Ketju äideille

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ansku
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

Ansku

Vieras
Hei kaikille!
En tunne kuuluvani oikein mihinkään ketjuun mitä täällä on niin tuli mieleeni että löytyiskö muita samanlaisia.
Eli minulla on ikää 29v ja lapset 3v ja 3,5kk. Olisi kiva vaihdella kuulumisia muiden suunnilleen samassa elämäntilanteessa olevien kanssa. Löytyykö ketään ja laitetaanko oma ketju pystyyn?

Ilmoittaudun mukaan! =o) Olen myös 29-vuotias kahden lapsen äiti, poika 1v3kk, tyttö 1kk ja asustelemme Tampereen lähistöllä. Löytyykö muita kolmekymppisiä kahden pienen lapsen äitejä mukaan ketjuun?

Juu, täällä 28 vuotias kahden tytön äiti, 2v ja 3kk lapsoset. Alkuvuosi mennyt kyllä aika sumussa, oisko hormonihässäkkää ja sen sellaista, nyt alkaa rytmi pienemmälläkin löytyä ja itsekkin tuntee olonsa vähän selväjärkisemmäksi..

Kiva että löytyy muitakin, nostetaas meidät takas etusivulle jos vaikka löytyis lisää. Saa osallistua myös yhden tai useammankin lapsen äidit...
Mukaan vaan!!

Heippa!
Täältä löytyisi yksi... :)
Olen 18 vuotias 4kk vanhan poika vauvelin äiti. Tiedän, että olen nuori, mutta tuskin elämäntyyliltä kummallisempi kuin kukaan vanhempikaan äiti.. toivon että täältä löytyy niitä jotka hyväksyisivät ikänikin puolesta minut.. :)
p.s. en kaipaa enempään ikäni moittimisia..

Juu ei harrasteta ikäsyrjintää ;)
Mun mielestä se on ihan sama minkä ikäisenä sen ekan lapsen saa, jokaiselle se eka on kuitenkin eka.
Ja tuntuu että tän toisen kanssakin on vähän ""pihalla""...
Just sain poitsun pihalle nukkuu ja tyttö on kerhossa ni on vihdoinkin sitä ""omaa"" aikaa eli pitäs tehdä kotitöitä yms.
mutta tänne sitä taas eksyttiin =)
Mites sulla Pai on lähtenyt tämä vauva-arki sujumaan?
Meillä on molemmat lapset aika vaativia, kenee lie tulleet...?
Nyt on pojan kanssa helpottanut mutta tytöllä on kauhea uhma, tuntuu että sillä on ollut uhma syntymästään asti,
ehkä se joskus helpottaa....

Juuri sain pienokaisen nukkumaan.. meillä oli tänää tarkoitus aloittaa maissivellin syöminen, ja sitten kun vihdoin olin saanut sen lämmitettyä niin poika päättikin ettei sitä tahdo.. :S Yritin kyllä kovasti uudestaan ja uudestaan antaa sitä mutta ei tepsinyt... Miten muuten on, jos lämmittää maissivellin tuttipullossa kuumassa vedessä, niin voiko sitä antaa enää myöhemmin, jos sen laittaa jääkaappiin? Meillä nimittäin jäi nyt tuttipulloon aika suurikin satsi sitä, eikä tavallaan viittisi heittää pois mikäli sikäli sen nyt vielä voisi käyttää?
Välillä jo tuntuu että osaa jo vauvan kaikkien itkujen syyt, mutta eilen taas tuli sellanen huuto että väkistenkin meinasi mennä sormi suuhun.. Tää vauva-aika taitaa vaan olla yhtä opettelua :)
Miten teillä on muuten yöt menneet? Meillä herätään yön aikana noin kolme-neljä kertaa.. nukkumaan mennään joskus 10 aikoihin ja kunnolla herätään 8:n maissa.
Olisi kiva kuulla tarkempia tietoja teistä, milloin lapsenne on syntynyt, missä päin asustatte, naimisissa, yms.?
Itse asustan Helsingissä avopuolisoni/kihlattuni ja tietysti pikku-jässikkämme kanssa :) Olen itse vielä lukiossa, se kun nyt siirtyi vuodella eteen päin kun tämä pienokainen tupsahti tähän väliin :) Ensi vuoden keväällä olisi sitten tarkoitus valmistua, kunhan vain nyt saisi pikaisesti opiskelut käyntiin.. on vaan jo niin kerennyt tottua tähän laiskotteluun :P Meillä on vielä kaikenlisäksi ongelmana se, että vauva on ehkäpä jo vähän liikaakin kiintynyt minuun. Isänsä sylissä se ei rauhoitu vaikka kuinka yrittäisi, sama on myös muidenkin kanssa. Tuttia taikka tuttipulloa hän ei pahemmin huoli joten rintalapsena olen hänen ainut ruoanlähteensä tällä hetkellä. Olen nyt ollut yhden ainoan kerran pari tuntia erossa lapsestani, jotenkin kuitenkin haluaisi välillä itsekkin ""hengähtää"".. mutta nyt taitavat tiskit kutsua ;) kirjoitelkaahan pian! :)

Moi vaan kaikille!

Täällä 31 vuotias äiti ja pojat, 4,5 vuotias sekä 2kk. Naimisissa olen ja koiriakin perheeseen kuuluu.

Just sain pienen pojan nukkumaan ulos ja vanhempi on leikkikoulussa, hetki aikaa hengähtää...=)! Tulis vaa kesä pian että pääsis kunnolla ulos leikkimään lapset, ettei kastuis ja kuraantuis!

Synnytyksestä jotenkuten selvitty, jälkitarkastus huomenna. Seuraavaa jo suunnitellaan, jospa lääkärikin antaisi luvan jo yritykseen... Multa on leikattu toinen munasarja pois ja toivon että vielä tärppäis, lääkärit ovat vähän varoitelleet toisin... Takana myös yksi keskenmeno viikolla 17=(!

Mites muilla, onko lapsiluku jo täynnä vai kuuluuko suunnitelmiin vielä lisäystä?

Heipparallaa!
Täällä on iskenyt kova laiskuus.. vauva nukkuu ja äiti hengähtää surffailen netissä ;) ..juuri kun pääsin sanomasta niin eiköhän tuo ötökkä sitten herännyt, no mutta.. tälläistähän se on .. :)
Minulla on ainakin suunnitelmissa vielä lapsia.. olen kuitenkin vielä niin nuori ja olen aina rakastanut lapsia! Pelkona vain on että en jostain syystä niitä enempää saisi.. varsinkin kun nyt olen juossut terveyskeskuksessa näyttämässä alavatsassani olevaa mötikkää.. epäilevät sen olevan tyrä ja minä luonnollisesti luulosairaana kuvittelen sen olevan pahimmasta päästä :s Olen aina pelännyt sairaaloita, lääkäreitä yms. mutta raskauden myötä toki niihinkin on jo jonkin verran kerennyt tottua :)
Mitenkäs aiotte viettää pääsiäislomaa?

Iltaa kaikille!
Tyttö nukkuu ja isi antaa pojalle iltavelliä ni äiti pääsi vihdoinkin kurkkaa että mitäs tänne kuuluu.
Meillä on nyt muutamana iltana annettu velliä, toiveena pidemmät yöunet, ei ainakaan vielä vaikutusta. Poika herää syömään 1-2 kertaa yössä mutta nukkuu muuten tosi levottomasti eli vähän väliä saa olla tuttia laittamassa...
Tuttelia ja velliä menee luvattoman paljon hukkaan kun en syötä jos on kerran lämmitetty.

Meillä on kuulemma lapsiluku täynnä, mies ilmoitti näin kun poika huusi ekat 2kk. Musta tuntuu kyllä aika haikealta ajatus että en olis enää koskaan raskaana. Voihan se olla että se mieli vielä muuttuu, kun aika kultaa muistot ja unohtaa ne alun hankaluudet.

Meillä ei ole mitään kummempia pääsiäis suunnitelmia, en oikein koskaan ole niitä pyhiä mitenkään juhlistanut.

Palaillaan taas!!

Iltaa iltaa, ihanaa lapset nukkuu joten muutama rauhaisa tunti edessä.
Tänään sai pienempi tyttö neuvolakäynnillä ekan rokotuksen, itse pisto ei itkettänyt paljoa mutta oli kyllä nyt illan niin kiukkuinen että varmaan siitä johtuvaa.
Meillä herää vielä 3 tunnin välein syömään ja aamuyöstä useamminkin. Olen toisinaan antanut illalla korviketta päälle jos usko maidon riittävyyteen on ollut heikkoa mutta eipä se ole unia pidentänyt joten luulen että vaan tarvitsee vielä niin usein ruokaa ja läheisyyttä.
Pääsiäissuunnitelmia ei ole kummempia, tänään askarreltiin 2veen kanssa parit kortit. Tuli aikas villejä.
Lapsiluku on täynnä täällä. Ainakin tällä hetkellä tuntuu siltä. Iltatähti kenties vuosien päästä jos se suodaan kyllä siintää mielessä mutta nyt haluaisin keskittyä näihin. Ja itseeni ja parisuhteeseen kun tuo nuorempi tuosta vähän kasvaa. Isovanhemmat kun asuvat molemmat vähän kauempana niin keskinäinen aika on aika tiukilla. Tämän toisen kohdalla muhun ei oo iskenyt niin kovaa hoitoviettiä kun esikoiseen jota en halunnu antaa hoitoon kun pahimmassa hädässä joten sikäli täytyis vaan järjestää hoitajaa ja aikaa ja tehdä jotain kivaa miehen kanssa kahdestaan useammin. Ja itekseenkin tietty. Oon jo muutaman kerran lähteny iltarientoihin kavereiden kanssa kun mies on hoitanut lapsia, tekee kyllä ihmeitä psyykkeelle..
Oletteko muut useamman lapsen äidit huomanneet erilaista suhtautumista toiseen lapseen kun esikoiseen?
Itse olen ainakin paljon rennompi jotenkin ja luotan siihen omaan vaistoon enemmän. Tietenkin sitä aikaakin on vähemmän pähkäillä kaikkia juttuja kun toinenkin lapsi tarvitsee huomiota. Kyllä arvostaa esim. rauhaisaa suihkussakäyntiä minkä voi suorittaa YKSIN ihan eri tavalla..
Nyt oikaisu sohvalle moiks!

Velliin ja korvikkeen antamisesta: kerran lämmitettyä velliä tai korviketta ei saisi enää antaa uudelleen lämmitetynä tai lämmittämättömänä!

Syynä bakteerit jotka alkavat kasvaa varsinkin jos vauva maistanut tutista ja näinhän sylkeä menee pulloon.

Toiseksi etenkin c-vitamiinipitoisuus alkaa laskea.

Huomenia!
On sitä toisen kanssa ehkä pikkasen rennompi ja täytyy myöntää että hieman huolimattomampi esim. esikoisella keitin tutit joka päivä ja nyt toisella sillon ku muistaa....
ja eihän sitä samalla tavalla ehdi aikaa viettämään kun on se isompi siinä. Mites teillä oliko mustasukkaisuutta kun vauva tuli? Meillä oli aika paha, siihen asti päiväkuiva tyttö rupesi vaatimaan vaippaa ja sit pissas housuun ja kaikinpuolin oli tosi hankala ja siihen kun lisäsi pojan vatsavaivat mitä siis huusi ekan 2kk niin rupesi olemaan kotona aika kireä ilmapiiri....
Mutta nyt on onneksi helpottanut, tyttö hoitaa veikkaa mielellään, välillä huomaa että sitä ärsyttää jos veikka itkee ja äiti ottaa syliin.

Meillä ei ole imetys onnistunut kummallakaan, mun maito ei vaan yksinkertaisesti riittänyt. Ahkerasti imetin molempia mutta ei maidontuotanto lisääntynyt ja molemmat on saaneet korviketta lisänä alusta asti. Nyt ollaan jo aloiteltu kiinteitä kun pojan kasvu sitä neuvolan mukaan jo vaatii.

Mä olen ja ollut jo kerran tyttöjen kanssa viihteellä ja täytyy myöntää että kyllä oli hauskaa. Me harvemmin käydään miehen kanssa yhdessä baareissa kun minä tykkään tanssia ja mies ei viihdy discoissa. Jos yhdessä lähdetään niin yleensä käydään leffassa ja syömässä.
Meillä on siitä hyvä tilanne että mun äiti asuu ihan pienen matkan päässä ja hoitaa lapsia mielellään, poika ei vielä ole ollut yöhoidossa mutta tarkoitus olis ihan lähiviikkoina laittaa että sais nukkua koko yön, en sit tiedä osaisiko sitä nukkua ollenkaan... nyt kuuluu kitinää eli on taas mentävä!

Heips
Mustasukkaisuutta ei liiemmälti ole ollut. Tietty syliin täytyis päästä just sillon kun vauva on syömässä siinä tai ainakin pitäis saada ruokaa mehua purkkaa kirjaa..... Mutta aika kivasti mennyt. Hoitaa myös innokkaasti mukana, laulelee vauvalle ja yrittää pukea sukkia ym. Meillä ei vielä potalle olla onnistuttu mitään pyydystää, siinä kyllä istuu ihan mielellään mutta tarpeet tulee vaippaan. Tai lattialle.. Jos sitä kesällä onnistuttais pääsemään vaipoista.
Nyt paistuu ruoka uunissa täytyy mennä ennenkun kärähtää..palaillaan!

Täällä uusi äiti ketjuun, jos kelpaan. :)
Ikää on 26v ja poika 12kk. Aika moni täällä elleissä tuntuu olevan ihan pienen vauvan äiti, meillä jo kävellään, opetellaan puhumaan, syödään samaa ruokaa kuin muu perhe jne. joten ei sit oo enää meille ajankohtaista miettii kiinteiden alotusta, vaunumerkkejä yms. mistä täällä keskustellaan. Mut jospa tässä ketjussa löytyis vertaistukea.
Asun Keski-Suomessa, avioliitossa, mies on myös 26v. Töihin palasin vuoden vaihteessa, poika on perhepäivähoidossa. Siinä meidän lyhyt esittely!

Ainiin, piti kertoa vielä pikkukakkosen ym. suunnitelmat...

Eli haluan kyllä enemmän lapsia, mut en ihan vielä. Tavoitteena ois, et ennenkuin täytän 30, mulla ois 2 lasta ja kolmaskin on tervetullut sitten joskus. Ei oo vielä kiire, kun ei vielä ""biologinen kello tikitä"". Haluun, että on aikaa esikoiselle, nauttia hänen seurastaan ja aikaa myöskin itselleen edes joskus.
Keskenmeno on mullakin takana, viikolla 7 tosin jo, se oli ennenkuin esikoinen sai alkunsa.

Tervetuloa mukaan Lollipop!

Kivaa että löytyy mukaan eri elämän vaiheissa olevi äitejä.
Toivotaan että poika suostuis nukkumaan vielä hetken että ehdin kirjoittaa....=)
Mites teillä Lollipop on sujunut hoidossa? Itsekin menin esikoiselta heti töihin, tais olla suurempi muutos äidille kun tytölle... tein vuorotyötä eli aika usein 7 päivää ja sit muutama vapaa, huomas kyllä tytöstä kun äiti oli ollu töissä niin eka vapaapäivä meni usein tapellen, lievää mielenosoitusta.
Nyt olis haaveissa olla kotona vähän pitempään mut saa nähä miten rahavarat sallii, sen näkee sitten syksyllä.

Nyt kuuluu vaunuista heräämisen ääniä, palaillaan taas!

Miten ois jos tehtäis sellanen ""kartta"" mistä näkee nimimerkin, ikä, kaupunki, lapsen syntymäaika ja sukupuoli ? Pysyis vähän paremmin mukana.. :)
Esimerkkinä:

Pai 18, Helsinki, 08.12.2005 esikoinen poika

Ihan hyvä idea Pai
Mie oon vaan ihan käsi näissä tietokone jutuissa että jos sä viittisit sen listan tehdä, siis en osaa edes itseeni valmiiseen lisätä... ;)

Ansku Kotka Tyttö 04/03 ja Poika 12/05

Palailen paremmalla ajalla....

Täältä ilmoittautuu myös äiti mukaan joukkoon =)

Eli olen 27v, naimisissa ja tyttöjä kaksi kappaletta: 3v ja 10kk.

Meillä kans isommalla tytöllä oma uhmansa menossa... Kovasti odotellaan et menis jo ohi.. Pienempi on oppinut seisomaan vajaa viikko sitten ja nyt törröttää pystyssä joka paikassa missä se vaan on mahdollista.. Yöt on ollu edelleen aika rikkonaiset, puhumattakaan nyt tuon seisomisen jälkeen..

Hyvää Pääsiäistä kaikille!

Mimmi Turku tytöt 02/03 ja 06/05

Yhteistyössä