokuussa..
(kaksostytöt 9/06)

Neljättä yrittävät

maximilian.............kp??/28..............tjottailua......................
Röllimuori..............kp18/??...............yritys käynnissä..........1

Suurperheelliset (?)

Petite...................kp 8/27-28..........yritys käynnissä.....5.lapsi...yk 3




PLUSSANNEET :heart:
JULIAN 03/2009----LA ?
Pampuska (kp 25/28-29) LA 1.1.2010
Tuitutti (kp34/) LA ??
tillukas (kp 32/31-35) LA 14.1.2010


HAAMUILIJAT

 
En sitten malttanut odottaa keskiviikkoon, aamulla ostettu testi poltteli liikaa kassissa. Jos Luoja suo, meille tulee tammikuussa vauva, omien tuntemusten mukaan la 14.1.2010. Lasten ikäeroksi siis tulee 1v11kk. Toivon mukaan en palaa tähän pinoon, vaan poistun tuonne tammikuisiin. Plussatuulia teille!
 
tillukas onneksi olkoon!! :heart: :heart: :heart:

Kilot ei tosiaan katoa ihan tosta vaan.. Oon miettiny josko kokeilis sitä nutrilet starttipakettia.. Vai oliko se nutrilet, anyway. Maksaa vaan paljon mutta ainakin tietäis paljonko syö kaloreita ja näkis lähteekö yhtään alaspäin paino.. Vappu meni meilläkin mökillä, tosin tapellessa ja kotiuduttua remontoidessa uutta asuntoa ja töissä ollessa.. Tänään onneksi vapaata eilisen sateisen 7tunnin kärryvuoron jälkeen ennen huomista samanlaista toivottavasti kuivempaa :kieh: ..
Afu mielettömän hieno kakku!! Teitkö ite sen massan, jos, niin saisko ohjetta??
 
Afu muakin kiinnostas ohje :D ite olen lähinnä perus kermakakkuja ja hyydykekakkuja tehny, ja niitä opetellu koristeleen =)

mua ärsyttää ku olen jostain kumman syystä turvonnu viime aikoina, ei oo kauaa ku olin ihan suht tyytyväinen masuunkin. nyt on tämä kuukausi ainakin oikeen teho terveellinen :D eilen uusin jumppakortin ja alan herkut kierrän kaukaa. hyvä ku mies alottaa samaan aikaan kesä treenit, ettei sekään ostele niin paljoo mässyjä kotiin :LOL:

ja saan ihan rauhassa laihduttaa miten vaan ku raskaana en ainakaan ole, tänään aamulla testasin negan. viimisetkin toivenrippeet siis lähti mutta en sen kummemmin sitä sure. ottaa vaan ihan sikana päähän tämä ku menkkoja ei kuulu :kieh:

tillukas onnea, onnea paljon!! :heart:
 
Kakun ohjeesta Tein ensin tavallisen kääretorttupohjan, leikkasin siitä ympyröitä/osia ja kokosin kakun. Täytteenä mulla oli tällä kertaa sitruunatuorejuusto-kerma seosta ja diplomaattikreemiä (=kermaa+vanilijakreemiä). Annoin hyytyä yön yli ja seuraavana päivänä kumosin kakun. Eli ihan tavallisen kakun tein, ja kakun päälle kerroksen sokerikreemiä, että sokerikuorrute pysyy paremmin eikä ala "hikoilemaan". Itse suosin usein erilaisia vaahto-tyylisiä täytteitä kakuissa, koska esim hillot ovat minusta usein tosi makeita kakkuun. Mutta kukin täyttää kakkunsa omilla mielitäytteillään =)

Sokerikuorrutteen olen ostanut Ullan unelmasta (liike Tampereella ja Kajaanissa, on myös nettikauppana. myös muita vastaavia liikkeitä löytyy netistä ja isoimmista kaupungeista), mutta myös marsipaani kävisi melkein yhtä hyvin kuorruttamiseen. Sokerikuorrutetta voi myös valmistaa itse, mutta siihen tarvitaan nestemäistä glukoosia jne. ja jonka teossa moni kokenutkin on epäonnistunut. Sokerikuorrute kovettuu nopeammin kuin marsipaani, joten sen vuoksi koristeetkin on helppo tehdä nopealla aikataululla. Netistä olen etsinyt hyviä vinkkejä koristeluun joita sitten olen soveltanut omiin kakkuihin. Seuraavana ois vuorossa miehen torso lauantain polttareihin ja ensimmäinen "tilauskakkuni" äitienpäiväksi.

Nyt meni vähän kakkukeskusteluksi ja off topic :LOL: mutta lisää saa mun puolesta kysyä. Se pitää sanoa, että oikeasti tuota sokerikuorrutetta on tosi helppo käyttää!
 
Tänään, 13:19
mely

mulla on tullu tänään pyyhittäessä jotai haalean veristä vuotoa, hyvin vähän. mutta mitähä toiki mahtaa olla ku kp:t on 11 tänään ??! kkokemuksia`?

--> ei ole muuttunu oikee mihinkää suuntaan. edelleen vaaleanpunaista vuotoa tulee. vessassa käydessä ku "ponnistamalla" kokeilin tuleeko alapäästä mitää erikoista. nii tulee sitä vaaleanpunaista vuotoa. mitä ihmettä ? mun menkat kesti tossa 6 pvä. ja oli oikein normaalin oloista vuotoa. ja tosiaan 5 päivää kesti nii tuli tänään sit tollasta ?!
 
Suosittelen muuten sitte mammaksia testien tilaamisessa. Pistin sinne eilen tilauksen ennen neljää ja ne tuli tänään postisssa. Nopeata toimintaa ja halpaakin :)
Sain kaks ovistestiäkin kaupan päälle :)

Mä olen kyllä ihan varma että tärppiä ei ole käyny mutta testaan varmuuden vuoksi nyt puolentoista vkon päästä. Jos sitte koittais noita ovistikkujakin seuraavassa kierrossa.
 
Minä olen kanssa ollut erittäin tyytyväinen Mammaksin toimintaan ja testeihin, raskaustestit ja ovistestit olen sieltä tilannut ja nopeasti tulee ja lähetyskin "huomaamattomassa" kirjekuoressa. Nyt mielenkiinnolla testailenkin että milloin se ovis sitten oikeesti mahtais olla, meneekö yksiin tuntemusten kanssa.

Melyn kohdalla ei kyllä hajuakaan mitä vuoto on, mulla ei oo ikinä ollut kesken kierron punertavaa vuotoa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja mely:
mulla on tullu tänään pyyhittäessä jotai haalean veristä vuotoa, hyvin vähän. mutta mitähä toiki mahtaa olla ku kp:t on 11 tänään ??! kkokemuksia`?
Mulla on muuten joitakin kertoja vähän vastaavaanlaista vuotoa ja suunnilleen noilla päivillä. Voisko se olla munasolun irtoamisesta johtuvaa?? Kiinnittymisvuotoa?? Nää mulla eka tuli mieleen.. Tai sitten joku hormonihäikkä??
 
Alkuperäinen kirjoittaja Alina78:
Minä olen kanssa ollut erittäin tyytyväinen Mammaksin toimintaan ja testeihin, raskaustestit ja ovistestit olen sieltä tilannut ja nopeasti tulee ja lähetyskin "huomaamattomassa" kirjekuoressa. Nyt mielenkiinnolla testailenkin että milloin se ovis sitten oikeesti mahtais olla, meneekö yksiin tuntemusten kanssa.
mulla sama et tahon kyl jossai vaihees testaa oviksen et miten menee yksiin olojen kanssa..
 
Mely mulla on ollut muutamia kertoja vuotoa kesken kierron. Ei sitä kai tarkkaan voi tietää mistä johtuu. Hormonit eivät ehkä ole jostain syystä ihan normaalit tässä kierrossa ym. Oikeat kuukautiset voivat sitten alkaa vähän myöhemmin. Aika tavallisia kai tämmöiset kuukautishäiriöt kuitenkin ovat. Todennäköisesti se tasoittuu ensi kierrossa. Voi olla että raskautuminen tässä kierrossa olisi epätodennäköisempää. Mutta tämmöstä arvailua täällä.

Minä saan huomenna keltarauhashormonit nieltyä ja sitten vaan odottelen kiertoni tasoittumista ja kuukautisia...

Onnea Tillukas :flower:
Kiitos afu ohjeesta, katsotaan kerkeänkö leipoa viikonloppuna.
 
Afu kiitos:)

Musta oli ihana huomata et täällä keskustellaan just siitä samasta aiheesta jota itse mietin:) Eli tuosta painosta, sen turvallisesta pudotuksesta ja jos vaan suinkin raskaus alkaa niin kuinka sen nousua saisi hieman hillittyä.
Mulla tuli ekasta 24kg n.3kg oli tosin turvotusta mut toisesta tuli vaan 7kg ja toivon että tästä mahdollisesta kolmosesta ei tulis ainakaan enempää kuin kakkosesta (joopa joo, toivoa sopii ;) :LOL: )

Mut nyt on pakko lähteä laittamaan lapsille puuroa että pääsevät nukkumaan.
Taidan sit tulla tänne vielä piipahtamaan ;)
 
metsätähti: Mitä teit toisin toisen raskauden aikana kun noin suuri ero kertyneessä painossa?! Mulla tuli ekasta varmaan 28 kg ja toisesta 24-25 kg. Tosin paljon oli kyllä nestettäkin. Mulla suurin syy taisi olla painon kertymiseen se että mulla on huono selkä joka jonkun verran rajoittaa tuota liikunnallista harrastamista ihan normaalissa tilassakin saatikka sitten raskausaikana. :| Lapset ovat olleet 4,4 ja 4,8 kg eli kait vähän isohkoja mutta eihän se kuitenkaan tuota lähes 30 kg painoa pelkästään kerrytä!
 
Alina esikoisen kanssa olo varmasti rajoitti osin tuota painon kertymistä kun ei enään pystynyt ihan koko ajan jotain herkkua puputtamaan vaan herkut piti syödä pääosin salaa ja illalla ;) Liikuntaa en juurikaa lisännyt, nyt kyllä koitan jos vaan saisin itseni motivoitua liikkumaan enemmän.Nyt kyllä kun on jo kaks lasta ennestään niin ne kyllä jonkin verran pitää mua liikkeessä:)
Mul oli esikoinen 3,5kg ja toinen 3,7kg
Mä oon kyl kovasti pohtinut myös sitä et mä oon pienentänyt annoskokoa, mut ku mua pelottaa sekin et jos saan ns.paljon liian vähän kaloreita päivän aikana niin voiko mun elimistö silloin olla raskautumista vastaan koska se luulee et tyyliin on nälänhätä ja nyt ei oo suotavaa lisääntyä?Siis huomaatteko mitä kaikkea outoa sitä voi tulla mieleen :ashamed: ?
Vaikka ei mulla kyllä kalorimäärä voi mun laskujen mukaan millään jäädä vaarallisen alhaalle kun kuitenkin syön joka päivä 4-5krt siis lähes aina kuin lapsetkin.
 

Yhteistyössä