Kevään 2009 yrittelijäät

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Sida82
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
sorry Elina, sotkin Nellin pupuilupäiviin. Jos sun ovis oli maanantaina, ne sunnuntai- ja tiistaikuherteluthan on ollut ihan ideaalit ajankohdat! Kyllä teillä on nyt oikein hyvin "pullat uunissa". Ja Nellille siis lohdutusta että ehkäpä se lauantai oli ihan riittävä!

Täällä meneillään kp 26/27-30, eli tätiä odottelen aikaisintaan sunnuntaina tulevaksi...jännittää. Pupuilut osui kyllä kohdalleen tässä kuussa, mutta saapa nähdä käykö tässä kuitenkaan sen paremmin kuin aiemmissakaan kuudessa kierrossa. Toiveet on kuitenkin korkealla, eikä menkkakipuja ainakaan toistaiseksi ole näkynyt!

Hyvää perjantaita kaikille!

Keskiviikkona kävin tosiaan lääkärillä, joka ultrasi ja ehdotti, että menen siihen kaavintaan, koska kohdusa näkyi samat "varjot", kuin kolmessa aiemmassakin ultrauksessa. Sain sitten ajan heti seuraavaksi aamuksi eli eilen kävin sitten siinä kaavinnassa. Nyt kotona lepäämässä ja vointi on tosi hyvä. En olisi uskonut, että se on noinkin kivuton toimenpide henkisesti ja fyysisesti. Ehkä tilaani auttaa se, että suurin osa oli tyhjentynyt silloin lääkkeellisellä hoidolla, joten vuoto on nyt tosi niukkaa, eikä ole kipuja ollenkaan. Kaavinnassa lähinnä rapsuteltiin kohdun seinämästä muutamaa sinne takertunutta palasta ja sitä paksuutta kevennettiin...

Lääkärilausunnon mukaan kohtu oltiin saatu niin puhtaaksi, ettei mun tarvitsis mennä jälkitarkastukseen ollenkaan. Eli nyt käytännössä odotellaan AIKUISTEN OIKEESTI niitä omia menkkoja alkavaksi :) Joka pitäisi nyt sitten tapahtua 4-6 viikon kuluttua. Toivon tällä kertaa, että se olisi se normikierto ja kuukautiset tulisivat vaikka jo 4 viikon päästä. Odotetaan ne yhdet menakt välissä ja sitten alkaa taas yritys. Jotenkin tosi helpottava tunne, että tästä olisi nyt vihdoin päästy yli ja ympäri. Olisi vaan pitänyt heti kättelyssä valita tuo kaavinta. Se lääkkeellisen vuoto oli jotain sanoinkuvaamatonta ja kivut kanssa. Kauheeta veren kanssa läträämistä suoraan sanottuna.

Mutta sitä ihmettelen, että miten kaavinnassa kohtuun voisi jäädä enää mitään raskausmateriaalia? Kun mun lääkärilausunnossa lukee, että ne ovat ultranneet kaavinnan jälkeen saadakseen puhtaan lihaskaiun, ja jos ei ole lihaskaikua saatu kauttaaltaan, niin ne ovat kaapineet sitten vielä lisää. Että ei kait ne joillekin jätä sinne sitten jotain materiaalia, vai miksi jotkut joutuvat uudestaan kaavintaan...? Ei voi käsittää.

Nyt kun elämääni koettelee vielä tämä uusi kokemus, niin olisin halunnut kysyä kaavinna kokeneilta, että tuliko ne omat ekat menkat normikierrolla vai joutuiko joku siinä vaiheessa ottaa ne Terolutit käyttöön? Vai määrätäänkö niitä vielä tuossa vaiheessa?

p.s Kiitos kaikille kannustavista sanoista. Täällä kirjoittelee jo ihan uusi nainen...

Hei,
tulin kurkkaamaan, että mitä tänne kuuluu. Pidän peukkuja koko porukalle, me tuolla odottajissa kaivataan uutta väkeä. Meidän keskustelut ovat olleet aika vaisuja, tässä alkuvaiheessa kun ei hirveästi tapahdu, eikä vielä oikein uskalla miettiä mitään vaunu- tai tarvikeasioitakaan.

Hienoa Sari, että olet vihdoin päässyt eteenpäin ja että yritys voi kohta alkaa uudestaan kunnolla. Kovasti onnea matkaan!

Onnea Veera kihlauksen johdosta!! Hääsunnittelu on oivaa puuhaa vauvahaaveiden lomassa. Tulee ihan kummasti muuta ajateltavaa. Ehkäpä teillä käy samoin kun meillä: meillä tärppäsi heti kun sain morsiuspuvun tilattua. Nyt sitten ihmetellään ja odotellaan puvun tulemista ja mahan kasvua. Ja että mahtaako tämä morsian mahtua pukuunsa ensinkään. No, uuden puvun hankinta on kyllä pieni murhe. Lähinnä vaan toivon, että pikkuinen pysyy kyydissä.
Hyvää viikonloppua,
t. Suvipilvipäivikki 8+2 (tai neuvolan mukaan 9+2, joka ei kyllä pidä paikkaansa)

Jospa pääsisin taas tähän jännäysketjuun mukaan. Omalla kohdallani ei kyllä ole nyt kyse siitä plussan jännäyksestä vaan tädin jännäyksestä. Että on outoa iloita tädin jälleennäkemistä :D Teemme silleen, että pyydän tädin meille kylään, jotta se ei tule teille kylään! :)

Mun piti vielä onnitella Veeraa kihlauksesta! Voin kokemuksesta sanoa, että ne hääsuunnittelut kyllä vielä aika paljon aikaa ja ajatusta. Ei jää hirveesti aikaa muulle murehdinnalle.

Jännääjät:
Ansku81, yk11, 16.1.
Pilvi82, yk6, (1), 19.1.
Katriina _, yk4 (2) 24.1.
Chili28 yk4, (1), 25.1. -->
Kinuski5, yk7, (1), 25-28.1.
Elina77, yk2, (1), 2.2.
Lilli81, yk8, (1), 3.2.
Nelli 79, yk6, 8.2.
Lidia, yk1, (1), 8.2.
Veera81, yk9 (1), 9.2.
Kisu_mirri yk3 (2), 13.2? (kierto sekaisin)
Sida82, yk4, (1), 20.2.?
Sari_80, yk2, (1), 21.-28.2.?
Haaveilija* yk3, (1), ?
pieni-suuri toivomus, yk4, (1), kierto täysin sekaisin

+++ Plussanneet:
Inya ('81), +13.9. (yk1)
Elli83, + 10.10. (yk3)
Lotta*80, +11.10. (yk1)
Amalia79 +10.11. (yk3)
Minttu +16.11. (yk3)
Muppelo, +30.11. (yk5)
Aurora81, +6.12. (yk2)
Maruzen, +8.12. (yk5)
Lehmus28, +10.12 (yk3)
Homegirl80, +12.12. (yk7)
Siina76, + 21.12. (yk3)
Elviira 82, +24.12 (yk3)
Suvipilvipäivikki, +1.1.2009 (yk4)
Kata-82, +6.1.2009 (yk4)
Sipuli 09, +5.1.2009 (yk2)

Moi vielä,
En ole ollut varhaisultrassa, pähkäilen edelleen sinne menemisen kanssa ja odottelen kutsua julkisen puolen ultraan. Neuvola laskee viikot viimeisten kuukautisten mukaan niin, että kierto olisi ollut sen 28 vrk. Ja mulla kierto on ollut n. 35 vrk. Viikot ja la varmasti tarkentuvat sitten ultrassa. Kunhan siis tuolla sisällä kaikki on kunnossa.

Sari: Mulle on tehty kaavinta ja sen jälkeen menkat tuli about jo kolmen viikon päästä, kun normikierto oli 32 pv.

Ei vuotoa ei mitään oiretta... oiskohan huomenna testipäivä vai ei.

Minä myös odottajista täällä kurkkimassa! Kiva kun on tullut uusia jännääjiä mukaan, toivottavasti saadaan pian myös uutta verta tuonne odottajien puolelle!!

Hyvä Sari, että pääsit vihdoin kaavintaan! Oliko sulla tasainen kierto ennen tota raskautta? Eli onko oletettavaa, että kierto tasoittuisi nopeaan?

Ansku, sen verran, mitä olen ystäviltäni kuullut ja netissä surffannut, niin tuon painoasian kanssa vouhottaminen taitaa riippua pitkälti lääkäristä/neuvolantädistä. Varoittavat varmaan, ettei kauhean paljoa saisi sitten raskauden aikana paino nousta, mutta ainakin olen ymmärtänyt, ettei ylipaino sinänsä ole mikään este turvalliselle terveen vauvan odotukselle. No, sanotaanhan sitä, että painon pudotus voi helpottaa raskautumista, mutta toisaalta tää raskautuminen on niin ufo-hommaa, että oli tilanne mikä tahansa, niin plussata voi nopsaan tai vasta pitkän ajan kuluttua. Ja ainakaan stressaaminen ei tilannetta helpota. Eli jos saat itse mielenrauhaa gynellä käynnistä, niin mene ihmeessä, ja jos siellä marmatetaan enemmän kuin lääkäri määrää (heh!) niin mieti tilannetta sitten uudestaan, mutta ylenmäärin stressata ja masentua ei kannata.

(.) Täällä eka ultra takana ja kaikki kunnossa. Oikein keskivertolapsukainen näköinen otus siellä köllötteli ja käsiään heilutteli! =) Laskettu aika varhaistui muutamalla päivällä, kun pikkuisella olikin mittaa enemmän kuin oli oletettu. Ja kamalasti stressannut Muppelo huokaisi helpotuksesta.

Joten tällä uudella innolla ja energialla puhkun täältä teille plussatuulia!!!!!!!!!!!!!!!

Muppelo 13+1

Pilvillä jännät päivät käsillä. Oletko ajatellut vielä testaa? Itse silloin sain sen plussan samana päivänä, kuin menkkojen olisi pitänyt alkaa. Tein testin silloin CleaBlue:lla. Se näyttää plussan jo 3 päivää ennen.

Ihanaa Muppelo! Kiva kuulla, että raskautesi etenee toivotulla tavalla. Täältä lähtee tarrasukkia sinne päin :) En muista enää millainen normikiertoni oli ennen pillereitä. Varmaan sitä 30-32 päivän luokkaa. 32 päivää se oli ainakin tuossa plussatessani lokakuussa eli jotain sellaista odotellua nytkin tiedossa. Päätimme odottaa ne yhdet menkat välissä, ettei seuraava mahdollinen raskaus ainakaan kaadu siihen. En siis toisin sanoen voi syyttää itseäni ainakaan siitä, että yritimme liian aikaisin, jos seuraavan raskauden kanssa kävisi huonosti. Mutta maaliskuuhun asti pitäisi vielä jaksaa odotella, ennen kuin peittojen heiluttelulla on jotain suurempaa tavoitetta.

Ihanaa kuulla Muppelo että kaikki on hyvin ja vauva jo teille vilkuttikin. Aivan uskomatonta, musta tuntuu että juuri äskenhän sä vasta plussaisit, ja nyt onkin jo viikko 13?! Ohoh miten aika kiitää (ja oma raskautuminen ei ole edennyt pätkän vertaa, voi surku).

Sari, kiva että kaavinta meni noin kivuttomasti, toivotaan että pian oot jo taas yritysmeinigissä täysillä mukana!

Samoin Suvipilvipäivikin uutisia oli kiva lukea!

Ihanaa, että tänne oli tullut plussanneidenkin kuulumisia (vaikka täytyy myöntää, että muutaman kerran olen käynyt vilkuilemassa teidän ketjuanne tuolla toiselle puolella). Kiva kuulla, että Muppelolla on hyviä uutisia ultrasta :).

Sari, hyvä, että olet jo paljon paremmalla mielellä. Pidän kovasti peukkuja, jotta menkat tulevat pian ja pääsette taas yrittämään :).

Kinuski, meillä on molemmilla siis jännät päivät ihan pian. Onko sulla ollut mitään oireita? Niin ja Katriinallakin on :). Plussasäteitä meille kaikille ja toki myös Pilville :).

ON. Veikkaisin, että huomenna alkaa tuhru ja sunnuntaina vuoto, jos on alkaakseen. KOvasti toivon, ettei alkaisi, mutta sittenpähän se nähdään. Pari kertaa olen jo kaivannut testin esiin, mutta vielä olen saanut pidettyä itseni kurissa enkä ole testannut. Katsotaan sunnuntaina tai maanantaina, jos ei edes tuhrua ole siihen mennessä esiintynyt.

Kiitos kiitos.

Onpa tänne tullut paljon tekstiä. Oon ollu taas koko viikonlopun töissä, ja kohta taas lähden sinne. Onneks on seuraavat kolme viikonloppua sitten vapaata.

Täällä bongattiin ovis perjantaina (kp17). Oikeastaan torstai iltana oli jo merkkejä sen tulosta (testiviiva oli tummunut vähän), ja eilen lauantaina ei sitten enää mitään viivaa näkynytkään. Eli lähetys on tulossa, toivottavasti vastaanotto on paikalla. Ja liman eritys oli aivan valtaisaa justiin perjantaina, sitä oikein valu kun kävi vessassa :D. Liekö sitten greippimehusta johtuvaa kun oon sitä koko kierron lipittänyt (se on muuten hyvää). Nyt mulla on tissit kipeenä ja finnejä pukkaa edelleen. Ovis ja tissien kipeytyminen on siis mulla ihan yhteydessä toisiinsa.

- Veera81 kp 19/26-33 -

Chili, mulla ei ole ollut sen kummempia oireita kuin aiemmissakaan kierroissa, joten en uskalla olla kovin toiveikas. Tissit on hieman kipeät, alavatsasta vähän nippailee, vessassa joudun ravaamaan usein. Mutta kyllähän sitä kovasti toivoo että olisikin tärpännyt... Odotan tätiä tänään su taikka huomenna ma, saa nähdä miten käy. Minkälainen sun tilanne on? Ison plussapuhurin lähetän myös sulle!

Heippa kaikki,

ihanan vilkasta keskustelua täällä. Veeralle onnittelut kihlauksesta ja kiva, että Sarilla alkaa taas elämä voittaa. Oli kiva lukea Suvipilvipäivikin ja Muppelon kuulumisia, ja että kaikki on hyvin. Joukkoon on tainnut edellisen vierailun jälkeen tulla uusiakin, joten tervetuloa munkin puolesta.

ON: Kävin sitten alkuviikosta gynellä. Ultrasi, vaikka aivan oviksen aika ei vielä ollutkaan. Näki sieltä munarakkulat ja totesi limakalvon olevan sopivan paksu. Valittelin oviksen ja kuukautisten lyhyttä väliä, mutta gyne uskoi sen pidetyvän kyllä. Jos ei, se määrää hormonit.
Suosittelen kaikille asiaa pohtiville gynekäyntiä. Mua ainakin rauhoitti ammattilaisen viesti, että: juu, on ymmärrettävää, että on kärsimätön, mutta mitään syytä huolestumiseen ei vielä ole. Kun 80% tulee kuitenkin vuoden sisällä raskaaksi. Sen mielestä mun ei tarvitse bongailla ovista (kun digi viime kierrossa lh-huipun näytti), pupuilu parin kolmen päivän välein riittää. Greippimehusta ei oikein sanonut juuta eikä jaata: "Ehkä se on enemmän sattumaa, jos ensimmäisellä mehukierrolla tärppää." Lopuksi neuvoi vielä, että nyt vain lakkaan stressaamasta ja elän mahdollisimman terveellisesti.

Täällä ovisaika käsillä, eli taas alkavat piinaviikot. Plussatuulia kaikille ja pirteää tammikuunjatkoa.

Lilli (yk8)

Hei vaan,

Mä en ole uskaltanut testata. Mä en edelleenkään tiedä millän kierron päivillä mennään. Nyt ois jo KP 34 / 32, jos ne ihmevuodot tossa välissä ei olleet menkat, vaan endoon liittyvä "normivuoto". Tiedä häntä. Jos taas ne oli menkat, niin nyt on kp 13 ja ovista ootellessa. Vähän pientä vihmontaa alaselässä, muita oireita ei just ole. Mitähän tässä nyt tekis?

Täällä ei ole näkynyt tuhrua eikä vuotoa, vaikka oviksesta oli eilen 14 päivää. Oireita ei ole, paitsi perjantaista asti tuntunut, että menkat alkaa ihan just, nyt itse asiassa toikin oire on vähenemään päin. Eilen tein roskishaamun, huomenna testaan uudelleen, jos mitään vuotoa ei tule ennen. Aika jännä fiilis siis täällä :)

Pikaiset lukemiset... Kinuskille kiitokset tsemppauksesta, toivotaan tosiaan että meidän pupuiluajoitus osui oikeaan vaikka ei siltä tunnukaan :) Jännittää muuten sun puolesta, toivottavasti tulet kertomaan plussauutisia pian!

Chili, kuulostaa toi sunkin tilanne tosi jännältä, kiva kun fiilistelee muidenkin puolesta jo eikä vaan itsensä... Ihan niin kuin ei olisi tarpeeksi jännäämistä siinäkin jo...;)

oiihh Chili olet saanut jo roskishaamunkin!?! Megajännää. Minulla ei mitään uutta raportoitavaa, tätiä ei ole näkynyt, mitään kummempia oireita ei ole, enkä ole testannut. Kun halusin vielä tämän päivän elellä ruusunpunaisissa vauvahaaveissani enkä romuttaa niitä negatestauksella... Mutta ehkäpä huomenaamulla koittaa testaus. Tai viimeistäänkin sitten keskiviikkona, jolloin täti on jo ihan oikeasti myöhässä.

Lilli, ihanan rauhoittavaa kuulla sun gyne-uutisia. Kyllä meillä on vielä ihan hyvät luomu-raskautumis-chancet siis. :)

Ai niin Lilli, kuinka pitkä sun oviksen ja menkkojen väli on? (siis siten että ovispäivää eikä menkkojen alkamispäivää ei laske mukaan).
Mulla on kamalan pitkä, 17 päivää ollut viime kuukausina. Mutta gyne oli kyllä sitä mieltä että se ei haittaa, että mitä pidempi sen parempi. Mutta kaamean pitkät piinaviikot, se on se miinuspuoli! ;D

Kylläpäs täällä on monella jännät paikat! Toivottavasti kohta tulee plussauutisia oikein ropisemalla. Roskishaamuja ja kivistäviä alaselkiä - lupaavaa!

Kinuski, viimeksi digiovistestin plussasta menkkojen alkuun oli säälittävät 9 päivää. :( Itseäni tuo hieman huolestuttaa (kierto tosin oli lyhin moneen kuukauteen). Joten ole tyytyväinen siihen 17:ään, vaikka piina hieman pitempi onkin. :)

Lilli

Tosiaankin täällä on nyt monta jännättävää, JEE!!! :) Kuinkas Anskun ja Pilvin tilanne on?? Tänne heti kertomaan jos on testattu!!;) Ja Chilillä, Kinuskilla ja Katriinallakin jännätpäivät käsillä... pliis nyt sais tulla plussatsunamiaalto tähän ketjuun!!! bd bd

ON: Mä alan pian bongailemaan ovista...nyt olis kp11/38 menossa, joten eiköhän se viikonlopulla pitäis päällänsä olla. Torstaina mulla ja miehellä olis se ensimmäinen käynti siellä keskussairaalassa...huoh, mitähän siellä käydään läpi... mukavaa kyllä saada joku selvitys tähän "tilaan".

Mutta naiset hei!! Nyt plussataan koko joukko!! Johan tänne kelpaa tulla uudet kevään yrittelijäät:) Meitä odotetaan ja tarvitaan tuolla odotuspuolella:)

Sida kp 11/38

Raportoinpa teille sen verran että tänä aamuna tuntui siltä että kyllä ne menkat taitaa pian olla alkamassa, joten en sitten vielä tuhlannut testiä. Huomenna kyllä testaan jos ei ole siihen mennessä täti tullut.

t. Kinuski kp 30/27-30

Mä en uskalla testata. En, koska sitten petyn niin kovasti, jos se on taas nega. Nyt on kai KP 35 (tai 14) eli viime kierron mukaan menkat on jo neljättä päivää myöhässä. En vaan uskalla. Ehkä sitten viikonloppuna, jos tilanne ei muutu.

Heippa kaikille,

Olen ihan tulisillä hiilillä täällä.. Kp20 menossa, kierto on ollu viimeset pari vuotta 21-28pv. Raskautta ollaan yritetty kohta 2 vuotta. Olen sinä aikana useasti ehtinyt kuvitella vaikka ja mitä oireita.. Mutta tällä kertaa tuntuu jotenkin erilaiselta. Lämpöä on ollut pari päivää n. 37,2 (kun normaalisti 36,5), menkkakipumaisia tuntemuksia etenkin vasemmalla puolella, maha turvonnut, rintoja vihlonut jonkun verran.. Huoh.. ei tässä voi kun odotella :)

-anni

Katriina, muistanko oikein että sulla oli jotain pientä tiputteluvuotoa vähän aikaa sitten? Sehän on tosi monilla ollut raskautuessa, ensin vähän tiputtelee mut menkat ei alakaan ja sitten ollaankin raskaana! Ihan hyvin on sulle voinut käydä niin! oh aattele! :) Toisaalta, mulla itselläni on tullut ihan pieniä tippoja muutama aina 1-2pv ennen menkkojen alkua, et voihan se muutakin merkata... Kovasti tsemppiä sulle, ja rohkeutta testaamiseen sitten kun olet siihen valmis!

Yhteistyössä