Keväällä/kesällä 2009 yrityksen aloittavat?

Tervetuloa uudet mukaan! :wave:

On ollut töissä niin kiirusta ettei ole paljon ehtinyt kirjoitella... Esittäytymisestä eli itse täytän 28 syksyllä ja mies on vuoden vanhempi. Yhdessä ollaan oltu kohta 8 vuotta ja siis kesällä on häät. Tyttö on nyt sellaset 2,5-vee ja asustellaan Tampereen kupeessa. :)

Ja galluppiin... Ihania juttuja ovat aikas lailla samat mitä muut jo mainitsivatkin eli vauvan tuoksu, ilmeet, tuhina jne. Ja tietysti ikävämpiä juttuja noi valvomiset ja vaippailu. Meillä oltiin kolme ekaa kuukautta vielä kovilla, kun oli koliikkilapsi, niin kyllä oli kädet kipeenä kanniskelusta ja väsymys aivan kamala. Melkein joka päivä päästiin nukkumaan vasta aamuyöstä ja se varsinainen vastasyntyneenaika on hieman pimennossa meikäläiseltä... :(
Katsotaan nyt sitten mitä toinen lapsi tuo tullessaan, kunhan nyt tärppäis ensin tässä kesän aikana :)
 
Olettepa olleet taas uutteria :D

Ei prkl kun välillä tuntuu tämä aika sujahtavan kuin siivillä. Hyvä että sitä edes kerran pari viikossa ehtii laittamaan per**nsä penkkiin ja lukaisevan teidänkin kuulumiset!

ON: ei uutta, ei ihmeellistä. Kierto alkoi heitellä 30-45 päivän välillä, Terolut resepti on olemassa, mutta luulen että haen ne vasta jos kierto tästä vielä pitenee. Muutenhan pitkästä kierrossa ei ole mitään haittaa, mutta jos kierto on oikein pitkä (olikohan >50kp tai jtn), se kuulemma alkaa vaikuttaa huomattavasti mm.luuntiheyteen! :eek: Tästä oli jotain tutkimuksiakin jo tehty. Hui.. Mulla ei oikeastaan koskaan ole ollut säännöllistä kk-kiertoa...

Älkää kuumeiset ymmärtäkö väärin, mutta hirmuinen vauvakuume tekee todellakin tepposia niin mielelle kuin kehollekin. Koittakaa haaveista ja vauvaprojekteista huolimatta elellä elämää niinkuin ennenkin. Joillain tärppää onnekkaasti jo muutaman kuukauden kuluttua, joillain kestää vähän kauemmin. Vuoden kuluttua suurin osa tästäkin porukasta on jo raskaana tai jopa uunituore äiti :heart: Haaveilen toki itsekin vauvasta, mutta kokemuksesta muistan kuinka rassaavaa oli ajatella koko ajan raskausoireita suuntaan jos toiseen... :/ Sitten kun päätin lopettaa stressaamisen, oli aika jo valmis ja plussa tuli :) Toivottavasti valoin uskoa ainakin joillekin kuumeisille :hug: Jos tuhrua tulee, menkat alkaa, negaa pukkaa, niin nenä vaan pystyyn ja kohti uutta yritystä! Kyllä ne negat sieltä vielä plussaksi muuttuu ;)
 
garden, meillä ei myöskään esikoinen helpolla päästänyt vanhempiaan ensimmäisten kolmen kuukauden aikana :| Neiti oli siis myös koliikkilapsi. Harmittaa oikein, kun väsymyksen ja uupumuksen vuoksi en minäkään muista paljoakaan pikkuvauva-ajasta :'( Mutta siitäkin selvittiin, vaikka välillä rankkaa olikin. Sisulla garden siitä selvitään, jos seuraavat sattuu olemaan samaa (koliikki)sorttia! Toivotaan tietysti, että molemmat päästäisiin seuraavalla kerralla vähän helpommalla... ;)

Ainiin - gallupvastauksia;
Mitä odotan vauva-ajasta:
-Vauvan tuoksua
-Hoivaamista
-Sitä, kun vauva nukahtaa syliin tuhisten
-Ylpeyttä olla pienen ihmeen äiti :heart:

Mitä en niinkään odota:
-kaaripukluja
-kainalokakkoja vaipassa
-sitä suunnatonta huolta vauvan hyvinvoinnista
-yövalvomista
 
B-7
Mely :hug:

Esittelystä:
Olen 33v,mies 36v ,naimisissa 13v ja lapset siis tyttö 12v,tyttö 11v,tyttö10,5v,poika 7,5v,poika 4,5v,tyttö 2v ja tyttö 4kk

Mitä odotan vauva-ajasta(mikä mulla on meneillään parhaillaan)
-Vauvan tuoksua,sitä jää aina kaipaamaan
-tuhinaa ja ähinää rinnalla
-pieniä varpaita ja sormia
-ylpeyttä lapsista

ja en niinkään odota
-huolta ensi kuukausien vauvan hyvinvoinnista
-mahd koliikkia :whistle:

Hui,kun taas kuume polttelee...
Musta olisi niin ihana saada viimeinen mahd pienellä ikäerolla tähän nykyiseen pieneen.Kun nyt olis kaikki tarvikkeet olemassa,pelit ja vehkeet.Ajatuksella ettei sitten vuosien päästä tarvii aloittaa alusta vaan sitten vois lopettaa tähän ;)
Mutta miestä en saa mukaan ennen loppukesää...

mulle sais muuten muuttaa aloituksen elo-syyskuuhun,pysyn niukkanaukka kesällä aloittelevissa :whistle:
 
Perjantai 27.3.2009



Kuka?-------------kp-------------Koska?-----------Haaveissa?
Tuitutti...................kp 5/28.............yritys käynnissä.............1
Tuulia85.................kp19/27-39........huhtikuussa..................1
bellaa....................kp??/26-28.........kevään aikana..............1
mely......................kp 2/30-39.........yritys menossa..............1
Milli ja vauvahaave..kp??/??............mahd.kesällä.................1
Marjutti86...............kp 12/??...........tjottailua........................1
Dana88..................kp??/22.............yritys käynnissä.............1
Kaapo80................kp??/??..............kevään-kesän aikana....1
Lily88.....................kp12/25-28........kesä-heinäkuussa?.......1

Afu-82....................kp17/28-33.......(loppu)kesän aikana.....2
NeitiKat..................kp??/??..............kesällä.........................2
Nanna1980............kp??/??..............heinäkuussa................2
Zara81...................kp??/??..............huhti-toukokuussa?.....2
Veikka....................kp??/??..............tjottailua......................2
Emmy83.................kp??/??..............toukokuussa................2
garden...................kp??/??..............touko-kesäkuussa.......2
minttumaaria76......kp??/??.............yritys käynnissä...........2
Veeruska-81..........kp 8/28..............tjottailua......................2
Snoopy..................kp??/30..............maalis/huhtikuussa......2
mmiilia...................kp32/30-37.........kesäkuussa.................2
Oravannahka.........kp??/28-42........kesän tienoilla..............2
Tansuli...................kp??/??..............touko-kesäkuussa........2
Tillukas...................kp??/??..............huhtikuussa.................2
Annien....................kp??/??.............huhtikuussa..................2
love87....................kp 7/28-29........huhti-kesäkuussa.........2

Alina78...................kp 5/29-30........yritys käynnissä............3
BornToLose............kp??/??..............toukokuussa................3
CrazyInLove..........kp28/28.............kevään/kesän aikana...3
kylkiluu..................kp??/??..............tjottailua.......................3
HAPPY-82...............kp19/??.............keväällä........................3

Röllimuori...............kp??/??..............maaliskuun lopussa.....4
maximilian.............kp??/28..............parin kk päästä............4

Petite.....................kp24/28-29.........maaliskuussa............. 5
BabySeven.............kp??/??..............elos-syyskuussa..........8





PLUSSANNEET :heart:
JULIAN 03/2009----LA ?


HAAMUILIJAT


 
apua mulla aivan mahassa kipristelee ku oon niin vauvakuumeen kourissa :D mikähän lie elämäntilanne meillä itte kullakin ens jouluna vaikka =)

mely :hug:

vielä tälle viikonlopulle en ovista oota, ehkä sit seuraavana! tänään saan taas miehen kotiin ja huomenna lähetään ansaitusti juhlimaan =) pitäs tästä ryhdistäytyä suihkuun ja kauppaan...

viikonloppuja!! :wave:
 
mua pelottaa et jos mulla ei ovis tuu normaalisti.. :'( eksyin selailemaan sellasille sivuille missä puhuttii oviksen puuttumisesta ja sen takia kierto yleensä pitkittyy.. plaah.. en haluaisi alkaa syömään mitää lääkkeitä (teroja).. mut kai se on pakko jos ens kierto on samanpituinen.. yyh..
 
öööm... sori tyhmiä kysymyksiä.. mutta onko ihan normaalia et menkkojen aikana veren seassa tulee limaa tai tummempaa verihyytymää.. tänään aiemmin kävin veskis ja pisutin nii sit (kuulostaa ällöltä) emmättimestä tippuu veri ns. limana :D en osaa selittää.. (kiva ku itte en muista oliko normaalii silloin ennen ku aloitin pillerit ja oli luomukierrot viel... ja en kauhean kauaa oo ollu ilman pillereit.. niin sen takia kyselen...)
mut siis se veny ja veny.. sit äsken kävin veskis nii emättimest tippui tummempaa hyytymää..ei kai paksua..? sellanen pieni määrä vaan.. ja seassa taas kai vähän venyvää.. hyi ajattelin jo kauheita vessassa, et mitäs jos se oli varhainen km??:eek: ei kai... minkähänlaista se ois... mut siis toi oli iha vähäistä mut silti... tummempaa kasassa pysyvää verta näkyi olevan ku tippui veskinpytyn veteen...
apua, mä ajattelen liikaa mikä ei sovi mulle ees :D:D:D:s oonko mä ihan outo ??!!
 
mely :hug:
Normaalia on klimpit ja klöntit!

Mietin just et jos meillä kesällä (heinä/elokuu) heti nappais niin lasten ikäeroksi tulis 1v ja 4kk :)

:LOL: Olen jo valinnu vaunut mitkä haluan sitte ku on kaksi, Phil&Teds sport :D Aivan kivan oloiset ja näppärän näköiset... Aina ku kadulla näen ko vaunut niin menen juttelee mamman/iskän kaa vaunuista. Luulee varmaan pian et olen joku ihme höperö... :LOL:

Niin itsensä esittelyyn vielä, eli asumme Espoossa, toiveissa muutto Pohjoiseen.

Galluppiin:
+ ihana masu
+ imetys/ läheisyys ( nyt ei imetys onnistunut jos siis nro 2 kanssa onnistuis)
+ tuhina ja puhina
+ Synnytys kaikkine kipuineen, uskomaton ja positiivinen kokemus
- yöheräämiset / koliikki/ jatkuva väsymys
- Synnytyksen jälkiolotila (Kivut, säryt ja parut)

Nyt poistun nauttimaan lasillisen punaviiniä, NAM!

Kat :wave:
 
mely :hug: ja kuulostaa ihan tutulta noi sun venyvät ja paukkuvat klimpit :D

täällä tunnollisesti syödään pillereitä. :)
mietin tuossa että pitäiskö käydä vielä tässä kk:den aikana jossakin "tuulettumassa" jos se tärppi sit vaikka piankin kävis. ;) viimeksi meni kyllä n.3kk tärppiin mut silloin mulla jäikin menkat jostakin kumman syystä pois. alkoi jo pillereiden aikaan myöhästellä vaikka normisti tulee just samalla kellon lyömällä aina pillereiden aikaan. Saa nähä millaseksi eka luomukierto venyy kun mulla ei tosiaan imetyksen jälkeen kerinnyt tulla yksiäkään luomumenkkoja kun pillereillä saatiin ne aikaseksi.

Ei muuta ku peitot heiluu naiset ja varsinki ne kellä ehkäisyä ei enää oo!! :D plussaonnea kaikille!! :heart:
 
Lauantai 28.3.2009



Kuka?-------------kp-------------Koska?-----------Haaveissa?
Tuitutti...................kp 6/28.............yritys käynnissä.............1
Tuulia85.................kp20/27-39........huhtikuussa..................1
bellaa....................kp??/26-28.........kevään aikana..............1
mely......................kp 3/30-39.........yritys menossa..............1
Milli ja vauvahaave..kp??/??............mahd.kesällä.................1
Marjutti86...............kp 13/??...........tjottailua........................1
Dana88..................kp??/22.............yritys käynnissä.............1
Kaapo80................kp??/??..............kevään-kesän aikana....1
Lily88.....................kp13/25-28........kesä-heinäkuussa?.......1

Afu-82....................kp18/28-33.......(loppu)kesän aikana.....2
NeitiKat..................kp??/??..............kesällä.........................2
Nanna1980............kp??/??..............heinäkuussa................2
Zara81...................kp??/??..............huhti-toukokuussa?.....2
Veikka....................kp??/??..............tjottailua......................2
Emmy83.................kp??/??..............toukokuussa................2
garden...................kp??/??..............touko-kesäkuussa.......2
minttumaaria76......kp??/??.............yritys käynnissä...........2
Veeruska-81..........kp 9/28..............tjottailua......................2
Snoopy..................kp??/30..............maalis/huhtikuussa......2
mmiilia...................kp33/30-37.........kesäkuussa.................2
Oravannahka.........kp??/28-42........kesän tienoilla..............2
Tansuli...................kp??/??..............touko-kesäkuussa........2
Tillukas...................kp??/??..............huhtikuussa.................2
Annien....................kp??/??.............huhtikuussa..................2
love87....................kp 8/28-29........huhti-kesäkuussa.........2

Alina78...................kp 6/29-30........yritys käynnissä............3
BornToLose............kp??/??..............toukokuussa................3
CrazyInLove..........kp29/28.............kevään/kesän aikana...3
kylkiluu..................kp??/??..............tjottailua.......................3
HAPPY-82...............kp20/??.............keväällä........................3

Röllimuori...............kp??/??..............maaliskuun lopussa.....4
maximilian.............kp??/28..............parin kk päästä............4

Petite.....................kp25/28-29.........maaliskuussa............. 5
BabySeven.............kp??/??..............elos-syyskuussa..........8





PLUSSANNEET :heart:
JULIAN 03/2009----LA ?


HAAMUILIJAT


[/quote]

 

Yhteistyössä