Keväällä/kesällä 2009 yrityksen aloittavat?

minä 22, mies täyttää kohta 20. lapsia ei ole, esikoisesta haaveillaan. minulla ollu kyllä pitkään vauvakuumetta, mutta nyt sitten tosissaan!! :whistle:

avoliitossa ollaan asuttu vajaa vuosi, mies armeijaa suorittamassa tällä hetkellä.. itse ammattikorkeakoulussa.

viikonloppua odotellaan kovasti... kohta saunomaan

:p
 
Itse olen pian 21 ja mies on 22. Opiskelen amkssa, mies töissä. Vauvakuumeen kourissa esikoista yritetään. Yhdessä ollaan oltu parisen vuotta, kihloissa ja noin vuosi asuttu yhdessä.
Tervetuloa uusille!
 
Mene ihmeessä hakee varmistus Mely, mä jännään sun mukana!!!

Kävin tänään kattoo mun kaverin 2 vkon ikäistä vauvaa (pikku herra, pituutta eilen neuvolassa vaivaset 57cm!!!) HUH! On ne niin ihania... Toisaalta meillä ku toi "ykkonen" on niin pieni vielä niin en saa antaa vauvahaavekuumeelle vielä valtaa vaan nauttia tästä neitosesta kotona =)

Kat
 
Esittäytymisestä.. mä täytän kesällä 33v,mies samanikäinen, lapsia neljä. Lapset 2v8kk, 7v, 9 ja 12v. Vielä yhdestä haaveilen, mies tosin paljon matkatyössä joten tottakai jaksaminen mietityttää. Toisaalta olen niin tottunut jo tähän, sama juttu oli nuorimmaisenkin kanssa ja hyvin on pärjätty. :D
 
Heips!

Zara: mepäs mennäänki sit samaa aikataulua! :) mullakin tosiaan se viimenen laatta pillereitä tuolla kaapissa odottaa ja sen syönnin alotan ylihuomenna eli torstaina! :D sä meet siis kaks päivää mua edellä! :)

mely: juu kyllä ne terkat aina yleensä ehdottaa ekaks sitä pissatestiä mut mulla kun ei siitä pissatestistä olla saatu varmuutta niin oon sanonu että se pitää katsoa verestä että saadaan luotettava tulos. niinku Afu tuossa sanoi niin ilmeisesti se pissatesti on halvempi.

Itsestä sen verran että tosiaan neljättä tässä kuumeillaan. Olemme kolmikymppinen pariskunta ja vanhin lapsista on yhdeksän vuotta, toinen kuusi vuotta ja nuorin vuosi ja kolme kuukautta. Vaihdettiin muuten jo tila-autoonki.. että tärppiä odotetaan sit pian kun pillerit loppuu! :D
 
ihan tällasta galluppia ajattelin kysäistä: :attn:
mitkä ihania asioita vauvan tulossa? entäs niitä vähemmän ihania?ihania:
musta vauvan tuoksu on ihana, ja erilaiset ilmeet ja vastasyntyneen tuhina, kun vauva syö tyytyväisenä rintamaitoa, katsella nukkuvaa vauvaa, vauvan kylvetys...
niitä vähemmän ihania:yövalvomiset, väsymys, kun ei ehdi itse heti syömään kun on nälkä, vaipparumba, oman ajan puute, kipeät hartiat kanniskelusta...
 
Keskiviikko 25.3.2009



Kuka?-------------kp-------------Koska?-----------Haaveissa?--yk
Tuitutti...................kp 3/28.............yritys käynnissä.............1
Tuulia85.................kp17/27-39........huhtikuussa..................1
bellaa....................kp??/26-28.........kevään aikana..............1
mely......................kp38/27-32........yritys menossa..............1
Milli ja vauvahaave..kp??/??............mahd.kesällä.................1
Marjutti86...............kp 10/??...........tjottailua........................1
Dana88..................kp??/22.............yritys käynnissä.............1
Kaapo80................kp??/??..............kevään-kesän aikana....1
Lily88.....................kp10/25-28........kesä-heinäkuussa?.......1

Afu-82....................kp15/28-33.......(loppu)kesän aikana.....2
NeitiKat..................kp??/??..............kesällä.........................2
Nanna1980............kp??/??..............heinäkuussa................2
Zara81...................kp??/??..............huhti-toukokuussa?.....2
Veikka....................kp??/??..............tjottailua......................2
Emmy83.................kp??/??..............toukokuussa................2
garden...................kp??/??..............touko-kesäkuussa.......2
minttumaaria76......kp??/??.............yritys käynnissä...........2
Veeruska-81..........kp 6/28..............tjottailua......................2
Snoopy..................kp??/30..............maalis/huhtikuussa......2
mmiilia...................kp30/30-37.........kesäkuussa.................2
Oravannahka.........kp??/28-42........kesän tienoilla..............2
Tansuli...................kp??/??..............touko-kesäkuussa........2
Tillukas...................kp??/??..............huhtikuussa.................2
Annien....................kp??/??.............huhtikuussa..................2
love87....................kp 5/28-29........huhti-kesäkuussa.........2

Alina78...................kp 3/29-30........yritys käynnissä............3
BornToLose............kp??/??..............toukokuussa................3
CrazyInLove..........kp26/28.............kevään/kesän aikana...3
kylkiluu..................kp??/??..............tjottailua.......................3
HAPPY-82...............kp17/??.............keväällä........................3

Röllimuori...............kp??/??..............maaliskuun lopussa.....4
maximilian.............kp??/28..............parin kk päästä............4

Petite.....................kp22/28-29.........maaliskuussa............. 5
BabySeven.............kp??/??..............heinä/elokuussa..........8





PLUSSANNEET :heart:
JULIAN 03/2009


HAAMUILIJAT



 
Nanna tällä hetkellä ne ihanan pienet vaatteet saa suun hymyyn =) . Myös raskausaikaa (noin rv 15-30) myös innolla odotan. Vähän jännittää se miten jaksaa tuon esikoisen kanssa raskausajan olla, kun ei pääse nukkumaan silloin kun haluaa :whistle: . Ja miten esikoinen tulee ottamaan uuden tulokkaan vastaan. Mulle yöheräilyt ovat melko tuntematon käsite, sillä tyttö on aina nukkunut hyvin. Ihan pienenäkin heräsi vain 2-3 kertaa yössä, nyt jo monta kuukautta nukkunut pääsääntöisesti heräämättä.

Näin viime yönä unta että olin raskaana rv 40+6 ja äippäpolilla olin käymässä. Olivat sitä mieltä että on tulossa avotarjonnassa :whistle: . Mä ooon jotenkin ihan 100% varma että tuleva raskaus menee myös yliaikaiseksi (siis ihan virallisestikin eli rv 42+). Itsestä sen verran että olen 27v, mies täyttää 31v tänä vuonna ja meidän tytär on 1v1kk :heart: . Tampereella myös asustellaan. Joku muukin taisi olla täältä :wave:

Mutta nyt aamupalalle kun saa kerrankin syädä rauhassa B)

Afu
 
Onpa kiva kuulla, et täällä on niin paljon eri-ikäsiä kuumeilijoita ja toiset jo "vanhoja tekijöitä" ja toisille tää on ihan uutta :) Vaikka mäkin jo siitä kolmannesta haaveilen, tuntuu tää silti ihan yhtä jännältä ja "uudelta" asialta, tuskin tähän koskaan "tottuu".. :D

Nanna1980: Kyllä se vauvan pieni tuhina ja tissittely on vaan niin ihanaa, ja ne pienen pienet vaatteet on NIIN sulosia!! Myös raskausaikaa odotan innolla.. Yöheräämiset ja vaipparumba on kyl munkin mielestä niitä vähemmän ihania asioita, mut tuntuu onnex niin mitättömiltä sitten kun on se ihana käärö :D ja tietysti vähän jännittää tuleeko koliikki-vauva vai rauhallinen nukkuja..

Omasta navasta nyt sen verran, et oli pakko tehdä eilen ovulaatio-testi kun siitä niin paljon on täällä puhuttu (sain joskus kaverilta niitä nipun, kun ei ite enää tarvinnut), heräs kiinnostus, et mukava tietää ovuloinko oikeesti sillon ku luulen, vaikken sitä nyt tässä kierrossa vielä muuten metsästäkään. :)
No siihen testiin tuli aika haalee se testi-viiva ja eilen oli kp16 eli onko teillä muilla kokemusta niistä? Onko se ovulaatio nyt sitten vasta mahdollisesti tulossa et viiva vois olla tänään vahvempi vai miten muilla on ollu? Kertokaa viisaammat kun mä vasta yritän tutustuu niiden testien ihmeelliseen maailmaan.. :D Kiitos jo etukäteen!
 
HAPPY-82, samoja asioita odotan minäkin innolla :heart: :heart: :heart: kaikki meidän isommat olleet tosi huonoja nukkujia, joten varaudun jo siihen,että tuskin sitä öitään saa nukkua. Ovistesteistä, sen testiviivankin täytyy olla tumma, vaaleita viivoja voi tulla päivää-kahta ennen varsinaista oviksen lähestymistä. Mullakin tuli kahtena päivänä haalea,mut sitten sain 2 tosi tummaa kun oli ovis käsillä.

ON: mä testasin jostain kummasta mielijohteesta VIIME YÖNÄ!! no eihän siihen tikkuun tullu mitään,mutta aamulla oli tosi haalea haamuviiva. :eek: Testeissähän sanotaan,ettei ole 10min. jälkeen luotettava,joten oletan että on negatiivinen. Ja mulla koopeet vasta 22/28.
 
Niin ja minä olen 20 vuotias ja ukko täyttää 23 :) et aika nuoria mut tunnemme olevamme tarpeeksi kypsiä :) ja niin moni muukin on sanonu. esim. musta tulee hyvä äippä. ja sit moni sanonu et oon kypsä ikäisekseni :) jne. et ihan posiitiivista palautetta on tullu. ja mummelikin jo on kyselly et : oletko jo sinä tiinenä ;) eli tarkoittaen posjoispohjanmaan murteella, raskaana :D oon siis sieltä kotoisin. Porukat asustelee Kuusamossa. ja oon sit muuttanu tänne hämeenlinnaan pari vuotta sitte. asustellu ollaan mietsukan kanssa saman katon alla sen aikaa ;) ollaan tässä jo puhuttu jo pidemmän aikaa vauvoista, mut se ollu vähän ensin haaveilua, mutta sitten kun tulin raskaaksi syksyllä ja se meni kesken sitten.. niin tiesimme et sitä me haluumme et saamme pienen käärön<3
 
hmm, soittelin tänään terveyskeskukseen ja kyselin jos vois mennä tekee raskaustestin. mut sit ku tuli puheeksi et se ois toivottu lapsi, nii sieltä sanottiin et no siinä tapauksessa ei oteta raskaustestiä tai eivät laita lähetettä.. :eek: aika outoa.. sanoi vaan et sama ku meen ostaa apteekista r-testin... niin kai se on.. hmm. sit soittelin mun tutulle äippäneuvolaan kenen kanssa kerkesin juttelemaan silloin viime raskaudessa.. ja se sano et voisin testailla vklopun aikana :) et käyn ostaa testin.. mut kiva ku ei oo yhtää ylimääräistä rahaa.. ens viikolla vasta :( mut täytyy sinne jaksaa odottaa..
 
^ mitä, onpa kummaa touhua.. :headwall: miks ihmeessä ei ota testiä tk:ssa jos toivottu raskaus. koittaa säästää kuluissa. hohhoijaa.. varmasti ärsyttää!

ihana galluppi :D
musta pienet vauvan vaatteet on ihan ylisöpöjä. en tiiä miten saan sit odotus aikana itteni hillittyä et en osta kaikilla rahoilla sulosia pikku vaatteita.. vauvan tuoksu on myös tosi ihana, haistelen varmaan omaa vauvaa koko ajan :D odotan jopa vauvan itkua (joskus on varmasti tämä se negatiivinen puoli, varsinkin öisin!)
vauvamahaa odotan tositosi paljon, varsinkin sitä kun maha näkyy mut ei oo vielä oikeen iso, eikä muuten tukala olo :)
vaunulenkit on varmasti mukavia. on varmasti uskomaton tunne ku vaavi eka kertaa hymyilee ja alkaa iloisesti jokelteleen ja naureskeleen :heart:

just vaipparumba ja yövalvomiset inhottavimmat asiat varmaan. ja jos vauva sairastaa :/
 
esittelyä: minä 32, mies 31 ja meillä on 07/08 syntynyt poika. Helsingissä asutaan. Nyt olen mammalomalla vielä, pidän heinäkuun alkuun saakka hoitovapaata, sitten töihin, mies töissä.

Gallup: odotan sitä pientä ihmistä, sen tuoksua ja tuhinaa. Sitä onnen tunnetta rinnassa omasta lapsesta. En odota aamupahoinvointia, joka oli 3 kk ihan järkkyä. Olin saikullakin töistä sen vuoksi. Sitä oli 24 H mikään ei pysynyt sisällä. Ja tietty se koliikki, yöheräilyt, väsymys ja sairastelut ei oo ollenkaan mukavia juttuja.

Nyt tarttee taas alkaa bongaamaan ovislimoja, pillereiden kanssa kun ne muuttuu ihan erilaisiksi. Viimeksi en oikein ehtinyt mukaan koko hommaan, kun poika sai alkunsa jo yk 1.

Olen päättänyt testailla 10.4 niillä tosi herkillä raskaustesteillä =) viime raskauskin näkyi niillä jo 9 pv oviksen jälkeen :heart:

Minttis

Mely ! käy yksityisellä, jos ei muuten saa testiä ! Ei mikään älykallisjuttu.
 
Galluppiin, parasta on ehkä se vuorovaikutus mitä vauvaan alkaa saamaan ja sitte tissittelyhetket. Pahinta sitte varmaan just yöheräämiset ja masuvaivat..

Raskausaikaa ootan tosi innolla kun esikoista kun ootin ni musta raskaana oleminen oli niin ihanaa. Pitääkin sitten nauttia siitä koska tuskin meille tulee kolema lasta..

En malttais oottaa et saa tän imetyksen lopetettua ni pääsee yrittämään.. Ens kuun loppua odotella siis. Se ois tavotteena et sitte ei enää tissiteltäis.

Muoks. Huomasin että mun nimimerkin vaihdos oli pävittynyt viimein eli täällä siis entinen AnnieNam :D
 
en mä viitti yksityiselle.. :( on se kuitenki kalliimpaa ku apteekin testi.. ei kai se auta ku seki ylimääräinen raha jostain repii et saa testin tehtyä :D saas ny nähä :)

Juu kylhän se oli mulleki tosi outoa ku eivät ota testiä jos on toivottu :D niin no siinähä säästää.. mut silti :D vois ne ny vähä ajatella et miltä meistä naisista tuntuu :D heh..

Hei sanokaahan mitä suomeksi tarkoittaa, kun sanotaan esim. rinnat ovat pingottuneet :D tai siis onko rinnat niinku ''turvonneet'' vai häh :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Röllimuori:
Heips!

Zara: mepäs mennäänki sit samaa aikataulua! :) mullakin tosiaan se viimenen laatta pillereitä tuolla kaapissa odottaa ja sen syönnin alotan ylihuomenna eli torstaina! :D sä meet siis kaks päivää mua edellä! :)
Heh! Mennään sitten kyllä aika samoissa! :) Ihan kiva saada "hengenheimolainen".. Vielä kun tärppäiskin samoihin aikoihin :)
 
palailin käymään täällä :hug: kävin eilen ultrassa ja arvioitu raskauden aika oli 5 viikkoa. syke näkyi jo paikka pieni pallo se oli :D ihanaa nyt vain odottelen että se tuolla mahassa kasvais ja kaikki menis hyvin :heart:
 
Torstai 26.3.2009



Kuka?-------------kp-------------Koska?-----------Haaveissa?--yk
Tuitutti...................kp 4/28.............yritys käynnissä.............1
Tuulia85.................kp18/27-39........huhtikuussa..................1
bellaa....................kp??/26-28.........kevään aikana..............1
mely......................kp39/27-32........yritys menossa..............1
Milli ja vauvahaave..kp??/??............mahd.kesällä.................1
Marjutti86...............kp 11/??...........tjottailua........................1
Dana88..................kp??/22.............yritys käynnissä.............1
Kaapo80................kp??/??..............kevään-kesän aikana....1
Lily88.....................kp11/25-28........kesä-heinäkuussa?.......1

Afu-82....................kp16/28-33.......(loppu)kesän aikana.....2
NeitiKat..................kp??/??..............kesällä.........................2
Nanna1980............kp??/??..............heinäkuussa................2
Zara81...................kp??/??..............huhti-toukokuussa?.....2
Veikka....................kp??/??..............tjottailua......................2
Emmy83.................kp??/??..............toukokuussa................2
garden...................kp??/??..............touko-kesäkuussa.......2
minttumaaria76......kp??/??.............yritys käynnissä...........2
Veeruska-81..........kp 7/28..............tjottailua......................2
Snoopy..................kp??/30..............maalis/huhtikuussa......2
mmiilia...................kp31/30-37.........kesäkuussa.................2
Oravannahka.........kp??/28-42........kesän tienoilla..............2
Tansuli...................kp??/??..............touko-kesäkuussa........2
Tillukas...................kp??/??..............huhtikuussa.................2
Annien....................kp??/??.............huhtikuussa..................2
love87....................kp 6/28-29........huhti-kesäkuussa.........2

Alina78...................kp 4/29-30........yritys käynnissä............3
BornToLose............kp??/??..............toukokuussa................3
CrazyInLove..........kp27/28.............kevään/kesän aikana...3
kylkiluu..................kp??/??..............tjottailua.......................3
HAPPY-82...............kp18/??.............keväällä........................3

Röllimuori...............kp??/??..............maaliskuun lopussa.....4
maximilian.............kp??/28..............parin kk päästä............4

Petite.....................kp23/28-29.........maaliskuussa............. 5
BabySeven.............kp??/??..............heinä/elokuussa..........8





PLUSSANNEET :heart:
JULIAN 03/2009


HAAMUILIJAT
 
JULIAN ihana kuulla että kaikki kunnossa ja hyvin. Tarrasukkia pikkumatkustajalle =)

mely aika omituiselta kuulostaa tuo terkkarin toiminta. Jospa soitat sinne uudestaan, ja joku toinen henkilö vastaisi puhelimeen. Et kerro että raskaus on toivottu, niin eiköhän ne sitten laita sen lähetteen labraan. Itse muistan että aikoinaan (noin 6-7v sitten) olin ihan varma että olen raskaana ja kävin pyytämässä terkkarissa näytteeseen lähetettä + purkkia. Sainkin ne, mutta menkat alkoivatkin sitten samana iltana vielä. Toinen vaihtoehto on nuo Rfsun testit jotka maksaa noin 4-5?/2kpl paketti (saa ainakin citymarketista, minimanista, prismassa pitäisi olla mutta viimeksi on löytänyt). Itsellä sellaiset jo odottaa kaapissa :whistle:

Mä oon aika varma että olen tästä kierrosta pongannut ovislimat. Eikös se niin mennyt että valkovuoto muuttuu tosi kirkkaaksi/juoksevaksi? Toistaiseksi ei kuitenkaan vielä ole käytetty niitä "hyväksi", mutta ihan kiva että hormonaaliset jutut tuntuisi suunnilleen olevan kunnossa imetyksen loputtua.
 
B-7
Meillä täällä turussa on myös terkka sanonut ettei testaa raskautta jos on toivottu raskaus...eli varmaan ajattelevat että kun lasta toivotaan,on varaa ostaa tseti ja taas kun ei toivottu,jotain muuta...Näin ajattelisin.
Mutta jos kotitestillä epäselvä tilanne,on tk velvollisuus testata se sielä oli sitten toivottu tai ei ;)

Ovislimat on enempi sellaiset sitkeät,kanamunalimat,venyy ja paukkuu :whistle:
Kierron lopulla jos tärppi käynyt,muuttuu vuoto vetiseksi,kirkkaaksi ja juoksevaksi :p

B7
 
no voi vittendaaaali, aamulla oli sit pöksyihin tullu toooosi ohutta vuotoa, väriltään haalean punaista. :( ei oo nyt tullu siteeseen enempää ku aamulla tuli viel pikkasen.. noniin, mun tuuria... jos tää nyt on sitä mitä vois luulla eli menkat? :D taatana. ei voi tietää mitä täällä mun sisälläni oikein tapahtuu :D
 

Yhteistyössä